مکرون: ایران شریک ما نیست/ باید توافق هسته ای را با بحث و گفت و گو درباره برنامه موشکی تکمیل کنیم/ در زمان مناسب به ایران سفر می کنم

گروه جهان الف،   3960908318 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس‌‌جمهور فرانسه روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای ضمن تاکید بر پایبندی به برجام بار دیگر خواستار گفت‌وگو با ایران در موضوع موشکی شد.

مکرون: ایران شریک ما نیست/ باید توافق هسته ای را با بحث و گفت و گو درباره برنامه موشکی تکمیل کنیم/ در زمان مناسب به ایران سفر می کنم

 امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه  با شبکه تلویزیونی فرانس24 درباره مسائل مختلف مصاحبه کرد و اهم مطالب آن به شرح ذیل است .

رئیس جمهور فرانسه با تکرار ادعاهایش درباره مداخله بی ثبات کننده ایران در کشورهای منطقه گفت: به ایران و قطر سفر خواهد کرد. امانوئل مکرون در ادامه افزود: ایران شریک ما نیست. ما روابطی با ایران داریم که حول محور توافق هسته ای شکل گرفته است. باید این توافق را با بحث و گفتگو درباره برنامه موشکی ایران تکمیل کنیم، همچنین باید گفتگویی راهبردی درباره جایگاه ایران در منطقه؛ به طور ویژه درباره اقدامات بی ثبات کننده ای ایران در بسیاری از کشورها انجام دهیم.

گفتنی است امروز سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه نیز ضمن تاکید بر جامع و محکم بودن برجام گفت: توافق هسته‌ای ایران قابل مذاکره و قابل اصلاح نیست.

به گزارش وبگاه وزارت خارجه فرانسه، «آگنه روماته اسپاین» (Agnes Romatet-Espagne) سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در جریان نشست خبری امروز خود درباره بازمذاکره توافق هسته ای ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ (۲۳ تیرماه ۱۳۹۴) موسوم به «برجام» اعلام کرد: فرانسه همچنان بر تعهد تمام طرف ها به توافق هسته ای وین تأکید دارد که نه قابل مذاکره و نه قابل اصلاح است.

«آگنه روماته اسپاین» ادامه داد: توافق هسته ای وین، یک توافق جامع و محکم است و اجازه نمی دهد ایران تا بیش از ۱۰ سال آینده بتواند برنامه های هسته ای خود را به سمت برنامه هسته ای نظامی بچرخاند.

امروز همچنین اعلام شد یک هیات از کشورهای بریتانیا، فرانسه و آلمان بدون دعوت قبلی به واشنگتن می‌روند. این هیات قرار است از برجام دفاع کند و از آمریکا بخواهد به این توافق پایبند بماند.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، تیمی از کشورهای بریتانیا، آلمان و فرانسه روز پنج‌شنبه ۳۰ نوامبر (۹ آذر) بدون دعوت قبلی به واشنگتن می‌روند تا برای دفاع از توافق اتمی با ایران با اعضای کنگره و مقامات آمریکایی گفت‌وگو کنند.

یک منبع آگاه سیاسی به سی‌ان‌ان گفته است هدف این هیات زیر فشار گذاشتن آمریکا به منظور پایبندی به برجام است. اعضای این هیات قرار است با نمایندگان کنگره، مقامات وزارت خارجه و در صورت امکان با مقامات کاخ سفید در روزهای پنج‌شنبه و جمعه دیدار کنند.

سفر این هیات در ادامه تلاش‌های مقامات بلندپایه اروپا از جمله مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه بریتانیا برای حمایت از توافق اتمی با ایران در مقابل مخالفت ترامپ با این توافق است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۵۰۴۵۲۳:۵۱:۵۸ ۱۳۹۶/۹/۸
شتر در خواب بیند پنبه دانه... پشت گوشت را دیدی صرف نظر کردن ایران را از تسلیحات موشکی دفاعی خود را هم می بینی.
ناشناس۱۵۵۳۲۶۱۲:۲۸:۳۴ ۱۳۹۶/۹/۹
وقتی بزرگترین صنایع ما یعنی صنعت خودرو و نفت ما در بست در اختیار آقایان است معلوم است که هرکاری دلشان می خواهد می کنند .
عباس اصغری۱۵۵۰۵۹۰۰:۱۴:۴۲ ۱۳۹۶/۹/۹
برو بزرگتر خودتو بیار
ناشناس۱۵۵۱۴۲۰۴:۱۶:۴۹ ۱۳۹۶/۹/۹
بزرگترش هم نمیتونه هیچ غلطی بکنه
ناشناس۱۵۵۴۴۱۱۵:۵۱:۵۵ ۱۳۹۶/۹/۹
بزرگترش همون قراردادهای زیرمیزی توتال و رنو و پژو و ... است . اینهمه امتیازهای بی سر و صدایی که به فرانسویها داده میشه . اینهمه ضعف و ناتوانی دولت در مقابل حرفهای مفت فرانسه و انگلیس !!! تا حالا فکر کردین چرا کشورهایی که بیشترین توهین رو به ایران میکنن ، از بالاترین سطح قراردادهای ترکمنچای در این چند ساله برخوردار بودن ؟؟؟
امیر۱۵۵۰۷۴۰۰:۳۸:۴۵ ۱۳۹۶/۹/۹
من نمی دونم چطوریه که فرانسه حق داره بمب اتم داسته باشه ولی ما حق موشک ندارم . پ.ن :وقتی روزنامه های داخلی از مذاکرات موشکی صحبت میکنن باید توقع همچین چیزایی رو از خارجیا داشته باشیم
سالم۱۵۵۰۸۲۰۰:۴۵:۲۱ ۱۳۹۶/۹/۹
این حرف مکرون نشان از بی تجربگی و خامی اوست .
ناشناس۱۵۵۰۸۸۰۰:۵۱:۴۰ ۱۳۹۶/۹/۹
من نمی دونم دشمن تر از فرانسه هم داریم. چرا اینقدر دولت مردان به فرانسه باج می دن. اون از محصولات خودروی فرانسه اون از شرکت نفتی . . . برای چی؟ تو رو خدا یکی بگه من دارم از تعجب می میرم
ناشناس۱۵۵۱۱۸۰۲:۰۲:۰۲ ۱۳۹۶/۹/۹
سوال منم هست. اینهمه خودروساز چرا گیر پژو در دست ورشکستگی هستیم. همیشه هم نقش پلیس بد رو داره
سالار۱۵۵۱۹۴۰۸:۱۷:۲۰ ۱۳۹۶/۹/۹
برای همچین کامنت هایی باید با هر کلیک هزاران لایک گذاشت لطف آیکونش رو قرار بدهید
ناشناس۱۵۵۱۹۶۰۸:۱۹:۱۴ ۱۳۹۶/۹/۹
دشمن تر از فرانسه . اقایان صاحب منصب داخلی هستن که حل کل مشکلات کشور رو به امید این اقایان رها کرده اند.
دانشجو۱۵۵۲۱۲۰۹:۰۷:۲۸ ۱۳۹۶/۹/۹
علتش مشخصه. همه ی این بازار از قبل توسط آمریکا تقسیم بندی شده. یعنی آمریکا خواسته که بازار هواپیما یا خودروی ما در اختیار فرانسه باشه و هیچ کشور دیگه ای حق دخالت نداره. برجام مثل یک جنگ بود که بعد از اون کشورهای پیروز بسته به سهمشون در جنگ غنیمت دریافت کردن. یکی از مهمترین دلایل اینه...
ناشناس۱۵۵۳۶۱۱۳:۳۰:۰۶ ۱۳۹۶/۹/۹
روسیه و چین
ناشناس۱۵۵۹۱۳۱۴:۱۹:۴۲ ۱۳۹۶/۹/۱۰
عزیز، اقایون قراردادهای محرمانه جوابت رانخواهند داد پاسخت را باید بری درتوافقات برجام پیدا کنی
ناشناس۱۵۵۱۲۷۰۲:۴۵:۲۰ ۱۳۹۶/۹/۹
بعد برجام دار و ندارمون رو چوب حراج زدیم فرانسه اومد سر کیسمون کرد حالا مث قبل ۲ تا ماشین بنجل داریم نه هواپیما نه توتال نه هیبییییچ چیز دیگر
ناشناس۱۵۵۱۵۳۰۷:۰۶:۳۹ ۱۳۹۶/۹/۹
باو کنید بخاطر همین رفتارهای فرانسه در سالهای اخیر حاضر نیستم خودروهای فرانسوی بخرم
ناشناس۱۵۵۱۷۲۰۷:۳۴:۵۵ ۱۳۹۶/۹/۹
مکرون: ایران شریک ما نیست/ باید توافق هسته ای را با بحث و گفت و گو درباره برنامه موشکی تکمیل کنیم/ در زمان مناسب به ایران سفر می کنم" خیلی بی جا می کنی میای ایران. طبق قانون سیاسی خودتون هرکس با مانیست علیه ماست، الان هم که شریک ما نیستی و حتی برای ایران تعیین تکلیف می کنی در صو.رت گذاشتن پای نحست به ایران می دونیم چیکار کنیم.
ناشناس۱۵۵۱۷۷۰۷:۳۹:۳۹ ۱۳۹۶/۹/۹
حالا مشخص میشه کدام روزنامه نگاران داخلی وطن فروش وابسته به کدام کشورهای اجنبی هستن که بحث مذاکره موشکی رو پیش می کشن . اره مذاکره موشکی کنیم چون این روزنامه نگاران و اربابان وطن فروششان گرین کارت دارند در صورت حمله به ایران پناهنده سیاسی به همین کشورها خواهند بود و ملت باید مقابل این نمک نشناسان پررو بایستد.
ناشناس۱۵۵۱۷۹۰۷:۴۱:۵۴ ۱۳۹۶/۹/۹
اقای روحانی اگر از فاز مورد لطف قراردادن منتقدان هموطنتان کمی بیرون امدید در مورد این غرب و فرانسه که اینهمه بهش باج دادید هم اظهار لطفی بفرمایید ماشششششششششششالله چقدر صبور هستید در برابر پررویی و وقاحت انور ابی هاااااااااااااااااا
ناشناس۱۵۵۲۷۳۱۱:۰۳:۴۵ ۱۳۹۶/۹/۹
معامله پژو و رنو را فسخ کنید تا حالش جا بیاد
ناشناس۱۵۵۲۷۴۱۱:۰۵:۴۴ ۱۳۹۶/۹/۹
فرانسه بیشترین گربه رقصانی را طی مذاکرات برجام درآورد لیکن به محض توافق ، اولین کشوری بود که آمد " زنبیل " گذاشت .الان هم که همان روش را ادامه میدهد لیکن ما برای آن بازار و برای کارگرانش شغل میسازیم
ناشناس۱۵۵۳۶۴۱۳:۳۸:۲۵ ۱۳۹۶/۹/۹
مکرون خام و نپخته
ناشناس۱۵۵۵۸۳۱۹:۲۲:۱۴ ۱۳۹۶/۹/۹
تو بي جا مي كني
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین