روحانی:برجام را به سادگی نمی‌توان از بین برد/در انتخاب وزرا تحت فشار نبودم/قول‌ اشتغال به زنان /۴

گروه سیاسی الف،   3960907377

رئیس جمهور گفت: برجام یک توافق مستحکم است و به سادگی نمی توان از بین برد.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان در ادامه گزارش عملکرد 100 روزه دولت درباره موضع دولت در برجام گفت: در برجام ما یک موفقیت هایی به دست آوردیم که غیرقابل تخریب است. و هیچ وقت از بین نمی رود و برای همیشه باقی خواهد ماند. ما یک معضل بزرگ بین المللی که مطرح می کردند پای میز مذاکره حل کردیم این موفقیت دیپلماتیک ماست. مثل جنگ 8 ساله که پیروز شدیم و در تاریخ ما ثبت شد. از لحاظ اخلاقی ما پیروز شدیم ثابت کردیم دشمن دروغ می گفت نه ما. ما هیچگاه دنبال سلاح هسته ای نیستیم. توانستیم قطعنامه های سازمان ملل را لغو کنیم. در این دو سال از برجام استفاده اقتصادی کردیم. حرکت های خوبی داشتیم. سرمایه گذاری خارجی در ایران انجام شده است توافقات بانکی و فناورانه انجام شده است. نفت را به اندازه ای که خواستیم تولید کرده و فروختیم. میعانات گازی ما روی آب بود بعد از برجام توانستیم بفروشیم. اداره کشور بدون این موفقیت ها سخت تر بود. نه اینکه اگر برجام نبود کشور اداره نمی شد اما گشایشی بود که ایجاد شد.

اهم اظهارات رئیس دولت را بخوانید؛
*اینکه در برجام چه اتفاقاتی خواهد افتاد خیلی مهم است. دولت آمریکا بعد از یک سال که سرکار آمده است همه تلاشش بر این بود که برجام را از بین ببرد ولی تا امروز نتوانسته است. این یعنی برجام یک توافق مستحکم است و به سادگی نمی توان از بین برد. موضع گیری دولت آمریکا در مقابل ایران و برجام از سوی چه کسی مورد حمایت قرار گرفت؟ در دنیا تنها چند کشور از آمریکا حمایت کردند اما کل اتحادیه اروپا روبروی آمریکا ایستاد. چین و روسیه ایستادند. در سازمان ملل دو نطق شد یکی رئیس جمهور آمریکا یکی رئیس جمهور ایران که مورد مقایسه قرار گرفت. می گفتند ایران منطقی و مودب با دنیا حرف زد ولی رئیس جمهور آمریکا با شیوه غیرمنطقی با ملت ایران حرف زده است.

*ما موفقیت بزرگی در سیاست خارجی داشتیم. باید همه تلاش مان را بکار بگیریم که در قدم های بعدی هم دشمن ناموفق شود. تا امروز بدخواهان برجام که در منطقه اسرائیل و عربستان هستند و در بیرون هم تندروهای آمریکا هستند موفق نبودند. در عین حال اگر مشکلی هم پیش بیاید برنامه های لازم را پیش بینی کرده ایم.

*قول من به مردم این بود که در دولت دوازدهم مثل دولت یازدهم حزبی نباشد. فراجناحی باشد و به همان صورت هم عمل کردم. براساس شایستگی ها و مشورت هایی که کردم وزرا را انتخاب کردم. برخلاف آنچه شایع بود که روی من فشارهایی هست که وزرا را انتخاب کنم اما برمبنای مصلحت جامعه عمل کرده و می کنم.

*نکته ای مهم را تاکید می کنم آنهم اینکه در شرایط فعلی کشور هیچ چیز برای ما واجب تر از انسجام و وحدت ملی نیست. باید اختلافات را کم کنیم. همه احزاب و جناح ها و طوابف در کنار هم باشیم. در شرایط فعلی منطقه و جهان این وحدت و توازن بین قوا و نیروهای مسلح بسیار مهم است. در این دولت تلاشم بر مذاکره بیشتر با دو قوه دیگر و نیروهای مسلح بوده است و بیشتر هم خواهد شد. نیازمند یک اتحاد و وحدت بیشتری داریم.

*آنچه من قول دادم این بوده که زن ها در اشتغال بتوانند فضای مناسب داشته باشند. من خدمت بانوان اعلام می کنم که اشتغال بانوان در دولت قبل از دولت یازدهم منفی بوده است. در دولت یازدهم حضور زنان در زمینه اشتغال حضور بسیار پررنگی بوده است. از سال 93 تا سال 96 سالانه 685 هزار اشتغال داشتیم که 307 هزار نفر به طور متوسط خانم ها بوده است. یعنی اشتغال بانوان قابل ملاحظه بوده است.

*قولی که دادم در مدیریت ها هم از زنان بیشتر استفاده کنیم هم در دولت تلاشم براین بود که در سطوح مختلف از بانوان استفاده کنیم. یک مقام ارشد در وزارت نفت خانم است. در دیگر وزارتخانه ها هم معاونانی از بانوان انتخاب شده است. مثلا یک شرکت مهم هواپیمایی را یک خانم اداره می کند. در سطوح مدیریتی تلاش می کنیم خانم ها و جوانان حضور جدی تر داشته باشند. در دولت دوازدهم یک وزیر دهه شصتی را به مجلس معرفی کردیم. این یک نمونه است برای اینکه کابینه ما و مدیران ارشد ما در استفاده از زنان و جوانان و اقلیت های دینی و مذهبی و قومیتی استفاده بیشتری شود. همه اینها در انتخابات سنگ تمام گذاشتنند. هیچوقت فراموش نخواهم کرد هم وعده خود خودم را فراموش نخواهم کرد. در این 100 روز هم همین روند را داشتیم. خوشحالم که وزرایی که به مجلس معرفی کردند هر سه فراکسیون به این وزرا رای دادند. رای به وزرا رای خوب و کم سابقه بود همکاری سه قوه بویژه دولت و مجلس در اداره کشور بسیار مهم است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین