احمد توکلی: اکثر دریافت‌کنندگان تسهیلات "ثامن‌الحجج" فرزندان علما، قضات بازنشسته و شخصیت‌ها هستند/ استعفای دسته‌جمعی هیئت رسیدگی به تخلفات ثامن الحجج

گروه اقتصادی الف،   3960907287 ۲۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: برای آخرین بار به دریافت‌کنندگان تسهیلات از موسسه ثامن‌الحجج که اکثرا از فرزندان علما، قضات با سابقه و شخصیت‌های سیاسی هستند هشدار می‌دهیم که اقدامی کنند در غیر این صورت اسامی آنها را منتشر می‌کنیم.

احمد توکلی: اکثر دریافت‌کنندگان تسهیلات "ثامن‌الحجج" فرزندان علما، قضات بازنشسته و شخصیت‌ها هستند/ استعفای دسته‌جمعی هیئت رسیدگی به تخلفات ثامن الحجج

احمد توکلی رئیس هیئت مدیره سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت، ظهر امروز در جمع خبرنگاران در مورد ساماندهی موسساعت غیر مجاز و موسسه ثامن الحجج، اظهار کرد: بررسی این موسسات، کارکرد حکومت از زوایای مختلف قابل بررسی است، نخست باید بررسی شود که یک موسسه مالی با یک کارخانه پارچه بافی چه تفاوتی دارد، زیرا برخی عنوان می کنند اگر فردی از وزارت صنایع جواز تاسیس و بهره برداری کارخانه را گرفت و اگر ورشکست شد باید وزارت صنایع جوابگو بدهی و این ورشکستگی باشد و با این سوال نتیجه گیری می کنند که بانک مرکزی هم مسوولیتی ندارد.

وی افزود: اگر تفاوت این دو بنگاه توجه کنیم، پرسش پاسخ مذبور، مشخص خواهد شد، زیرا وقتی فردی کارخانه پارچه بافی احداث می کند جواز تاسیس گرفته و با سرمایه خود و مقداری از نظام بانکی تسهیلات دریافت می کند و فعالیت خود را آغاز می کند و برای اینکه دوام داشته باشد باید دو موضوع کیفیت خوب کالای تولید و دیگری قیمت تمام شده پایین را در نظر بگیرد.

رئیس هیئت مدیره سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت با بیان اینکه کارکرد بانک و موسسه ای که فعالیت پولی انجام می دهد، چیست؟ گفت: بانک با سرمایه ای که می آورد و با اعتبار تایید و تضمینی که دولت می دهد، مردم آن را قبول کرده و پول خود را به بانک می سپارند و بانک با سپرده های مردم به بنگاه های تسهیلات پرداخت می کند و سود دریافت می کند که بخشی به سپرده گذاران داده می شود و بخشی هم خود بر می دارد.

دکتر توکلی ادامه داد: در واقع بانک ها با اعتبار دولت است که تجهیز منابع برای آنها امکان پذیر می شود و به همین دلیل است که هیچ زمانی وزارت صنایع ضمانتی دریافت کند اما بانک باید نزد بانک مرکزی ذخیره قانونی بسپارند و نفس این کار به این دلیل است که اگر این بانک ورشکسته شود، بانک مرکزی بخشی از طلب مردم را می تواند پرداخت کند.

وی با اشاره به قوانین بانکی که به بانک مرکزی مسولیت ویژه می دهد، تصریح کرد: بانک مرکزی اختیارات بسیار گسترده ای در صدور جواز، کنترل مسیر، تشخیص تخلفات، اعمال ضوابط و بازخواست از متخلفان براساس قانون دارد، یعنی از صفر تا 100 امور یک بنگاه پولی مالی به بانک مرکزی سپرده شده است .

بانک مرکزی نمی تواند از زیر بار مسولین خود شانه خالی کند

توکلی اضافه کرد: بانک مرکزی از طرفی نمی تواند از زیر بار مسولیت خود شانه خالی کند که انجام می دهد، اما از طرفی هم نمی تواند و وظیفه جبران خسارت تک تک سپرده گذاران را ندارد و نباید این انتظار را داشت ولی در برابر جامع مسوول است.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی و وزارت تعاون در قابل موسسات غیر مجاز مسوول هستند، گفت: قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور مصوبه 1369 این است که افرادی که به عملیات پولی بانکی مشغول شده و پول به عنوان سپرده از مردم گرفته و تسهیلات می دهند، به صراحت مسوولیت دارند و بانک مرکزی براساس ماده یک و دو این قانون معاون جرم است، زیرا امحال انجام داده است که موسسات رشد غیر قانونی نکنند.

رئیس هیئت مدیره سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت امروز اگر فردی ساندویچ در خانه درست و در بازار بفروشد، وزارت بهداشت جلوی آن را خواهد گرفت، گفت: امروز موسسات به عنوان تعاونی اعتباری شروع به کار می کنند و 483 شعبه تاسیس می کند و نهاد و فردی از آن سوالی نمی کند.

پرونده ثامن الحجج

توکلی در ادامه با اشاره به موسسه ثامن الحجج گفت: بانک مرکزی در موضوع این موسسه تلاش کرد در اولین گام مانع فشار اجتماعی شود و از پرداخت وجوه سپرده گذاران با مبلغ پایین شروع به پرداخت کرد، اما این موسسه از سال 1386 به بعد عمده تخلفات را انجام داد و بانک مرکزی بویژه در زمان ریاست اقای بهمنی از آن حمایت کرد؛ در حالی که این موسسه بازرس های بانک مرکزی را راه نمی داد از رئیس کل بانک مرکزی تشویق نامه دریافت کرد در دولت یازدهم نیز بانک مرکزی در برخورد با اقدامات مشابه این موسسه جدی تر شد اما باز هم اهمال و کوتاهی وجود داشت.

توکلی افزود: در مرداد ۹۳ زمانی که من عضو شورای پول و اعتبار از طرف مجلس بودم، در جلسه شورا اعلام کردم که بانک مرکزی از نظر اجتماعی موظف است این موسسه را منحل کند که این پیشنهاد به تصویب رسید اما اجرای آن در دی ماه ۹۴ رخ داد. در این ۱۸ ماه مدیرعامل موسسه ثامن الحجج توانست با پول مردم، مسکن، زمین و مجتمع های تجاری خریداری کرده و به نام افراد مختلف ثبت کند. بانک مرکزی در این ۱۸ ماه چرا از این فرد غافل بود؟ در نهایت هم مدیرعامل این موسسه تحت الحفظ در خانه اش محصور شد.

رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت تصریح کرد: سال گذشته این سازمان مردم نهاد به بانک مرکزی، دادستانی و وزارت اطلاعات به عنوان سه نهادی که از طرف دولت مسئول رسیدگی به تخلفات موسسه ثامن الحجج بودند پیشنهاد داد یک نفر از سپرده گذاران نیز در جلسات این سه نفر حضور داشته باشد که مورد استقبال قرار گرفت اما چند ماه بعد یک هیات اجرایی زیر نظر این گروه سه نفره تشکیل شد که در آبان ۹۶ این هیات اجرایی استعفا داد.

توکلی افزود: بانک مرکزی باید اعلام کند چرا این گروه و تحت چه فشارهایی از سمت خود استعفا داده اند؟ همچنین بانک مرکزی به صورت شفاف توضیح بدهد که چرا در وصول تسهیلاتی که این موسسه به مردم داده، کوتاهی می شود؟

وی با بیان اینکه بانک مرکزی لیست افرادی که از ثامن الحجج وام گرفتند را دارد، اظهار کرد: در این لیست قاضی های باسابقه، فرزندان برخی از علما، شخصیت های سیاسی و ... در این لیست وجود دارد و دیده بان شفاف و عدالت در صورت عدم پاسخگویی بانک مرکزی، اسامی این افراد را منتشر خواهد کرد.

رئیس هیئت مدیره سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت تصریح کرد: از سوی دیگر بانک مرکزی پرداخت بدهی های سپرده گذاران کلان موسسه ثامن الحجج را به بانک پارسیان واگذار کرده است ولی هیچ گونه ضمانتی از بانک پارسیان اخذ نشده است.

توکلی با طرح این سوال که بانک پارسیان برای انجام اینکه به چه کسی تعهد می دهد و چه فردی ضامن این بانک می شود، گفت: سرمایه اجتماعی که لازمه کارکرد اقتصادی است به دلیل تعلل بانک مرکزی به شدت آسیب دیده است و عامل اصلی هم بعد از مسوولین ثامن الحجج، به عهده مسوولین وقت وزارت تعاون و بانک مرکزی است و این رفتار نشان می دهد وقتی مردم به براساس مجوز و تایید بانک مرکزی در بانکی سپرده گذاری می کنند و اگر پول مردم از بین رفت، به بانک مرکزی مربوط نیست، اما باید مسوولیت خود را بپذیرد و به مردم به صورت شفاف بگوید که می خواهند چه اقدامی انجام دهد. امروز مانند ثامن الحجج زیاد داریم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار الف در مورد شکایت دیده بان از موسسه ثامن الحجج به قوه قضاییه در مرداد ماه و همچنین شکایت مجلس از بانک مرکزی براساس ماده 236 به دستگاه قضا در شهریورماه، گفت: قوه قضاییه اعمال جرم دیده بان را پذیرفت و دادستان این پرونده را به شعبه 3 ارجاع دادند و در جلسه ای که به عنوان مطلع دعوت شدیم و موارد را بیان کردیم؛ همچنین در یک ماه پیش در ملاقاتی که با آیت ا... آملی لاریجانی داشتم؛ موضوع را مطرح کردم و قول پشتیبانی دادند تا اعمال جرم های سازمان مردم نهاد پیگیری شود.

رئیس هیئت مدیره سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در مورد اعمال ماده 236 از سوی مجلس و ارجاع پرونده بانک مرکزی به قوه قضاییه، عنوان کرد: آقای آملی لاریجانی در این مورد گفت که به دنبال مقصر نیستیم و برخی به این سخن ایراد گرفتند اما فکر می کنم مقصود ایشان این بود قبل از اینکه به فکر مقصر باشیم، این بود که ضرر و زیان مردم را کاهش دهیم و معتقدم این موضع درست و صحیح است و باید حداقل سازی خسارت مردم مورد نظر باشد و بعد از آن مجازات متخلفات در دستور کار باشد.

توکلی با بیان اینکه افراد فاسد در دستگاه حکومت یار می کارند تا در این مواقع به آنها کمک کنند، گفت: مثلا زمانی که عضو شورای پول و اعتبار بودم دو شرکت دولتی درخواست 1000 میلیارد تومان خط اعتباری کردند که با آن مخالف کردم و این مورد تصویب نشده اما مدیرعامل یکی از این دو بنگاه پشت درب شورا نشسته است. در جلسه بعدی شورا همه اعضای هیئت دولت حضور داشتند و دوباره تقاضا این دو بنگاه مطرح و تصویب شد.

وی در پایان بیان کرد: زمانی به من گفتند مدیرعامل موسسه ثامن الحجج نفوذ زیادی دارد که حتی با حکم جلب آقای بهمنی (ریئس کل بانک مرکزی در دولت قبل) را گرفته بود، و رئیس کل بانک مرکزی که از حکم جلب آن فرد بترسد، به درد اراده یک شعبه هم نمی خورد. افراد فاسد در دستگاه ها یارگیری می کنند و افرادی مثل خود را تکثیر می کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۳۵۱۲۱۵:۳۴:۱۱ ۱۳۹۶/۹/۷
قضات باسابقه، فرزندان علما و شخصیت های سیاسی ... تو خود حديث مفصل بخوان از اين مجمل!
ناشناس۱۵۳۵۱۶۱۵:۴۳:۰۶ ۱۳۹۶/۹/۷
سئوال این است این ها که این پول ها را گرفته و پس نمیدهند چرا با نام و مشخصات نام نمی برید و ارجاع به قوه قضائیه داده نمیشود عده ای به نام اینطور غارت کنند اموال مردم را و چنین خسارت به باور های مردم
ناشناس۱۵۳۵۳۹۱۵:۵۵:۴۱ ۱۳۹۶/۹/۷
بجای این همه توضیح صرفا لازم بود بگی همشون از "ژن های خوب" هستند!!!!
ناشناس۱۵۳۶۳۳۱۷:۱۵:۴۳ ۱۳۹۶/۹/۷
اقای توکلی چرا اسامی هئیت مدیره موسسه را منتشرنمیکنید
ناشناس۱۵۳۷۸۳۱۹:۰۶:۰۰ ۱۳۹۶/۹/۷
اقای توکلی بیچاره نمی تونه تو سایتش بزنه قانون قانونه (اشاره به استفاده از توییتر وزیر ارتباطات آقای جهرمی) حالا می خوای تو سایتش اسامی رو منتشر کنه
صادق۱۵۳۷۳۶۱۸:۲۱:۲۰ ۱۳۹۶/۹/۷
قابل توجه جناب اقای توکلی. بنده از موسسه وام گرفتم اما حساب های ثامن الحجج با پارسیان که به عنوان عامل اقساط می گیره نمی خونه بنابراین بنده چند بار به دفتر مرکزی موسسه ثامن الحجج مراجعه کردم تا تکلیف اقساط و ازاد سازی سندم را مشخص کنم که هیچ کس پاسخ گو نبود .بهتر که هیات اجرایی استعفا داده چون هیچ اراده مبنی بر حل مشکلات نداشتند. یک هیات تصفیه قوی با اختیارات منصوب شود تا کارها سریعتر انجام بشه و بنده تا نبینم اراده ای بر ازاد سازی سند و حل مشکلم نیست اقساط پرداخت نمی کنم
علی۱۵۳۷۹۰۱۹:۱۸:۱۱ ۱۳۹۶/۹/۷
با سلام من هم چنین مشکلی دارم اراده ای مبنی بر رفع مشکلات و عدم تطبیق حساب ها نیست .امیدوارم اقای توکلی که اسامی بدهکاران دارند حتما تلفن انها رو هم دارند تماس بگیرند ببینند مشکل عدم پرداخت کجاست بعد ابروی افراد و ببرن . چون فرهنگ بگم بگم در کشور ما طرفدار کم نداره .من اماده ام وامم را تسویه کنم اما حساب ها به هم نمی خونه و سند هم ازاد نمیشه چون همه می ترسن بعدا بهشون گیر بدن کسی کار مردم راه نمی اندازه . اقای توکلی شما به جای اون هیات تصفیه که کارایی نداشت یه تماس با بدهکارها بگیرید تا بینید مشکل کار کجاست و بعدا به خاطر ابروی افراد بردن معذرت خواهی نکنید .ارادتمند و منتظر تماس شما
ناشناس۱۵۵۱۰۳۰۱:۳۴:۱۴ ۱۳۹۶/۹/۹
شما هم از دارندگان ژن های خوب هستید که به خودتان گرفته اید .
ناشناس۱۵۳۷۳۸۱۸:۲۱:۳۹ ۱۳۹۶/۹/۷
متاسفانه بسیاری از این موسسات ورشکسته مالی پشت سر نام های متبرک پنهان میشده اند.
ناشناس۱۵۴۱۵۸۰۸:۱۷:۰۴ ۱۳۹۶/۹/۸
دقیقا . خدا بشکند کمر کسی را که مجوز داده نام موسسات ربا خواری را از اسامی ائمه انتخاب کنن.
کمالی۱۵۳۸۰۸۱۹:۴۲:۵۷ ۱۳۹۶/۹/۷
جناب دکتر لطفا به فساد مدیران بانکی که از محل زیان های بانک هم پاداش های کلان گرفته و وام های صوری خودرو به پرسنل و مدیران بانک ها داده اند را نیز پیگیری و بر ملا سازید
ناشناس۱۵۳۸۲۶۲۰:۰۸:۲۵ ۱۳۹۶/۹/۷
تا کی مسامحه ،بسه والله خسته شدیم از اینهمه لاپوشانی ،بی خود نیست که ایرانیها به چند طبقه تقسیم شدند، ۱=ژن خوب۲=ژن خوب.............۱۰۰ مردم بدبخت بیچاره مثل من
ناشناس۱۵۳۸۵۵۲۰:۴۹:۴۵ ۱۳۹۶/۹/۷
سلام ،از قوه قضاییه میخواهیم اسامی را منتشر کنند.
صالح۱۵۳۸۸۵۲۱:۳۲:۵۳ ۱۳۹۶/۹/۷
آقای توکلی امیدوارم شما هم مثل دیگران فقط در حد حرف دم از افشا کردن نام فاسدان اقتصادی نزنید. وقتی تعداد شعب این موسسات اینقدر زیاد شد باعث ایجاد حس اعتماد در میان مردم شد و مردم در آنها سرمایه گذاری کردند. چرا بانک مرکزی قبل از اینکه این موسسات تا این حد گسترده شوند جلوی آنها را نگرفت و صبر کرد تا این تعداد زیاد از مردم مالباخته شوند. امیدوارم مسئولین بانک مرکزی از زیر بار مسئولیتهای خود در قبال مردم شانه خالی نکنند کاری که متاسفانه در این مدت انجام داده اند. و امیدوارم شما در مقابل فشار همان علما و مسئولینی که فرزندانشان در قالب وام اموال مردم را غارت کرده اند تصمیم به سکوت نگیرید.
ایرانی نا امید۱۵۴۰۳۵۰۰:۳۵:۳۱ ۱۳۹۶/۹/۸
قانون بی قانون مدیران این موسسات چه کسانی هستند که اینقدر قدر قدرتند بیچاره مردم پدر پیر بنده تنها دارایی اش که خانه اش بوده در جریان یک کلاه برداری اشکار به نصف قیمت سال 91و یک چهارم الان از دست داده با حکم همین برخی قضات بازنشسته حرام خوار و کسی نیست که حق او را از ظالمین بگیرد اقای توکلی باز خدا شما را حفظکند خانه از پای بست ویران است وقتی الاف و الوف دنیا به دهان خیلی ها مزه کرده و فرزندان و فامیلهای خیلی ها از هر دو جناح از این سفره رانت و امتیاز بهره گرفته اند وقتی فساد در تار و پود اجتماع لانه کرده و همه توجیه می کنند چه باید کرد ایا می توانیم ادعا کنیم شیعه علی هستیم ؟
محمد۱۵۴۱۷۶۰۸:۳۰:۵۱ ۱۳۹۶/۹/۸
آقای توکلی فکر نمیکنید اینها هم نفوذی هستند که در همه جا وارد شده اند و جلو قانون می ایستند و هر کاری میخواهند میکنند ؟
مهدی۱۵۴۲۲۱۰۹:۱۴:۴۲ ۱۳۹۶/۹/۸
بنام خدا. بیایید برای یکبار هم که شده به حرفهای احمدی نزاد گوش کنید و در مورد پرداخت های انجام شده به اشخاصی که مدعی بوده و هستند که فقط برای رضای خدا به خلق خدا خدمت می کنند، رسیدگی کنید. هر روز آنقدر از فساد اقتصادی مسئولین در هر رده ای می شنویم که بدون آن روزمان شب نمی شود. یک فرمان حکومتی برای رسیدگی به اموال مسئولین و بستگان درجه اول ایشان از 22 بهمن 57 تا به امروز و اعلام نتیجه عملی به مردم می تواند اعتماد بین مردم و نظام را زیادتر کند.
ناشناس۱۵۴۳۷۲۱۱:۴۶:۰۷ ۱۳۹۶/۹/۸
آقای توکلی شما باید یک مدت مشخص مثلا یک هفته فرصت می دادی و پس از آن اسامی را اعلام می کردی.
ناشناس۱۵۴۳۷۷۱۱:۴۷:۲۵ ۱۳۹۶/۹/۸
آقای توکلی یادم می یاد پارسال و چند ماه پیش هم تهدید کردید در صورت عدم برگرداندن اصل و سود وامهای میلیاردی و نجومی که عده ای خاص با ژنهای خوب از موسسه ثامن الحجج بصورت ناجوانمردانه گرفتند، نام شخصیت های سیاسی و فرهنگی ویژه خوار را افشاء خواهید کرد! در این دو سال که از مسدود شدن حسابهای ما نزد موسسه ثامن الحجج می گذرد؛ بین سپرده گذاران سیاه بخت خانواده هایی هستند که بیماران سرطانی ، صعب العلاج ، زندانی، فرزندان دانشگاهی، فرزندان دم بخت، حمایت کننده مخارج زندگی اولادان مجرد و مزدوج ، بدهکار به اشخاص و موسسات و بانکها و تأمین کننده صدها هزینه جاری وجود دارد. بطوریکه تمام درآمد و وابستگی آنان به سرمایه و اخذ سود از موسسه بوده است و اکثرا از هستی ساقط شدند. شما با این کارتان دارید نمک روی زخم ما می ریزید و بنظر می رسد با آنها دارید به نوعی معامله می کنید!؟ اگر اینطور نیست منتظر اقدامات فوری و قاطعانه در افشای اسامی ویژه خواران و معرفی آنها به ملت هستیم ضمن قطع امید از وعده های سرخرمن مسئولان و بانک مرکزی ؛ خودمان در تجمعات و تحصن های بعدی رأسا اقدام خواهیم کرد.
ناشناس۱۵۴۳۸۲۱۱:۵۲:۱۲ ۱۳۹۶/۹/۸
جناب دکتر توکلی با پایان یافتن مهلت زمانی، به وعده خود عمل کنید و اسامی دریافت کنندگان تسهیلات را از موسسه ثامن الحجج اعلام فرمایید. امیدوارم تحت تاثیر فشارهای سیاسی قرار نگیرید. چراکه مسیر شما حق است.
ناشناس۱۵۵۹۰۳۱۴:۰۵:۴۸ ۱۳۹۶/۹/۱۰
جناب آقای دکتر توکلی من عامی یک سءوال از جنابعالی دارم ؟ خوب این علمایی که در لیست هستند که در حوزه زندگی خودشان نتوانسته اند فرزندانشان را تربیت کنند دنبال چه چیزی برای مردم هستند؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  14. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  12. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین