خجسته در گفتگو با الف تشریح کرد؛ دست های پشت پرده گرانی دلار و یورو/ وعده کرباسیان برای توضیح در جلسه محرمانه

گروه اقتصادی الف،   3960907036 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان از دست های پشت پرده گرانی دلار و یورو سخن گفت و افزود: وزیر اقتصاد گفت که در جلسه محرمانه در این زمینه توضیح می دهد اما به وی گفتم همه اعضای کمیسیون اقتصادی محرم هستند و ما نامحرم نداریم.

امیر خجسته نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به نوسانات بازار ارز گفت: از 2 ماه پیش شاهد نوسانات قیمت دلار و یورو در بازار هستیم بطوریکه این نوسانات بر روی قیمت دیگر کالاها و اجناس تاثیر گذاشته است.

وی افزود: دلار از سه هزار و 500 تومان به بیش از چهار هزار و 100 تومان رسیده و همچنین یورو از چهار هزار تومان نزدیک به پنچ هزار تومان رسید.

نائب رئیس کمیسیون شورها و سیاست داخلی مجلس افزود: همزمان با این افزایش قیمت دلار و یورو شاهد افزایش قیمت دیگر کالاها و اجناس هستیم که قطعا برخی آقایان در پی این افزایش قیمت ها نقش دارند.

خجسته با بیان اینکه دست هایی در پشت پرده گرانی دلار و یورو دخیل هستند، گفت: ما می دانیم و در این زمینه اطلاعات به ما رسیده که برخی آقایان تدبیر کردند تا یورو را به پنج هزار تومان برسانند و تک نرخی کنند و قیمت دلار را هم افزایش دهند.

وی با بیان اینکه توطئه ای در بازار در حال انجام است، گفت: افزایش قیمت دلار و یورو از بازار در حال مدیریت شدن است و این کار بسیار خطرناکی است.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان با بیان اینکه در خصوص نوسانات قیمت ارز از مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی در مجلس سوال کردم، گفت: وزیر با حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس در این زمینه توضیحاتی ارائه کرد اما پاسخ های وی قانع کننده نبود و سوال برای بررسی بیشتر به صحن مجلس ارجاع شد.

خجسته افزود: آقای کرباسیان در جلسه کمیسیون اقتصادی در پاسخ به سوال اینجانب اعلام داشت که در جلسه محرمانه به این سوال پاسخ می دهد اما اینجانب به وی گفتم که همه اعضای کمیسیون محرم هستند و ما نامحرم اینجا نداریم.

وی گفت: در واقع وزیر پاسخی برای سوال اینجانب نداشت و سوال اینجانب به قوت خود باقی است تا روزهای آینده در صحن مجلس مطرح شود.