فرماندار سرپل ذهاب: 8000 کانکس نیاز داریم

گروه اجتماعی الف،   3960905170 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

فرماندار سرپل ذهاب با بیان اینکه این شهر تقریبا به وضعیت عادی بازگشته، گفت: حدود هشت هزار کانکس برای اسکان موقت مردم زلزله زده سرپل ذهاب نیاز داریم.

اکبر سنجابی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت شهر زلزله زده سرپل ذهاب اظهار کرد: شهر به حالت عادی بازگشته و بسیاری از مغازه‌ها که آسیب جدی ندیده‌اند، خصوصا خبازی‌ها و رستوران‌ها کار خود را آغاز کرده‌اند.

وی از آغاز فعالیت مدارس سرپل‌ذهاب هم خبر داد و افزود: مدارسی که تخریب نشدند فعال هستند و برای مدارس آسیب دیده نیز کانکس در نظر گرفته شده است.

فرماندار سرپل ذهاب در خصوص وضعیت مراکز درمانی این شهرستان نیز عنوان کرد: با توجه به آسیبی که به بیمارستان سرپل ذهاب وارد شد، همچنان بیمارستان صحرایی در این منطقه در حال خدمت رسانی به مردم است.

سنجابی خاطرنشان کرد: از 10 روز قبل کار آواربرداری آغاز شده و در بخش ارزیابی نیز در حوزه شهری 60 درصد و در حوزه روستایی 80 درصد ارزیابی‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه کار بازسازی نیز کمو بیش همزمان با آواربرداری آغاز شده، یادآوری کرد: پیش بینی ما این است که آواربرداری حدود سه ماه طول بکشد.

فرماندار سرپل ذهاب با اشاره به اینکه شهرداری نیز در اسرع وقت برای صدور پروانه ساخت واحدهای تخریب شده اقدام می‌کند، گفت: صدور پروانه برای واحدها اگر قرار باشد درست مشابه قبل ساخته شوند رایگان است و اگر فرد بخواهد چیز جدیدی اضافه کند باید مابتفاوت آن را پرداخت نماید.

سنجابی از توزیع بیش از 28 هزار تخته چادر در مناطق شهری و روستایی سرپل ذهاب هم خبر داد و افزود: 17 هزار و 500 تخته چادر در مناطق شهری و یازده هزار تخته چادر در روستا توزیع شده است.

وی با بیان اینکه توزیع کانکس هم آغاز شده، گفت: تاکنون 400 کانکس در روستاها و چند کانکس در مناطق شهری توزیع شده است و قرارداد برای ساخت کانکس‌های بیشتر هم منعقد شده و از همین هفته با جدیت پیگیری می‌شود.

این مسئول گفت: با توجه به اینکه کانکس عمدتا به افرادی که خانه آنها 100 درصد تخریب شده تعلق می‌گیرد، پیش بینی ما این است که برای مناطق شهری دو هزار کانکس و برای روستاها پنج تا شش هزار کانکس نیاز داریم.

فرماندار سرپل ذهاب تامین کانکس و عبور از اسکان اضطراری به اسکان موقت را نیاز اصلی مردم این منطقه با توجه به سردی هوا دانست و تاکید کرد: مردم شب‌های سرد و سختی را پشت سر می‌گذرانند.

سنجابی در خصوص وضعیت سرویس‌های بهداشتی و دوش‌های سیار سرپل ذهاب نیز گفت: تاکنون 220 سرویس بهداشتی و 170 دوش حمام در مناطق مختلف و عمدتا شهری سرپل ذهاب نصب شده و قرار است تعداد سرویس‌های بهداشتی و دوش‌های سیار به 300 مورد افزایش پیدا کند.

وی از حل مشکل زباله و مدیریت پسماندها هم در سرپل ذهاب خبر داد و افزود: شهرداری و خصوصا شهردار منطقه 14 تهران همکاری خوبی در این زمینه داشتند و با بیش از 400 نفر نیرو در دو شیفت در شهر سرپل ذهاب در حال ارائه خدمات هستند.

به گفته این مسئول، تاکنون بیش از 600 مخزن زباله و چند تن کیسه زباله در شهر توزیع شده است.

فرماندار سرپل ذهاب در پایان اظهار کرد: از مردم شریف و صبور سرپل ذهاب بخاطر تمام مشکلاتی که وجود دارد عذرخواهی می‌کنیم و از افرادی که چادرهای آنها در مناطق نامناسب و آبگیر و یا بین بلوارها نصب شده تقاضا داریم برای سهولت امور جابجا شوند.

دیدگاه کاربران

سید۱۵۱۶۸۰۱۴:۱۳:۲۱ ۱۳۹۶/۹/۵
پیشنهاد 1 بجای بردن این تعداد کانکس و قرار دادن آن در محل که هم باعث تداخل در کارها میشود .افراد مصیبت دیده از این حادثه را برای مدت کوتاه به شهرهای اطراف برده سکنا دهند. که هم نیروها بهتر کار را پیش ببرند و هم محیط برای ساخت وساز خلوت تر شود. 2 بخاطر بیکاری در سطح کل کشور یک بسیج عمومی تدارک ببیند در خصوص نیروی ورزیده و فنی و هر.محل را به شهری برای خدمت تخصیص دهند و با مدیریت صحیح مثل زمان بازسازی شهرهای جنگزده در سالهای دوران دفاع مقدس که خیلی سریع کارها بنتیجه رسید. اقدام گردد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین