درباره فیلم‌ جدید احمدی نژاد و پاسخ به یک سوال کلیدی

محسن مهدیان، گروه سیاسی الف،   3960904226 ۴۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
درباره فیلم‌ جدید احمدی نژاد و پاسخ به یک سوال کلیدی


سخنان احمدی نژاد علیه قوه قضائیه از چند جهت قابل تحلیل است. یکی بجهت محتوا و ادعا. دوم از جهت نیت احمدی نژاد و پروژه سیاسی دیگری که در حال تکمیل کردنش است. سوم از جهت ملی و آثار کلان سیاسی.

از جهت محتوا ارزیابی قطعی نداریم. اما بهترین راه را پذیرفتن پیشنهاد احمدی نژاد می دانم و آن اینکه دادگاه بقائی علنی برگزار شود. بسیاری از ادعاها در همین دادگاه تعیین تکلیف می شود. گمانه زنی درباره نیت سیاسی اش نیز بماند برای بعد که اماره ای روشنتر داشته باشیم. اما درباره اثر کلان سیاسی اش، یک نکته قابل اعتناست و آنهم حمایت ضدانقلاب از سخنان احمدی نژاد است و فارغ از درستی و غلطی ادعاها روشن است که بازی ضدانقلاب تکمیل شده است.

اما این یادداشت قرارست به سوال دیگری پاسخ دهد. سوالی که بعد از دیدن این فیلم در ذهن خیلی ها نقش می بندد. چرا رهبری احمدی نژاد را به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت انتخاب کرد؟

این سوال را درست جواب دهیم نقش من و شما نیز روشن می شود.
خدا رحمت کند مرحوم هاشمی را. خاطرم هست که مشابه این سوال را خیلی ها درباره انتخاب هاشمی به ریاست مجمع داشتند. نعل به نعل پاسخ امروز ما درباره سبک رفتاری رهبری، درباره انتخاب هاشمی نیز صدق می کند.

سبک رفتاری رهبری با شخصیت های سیاسی را اینطور فهم کردم؛
هر شخصیت سیاسی از دو جهت اهمیت دارد. یکی خودش و دیگری پایگاه اجتماعی اش. پایگاه اجتماعی یعنی طرفداران و هواخواهان که چه بسا از خود فرد اهمیت بیشتری داشته باشند.

سبک رفتاری رهبری با تکیه به دو مولفه کلیدی بوده است. یکی حفظ افراد در دایره انقلاب. رهبری برخلاف ما دایره انقلاب را انقدر ضیق نمی گیرد که افراد بسرعت حذف شوند. یک اشکال فرهنگی بین ما این است که آدم ها را سیاه و سفید تحلیل می کنیم. از نظر ما آدم ها یا فرشته اند یا خباثت محض. گوئی اگر از کسی انتقاد داشتیم او از هر بر و حسنی بری است. رهبری آدم ها را مثل ما تحلیل نمی کند. بنابراین ممکن است یک نفر را برای ریاست جمهوری مفید نبیند و اما از تجربه اش برای نهاد دیگری بهره بگیرد. سرجمع ماجرا نیز یک خط تحلیل است؛ انقلابی گری از منظر رهبری انقلاب طیفی است و موسع، نه صفر و یک و ضیغ.

اما دومی مهمترست. پایگاه اجتماعی افراد برای رهبری یک امت بسیار با اهمیت است هرچند متاسفانه هیچ جایگاهی در سبک تحلیل سیاسیون ندارد. اساسا هیچ وقت سیاسیون به این وجه از مساله توجه نمی کنند.

هر فرد سیاسی دارای یک پایگاه اجتماعی است. این پایگاه مردمی، تک تک شان اهمیت دارند. پایگاه های اجتماعی با حذف راس به سرعت حذف نمی شوند. ادم هائی که دارای پایگاه اجتماعی هستند اگر خطا کردند ودچار انحراف شدند، باید پایگاه شان را از راس جدا کرد نه راس را از پایگاه. جدا کردن پایگاه از راس نیازمند تبیین و روشنگری است نه حذف فیزیکی و افشاگری.

اینکار زمانبرست و نیازمند تامل و تحمل. احمدی نژادی که هنوز فرشته آرمانی هواداران و حامیان بسیاری است، یک شبه و به یک دستور سیاسی حذف نمی شود. اتفاقا به این ادم باید فرصت داد تا بیشتر شناخته شود. نه اینکه نیت مان تنها فرصت دادن برای پرده افتادن باشد. فرصت می دهیم با دو نیت؛ اول تلاش برای نگه داشتن و حفظ وی در انقلاب است. و اما اگر خودش نخواست، هرچقدر دور شود بیشتر شناخته می شود و پروژه حذف خودبه خودی صورت می گیرد نه به صورت خشن و فیزیکی.

رهبری همین سبک رفتاری را با مرحوم هاشمی داشتند. بالاتر از این، همین سبک رفتاری را با موسوی و کروبی داشتند. آنروزها که بسیاری فریاد می زدند که بگیرید و ببرید و اعدام کنید، رهبری مخالفت کردند و با روشنگری و سپردن به زمان، باعث شدند بخشی قابل ملاحظه ای از بدنه کم کم از راس جدا شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۱۱۰۸۱۹:۲۷:۴۵ ۱۳۹۶/۹/۴
متاسفانه اكثر حرف هاي احمدي نژاد در مورد قوه قضاييه منطبق با حرف هاي مردم است.
ناشناس۱۵۱۲۳۵۲۱:۳۷:۲۱ ۱۳۹۶/۹/۴
سخنان احمدی نژاد به مانند سخنان حقی است که از آن اراده باطل داشته باشند. فتنه ای بزرگ در راه است و مبارزه با این فتنه بصیرت زیادی می خواهد، مردم ایها الناس به سخن احمدی نژاد که آمیخته با حق و باطل است گوش نکنید به هدف و نیت نا مبارک او توجه کنید. حق را بشناسید و اراده باطل از حق داشتن را در تاریخ ببیننید، خوارج هم حرف حقی می زدند ولی اراده باطلی از آن داشتند
ناشناس۱۵۲۵۰۰۱۳:۳۸:۱۰ ۱۳۹۶/۹/۶
نويسنده محترم و سايت خوب الف دو نكته را فراموش نكنيد . ١- شخصيت مرحوم آيت الله هاشمي قابل قياس و حتي فكر كردن با احمدي نژاد نيست ، ايشان يكي از استثناهاي تاريخ ايران و سياست معاصر جهان بود ايت الله هاشمي و ايت الله خامنه اي هردو از ستونهاي اصلي انقلاب ميباشند ، امين و يار امام امت بنيانگذار انقلاب بودند ايت الله هاشمي فرمانده جنگ و دو دوره رييس جمهور و چندين دوره رياست مجلس از اعضاي اصلي شوراي انقلاب و و و و در عين حال مطيع رهبري و رعايت جايگاه ايشان و اطاعت از ايشان بودند ، اتفاقا اگر به نامه تاريخي ايت الله هاشمي به رهبر معظم در ارتباط با انتخابات و تهمتها و افتراهايي كه احمدي نژاد به ايشان ميزد توجه كنيد ، روزهاي كنوني را پيش بيني ميكرد . ٢-احمدي نژاد و حلقه انحرافي پيرامونش راهي جزء ايجاد جنجال و حمله به ديگران براي سرپوشي از خلاف ها و اشتباهاتشان ندارند بهترين دفاع برای او ، حمله است .
ناشناس۱۵۱۱۳۳۱۹:۵۱:۲۱ ۱۳۹۶/۹/۴
احمدی نژاد دنبال دو قطبی کاذب است بین خودش و رییس قوه قضاییه . همون کاری که با هاشمی و ناطق نوری کرد
صمیم۱۵۱۱۳۵۱۹:۵۲:۳۵ ۱۳۹۶/۹/۴
این حرفهای احمدی نژاد خریدار نداره چون همه میدونن واسه اینه که اومدن سراغ حواریونش و حالا صداش در اومده .
رفیق قدیم۱۵۱۱۳۶۱۹:۵۴:۰۰ ۱۳۹۶/۹/۴
قوه قضاییه بی نقص و بدون مشکل نیست اما حرفهای محمود خان امروز پذیرفتنی نیست چون میدونیم پشتش چیه
ناشناس۱۵۱۱۴۵۲۰:۰۱:۲۰ ۱۳۹۶/۹/۴
تمام تلاش یه عده بدنام کردن و تخریب احمدی نژاده فکر می کنم اگر انصاف را سرلوحه انتقادات و مقاله هایمان قرار دهیم، اینقدر راحت از احمدی نژاد عبور نمی کنیم. نکته اصلی اینکه در طی این چند سال پرداختن بیش از حد به احمدی نژاد به دو هدف انجام میشه اول اینه که احمدی نژاد از چشم مردم بیافته و مقصر تمام اتفاقات اشتباه تاریخ انقلاب باشه و نکته مهمتر اینکه عملکرد آقای روحانی ابدا نقد نشه و مردم مطلع نشن که در این چند سال چه اتفاقات غلطی در حال انجامه و سرانجامش چی میشه
ناشناس۱۵۱۱۵۱۲۰:۰۹:۲۲ ۱۳۹۶/۹/۴
با سلام چرا تریبون رسمی در اختیار احمدی نژاد قرار نمی گیرد تا صحبت هایش را رسما بگوید. وقتی دولت مدام در حال تخریب ایشان است چه توقعی باید داشت. قداماتی از قبیل مسکن مهر، هدفمندی یارانه ها، سهام عدالت. راه سازی و .... تا کنون هیچ دولتی به این اندازه کار نکرده است.
ناشناس۱۵۱۴۷۵۰۹:۲۶:۰۴ ۱۳۹۶/۹/۵
اين تريبون رسمي هيچگاه در اختيار هاشمي و موسوي و كروبي هم قرار نگرفت تا از خود دفاع كنن و هيچوقت هم قرار نمي گيرد
محسن...کاشمر۱۵۱۴۹۲۰۹:۵۳:۳۰ ۱۳۹۶/۹/۵
چه احتیاجی به تریبون رسمی هست الان؟ خودش داره حرف میزنه مستقیم ... فضای مجازی هم که هست در اختیار همه !!!
ناشناس۱۵۱۲۳۹۲۱:۴۲:۳۹ ۱۳۹۶/۹/۴
البته ورشكستگي كشور و تحميل تحريم هاي وحشتناك رو فراموش كردي بگي!!!
ناشناس۱۵۱۲۵۰۲۱:۵۹:۱۸ ۱۳۹۶/۹/۴
مشکل ما اینست٫ که بعلت تعصب های شدید و بد بینی خودمان٫ حرف های احمدی نژاد را نه می شنویم و نه درست تحلیل می کنیم٫ بلکه فقط با شخصیت احمدی نژاد به شیوه ناشایستی برخورد می کنیم.
ناشناس۱۵۱۲۵۴۲۲:۰۵:۱۴ ۱۳۹۶/۹/۴
مقایسه مرحوم هاشمی با احمدی نژاد ظلم به آن مرحوم است ,نویسنده انصاف را رعایت کنند ,حتی در مقایسه با دیگران .
RF۱۵۱۲۶۱۲۲:۲۴:۵۹ ۱۳۹۶/۹/۴
1 - مقایسه مرحوم آیت الله هاشمی با احمدی نژاد نشان دهنده ضعف شدید تشخیص و تحلیل نویسنده متن فوق میباشد. 2 - اگر متن بالا صحیح بود چرا به پایگاه اجتماعی آقای خاتمی که در دو انتخابات اخیر بسیار نقش آفرین و موثر عمل کرد توجه نمیشود. نه تنها توجه نمیشود بلکه بر عکس عمل شده است متن فوق بیشتر برای توجیه نوشته شده و بار تحلیلی ارزش مندی ندارد و احتمالا نویسنده برای درک خوانندگان ارزش و اعتباری قائل نبوده است
ناشناس۱۵۱۲۶۶۲۲:۳۵:۵۲ ۱۳۹۶/۹/۴
احمدی نژاد را با هاشمی مقایسه میکنید؟
محمد ربانی۱۵۱۲۷۵۲۲:۴۴:۲۸ ۱۳۹۶/۹/۴
مشکل ما اینست٬ که بعلت تعصب خودمان٬ حرف های احمدی نژاد را نه می شنویم و نه درست تحلیل می کنیم٬ و نه درست پاسخ می دهیم٬ بلکه فقط با شخصیت احمدی نژاد به شیوه ناشایستی برخورد می کنیم.
ناشناس۱۵۱۲۸۲۲۲:۵۰:۲۶ ۱۳۹۶/۹/۴
احمدی نژاد چقدر عوض شده و آن محبوبیتش بین مردم را چگونه لگد مال می کند
ناشناس۱۵۱۲۹۰۲۳:۰۰:۴۵ ۱۳۹۶/۹/۴
چرا از هر فرصتی برای مقایسه اقای احمدی نژاد و آیت الله هاشمی استفاده می کنید؟ غرضی دارید؟؟؟؟
پرهام۱۵۱۲۹۹۲۳:۰۸:۴۳ ۱۳۹۶/۹/۴
لطفا احمدی نژاد را با هاشمی مقایسه نکنید چون هاشمی هیچ وقت علنا در مقابل رهبری نایستاد ودر ۸ سال ریاست جمهوری اش بدون هیچ اختلافی به گفته همه دستورات رهبری را قبول کرد و همچنین هاشمی هیچ وقت از دایره اعتدال خارج نشده ولی احمدی نژاد همواره بعنوان مخالف نظام ایستاده پس بین احمدی نژاد و هاشمی خیلی فاصله است هاشمی که جای خود دارد و حرف رهبری را فصل و خطاب می دانست و خاتمی هم در هیچ موردی به منسوبان رهبری اعتراض نکرد پس احمدی نژاد تنها رئیس جمهوری است که به همه میتازد حتی بنی صدر هم مثل او نبود
ناشناس۱۵۱۳۰۴۲۳:۱۴:۰۳ ۱۳۹۶/۹/۴
متاسفانه این بین حرف های احمدی نژاد منطقی تر است
رضا۱۵۱۳۱۹۲۳:۳۹:۵۹ ۱۳۹۶/۹/۴
چه قیاس مع الفارقی بین هاشمی و احمدی نژاد
ناشناس۱۵۱۳۲۱۲۳:۴۶:۵۸ ۱۳۹۶/۹/۴
اصلاح طلبان پایگاه اجتماعی ندارند که عضوی در مجمع ندارند؟
عباس۱۵۲۰۹۰۲۰:۴۳:۲۵ ۱۳۹۶/۹/۵
مجید انصاری و شمخانی چی اند؟
ناشناس۱۵۱۳۲۷۲۳:۵۴:۰۴ ۱۳۹۶/۹/۴
در مورد نیت سو و ریاکاری احمدی نژاد تردید ندارم. ولی قطعا قوه قضاییه پرونده بیشتری از دولت ها دارند
هوشنگ۱۵۱۳۳۳۰۰:۰۲:۰۶ ۱۳۹۶/۹/۵
جنس موسوی و کروبی از جنس احمدی نژاد نیست برادر!
ناشناس۱۵۱۳۴۲۰۰:۲۴:۳۷ ۱۳۹۶/۹/۵
خاتمی پایگاه اجتماعی نداشت؟
ناشناس۱۵۱۳۴۸۰۰:۴۷:۱۹ ۱۳۹۶/۹/۵
اگر حرف شما درست است پس چرا در باره موسوی که به اذعان شما 14 میلیون هوادار داشت پایگاه اجتماعی در نظر گرفته نشد ؟
ایرانی۱۵۱۳۵۳۰۱:۰۷:۱۲ ۱۳۹۶/۹/۵
احمدی نژاد هنوزم داره حقو میگه و دنبال عدالته و مغرضان هم در صدد تخریب.زنده باد سرباز ولایت
ناشناس۱۵۱۳۶۲۰۱:۵۴:۲۶ ۱۳۹۶/۹/۵
اگر همین سوال رو از اون طرف بپرسیم جرات دارید منتشر کنید؟ چرا قبل از اینکه احمدی‌نژاد و دار و دسته‌اش حسابشان را جریان اصلی اصولگرا جدا کنند کسی اعتراضی به تخلفات مالی آنها نداشت؟
احمد۱۵۱۳۶۴۰۲:۰۹:۲۸ ۱۳۹۶/۹/۵
نویسنده تعمدا درباره ی پایگاه رای اقای هاشمی گنگ‌ و مبهم عمل می کند هیچگونه اشاره ای به کمیت پایگاه اجتماعی اقای هاشمی نمی کند بالاخره که چی ؟! می دانیم اقای هاشمی در امور داخلی دیدگاههای خاص خود را داشت و برانها پای می فشارد سرانجام ارا اجتماعی اقای هاشمی کم شد یا زیاد ؟! مقاله نویس نخواست که به سئوال جواب بدهد .
علیرضا۱۵۱۳۸۰۰۴:۰۰:۵۷ ۱۳۹۶/۹/۵
معمولا اقای مهدیان در نوشته هاشون اسمون و ریسمون رو به هم میبافن تا یک دلیل برای حرفهای بی منطقشون بیارن. دقیقا برعکش اقای هاشمی به طرفدارهاش و قدرتش بین مردم بسیار اضافه شد و اقای مهدیان مثل همیشه دنبال سفسته بود و این جا رو اشتباه واضحی کرد.
ناشناس۱۵۱۳۹۴۰۵:۴۹:۵۶ ۱۳۹۶/۹/۵
معیار حق و باطل است مهم نیست چه کسی سخن می گوید!
ن۱۵۱۳۹۹۰۶:۱۹:۴۶ ۱۳۹۶/۹/۵
فرقی بین هیچ کدامشان نیست..هردوبایدجوابگوباشندچه احمدی نژادیهاوچه لاریجانیها...فرقی بین دکتروآیت الله وحجت الاسلام ودیگران نیست..بایددرپیشگاه مردم جوابگوباشند..اگراحمدی نژادبایدجوابگوباشدبی شک لاریجانیهاهم بایدجوابگوباشندتااذهان مردم روشن شود..وهرکس هر جرمی مرتکب شده به سزای عملش برسد..این عدالت مولاعلی خواهدبود..درغیراینصورت بایدبه خیلی مسائل شک کرد..
جواد۱۵۱۴۴۷۰۸:۳۲:۱۲ ۱۳۹۶/۹/۵
در مورد نوشتار فوق دو اشکال خود نمایی میکند و ناپخته بود دلایل ذکر شده را مشخص میسازد اول : مقایسه انتخاب مرحوم آبت الله رفسنجانی و احمدی نژاد از جانب مقام معظم رهبری - این مقایسه را میتوان به وضوح به مثابه یک نوع شیطنت در تخریب آن مرحوم دانست که به فرموده صریح و قاطع مقام معظم رهبری هاشمی از ارکان و ستونهای انقلاب بودند دوم : سبک رفتاری که نویسنده ی محترم برای مقام معظم رهبری برشمردند مورد اشکال است و آن اشکال در مورد رئیس جمهور زمان اصلاحات می باشد که با داشتن پایگاه اجتماعی که از احمدی نژاد بیشتر نباشد کمتر نیست ضمنا : در مورد اتنخاب مثال دقت فرمائید که هدف شما از نوشتن مطلب فوق رو نشود " بنابراین ممکن است یک نفر را برای ریاست جمهوری مفید نبیند و اما از تجربه اش برای نهاد دیگری بهره بگیرد" و آخر اینکه اگر قرار است به افراد فرصت داده شود ای کاش به کسان دیگر هم صادق باشد
صمصام۱۵۱۴۸۵۰۹:۴۴:۴۵ ۱۳۹۶/۹/۵
تا کی و تا کجا ؟؟؟آقای مهدیان فکر نمیکنید به احمدی نژاد زیادی فرصت داده شده ؟ این آقا و افرادش چهارساله که دارند راست راست راه میروند و هر کار که دلشان میخواهد میکنند به عالم و آدم هم توهین میکنند و اتهام میزنند بهتر نبود به اندازه نصف آقای احمدی نژاد به آقایان موسوی وکروبی هم فرصت میدادید ؟؟ اگر منظور شما از فرصت، شناخته شدن ادمهاست به نظر من به آقایان موسوی و کروبی هم فرصت بدهید ، بگذارید انها هم حرفشان را بزنند نه اینکه در دنیا را بر رویشان ببندید !! خدا را چه دیدید شاید نظر شما هم در مورد انها تغییر کرد! تاریخ در مورد ادمها منصفانه قضاوت میکند البته با نظر شما در مورد اقای موسوی وکروبی وخاتمی چندان موافق نیستم کاری که آقای خاتمی با نتیجه انتخابات مجلس در تهران کرد را هرگز فراموش نکنید !
علی۱۵۱۵۲۳۱۰:۴۳:۲۹ ۱۳۹۶/۹/۵
احمدی نژاد80% کارهایش بد بودو به عنوان رئیس جمهور قابل قبول نبود ولی 20% کارهایش هم خوب است شجاعتش قابل تحسین است . ما اگر 10نفر مسئول شجاع مثل اقای احمدی نژاد داشتیم کشورمان پیشرفت می کرد
ناشناس۱۵۱۵۵۴۱۱:۳۸:۰۶ ۱۳۹۶/۹/۵
الان شما احمدی نژاد رو با هاشمی یکی کردید ؟ احمدی نژاد فقط میخواهد از نارضایتی مردم از قوه قضاییه ، برای خود وجهه بسازد !!! وگر نه این قوه قضاییه ، همان قوه قضاییه زمان خودش بود . ولی اون موقع احمدی نژاد بر مسند قدرت بود و نیازی به شوی تلویزیونی برای کسب قدرت نداشت !!
ناشناس۱۵۱۵۸۷۱۲:۳۵:۱۴ ۱۳۹۶/۹/۵
معلومه جامعه‌ی ایرانی را هنوز نشناخته‌اید!!! احمدی‌نژاد خیلی بهتر از شما این جامعه را می‌شناسه و با این موج داره شنا می‌کنه!!!
ناشناس۱۵۱۶۴۰۱۳:۲۵:۰۸ ۱۳۹۶/۹/۵
در خصوص حصر که گفتید بخشی قابل ملاحظه ای از بدنه کم کم از راس جدا شدند اتفاقا قضیه برعکس در تمام میتینگ های انتخاباتی اصلاح طلبان شعار اولشون رفع حصر بوده و هست.
حاصل۱۵۱۷۳۷۱۵:۰۹:۲۳ ۱۳۹۶/۹/۵
باسلام اگر همه کسانی که دراین زمان صحبت میکنند ویا مینویسنند برای بیان واقعیتها باشد
ایرانی۱۵۱۷۴۳۱۵:۱۸:۱۹ ۱۳۹۶/۹/۵
آخه شما احمدی نژاد رو با مرحوم هاشمی بزرگ یکی می کنی؟ دوم اینکه این استدلال اصلا درست نیست که چون طرف پایگاه مردمی داره باید از خطاهای او در گذریم و به او پست مهمتری بدهیم . این با آموزه های دینی ما به ویژه با سیره عملی مولا علی ع مغایر است . به نظر شما یک نفر اگر صاحب پایگاه مردمی باشه هرکاری میتونه انجام بده و هر هزینه ای برای کشور ایجاد کنه
ناشناس۱۵۱۷۵۸۱۵:۴۴:۵۴ ۱۳۹۶/۹/۵
نویسنده گرامی اشتباهات زیادی دارد. ویکی از این اشتباهات مقایسه هاشمی با احمدی نژاد است. اگر چه تولد سیاسی احمدی نژاد از ستاد انتخاباتی هاشمی بوده است و سیاستهای اقتصادی اش همانند هاشمی تورم زا؛ اما نویسنده سیاستهای اقتصادی را مطرح نکرده است که بخواهدمقایسه کند.
کمال۱۵۱۸۶۶۱۷:۲۰:۱۹ ۱۳۹۶/۹/۵
مرحوم هاشمی همان بود که در ماجرای دادگاه و زندانی شدن فرزندش مهدی لام تا کام حرفی نزد به جز امید به اجرای عدالت آقای مهدیان لطفا به مرحوم هاشمی توهین نکنید او با احمدی نژاد به هیچ وجه قابل قیاس نیست !
ناشناس۱۵۲۴۷۳۱۳:۰۰:۴۳ ۱۳۹۶/۹/۶
با وجود اینکه سبک مدیریت احمدی نژادی یکی از تاریکترین دهه های انقلاب را برای کشور رغم زد ولی با کمال تاسف بخشی از سخنانش در مورد قوه قضائیه صحیح است .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  17. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  18. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  19. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  20. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  23. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  24. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  25. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

آخرین عناوین