توافق آتش‌بس میان نظام سوریه و مخالفان در غوطه شرقی

گروه جهان الف،   3960904183

مرکز آشتی روسیه در سوریه از توافق آتش بس میان نیروهای دولت سوریه با مخالفان این کشور در غوطه شرقی خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که نیروهای دولت سوریه با مخالفان این کشور بر  سر پایبندی به آتش بس و تامین امنیت ورود کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به غوطه شرقی به توافق رسیده‌اند.

این مرکز در بیانیه‌ای اعلام کرد که علی رغم توافقات با فرمانده نیروهای آمریکایی در "التنف" تاکنون موافقتی از سوی آمریکا با سازوکار سازمان ملل در مورد همکاری با این مرکز مشاهده نشده؛ امری که به این مرکز اجازه نمی‌دهد اقدامات روند آماده‌سازی کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه را آغاز کند.

در همین راستا، سرگئی کورالنکو، رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که دمشق در حال انجام مذاکراتی با مخالفان سوریه برای گشودن گذرگاه انسانی دیگر در جنوب منطقه کاهش تنش در غوطه شرقی است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که گشودن گذرگاه به ساکنانی که در  شهرک‌های "جسرین" ، "کفر بطنه" ، "محمدیه" و "عین ترما" (تحت سیطره مخالفان سوریه) و "الساحیه"، "زبدین" و "الطباله" (تحت سیطره نیروهای دولتی) زندگی می‌کنند، اجازه رفت و آمد آزادانه را خواهد داد.

در بیانیه این مرکز آمده است، رهبران این مرکز مذاکرات تلفنی با فرماندهان گروه‌های مسلح داشته‌اند تا مقدمات عملیات انسانی جدید در غوطه شرقی را فراهم کنند.

همچنین افسران این مرکز در نشست با اداره شهر حلب با مشارکت ۱۲ شخصیت عشایر این استان وضعیت انسانی در شهرک‌های تحت حاکمیت آنها را بررسی کردند.