میشل عون: برخی در لبنان برای تبدیل بحران دولتی به بحران سیاسی تلاش می‌کنند

گروه جهان الف،   3960904069

رئیس جمهور لبنان درباره تحولات اخیر کشورش گفت: برخی برای تبدیل بحران دولتی به بحران سیاسی تلاش می‌کنند درحالی که ما از طریق تلاش دیپلماتیک و تقویت وحدت ملی توانستیم از این بحران عبور کنیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری العهد، میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان در سخنانی گفت: کسانی هستند که امروزه برای تبدیل موضوع استعفای نخست وزیر به بحران سیاسی تلاش می‌کنند اما من به همگان این اطمینان را می‌دهم که جای هیچ ترس و نگرانی نیست. بحرانی وجود ندارد که نتوان با راهکاری که منفعت لبنان در آن است، آن را حل کرد. لبنان طی روزهای گذشته بحران دولتی را پشت سر گذاشت. ما توانستیم طی دوره کوتاهی به تقویت وحدت ملی بپردازیم و با تلاش دیپلماتیک بسیار از این بحران عبور کنیم.

وی افزود: عید استقلال امسال یک عید واقعی بود و همه لبنانی‌ها آن را احساس کردند. دیگر هیچ کسی قادر نیست استقلال و حاکمیت ما را تهدید کند چراکه این دو منفعت لبنان را تأمین می‌کنند. ما وطنی داریم که از حیث برابری و رقابت با دیگر کشورها تعامل دارد نه از حیث تسلیم شدن.

بعد از استعفای سعد حریری از سمت نخست‌وزیری بحران در لبنان آغاز شد. حریری بعد از بازگشت به بیروت به درخواست عون استعفایش را به تأخیر انداخته است.