ملکشاهی در گفتگو با الف: وزیر اقتصاد به دنبال راهکار برای مقابله با قاچاق کالا باشد

گروه اقتصادی الف،   3960901274

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به اظهارات وزیر اقتصاد منی بر اینکه دیگر قاچاق از مبادی رسمی نداریم، گفت: وزیر اقتصاد باید قاچاق کالا به کشور را بپذیرد و به دنبال راهکار برای مقابله آن باشد.

الهیار ملکشاهی نماینده کوهدشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به حجم زیاد قاچاق به کشور گفت: گرچه آمار دقیقی از میزان قاچاق به کشور وجود ندارد اما گفته می شود که سالانه بین 12 هزار تا 25 هزار میلیارد تومان قاچاق به کشور صورت می گیرد.

وی با اشاره به اظهارات مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد مبنی بر اینکه قاچاق از مبادی رسمی نداریم، گفت: وزیر اقتصاد باید قاچاق کالا به کشور را بپذیرد و به دنبال راهکار برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور باشد.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با توصیه به وزیر اقتصاد گفت که باز بینی دقیقی برای مبارزه با قاچاق داشته باشد و اگر نیاز به اصلاح قوانین باشد مجلس آمادگی تصویب و اصلاح قانون را دارد.

ملکشاهی تاکید کرد: باید نظارت دقیق تری در گلوگاهها و مبادی های ورود کالا به کشور صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ما در کشور در خصوص واردات کالاهای قاچاق مشکل داریم، تصریح کرد: بخشی از قاچاق از مبادی رسمی و ناشی از عدم کنترل صحیح ورودی کالا به کشور صورت می گیرد و بخشی هم از مبادی غیر رسمی و مرزها.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به دلایل افزایش قاچاق کالا گفت: دلایل فنی مثل نبود دستگاهها و تجهیزات الکترونیکی ایکسری، عوامل انسانی و سوء استفاده برخی افراد و ندادن عوارض و مالیات های قانونی از جمله این دلایل است.

ملکشاهی با اشاره به مضرات قاچاق افزود: قاچاق روی تولید و اشتغال تاثیر منفی می گذارد و باعث می شود تولیدکنندگان ورشکست شده و بیکاری افزایش یابد.

وی تاکید کرد: اگر جلوی قاچاق گرفته نشود، به کشور مصرف کننده تبدیل خواهیم شد.