مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی: واحد‌های مسکن مهر که دو سال از ساخت آنها نمی گذرد به صورت جدی تخریب شده اند

گروه حوادث الف،   3960823101 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: در مناطق زلزله‌زده شاهد این هستیم که واحد‌های مسکن مهر که دو سال از ساخت آنها نمی گذرد به صورت جدی تخریب شده اند و این یک فاجعه است.

مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی: واحد‌های مسکن مهر که دو سال از ساخت آنها نمی گذرد به صورت جدی تخریب شده اند

به گزارش تسنیم، علی بیت‌الهی با بیان این‌که پروژه های مسکن مهر کرمانشاه روی گسل قرار نداشته و علت تخریب پایین بودن مقاومت این ساختمان است، اظهار کرد: اینکه گفته می شود دلیل تخریب این واحدها، مجاورت با گسل است، درست نیست و کاملا رد می شود.

وی با بیان این‌که در مجاورت واحدهای مسکن مهر تخریب بسیار زیاد بوده است، افزود: در زلزله اخیر بجنورد هم شاهد تخریب جدی واحدهای مسکن مهر بودیم و زلزله کرمانشاه هم نشان داد مسکن مهر این منطقه هم در برابر زلزله مقاوم نیست.

وی تاکید کرد: پیشنهاد ما به وزارت راه و شهرسازی این است که مقاومت واحدهای مسکن مهر در سراسر کشورد مورد ارزیابی قرار بگیرد و واحدهای نا ایمن و با مقاومت کمتر مقاوم سازی شوند.

وی با بیان اینکه  پایین بودن ایمنی و مقاومت مسکن مهر در برابر سوانح امروز به یکی از معضلات کشور تبدیل شده، گفت: در مناطق زلزله زده شاهد این هستیم که در کنار بناهای خشت و گلی با تخریب کم، واحد‌های مسکن مهر که دو سال از ساخت آنها نمی گذرد به صورت جدی تخریب شده اند و این یک فاجعه است.

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تاکید کرد: قطعا علت تخریب جدی ساختمان‌های مسکن مهر استفاده از مصالح ساختمانی غیر استاندارد، شتابزدگی در ساخت، جانمایی و طراحی نادرست است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۳۷۵۱۱۰:۴۴:۵۲ ۱۳۹۶/۸/۲۳
این سوال را ما از شما داریم نه شما از ما؟
ناشناس۱۴۳۷۵۳۱۰:۴۵:۱۳ ۱۳۹۶/۸/۲۳
مسکن مهر ارتباطی به سپاه و قرارگاه خاتم ندارد
ناشناس۱۴۳۷۶۶۱۱:۰۳:۳۲ ۱۳۹۶/۸/۲۳
با اینکه من مخالف عملکردهای احمدی نژاد هستم اما با نگاهی به عکسها می بینیم که با این زلزله مهیب تنها دیوار بیرونی و نمای ساختمان ریخته و فکر نمی کنم که حتی یک نفر هم کشته داده باشد, متاسفانه یک عده میمون وار این عکسها را دست به دست می کنند.
محمدرضا۱۴۳۷۶۸۱۱:۰۴:۲۹ ۱۳۹۶/۸/۲۳
به عنوان کارشناس و کارمند راه و شهرسازی از سواد معاون وزیر و اظهار نظر مغرضانه به خدا پناه می برم و از ایشان درخواست می کنم به آئین نامه ها ی 2800 و ....مراجعه کند اتفاقا اینکه سقف و ستون نریخته و fail نشده کاملا نشان از طراحی بر اساس زلزله است و اینکه دو سال پیش افتتاح شده و به قول ایشان اکنون تخریب شده یعنی پس از آن و در این دولت کامل شده و توسط همین آقایان مدعی افتتاح شده با آن آمار سازی کرده اند لذا آقایان زحمت بکشند بیشتر صحبت نکنند تا بیشتر محکوم نشده به جای فرار از مسئولیت خود جوابگو باشند. ضمنا اگر استاندارد نبوده چرا دو سال پیش و موقع افتتاح به محکم سازی نپرداخته و به مردم تحویل داده اند و برای جان مردم ارزشی قائل نبوده اند.....
ناشناس۱۴۳۷۹۴۱۱:۲۶:۴۵ ۱۳۹۶/۸/۲۳
این نشان می دهد که پایه ریزیزمان دولتهای قبل خوب بوده که ستونها سالم مانده است ولی در این دولت نازک کاری هم خوب انجام نشده است
ناشناس۱۴۳۷۹۷۱۱:۲۹:۲۸ ۱۳۹۶/۸/۲۳
اره تقصيره دولت قبله يعني همان يازدهم
مازندرانی۱۴۳۸۱۱۱۱:۵۲:۲۸ ۱۳۹۶/۸/۲۳
این یک فاجعه است . شتابزدگی در ساخت واحدهای مسکن مهر-استفاده از مصالح نامرغوب وبی کیفیت - عدم رعایت اصول مهندسی وایمنی ومقاوم سازی و......تا کی مردم بایستی تاوان بی مدیریتی مدیران را بدهند.باید گفت عزیزانی که در ساختمانهای مسکن مهر کشته شدند بخاطر زلزله نبوده بلکه آنها را کشتند.
ناشناس۱۴۳۸۷۱۱۲:۵۳:۵۳ ۱۳۹۶/۸/۲۳
نماینده مجلس که می گوید اول باید احراز شود بعد قوه قضاییه پیگیری می کند مجرمین را!!!!! یکی از ایشان بپرسد چه چیز باید احراز شود؟؟؟فرو ریختن ساختمانهای مسکن مهر؟؟!!!!! کوتاهی مهندسان ناظر؟؟؟!!!!! یا کوتاهی مسوولین قبلی و فعلی؟؟؟؟!!!!!# یا اصولا فسادی که همه جا ریشه دوانده؟؟؟!!!!!!!
ناشناس۱۴۳۹۲۲۱۳:۴۸:۰۱ ۱۳۹۶/۸/۲۳
من مانده ام تکلیف پروژه مسکن مهر پردیس تهران که دقیقا روی گسل است و کاملا عدم کیفیت مصالح در آن قابل روئیت است چیست؟ چرا از کارشناسان ناظر غیر بومی و ناشناس برای بررسی مقاومت ساختمانها قبل از تحویل استفاده نمیشود؟ سازمان مهندسی برای گرفتن پایان کار سوله ای که در پردیس دارم کارشناسی را معرفی نمود که بخدا قسم به اندازه یک کارگر ساختمانی اطلاعات نداشت.
اکبر طلوعیان۱۴۴۲۷۲۲۱:۱۴:۰۴ ۱۳۹۶/۸/۲۳
اولین بناهایی که در وقوع زلزله در ایران تخریب می شوند بیمارستان های ساخته شده توسط وزارت راه و شهرسازی و ارگان های دولتی است در حالی که طبق ضوابط و آیین نامه های فنّی این گونه بناها باید در برابر حوادث غیرمترقبه از جمله زلزله و . . . به عنوان بنای مقاوم و محلی ایمن برای مصدومین حوادث مزبور باشند و این خیانتی است که باید مدعی العموم پی گیری کند تا مسببین این امر محاکمه و غرامت جانی و مالی از عاملین گرفته شود. نمونه هایی از این عدم نظارت و بی توجهی مدیران وزارت راه و شهرسازی به این بخش عبارت است از: - تخریب کامل بیمارستان جدیدالاحداث امام حسین(ع)شهرستان هریس(در زلزله‌ی 21 مرداد ماه سال 1391) - تخریب کامل بیمارستان شهدای سرپل ذهاب(در زلزله‌ی 21 آبان ماه سال 1396) - تخریب کامل بیمارستان جدیدالاحداث اسلام آباد غرب(در زلزله‌ی 21 آبان ماه سال 1396)
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین