وزیر بهداشت: مقصرین در ساخت بناهای ناایمن درمانی به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند

گروه حوادث الف،   3960823096 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر بهداشت با اشاره به این که کار ما هنوز ادامه دارد، افزود: مدیران از تهران به صورت دوره‌ای برای کمک به عزیزان حادثه دیده، بیمارانی که نیازمند جراحی هستند به منطقه اعزام می‌شوند و مشکلات درمانی و روانی را نیز رسیدگی خواهند کرد.

وزیر بهداشت: مقصرین در ساخت بناهای ناایمن درمانی به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند

وزیر بهداشت ضمن بازدید از بیمارستان طالقانی کرمانشاه و عیادت از مصدومان این بیمارستان با اشاره به این که خوشبختانه وضعیت درمانی مصدومین زلزله خوب و مناسب است، افزود: طبیعی است که پذیرش ۶۰۰ مصدوم در ساعات اولیه حادثه، با مشکلاتی همراه باشد ولی در کمتر از ۲۴ ساعت بالغ بر ۳۰۰ عمل جراحی در این بیمارستان انجام شده است و تعدادی از مصدومان نیز اعزام شدند.

دکتر سیدحسن هاشمی با تاکید بر اینکه در حال حاضر وضعیت با ثباتی داریم و شرایط عادی است، افزود: این ثبات را مرهون تلاش ۲۴ ساعته پرسنل عزیز بیمارستان، همکارانی که از سایر دانشگاه ها آمدند و افرادی که به صورت خودجوش کمک کردند، هستیم.

وزیر بهداشت از رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، روسای بیمارستان‌ها، پرسنل درمانی، اعضای هیات علمی و همه کسانی که از ساعات اولیه این حادثه کمک کردند، تشکر کرد.

هاشمی در ادامه به خدمات بی‌نظیر اورژانس کشور در این حادثه اشاره کرد و گفت: اورژانس یکی از دستگاه‌هایی است که خدمات قابل قبولی را در این حادثه ارائه کرده است و مورد تایید نمایندگان مردم و مدیران استانی است.

وی با اشاره به این که کار ما هنوز ادامه دارد، افزود: مدیران از تهران به صورت دوره‌ای برای کمک به عزیزان حادثه دیده، بیمارانی که نیازمند جراحی هستند به منطقه اعزام می‌شوند و مشکلات درمانی و روانی را نیز رسیدگی خواهند کرد.

وزیر بهداشت با بیان این که وضعیت کاملا عادی است و نیازی به حضور همکاران دیگر استان‌ها در اینجا نیست، افزود: هرکس در استان خود به کارها و وظایفش عمل کند.

هاشمی با اشاره به اینکه خوشبختانه از نظر تامین خون، دارو و تجهیزات، نیازی نداریم و البته کمک رسانی باید ادامه داشته باشد، گفت: متاسفانه بعضی از بیمارستان‌ها در منطقه آسیب دیده‌اند که از رییس دانشگاه و ستاد وزارت بهداشت درخواست کرده‌ایم که موضوع را بررسی کنند که اگر سازه آسیب ندیده است حتما در اولین فرصت ساختمان را به حالت عادی بازگردانده و به فعالیت خود ادامه دهند.

وزیر بهداشت گفت: متاسفانه بعضی از بیمارستان‌هایی که عمر سازه آنها به کمتر از ۳ سال می‌رسد، با این زلزله آسیب دیده است و این در حالی است که برخی از ساختمان‌ها با عمر ۵۰ سال آسیب کمتری دیده‌اند و باید دید آیا در ساخت این ساختمان‌ها تقلبی شده است و لذا از دستگاه قضایی درخواست دارم که از روش‌های قانونی با مجریان، پیمانکاران و یا ناظران این ساختمان‌ها برخورد شود و ما مقصران در ساخت بناهای ناایمن درمانی را به دستگاه قضایی معرفی می‌کنیم.

بنابر اعلام وب‌دا، هاشمی یاد آور شد: مجموعه ما باید در سخت‌ترین شرایط خدمت رسانی کند و اگر از مدار خدمت خارج شود، هر آسیبی که به مردم برسد تبعا مسئولیتش با کسانی است که کارشان را درست انجام نداده اند.

وزیر بهداشت ضمن قدردانی از ارتش، سپاه، بسیج و همه ارگان‌هایی که در این حادثه به وزارت بهداشت کمک کردند، افزود: از هوانیروز تشکر ویژه دارم که واقعا روز گذشته بی‌نظیر عمل کرد و هر ۵ دقیقه یک پرواز برای انتقال مجروحین انجام داد.

وی همچنین از ارگان‌هایی که در برپایی بیمارستان‌های صحرایی کمک کردند، تشکر کرد.

وزیر بهداشت در پایان ضمن دعا برای شفای کامل مصدومان این حادثه دردناک، از خداوند متعال برای بازماندگان این حادثه صبر و آرامش مسئلت کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۳۷۵۵۱۰:۴۹:۲۰ ۱۳۹۶/۸/۲۳
اقایان مدیران کشوری این که با هر اتفاق یک اقدامی اتخاذ شود که دهه ها پیش جهان انرا تجربه کرده ،مدیریت نیست ...ما برای ساخت و ساز استاندارد جهانی داریم کد های زلزله داریم کدها و استانداردهای ایمنی زلزله و اتش در ساختمانها داریم اما..اما..اما...کدام نهاد و مدیر الزام در تعهد ،اجرا و بازرسی انهارا تضمین و پیگیری میکند ...کدام بازرسی کدام نظارت کدام الزام ...مگر تعریف شده ..یکروز میگویند مثلا موتور سواران کلاه بگذارند و دو روز بعد ان فراموش می شود و یا فساد سیستماتیک در ساخت اماکن مسکونی باعث به حاشیه رفتن الزامات قانونی می شود ...اگر اینها را نمیدانید که شک دارم ندانند جای تالم و تاسف است و اگر میدانند و سعی بر اصلاح ندارند یا دلیل بر قدرت به حاشیه رانندگان قانون است یا دلیل بر ضعف مدیریت و یا دلیل بر هردو ....
ناشناس۱۴۳۷۷۰۱۱:۰۵:۲۷ ۱۳۹۶/۸/۲۳
اشناس۱۴۲۷۰۱۰۵:۱۷:۵۸ ۱۳۹۶/۸/۲۲ ضمن عرض تاسف و تالم و همدردی با هموطنان داغدیده، در کشوری با این استعداد زلزله ،انوقت مسعولین زلزله در کشور را نادیده میگیرند همه جای کشور دارد لوله های قطور گاز عامل انفجار را با انتقال به شهرها و روستاها و منازل توسعه میدهند در کجای دنیا به منازل در کشوری که قریب اتفاق مناطق ان مستعد زلزله است با احداث خطوط لوله گاز گاز میبرند با اینکار عواقب زلزله چندین برابر میشود باید بجای احداث خطوط لوله گاز سراسری کشوری با هزینه گزاف و گاز کشی به منازل انرا در محل تولید و پالایش با احداث نیروگاه برق به برق تبدیل و به منازل و شهرها منتقل کرد هم هزینه کمتر هم هزینه نگهداری کمتر ...چرا باید همیشه انچه را که دنیا ازموده بیازماییم ...ازموده را ازمودن خطاست ..،زلزله در نقاط پر تراکمی مانند تهران فاجعه ای خواهد بود که بی تفاوتی به ان نابخشودنی است ...کجای این مدیریت است ..بی توجهی و بی تخصصی کمیته بحران خود بحران است ....کی میخواهیم به خود بیاییم ...خداوند به ما عقل داده ....۲۰ میلیون متر مکعب گاز در شبکه گاز رسانی تهران ،خیابانهای باریک که مانع لجستیک و کمک رسانی خواهند شد....زیر ساختهای بیمارستانها و اتش نشانی فرسوده ...ساخته شدن برجها روی گسلها...بافتهای گسترده شهری فرسوده ...انوقت که زلزله امد همدردی میکنیم با مردم ...پیش از فاجعه فکر وقوع را باید در ذهن داشت ،اساس پیش بینی و اندیشیدن است نه دست بر روی دست گذاشتن و خود را به ندانستن زدن و با چند مانور نمایشی فرمایشی در مدارس خود را اماده زلزله نشان دادن ..
ناشناس۱۴۳۷۸۰۱۱:۱۸:۵۵ ۱۳۹۶/۸/۲۳
درسته که شما فقط وزیر بهداشتی ولی من از دید کلی جامعه عرض می کنم: سایر بناها چه می شود؟! چرا فقط بناهای نا ایمن درمانی؟!
زارع۱۴۳۸۱۲۱۱:۵۲:۵۲ ۱۳۹۶/۸/۲۳
خوب بعدش چی میشه؟؟؟؟!!!!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین