برجام موشکی و پالس های شکننده داخلی

گروه سیاسی الف،   3960822106 ۲۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
برجام موشکی و پالس های شکننده داخلی

از روزی که مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 آغاز شروع شد سیاست جمهوری اسلامی بر این امر استوار شده بود که صرفاً درباره برنامه هسته ای بحث و گفت و گو شود و مسائل دیگر نظیر سیاست های منطقه ای، تروریسم، برنامه موشکی و حقوق بشر در مذاکرات مطرح نشوند.

اما همیشه سیاست آمریکا، اروپا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی بر این پایه بنا نهاده شده که گام به گام مولفه های قدرت راهبردی ایران را محدود و از بین ببرند. بنا به همین دلیل بود که تقریباً از ابتدا مذاکرات هسته ای این گمانه مطرح می شد که احتمالاً بعد از رسیدن به توافق، دیگر پرونده های چالشی نیز باز خواهد شد.

به همین دلیل بود که رهبر معظم انقلاب با دوراندیشی در سخنرانی آغاز سال 95 به صراحت  طرح مسائلی مثل برجام 2،3،4 ، برجام منطقه‌ای و .... را در راستای تفکر تزریقی آمریکا به نخبگان کشور مبنی بر کوتاه آمدن در برابر آمریکا معرفی کردند. ایشان با ذکر این نکته که استکبار و به طور خاص آمریکا درصدد هستند «وانمود کنند ملّت ایران بر سر یک دوراهی قرار دارد و چاره‌ای ندارد جز اینکه یکی از این دو راه را انتخاب کند. آن دوراهی عبارت است از اینکه یا باید با آمریکا کنار بیایند، یا باید به‌طور دائم فشارهای آمریکا و مشکلات ناشی از آن را تحمّل کنند». این دوگانه را یک دوگانه غلط دانستند که نتیجه پذیرشش کنار آمدن با آمریکا «به‌معنای قبول تحمیل‌های آن دولت» خواهد بود.

اما نشانه هایی در حال بروز است که تحقق پیش بینی رهبر انقلاب در صورت عدم نظارت و پیشگیری دور از ذهن نباشد.

برجام موشکی و موضع قاطع رهبری

در هفته های اخیر مقامات کشورهای اروپایی علی الخصوص فرانسوی ها هم صدا با کنگره و ترامپ خواستار اضافه شدن پیوست موشکی به برجام یا شروع مذاکرات جدید در راستای محدودسازی برنامه موشکی ایران در قالب برجام 2 شده اند. در این راستا امانوئل مکرون آخرین بار هفته گذشته در جریان سفرش به کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت که برنامه موشکی بالستیک ایران نگران‌کننده است و باید مذاکرات درباره موشک‌های این کشور آغاز شود.

اما همزمان در داخل کشور نیز صداهایی شنیده می شود و یا مطالبی منتشر می شود که تلاش دارند اصرار غربی ها بر انجام مذاکرات موشکی با ایران را معقول و منطقی جلوه دهند و در مقابل رد این مذاکرات به مثابه ای اقدامی غیرعقلانی و توجیه ناپذیر قلمداد شود.

در این راستا یکی از روزنامه ها چند روز قبل با انتشار مطلبی تحت عنوان «اروپایی‌ها خواهان مذاکرات موشکی» نوشت: «مواضع اروپایی‌ها تا حدی خردمندانه به‌نظر می‌رسد. هم می‌خواهند که هیاهوی آمریکایی‌ها را ساکت کنند و هم نمی‌خواهند موضوع موشکی ایران به یک بحران غیر قابل بازگشت تبدیل شود... برد بیش از دوهزار کیلومتر در برنامه‌های ایران نیست. بهتر است که ما هم با آغاز مذاکره خطر جنگ و تحریم را از سر بگذرانیم. اگر مذاکره نکنیم ممکن است که اروپایی‌ها مواضع تند و تیز آمریکایی‌ها را در این مورد همراهی کنند.» نگارنده در ادامه مطلب تأکید می‌کند «عربستان نیز یکی از کشورهایی است که به طور مستقیم می تواند از سامانه موشکی ایران آسیب و لطمه جدی ببیند. بنابراین عربستان هم از این موضوع (مذاکره موشکی) حمایت می کند.»!

با وجود این که ایران همیشه عنوان کرده قابلیت های دفاعی و نظامی اش هیچ کشوری را تهدید نمی کند و قابل مذاکره نمی باشد  اما درباره این مطلب و کلا نگاه افراد، گروه ها و جریاناتی که دایما در پی القای انجام مذاکره برای جلب رضایت کشورهای غربی می باشند باید به نکاتی اشاره کرد:

- در منطقه‌ای که کشورهای آن  قراردادهای تسلیحاتی هنگفتی با آمریکا، انگلیس، فرانسه و ... بسته اند و از زمان روی کار آمدن ترامپ مسابقه تسلیحاتی به صورت فوق العاده تشدید شده چرا همیشه عده ای در داخل همنوا با خارج پیشنهادهایی در راستای خلع سلاح ایران ارائه می دهند؟ از طرف دیگر واقعا اگر کشورهای غربی به فکر صلح و امنیت منطقه هستند چرا به رژیم صهیونیستی که به انواع و اقسام جنگ افزارها و سلاح ها متعارف و غیرمتعارف گاهاً از طرف خود غربی ها مجهز شده ، هیچ گونه فشاری وارد نمی شود. این در حالی است که در نیم قرن اخیر در بیشتر جنگ ها و درگیری های این منطقه همیشه این رژیم نقش آشکار یا پنهان داشته است.

- نکته ای که در یادداشت فوق برای منطقی بودن مذاکره جدید به آن استناد شده این است  که« با آغاز مذاکره خطر جنگ و تحریم را از سر بگذرانیم». این همان استدلال سست و ضعیفی است که قبلاً نیز در جریان مذاکرات هسته ای بارها به آن استناد شده بود. اما یک بار برای همیشه بهتر نیست مشخص شود درباره چند موضوع دیگر باید مذاکره کرد و امتیاز داد تا غربی ها از فشارهای مدام خود دست بردارند و سایه جنگ برای همیشه از سر ایران کنار برود؟ آیا « دور کردن سایه جنگ» نمی رود به حربه و مستمسکی تبدیل شود تا هر بار با استناد به آن، زمینه مذاکرات و امتیاز گیری های جدید فراهم شود.

- در حالی که غربی ها خود مجهز به انواع و اقسام موشک های پیشرفته و فوق پیشرفته می باشند که مسافت بسیار بیشتری از موشک های ایران طی می کنند چه لزومی دارد در این باره فقط ایران تحت فشار قرار گیرد. اگر قرار بر زندگی در جهانی صلح آمیز می باشد آیا نباید آمریکا و کشورهای اروپایی که اکثر جنگ ها و درگیری ها در دنیا از دخالت های آن بوجود آمده در این زمینه پیش قدم شوند؟ آیا تلاش برای خلع سلاح و محدود کردن مرحله به مرحله قدرت ایران، توطئه ای برای حمله به آن نمی باشد؟

- انجام مذاکره در زمینه موشکی و مسائل دفاعی کشور در حالی  توسط برخی تجویز می شود که به اذعان بسیاری از دولتمردان، کشورهای غربی علی الخصوص آمریکا بسیاری از تعهدات مالی، بانکی و اقتصادی خود را در برجام انجام نداده است. پس کدام عقل سلیمی قبول می کند که دوباره اعتماد کند و مذاکرات جدیدی صورت گیرد.

گفتنی است ادعاهای جدید کشورهای غربی در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران همواره تاکید داشته اند که برنامه موشکی تنها برای دفاع در برابر تهدیدات است. این اواخر حداقل دو بار رهبر معظم انقلاب بر این موضوع تاکید داشتند.

ایشان در جلسه 26 مهرماه که با نخبگان علمی داشتند تأکید کردند: در برجام دشمن القا می کرد اگر توافق حاصل شود دشمنی ها برطرف می شود، توافق کردیم اما دشمنی ها بیشتر هم شد. اکنون نیز باید توان دفاعی کشورمان را افزایش دهیم تا دشمنان گستاخ و جَری نشوند و به حمله و دست از پا خطا کردن، تشویق نگردند.

رهبر انقلاب افزودند: آنهایی که موشک و سلاح اتمی دارند ملت ایران را از داشتن موشک ۲ یا ۳ هزار کیلومتری نهی می کنند، این موضوع و دیگر مسائل مربوط به ایران به شما چه ربطی دارد؟

رهبری 3 آبان نیز در دانشگاه افسری امام علی(ع) گفتند: همان‌طور که قبلاً بارها اعلام کرده‌ایم و باز هم اعلام می کنیم، امکانات و قدرت دفاعی کشور قابل مذاکره و چانه‌زنی نیست و در خصوص ابزارهای دفاعی کشور و هر آنچه اقتدار ملی را تأمین یا پشتیبانی می‌کند، هیچ‌گونه چانه‌زنی و معامله‌ای با دشمن نداریم و راه اقتدار را با قوت به پیش خواهیم برد.

البته رئیس جمهور محترم نیز در این باره موضع قاطعی داشته اند. حسن روحانی 7 آبان در جلسه رای اعتماد به وزیران پیشنهادی نیرو و علوم تاکید کرد: «شما بدانید ما موشک را ساختیم، می‌سازیم و خواهیم ساخت و این با هیچ یک از مقررات بین‌المللی در تناقض نیست؛ با قطعنامه 2231 در تضاد نیست. ما راه دفاع‌، منافع‌ و امنیت ملی‌مان را با همه قدرت ادامه خواهیم داد و بدخواهان و دشمنان باید بدانند هر نقض عهدی بکنند به ضررشان خواهد بود و جمهوری اسلامی ایران پاسخ قاطعی را به آنها خواهد داد».

در نهایت باید گفت بدون شک این انتظار حداقلی از رسانه ها، جریانات سیاسی و دانشگاهی ها وجود دارد که در موضوعات ملی و دفاعی که نیاز به اجماع وجود دارد از بحث های تفرقه افکنانه که می تواند جامعه را نیز دچار شکاف و تشتت کند دوری شود. این در حالی است که عقلانیت حکم می کند در اوضاع بحرانی منطقه توجه ویژه ای بر افزایش توانایی دفاعی کشور شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۳۰۴۱۱۳:۵۷:۲۸ ۱۳۹۶/۸/۲۲
تحریم ها ۴ دسته هستند و ۱ دستش هسته ای بود که با برجام هسته ای حل شد. چرا نشه برجام موشکی انجام داد و با غربی ها مذاکره کرد و فهموند هدف ما برای دفاع از کشور است نه حمله به جای دیگر- همونطور که درمورد هسته ای فهموندیم هدفمون صلح آمیز است و به رسمیت شناختند
ناشناس۱۴۳۱۲۹۱۵:۱۵:۴۱ ۱۳۹۶/۸/۲۲
واقعا فکر میکنید اونها "نمی فهمند"؟
محمود۱۴۳۱۳۷۱۵:۲۳:۲۰ ۱۳۹۶/۸/۲۲
واقعاً که عجیب هستیم. ما هنوز حقمون رو در مورد هسته ای کامل دریافت نکردیم. بعضی از ما حواسمون نیست شاید هم سرباز بی جیره مواجب هستیم که نمیدونیم داریم با کی حرف می زنیم. اون ها با ما دشمن هستند. اونا واقعاً ما رو می کشن، واقعاً ما رو تحریم می کنن، واقعاً پاشون روی گلومونه که نفس نکشیم. هنوز دنبال اثبات حسن نیت هستیم! به جای اینکه همه ی تخم مرغ هامون رو دوباره تو سبد غرب بذاریم بهتر نیست بریم سراغ خودمون، تا امنیتمون رو هم از دست ندادیم؟!
ناشناس۱۴۳۱۴۸۱۵:۳۲:۴۹ ۱۳۹۶/۸/۲۲
اهان! یعنی الان در مورد هسته ای فهمونده شده؟ تونستن بفهمونن؟ اونا اصلا بنا داشتن بفهمن؟ حالا شما نظرت چیه؟ میخوای کدوم بخش صنایع دفاعی رو تعطیل کنیم تا مستکبرا بهمون لبخند بزنن؟ میخوای کلا بیخیال صنایع دفاعی بشیم؟!
ناشناس۱۴۳۱۴۹۱۵:۳۳:۲۷ ۱۳۹۶/۸/۲۲
حل شدو خوب اومدی!
ناشناس۱۴۳۱۵۱۱۵:۳۴:۲۰ ۱۳۹۶/۸/۲۲
پس ان نقض برجام چیه که دولت و مجلس و ... دارن داد میزنن این معنی رسمیت شناختن هست؟؟؟
ناشناس۱۴۳۱۶۷۱۵:۴۸:۲۸ ۱۳۹۶/۸/۲۲
اگه اونا اهل فهم بودن که مشکل ما حل شده بود برادر, یادتون نمیاد همین یه ماه پیش باز میگن ایران برجامو نقض کرده هر روز تحریم جدید میذارن. همین مذاکرات مارو شوروری هم داشت و دونه دونه در مذاکرات مختلف مثل سالت و استارت و غیره عقب نشینی کرد, آمریکا هیچ کمکی بهش نکرد, لیبی و عراق صدام هم همین کارو کردن و سرنوشتشون اشغال نظامی توسط آمریکا. اونا خودشون میدونن هدف ما چیه فقط میخوان قدرت رو بگیرن, موشک یک سلاح متعارف دفاعی هست به اونا چه که ما موشک داریم؟ مگه ما میگیم چرا شما ۸۰۰۰موشک اتمی دارید؟ اگر قبول کنیم اسرار نظامی کشور لو میره و کشورهایی مثل عربستان هر چه بیشتر توهم حمله پیدا میکنن. امریکا از تحریم سود میبره, شما موشک رو بدی بره سود تحریم که از بین نمیره, بازم تحریم میکنه, دیگه قدرت دفاعم نداری خب بیشتر میان جلو امتیازهای حقوق بشری از دست دادن حزب الله و سایر متحدین منطقه ای, تحریک اقوام برای تجزیه کشور و غیره و غیره. مشکل اینه شما فکر میکنی دنیا دنیای متمدنی هست و آمریکا یک انسان متمدن و اهل گفتگو نشسته اونجا فکر میکنه ما داریم کار بدی میکنیم, در حالی که دنیای امروز با جنگل و چاله میدون تفاوتی نداره. ضمنا حتی اگر تحریم ها مطلقا برداشته بشه نه تورم حل میشه نه مسایل ارزی نه بیکاری نه چیز دیگه اینا همه مشکلات داخلیه, تا وقتی اقتصاد نفتی و دولتی و دلاری هست وضع ما همینه
ناشناس۱۴۳۱۷۵۱۵:۵۱:۱۲ ۱۳۹۶/۸/۲۲
خب چطور اون زمانی که در باره صنعت هسته ای بحث میکردند از این چار دسته تحریم خبری نبود. حالا اینقدر داغ شده...
ناشناس۱۴۳۱۸۴۱۶:۰۰:۳۵ ۱۳۹۶/۸/۲۲
اصلاح طلبان پیگیر همان کنسرت و ورود زنان به ورزشگاه باشند.. در این موضوعات استراتژیک دخالت نکنند..
امیرمحمد۱۴۳۱۹۹۱۶:۱۴:۲۹ ۱۳۹۶/۸/۲۲
برجام نافرجام شد و به فرجام نرسید!!!ببخشید کجا مسئله هسته ای حل شد؟مگه تحریم ها سرجاش نیست؟مگه خود رییس جمهور نگفت:برجام نقض شده،دیگه پس کجا به سرانجام رسید؟
ناشناس۱۴۳۲۵۰۱۷:۲۰:۳۰ ۱۳۹۶/۸/۲۲
!غربی ها همه این حرفهای شما را حفظ هستند و میدانند همه بهانه است و نقشه و کلک برای حمله به کشور.
حسین۱۴۳۵۴۳۰۱:۵۰:۱۷ ۱۳۹۶/۸/۲۳
خوابی عزیز جان یا خودت را به خواب زده‌ای؟ موشک سلاح تهاجمی است این رو همه میدانند هر کشوری هم نیاز به قدرت تدافعی داره هم تهاجمی وگرنه همین فردا بهش حمله می‌کنند. علتی که کدخدا از حمله به ما می‌ترسه همین موشکهاست اگر کدخداترسها این رو هم بدن بره فردا حمله است برجام هم قرار بود تحزیمها را لغو کنه نه اینکه برچسب روی تحریمها را عوض کنه برجام شکست تاریخی غرب پرست ها و شل مکتب ها در ایرانه و در تاریخ خواهد ماند
بختیاری۱۴۳۵۵۸۰۴:۰۹:۵۳ ۱۳۹۶/۸/۲۳
تحریم ها ۴ دسته هستند و ۱ دستش هسته ای بود که با برجام هسته ای حل شد. ببخشید شما از کارکنان سفارت یا وزارت خارجه کدوم کشور هستی؟؟؟؟
ناشناس۱۴۳۶۳۲۰۸:۳۳:۳۸ ۱۳۹۶/۸/۲۳
حالا که فهمیدند چه فرقی در رفتارشان پیدا شد آیا فشارها را کمتر کردند؟ آیا تحریمها برداشته شد؟ فراموش نکنید همسایه ما پاکستان سالهاست بمب اتمی دارد و کسی کاری بهش ندارد عربستان پیشرفته ترین تجهیزات را دارد و هر روز حمایت می شود ولی به ایران که می رسد باید به تمام معنا خلع سلاح شود
ناشناس۱۴۳۶۸۹۰۹:۴۲:۴۵ ۱۳۹۶/۸/۲۳
شمایی که برجام های مختلف را به ملت تجویر می کنید جواب بدهید که چرا باید زیر بار انواع برجام برویم؟! وقتی دولت عربستان سالانه نزدیک به صدها میلیارد دلار تسیلحات تنها از آمریکا دریافت می کند چرا ما باید خود را در عین توانایی در ساخت، محدود به دولتهایی کنیم که حتی با پول هم حاضر به دادن تسلیحات حتی دست چندم به ما نخواهند شد؟؟؟!!! نمی دانم شما چند سال دارید ولی یادم هست که وقتی صدام شهرهای ایران و از جمله تهران را دایم با موشک مورد هدف قرار می داد ما فقط باید نظاره می کردیم!!!!! آیا برجام اول اجرا شده است که نابعالی از دو و سه و ... آن سخن می گویید همین الان کافیست به عنوان یک تاجر بخواهید جنسی را وارد یا صادر کنید مطمئن باشید به دلیل عدم همکاری بانکها کاملا ابتر خواهید بود!!!! خود من به عنوان یک صادر کننده الان نزدیک به6 سال است که پولهایم در بانک های خارجی گیر افتاده و موفق به برگرداندن آن به داخل نشده ام !!!! شما چگونه و با چه منطق عقلانی این حق را برای آنها قایل می شوید که در مورد هر چیزی که در دنیا کاملا طبیعی است بخواهیم از اجازه طرفهای غربی استفاده کنیم؟؟؟ اگر شما به دیگران این اجازه را می دهید که در مورد پول تو جیبی تان یا دکور منزل و هر چیزی دیگری ، دیگران برایتان تصمیم بگیرند می توانید در مورد مذاکره برای مسایل امنیتی هم از این شیوه استفاده کنید!!!! که قطعا در صورت پذیرش، این موضوع حکایت از بی ارادگی محض شما خواهد داشت!!!!
ناشناس۱۴۳۰۵۶۱۴:۱۷:۴۰ ۱۳۹۶/۸/۲۲
ایشان چه حقی داشته در روزنامه اش در مورد موضوعی که دقیقا به امنیت و منافع ملی مربوط است، اظهارنظر کند؟! ایشان چه کاره است که می گوید ما به برد بیش از ۲۰۰۰ نیاز نداریم؟! نکند باز بتن های خوب تولید کرده ایم و مانده ایم روی کدام بیشرفت کشور بریزیم! چه جالب که اینها حتی چیزی از دانش هسته ای و موشکی نمی دانند اما مدام در موردش تز میدهند!!!
جعفر۱۴۳۴۱۹۲۱:۴۴:۵۲ ۱۳۹۶/۸/۲۲
اقا ازادی بیان یعنی این دیگه قرار نیست که همه یه جور فکر کنند. تو خود امریکا بعضی از روزنامه ها با اهداف امریکا مخالفت میکنند
ناشناس۱۴۳۱۱۹۱۵:۰۷:۲۶ ۱۳۹۶/۸/۲۲
پسر خوب شما بگو کجای تحریم ها برداشته شد تحریم های هسته ای کجا برداشته شد من در صنعت حمل ونقل کار میکنم به دوروغ میگویند تحریم برداشته شد ما که از ده سال پیش تا به حال در تحریمیم چرا به مردم دروغ میگویند
ناشناس۱۴۳۱۶۸۱۵:۴۹:۳۳ ۱۳۹۶/۸/۲۲
امیدوارم دولت تدبیر و امید ما را نا امید نکند اگر چه یک بار نا امید کرد. امیدواریم
حاجیلو۱۴۳۲۳۳۱۶:۵۷:۵۵ ۱۳۹۶/۸/۲۲
مذاکرات برجام که شروع شد از ابتدای آن گروهی بنام دلواپس ظهور کرده وبی مقدمه درمقابل مذاکرات گارد گرفته وبااصل گفتگو بمخالفت پرداخته وهرگونه گفتمانی را رد و خیانت میپنداشتند وحال آنکه این مذاکرات با تایید رهبری به انجام رسید و تحریم های اعمال شده نفتی که حاصل آن ظهور امثال بابک زنجانی و غیره بود بهر روی برداشته شد وخوب یا بد همین دستاوردی که بدست آمده پیش روی ماست واگر حمایت همین قشر دلواپس را درپی داشت چه بسا ثمره آن بهتر از حال میبود اما سه مرحله تحریم دیگر غیرهسته ای همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد وجادارد بجای تهمت وافترا و خوب وبد کردن همه گروه ها و سیاسیون از هر دسته وگرایشی با همفکری و تبادل نظر باجامعه بین الملل بهر طریقی که ضامن منافع ملی باشد درپی رفع ورجوع آن برآیند چرا که تجربه نشانداده است که با شاخ وشانه کشیدن چیزی حل نمیشود
ناشناس۱۴۳۵۲۷۰۰:۴۰:۳۲ ۱۳۹۶/۸/۲۳
هنوز کاملا نابود نشدیم چیکارشون داری بذار برجامو ادامه بدن ۲ ۳ ۴ ۵ و ...
م قاطي۱۴۵۷۷۱۱۸:۲۱:۱۲ ۱۳۹۶/۸/۲۵
كره شمالي اتم ساخت بازم ميگه ميسازم هر روزم ميگه امريكا رو با اتم ميزنم، الانم نتيجش اين شد كه ترامپ مي خواد باهاشون خوب بشه و كوتاه داره مياد اينه نتيجه شاخ و شونه و مقاومت جلوي زورگو ! حتي اگه زورت نرسه جلو يه قلدر بايد چك اول رو بزني ! يكم از فيلم ايراني قديميا ياد بگيرين بابا
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  25. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

آخرین عناوین