جوابیه سازمان بیمه سلامت ایران؛ صندوق بیمه سلامت همگانی رایگان در راستاي سیاست هاي کلی سلامت ابلاغی از سوي مقام معظم رهبري و اجراي قانون تشکیل شد

گروه اجتماعی الف،   3960820219

سازمان بیمه سلامت ایران در پاسخ به  خبر مورخ 17 آبان 96 در سایت جامعه خبري تحلیلی الف، با عنوان  « ؟آیا بیمه » سلامت همگانی تنها کارکرد انتخاباتی داشت ؟ تاکید کرد:


-1 صندوق بیمه سلامت همگانی رایگان به منظور تحقق سیاست هاي ابلاغی مقام معظم رهبري در بخش سلامت و نیز اجراي بند الف ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر پوشش بیمه همگانی آحاد جامعه، ازاول اردیبهشت ماه 1393تشکیل و اقدام به بیمه نمودن افراد فاقد پوشش بیمه بصورت کاملاً رایگان کرد.


-2 علیرغم ادعاي آن سایت خبري، اجراي طرح بیمه سلامت همگانی توسط سازمان بیمه سلامت ایران از اردیبهشت 1393 که در آن زمان زیر مجموعه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی بود؛ آغاز به کار کرد " نه" وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی! همچنین در آن زمان بدون در نظر گرفتن ارزیابی آزمون وسع و میزان توانایی مالی افراد ، نسبت به تحت پوشش قرار دادن همه افراد فاقد بیمه، اقدام شده است.


-3 بخشنامه صادره تصمیم جدیدي نبوده و بر اساس بند الف تبصره 17 قانون بودجه سال 1396 و نیز مطابق بند د 3 هیات محترم وزیران می باشد. /4/ تصویب نامه شماره 37991 /ت 54048 ه مورخ 96

-4 این بخشنامه شامل کلیه بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت نبوده و مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی، صندوق بیمه کارکنان دولت، صندوق بیمه سایر اقشار، صندوق بیمه ایرانیان و صندوق روستاییان شامل این بخشنامه نمی باشد.مفاد این بخشنامه صرفاً، شامل بیمه شدگان صندوق بیمه رایگان همگانی می گردد.


-5 سازمان بیمه سلامت ایران با تاکید بر تکمیل بودن سیکل درمان در مراکز دولتی و رضایتمندي بیش از 80 درصد مردم از اجراي طرح مذکور، اعلام می کند: با نظر اداره کل بیمه سلامت استان و دانشگاه علوم پزشکی مربوطه ، در صورتی که مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت سرپایی دولتی به میزان کافی در برخی استانها به ویژه مناطق محروم، وجود نداشته باشد، مجوز ارائه خدمات بیمه سلامت در مراکز سلامت غیر دولتی آن استان صادر می شود.


-6 اجراي این طرح جزو حقوق اساسی مردم و تکالیف قانونی است که قانونگذار بر عهده دولت گذاشته تا شرایطی فراهم کند که مردم بتوانند از امکانات موجود بهره مند شوند.


-7 اجراي این قانون هیچ ارتباطی با طرح تحول سلامت ندارد و نحوه اجراي آن به شکلی است که به هیچ عنوان به اقشار محروم جامعه آسیبی وارد نمی شود.


-8 از آن سایت خبري وزین انتظار می رود که مطالبه گر در اجراي قوانین بوده و در جهت رفع اشکالات پیشنهادات سازنده ارائه نمایید و از اجراي قانون در چارچوب منویات مقام معظم رهبري "مدظله العالی" حمایت کنید.