چین وآمریکا توافقنامه سنگین اقتصادی امضا کردند

گروه اقتصادی الف،   3960818010

تارنمای یی سی گزارش کرد که چین وآمریکا به دنبال ورود دونالد ترامپ به پکن توافقنامه هایی به ارزش 9 میلیارد دلار امضا کردند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا این توافقنامه ها پس از دیدار وزیران بازرگانی دو کشور در حاشیه سفر ترامپ به چین امضا شد و قرار است در روزهای آینده توافقنامه های بیشتری نیز امضا شود.
چین قول داده است که با امضای قراردادهای تجاری بیشتر با آمریکا و تمرکز بر سرمایه گذاری، بخشی از کسری تجاری آمریکا را در برابر پکن که به 347 میلیارد دلار رسیده است، کاهش دهد.
همزمان 'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین پس از ملاقات با ترامپ در پکن و در جریان بازدید از برخی مکان های دیدنی از جمله شهر ممنوعه گفت که سفر رییس جمهوری آمریکا به چین دستاوردهای مثبتی خواهد داشت.
وزارت بازرگانی چین هم در بیانیه ای آورده است که دو کشور باید با تمرکز بر بخش هایی که اشتراکات زیادی در آنها دارند و با باز کردن مسیر صادرات فن آوری های پیشرفته آمریکا به چین، منازعات تجاری را حل و فصل کنند.
ترامپ روز چهارشنبه سفر رسمی سه روزه از چین را آغاز کرد و اولین بار از زمان به قدرت رسیدن از ماه ژانویه و پس از تمدید دبیر کلی 'شی جین پینگ' بر حزب حاکم در ماه اکتبر امسال است که به پکن سفر کرده است.