عربستان در دوراهی شروع جنگ منطقه‌ای یا فروپاشی از درون

گروه جهان الف،   3960817269 ۵۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

خاندان سلمان با شدت هر چه تمام تر مشغول پیاده سازی افکار خود در عربستان و منطقه می باشند.

عربستان در دوراهی شروع جنگ منطقه‌ای یا فروپاشی از درون

عربستان در هر دو عرصه داخل و خارج سیاست های رادیکال و تنش آمیزی را در پیش گرفته است. به عقیده بسیاری از تحلیل گران ادامه چنین برنامه هایی در نهایت یا به فروپاشی یا شعله ور کردن تنش ها و درگیری های منطقه ای منجر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ها، اوایل این هفته کمیته مبارزه با فساد عربستان که به‌دستور «سلمان بن‌عبدالعزیز» تأسیس شد، دستور بازداشت ۱۱ شاهزاده را صادر کرد و با فاصله اندکی «اخبار السعودیه» (نزدیک به حکومت ریاض) اعلام کرد که شاهزاده «متعب بن‌عبدالله» وزیر برکنارشده گارد ملی، شاهزاده «ولید بن طلال»، شاهزاده «ترکی بن‌عبدالله بن عبدالعزیز» حاکم سابق ریاض جزو افرادی‌اند که دستور بازداشت‌شان صادر شده است. در ادامه این ماجرا کمیته مبارزه با فساد حکم بازداشت ۴ وزیر کنونی و ده‌ها وزیر سابق و برخی مسئولان سابق دولتی را صادر کرد. همزمان یک بالگرد که سرنشینان آن چند شاهزاده سعودی بودند سقوط می کند و هیچ کدام از این سقوط جان سالم به در نبردند.

در اقدامی دیگر یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد که به تلافی تهاجم گسترده ریاض به یمن، یک فروند موشک بالستیک دور برد از نوع «برکان» به فرودگاه بین المللی ملک خالد ریاض شلیک شده است. بنا بر اعلام یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن، این موشک به هدف نظامی مورد نظر اصابت کرده بود. همچنین نیروهای انصارالله یمن روز سه شنبه در واکنش به تصمیم ائتلاف متجاوز عربی برای بستن گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی یمن تهدید کردند که فرودگاه‌ها و بنادر عربستان و امارات را هدف می‌گیرند.

در این راستا دیروز کاخ سفید در بیانیه ای فعالیت های ایران را محکوم و اعلام کرد که از عربستان سعودی و دیگر شرکای خود در حوزه خلیج فارس حمایت می کند. در بیانیه کاخ سفید در این باره آمده است: حمله موشکی یمن تهدیدکننده امنیت منطقه ای بوده و تلاش های سازمان ملل در راستای مذاکره برای پایان دادن به درگیری ها در این کشور را تضعیف می کند. بیانیه مذکور در ادامه با تکرار مواضع این کشور علیه سپاه پاسداران، اقدام دفاعی ارتش و کمیته های مردمی یمن در حمله موشکیِ تلافی جویانه به ریاض را با کمک ایران توصیف کرده است؛ ادعائی که نماینده ایران در سازمان ملل آن را «بی پایه و اساس» خوانده است.

در تحولی دیگر اوائل هفته شبکه سعودی العربیه در خبری فوری از استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان خبر داد و لحظاتی بعد او در صفحه تلویزیون ظاهر شد و با ایراد اتهاماتی علیه ایران و حزب‌الله تلاش کرد دلایل استعفای خود را دخالت‌های ایران وانمود کند.

البته برخی مانند عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه رای الیوم معتقدند: منطقه جنوب غرب آسیا در لبه پرتگاه جنگ قرار دارد از همین رو نباید سرگرم شدن به  جزییات کوچک مانند استعفای سعد الحریری و یا بازداشت امیران و وزیران سابق سعودی ما را از تحولات واقعی که به شکل پنهانی در جریان است غافل کند.

به نظر عطوان مرحله بعدی پس از عملیات پاکسازی در جبهه داخلی سعودی به دست محمد بن سلمان ولیعهد سعودی، خطرناک تر است زیرا این عملیات پاکسازی مقدمه سناریوی جنگ منطقه‌ای است که شاید خطرناک ترین جنگ در تاریخ منطقه باشد. از این زوایه جنگ طایفه‌ای با پوشش «ملی گرایی عربی» احتمال دارد رخ دهد که هدف اصلی آن ضربه زدن به قدرت رو به افزایش ایران و محدود کردن بازوهای آن در یمن، لبنان و عراق با حمایت آمریکا و کشورهای منطقه و اسرائیل است.

در واقع حمایت های دونالدترامپ، رئیس جمهور آمریکا و دیگر مقامات ارشد این کشور از محمد بن سلمان وی را در پیاده کردن سیاست های خود جسورتر کرده است.

در این راستا وبسایت شبکه سی ان ان نیز در گزارشی تحت عنوان « خاورمیانه وارد دوران پسا داعش شده است» نوشت: هرچه آمریکا و متحدانش بیشتر تلاش کردند تا ایران را منزوی کنند، مهار کنند، و این اقتصاد نفتی و 80 میلیون نفری را تحریم کنند، قدرت و نفوذ ایران نه تنها در میان کشورهای عربی بلکه در سراسر خاورمیانه گسترش یافت. ایران اکنون حتی با ترکیه و روسیه نیز روابط نزدیکی برقرار کرده است.

برخی نیز معتقدند با اقدامات متناقضی که محمدسلمان در پیش گرفته ممکن است عربستان دچار فروپاشی شود. در واقع ولیعهد عربستان از یک طرف برای جلب نظر غربی ها اقدام به اعطای برخی آزادی های نمایشی کرده اما از سوی دیگر به شدت مشغول سرکوب رقبا و اطرافیان خود شده است.

به همین دلیل بود که جان بولتون، سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل و یکی از تندروترین سیاستمداران محافظه کار آمریکا نسبت به سرنوشت اصلاحات سیاسی در پیش گرفته شده از سوی محمد بن سلمان ابراز نگرانی کرد.

بولتون که در نشست هفتگی وب سایت محافظه کار بریت بارت نیوز سخن می گفت با اشاره به تلاش های ولیعهد سعودی برای پاکسازی رقبا و تثبیت قدرت سیاسی خود در پادشاهی سعودی گفت هنوز نسبت به نتیجه این اقدامات تردید دارد و مطمئن نیست که ولیعهد سعودی توانسته باشد قدرت خود را درون هیات حاکمه سیاسی تثبیت کرده باشد.

به گفته بولتون: نباید تاریخ را فراموش کرد و سرنوشت شاه ایران را هنگامی که می خواست کشورش را به سرعت مدرنیزه کند، از یاد برد که منجر به  سقوط او شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۰۳۴۸۰۷:۲۴:۱۶ ۱۳۹۶/۸/۱۸
حاکم جدید در فکر استفاده از سلاحهای انبار شده تو پایگاه های نظامی شون هست
ناشناس۱۴۰۵۴۰۱۳:۳۶:۰۸ ۱۳۹۶/۸/۱۸
عربستان در يمن كه يك كشور كوچك و محاصره شده است و همراه با چند كشور ديگر مثل امارات و با پشتيباني لجستيكي و اطلاعاتي امريكا در يمن خرش به گل گير كرده ومشخص و معلومه كه در جنگ با ايران در باتلاق و فروپاشي اش فرو خواهد رفت .
هموطن۱۴۰۳۵۴۰۷:۳۳:۵۲ ۱۳۹۶/۸/۱۸
خاندان سلمان حتما تاریخ را نخوانده اند و نمی دادنند آخر و عاقبت صدام چه شد.
ناشناس۱۴۰۵۳۶۱۳:۲۷:۵۱ ۱۳۹۶/۸/۱۸
صدام رو آمریکاییها نابود کردن نه ما! برو بخون خودتم تاریخ رو :))
ناشناس۱۴۰۷۶۳۲۱:۳۰:۱۲ ۱۳۹۶/۸/۱۸
سربازان آمریکایی بودن که هشت سال با ارتش صدام جنگیدن؟؟؟
ناشناس۱۴۰۸۱۹۲۳:۲۷:۳۹ ۱۳۹۶/۸/۱۸
ایران هم آمریکا را از عراق بیرون انداخت. عقل یعنی همین. مرگ بر آمریکای جنگ طلب
هموطن۱۴۰۹۵۲۱۰:۳۴:۲۵ ۱۳۹۶/۸/۱۹
شما هم حتما نمی دانید که صدام با حمایت چه کشورهایی سال 59 به ایران حمله کرد ! صدام با حمایت و به همراه سرباز و سلاح هایی از دهها کشور در سال 59به ایران حمله کرد و تا به دندان مسلح بود . به نظرم جوانان ما باید با هشت سال دفاع مقدس اشنایی بیشتری پیدا کنند و بدانند چه کشورهایی ان زمان به صدام کمک کرده اند ؟ و الف می تواند با مصاحبه های خوب با فرمانده ها این کار ارزنده رو انجام بدهد . تا جوانان ما ، دوست و دشمن را بشناسند
ناشناس۱۴۰۳۸۱۰۹:۲۱:۳۹ ۱۳۹۶/۸/۱۸
اینطور به نظر می رسدامریکا قرار است برای حل مشکل ایران ونقش ان درمنطقه دست به ریسک بزرگی بزند
ناشناس۱۴۰۷۵۶۲۱:۱۲:۰۳ ۱۳۹۶/۸/۱۸
ا.گر محاسبه شده باشد و تمام عوامل را در محاسباتشان در نظر گرفته باشند ریسکی نیست.
ناشناس۱۴۱۱۶۶۱۷:۵۷:۳۹ ۱۳۹۶/۸/۱۹
من فکر نمیکنم شما تا حالا یک صفحه تاریخ جنگ خونده باشی، بزرگترین نگرانی استراتژیست های نظامی تبدیل شدن یک منازعه خیلی کوچیک به جنگی تمام عیاره که نشه کنترلش کرد، محاسبه صد در صد فقط یک توهمه
ناشناس۱۴۰۳۸۴۰۹:۲۴:۱۰ ۱۳۹۶/۸/۱۸
ترامپ داره پوست موز میده زیر پای بن سلمان، همونطور که بوش و رامسفلد پوست موز دادن زیر پای صدام
ناشناس۱۴۰۷۷۰۲۱:۴۱:۵۵ ۱۳۹۶/۸/۱۸
عربستان داره دست و پاهای آخر رو میزنه، دوران نفت تمام شده، خود آمریکا اخیرا اولین محموله نفت خودش را در آسیا بفروش رسوند یعنی خود آمریکا شده رقیب عربستان! بزودی عربستان دچار ناآرامی داخلی میشه و احتمالا به چند کشور تقسیم میشه برمیگردن به دوران زندگی قبیله ای سابقشون. فکر میکنن با چسبیدن به اسراییل نجات پیدا میکنن، خبر ندارن اسراییل صد تا مثل اینها رو تشنه میبره لب چشمه و بر میگردونه، چقدر نادان هستن که عاقبت بارزانی و اعتمادش به اسراییل را نمیبینن. ظرف کمتر از یکسال قراردادهای بیش از 1 تریلیون دلار با آمریکا بستن!!! آمریکا 500 میلیارد دلار سلاح بهشون فروختن که میره تو جیب شرکت های اسلحه سازی آمریکا، 500 میلیارد دیگه هم قراره عربستان هزینه کنه برای ساخت پیشرفته ترین شهر جهان در شمال عربستان که طبیعتا کل پولش میره تو جیب شرکت های ساختمانی و تکنولوژی آمریکایی! یعنی 1 تریلیون دلار عربستان را دوشیدن. رو شرکت نفت عربستان یعنی آرامکو هم دست گذاشتن که اگر اون هم بره به بورس نیویورک عملا آمریکا صاحب اختیار اصل و سود شرکت میشه! دیگه عربستان چیزی برای عرضه نداره! دوران این تازه به دوران رسیده های شکم گنده، تن پرور، متکبر، شرور و دو رو به پایان رسیده.
ناشناس۱۴۰۳۹۲۰۹:۳۳:۳۳ ۱۳۹۶/۸/۱۸
ادامه درگیری بین عربستان و ایران فروپاشی و تجزیه هر دو را رقم خواهد زد
ناشناس۱۴۰۵۳۱۱۳:۱۴:۲۹ ۱۳۹۶/۸/۱۸
مگه اول انقلابه ۵۷ که بی تجربه بودیم
ناشناس۱۴۱۰۱۹۱۲:۳۷:۵۳ ۱۳۹۶/۸/۱۹
اگر بی تجربه نبودیم الان از نظر اقتصادی اینقدر بیچاره نبودیم که ازرش ریالمان و قدرت خرید مردمان و اقتصادمان اینگونه باشد ! ...
ناشناس۱۴۰۵۸۹۱۵:۴۱:۰۴ ۱۳۹۶/۸/۱۸
مزدور ... کجایی؟
ناشناس۱۴۱۰۱۶۱۲:۳۴:۱۷ ۱۳۹۶/۸/۱۹
بسیار کسانی هستند که نفوذ می کنند دیگران را مزدور می دانند و کشورها را به جنگ می کشانند و منافع مادی خود را جمع می کنند و خود با همان پولهای اندوخته شده از آه و درد و خون مردم به همان کشورهای به ظاهر دشمن اعلام شده آنها مهاجرت می کنند !
ناشناس۱۴۰۶۰۸۱۶:۱۴:۴۶ ۱۳۹۶/۸/۱۸
بحکم خداوند دانای حکیم در قرآن کریم در نزاع میان حق و باطل ، حق مثبت و سازنده و مفید برای بشر باقی خواهد ماند و باطل نابود خواهد شد (آیه 17 سوره ی رعد).
ناشناس۱۴۰۷۷۷۲۱:۴۷:۳۹ ۱۳۹۶/۸/۱۸
اونها هم همین آیه رو میخونن و میگن خودشون حق هستن!!! اصلا مگه کسی تو دنیا هست که بگه ناحق هست؟! همه خودشان را طرف حق میدانند!!!
ناشناس۱۴۱۰۱۳۱۲:۲۹:۵۹ ۱۳۹۶/۸/۱۹
عمو جان آنها هم مسلمان هستند و همین آیه قرآن را می خوانند و خود را حق می دانند ! این تفرقه بین مسلمانان راه به جای ندارد
ناشناس۱۴۰۷۶۱۲۱:۲۶:۲۸ ۱۳۹۶/۸/۱۸
اشتباه نکن فقط عربستان فرو میپاشد چون منطقه خاورمیانه از دستش بستوه آمده اون از داعش و دلارهای نفتی که برای تروریسم خرج میکنه این از یمن الان هم درگیری های داخلی خودشون با شاهزاده هاشون قطعا شاهزاده های سعودی هم سکوت نمی کنن همین اصل فرو پاشی شون را رقم خواهد زد انشا الله
ناشناس۱۴۱۰۱۲۱۲:۲۸:۲۲ ۱۳۹۶/۸/۱۹
دوست عزیز طرح آمریکا در منطقه تجزیه کشورها هست از جمله ایران این تفرقه بین سنی و شیعه هم ناشی از پیاده کردن همین طرح هست با جنگ مستقیم ایران و عربستان و ورود دیگر کشورهای عربی و غربی در حمایت از عربستان آنها می توالند به خواسته خود دست یابند شکی در این نیست از آنها ضعیف تر هستیم و این جنگ برای تسلط بر منطقه از سوی عربستان و ایران منطقی نیست و باعث نابودی هر دو کشور می شود و فقط به نفع شرکت های غربی و چند ملیتی می شود این را هم بدانید کشورهای منطقه سنی هستند و در آخر از شیعه ها حمایت نخواهند کرد همچنان که از عربستان در مقابل حوثی ها حمایت می کنند
ناشناس۱۴۰۹۱۲۰۹:۰۴:۳۱ ۱۳۹۶/۸/۱۹
.. مطمئن باش ایران نه تجزیه میشود نه فرو می پاشد .
ناشناس۱۴۰۴۰۴۰۹:۵۴:۰۳ ۱۳۹۶/۸/۱۸
عربستان خودش خودشو نابود میکنه
ناشناس۱۴۰۷۴۷۲۰:۵۸:۴۸ ۱۳۹۶/۸/۱۸
100%
ناشناس۱۴۰۴۱۹۱۰:۲۲:۱۲ ۱۳۹۶/۸/۱۸
اجازه تولید صدام جدید را به رژیم آمریکا نخواهیم داد.
ناشناس۱۴۰۷۱۱۲۰:۰۱:۰۰ ۱۳۹۶/۸/۱۸
این از صدام بمراتب قویتره .صدام سلاحهاش یه مشت سلاح اشغال روسی بود تازه نیروی هوایی اون اول جنگ نابود شد.تازه اینا چند تا کشورن.
ناشناس۱۴۰۸۲۳۲۳:۳۰:۵۸ ۱۳۹۶/۸/۱۸
من که مخالف جنگ با عربستانم ولی در نقد حرف شما باید بگم عربستان شاید سلاح داشته باشه سرباز خوب و جنگجو نداره . با سرباز های کرایه ای سودانی هم نمیشه کاری کرد. اگرچه بازم میگم ما میتونیم عربستان رو به چالش بکشیم حتی در مبارزه نظامی . ولی خوب این کار هزینه داره و کشور رو عقب میندازه و به نفع اسرائیل میشه. به نظر من باید با خویشتن داری بیشتری برخورد کرد.
ناشناس۱۴۰۸۱۷۲۳:۲۲:۵۶ ۱۳۹۶/۸/۱۸
مرگ بر آمریکای داعش پرور
ناشناس۱۴۰۴۲۷۱۰:۳۷:۲۶ ۱۳۹۶/۸/۱۸
همان فروپاشی از درون درسته
ناشناس۱۴۰۴۴۳۱۰:۵۱:۲۱ ۱۳۹۶/۸/۱۸
صد در صد جنگ در راه است.
هموطن۱۴۰۹۶۱۱۰:۵۰:۵۱ ۱۳۹۶/۸/۱۹
ایران، بیمه تکمیلی ( حداقل صد ساله) دلاوری های بیش از 5 میلیون رزمنده شجاع در هشت سال دفاع مقدس است که دارای تجربیات بی نظیر جنگی و دفاعی در کل دنیا هستند. افسوس هنرمندان ما نتوانسته اند فیلم های خوبی بسازند !
رضا۱۴۰۴۹۴۱۲:۰۸:۰۸ ۱۳۹۶/۸/۱۸
اگه اتفاقت قبل از جنگ ایران و عراق را مرور کنید متوجه میشید که دقیقا همچین حالتی بود و بنظرم بلاشک همین امسال ایران یک جنگ در پیش دارد باید اماده شد
ناشناس۱۴۰۵۰۷۱۲:۲۵:۴۲ ۱۳۹۶/۸/۱۸
برای ما که تقریبا دوست وهم پیمان مستقلی نداریم جنگ خطرناک است ازیک طرف فقر وبیکاری وازطرف دیگر مشکلات سیاسی داخلی هرچند اگر جنگ مقطعی وکوتاه مدت باشد خطر کمترست ولی اگرجنگی طولانی باشد قطعا عده ای که منتظر فرصت هستند بعضی استانها را ناارام میکنند وامانتیجه عربستان اگر فروپاشی رخ دهد مردمش دیریا زود این کاررا خواهند کرد چه بهتر که زودتر این فروپاشی صورت گیرد ولی ایران خطر بزرگتری تهدیدش میکند وباید مدبرانه از توطیه جدید بگذرد
سعید ت۱۴۰۵۰۸۱۲:۳۶:۰۰ ۱۳۹۶/۸/۱۸
باید چماق های بزرگی برای کوبیدن این سعودی ها و اموال استعماری آمریکا در خاک این دولت بزدل فراهم آوریم. امیدوارم موشک به اندازه کافی دم دست باشد تا درسی به آنها دهیم که جهنم را در همین دنیا لمس کنند. جرأت دارند امتحانمان کنند! حیف در داخل، اسیر ....ی هستیم که فقط فکر سلطه و میز خودشانند. وگرنه محمدپسر سلمان چنین خوابی نمی توانست تخیل کند! باشرف های این قوم به پا خیزند و آماده نبرد باشند که دشمن به ...ن ما چشم امید بسته! اقتصاد را که نتوانستند، نسل جدید ما را میدان که ندادند. اما چه جای حسرت، صبر نسل ما هم حدی دارد
علی محمد بیدارمغز۱۴۰۵۱۹۱۲:۴۶:۵۵ ۱۳۹۶/۸/۱۸
سلامو غافل نشویم. وقتی عربستان به یمن حمله کرد، ما بی خبر بودیم. مواظب باشیم دوباره غافل نشویم. به خصوص که آمریکا و اسراییل هم از عربستان حمایت می کنند.
ناشناس۱۴۰۷۶۶۲۱:۳۶:۳۴ ۱۳۹۶/۸/۱۸
ای بابا ما تجربه ۸ سال دفاع مقدس را داریم همین الان هم تو سه تا کشور دیگه مستشاری و پشتیبانی داریم انجام میدیم مگه خوابیدیم که غافل بشیم اتفاقا عربستان باید بترسه که با اون همه مهمات هنوز از پس یمنی ها با دست خالی برنیامده فقط از هوابمبارون کرده به داخل نتونسته راه پیدا کنه چون مرد جنگ نداره
رضا۱۴۰۹۳۹۱۰:۰۹:۴۷ ۱۳۹۶/۸/۱۹
.. بیکاری وبی پولی وفساد و رانت و جرم وجنایت رو به رشد و مشکلات شدید اجتماعی وروانی ومشکلات شدید اقتصادی زندگی بسیاری را در داخل با مشکل مواجه کرده .. !!
ناشناس۱۴۰۵۲۱۱۲:۴۹:۳۷ ۱۳۹۶/۸/۱۸
به سمت اصلاحات ساختاری می روند ،اگر کنترل شده حرکت کنند که بسیار مشکل است ، وهابی ها حذف و آینده بهتری عربستان خواهد داشت،
ناشناس۱۴۰۵۲۶۱۳:۱۱:۱۷ ۱۳۹۶/۸/۱۸
بن سلمان جنگ راه می اندازد، ولی اختلافات و بگیر و ببندداخلی باعث شکستش خواهد شد
عباس اصغری۱۴۰۵۴۳۱۳:۵۰:۴۳ ۱۳۹۶/۸/۱۸
ایشالا سرنوشت عربستان هم به مانند عراق, دست خودمان می افتد.
مهدي حسين نيا۱۴۰۵۴۶۱۳:۵۹:۱۸ ۱۳۹۶/۸/۱۸
عربستان براي اينكه شروع كننده جنگ نباشد اينقدر براي ايران مشكل درست خواهد كرد وبه منافع ايران در خارج از مرزها ، مستقيم و غير مستقيم حمله خواهد كرد كه ايران مجبور به شروع جنگ باشد.
مهدي حسين نيا۱۴۰۵۵۰۱۴:۰۴:۰۶ ۱۳۹۶/۸/۱۸
دستگيري ها در عربستان براي مبارزه با فساد نيست. براي اطمينان از تقبل پادشاه جديد قزيب الوقوع عربستان و برنامه هايش توسط ساير شاهزاده هاي عربستان است. كه اگر قرار است چيزي در داخل درست شود قبل از شروع جنگ درست شود.
صدیقه۱۴۰۵۶۴۱۴:۲۲:۲۹ ۱۳۹۶/۸/۱۸
سلام. وقتی انرژی هسته ای داشتیم هیچ کس جرات نداشت به ما نزدیک بشه. حالا که این توانایی رو از دست دادیم کشورهای ضغیف منطقه ایی هم جرات پیدا کردن ما ور تهدید کنن. ما همه چیز را از دست دادیم و چیزی که به دست آوردیم جسارت کشورهایی مثل عربستان است.
عباس اصغری۱۴۰۶۰۳۱۶:۰۵:۴۳ ۱۳۹۶/۸/۱۸
هنوز خون حسین در رگهایمان است. با یک ندای رهبر, بلایی سر عربستان می آوریم, صد بار بدتر از صدام.
ناشناس۱۴۰۶۰۹۱۶:۱۵:۰۷ ۱۳۹۶/۸/۱۸
ا،گر جنگی هم در راه باشد باز هم تحمیلیست ودفاع واجب لطفا ترس القاء نکنید
رضا۱۴۰۶۵۷۱۸:۱۰:۴۰ ۱۳۹۶/۸/۱۸
آمریکاییها اهل هرچیزهستندجزریسک مگرپایشان گیرکند...فراموش کردیدآنها یک امپراتوری تجاریند...نمی بینید؟؟
ناشناس۱۴۰۶۸۳۱۸:۵۴:۲۹ ۱۳۹۶/۸/۱۸
امید واریم که مسئولان ایرانی با تحلیل درست شرلیط بدور از شعار و هیجان آفرینی این بحران را پشت سر بگذارند . رفتار حاکمان تازه کار عربستانی غیر قابل پیش بینی است دستگیری قدرتمند ترین سرمایه دار عربستانی غربیان را هم شگفت زده کرده بعید استکه با عکس العمل مواجه نشود .
ناشناس۱۴۰۸۱۶۲۳:۱۵:۳۳ ۱۳۹۶/۸/۱۸
هیچ رفتار هیجانی از ما تا به حال سر نزده جو ندید
ناشناس۱۴۰۶۹۴۱۹:۳۰:۰۲ ۱۳۹۶/۸/۱۸
سلام مطابق اسناد اخر الزمانی کسی به مرزهای جعرافیایی امروز ایران نمی رسد عربستان از درون منفجر میشود
سیکلم۱۴۱۶۲۸۱۵:۱۸:۱۸ ۱۳۹۶/۸/۲۰
این اسناد کجا هستن؟
ناشناس۱۴۰۷۴۳۲۰:۵۷:۲۶ ۱۳۹۶/۸/۱۸
خدا بخواد زیر پاش قشنگ خالی میشه
ناشناس۱۴۰۷۵۲۲۱:۰۶:۰۳ ۱۳۹۶/۸/۱۸
امیدوارم ایران وارد هیچ جنگی نشه
محمد۱۴۰۸۸۰۰۶:۰۳:۵۸ ۱۳۹۶/۸/۱۹
سلام در این که اگر جنگ بشه همه باید دفاع کنن حرفی نیست اما کوچک شمردن عربستان وهمپیمانانش که پیشرفته ترین صلاحها وادوات نظامی دارن که قابل مقایسه با عراق صدام نیست اشتباه بزرگیه در ضمن درصورت جنگ انها هم مثل صدام براشون نظامی غیرنظامی مهم نیست اما ما دستمون بخاطر مکه مدینه بسته است وضعیت داخلی خودمونم که اسفناک این مردم قابل مقایسه بامردم اول انقلاب نیستن
ناشناس۱۴۰۹۱۰۰۸:۴۲:۲۲ ۱۳۹۶/۸/۱۹
ممکنه اینها یک بازی برای تطهیر عربستان و امریکا و برای فرار از عواقب اعمال تروریسمی ( حادثه 11 سپتامبر و عراق و سوریه) در دادگاههای امریکا و بین اللملی باشد که در جریان است بعدش ایران می شود متهم اصلی تمام اعمالی که آنها انجام داده اند ..
ناشناس۱۴۱۲۹۷۲۳:۰۱:۵۴ ۱۳۹۶/۸/۱۹
عربستان سعودی محکوم به شکست وزوال ونابودی آل سعود است چه وارد جنگ شود وچه منتظر بماند وبه اقدامات اصلاحی در درون کشور بپردازد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  24. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

آخرین عناوین