روزنامه کیهان توقیف شد

گروه فرهنگی الف،   3960817208 ۴۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

روزنامه کیهان برای دو روز متوالی توقیف شد.

روزنامه کیهان توقیف شد

به گزارش ایسنا، دادستانی تهران، بر اساس شکایت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی مبنی بر اقدام روزنامه کیهان بر خلاف سیاست‌های اصولی و بیّن جمهوری اسلامی ایران در مسائل و امنیت منطقه‌ای، این روزنامه را برای دو روز (شنبه و یکشنبه آینده) توقیف کرد.

دوشنبه این هفته ـ 15 آبان ماه ـ دبیر هیات نظارت بر مطبوعات اعلام کرد، همچنین در این جلسه مقرر شد به روزنامه کیهان بابت تیتر «شلیک موشک انصارالله به ریاض، هدف بعدی دوبی»، که خلاف مصالح و امنیت ملی تشخیص داده شد، تذکر داده شود.

 

 کیهان چه نوشت: 

گزارش کیهان از عملیاتی شدن تهدیدهای یمن
 


اصابت موشک اسکاد دور‌برد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به فرودگاه بین‌المللی پایتخت عربستان، رژیم پوشالی آل‌سعود را به لرزه درآورد و سران ریاض را به شدت نگران کرد.
پنج فروردین سال 1394 زمانی که آل‌سعود اولین حمله هوایی خود را علیه زنان و کودکان بی‌پناه یمن ترتیب داده بود، هرگز فکر نمی‌کرد که پس از 32 ماه این‌گونه خوار و ذلیل و آشفته بشود.
موشک «برکان -2-اچ» ارتش و انصارالله یمن در سیاهی شب شنبه آسمان ریاض را شکافت و مثل رعد، بر فرودگاه بین‌المللی ملک خالد فرود آمد.
اصابت این موشک که همه‌چیز را در شهر و حتی اطراف ریاض به لرزه درآورد و دود غلیظ ناشی از انفجار آن، آسمان فرودگاه را پوشاند، به شدت بر پادشاه و شاهزادگان نازپرورده رژیم سعودی گران آمد و حتی شیوخ ابوظبی و بندر شیشه‌ای دوبی را هم نگران کرد. چرا که آنها فهمیده‌اند تهدیدات روزهای اخیر «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن، کاملا جدی است و موشک‌های یمن علاوه بر برد کافی که دارند، نقطه‌زن نیز هستند.

فروردین سال 139۴ که رژیم آل‌سعود با غرور تمام، جنگنده‌های انگلیسی و آمریکایی را به آسمان یمن فرستاد، زمانی بود که از جانب واشنگتن و تل‌آویو احساس پشتگرمی می‌کرد و همه، حتی  دبیرکل وقت سازمان ملل، به دلارهای نفتی عربستان تعظیم می‌کردند.
اما تحولات کنونی یک‌بار دیگر نشان داد که عرصه سیاست، عرصه شگفتی‌ها و عرصه تحقق وعده‌ الهی است که «الا لعنت الله علی الظالمین» (سوره حج، آیه 53) و انفجار مهیب ریاض در اصل، بغض زنان و کودکانی بود که در قلب عربستان ترکید.
اگر تاکنون فقط مردم مظلوم یمن جنگ را با تمام وجود خود لمس می‌کردند و اگر در شمال و جنوب این کشور از بمباران مداوم جنگنده‌های سعودی در امان نبودند، از این پس، شاهزادگانی که بر همه ثرورت‌های مردم عربستان چنگ انداخته‌اند، در کاخ‌های مجلل خود آرامش نخواهند داشت و باید شرایط جدید را بپذیرند یا از کشور فرار کنند. اماراتی‌ها نیز فهمیده‌اند که نوبت آنها فرا رسیده است و باید بهای تجاوز به یمن را از این پس بپردازند.

تحولات توفانی در پیش است

حمله موشکی به ریاض نشان داد که سطح توان نظامی آل‌سعود کمتر از آن است که کارشناسان تصور می‌کردند.
در پی این حمله موشکی، ابتدا رسانه‌های سعودی ادعا کردند که سامانه دفاع ضدموشکی عربستان این موشک را در آسمان هدف قرار داده است. اما ساعاتی بعد، مقامات فرودگاه بین‌المللی «ملک خالد» اعتراف کردند که موشک به هدف اصابت کرده است. با این حال، در رابطه با خسارات و تلفات احتمالی اصابت موشک، خبری به رسانه‌ها درز نکرد.

این واقعه نشان داد که آمریکا عربستان را در برابر خطرات واقعی رها کرده است و البته، بهتر است بگوییم که آمریکا نمی‌تواند برای عربستان کاری بکند.در پی اصابت این موشک، سخنگوی انصارالله یمن به ائتلاف متجاوز سعودی متذکر شد: بارها تاکید کرده‌ایم که پایتخت‌های دشمنان در تیررس موشک‌های بالستیک ما قرار دارند.

این تهدیدات و اظهارات به خوبی نشان می‌دهند که اوضاع در منطقه عوض شده است و از این پس نه تنها عربستان بلکه دوبی و ابوظبی حتی اگر هدف قرار نگیرند هم مثل گذشته، مناطق امنی برای سرمایه‌گذاران غربی نخواهند بود.
علاوه بر عرصه‌های میدانی منطقه غرب آسیا، در عرصه سیاسی نیز این روزها ما شاهد گفتمان تهاجمی‌تر رژیم آل‌سعود و متحدان منطقه‌ای و غربی آن علیه یمن و ایران هستیم؛ درست ساعاتی قبل از همان شبی که موشک انصارالله به ریاض اصابت کند، «سعد حریری» در ریاض از پست نخست‌وزیری خود در لبنان کناره‌گیری کرد و سخنان نامربوطی را علیه ایران بر زبان آورد.

در همین روزهای اخیر سوریه هم شاهد سفر یک مقام امنیتی آمریکا به دمشق بود. کسی نمی‌داند این مقام به مقامات سوری چه گفت، ولی روزنامه «رأی الیوم» چاپ لندن اعلام کرد که مقام آمریکایی فوق، رسما به اطلاع مقامات سوری رساند که آمریکا نظام سوریه را به رسمیت می‌شناسد.
این تحولات منطقه‌ای به همراه شکست تکفیری‌هایی که حدود 10 سال از ریاض جیره می‌گرفته و تقویت می‌شده‌اند، هیچ‌کدام علائم خوبی برای رژیم آل‌سعود نیستند.
لذا، واقعیت این است که منطقه برای تحولات بزرگ آماده می‌شود و به نظر می‌رسد که پس از داعش، عربستان باید برای این تحول بزرگ قربانی شود.

در این میان، «محمد بن سلمان» که نامزد پادشاهی است، به قدری در داخل و منطقه با مشکل مواجه است که برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که او ناکام می‌ماند و دستش هرگز به تخت نخواهد رسید.

محمدبن سلمان علاوه بر فشار مالی و جنگ قدرت درون خانوادگی، از این پس باید موشک‌های انصارالله را نیز در آسمان عربستان، شمارش کند.
در ارتباط با تغییر شرایط و عوض شدن اوضاع شبکه «بی‌بی‌سی» اعلام کرد، انصارالله قبلا تهدید کرده بود قلب عربستان سعودی را می‌زد و همین کار را هم انجام داد.

در هر صورت، الان این انصارالله و انقلابیون یمن هستند که تعیین می‌کنند کجا باید هدف موشک بالستیک دوربرد قرار بگیرد؛ شاید ریاض، جده، طائف و آرامکو هدف بعدی باشد و یا شاید هم انصارالله سر موشک را به سمت بندر شیشه‌ای تر و تمیز دوبی بچرخاند. در هر حال، اختیار در دست انقلابیون یمن است که چه بکنند!

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۹۸۱۸۱۵:۲۲:۵۹ ۱۳۹۶/۸/۱۷
اختلاف بین عربستان و یمن به ما ربطی نداره
ناشناس۱۳۹۸۵۴۱۵:۴۴:۲۴ ۱۳۹۶/۸/۱۷
ربط داره چطور آمریکا از اون ور دنیا میاد عراق و افغانستان رو اشغال می کنه، بهش ربط داره یمن که متحد ماست به ما ربطی نداره؟
ناشناس۱۴۰۱۱۳۱۹:۵۵:۱۱ ۱۳۹۶/۸/۱۷
یمن کی متحد ما بوده چه قدمی برای ما برداشته
ناشناس۱۴۰۱۶۱۲۱:۰۳:۵۵ ۱۳۹۶/۸/۱۷
ناشناس جان شما هر وقت اقتصاد و قدرت نظامی آمریکا رو پیدا کردی مثل او عمل کن . سیستم ما حریف 4 نفر فاسد مالی نمبشود .
ناشناس۱۳۹۸۸۵۱۶:۰۴:۵۲ ۱۳۹۶/۸/۱۷
ظاهرا" همه چی به ما ربط داره !!!
موسوی۱۴۰۳۱۵۰۲:۱۷:۱۰ ۱۳۹۶/۸/۱۸
نه پس به آمریکا ربط داره همه چیز حتی آب خوردن ما !!!
ناشناس۱۴۰۳۴۶۰۷:۲۰:۵۳ ۱۳۹۶/۸/۱۸
وقتی استقلال مملکت در گرو این موارده بله همه چی بما ربط داره.
ناشناس۱۴۰۱۵۷۲۰:۵۶:۲۹ ۱۳۹۶/۸/۱۷
بابا ایها الناس! کیهان خبر وعده انصار الله را نقل کرده انصار الله بوده که دوبی را تهدید کرده از این واضح تر می شه گفت؟
ناشناس۱۳۹۸۱۹۱۵:۲۴:۳۹ ۱۳۹۶/۸/۱۷
کیهان یه جوری تیتر زده که انگار رئیس ارتش یمنه !!!
ناشناس۱۳۹۸۷۰۱۵:۵۵:۳۱ ۱۳۹۶/۸/۱۷
یمن ارتش نداره بنده خدا
ناشناس۱۳۹۸۴۵۱۵:۳۹:۱۵ ۱۳۹۶/۸/۱۷
بازم خوبه برای دو روزه اگر کلا توقیف می کردن کلی و بیکار و سرگردان می شدند.
ناشناس۱۳۹۸۵۲۱۵:۴۳:۳۸ ۱۳۹۶/۸/۱۷
طوری تیتر زده کیهان توقیف شد که فکر کردم حداقل شش ماه توقیف شده!!!
نیما۱۳۹۸۶۲۱۵:۴۹:۴۵ ۱۳۹۶/۸/۱۷
فقط ۲روز؟ نداشتیم تا حالا
ناشناس۱۳۹۸۷۱۱۵:۵۵:۵۹ ۱۳۹۶/۸/۱۷
چقدر ضد انقلاب از این خبر خوشحال میشه! یکی نیست به این شورا بگه آخه کیهان داره به عربستان میزنه و امارات که دارن مردم یمن را به خاک و خون می کشن.
ناشناس۱۳۹۸۹۰۱۶:۰۷:۰۳ ۱۳۹۶/۸/۱۷
دو روز توقیف برا این کارخطرناک خیلی کمه ونمی تونه جلوی تبلیغات وسوء استفاده ای که عربستان از این تیتر می کنه رو بگیره ! راستی چرا هروقت ایران در برخورد منطقی با عربستان دست برنده رو داره این جماعت با یه حرکت بو دار ورق رو به نفع عربستان بر می گردونن
ناشناس۱۳۹۸۹۳۱۶:۱۱:۰۲ ۱۳۹۶/۸/۱۷
جنگ در هر جا محکوم است و به جز از بین رفتن سرمایه های کشور ها و نابودی اقتصاد نتیجه دیگری ندارد صلح امنیت است که همیشه باعث پیشرفت جامعه و کشورهاست
ناشناس۱۴۱۳۱۵۲۳:۳۶:۵۳ ۱۳۹۶/۸/۱۹
بگو از جنگ می ترسم چرا حاشیه میری
سید۱۳۹۸۹۸۱۶:۱۵:۰۴ ۱۳۹۶/۸/۱۷
کیهان یک روزنامه انقلابی است . ممکن است اشتباه هم بکند . اما نیاید تیز بینی های سیاسی ان و شریعتمداری را نادیده گرفت
ناشناس۱۴۰۱۴۵۲۰:۴۵:۳۷ ۱۳۹۶/۸/۱۷
ژن های خوب نجومی بگیران وقاچاقچیان ومفسدان اقتصاد داخلی وآنهای که در دبی از پول ملت سرمایه گذاری کردند میترسند که به باد فنا رود . آنها باید همیشه دلهایشان لرزان باشد چه آقای شریعتمداری تحریک کند ویا نه کند پولهای باد آورده باید به فنا برود حتی سر صاحبش را هم به باد میدهد
ناشناس۱۴۰۲۹۲۰۰:۴۱:۲۶ ۱۳۹۶/۸/۱۸
تیزبینی !!!
ناشناس۱۳۹۹۰۱۱۶:۱۶:۲۲ ۱۳۹۶/۸/۱۷
بالاخره یه جا باید فهمید منافع ملی چی هست دیگه. اگر خبر درسته جای تقدیر از دادستانی داره. البته لازم به یادآوری هست که کیهان در گذشته مقالات خوب و ارزشمند هم زیاد داشته
ناشناس۱۳۹۹۰۳۱۶:۱۸:۳۸ ۱۳۹۶/۸/۱۷
چطور روزنامه های اصلاحاتی و اعتدالی هر تیتری بخوان میزنن و کسی کاری باهاش ون نداره ولی کیهان و هر روز از مردم ضدانقلاب گرفته تا دولتی ها و ... بهش گیر میدن؟اینه عدالت و آزادی؟این جوابی به کسانی که میگویند کیهان مصونیت آهنین دارد
ناشناس۱۳۹۹۴۳۱۶:۵۷:۵۷ ۱۳۹۶/۸/۱۷
بنده از مردم مظلوم یمن و کیهان حمایت می کنم
ناشناس۱۴۰۳۲۸۰۴:۴۸:۵۵ ۱۳۹۶/۸/۱۸
یکم از مردم خودتم حمایت کن
ناشناس۱۳۹۹۴۸۱۷:۰۱:۳۴ ۱۳۹۶/۸/۱۷
خدایا به تو پناه می‌برم از استبداد رای و عجله در تصمیم گیری و بستن دهان منتقدان و رقیبان. علی برکت الله!
ناشناس۱۴۰۲۱۳۲۱:۵۸:۱۵ ۱۳۹۶/۸/۱۷
عزیز من دادستانی توقیف کرده
ناشناس۱۳۹۹۷۱۱۷:۵۲:۰۱ ۱۳۹۶/۸/۱۷
هر روزنامه دیگه ای بود کلا توقیف می شد. امنیت ملی از این روزنامه تا اون روزنامه خیلی فرق میکنه
فربد۱۴۰۰۰۰۱۸:۱۴:۰۵ ۱۳۹۶/۸/۱۷
توقیف رسانه نافذ انقلاب جسارت بزرگ جبهه غیرانقلابی داخل نظام است
زیبایی۱۴۰۰۶۲۱۸:۵۶:۱۲ ۱۳۹۶/۸/۱۷
نافذ؟؟ از تیراژش معلومه.
ناشناس۱۴۰۰۲۶۱۸:۲۸:۳۹ ۱۳۹۶/۸/۱۷
تنها چیزی که برای آقای شریعتمداری مهم نیست مصالح کشور و امنیت ملی است.
عباس اصغری۱۴۰۰۴۷۱۸:۴۷:۲۵ ۱۳۹۶/۸/۱۷
ما جوانان ایران جنگ طلب نیستیم. اما هر کشوری که طمع به آب و خاک این سرزمین را داشته باشد, دست و پایش را قلع و قم میکنیم. بنابر این نیازی نیست که روزنامه کیهان چنین مطالب تشنج بازی را بنویسد.
ناشناس۱۴۰۰۶۴۱۹:۰۰:۰۱ ۱۳۹۶/۸/۱۷
در حالی که ترامپ به صراحت ایران را عامل حمله یمن به ریاض می داند تیتر کیهان فقط صحت گفتار ترامپ را به جهانیان اثبات می کند واگر نگوییم کیهان دانسته این امتیاز را به ترامپ داده است ! قطعا یک اشتباه بزرگ امرتکب شده است که باید تاوان آنرا بدهد !
پویا۱۴۰۰۷۷۱۹:۱۲:۳۵ ۱۳۹۶/۸/۱۷
مثلا دو روز توقیف و چاپ نشدن روزنامه ای که همه بودجه اش دولتی است" چه ضرری به موسسه کیهان خواهد زد و چه تنبیهی خواهد بود؟
ناشناس۱۴۰۳۳۲۰۵:۳۷:۵۹ ۱۳۹۶/۸/۱۸
کجا بودجه اش دولتی است حتی وام وتبلیغات را هم از کیهان دریغ می کنند در آمد کیهان از فروش خودش تامین می شود
ناشناس۱۴۰۱۵۸۲۰:۵۸:۰۷ ۱۳۹۶/۸/۱۷
بابا جان کیهان فقط نقل خبر کرده انصار الله یمن گفته ما دوبی را می زنیم (چون از عاملان اصلی کمک به عربستان در حمله به یمن است)
محق۱۴۰۱۶۴۲۱:۰۶:۴۳ ۱۳۹۶/۸/۱۷
به ما ربطی ندارد. این جمله شاید در گذشته های دور، معنی داشت. ولی در دنیای امروز بی معنی ترین جمله این دو جمله است: به من ربطی ندارد. به تو ربطی ندارد. در آمریکا انتخابات می کنند. بوش سر کار می آید. عراق را بمباران با مواد رادیواکتیو ضعیف شده می کند. من در اینجا مبتلا به سرطان می شوم. فرزندم ناقص الخلقه به دنیا می اید. ریزگرد امان از هموطنانم می گیرد. در آفریقا رعایت بهداشت جنسی نمی کنند. ویروس ایدز از میمون به انسان منتقل می شود. در سرتاسر دنیا منتشر می شود و من موقع سلمانی رفتن باید کلی نگران انتقال ویروس ایدز باشم. و مثال های بسیار دیگر. پس دوست عزیر در دنیای امروز همه چیز به همه چیر و همه ربط دارد.
ناشناس۱۴۰۱۶۷۲۱:۱۱:۴۲ ۱۳۹۶/۸/۱۷
این دو روز هم به کوری چشم دشمنان انقلاب چاپ خواهد شد!
علی عابدی۱۴۰۱۸۳۲۱:۳۴:۳۰ ۱۳۹۶/۸/۱۷
بسمه الله درود بر شریعتمداری انشالله به حول قوه الهی این جماعت ظریف صفت یه وخامت اوضاع پی می برند لبیک یا حسین
نادری۱۴۰۳۰۳۰۱:۱۸:۰۵ ۱۳۹۶/۸/۱۸
متاسفانه در این شرایط حساس چنین تیتری دادن بهانه به دست دشمنان است و از مسئولین محترم در خواست تحقیق بیشتر و دقیقتر و بدون اغماض در این مورد داریم.
ناشناس۱۴۰۳۸۲۰۹:۲۱:۵۱ ۱۳۹۶/۸/۱۸
...یعنی آقایون دولتی انقدر از عربستان سعودی ترسیدن که حاضرن بخاطر خوش خدمتی به عربستان، روزنامه داخلی رو ببندن؟
ناشناس۱۴۰۳۹۷۰۹:۴۲:۵۴ ۱۳۹۶/۸/۱۸
اگر واقعا خلاف امنیت ملی رفتار کرده چرا برای مدیر مسئول روزنامه که فردا دوباره تکرار خواهد کرد جریمه تعلیق صادر نمیکنند؟
علی۱۴۱۴۵۰۱۰:۴۸:۲۷ ۱۳۹۶/۸/۲۰
ای کاش همه رسانه ها مثل کیهان تیز بین بودندو پیشبینیهاشون درست از آب در می آمد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. کمی دیر نیست؟

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

پربحث‌های هفته

  1. این صدای اقتدار ایران است ...

  2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  3. وحدت ملی با وعده صادق

  4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  6. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  7. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  8. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  11. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  12. اسراییل چه باید بکند؟ 

  13. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  14. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  15. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  16. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  17. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  18. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  19. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

آخرین عناوین