گرجستان؛ سرزمین رویایی جنگل‌های طلایی و ساحل خنک پاییزی

گروه اقتصادی الف،   3960817077

برای رفتن به سفری متفاوت در پاییز طلایی و دل‌انگیز و ثبتی لحظاتی به‌یاد ماندنی به سادگی می‌توانید به یکی از کشورهای همسایه‌ی ایران سفر کنید و میهمان فرهنگ و مهربانی مردم گرجستان شوید.

آژانس مسافرتی مقتدر سیر تابان در این روزهای قشنگ پاییزی به شما پیشنهاد می‌کند که برای این سفر تور گرجستان را انتخاب کنید تا زیبایی‌های طبیعت را در این فصل رنگارنگ و رمانتیک از نزدیک ببینید.

برای رسیدن به این کشور آرام و نزدیک به ایران شما با برنامه‌ریزی سفر بدون ویزا می‌توانید چمدان‌ها را بسته و راهی گرجستان شوید، حتی اگر این کار و برنامه‌ریزی هم برای شما سخت بود، می‌توانید با  تور لحظه‌ آخری گرجستان همراه شوید و زیبایی‌های پاییز را از دست ندهید.

تفلیس؛ شهر نان و شیرینی محلی

تفلیس، پایتخت این کشور دیدنی شما را در بدو ورود با سادگی و آرامش شگفت‌زده می‌کند. همین که وارد این شهر می‌شوید به میدان اصلی این شهر یعنی میدان آزادی می‌رسید. میدانی که از قدیم کانون اتفاقات بزرگ تاریخی بوده است و زمانی میدان لنین نامیده می‌شد. دور تا دور میدان آزادی تفلیس را ساختمان‌هایی بزرگ و قدیمی پر کرده‌اند، از سالن بزرگ نمایش تفلیس گرفته تا ساختمان سابق بانک گرجستان و هتل بزرگ ماریوت که یکی از بهترین هتل‌های تفلیس است.

همینطور که سابقه‌ی این میدان را با خود مرور می‌کنید به چشم می‌بینید که دختران، پسران، زنان و مردان گرجی با لبخندی بر لب شما را یا به صرف یک نان محلی داغ و یا کیک و کلوچه‌ی دست‌پخت خودشان دعوت می‌کنند. شاید اشتباه نباشد که تفلیس را سرزمین نان و شیرینی‌ها محلی بنامیم.

گوشه و کنار خیابان‌هایی که به سمت محله قدیمی تفلیس می‌روند، و حالا با شروع فصل پاییز با برگ‌های زرد و نارنجی زیباتر شده‌اند پر از کافه و رستوران‌های کوچک و بزرگ است. بهتر است بدون محدودیت زمانی، در خیابان‌ها و کوچه‌ها قدم بزنید و از آفتاب و باد دلپذیر سرزمین‌ قفقاز همراه با صدای خش‌خش‌ دلنشین پاییزی لذت ببرید. صدای موسیقی گرجی را از پنجره‌ی خانه‌ها و کافه‌ها بشنوید و برای ساعتی هم که شده، فارغ از مکان و زمان مهربانی و لبخند مردم مهربان و خوش برخورد قفقاز را تجربه کنید.

بوی نان یکی از دل‌انگیزترین عطرهایی است که از صبح خروس‌خوان تا پاسی از شب که ستاره‌ها میان آسمان می‌درخشند شما را سرگردان می‌کند. در طول این سفر در هرکجای این شهر که قدم بزنید بوی نانوایی شما را به سمت خودش می‌کشاند.

 

به گزارش ویرلن؛ کافی است چند دقیقه بایستید و به ردیف خوش عطر نان‌ها نگاه کنید و طعم آن‌ها را حدس بزنید. بهتر است بدانید که این سرزمین خوراکی‌های خوشمزه علاوه بر غذاهایی که با خمیرهای دست‌ساز و به‌صورت زیبا و خوشمزه برای عرضه پخته می‌شوند، کباب معروفی دارد که دل می‌برد. شیشلیک به سیخ کشیده شده‌ی گرجی را در هیچ‌جای جهان نمی‌توانید بچشید. در رستوران‌های خیابانی تفلیس می‌توانید آن را سفارش دهید  و همان‌طور که به منقل‌های  بزرگ ذغالی خریده شده‌اید ازعطرغذا کمی سیر شوید!

مجسمه مادر گرجستان نماد صلح و میهمان‌نوازی

حالا که خوب با خوردنی‌های بی‌نظیر این شهر آشنا شدید، وقت آن است که سری هم به دیدنی‌های جذاب اینجا بیاندازید. تفلیس شهری سبز رنگ با پوشش‌های زیبای گیاهی و البته شهری مدرن و در عین حال تاریخی است. معماری شهر ترکیبی از معماری کلاسیک، قرون وسطایی، آسیای میانه‌ای و هنر جدید و مدرن است. در جای‌جای این شهر می‌توانید مسجد و کلیساهای زیبال و قشنگ ببینید. کلیسای اسمیندا سامبا، نماد این شهر است و یکی از بزرگترین کلیساهای جهان به حساب می‌آید. کلیسایی که بلندایی به اندازه‌ی ۵۰ متر دارد و گنبدش از جای جای شهر قابل رویت است. ساخت این کلیسا از سال ۱۹۹۵ همزمان با هزار و پانصدمین سالگرد استقلال کلیسای گرجستان و دوهزارمین سالگرد مسیحت آغاز شد و در سال ۲۰۰۴ به پایان رسید.

اما تفلیس در کنار این نماد باشکوه، مجسمه‌ای شناخته شده به نام کارتلیس دارد که آن را  مادر گرجستان هم می‌نامند. مجسمه‌ی کارتلیس بر بلندای گرجستان قرار دارد و تقریبا از جای‌جای شهر می‌توان آن را دید. کارتلیس لباس محلی به تن، یک شمشیر و یک کاسه در دست دارد. شمشیر برای کسانی که به جنگ و دشمنی وارد گرجستان شده‌اند  و کاسه برای پذیرایی از کسانی که به دوستی به این شهر آمده‌اند.

تفلیس را پیش از گشت و گذار در مراکز خرید ترک نکنید. اگر یک‌روز را به خرید اختصاص داده‌اید  پیشنهاد می‌کنیم به تفلیس‌مال  سر بزنید. اینجا بزرگ‌ترین فروشگاه شهر است که با طراحی محیطی بسیار زیبایش در همان بدو ورود چشمان شما را خیره می‌کند. در واقع تنها یک فروشگاه بزرگ نیست و در این مال، سالن سینما، استخر، انواع رستوران، کافی‌شاپ، و محل بازی کودکان نیز وجود دارد تا جدا از خرید، روزی خوش و سرگرم‌کننده داشته باشید.

 

باتومی؛ ساحلی آبی زیرپای جنگلی سبز

مسافر تور تفلیس  که باشید، شهر مدرن تفلیس را می‌توانید به مقصد شهر سبز و ساحلی باتومی ترک کنید و نوار سبز دریای سیاه که حالا در این فصل پاییز زرد و نارنجی است را از نزدیک ببینید. باتومی از کوه‌های سرزمین قفقاز در شمال شروع می‌شود و به کوه‌های سرزمین بیزانس در جنوب آن می‌رسند. جایی که وسعت بی‌کران دریای سیاه تا فرسنگ‌ها نشان آرامش و عظمت دارد. سبک و سیاق شهر، در قرن ۱۹ و معماری شوروی سابق مانده است. خیابان‌هایی عریض با درخت‌کاری زیبا. تمام خیابان‌های باتومی مسیر مخصوصی برای دوچرخه سواری دارند.

اینجا را می‌توانید مثل شهرهای ساحلی هم قدم بزنید و تماشا کنید و هم با دوچرخه‌ی کوچک کرایه‌ای سرتاسر آن را رکاب بزنید.شک نکنید و این‌کار را در سفر امتحان کنید. تمام نقاط توریستی شهر، ایستگاه‌هایی برای کرایه کردن دوچرخه دارند. همه‌جا هم  محل پارک دوچرخه دارد  و می‌توانید هر موقع که خسته شدید و می‌خواستید استراحت کنید آن‌را در ایستگاه‌های دوچرخه پارک کنید . برای دوچرخه‌سواری بهتر است با نوار ساحلی شروع کنید، جایی که یک طرف آن پارک ساحلی با نیمکت‌های جذاب و دیدنی است و در سمت دیگر دریای زیبای سیاه.

 

نمایش رقص دلفین‌ها در برکه‌ی ساحلی

اگر همچنان مشتاق به تفریح و هیجان هستید. به برج ۱۴۵ متری الفبا  که از دور شبیه به DNA است بروید و از بالای این برج بلند نمای زیبایی شهر را ببینید. آخر شب هم سری به رستوران یا کافه‌‌ی طبقه‌ی آخر برج بزنید و از تماشای رقص نور و تلالوی زیبای آن بر دریای سیاه لذت ببرید.

امروز را بعد از صرف صبحانه‌ی محلی با همان نان و شیرینی‌های گرجی می‌توانید با رفتن به پارک ۶می شروع کنید. این پارک جذابیت‌های فراوانی دارد. یک باغ‌وحش، دلفیناریوم بسیارعالی و یک آکواریوم باشکوه در کنار برکه‌ای جذاب در وسط این پارک وجود دارد. این پارک در سال۱۸۸۸ تأسیس شده و هم‌اکنون باغ‌وحش مهمی را در خود جای داده است. باغ‌وحشی که با صرف هزینه‌ای می‌توانید پس از تماشای حیوانات گوناگون به تماشای رقص دلفین‌های آموزش دیده‌ی هم بنشینید.

 

بعد از این پارک، راهی بلوار باتومی شوید و در امتداد آن به دیدن مجسمه‌ی علی و نینو بروید؛ نمادی از بی مرزی عشق. مجسمه‌ای که از عشق علی، پسر مسلمان و نینو دختر مسیحی می‌گوید که چگونه مشتاق هم بودند، به هم رسیدند و دوباره از هم گذشتند. پیشنهاد ما به شما این است که زمانی را کنار این مجسمه  بشینید بعد از چند بار که علی و نینو به هم نزدیک می‌شوند و دوباره دور می‌شوند، تازه متوجه می‌شوید که مردم دقیقا قبل از رسیدن این دو مجسمه به آن نزدیک می‌شوند، عکس و فیلم و سلفی می‌گیرند و با دور شدن آنها از اطراف مجسمه دور می‌شوند.

دو شهر اصلی گرجستان، فضایی جدای از فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی ندارند. شما با سفر به این نقطه‌ی جهان احساس آرامش می‌کنید و در عین سفر به دنیایی جدید با مردم دوستی و مهربانی را تجربه می‌کنید. همین شباهت‌ها و نزدیکی باعث شده که بسیاری از ایرانی‌ها برای جشن عید این مقصد را انتخاب کنند و با  تور گرجستان نوروز 97  به اینجا سفر کنند  و تعطیلات نوروز را در این سرزمین بگذرانند.

 

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین