به این دلیل باورنکردنی ممکن است دچار کمر درد شوید

گروه سلامت الف،   3960816042

استرس و اثرات روانی حاصل از آن، ماهیچه‌های کمر و گردن را منقبض و دردناک می‌کند. تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که محدودیت‌های حرکتی بدن، استرس، نارضایتی شغلی و نیز عصبانیت، در درازمدت به بروز دردهایی در ناحیه کمر ختم می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز: تقریباً همگی ما کمردرد را در زندگی تجربه کرده‌ایم، دردی که می‌تواند رابطه ای مستقیم با استرس داشته باشد. معمولاً زمانی که استرس مزمن می‌شود، بر روی جسم نیز تأثیرات نامطلوبی می‌گذارد. استرس در حقیقت پاسخ و به نوعی سازگاری بدن در برابر تهدیدهای محیطی یا تنگناهای زندگی است. البته این واکنش طبیعی بدن برای ادامه حیات کاملاً لازم است اما زمانی که مزمن و همیشگی می‌شود، قادر است که تعادل روحی و جسمی فرد را برای مدتی طولانی مختل کند. استرس کاری اثرات به مراتب بدتری دارد که منجر به فرسودگی جسمی و روحی می‌شود. استرس و اثرات روانی حاصل از آن، ماهیچه‌های کمر و گردن را منقبض و دردناک می‌کند. تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که محدودیت‌های حرکتی بدن، استرس، نارضایتی شغلی و نیز عصبانیت، در درازمدت به بروز دردهایی در ناحیه کمر ختم می‌شود. البته اضطراب و ناامیدی نیز از جمله عوامل بروز دردهای ناحیه پشت و کمر هستند. بطورکلی دانستن این قضیه که آیا استرس منشأ دردهای فیزیکی است یا این دردهای مزمن جسمی هستند که تولید استرس و احساسات منفی می‌کنند، کار ساده‌ای نیست...

رابطه استرس با دردهای موضعی:

دربعضی از مشاغل، بخصوص مشاغل کم تحرک ‌، دردهای ناحیه کمر بیشتر مشاهده می‌شود. اما علیرغم تمام محدودیت‌های حرکتی یک شغل، استرس هم مزید بر علت می‌شود و دردهای موضعی را تشدید می‌کند. تحقیقات متخصصان ارتوپدی نشان می‌دهد که مسائل نگران کننده و اضطراب آور، تأثیرات بیشتر و ماندگارتری بر جسم و روح می‌گذارند و رابطه ای مستقیم با دردهای ناحیه کمر و گردن دارند. براساس تحقیقات دانشمندان، اضطراب، نگرانی و نیز بیش فعالی های رفتاری، غالباً ناشی از وضعیت های نامناسب و ناموزون بدن در حین کار می‌باشد تا جایی‌که درنهایت منجر به قوز یا دردهای ماهیچه ای خواهدشد.

نحوه کنترل استرس و دردهای ناحیه کمر:

گاهی اوقات هیچ راهی برای کنترل استرس وجود ندارد، در اینصورت ما مجبور هستیم که با آن کنار بیاییم. اما یادتان باشد که می‌توان استرس را مدیریت و چه بسا مهار کرد. زمانی که استرس، ناامیدی و اضطراب با کمردرد بروز می‌کنند و به نوعی با هم ترکیب می‌شوند، حتماً به یک متخصص روانپزشک مراجعه کنید تا به شما کمک کند تصویر بهتری از خود داشته باشید، اعتماد به نفستان را افزایش دهید، به حوادث بد یا ناگوار، با دید مثبت تری نگاه کنید و درنهایت استرس را در وجودتان مدیریت کنید. تکنیک های ذهنی برای مدیریت استرس، بر پایه گسترش اعتمادبه نفس، شناسایی به موقع پدیده استرس و همچنین گسترش توانایی مهار آن می‌باشد. برای این منظور، باید نحوه برخورد با استرس را بیاموزیم و بجای تحمل آن، آنرا کنترل یا مهارکنیم تا از پیامدهای روحی و جسمی آن در امان بمانیم. باید تمام سعی خود را بکنیم تا به یک تعادل احساسی و روانی برسیم. ورزش هایی مثل مدیتیشن، یوگا و یا حتی یک فعالیت ورزشی روزانه بسیار مفیدند چون هم بر روی ذهن و روان (کاهش استرس) اثرات مثبتی دارند و هم بر روی جسم و فیزیک بدنی (کاهش دردهای موضعی).

درمان‌های موضعی در جهت کاهش دردهای ناحیه کمر:

تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که دو عامل استرس و وضعیت بدن، از مهمترین علل بروز دردهای ناحیه کمر محسوب می‌شوند. به همین دلیل درمان‌های موضعی، نه تنها از بروز دردهای استخوانی و ماهیچه‌ای جلوگیری می‌کنند، بلکه تعادل جسمی و روحی را نیز تضمین می‌کنند. برای دسترسی به این نوع از درمان، بهتر است که به پزشک اورتوپد مراجعه کنید. استرس و کمردرد در محیط کاری: اگر کمردرد شما به علت استرس کاری، تشدید شده است، راهکارهای زیر را به شما توصیه می‌کنیم: ۱. بیشتر از ۴ ساعت در روز روبه روی مانیتور ننشینید. ۲. اگر کار شما تحرک چندانی ندارد، هر از گاهی بین کار بلند شوید وضعیت بدنی خود را تغییر دهید. ۳. وضعیت مانیتور را به درستی تنظیم کنید: خط دید شما باید به قسمت فوقانی مانیتور برسد. ۴. کیبورد را بالاتر از آرنج‌ها قرارندهید. ۵. زمانی‌که از موس یا کیبورد استفاده می‌کنید، مچ بند ببندید. ۶. هنگام کار با کامپیوتر به جلو متمایل نشوید و اصطلاحا‍ قوز نکنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  21. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  22. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  23. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

آخرین عناوین