نفیسه روشن: کار هانیه توسلی درست بود/ آن گربه بخشی از احساس آن آدم بود

گروه فرهنگی الف،   3960812073 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

نفیسه روشن درباره وضعیت نامناسب فضای مجازی در ایران سخن گفت و از پست اینستاگرامی هانیه توسلی برای گربه‌اش دفاع کرد.

نفیسه روشن: کار هانیه توسلی درست بود/ آن گربه بخشی از احساس آن آدم بود

به گزارش خبرآنلاین، این هنرمند ابتدا نظر خود را درباره حواشی اخیر فضای مجازی برای هنرمندان اینطور بیان کرد: «متاسفانه فکر کنم ایران تنها کشوری است که فضای مجازی و اینستاگرامش خلاف دنیاست، یعنی ما 99 تا کل دنیا را قرار دهیم و یک بخش ایران را، کل این یک بخش با دنیا در تضاد است در زمینه اینستاگرام و فضای مجازی. کل دنیا از اینستاگرام برای پیدا کردن دوستانشان، تجارت، گسترش روابط اجتماعی، تقسیم کردن روابط شاد با یکدیگر استفاده می کنند و در یک روند شاد و خوب جلو می روند. اما اینجا شما از همسرت، مادرت عکس بگذاری هزار فحش می‌خوری، از تفریحت پست بذاری برچسب فخر فروش می‌خوری، از حیوان خانگی‌ات بگذاری فحش می‌خوری و... در واقع هر کاری که بکنیم در اینستاگرام مورد تهاجم عده‌ای قرار می‌گیریم.»

 این روزها پست اینستاگرامی هانیه توسلی درباره مرگ گربه خانگی‌اش واکنش‌های زیادی را در پی داشته است، روشن درباره اینکه آیا اگر خودش هم حیوان خانگی داشته باشد چنین پستی برایش می‌گذارد، گفت: «بله، به خاطر اینکه آن حیوان خانگی بخشی از احساس و عاطفه آن آدم است و شاید دوست داشته که آن را به اشتراک بگذارد که با او همدردی کند و نظراتش را بیان کند، به هر حال تسکین است برای یک آدمی که حیوان خانگی دارد و کارش بسیار درست بوده است.» 

این بازیگر درباره مشکلاتی که در فضای مجازی در سال‌های اخیر دامن‌گیر هنرمندان شده است، بیان کرد: «من همیشه می‌گویم یک سیب گندیده یک سبد سیب را خراب می کند، ما الان در فضای مجازی‌مان خیلی انسان‌های فرهیخته و مردم با شخصیت و مهربانی داریم، ولی همان اقلیت در فضای مجازی می‌آیند و باعث ناراحتی مردم و هنرمندان می‌شوند و مسئول آلوده کردن فضای مجازی ما هستند و نمی‌گذارند فضای مجازی ما در جهت درستی پیش برود و فضا به شکلی است که اکثر هنرمندان ما کامنت هایشان بسته است.»

 روشن ادامه داد: «چرا باید این کار را بکنیم؟ اینستاگرام فضای ارتباط هنرمند با مردم است. البته من می‌دانم که آن عده با قصد و هدف تخریب این فضا وارد شده‌اند که نگذارند ما فضای خوبی داشته باشیم. به نظرم ما باید خیلی با قدرت راجع به همه چیز پست بگذاریم و کامنت های خود را ببندیم.» 

او در مقایسه هنرمندان ایرانی و خارجی گفت: «چرا همه جای دنیا هنرمندان هر کاری می‌کنند همان لحظه آنلاین توییت می‌کنند ولی من باید وقتی می‌روم سفر خارج از کشور و یک مکان زیبایی را می‌بینم و می‌خواهم با مردمم به اشتراک بگذارم بترسم؟ آن‌ها هدفشان همین است که هنرمندان را از این کار بترسانند و ما باید محکم ایستادگی کنیم.» 

روشن ادامه داد: «چطور در خیریه رفتن و انتخابات و یکسری مسایل دیگر ما الگو می‌شویم و با بخش‌هایی که مربوط به زندگی شخصی ماست اینطور برخورد شود؟ من اصلا این را نمی‌پذیرم.»

 این بازیگر در پایان درباره فعالیت‌های آینده خود گفت: «دو پیشنهاد سینمایی و دو تئاتر دارم که یکی از تئاترها را در پاییز به روی صحنه می‌رود.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۶۲۶۹۱۳:۲۴:۱۷ ۱۳۹۶/۸/۱۲
متاسفم...فقط همین.
ناشناس۱۳۶۳۹۱۱۶:۴۶:۰۱ ۱۳۹۶/۸/۱۲
این بازیگران زن هم برای خودشون عالمی دارن فکر میکنند
ناشناس۱۳۶۳۹۸۱۶:۵۵:۳۴ ۱۳۹۶/۸/۱۲
من خودم نه حیوون دارم نه دوست دارم داشته باشم ولی این همه جنایت می شه اصلا توی جامعه بازتاب نداره ولی نسبت به یک احساس مثبت جامعه اینقدر واکنش منفی نشون میده. شما متاسف باش ولی فعلا تا جنایت وجود داره حداقل دغدغه من احساس شخصی یک نفر به گربه اش نیست.
ناشناس۱۳۶۲۸۸۱۳:۵۹:۱۲ ۱۳۹۶/۸/۱۲
اون خانم محترم هم با رفتارشش بخشی از احساس مردم رو تحریک کرد، این طور هم میشه به مسئله نگاه کرد.وقتی بازیگر بر خلاف اعتقاد و فرهنگ مردم رفتار کنه بروز این واکنشها طبیعیه. جز قشر بالا نشین و خود هنرمند بین کی با حیوانات معاشقه داره.
ناشناس۱۳۶۲۹۸۱۴:۰۷:۱۱ ۱۳۹۶/۸/۱۲
مثل اینکه آدرس غلط دادن، کار شما شده است... بله آن حیوان می تواند بحشی از احساس کسی باشد ولی نمی تواند، تمام هستی یک "انسان" را به حیوان گره زد که بعد از او آرزوی مرگ و بدتر از آن آرزوی محشور شدن با گربه داشته باشد.... این مسخره است و نشان از بیهویتی و پوچی هستی در نظر او دارد... وگرنه اگر میگفت که این گربه من بود و متاسف شدم که مرد، همدردی فراوانی می دید... مسئله اصلی را فراموش نکنید. بی هویتی و بی فرهنگی و بی سوادی قشر عظیمی از بازیگران و فوتبالیست ها...
ناشناس۱۳۶۳۳۴۱۵:۱۹:۵۶ ۱۳۹۶/۸/۱۲
گیرم که این خانم بازیگر به پوچی رسیده آیا راه برخورد با او پرخاش وتندی وتحقیر وتوهین است ؟!این که من اظهار فضل کنم که این قدر با کمالاتم واعتقاداتم قوی که رفتار تو را مضحکه کنم راه درستیست ؟! وبعد سوء استفاده از آن برای کوبیدن جامعه هنرمندان وحتی بالاتر حامیان یک مشی سیاسی !! آیا این طرز برخورد خود بیمارگونه نیست ؟
ناشناس۱۳۶۲۹۹۱۴:۰۹:۰۸ ۱۳۹۶/۸/۱۲
همین الان یه عده شروع می کنند به حمله کردن به خانم روشن ! شخصا معتقدم باید به علاقه های دیگران احترام گذاشت ما در زندگی خصوصی آنها نیستیم که بدانیم غمها وشادیها وعلقه های آنها چه دلیلی دارد . شاید تنهایی بیش از حد یک شخص اورا به حیوان خانگیش وابسطه وعلاقه مند کرده باشد پس حق ندارم با تفسیر هاو برداشتهای شخصی در مورد آن قضاوت کنم کما این که علاقه به یک حیوان خانگی مغایرتی با علاقه ودلسوزی برای مثلا کودکان بی سرپرست ندارد والزلاما یکی دیگری را نفی نمی کند واز کجا معلوم کسی که برای حیوان خانگیش هزینه می کند برای نیازمندان این کار را نکند . پس یاد بگیریم یکدیگر را قضاوت نکنیم .
ناشناس۱۳۶۳۰۷۱۴:۲۵:۱۳ ۱۳۹۶/۸/۱۲
من نمیدونم چرا اینقدر کش میدند قضیه رو مثلا این خانم اظهار نظر نمیکرد نمیشد شما پهش نمیکردی نمیشد؟ وا بدید بابا
حسن۱۳۶۳۱۰۱۴:۳۶:۵۲ ۱۳۹۶/۸/۱۲
بدبختی ما اینکه که رسانه ها بخصوص صدا وسیما شما ها را در مناسبت ها بعنوان راهنما والگو غالب می کنند در حالیکه شما ها فقط هنرپیشه هستید وبس
ناشناس۱۳۶۳۱۴۱۴:۳۹:۴۶ ۱۳۹۶/۸/۱۲
اون خانم محترم هم با رفتارشش بخشی از احساس مردم رو تحریک کرد، این طور هم میشه به مسئله نگاه کرد.وقتی بازیگر بر خلاف اعتقاد و فرهنگ مردم رفتار کنه بروز این واکنشها طبیعیه. جز قشر بالا نشین و خود هنرمند بین کی به حیوانات عشق داره.
ناشناس۱۳۶۳۲۳۱۵:۰۰:۵۳ ۱۳۹۶/۸/۱۲
همه جای دنیا همینه
ناشناس۱۳۶۳۲۷۱۵:۰۶:۵۹ ۱۳۹۶/۸/۱۲
خانم روشن در تایید صحبت های شما باید اینرا در نظر داشت که در شبکه های مجازی وقتی پستی به صورت عمومی به اشتراک گذاشته میشود وبا توجه به معروف بودن اشخاص،واکنش های منفی بخصوص در کشور ما به صورت یک فرهنگ غلط و منزجز کننده جا افتاده.بنابراین از اشخاص معروف انتظار میرود تا اینگونه پست ها را عمومی نکنند.
احمد۱۳۶۴۱۱۱۷:۰۹:۳۰ ۱۳۹۶/۸/۱۲
خانم توسلی انسان بسیار با ایمانی است و اعتقاد به معاد دارد.او نه تنها برای ما انسانها بلکه برای حیوانات هم معاد قائل است.به این دلیل است که می خواهد در آینده نزدیک در عالم برزخ همنشین گربه اش شود.
ناشناس۱۳۶۴۲۵۱۷:۴۱:۵۴ ۱۳۹۶/۸/۱۲
منتظر نظر شما بودیم
علی۱۳۶۴۴۱۱۸:۴۹:۱۴ ۱۳۹۶/۸/۱۲
خانم روشن با کمال احترام نسبت به شما و همکارانتان، نه تنها شما ، امثال شما هم الگوی خوبی برای ملت ایران در هیچ زمینه ای نیستید. در واقع بخشی از سخنان شما درست است ، وقتی مردم فرهیختگان و دانشمندان را کنار میگذارند ، متاسفانه قشر به ظاهر هنرمند که اغلب هم مشکلات ... دارند در جامعه ما ادعای روشنفکری و الگو بودن می کنند. به امید روزی که پرده ها کنار برود و هر کسی جای خودش قرار بگیرد.
ناشناس۱۳۶۴۶۸۱۹:۳۷:۰۵ ۱۳۹۶/۸/۱۲
من یه اصلاح طلبم ولی الان رسیدم به حرفای مرحوم فرج الله سلحشور درباره فضای سینما و بعضی از بازیگران که تا چه حد رو به انحطاطه
ناشناس۱۳۶۵۰۵۲۲:۰۱:۴۴ ۱۳۹۶/۸/۱۲
واقعا جای سوال داره که وقتی میگه کل دنیا یه طرف ، ایران یه طرف منظورش چیه؟یعنی نمیشه رفتارهای بازیگران و افراد شاخص فرهنگی رو هم همینطوری در ایران بررسی کرد؟ خب باید گفت در دنیا اینکه یارو حیوان خونگی داشته باشه ممکنه طبیعی به نظر بیاد و با قاطبه ی مردم اون مملکت یکی باشه ولی رد کشورهای مسلمان همچین چیزی نیس ولی این شبه روشنفکرا نمیخوان بفمن ..... والسلام
ناشناس۱۳۶۵۱۱۲۲:۳۴:۰۳ ۱۳۹۶/۸/۱۲
آنت، لوسی می، سباستین، استرلینگ همه عاشق حیووناشون بودن احساسات هیچ عیبی ندارد و هیچ گونه مغایرت و مخالفتی با فرهنگ و اعتقادات نمی تونه داشته باشه جز اینکه باعث تعدی عده ای بی رحم به فرد احساستی با انواع روشهای قدیمی و جدید بشود. اعمال و گفتار بی رحمانه ای که اشاعه دهنده خود می شود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین