آخرین وضعیت آسیب‌دیدگان حادثه ریزش کوه در اهواز/ اسکان خانوارها در چادر

گروه اجتماعی الف،   3960809209

با وجود گذشت نهمین روز از حادثه دلخراش ریزش کوه و تخریب صد در صدی دو منزل مسکونی در منبع آب وضعیت جابجایی دو خانواده داغدار این حادثه همچنان نامعلوم و این خانواده‌ها ناچار به اسکان در منزل اقوام خود شده‌اند.

به گزارش ایسنا، سقوط یک صخره سنگ در خیابان چهار خالدی کوی مجاهدین (منبع آب) در حوالی 6 صبح سی‌ام مهرماه دو باب منزل مسکونی را با خاک یکسان کرد. این حادثه هر دو خانواده را داغدار دو کودک خردسال آن‌ها  کرد.

به منظور بررسی ابعاد این حادثه و تعیین تکلیف وضعیت منازل تخریب شده و سایر منازل پرخطر منطقه ظهر همان روز جلسه ستاد مدیریت بحران خوزستان تشکیل و دفن رایگان کشته‌شدگان این حادثه، درمان رایگان مصدومان و پیگیری جابجایی این دو منزل مسکونی و 82 منزل دیگر به تصویب رسید.

همچنین در این جلسه در پی مطرح شدن احتمال انتقال این خانوارها به شهرهای رامین و شیرین شهر استاندار خوزستان خواستار شد که ساکنان این منازل در برابر جابجایی مقاومت نکنند. حالا پس از گذشت 9 روز از این حادثه نه تنها هیچکدام از این 84 خانوار جابجا نشده‌اند بلکه حتی تمهیداتی برای اسکان موقت یا اضطراری بازماندگان این حادثه در نظر گرفته نشده تا جایی که یکی از خانواده‌های حادثه دیده و ساکنان چند منزل مسکونی همجوار در محل وقوع حادثه چادر زده‌اند.

در حالی که اعطای مساعدت‌های نقدی و غیرنقدی برای تسکین آلام این دو خانواده داغدار کمترین انتظاری بود که از مسئولان امر می‌رفت، این دو خانواده از سرگردانی و بلاتکلیفی خود طی روزهای پس از حادثه و عدم تحقق وعده‌های مسئولان و مصوبات یادشده می گویند.

عباس کاظمی پدر مرحوم شقایق کاظمی کودک 4 ساله‌ای که در این حادثه جان باخت به خبرنگار ایسنا گفت: بعد از این حادثه قول‌ها و وعده‌هایی هم از طرف شورای شهر و شهرداری و هم از طرف فرمانداری به ما دادند. اما حتی به یکی از این قول‌ها عمل نکردند. گفتند هزینه درمان زخمی‌ها را نمی‌گیرند‌ اما بابت هزینه سردخانه دخترم و مداوای من و همسرم بیمارستان حدود 900 هزار تومان از من گرفت.

وی افزود: در حدود 8 ، 9 روز خودم و خانواده‌‌ام هرشب در خانه‌ یکی از اقوام سرگردان هستیم. هلال احمر به ما چادر داد که الان این چادر در محل خانه‌ای که داشتیم برپا شده اما به جز عقرب، مار، موش و حشرات و جانورهای موذی چیز دیگری در این چادرها نیست.

کاظمی گفت: تمام زندگی‌ام از دست رفته، حتی لباسی که تن‌مان است را اقوام و بستگان داده‌اند. تمام وسایل خانه‌ام در آن حادثه دفن شد و تا الان هیچ کمک نقدی یا غیرنقدی به ما نشده است. همین یکی دو روز نیز فرمانداری به ما اطلاع داد برای جابجایی مدارک‌مان را تحویل دهیم. دیروز به شهر رامین رفتم و مدارک را دادم. به ما گفتند بروید بعد با شما تماس می‌گیریم.

وی اظهار کرد: واحد مسکونی که می‌خواهند در اختیارمان بدهند را هم دیدم. خیلی چیزها مثل شیرآلات و کابینت را ندارد. شهر رامین از اهواز خیلی دور است و مدرسه هم ندارد‌ اما راضی هستیم هروقت بگویند سریع برویم و در شهر رامین ساکن شویم.

همچنین آقای منصوریان پدر دیگر جان‌باخته حادثه ریزش کوه به خبرنگار ایسنا گفت: زندگی من و خانواده‌ام با فوت پسرم دفن شد. این روزها که درگیر مراسم تدفین پسرم بودیم هیچ کس از افرادی که به ما وعده می‌داد، قول‌شان را عملی نکردند. اگر وسایل خانگی یا چیزهای دیگری هم توسط خیرین یا هر فرد دیگری توزیع شده به خانواده من چیزی کمک نشده است.

وی افزود: واقعا تحت فشار هستیم. تازه دیروز وقت شد که واحد مسکونی که می‌خواهند در شهر رامین به ما بدهند را بببنیم. وضع خوبی ندارد اما منتظر هستیم ببینیم کی این منزل را به ما تحویل می‌دهند. قبلا همراه خانواده کاظمی درخواست کردیم ما را به سپیدار منتقل کنند اما قبول نکردند. اما انتظار داشتیم با ما خانواده‌های داغدیده این حادثه رفتار دیگری می‌کردند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. کمی دیر نیست؟

    12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    23. اسراییل چه باید بکند؟ 

    24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین