درخواست 13 سناتور از نیکی هیلی: بازرسی از ایران را به سایت‌های نظامی گسترش دهید

گروه سیاسی الف،   3960809200

پایگاه خبری فیری بیکن به نقل از منابع آگاه گزارش داد: دولت آمریکا به دنبال یک رژیم بازرسی جدید سخت‌تر برای برنامه هسته‌ای ایران است که شامل دسترسی به سایت های نظامی نیز باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی واشنگتن فیری بیکن، مقامات آمریکایی و رهبران کنگره گفته‌اند که دولت این کشور برای دستیابی به یک رژیم بازرسی سخت‌تر از برنامه هسته‌ای ایران تلاش می کند که شامل دسترسی به سایت‌های نظامی خارج از محدوده و شفاف سازی بیشتر درباره غنی سازی اورانیوم در ایران است.

یک گروه متشکل از 13 سناتور برجسته آمریکایی از هیئت آمریکا در سازمان ملل خواستند تا یک سری روشهای بازرسی سخت‌تر را به کار گیرد که به کشورهای غربی اجازه می دهد دید عمیق‌تری به سایت های نظامی ایران داشته باشد.

به گفته این مقامات آمریکایی، دولت ترامپ به طور کامل موافق این اقدامات بازرسی سخت‌تر بوده است که می تواند به تردیدهایی که آنها درباره پایبندی ایران به توافق هسته‌ای مطرح می کنند، پاسخ دهد.

این سناتورها در نامه خود خطاب به نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل از دولت این کشور خواستند تا سازمان ملل را مجبور به پذیرش یک رژیم بازرسی جدید سخت‌تر در ایران کند.

آنها همچنین در نامه خود مدعی وجود کاستی و نقاط ضعف در رژیم بازرسی و راستی‌آزمایی‌هایی شدند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران انجام می دهد.

گفته می شود هیئت آمریکا در سازمان ملل به طور کامل از درخواست بازرسی‌های سخت‌تر از فعالیت‌های هسته‌ای ایران حمایت می کند و در حال حاضر نیز برای دست یافتن به آن تلاش می کند.