عضویت فرودگاه قشم در سازمان جهانی فرودگاهها/ رشد ۳۰ درصدی پروازها

گروه اقتصادی الف،   3960804025

مدیر فرودگاه قشم گفت: فرودگاه قشم با ارتقاء کیفیت خدمات، رعایت استانداردهای بین المللی، افزایش ایمنی پروازها و ورودبه فضای رقابت بین المللی، به عضویت سازمان جهانی فرودگاهها درآمده است.

به گزارش مهر، مجتبی شمسی پور چهارشبنه شب در جمع خبرنگاران جزیره قشم از عضویت فرودگاه بین المللی قشم در سازمان جهانی فرودگاهها خبر داد و افزود: با مشورت و پیگیری خوب مدیر عامل منطقه آزاد قشم مبنی بر ارتقاء کیفیت خدمات و ایمنی پرواز های فرودگاهی، شرکت فرودگاه بین المللی قشم بعد از شرکت فرودگاههای کشور، شرکت فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران، به عنوان سومین شرکتی فرودگاهی کشور و اولین شرکت فرودگاهی مناطق آزاد ایران توانست به عضویت سازمان جهانی فرودگاهی در بیاید.

وی ادامه داد: در نشستی که با هدف تبادل نظر و راهکار های تجاری سازی صنعت ناوگان هوایی با شرکت فرودگاهها وفرودگاه امام خمینی تهران برگزار شد، برآن شدیم که از طریق ارتباط گرفتن با صنعت بین الملی در حوزه حمل و نقل، به مزایای زیادی از این صنعت دست پیدا کنیم و با استفاده از پتانسیل و ظرفیت خوب جزیره زیبای قشم و مستقل بودن شرکت فرودگاه قشم به این مهم که همان تجاری کردن صنعت فرودگاهی است، برسیم.که به گفته این مسئول با پشتیبانی و حمایت مدیر عامل منطقه آزاد قشم و تکمیل شاخص های خواسته شده و اطلاعاتی نظیر ترافیک، مسنجر، بار، ابعاد فضاهای در اختیار و میزان جابجایی های صورت گرفته را به سازمان جهانی فرودگاهها اعلام کردیم و توانستیم به جرگه فرودگاههای عضو در سازمان جهانی فرودگاهها بپیوندیم.

شمسی پور، قدمت سازمان جهانی فرودگاه ها را ۲۷ سال عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: این سازمان با هدف تجاری سازی فرودگاه ها، بهبود و ارتقاء سطح خدمات در فرودگاهها دایر شده و امیدواریم از طریق خدماتی که از عضویت ما در این سازمان حاصل می شود بتوان شاهد ارتقاء کیفی و ارتقاء استاندارد ها در فرودگاه بین المللی قشم باشیم.

مدیر فرودگاه بین المللی قشم یادآور شد: شرکت جهانی فرودگاه ها امروزه یک هزار و ۷۵۱ عضو فرودگاهی از ۱۷۴ کشوردارد و ۵.۷ میلیارد مسافر از طریق فرودگاه های عضو این سازمان جهانی جابجا می شوند که ۹۵ درصد کل ترافیک مسافری فرودگاهی جهان را تشکیل می دهد و دارای ۵ دفتر منطقه ای در قاره های مختلف جهان است.

شمسی پور، تبادل اطلاعات، برخورداری از دوره های تخصصی و دوره های فنی در زمینه فرودگاهی و تسهیل در ارتباطات منطقه ای را از مزیت های عضویت در سازمان جهانی فرودگاه ها عنوان کرد و گفت: تلاش ما برآن است که با تبادل اطلاعات آموزشی و دانش مسافرت های هوایی، امکان حضور در نشست ها و متین های تخصصی و فنی در حوزه فرودگاهی، برخورد داری از شاخص های استاندارد و اجرای قوانین کیفیت بخشی که در این سازمان ملزم به انجام آن هستیم، بتوانیم به تجاری سازی بهتر در زمینه فرودگاهی و در نهایت ارتقاء سطح خدمات و کیفیت پروازها، رضایت مشتریان را جلب کنیم.

این مسئول اضافه کرد: حضور و بازدید های ناظرین و مشاورین سازمان جهانی فرودگاهی در راستای کاهش فاصله و رعایت استاندارد های سازمان جهانی فرودگاهی، افزایش ایمنی مسافرت های هوایی و کاهش هزینه خدماتی به اعضای این سازمان نسبت به فرودگاه های غیر عضو را از دیگر مزیت های عضویت در سازمان جهانی فرودگاه ها می توان برشمرد.

به گفته مدیر فرودگاه بین المللی قشم: متأسفانه سطح خدمات در فرودگاههای کشور فاصله زیادی با سطح خدمات فرودگاهی در دنیا دارد و استانداردها بر روی حداقل ها است و با عضویت در این سازمان جهانی، به ما کمک می کند که در عرصه اقتصادی وارد شویم و به فضای رقابتی فکر کنیم و به دنبال آن باشیم که سهم بیشتری از بازار فرودگاهی دنیا را از آن خود کنیم.

شمسی پور با بیان اینکه نگاه مسئولین و مدیر عامل منطقه آزاد قشم به سمت رسیدن به وضعیت فرودگاه های خارج کشور بوده نه وضعیت فرودگاه های داخل کشور، اضافه کرد: اولین قدم فرودگاه بین المللی قشم برای تبدیل شدن به شهر بین المللی فرودگاهی، افزایش سالت ترانزیت و انتظار به ۳۸۰۰ متر مربع با گنجایش ۹ هزار مسافر با هزینه ۲۰ میلیارد ریال است که با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید که در آن تمام بخش ها اعم از کارخانجات، مراکز صنعتی و تجاری، تولید مواد غذایی،مراکز تجارت بخش خصوصی، دفاتر، ایرلاین ها، کارگو، خدمات کترینگ و ... در نظر گرفته شده است.

وی تعداد جابجایی مسافر در فرودگاه بین المللی قشم را نیم میلیون نفر در سال عنوان کرد و اظهار داشت: سعی ما برآن است که از ۱۵ آبان ماه ۹۶ با راه اندازی مسیر پرواز قشم به کرمان، افزایش تعداد پرواز های مشهد، کرمانشاه، شیراز، تهران و دبی حجم مسافر را از حدود نیم میلیون نفر در سال به یک میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر ارتقاء دهیم. همچنین در این راستا راه اندازی پرواز برای شهرهای ساری، رشت و تبریز در حال بررسی و پیگیری است.

شمسی پور به رشد مسافرت های فرودگاهی در نیمه دوم سال ۹۶ نیز اشاره کرد و گفت: تعامل هتل داران، آژانس ها و سازمان منطقه آزاد، برنامه ریزی سازمان منطقه آزاد برای پیشواز از یک میلیون گردشگر، صندوق توسعه قشم، آمدن ایرلاین ها و چارتر کننده ها موجب افزایش سفرهای هایی هوایی به قشم در نیمه دوم سال جاری شده است به گونه ای که ما در آخر مهر ماه ۹۶ رشد ۳۰ درصدی مسافرت های هوایی و همچنین رشد ۳۵ الی ۴۰ درصدی را تا آخر آبان ماه نسبت به مدت مشابه در سال قبل را شاهد هستیم.

مدیر فرودگاه بین المللی قشم با بیان اینکه در مرداد و شهریورماه سال جاری بیش از ۱۱۰ پرواز کمتر نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته باشیم، یادآور شد: در مردادماه سال جاری ۵۸ پرواز و در شهریور ماه ۹۶ تعداد ۵۲ پرواز نسبت به این دوماه در تابستان سال گذشته شاهد کاهش را شاهد بودیم که باید نسبت به این موضوع نگران کننده چاره اندیشی شود و با ایجاد راهکارهای مختلفی از جمله تأسیس صندوق توسعه، تعامل سازنده و هماهنگی بازاریان و تاجران با برنامه های گردشگری سازمان منطقه آزاد و ایجاد بستر مناسب برای ارتقاء صنعت گردشگری، موجبات سفر را به این جزیره زیبا فراهم آوریم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های هفته

آخرین عناوین