السیسی: مصر و فرانسه هر دو از تروریسم رنج کشیده اند

گروه جهان الف،   3960802263

رئیس جمهور مصر در نشست خبری با همتای فرانسوی اش در پاریس اعلام کرد: هر دو کشور مصر و فرانسه از تروریسم رنج کشیده اند.

به گزارش مهر به نقل از الیوم السابع، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در نشست خبری با امانوئل ماکرون همتای فرانسوی خود گفت: دیدار امروز با ماکرون نقطه عطفی در تقویت همکاری و مشارکت میان دو کشور محسوب می شود. مصر بر هماهنگی و مشاوره با پاریس برای پیگیری آنچه درباره آن توافق شده است و عملی کردن آن تاکید دارد.

وی افزود: ما راههای مبارزه با تروریسم را بررسی کردیم و اینکه چه اقدامی برای مقابله با قصور و کوتاهی صورت گرفته انجام دهیم را مورد تبادل نظر قرار دادیم. ما راههای مبارزه با تروریسم به ویژه پس از آنکه مصر و فرانسه از شراره های رنج بردند، بررسی کردیم و تروریسم به تهدیدی برای امنیت خاورمیانه و قاره اروپا تبدیل شده است و چالش بزرگی در مسیر تلاش های توسعه محسوب می شود.

السیسی گفت: بر ضرورت افزایش تلاش های بین المللی برای حل کوتاهی های صورت گرفته در مقابله با تروریسم بررسی کردیم. تحولات لیبی و تحقق ثبات در آن به ویژه با توجه به اهمیتی که برای دو کشور دارد و تاثیری که بر امنیت مصر و فرانسه و منطقه دریای مدیترانه دارد، را مورد رایزنی قرار دادیم.

رئیس جمهور مصر بیان کرد: ما در مصر بر حقوق بشر اصرار داریم. اراده سیاسی و ملت مصر دیکتاتوری و عدم احترام به حقوق بشر را نمی پذیرد. من مسئول ۱۰۵ میلیون مصری در این شرایط بحرانی و تفکر افراطی که همزیستی با دیگران در صلح را قبول ندارد، هستم. ما شکنجه نمی کنیم.

وی افزود: ما در منطقه ای بحرانی به سر می بریم.