تصمیم ترامپ درباره برجام جمعه اعلام خواهد شد/ اعلام «پای‌بندی ایران به برجام در سطح فنی» و «عدم پایبندی به روح برجام»

گروه سیاسی الف،   3960720209 ۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

در حالی که چشم‌ها به کاخ سفید است که دونالد ترامپ درباره توافق هسته‌ای ایران چه تصمیمی می‌گیرد، به نظر می‌رسد این تصمیم امروز اعلام نمی‌شود و احتمالا به فردا جمعه افتاده است.

تصمیم ترامپ درباره برجام جمعه اعلام خواهد شد/ اعلام «پای‌بندی ایران به برجام در سطح فنی» و «عدم پایبندی به روح برجام»

به گزارش الف، این‌طور که به گوش می‌رسد، ساعت یک بعد از ظهر به وقت واشنگتن، ٨:٣٠ شب به وقت تهران.

در همین حال رسانه‌های آمریکایی از ادامه اختلاف‌نظرها در داخل کابینه بر سر توافق هسته‌ای خبر می‌دهند.

روز گذشته همچنین سفیران کشورهای اروپایی طرف برجام به وزارت خارجه آمریکا دعوت شدند تا در جریان تصمیم دونالد ترامپ قرار بگیرند اما ظاهرا به آنها هم چندان اطلاعات جدیدی داده نشده.

دونالد ترامپ تا یک‌شنبه فرصت دارد تاییدیه دوره‌ای برجام را برای کنگره بفرستد.

آنطور که خبرنگار بی بی سی گزارش داده، شنیده می‌شود که او قصد دارد با وجود تایید «پای‌بندی ایران به برجام در سطح فنی»، موضع قبلی‌اش را تکرار کند که «ایران به روح برجام پای‌بند نمانده»؛ و همین‌طور این‌که ادامه تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران طبق برجام را «در راستای منافع ملی حیاتی» آمریکا نمی‌داند.

گفته می‌شود او از کنگره درخواست نمی‌کند تحریم‌های تعلیق‌شده طبق برجام را برگرداند ولی می‌خواهد دوره ارسال تاییدیه که الان ٩٠ روزه است، شش‌ماهه شود.

تلاش‌هایی هم در کنگره در جریان است که فعالیت‌های غیرهسته‌ای ایران هم به این گزارش دوره‌ای اضافه شود؛ از جمله درباره حقوق بشر، سیاست‌های منطقه ای، و حمایت از گروه‌هایی مانند حزب‌الله لبنان که آمریکا آن را «حمایت از تروریسم» می‌خواند.

منتقدان این اقدام‌ها می‌گویند این‌ها ربطی به توافق هسته‌ای نداشته است.

در بین این منتقدان عده زیادی هم هستند که خواستار شدت عمل در قبال ایران هستند برای مهار همین مواردی که ذکر شد؛ ولی می‌گویند بدون دست‌کاری‌کردن برجام و دست‌انداز انداختن جلوی آن باید با هم‌راه‌کردن اروپا، فشارها در زمینه‌های غیرهسته‌ای را افزایش داد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۰۰۹۹۱۷:۲۸:۵۸ ۱۳۹۶/۷/۲۰
هر تصمیم جدیدی که اتخاذ شود ، به ضرر ماست
ناشناس۱۲۰۱۳۷۱۸:۳۳:۲۹ ۱۳۹۶/۷/۲۰
کلا در برجام چیزی به نفع ما نیست
ناشناس۱۲۰۲۲۰۲۱:۰۲:۴۲ ۱۳۹۶/۷/۲۰
به مرگ میگیرند و به تب راضی میشوید !! خیلی باید ساده لوح باشید که فکر کنید آمریکا رسماً از برجام خارج شود . برجام برای ایران خسارت محض و برای عموسام مملو از سود بوده .
ناشناس۱۲۰۲۶۳۲۲:۳۳:۴۷ ۱۳۹۶/۷/۲۰
ضرر چرا؟ برجام بد بود تازه ازش بیرون میایم عالی میشه تحریمها هم خودش در سال 92 در حال فروپاشی بود به نفع ما است
ناشناس۱۲۰۲۹۷۲۳:۴۱:۲۶ ۱۳۹۶/۷/۲۰
یعنی ترامپ میخواهد از عدد صفری که نزد دیپلمات های ایران است چه عددی را کسر کند ؟؟؟؟ !!!!!
ناشناس۱۲۰۱۰۱۱۷:۳۲:۳۴ ۱۳۹۶/۷/۲۰
کافی است تا ترامپ با سپاه طرف شود تا میلیون ها نفر به سپاه بپیوندند .
جواد رضایی۱۲۰۱۴۴۱۸:۴۰:۳۰ ۱۳۹۶/۷/۲۰
سخنرانی امروز برادر محسن رضایی رو منتشر کردی ؟
ناشناس۱۲۰۱۴۶۱۸:۴۲:۳۳ ۱۳۹۶/۷/۲۰
سپاه مدرسه عشق است
ناشناس۱۲۰۱۰۸۱۷:۴۱:۵۲ ۱۳۹۶/۷/۲۰
اگه ۶ ماهه شود که به نفع ایران است !!!
ناشناس۱۲۰۱۱۶۱۷:۵۰:۵۰ ۱۳۹۶/۷/۲۰
ایران برجام را امضا نکرد که روح آزاده و استقلال طلب عدالت محور و ستم ستیز خود را به خواستهای استعماری آمریکا تسلیم کند.
ناشناس۱۲۰۱۸۱۲۰:۱۷:۵۳ ۱۳۹۶/۷/۲۰
ترامپ دقیقا در برخورد با ایران از استراتژی مرد دیوانه استفاده میکند: نظریه مرد دیوانه» نیکسون : دشمنان ما باید چنین دریابند که ما دیوانه و غیرقابل پیش بینی بوده، نیروی مخرب خارق العاده ای در فرمان خود داریم تا به این ترتیب با هراس و ترس به خواست ما گردن نهند.
ناشناس۱۲۰۱۸۵۲۰:۲۶:۱۶ ۱۳۹۶/۷/۲۰
دکترین "خردمندی بی خردی" یا مرد دیوانه : هرمان کان، یکی از دانشمندان علوم نظامی آمریکا و بنیان گذار "نظریه سیستم ها" و یکی از تئورسین های اصلی این دکترین، گفته بود: "شاید، بهترین راه برای تحمیل سیاست های مان این باشد که خود را قدری عصبی و احساساتی جلوه دهیم. در این بازی بازدارنده طرفی که به نظر می آید عزم اش را جزم کرده و راه بازگشتی برای خود نگذاشته، شانس بهتری برای کسب امتیاز از طرف مقابل دارد که با رفتاری متین به میدان آمده است. این همان جایی است که خردمندی بی خردانه جایز است. تظاهر به اینکه کورکورانه به یک سیاست بی خردانه پایبند هستید، ممکن است بهترین استراتژی یک بحران باشد،
ناشناس۱۲۰۲۳۱۲۱:۳۰:۴۳ ۱۳۹۶/۷/۲۰
تهدید خروج از برجام تحریم از جناح دیگر
ق۱۲۰۲۵۳۲۲:۰۹:۴۹ ۱۳۹۶/۷/۲۰
مسئله پیش بینی مقام معظم رهبری از غیر قابل اعتماد بودن آمریکا یادتان باشد که فرمود اینها با ایران اسلامی دشمنی دیرینه دارند
ناشناس۱۲۰۲۵۴۲۲:۱۲:۰۵ ۱۳۹۶/۷/۲۰
اگر دیدگاه ترامپ به نفع ایران باشد آن را جمعه و اگر به ضرر ایران باشد به منظور ایجاد جنگ روانی و اختلال اقتصادی خصوصا اختلال در بازار ارزی ودلاری ایران شنبه به بعد آن را اعلام خواهد کرد.به نظر من جمعه نظرش را خواهد گفت. بیشتر از سیاستمداران ایرانی دلارفروشها کنجکاوند که از نظر نهایی ترامپ آگاه شوند. حتی اگر ترامپ نظرش به نفع ایران باشد بازهم با زرنگی باعث افزایش قیمت دلار از ۳۸۰۰ به حدود ۴۰۰۰ شده است. انهایی که فکر می کنند ترامپ دیوانه است خودشان باید در دانشگاه سیاست درسهای بیشتری را تلمذ کنند. شواهد امر نشان می دهد که ترامپ دیوانه نیست تظاهر به دیوانگی می کند. آنها "دیوانه نما" دارند ما هم "دیوانه نما"داریم. "دیوانه نما" های ما تیشه به ریشه ی اقتصاد کشور می زنند.
رضاعلی۱۲۰۲۸۰۲۳:۱۹:۳۰ ۱۳۹۶/۷/۲۰
ترامپ میخواد به مرگ بگیره که به تب راضی بشیم. اول میگه برجام را لغو میکنم بعد هرچی دلش میخواد تحریم میکنه ماهم خدا را شکر میکنیم که برجام را لغو نکرده.
ناشناس۱۲۰۳۲۸۰۱:۰۷:۰۲ ۱۳۹۶/۷/۲۱
مهمترین نگرانی ترامپ از دست دادن بازار فروش اسلحه خاورمیانه در اینده بواسطه رسیدن کشورهای منطقه به سطحی از توازن قدرت که دیگر امکان بروز جنگ نباشد و نبودن امکام تهدید و جنگ و موازنه استراتژیک پایدار به معنی خوابیدن تولید و فروس سلاح که مولد اشتغال و موتور اقتصاد انهاست می باشد پس انها با توجه به بودجه هنگفت نظامی و مزیت رقابتی دانش نظامی نگران خود نیستند بلکه نگران توقف رقابت تسلیحاتی و از دست رفتن بازار فروش سلاح منطقه هستند،خاورمیانه ای که هشتاد درصد سلاح ها در انجا نقد میشوند ،اینها از از دست دادن بازار در هراسند نه تهدید ساختگی کشور خاص
ناشناس۱۲۰۳۴۴۰۱:۲۲:۲۰ ۱۳۹۶/۷/۲۱
این نمایشیست که ترامپ برای هوادارنی که به آنها قول داده بود برجام را پاره خواهد کرد به راه انداخته او یک شو من است واینگونه بازیها را خوب اجرا می کند ! با اعلام عدم پایبدی ایران به برجام هم به وعده انتخابیش عمل کرده هم خیالش راحت است که کنگره رای به نقض برجام نخواهد داد !
ناشناس۱۲۰۳۴۹۰۱:۲۹:۳۹ ۱۳۹۶/۷/۲۱
ترامپ در پیاده سازی نقش محوله توسط کسینجر در استراتژی خردمندی بی خردی بدلیل ماهیت کاری بنگاه داری و فروش که نیازمند قابلیت هنرپیشگی است با خبرگی تمام پیش رفته و خود را به جهان ظاهرا فردی بی منطق و خطرناک معرفی کرده که این فقط وانموددنمودن القایی توصیه کسینجر برای ترساندن کشور های هدف است تا در غالب اضطراب محیط تصمیم گیری پر مخاطره و مبهم تصمیمات نادرستی بگیرند
ناشناس۱۲۰۴۳۱۰۸:۴۹:۲۹ ۱۳۹۶/۷/۲۱
ترامپ با تکیه بر استراتژی کسینجر با عنوان «مرد دیوانه» با این مضمون که دشمنان ما باید چنین دریابند که ما دیوانه و غیرقابل پیش بینی بوده تا بدین ترتیب باهراس و اضطراب در محیطی پر ابهام تصمیم گیری به خواسته ما گردن نهند و تصمیمات درستی نگیرند ، اصولا استراتژی اقتصاد محوری به عنوان یک بنگاه دار اقتصادی اتخاذ کرده است ،در این راستا از بکار گیری مزیت های رقابتی کشورش شامل اهرمهای فشار نظامی و اقتصادی و نفوذ سیاسی بهره میگیرد وبا توجه به محوریت مولد صنایع تسلیحاتی آن کشور در کارآفرینی کشورش و همچنین محوریت اخیر صادرات محصولات نفتی سعی بر تقویت صادرات در این دو بعد دارد ،یعنی برای افزایش صادرات تسلیحات به بحران آفرینی چه در منطقه آسیای جنوب شرقی و کره ،چه در خاورمیانه و چه در اروپای شرقی برای بازار سازی تسلیحاتی تلاش دارد و ابزار بحران هم چندان مهم نیست خواه افراد تکفیری،خواه تحریک کردها،خواه تحریک و تحریم کشورهای خاص ،خواه طالبان و هر عامل بحران ساز دیگر باشد و از سوی دیگر که اخیرا بدنبال آنست تسخیر سهم بازار کشورهای نفت خیز و بحران آفرینی در آنهاست که مزیت افزایش صادرات نفتی آمریکا و دوم با بحران آفرینی در این کشورها از مزیت فرمانروایی بر قیمت گذاری بازار نفت استفاده کند ،منطقه خلیج فارس بدلیل عامل بالقوه رقابتی کشورها در صادرات نفت در صورت بحران سازی در آنها او لا بازار آنها را در اختیارترامپ قرار خواهد داد ثانیا گلوگاه انرژی چین در خلیج فارس تحت فشار استراتژیک ترامپ قرار خواهد گرفت یعنی منافع استراتژیک نظامی و اقتصادی ،پس فعلا در آینده نزدیک شاهد کاهش بحران در این منطقه نخواهیم بود ،از سوی دیگر کشورهای منطقه جزیره کره هم بایستی سهم دلاری حمایت از امنیتشان را به ترامپ با خرید سلاح هایش گران قیمت مولد رشد اقتصادی ترامپ بپردازند .....
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین