رونمایی از شاهکار دیگر شهرداری رشت و ادامه توجیهات عجیب/ نامه تشویقی را مسئول دفتر امضا کرده است!

گروه اجتماعی الف،   3960720193 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

بعد از انتشار نامه شهردار سابق رشت به خودش جهت برای تصاحب یک واحد منزل مسکونی، این بار نامه ای عجیب از شهردار منطقه یک رشت منتشر شده است.

رونمایی از شاهکار دیگر شهرداری رشت و ادامه توجیهات عجیب/ نامه تشویقی را مسئول دفتر امضا کرده است!

به گزارش الف، بعد از انتشار نامه فرامرز جمشیدپور سرپرست وقت شهرداری رشت به خودش برای تصاحب یک واحد مسکونی این بار نامه ای دیگری رونمایی شد که محمد پورناصرانی شهردار منطقه یک رشت در نامه ای به مدیر امور اداری خود را به عنوان مدیر و کارمند نمونه معرفی می کند.

براساس این گزارش، سرپرست وقت شهرداری رشت طی نامه ای عجیب به خود با استفاده از دو پست حقوقی خودش منزل مسکونی در رشت را در اختیار خود قرار داد؛ خود این سرپرست هم طی پارافی خطاب به معاونین شهرداری خواستار اقدام در این رابطه شده است. یعنی در اسرع وقت هم برای خودش نامه نوشته است و هم دستورات لازم را برای پیگیری آن مبذول داشته است.

پس از نامه نخست این بار و پس از آنکه مدیر امور اداری شهرداری رشت به معاونین، مدیران مناطق و سازمانها نامه ای مبنی بر معرفی کارمندان نمونه جهت تقدیر از آنان در همایش روز کارمند می نویسد، پورناصرانی شهرداری منطقه یک در جواب آن، در اقدامی عجیب خودش را به عنوان مدیر و کارمند نمونه معرفی و زیر نامه را امضا می کند. وی که دو سال پیش در قالب نامه ای رسمی خود را به عنوان کارمند نمونه به مدیر اداری شهرداری معرفی کرد و به احتمال زیاد از مزایای این اقدام نیز بهره برد.

در این نامه که در شهریور ماه سال 1394 و با سربرگ رسمی شهرداری به امضای ناصرانی شهردار منطقه یک رسید، خطاب به علیرضا دانش، مدیر امور اداری آمد: احتراماً آقایان محمد پورناصرانی به عنوان مدیر نمونه و باقر قنبری به عنوان کارمند نمونه معرفی می گردند.!

بعد از انتشار نامه عجیب محمد پورناصرانی مدیر منطقه یک شهرداری رشت درخصوص معرفی خود به عنوان مدیر نمونه، روابط عمومی این او در واکنشی عجیبتر، در وب سایت رسمی شهرداری توضیحاتی را منتشر می کند که ضمن تأیید اصل ماجرا از مردم شهر رشت بخاطر این نامه عذرخواهی و مطالبی را عنوان کرده که عذر بدتر از گناه است.

براساس اعلام روابط عمومی شهرداری منطقه یک، آمده است: با توجه به نشر خبر اخیر در رسانه های جمعی و سایت ها در خصوص معرفی مهندس محمد پورناصرانی به عنوان کارمند نمونه سال ۹۴ به امضا خود شهردار منطقه یک این واحد بر خود لازم دانست تا در جهت تنویر افکار عمومی به استحضار شهروندان محترم برساند که ماهیانه بیش از ۹۰۰۰ نامه از کارتابل مدیر منطقه ارجاع و ارسال می گردد و از آن جایی که با توجه به کثرت جلسات، تعدد برنامه و مشغله های کاری موجود در منطقه امکان رسیدگی به همه نامه ها (با توجه به اهمیت آنها) از سوی شهردار میسر نمی باشد، بسیاری از نامه های دریافتی توسط ریاست دفتر ایشان بررسی و جواب داده می شود.

لذا در سال ۹۴ پس از دریافت نامه منتشر شده مبنی بر معرفی مدیر و کارمند نمونه جهت تقدیر در مراسم روز کارمند، مدیر اداری وقت منطقه اقدام به تهیه پیش نویس نامه کرده و آن را جهت تایید به کارتابل شهردار ارسال می نماید و از آن جایی که رئیس دفتر وقت شهردار به تمامی نامه ها دسترسی داشته بدون هماهنگی با مهندس پورناصرانی نامه را ثبت و صدور می نماید.

پور ناصرانی با تأکید بر این مهم که در جریان ارسال این نامه وی هیچ پاداشی نگرفته است، گفته است: از آن جایی که بایستی به شهردار منطقه یک به همه نامه ها اشراف داشته باشم و هر ثبت و صدوری نباید بدون اطلاع من انجام شود، لذا برخود لازم دانستم بابت غفلت فوق از سوی خود از افکار عمومی و شهروندان شریف شهر رشت عذرخواهی کنم.

در توضیحات فوق که شهرداری منطقه یک رشت صادر کرده و اما واکنش شهردار منطقه یک که همراه با تأکید اصل ماجرا، ثبت و ارسال نامه را به رئیس دفتر و مسئول امور اداری دفترش واگذار کرده بود، به نوعی اعتراف شده که در بخش اداری شهرداری، مدیران وقت خواندن و امضای نامهها را ندارند و این کار را به مسئولان دفترشان واگذار کرده اندو نباید انتظار داشت هیچ تخلف و فساد اداری و مالی صورت نگرفته باشد.

اگر شهردار منطقه یک خودش نویسنده نامه بوده که این اقدام  عجیب، مصداق بارز سوء استفاده از موقعیت و جایگاه است و اگر آنچنان که تأکید دارد در جریان صدور این نامه نبوده باشد، باید نگران بود و پرسید در شرایطی که شهردار به نامه های با امضای خود اهمیت نمی دهد، چه مکاتبات پر حاشیه دیگری در این مجموعه به ثبت رسیده و چه تخلفاتی رخ داده است؟

اگر این اتفاق به همین شکلی که روایت شده، رخ داده باشد، آیا رئیس دفتر و مسئول امور اداری برای اداره مدیریت شهرداری منطقه یک توانا و شایسته تر نیست و چه نیازی به حضور شهردار در این مجموعه است. نکته دیگر اینکه عنوان شده در ماه 9هزار نامه در کاتابل شهردار منطقه یک ثبت می شود و بسیاری از نامه ها را دیگران ثبت، صدور و یا پاسخ می دهند؛ بر این اساس چه تضمینی وجود دارد که هزاران نامه پرحاشیه و مسئله دار دیگر در کارتابل اداری این مجموعه به گردش در نیامده باشد؟

این دو مورد تنها گوشه ای از تخلفات برخی مدیران شهرداری رشت است و با این اتفاقات و این توضیحات و انتشار این دو نامه گمانه را مطرح می کند که در شهرداری مجموعه ای از تخلفات مالی و اداری انجام شده و باید دستگاههای نظارتی و قضایی ضمن ورود به آن، با بررسی دقیق بایگانی اداره مذکور از جزئیات نامه های دیگری که بدون اطلاع صاحب امضاء صادر شده اند، اطلاع حاصل کنند و با تخلفاتی که ممکن است انجام شده باشد، برخورد کنند.

توضیحات شورای شهر رشت بعد از بستن چشم خود: با آنان برخورد خواهیم کرد  

نظار بر اقدامات شهرداری در تمامی شهرها شورای شهر است، اما به نظر می رسد شورای شهر رشت علاوه بر عدم نظارت، چشم خود را به روی تخلفات بسته بود با این حال سید امیرحسین علوی رئیس شورای اسلامی شهر رشت هم در این مورد گفت: اتفاقاتی که اخیراً در شهرداری رشت افتاد و از طریق رسانهها و در فضای مجازی مورد هجمه و گاها تمسخر قرار گرفت تأسفبرانگیز بوده و با آن برخورد خواهد شد.

وی گفت: طی یکی دو روز اخیر با سهلانگاری و اشتباه دو مدیر شهرداری، شهر رشت با آن پیشینه عظیم فرهنگی و تاریخی در تمسخر و استهزاء و طنز جزو برترینها قرارگرفته و این برایمان مایه شرمساری است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت بابیان اینکه از بابت اتفاقات اخیر و نامههای خودبهخود زدن شرمسار هستیم بیان کرد: دیگر اجازه چنین رفتارهایی به هیچیک از افراد تحت نظارت شورا و شهرداری رشت داده نمیشود و با اعمال کنندگان این اقدامات نیز برخورد خواهد شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۰۱۱۱۱۷:۴۵:۴۹ ۱۳۹۶/۷/۲۰
بعد از عکس سلفی نمایندگان چشممان به نامه سلفی هم روشن شد.کلا گل و بلبلیم.
ناشناس۱۲۰۳۰۵۰۰:۰۹:۱۷ ۱۳۹۶/۷/۲۱
حقارت .. تبخیر و تحقیر تدبیر
فارسی۱۲۰۱۴۷۱۸:۴۴:۳۳ ۱۳۹۶/۷/۲۰
وآآآآآی خدای من اینارو ببین خجالت نمیکشن از این کارا میکنن باید مثل بقیه مدیران و مسئولین در تمامی دستگاهها و سازمانها و وزارتخانه ها که فروتنانه و متواضعانه با حقوق ناچیز بدور از هرگونه مزایا و کمیسیونها و حق الجلسات و مسافرتها و بن ها و خانه های اداری و ماشین زیر پا و مجتمع های تفریحی در اختیار و صبحانه آماده 8 صبح و .... کار میکنند باید رفتار نمایند
ناشناس۱۲۰۲۵۰۲۲:۰۳:۱۵ ۱۳۹۶/۷/۲۰
این شهرداران که برای خود چنین حاتم بخشی میکنند برای فامیل و دوستان خود چه کرده اند؟
ناشناس۱۲۰۲۹۳۲۳:۳۱:۴۶ ۱۳۹۶/۷/۲۰
علی برکت الله !!!!! چه استعدادهایی دارن این تدبیری ها !!!!!!! نبوغ ....است !!!!!!!!!!!!
علی۱۲۰۵۳۳۱۲:۴۷:۱۴ ۱۳۹۶/۷/۲۱
آخه چه ربطی به تدبیری ها داره . شهردار سال 94 بوسیله شورای قبلی که معمولا از نوع بی تدبیر بودن ،انتخاب میشدن و هیچ ارتباطی به تدبیر و امید و ..... نداره
ناشناس۱۲۰۲۹۴۲۳:۳۳:۱۴ ۱۳۹۶/۷/۲۰
...کجایی دقیقا کجایی ؟ ذخایر را دریاب !
ناشناس۱۲۰۳۰۹۰۰:۱۷:۰۴ ۱۳۹۶/۷/۲۱
الف در گذشته نیز در پستی اشاره کرده بودم که فساد و زد و بند ها در ..بسیار بسیار زیاد است و متاسفانه هیچ نظارت دقیقی بر آنها نیست.
ناشناس۱۲۰۳۱۳۰۰:۲۳:۵۷ ۱۳۹۶/۷/۲۱
متأسفم آیا این پاسخ اعتماد یک ملت و رأیی است که باخلوص نیت دادند؟
ناشناس۱۲۰۳۸۲۰۲:۳۹:۰۴ ۱۳۹۶/۷/۲۱
سالهاست هر کسی که دستش میرسد آش را با جایش .. و تا امروز آب هم از آب تکان نخورده و نخواهد خورد ، این سر و صداها را هم خودشان..به راه انداخته اند .
ناشناس۱۲۰۴۰۴۰۶:۰۵:۵۷ ۱۳۹۶/۷/۲۱
... من حتی نمونه تخلف از شهرداری شهر خودم رو هم به چشم دیدم.
ناشناس۱۲۰۴۰۶۰۶:۴۰:۴۲ ۱۳۹۶/۷/۲۱
خیلی عجیب نیست... سیستم مدیریتی ما اینجوریه.
مهدی۱۲۰۴۲۲۰۸:۲۸:۴۱ ۱۳۹۶/۷/۲۱
اینها نشانه اوج اختلاس و سو استفاده ..است!!
ناشناس۱۲۰۴۳۹۰۹:۲۰:۳۹ ۱۳۹۶/۷/۲۱
همه‌ی مردم خوبند فقط مسوولان بد از آب در آمده‌اند. دوستان عزیز این مسوولان که از آسمان نیامده‌اند، از بین خود شما انتخاب شده‌اند!
ناشناس۱۲۰۵۰۷۱۱:۴۹:۱۱ ۱۳۹۶/۷/۲۱
حقشونه ، ژن خوب دارن !
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین