ترامپ: برجام جزو ناشیانه‌ترین توافق‌هایی است که دیده‌ام/ می‌دانید ۱.۷ میلیارد دلار چند هواپیما پر از پول می‌شود؟

گروه جهان الف،   3960720036 ۲۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

ایرنا نوشت: رئیس جمهوری آمریکا در گفت و گو با تلویزیون فاکس نیوز برجام را 'یکی از ناشیانه ترین توافق ها' خوانده و گفت که آمریکا در این توافق 150 میلیارد دلار داده و هیچ چیزی به دست نیاورده است.

 ترامپ: برجام جزو ناشیانه‌ترین توافق‌هایی است که دیده‌ام/ می‌دانید ۱.۷ میلیارد دلار چند هواپیما پر از پول می‌شود؟

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در گفت و گو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز پیرامون برجام سخن گفت و آن را 'یکی از ناشیانه ترین توافق ها' خواند که تاکنون دیده است.
وی گفت: (هیلاری) کلینتون میلیاردها دلار پول و خیلی چیزهای دیگر به آن ها (ایران) داد و آن ها پیش از آنکه جوهر قرار داد خشک شود، فعالیت های موشکی و هسته ای خود را دوباره شروع کردند.

ترامپ گفت: 150 میلیارد دلار دادیم، هیچ چیزی به دست نیاوردیم. آنها (ایران) راهی پیدا کردند که خیلی سریع به تسلیحات هسته ای برسند.
وی با اشاره به انتقال پول نقد مربوط به بدهی آمریکا به ایران در دولت باراک اوباما، افزود: 1.7 میلیارد دلار پول نقد، این پولی است که از جیب شما رفت. می دانید این (پول) در چند هواپیما جا می شود؟

ترامپ همچنین گفت: تا حالا یک میلیون دلار را مثلا در تبلیغات دیده اید که به صورت اسکناس های 100 دلاری است؟ پول زیادی است. 1.7 میلیارد دلار است. شاید بگویید چه کسی اجازه این کار را داشته و افرادی که آن را منتقل کردند، چه کسانی هستند؟
وی اضافه کرد: شما آنها را دوباره نخواهید دید! پس این بدترین توافق است. هیچ چیزی به دست نیاوردیم. تاکید می کنم هیچ چیزی به دست نیاوردیم.

ترامپ قرار است روز جمعه 13 اکتبر (21 مهر) در یک سخنرانی راهبرد جدید آمریکا در قبال ایران را که تصمیم احتمالی وی برای رد پایبندی ایران به برجام بخشی از آن است، اعلام کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۹۸۵۸۱۰:۳۷:۳۹ ۱۳۹۶/۷/۲۰
بازی پلیس بد و پلبس خوب آمریکا و اروپا با ایران به این حکایت بر میگردد: این تجربه تلخ ، تاکنون بارها تکرار شده . یکی از ترفندهای بسیار مؤثر در کشمکش های سیاسی ، ترفند پلیس بد ، پلیس خوب است ، این ترفند که از تجربه و روش کار رام کنندگان فیل‌های وحشی گرفته شده ، روشی بسیار کارامد است . رام کنندگان فیل ، با تمهیداتی ، فیل وحشی را در حصاری به دام می اندازند که راه گریز نداشته باشد . مدتی او را تحریم غذایی می‌کنند تا گرسنه و تشنه شود ، سپس یک روز با لباس قرمز با چوب و چماق به او حمله می‌کنند و روز بعد همان افراد با لباس آبی به او آب و غذا می‌دهند و نوازشش می کنند . مدتی این برنامه تکرار می شود ، فیل ساده که متوجه نیست آبی ها و قرمزها یکی هستند و هدف واحد دارند ، دچار خطای در محاسبه شده برای نجات از آزار و اذیت قرمزها ، تسلیم آبی ها می شود ، آبی ها با خیال آسوده ، فیل تسلیم شده را از حصار بیرون آورده و برای بارکشی به جنگل می برند . فیل قدرتمند ، از ترس قرمزها ، برای آبی ها باربری می‌کند
ناشناس۱۲۰۴۵۶۱۰:۲۸:۰۱ ۱۳۹۶/۷/۲۱
فیل اصلا قدرت تشخیص رنگ آبی از قرمز را ندارد !
ناشناس۱۲۰۵۷۴۱۴:۳۱:۲۵ ۱۳۹۶/۷/۲۱
در مثال مناقشه نیست شما بجای رنگ لباس تغییر نوع لباس رامد نظر داشته باشید ،در هر صورت منظور تغییر ی است که قابل تشخیص و تمایز برای ان موجود بوده است
ناشناس۱۲۱۹۳۹۱۲:۰۷:۱۶ ۱۳۹۶/۷/۲۳
یعنی فرق اوباما که در هاروارد دکتری گرفته با ترامپ که یک لات بی‌سروپا و یک میلیاردر دزد و حقه باز است برای شما روشن نیست؟ با اولی می‌توان حرف زد، اما دومی فقط زبان فحش و پول و رشوه را می‌فهمد. این دو یکی هستند؟
ناشناس۱۱۹۸۶۲۱۰:۴۴:۰۲ ۱۳۹۶/۷/۲۰
الف جان! با اجرایی شدن مادرتحریمها تورم و قیمت دلار به صورت وحشتناکی بالا خواهد رفت
ناشناس۱۲۰۴۵۳۱۰:۲۶:۱۹ ۱۳۹۶/۷/۲۱
جالب ماجرای 150 میلیارد دلار هست که مسولان آنرا 29 میلیارد دلار خرج شده اعلام کردند ! ..
ناشناس۱۱۹۸۷۶۱۰:۵۳:۴۹ ۱۳۹۶/۷/۲۰
ترامپ همه حرف های سیاستمداران ایرانی را تکرار می کنه ولی از کسی نپرسید چرا پنج به علاوه یک مجبور به مداکره با ایران شدن اگه تحریم براشون خوب بود پس ادامه می دادن پس به ضرر شون بوده و اقتصادشون را در بهم برهم کرده بود
ناشناس۱۱۹۹۸۳۱۳:۴۵:۵۹ ۱۳۹۶/۷/۲۰
برعکس، ترامپ حرف روزنامه کیهان درباره ی ناقص بودن برجام را تکرار می کند.
ناشناس۱۱۹۸۸۰۱۰:۵۷:۳۵ ۱۳۹۶/۷/۲۰
مردم ایران هیچ اثری از مبلغ ادعایی ترامپ ندیدند.
ناشناس۱۱۹۹۱۰۱۱:۴۲:۳۳ ۱۳۹۶/۷/۲۰
عجب دنیایی شده! پول خودمون رو برگردوندن چه جوری صحبت میکنن انگاری صدقه دادن!
ناشناس۱۱۹۹۱۴۱۱:۵۰:۰۵ ۱۳۹۶/۷/۲۰
آقا مسولین در این خصوص پاسخ دهند آیا پول دزیافت شده ؟ در این صورت کجا هزینه شده است
ناشناس۱۲۰۲۲۴۲۱:۱۹:۱۲ ۱۳۹۶/۷/۲۰
شما ها دچار آلزایمر شده اید،مگر بعد از اجرای برجام دولت دریافت ۱.۷ دلار را تایید نکرد؟ صورتحسابهای دولت روشن است. نهادهای نظارتی مثل دیوان محاسبات و قوه ی قضاییه کاملا چشمشان به دولت است .
ناشناس۱۲۰۲۸۸۲۳:۲۷:۱۹ ۱۳۹۶/۷/۲۰
آلزایمر ؟!!! نه عزیز دل برادر به این میگویند آچمز شدن ......یا دولت پول را گرفته که باید مشخص کند چه کرده یا اینکه نگرفته که با ادعایشان در مورد برجام و منافعش همخوانی ندارد ......آچمز
ناشناس۱۱۹۹۵۳۱۲:۵۵:۴۷ ۱۳۹۶/۷/۲۰
حتی اگر ترامپ عدم پایبندی ایران رو اعلام بکنه ، هرگز خروج از برجام رو اعلام نمیکنه چون اروپا رو از دست میده بلکه سعی میکنه تا با اروپا یکی باشه و امتیاز از ایران بگیره . بنابراین این دلال بازی ها در بازار دلار به زودی تمام میشه . عده ای تو این مملکت فقط دنبال یک جوی میگردن تا ماهی بگیرن
ناشناس۱۲۰۰۱۶۱۴:۱۴:۱۶ ۱۳۹۶/۷/۲۰
انگار پول مال اون بود ، پول مال ایران بود بهش پس دادن
ناشناس۱۲۰۰۱۹۱۴:۱۹:۲۷ ۱۳۹۶/۷/۲۰
بلاخره سر چه كسى كلاه رفت ؟
خادم۱۲۰۰۲۱۱۴:۲۳:۲۳ ۱۳۹۶/۷/۲۰
اگه هنوز ممنوعیت وارد کردن دارو و مواد اولیه و قطعات و خدمات بسیاری از صنایع و خرید محصولات ایران و فروش نفت و خرید هواپیما و هزار و یک چیز دیگه ادامه داشت و با تصویب قطعنامه های سازمان ملل تشدید هم می شد و امریکا در تحریم هایش دیگر کشورهای جهان را هم با خود همراه می کرد و مجازات نفت در برابر غذا در مورد ایران هم مثل عراق زمان صدام به اجرا در میومد اون موقع می فهمیدیم که برجام چه دستاوردی برای کشورمون داشته و امریکا و اسرائیل از چه چیزی عصبانی اند.اعتبار و احترام و عزت دوباره ایران در جهان و تأیید بسیاری از مواضع کشورمون از سوی اکثر کشورهای جهان و مجامع بین المللی نتیجه سیاست عاقلانه دولتمردان است.
ناشناس۱۲۰۰۲۷۱۴:۳۲:۵۹ ۱۳۹۶/۷/۲۰
اقای ترامپ مردم ایران هم از برجام هیچ به دست نیاوردند و اصلا نمی دانند ان 1.7 میلیون دلار به جیب چند نفر از بنفش ها رفته . تا قبل از برجام معمولا افزایش حقوق ها بالای 15 درصد بود و امسال شده 5 درصد. مردم که رنگ پولها رو ندیدن کاش لااقل سانتریفوژهای مملکتمون اوراق نمی شدن.
ناشناس۱۲۰۴۶۱۱۰:۳۵:۰۱ ۱۳۹۶/۷/۲۱
150 میلیارد دلار نه 1.7 میلیارد دلار
ناشناس۱۲۰۶۳۹۱۵:۵۶:۰۰ ۱۳۹۶/۷/۲۱
۱.۷ میلیارد را از آمریکایی ها دولت تحویل گرفت و رسما هم اعلام کرد،دوست عزیز ۱۵۰ میلیارد دیگر پولهای بلوکه شده از فروش نفت به کشورهایی مثل هند،چین و .... بود و این ۱۵۰ میلیارد در کشور آمریکا نبود.
ناشناس۱۲۰۰۲۸۱۴:۳۴:۱۱ ۱۳۹۶/۷/۲۰
سخنان ترامم نشان داد که برجام به نفع ایران بوده، دلواپس ها بحث را به حاشیه نبرند.
ناشناس۱۲۰۰۸۶۱۷:۰۱:۵۸ ۱۳۹۶/۷/۲۰
کسینجر مشاور استراتژیک ترامپ مبدع استراتژی "خردمندی بی خردی" در حال اجرای ترامپ است، از نظر او در دوران جنگ سرد "جنگ خروس ها" در میان بود، او می پنداشت در این بازی طرفی برنده است که در جا انداختن این دیدگاه غلبه پیدا می کند که او از هیچ چیز نمی ترسد، درد را نمی شناسد و آماده گلاویز شدن تا سر حد نابودی یکی از طرفین است،در واقع تمام ماجرا این است که چقدر می توانید "عمدا" کوشش کنید خود را یک "سیاستمدار کاملا غیرمنطقی" جلوه دهید، و تا کجا می توانید به مجنون نشان دادن خود تظاهر کنید و حریف را مرعوب این ابهام کنید. کیسینجر بسیار استادانه این متد را همانگونه که به نیکسون آموخت به ترامپ آموخته است
ناشناس۱۲۰۲۱۶۲۰:۵۹:۰۶ ۱۳۹۶/۷/۲۰
شما که این قدر باهوش هستید که هستید از شما انتظار است که وارد بازی دیوانه بازی ترامپ نشوید. متاسفانه بعضی از دوستان شما دم از دلار ۵۰۰۰ و ۸۰۰۰ تومانی می زنند...
ناشناس۱۲۰۱۲۳۱۸:۰۵:۳۹ ۱۳۹۶/۷/۲۰
مردک دزد پول های ما را بلوکه کرده ای آنوقت بی خود حرف می زنی ، بدان اینجا عربستان نیست ..
بانوی بازنشسته فرهنگی۱۲۰۱۶۱۱۹:۲۰:۲۰ ۱۳۹۶/۷/۲۰
آقای ترامپ شما خیلی بی منطق هستیدوبامردم ایران به مقابله برخاسته ایدبس است جناب شماداریدکشوری رابه طوردائم تهدیدمیکنیدکه حداقل 2500سال سابقه ادار ه کشورداری ِ مدنی داردشماپول مجانی به مانداده ایدسالهاست که پولهای مردم ایران رابلوکه کرده ایددیگردوره زورگویی گذشته است.
ناشناس۱۲۰۳۳۴۰۱:۱۱:۵۸ ۱۳۹۶/۷/۲۱
مهمترین نگرانی ترامپ از دست دادن بازار فروش اسلحه خاورمیانه در اینده بواسطه رسیدن کشورهای منطقه به سطحی از توازن قدرت که دیگر امکان بروز جنگ نباشد و نبودن امکام تهدید و جنگ و موازنه استراتژیک پایدار به معنی خوابیدن تولید و فروس سلاح که مولد اشتغال و موتور اقتصاد انهاست می باشد پس انها با توجه به بودجه هنگفت نظامی و مزیت رقابتی دانش نظامی نگران خود نیستند بلکه نگران توقف رقابت تسلیحاتی و از دست رفتن بازار فروش سلاح منطقه هستند،خاورمیانه ای که هشتاد درصد سلاح ها در انجا نقد میشوند ،اینها از از دست دادن بازار در هراسند
ناشناس۱۲۰۳۵۸۰۱:۳۲:۴۸ ۱۳۹۶/۷/۲۱
ترامپ در پیاده سازی نقش محوله توسط کسینجر در استراتژی خردمندی بی خردی بدلیل ماهیت کاری بنگاه داری و فروش که نیازمند قابلیت هنرپیشگی است با خبرگی تمام پیش رفته و خود را به جهان ظاهرا فردی بی منطق و خطرناک معرفی کرده که این فقط وانموددنمودن القایی توصیه کسینجر برای ترساندن کشور های هدف است تا در غالب اضطراب محیط تصمیم گیری پر مخاطره و مبهم تصمیمات نادرستی بگیرند
ناشناس۱۲۰۳۷۳۰۱:۵۴:۴۴ ۱۳۹۶/۷/۲۱
فروشنده و تاجری که کارخانه فروش هیزم دارد هیچگاه از خاموشی تنور دفاع نمبکند ،خاورمیانه بازا ر پر رونق سلاح نیاز به بحران دارد ،پروژه لانه زنبور داعش و تکفیری ها،پروژه طالبان،پروژه اسراییل و فلسطین ،پروژه کردستان ،پروژه تجزیه کشورهای منطقه تحت پروژه برنارد لوییس همه و همه بجای تسکین خاورمیانه ملتهب ،نمک بر زخمها و ایجاد جراحت های جدید برای تخلیه دلارهای نفتی منطقه و اشتغالزایی برای خودشان است ،تحت عناوین مختلف قلک خاورمیانه در جیب برخی تخلیه میشود ،هر بی ثباتی به معنای فرار سرمایه چه در قالب تزریق و انتقال پول کثیف فساد برخی کشورهای خاورمیانه با در هم ریختن حکومتها و چه در قالب فرار سرمایه داران و تولید کنندگان و کارافرینان بواسطه افزایش ریسک و کاهش امنیت و چه با فرار مغزهای کارافرین ،همه و همه ریشه در چلاندن خاورمیانه برای جذب دلارهای نفتی است ،تا دلار نفتی هست نا ارامی هست،انها به خاورمیانه همچون کندوی زنبور عسل و محل پرورش ابریشم نگاه میکنند ،هر انچه باعث توانمندی و پایداری متوازن استراتژیک در این منطقه شود تهدید خواهد بود .
ناشناس۱۲۰۴۴۳۰۹:۴۴:۰۲ ۱۳۹۶/۷/۲۱
نه بابا، تازه میدونی چندتا هواپیما شوکولات میشه؟ مردک نفهم میلیارد هم هست بازم پول را با هواپیما اندازه میگیره. تازه ادعای باهوش بودنش هم میشه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  3. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. کمی دیر نیست؟

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  16. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  24. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  25. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

آخرین عناوین