قیمت دلار از 4هزار تومان هم عبور کرد+ جدول

گروه اقتصادی الف،   3960717208 ۴۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

نرخ دلار در بازار امروز با افزایش 23 تومانی از ۴۰۰۰ تومان عبور کرد.

قیمت دلار از 4هزار تومان هم عبور کرد+ جدول

به گزارش الف؛ دلار رشد قیمتی خود از از روزهای گذشته به صورت آرام شروع کرده بود و به این روند خود ادامه داد و امروز از 4 هزار تومان عبور کرد؛ البته در ساعات پایانی معاملات امروز دوشنبه عقب گرد داشت و به قیمت 4 هزار تومان تثبیت شد.

نرخ دلار در آغاز معاملات امروز همان روند افزایش ولی آرام را طی کرد و در حدود 11 ظهر وارد کانال 4هزار تومان شد و تا 4هزار و 23 تومان هم رسید اما در ساعات پایانی از این روند صعودی بازگشت و در پایان در نرخ 3999 تومان در بازار تثبت شد. بنابر این گزارش نرخ هر دلار آمریکا امروز در پاساژ افشار و سبزه میدان به ترتیب 4083 تومان و 4079 تومان قیمت خورد.

 نرخ یورو و پوند انگلیس هم به ترتیب با رشد 113 و 49 تومانی  به 4824تومان برای هر یورو و 5333تومان برای هر پوند رسید. درهم امارات هم با افزایش 20 تومان به 1118 تومان قیمت خورد.

هر چند که پیش‌بینی‌ها بر این بود تا با روند رو به رشدی که دلار در پیش گرفته به مانند سال قبل بار دیگر مرز ۴۰۰۰ تومانی را در ماه‌های پیش رو پشت سر بگذارد، اما این بار حدود سه ماه زودتر به این نرخ رسیده است.

افزایش تقاضا برای ارز زائران اربعین، فرا رسیدن ژانویه و ارز مورد نیاز برای مسافران، زمان تسویه حساب بدهی‌های خارجی و کاهش عرضه ارز توسط پتروشیمی‌ها از جمله عواملی است که برای ایجاد نوسانات در بازار ارز در فاصله زمانی در نیمه دوم سال مطرح می‌شود که البته عمدتا این اتفاق یکی دو ماه قبل از ژانویه آغاز  و تا مدتی بعد از آن ادامه دارد. در این بین عاملی دیگر همواره مورد تاکید تحلیلگران بازار و کارشناسان است، آنهم کسری بودجه دولت در نیمه دوم که بخشی از آن از طریق افزایش قیمت ارز جبران می‌شود.

در سال گذشته نوسان قیمت دلار از آبان‌ماه آغاز شد، زمانی که قیمت این ارز در کانال 3500 تومان قرار داشته و با روندی رو به رشد به 3600، 3700 و 3800 رسید و ادامه پیدا کرد تا اینکه در دهه اول دی‌ماه 1395 رکورد 4000 تومانی شکست؛ قیمتی که از اوایل دهه 1390 در بازار ارز تکرار نشده بود.

در هر حال در نوسانات اخیر بازار ارز قیمت دلار از کانال 3700 تومان در اواخر مردادماه 1396 روندی رو به رشد در پیش گرفت و در هفته‌های اخیر به کانال 3800 و 3900 وارد شد و امروز نیز معاملات در بازار آزاد دلار 4000 تومانی و حتی اندکی بیشتر از آن را نیز تجربه کرد.

قیمت جهانی هر انس طلا هم امروز با افزایش 4 دلار و 30 سنت به 1281 دلار و 40 سنت رسید و در بازار داخل هم قیمت طلا با توجه به رشد 1362تومان هر گرم طلای ۱۸ عیار به 125 هزار و 406 تومان رسید و هر گرم طلای 24 عیار هم 5900 تومان افزایش قیمت داشت و به 543 هزار و 200 تومان قیمت خورد.

قیمت انواع سکه هم امروز در بازار تهران با افزایش مواجه بود به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی 24 هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به قیمت یم میلیون و 272 هزار تومان رسید. قیمت سکه طرح قدیم هم با 19 هزار و 500 تومان از یک میلیون و 300 هزار تومان عبور کرد. امروز همچنین هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه یک گرمی به ترتیب با افزایش 9، 5 و 3 هزار تومان دادوستد شد.

 

دیدگاه کاربران

بیژن۱۱۷۲۶۵۱۳:۱۲:۵۱ ۱۳۹۶/۷/۱۷
از مسئولین که انتظار نمیره پاسخگوی دلایل افزایش نرخ دلار باشند، آیا اصحاب رسانه که همیشه مدعی نمایندگی افکار عمومی هستند نباید پیگیر این موضوع از مسئولین مربوطه باشند؟ همیشه پای منافع صنفی که میرسه اصحاب رسانه ادعای نمایندگی افکار عمومی میشند ولی وقتی برای افکار عمومی سوالی پیش میاد این مدعیان سکوت میکنند و یا وقتی صحبت میکنند که در فضای مجازی به خوبی تجزیه تحلیل شده و بود و نبود اصحاب رسانه زیاد توفیری نمیکند
رضا۱۱۸۰۴۵۱۰:۳۹:۴۱ ۱۳۹۶/۷/۱۸
برادر اگر دنبال گران نشدن ارز هستی باید دنبال تورم نزدیک به صفر و رشد نقدینگی نزدیک به صفر باشی و برای این امر باید به دنبال رشد بودجه جاری نزدیک به صفر باشی و برای آنهم باید به دنبال افزایش حقوق نزدیک به صفر باشی .هزینه اش را پرداخت کن تا تورم و قیمت ارز تثبیت شود.مشگل مردم ما این است که هم خدا را می خواهند و هم خرما را اما این امر در عالم واقع نشدنی است.
ناشناس۱۱۷۲۸۸۱۳:۴۰:۰۱ ۱۳۹۶/۷/۱۷
به به مبارکه! افرین به این اقتصاد آفرین به این تدبیر
ناشناس۱۱۷۷۸۸۲۳:۵۳:۰۹ ۱۳۹۶/۷/۱۷
من نا امید شده ام تقصیر دولت هم نیست ما مشکل داریم با غرب .تدبیر ی که شما می گید کجا باید پیدا کنیم ؟
ناشناس۱۱۸۹۹۰۱۱:۳۵:۲۳ ۱۳۹۶/۷/۱۹
قیمت دلار اینقدر رفته بالا روقیمت هرچیزی تاثیر گذاشته انوقت میگن تورم نیست و تک رقمیه ....
ناشناس۱۱۷۲۸۹۱۳:۴۰:۰۳ ۱۳۹۶/۷/۱۷
دلار از 10 هزار تومان هم رد میشه...متاسفانه با این عملکرد دولت و بانک مرکزی
ناشناس۱۱۷۴۳۷۱۵:۴۳:۳۰ ۱۳۹۶/۷/۱۷
پول بانک شده پول خرید دلار و سکه
ناشناس۱۱۷۳۰۴۱۳:۵۲:۵۰ ۱۳۹۶/۷/۱۷
اگر دلار کمتر از نرخ تورم رشد کند بر صادرات اثر منفی و بر واردات اثر مثبت میگذارد. یعنی بیکاری و رشد اقتصادی را متاثر مینماید. باید دلار به مرور با تورم رشد کند.
ناشناس۱۱۷۳۲۰۱۴:۱۵:۳۳ ۱۳۹۶/۷/۱۷
این چه حرفی ؟؟ عمو افزایش قیمت دلار باعث افزایش تورم میشه
ناشناس۱۱۷۳۴۴۱۴:۴۶:۱۹ ۱۳۹۶/۷/۱۷
اون زمانی که یهو سه برابر شد هم تاثیری بر رشد اقتصاد نداشت.
ناشناس۱۱۷۴۰۰۱۵:۱۷:۰۸ ۱۳۹۶/۷/۱۷
عمو جان گران کردن دلار خود باعث تورم می شود همانطور که دیدیم با گران کردن مصنوعی 400 برابری دلار قیمتها بیش از 400 درصد افزایش یافت ارزش پول یک کشور تنها با تورم بالا و پایین نمی رود این روش فقط از سوی بی سوادآموزی اقتصاد صورت می گیرد و بیان می شود
ناشناس۱۱۷۴۴۹۱۵:۵۰:۵۴ ۱۳۹۶/۷/۱۷
عجب شما میگفتین میارینش پایین حالا رای گرفتین دبه میکنین
ناشناس۱۱۷۷۷۶۲۳:۳۶:۱۳ ۱۳۹۶/۷/۱۷
عجب!ما فکر میکردیم زمانی اقتصاد شکوفا میشه که نرخ ریال ارزشش رو حفظ کنه. راستی این دولت تدبیر به غیر از شیب ملایم چیز دیگری هم بلده؟
ناشناس۱۱۷۳۱۶۱۴:۱۴:۰۱ ۱۳۹۶/۷/۱۷
بانک مرکزی پاسخگویی کاهش نرخ سود بانکی باشد
ناشناس۱۱۷۳۱۹۱۴:۱۵:۲۶ ۱۳۹۶/۷/۱۷
دلار حداقل باید با تورم حرکت کند و گرنه باعث رانت ژنهای خوب میشود
ناشناس۱۱۷۳۲۳۱۴:۲۲:۲۳ ۱۳۹۶/۷/۱۷
بانک مرکزی با کاهش سود بانکی ضربه بزرگی به اقتصاد زد/ پولها به سمت دلار در حال حرکت است
جسمانی / ولنجک نشین۱۱۷۳۲۷۱۴:۲۵:۵۳ ۱۳۹۶/۷/۱۷
10 تا ترامپ هم نمیتونه برجام رو به هم بریزه !!!!
ناشناس۱۱۷۳۳۰۱۴:۲۹:۰۵ ۱۳۹۶/۷/۱۷
با برجام هر روز 1 گشایش ! علی برکت الله !
amin۱۱۸۱۲۶۱۲:۳۶:۳۴ ۱۳۹۶/۷/۱۸
برجام رو چه به تورم ؟؟؟؟؟؟؟؟ مدیریت داخلی فقط این موارد رو به وجود می آرود مانند دلار1200 را در کمترین مدت بکنی 3000هزارتومان
ناشناس۱۱۷۳۳۶۱۴:۳۲:۳۱ ۱۳۹۶/۷/۱۷
چقدر فشار به مردم میارید آخه اگه نمی تونین اداره کنین دست از سر مردم بردارین.
ناشناس۱۱۷۵۶۹۱۸:۳۰:۲۵ ۱۳۹۶/۷/۱۷
این مردم خودشون رفتند به این دولت رای دادند،‌ البته اکثرا اقشار مرفه و متوسط رو به بالا
ناشناس۱۱۷۹۰۱۰۸:۱۴:۳۸ ۱۳۹۶/۷/۱۸
اگر 24 میلیون قشر متوسط و رو به بالا داشته باشیم که خیلی خوبه. نه برادر در این اشتباه همه ی اقشار شریکن.
نظاره گر۱۱۷۳۴۱۱۴:۳۶:۵۳ ۱۳۹۶/۷/۱۷
سپرده های بانکی در حال دود شدن.
ناشناس۱۱۷۳۴۲۱۴:۳۸:۵۱ ۱۳۹۶/۷/۱۷
بدینوسیله از زحمات تیم اقتصادی دولت بی نهایت سپاسگزاری می نمائیم !!!
ناشناس۱۱۷۳۴۵۱۴:۴۶:۳۴ ۱۳۹۶/۷/۱۷
بانک مرکزی با کاهش سود بانکی ضربه بزرگی به اقتصاد زد
ناشناس۱۱۷۵۳۷۱۷:۵۸:۳۵ ۱۳۹۶/۷/۱۷
پاسخ درستی است پولهای خارج شده از بانک به سمت دلار ونیز پولهای درون بانکها باز هم بسمت دلار این دلار چقدر قدرت دارد
رضا۱۱۸۰۴۰۱۰:۳۴:۲۷ ۱۳۹۶/۷/۱۸
اخوی کدوم کاهش سود بانکی؟همین الان بیا برات سپرده 25 درصدی باز کنم.کاهش سود فقط برای سپرده های 10 تا 20 میلیون تومانی است.
ناشناس۱۱۷۳۴۷۱۴:۴۷:۱۶ ۱۳۹۶/۷/۱۷
پول ها از بانک خارج شده به سمت دلار و سکه رفته ....
ناشناس۱۱۷۳۵۴۱۴:۵۴:۵۵ ۱۳۹۶/۷/۱۷
نسبت به پارسال حداقل باید 400 تومان گران بشه و نسبت به پیارسال حداقل 800 تومان! همینقدر هم که ثابت مانده با دستکاری و تزریق ارز انجام شده که کار درستی نیست. برای بالا نرفتن نرخ دلار تورم داخلی باید به سطح تورم کشورهای پیشرفته برسد نه اینکه دلار دستکاری شود. اینکار هم باید با کنترل نقدینگی (مهار تقاضا) و سرمایه گذاری در تولید (افزایش عرضه) و ... صورت بگیرد. امیدواریم فاجعه اقتصادی سال 91-92 و جهش دلار عبرت شده باشد.
ناشناس۱۱۷۳۶۸۱۵:۰۰:۴۹ ۱۳۹۶/۷/۱۷
دلار با تورم رسمى بايد حدود 5200 تومان باشد هنوز جا دارد اگر اقتصاد پويا و سالم و فعال بايد دلار شناور كنيم بقيمت روز به به زور قيمت پايين يا بالا ببريم
ناشناس۱۱۷۶۱۵۱۹:۱۸:۵۷ ۱۳۹۶/۷/۱۷
برادر جان ارزش پول یک کشور با تورم پایین نمی آید این سخنان کسانی هست که از اقتصاد چیزی نمی دانند
ناشناس۱۱۷۳۷۳۱۵:۰۵:۱۵ ۱۳۹۶/۷/۱۷
رشد قیمت دلار = افزایش تورم = کاهش قدرت خرید مردم = رکود بیشتر
صادق۱۱۸۱۴۱۱۲:۴۵:۱۱ ۱۳۹۶/۷/۱۸
فقط گزینه دومت درست نبود...دلار بره بالا تورم بالا نمیره کاهش تقاضا میشه چون تزریقی صورت نمیگیره در سال 90.91 این ترزیق پول یارانه بود که تورم رو داد بالا وگرنه دلار 1200 شد 2800 از نامدیریتی با همون ترزیق پول بود که جفتش آفت شد
کماسی۱۱۷۳۸۸۱۵:۱۳:۳۰ ۱۳۹۶/۷/۱۷
.. در کنار وزیر اقتصاد به 200 نفر هم پست و مقام با عنوان اقتصادی دادن ! این هم نتیجه اش ! فقط نون خور اضافه شده به دولت !
ناشناس۱۱۷۳۹۴۱۵:۱۵:۱۳ ۱۳۹۶/۷/۱۷
اقتصاد کشور کلا به حالت تعطیل دراومده
شعیبی۱۱۷۳۹۶۱۵:۱۶:۰۰ ۱۳۹۶/۷/۱۷
به عملکرد اقتصادی دولت نمره - 2 - از 100 میدهم
ناشناس۱۱۷۴۰۷۱۵:۲۲:۰۲ ۱۳۹۶/۷/۱۷
بهره بانکی رو هر سال 1% کاهش می دهند تا به 9% برسه نه اینکه بهره بانکی رو از 22% به 15% کاهش دهند تا پول به سمت دلار و سکه بره !!
ناشناس۱۱۸۰۵۹۱۰:۴۸:۲۸ ۱۳۹۶/۷/۱۸
پول سرخود هیچ جا نمیره...
رحیمی۱۱۷۴۹۳۱۷:۰۱:۱۴ ۱۳۹۶/۷/۱۷
کسری بودجه دولت اینم نتیجه اش حالا بگید جمشید بسم اله ش پ و یا خ ص و...
ناشناس۱۱۷۵۱۷۱۷:۳۵:۵۵ ۱۳۹۶/۷/۱۷
وقتی می گن رشد 12 درصد ، 700 هزار شغل در سال یعنی دولت درک درستی از اقتصاد نداره
ح۱۱۷۵۴۵۱۸:۰۸:۱۲ ۱۳۹۶/۷/۱۷
دو برادر میشناسم که یکی زرنگ بود و درس خوان و زحمت کش و واقعا تلاش میکرد و دیگری درس نخوان و تنبل البته او هم پسر خوبی بود ولی هیچ زحمتی به خود نمیداد برادر بزرگتر با دست در جیب خودش ازدواج کرد و خانه کوچکی خرید ولی درست 8 سال پیش وقتی خانه خود را فروخت که یکی بزرگتر بخرد ظرف چند روز قیمت ها بصورت روزانه افزایش یافت و از صاحب خانه بودن به رهن نشینی افتاد اما بردار تنبل هم سهام عدالت گرفت و هم مسکن مهر !!! جالب اینجاست که وقتی در جمع خانوادگی با هر دو صحبت میکنم هر دو دلخور هستند اولی بخاطر اینکه در کارش احساس خطر میکند و اقتصاد کشور را در خطر میبیند ولی دومی میگوید سود سهام عدالت را نمیدهند
مهشید۱۱۷۵۸۰۱۸:۴۶:۰۴ ۱۳۹۶/۷/۱۷
تمام این گرانی ارز و دلار دست دولته چون بهره بانکی را از روی عدم کارشناسی مصنویی پائین اوردند و نتیجه ان سوق پولهای سرگردان بسوی خرید دلار شد که نهایتا افت توان خرید مردم و تبعات ناشی از ان را بدنبال خواهد داشت .
ناشناس۱۱۷۶۵۹۲۰:۳۱:۵۲ ۱۳۹۶/۷/۱۷
یعنی این همه نظر دریغ از ی نفر که درست شرایط فعلی را لمس کرده باشه بالا رفتن ارز متعاقب شروع جنگ نفتی آمریکا علیه ایران تهدید به برون رفت از برجام توسط آمریکا است چون در صورت برون رفت آمریکا ظرف ۶۰ روز کنگره تمام تحریمهای معلق علیه ایران را دوباره به مرحله اجرا در میاره یعنی میشه سال ۹۱ دوستان عزیز کاهش سود بانکی شبیه جوک میمونه اونایی که سود بالای ۲۰ درصد میگرفتن همچنان هم دارند میگیرند هیچ پولی از چرخه خارج نشده که بخواهد وارد جای دیگر شود.
اميد۱۱۷۷۲۱۲۱:۵۴:۳۶ ۱۳۹۶/۷/۱۷
واقعا اگر نميتوانيد مملكت اداره كنيد بريد كنار ٤٠ساله همين وضع ما مردم چه گناهي كرديم مسئولين كه اجاره ميدند نه بنزين ميزنند نه گوشت ميخرند نه سوپر ميرند از ماليات ما داره مخارج زندگيشون داده ميشه بس نيست اگر بياد تو جامعه ٢روز نميتوانند تحمل كنند با اين وضع كار و درامد بخدا ديگه خسته شديم
ناشناس۱۱۷۷۵۱۲۳:۰۱:۴۴ ۱۳۹۶/۷/۱۷
بازی دلار و گرانی ان فقط به ضرر ماست،تنها کسانی که سود می بزن صرافی های عمو فریدون و ..است کاسبان تحریم و برجام یکی هستند
ناشناس۱۱۷۸۰۰۰۰:۲۳:۲۰ ۱۳۹۶/۷/۱۸
به به بــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاغ گلابی برجــــــــــــــــــــــــــــــــــــــام خب بگو ببینم دیگه چی میوه ای برای مردم داشت این برجام شکر خدا تحریم ها که رفع شد و چرخ های اقتصادی مملکت هم که میچرخه و مشکل آب خوردن مون هم که حل شده و دلار هم که ارزون شد و ... هی میگم خدا رو شکر که روحانی رییس جمهور شد
پرویز۱۱۷۸۱۹۰۱:۲۶:۱۷ ۱۳۹۶/۷/۱۸
ای دلار هفت تومانی بیا
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین