دادستان کل کشور: فضای مجازی به اعتبار دفاع از حقوق عامه باید رصد شود

گروه اجتماعی الف،   3960717043

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: گره خوردن فضای مجازی با زندگی افراد جامعه منجر به بروز برخی جرایم رایانه‌ای می‌شود و قضات در رسیدگی به این پرونده‌ها باید تخصص کافی داشته باشند.

به گزارش میزان، حجت الاسلام و المسلمین منتظری صبح امروز در دوره تربیت مربی بررسی جرایم رایانه‌ای و آیین دادرسی آن، اظهار کرد: امروز گستردگی فضای مجازی به گستردگی فضای جامعه است و این گره خوردن فضای مجازی با زندگی افراد جامعه منجر به بروز برخی جرایم رایانه‌ای می‌شود و قضات در رسیدگی به این پرونده‌ها باید تخصص کافی داشته باشند.

وی ادامه داد: به اعتبار دفاع از حقوق عامه، فضای مجازی باید رصد شود تا کسانی که وارد این بزرگراه می‌شوند دچار مشکلات نشوند.

دادستان کل کشور با تاکید بر اهمیت مراقبت‌ها و رصدهای فضای مجازی تصریح کرد: من و شما امروز این مسولیت سنگین را برعهده داریم مخصوصا با توجه به اعتبار عضویت در شورای عالی فضای مجازی و دادستانی کل کشور مسئولیت در این زمینه حساس است و شورای عالی فضای مجازی و کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه ترکیبی از دستگاه های ذیربط است و لازمه آن این است که قضات در رسیدگی به پرونده ها اطلاعات لازم را داشته و به همه ابعاد توجه داشته باشند.

این مسئول عالی قضایی گفت: هدف این همایش و تلاش دکتر خرم آبادی این است که در هر استان افرادی را داشته باشیم و آموزش های لازم را به سایرین ارائه دهند و کلاس هایی را در سطح استان تشکیل نمایند.

وی افزود: ما در واقع به دنبال تربیت مدرس هستیم چرا که فضای مجازی جز لاینفک زندگی افراد شده است و جرایمی را نیز به همراه خواهد داشت.