توقف شماره‌گذاری ۸ خودروی پرمصرف و حق پایمال شده مشتریان خودروسازان وطنی

گروه اقتصادی الف،   3960715204 ۵۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

بر اساس مصوبه دولت، پلیس شماره‌گذاری 8 خودرو را متوقف کرد، در حالی مردم قبل از تصویب و اجرای این مصوبه اقدام به پیش خرید خودرو کردند و مقصر نیستند، اما پاسخگو نیست و...

توقف شماره‌گذاری ۸ خودروی پرمصرف و حق پایمال شده مشتریان خودروسازان وطنی

به گزارش الف؛ پلیس راهنمایی و رانندگی شماره‌گذاری خودروهای تیگو ۵، آریزو ۵، ام‌وی‌ام‌ X۳۳، جک S۵، لیفان ۸۲۰، سوزوکی گراند ویتارا، هایما S۷ و BYD S۶ را به دلیل بالا بودن مصرف سوخت متوقف کرد.

ماجرا ازاین‌قرار است که ۲۴ مردادماه سال جاری اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری مصوبه جدید هیئت دولت درزمینهٔ هزینه‌ها و عوارض شماره‌گذاری خودروهای وارداتی و داخلی را ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه خودروسازان داخلی برای اولین بار در طول تاریخ فعالیت خود مشمول جریمه‌ در صورت تولید خودروهای سواری پرمصرف شده‌اند، به‌گونه‌ای که از زمان اجرایی شدن این مصوبه خودروسازان داخلی باید برای شماره‌گذاری خودروهای سواری تولیدی با مصرف سوخت ۸.۵ لیتر و بیشتر، یک خودروی فرسوده را اسقاط کنند.

از چند روز پیش پلیس راهنمایی و رانندگی با استناد به همین مصوبه هیئت دولت، شماره‌گذاری چند مدل خودروی داخلی را متوقف کرده و خواستار از رده خارج کردن یک خودروی فرسوده به ازای شماره‌گذاری هر دستگاه خودروی داخلی با مصرف سوخت ۸.۵ لیتر و بیشتر شده است.

در حال حاضر بنا بر اعلام پلیس شماره‌گذاری خودروهای خودروهایی که شماره‌گذاری آن‌ها متوقف‌شده شامل تیگو ۵، آریزو ۵، ام‌وی‌ام‌ X۳۳ (خودروسازی مدیران)، جک S۵، لیفان ۸۲۰ (کرمان موتور)، سوزوکی گراند ویتارا، هایما S۷ (ایران خودرو) و BYD S۶ (کارمانیا) هستند و خودروسازان هنوز در این رابطه اظهارنظری نکرده‌اند.

سرهنگ سعید روحی معاون فنی و مهندسی پلیس راهنمایی و رانندگی در این خصوص گفته بود: برابر مصوبه‌ای که امسال در هیئت‌وزیران به تصویب رسیده و از روز ۲۰ شهریور ۹۶ اجرایی شد، شماره‌گذاری کلیه خودروهای سواری داخلی که میزان مصرف سوخت آن‌ها ۸.۵ لیتر و یا بالاتر از ۸.۵ در ۱۰۰ کیلومتر است را موکول به اسقاط یک خودروی فرسوده کرده است که مطابق این مصوبه ۹ خودروی داخلی مربوط به 4 شرکت شناسایی و شماره‌گذاری آن‌ها نیز منوط به اسقاط خودروی فرسوده شد.

بر اساس اعلام پلیس، این مصوبه از سوی هیئت‌وزیران ابلاغ‌شده و تا زمانی که لغو این مصوبه از طریق هیئت محترم دولت اعلام نشود کماکان مصوبه قبلی از سوی پلیس در حال اجرا است.

اما این موضوع در طی روزهای اخیر مشکلات شماره‌گذاری برخی از خودروها باعث نارضایتی مردم شده است، البته در این میان شرکت‌های خودروسازی که طرف اصلی مصوبه دولت هستند، سکوت کرده و برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده به ازای تولید خودروهای پرمصرف را اجرایی نکرده‌اند.

موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در این مورد اظهار کرد: مردم این خودروها را پیش‌خرید کرده و باید در زمان مقرر تحویل می‌گرفتند اما ممانعت خودروسازان در اسقاط خودروهای فرسوده عاملی شده تا امکان شماره‌گذاری این خودروها فراهم نشود و مردم وقتی به نمایندگی‌های خودروسازان مراجعه کرده و دلیل عدم تحویل خودروهای خود را پیگیری می‌کنند هم با پاسخ قانع‌کننده‌ای روبه‌رو نمی‌شوند.

حال این مصوبه دولت اجراشده و پلیس بر اساس آن این خودروها را شماره‌گذاری نمی‌کند، اما در این میان فقط حقوق خریداران (مصرف‌کننده) که حتی ماه‌ها پیش از تصویب این مصوبه این خودروها را پیش خرید کردند پایمال می‌شود و سؤالاتی مطرح است:

1- اگر این خودروها، پرمصرف و بی‌کیفیت هستند؛ معیار تعیین میزان مصرف بر اساس چه استانداردی بوده که برخی خودروهای تولید داخل که بر اساس گزارش سازمان استاندارد تک‌ستاره هستند و ازلحاظ کیفیت قابل قیاس با برخی از این 8 خودرو نیستند، شماره‌گذاری می‌شوند؛ آیا مصرف خودروهای تک‌ستاره کم است؛ و اینکه چرا لیست میزان مصرف خودروهای تولید داخل اعلام و منتشر نمی‌شود؛ ؛ چگونه این خودروها که امروز شماره نمی شوند 4 ستاره گرفتند؟ ( این گزارش سازمان استاندارد را می‌توانید اینجا بخوانید).

2- دولت زمانی که این مصوبه را تصویب کرد، می‌بایست در مورد آن اطلاع‌رسانی کرده و از پیش‌فروش این خودروها توسط خودروسازان جلوگیری کند، یا اینکه سازوکاری را برای اجرای مصوبه از سوی شرکت‌های عرضه‌کننده تعیین می‌کرد تا حق مردم و خریداران این خودروهای پرطرفدار پایمال نشود.

3- حالا خریداران (مصرف‌کننده‌ها) این خودروها را که حتی ماه‌ها پیش از تصویب این مصوبه خودرو را پیش‌خرید و به خودروسازان پول پرداخت کرده بودند، امروز در بلاتکلیفی به سر می‌برند و نمی‌دانند خودروی خود را چه زمانی تحویل خواهند گرفت، این این افراد مقصرند یا... . لازم بود تمهیداتی برای این افراد در نظر گرفته می‌شد تا متضرر نشوند و در حالی که مقصر اصلی که خودروسازان هستند، جریمه شوند نه مردم.

باید پلیس و دولت با آگاهی از این موضوع و ایجاد شرایطی، مانع از بلاتکلیفی مردم (خریداران) این خودروهای پرطرفدار می‌شدند و یا اینکه قبل از تصویب و اجرای مصوبه مانع از پیش‌فروش خودرو توسط خودروساز جلوگیری می کردند، اما در این موضوع هم مانند گذشته حق مصرف‌کننده پایمال می‌شود و حتی سازمان حمایت از مصرف‌کننده هم که باید به این ماجرا ورود کند؛ سکوت کرده و خودروساز پول خودروی خود را دریافت کرده و هیچ نهادی هم در این مورد به مردم پاسخ‌گو نیست.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۵۶۹۸۱۶:۰۴:۱۶ ۱۳۹۶/۷/۱۵
قانونا ضرر را باید خودرو(لگن)سازان بدهند- کار سختی نیست وارد کننده ها هم خودرو اسقاط میکنن- این ایران خودرو و سایپا مثل همیشه دنبال دور زدن قانون هستن
ناشناس۱۱۵۷۰۳۱۶:۰۹:۰۰ ۱۳۹۶/۷/۱۵
مردم رایشون رو دادند حالا باید تاوانشو پس بدهند!
ناشناس۱۱۶۲۹۲۱۱:۱۷:۵۵ ۱۳۹۶/۷/۱۶
حالا دیگه باید به اقای جهانگیری گفت اقای جهانگیری یادتان هست....
فافا۱۱۶۹۱۱۲۲:۵۸:۴۳ ۱۳۹۶/۷/۱۶
حالا هی برن خودشونو ...بنفش کنن ..
ناشناس۱۱۵۷۰۹۱۶:۱۳:۵۲ ۱۳۹۶/۷/۱۵
چه مسخره بازی
ناشناس۱۱۵۷۵۲۱۷:۳۵:۱۲ ۱۳۹۶/۷/۱۵
همیشه همین بوده ضرر قانون ها و مصوبه ها برای مردم
علی۱۱۵۷۵۹۱۷:۴۹:۵۱ ۱۳۹۶/۷/۱۵
اینجا سر گردنه هست! بفهمید
حشمت۱۱۶۱۶۵۰۹:۴۹:۵۷ ۱۳۹۶/۷/۱۶
جالب اینجاست که نیروی انتظامی پول پلاک را گرفته و شماره گذاری نمیکنه!!! ای خدا به کی بگیم اینا رو
ناشناس۱۱۵۷۶۳۱۷:۵۵:۱۳ ۱۳۹۶/۷/۱۵
خودروسازها با قدرت نامحدوی که دارند هر قانونی را اراده کنند اصلاح میشود .
سعید۱۱۵۷۹۷۱۹:۱۴:۲۱ ۱۳۹۶/۷/۱۵
حالا تکلیف خریداران بیچاره چه میشود.خودروسازان همچنان دارند پیش فروش میکنند.هیچ کس هم مانعشان نیست.
مهدی مهدی۱۱۵۸۵۶۲۰:۴۴:۴۴ ۱۳۹۶/۷/۱۵
من یک آردی دارم در ۱۰۰کیلومتر در شهر ۱۶ لیتر مصرف میکند اینکه دیگه ساخت داخله
ناشناس۱۱۵۸۵۸۲۰:۴۸:۱۵ ۱۳۹۶/۷/۱۵
این دیگه چه مصوبه ای هست؟!هر چه حجم موتور بالا بره مصرف سوخت هم بیشتر میشه؟!حتما همه باید برن پراید قاتل رو بخرن؟!پس سانتافه رو که صدی ۱۴ میسوزونه رو پلاک نکنین!پس اکتیون رو که صدی ۱۶ میسوزونه رو پلاک نکنین!اون وقت میگن چه ایران تو خودرو عقبه!بعدشم نگاه کنید همه خودرو های اعلام شده حجم ۲۰۰۰به بالا دارن به جز آریزو۵ که من موندم برا چی اینو نوشتن؟خیلی مصرف باشه صدی۷ تا ۸
منتظر۱۱۵۸۶۴۲۰:۵۴:۴۹ ۱۳۹۶/۷/۱۵
بیچاره منه مصرف کننده که ماشینه زیر پامو فروختم به امید مثلا یه ماشینه بهتر ضرر فقط مال ماست والا خودرو ساز که واسش مهم نیست جالب اینجاست که با کمال ..دوباره دارن ثبت نام میکنن کسی هم نیست جلوی این از خدا بی خبرا رو بگیره تازه اقساط ماشینی رو که بعد از چهار ماه که تحویل ندادن رو هم میگن باید بدین....خدایا تو به داد ما برس....
ناشناس۱۱۵۸۶۷۲۱:۰۴:۱۶ ۱۳۹۶/۷/۱۵
کسی نیست از اقایان سوال کنه ایا سوزوکی ویتارا پر مصرفه یا پراید لکنتی؟ این بچه بازیا چیه که درآوردین ؟
حشمت۱۱۵۸۷۴۲۱:۱۳:۳۰ ۱۳۹۶/۷/۱۵
خودرو سازان که ماشیناشون را فروخته اند، وای به حال اونایی که پول دادند و خریده اند
ناشناس۱۱۵۹۰۵۲۱:۳۹:۵۰ ۱۳۹۶/۷/۱۵
دولت محترم نمی توانید جلوخودروسازان را بگیرید گناه مصرف کننده چیه مبلغ کلانی نقدادادیم منتظر شماره ومدارک هستم چه کنم اینه علی وار عدالت اینه زور نگید خدابزرگه
محمد۱۱۵۹۱۲۲۱:۵۲:۰۶ ۱۳۹۶/۷/۱۵
مردم چه پناهی دارند
ناشناس۱۱۵۹۴۴۲۲:۵۱:۵۸ ۱۳۹۶/۷/۱۵
شرم آور است. مردم بیجاره.
ناشناس۱۱۵۹۵۳۲۳:۲۱:۴۷ ۱۳۹۶/۷/۱۵
آقا این مشکلات رو حل کنید . بنزین برداریم بریم جلو در کارخونه خودمون رو آتیش بزنیم ضرب العجل حل می کنین!!!!!!
ناشناس۱۱۵۹۷۴۰۰:۰۹:۳۴ ۱۳۹۶/۷/۱۶
بیشتر از یک ماهه ۹۲ملیون برای خودرو هایما به صورت تحویل فوری ۴۸ساعته پرداخت کردم الان بعد از یک ماه میگن معلوم نیست کی پلاک بشه . واقعا مسخرست نه پولمون رو پس میدن نه ماشین رو میدن
ناشناس۱۱۵۹۹۱۰۰:۴۳:۳۹ ۱۳۹۶/۷/۱۶
باز هم خودورو سازان از این قضیه پیروز در می آیند.چون هر وقت دیدیم شماره گذاری متوقف می شود بعدش این خبر می آید که مهلت چند ماهه گرفتند. دیگه عادت کردیم به این اخبار
ایرانی۱۱۶۰۵۰۰۷:۲۳:۰۰ ۱۳۹۶/۷/۱۶
این خودروها را میخوان گرون کنند برای همین با توجیه قانونی پول پیش خرید هارو پس میدن بعد پیش فروش با شرایط جدید
محمد رضا۱۱۶۰۹۶۰۸:۲۸:۱۳ ۱۳۹۶/۷/۱۶
آریزو5 که مصرفش خیلی کمتر از سمند وپارس هست
حشمت۱۱۶۱۲۰۰۸:۵۴:۱۸ ۱۳۹۶/۷/۱۶
نیروی انتظامی پول شماره گذاری را گرفته ، به چه حقی پلاک را نمی دهد ، مردم تا کی باید تحمل کنند؟
زارع۱۱۶۱۳۲۰۹:۰۷:۳۰ ۱۳۹۶/۷/۱۶
پس بقیه خودرو های پر مصرف چی؟ رونیز، ماکسیما، زانتیا، لندکروزر، بنز s500 ، پاترول و خ ماشینای دیگه ک سوختشون بالاست؟
محمد۱۱۶۱۳۳۰۹:۰۸:۲۶ ۱۳۹۶/۷/۱۶
من 820 دارم ، از 406 هم کمتر مصرف میکنه، این یعنی چی؟ دقت کردن همه ماشین های خوب چینی که راقب و خریدار زیاد دارن رو شماره گذاری نمیکنن. نشون میده پلیس هم از..(سایپا و ایران خودرو) داره حمایت میکنه خودروهای چینی ایمنی بهتری دارند.... ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۱۸۰۴۳۱۰:۳۶:۳۶ ۱۳۹۶/۷/۱۸
اين درسته اينا همه برا اينه كه مردم ٤٠٥ بخرن
ناشناس۱۱۶۱۵۵۰۹:۲۸:۵۸ ۱۳۹۶/۷/۱۶
دمتون گرم. اينها دقيقا محصولاتي هستند كه در چند سال اخير در حاشيه امن بودند و به ازاي هر محصول سودهاي باورنكردني حدود90% را برده و مي برند. بعد چيني ها و سهامداران خصوصي اينها مي گويند مسئولان ايراني چقدر ... هستند. و به ريش همه ي ما مي خندند.
ناشناس۱۱۶۲۱۱۱۰:۲۴:۵۱ ۱۳۹۶/۷/۱۶
پرايدو تو ليست نديدم. يعنی جان مردم کم ارزشتر از سوخته؟!
فرجی۱۱۶۲۹۹۱۱:۲۶:۳۰ ۱۳۹۶/۷/۱۶
چرا مصرف کننده باید جرم خودرو سازان بکشه سودهای هنگفتشون یک مقدار کمتر کنن وبه دادمردم بیچاره برسن پول نقد گرفتن وماشین برای خوشگلی تو پارکینگ بزاریم بدون پلاک که نمیشه استفاده کرد این دولت هم فکر جیبهای خودش همیشه مردم بیچاره باید ضرر کنن
جک۱۱۶۹۸۱۰۲:۱۱:۱۸ ۱۳۹۶/۷/۱۷
خداروشکر مشکل حل شد
مجتبی۱۱۶۷۴۱۱۹:۳۴:۵۹ ۱۳۹۶/۷/۱۶
بنده هم مثل همه دوستان برج دو یک هایما ۷ توربو ثبت نام کرده بودم که بیستم برج شیش هم دعوت نامه برایم امد و بقیه پول را واریز کردم که قرار بود هفتم برج هفت خودرو را به بنده تحویل بدهند ولی تا به امروز نتونستن تحویل بدهند اخر سر امروز رفتم نمایندگی که چرا ماشین را تحویل نمی دهید گفتند که ایران خودرو با پلیس راهور در مورد شماره گذاری هایما به مشکل بر خورده که نمیتونه خودرو را تحویل دهد وبنده عرض کردم تکلیف بنده چیه گفتند که برای هر روز تاخیر مبلغی به شما به عنوان جریمه پرداخت خواهند کرد که رقم مبلغ را بهم نگفتن حالا نمیدانم چیکار کنم ایا راهی هست که بنده پولم را بگیرم و بیخیال خودرو چینی ایران خودرو شوم
سترک قشقایی نمدی۱۱۶۸۱۰۲۱:۰۵:۱۹ ۱۳۹۶/۷/۱۶
من جک s5 دارم مصرفش کمه و راضی ام . از این ماشین های داغون ایران خودرو ایمن تر و با کیفیت تر هستن و این هم .. مردم باید تاوانشو بدن
جک۱۱۶۹۸۰۰۲:۱۰:۰۱ ۱۳۹۶/۷/۱۷
خداروشکر مشکل حل شذه از هفته بعد شماره گذاری شروع میشه
Hadi۱۱۶۹۸۸۰۳:۳۰:۳۳ ۱۳۹۶/۷/۱۷
از بهمن ماه سال گذشته یه جک اس۵ ثبت نام کردم اما قرار بود برج ۵ تحویل بدن که یه دفه این مشکل پیش اومده و ماشینمون نمیدن. خب این چه قانونیه؟ گناه ما چیه؟ خدا .. کنه. تکلیف ما رو روشن کنن. فکر میکنن اگه پلاک نکنن ما میتونیم پولمونو از نمایندگی بگیریم؟ بخدا دیگه نمیدن. این مشکل رو حل کنن
طاها۱۱۷۱۸۸۱۱:۴۲:۳۰ ۱۳۹۶/۷/۱۷
گرفتن حق مظلوم ازظالم کارکیست آیا دولت چرابایدهر مصوبه ای که دارد به نفع سرمایه دار وکارخانه است به ضرر مردم بیگناه ومظلوم
رضا۱۱۷۲۸۴۱۳:۳۶:۵۵ ۱۳۹۶/۷/۱۷
میخوان گرونش کنن دارن بهانه میارن ، چند روز دیگه با یه تبصره ولی با قیمت بالاتر پلاکش میکنن ، ضررشم مردم بدن ، مگه چیه ؟ آقایون هم باید به فکر بانکاشون باشن نه مردم !
ناشناس۱۱۷۵۴۶۱۸:۰۸:۵۲ ۱۳۹۶/۷/۱۷
کسی میدونه کسایی ک این ماشینو دارن یعنی نمیتونن بفروشنش دیگه؟؟کلا شماره گذاری نمیشه یا فقط ماشین صفر کیلومترش پلاک نمیشه؟
ناشناس۱۱۷۶۳۴۱۹:۴۷:۰۵ ۱۳۹۶/۷/۱۷
قبل از اجرای هر قانونی باید اطلاع رسانی صورت بگیره و از مشتری ضعیف و مصرف کننده حمایت لازم بشه و مطابق قانون اساسی هیچ کس نمی تواند اعمال حق خویش رو وسیله ای برای اضرار به دیگران قرار بده
ناشناس۱۱۷۷۵۵۲۳:۰۹:۴۳ ۱۳۹۶/۷/۱۷
من یک x33 ثبت نام کرده بودم . ماشین از کارخونه اومده بیرون ولی ماشین حمل بار رفته یک شهر دیگه .هنوزم نمایندگی نفهمیده کجاست. ماشین رو که پیدا کنیم باید برش گردونیم نمایندگی. بعدش بشینم بدون پلاک نگاش کنم تا دعوای زرگری آقایون تمام بشه پلاکش بیاد. من موندم چرا حمله کردن به ماشینای بمی مثلا آریزو که غیر ممکنه سوختش بالاباشه موتورش با ۳۱۵ یکیه که
جک۱۱۷۷۹۴۰۰:۰۷:۰۶ ۱۳۹۶/۷/۱۸
دوستان نترسین مگه میشه پلاک نکنن مجبورن پلاک کنن این ضرر تنها واسه خودروسازا نیست دولت هم ضرر میکنه اگه ادامه پیدا کنه خیالتون راحت از هفته بعد شروع میشه
ایرانی بدبخت۱۱۷۹۰۳۰۸:۱۵:۳۸ ۱۳۹۶/۷/۱۸
همه اینا برا پوله . احتمالا سهم راهنمایی از سودهای بادآورده شرکتهای خودرویی کمه ! اینا پول بدن حله . این مملکت هر چیزی و هر مشکلی با پول حل میشه . شما تو ساختمان سازی هر خلافی بکنی و جریمه شو بدی به شهرداری خلاف هم حل میشه . گیر همه چیز پوله .
مهدی خانپور۱۱۷۹۴۷۰۹:۰۶:۵۱ ۱۳۹۶/۷/۱۸
سلام یکی بهم بگه چرا میگن ۹ خودرو - ولی اسامی رو میشمارم ۸ تاست !!!! وضعیت رنو کپچر چی جوریه ؟!!
فرشید۱۱۸۰۰۶۱۰:۰۶:۳۵ ۱۳۹۶/۷/۱۸
من . . که نه چک پاس میکنم نه شماره میخام ماشین رو تحویل گرفتم 580 کیلومتر هم رفتم . . .تا یکسال هم ز بزنن چک پاس نمیکنم
خوشبین۱۱۸۰۱۰۱۰:۰۹:۲۸ ۱۳۹۶/۷/۱۸
چند روز دیگه این خودروها گران می شوند و مسئله حل می شود.
احمد۱۱۸۱۱۳۱۲:۱۶:۲۹ ۱۳۹۶/۷/۱۸
ببینم اگر بنا به جمع کردن و پلاک نکردن ماشینهای مصرف بالاست پس چرا بنزها و ماشینهای مدل بالا و پر مصرف آقایون و رجال سیاسی و شخصیتها هر روز بیشتر از دیروز میشه و از ترددشون جلو گیری نمیشه؟ در ثانی تکلیف تمامی کسانی که خودرو پیش خرید کردن و با ثبت نام پولشون رو به خودرو سازی ها دادن چیه؟ و چرا باید پاسوز دعوای بین دولت و نیرو انتظامی و مجلس بشن؟ به این روزها و ایام قسم خدا رو خوش نمیاد. بی تفاوتی نسبت به جان و مال مردم عین ضد انقلابی بودن و بی مسئولیتی نسبت به نظامه.
امیر۱۱۸۱۹۶۱۳:۴۵:۵۲ ۱۳۹۶/۷/۱۸
سلام خوشبختانه بنده x33اسپرت رو تازه پلاک کردم و شاملم نشده انشاللهمشکل همه زودتر حل بشه و مثل من از این ماشینای چینی که خدا بیامرزه امواتشون که به داد مردم ایران رسیدن لذت ببرن, چون ماها نه داشتیم بری ماشین دویست میلیونی بخریم نه میخواستیم تو ماشینای ایرانی بمیریم پس پولی که دادم از شیر مادر حلالترشون
حشمت۱۲۰۵۲۸۱۲:۳۵:۱۴ ۱۳۹۶/۷/۲۱
خودروسازان باید هزینه دیرکرد شماره گذاری را به خریدداران پرداخت کنند، ما که ماشین نخریدیم توی پارکینگ نگه داری؟
علی۱۲۲۲۶۲۱۹:۴۸:۲۴ ۱۳۹۶/۷/۲۳
واقعا جالبه . از چهارشنبه هفته قبل گفتن مشکل پلاک حل شده اما هنوز ایران خودرو میگه ناجا پلاک نمیکنه هایما و سوزوکی رو. حدود دو ماه هست که پول رو ازمون گرفتن امروز فردا میکنند . مملکته جالبی داریم
حشمت۱۲۳۸۶۹۱۵:۳۸:۱۲ ۱۳۹۶/۷/۲۵
ایران خودرو طبق بند ۲۹ قرارداد موظف است که بابت دیرکرد شماره گذاری به مشتریان خود خسارت پرداخت کند.زیرا مشتری هیچ تقصیری در این مورد ندارد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  24. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

آخرین عناوین