مدیرعامل اسنپ: تابع قانون هستیم

گروه اقتصادی الف،   3960712129 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرعامل اسنپ گفت: با توجه به نوین بودن ماهیت کسب‌وکار اسنپ باید قوانین نوین که با ماهیت این کسب‌و‌کار همخوانی دارند وضع شود، نه اینکه قوانین سنتی را بر کسب‌وکارهای نوینی تحمیل کنیم.

 مدیرعامل اسنپ: تابع قانون هستیم

اسنپ، اسمی که این روزها زیاد شنیده می‌شود؛ استارت‌آپی که جای خودش را در بین مردم باز کرده است و حسابی طرفدارهای ثابت خودش را دارد، امروز از همه می‌شنوید که حداقل یکبار از اسنپ استفاده کرده‌اند و از خدمات با احترام، کولر و... راضی هستند. حالا که به قول معروف اسنپ برای خودش جایگاهی پیدا کرده است، شهرداری تهران روی مالکیت آن دست گذاشته و بارها در مورد اینکه اسنپ باید زیر نظر شهرداری فعالیت کند حرف زده‌اند. اگرچه فعالیت اسنپ با مجوزهای قانونی انجام می‌شود، مسئولان شهرداری با زیرسوال بردن اسنپ و اینکه امنیت ندارد و ارگانی بر آن نظارت نمی‌کند، سعی دارند مالکیت آن را به دست گیرند.

فرهیختگان آنلاین در ادامه نوشت: همین صحبت‌ها و حاشیه‌هایی که برای اسنپ به وجود آمده است دلیلی شد که با شهرام شاهکار، مدیرعامل اسنپ در مورد اما و اگرهای اسنپ و حاشیه‌های این روزهایش گفت‌وگو کنیم.

ایده اولیه راه‌اندازی اسنپ از کجا شروع شد؟

با فراگیر شدن دامنه اینترنت در سراسر دنیا، بسیاری از کسب‌وکارها از قالب سنتی خود خارج شدند و تحول یافتند. ایده اولیه طراحی نرم‌افزار اسنپ در واقع با نگاه به سیستم حمل‌ونقل آنلاین رایج در سایر کشورها اخذ شده است. افزایش چشمگیر ضریب نفوذ اینترنت همراه در ایران موجب شد که جای خالی چنین سرویسی را در کشورمان احساس کنیم. ابتکار عمل ما آنجا شکل گرفت که با بهره‌گیری از دانش نخبگان کشورمان این سامانه را بومی کردیم و نرم‌افزار اسنپ به تمامی محصول دست متخصصان دانشگاهی ایران است.

اسنپ همواره با سرویس، محصول یا کمپینی تازه مخاطبانش را غافلگیر می‌کند. برنامه آتی شما برای ارتقای این سامانه و به‌طور خاص برای حضور در سایر شهرهای ایران چیست؟

اسنپ در تمام بخش‌های خود با نگاهی رو به آینده حرکت می‌کند و تمام تصمیمات ما در جهت بهبود کیفی و کمی خدمات این سازمان به‌طور توامان گرفته می‌شود. کمتر از سه ماه است که شهر مشهد را به حوزه خدمات‌دهی اسنپ اضافه کردیم و امیدواریم به‌زودی موفق شویم که خدمات خود را به سایر شهرهای ایران برسانیم و تنوع سرویس‌هایمان را بیشتر کنیم. همچنین بعد از تحریم‌‌های اخیر ایران از سوی شرکت‌های اپل و گوگل و عدم دسترسی کاربران سیستم‌عامل آی‌اواس به نرم‌افزار اسنپ، موفق شدیم ظرف چند هفته وب‌اپلیکیشن اسنپ را در اختیار کاربران خود قرار دهیم.

اسنپ در حال حاضر چند راننده در ناوگان خود دارد؟

بیش از ۱۵۰ هزار همراه در ناوگان اسنپ مشغول به کار هستند و اسنپ مفتخر است که برای بانوان نیز فرصت اشتغال فراهم کرده است. سرویس ویژه بانوان اسنپ اکنون در تهران به خدمات‌رسانی مشغول است و وظیفه جابه‌جایی بانوان و خانواده‌ها را برعهده دارد. در اینجا اجازه دهید یکبار دیگر تاکید کنم برخلاف باور غلطی که گاهی شنیده می‌شود نرخ کرایه سرویس‌‌های اسنپ‌رُز (مخصوص بانوان) و اسنپ‌اکو برابر است. در واقع شائبه از آنجا پیش می‌آید که اسنپ تخفیف ناچیزی برای مسافران اسنپ‌رُز در نظر گرفته است و آن با پرداخت مابه‌التفاوت به بانوان همراه خود جبران می‌‌کند. بنابراین نرخ کرایه تمام‌شده برای همراهان آقا و بانو در اسنپ یکسان است.

اسنپ امنیت مسافران خود را چگونه تامین می‌کند؟

ضرورت بحث امنیت مسافر از روز نخست برای ما مطرح بود و به همین دلیل تدابیر لازم را جهت تامین آن اندیشیده‌ایم؛ همین‌قدر بگویم که ما در به اختیار گرفتن همراهان مطمئن حساسیت زیادی به خرج می‌دهیم. کسانی که قصد دارند عضو ناوگان اسنپ شوند باید در مصاحبه حضوری شرکت کنند و مدارک مورد نیازی چون گواهی عدم سوءپیشینه، گواهینامه، کارت ماشین، کارت ملی، بیمه‌نامه و معاینه فنی خودروی خود را در اختیار اسنپ قرار دهند. تصویر اسکن‌شده این مدارک پس از انجام بررسی‌های لازم در فایل مربوط به هر شخص ثبت می‌شود. در صورت موفقیت افراد در مصاحبه نوبت به بازرسی کامل وسیله نقلیه همراهان می‌رسد که گروهی متشکل از متخصصان کنترل کیفی اسنپ این مهم را برعهده دارند.

در گام بعدی واحد آموزش اسنپ رفتار صحیح با مسافر و نحوه استفاده درست از نرم‌افزار را به افراد آموزش می‌دهد. با این حال ما به همین اکتفا نکرده‌ایم و بخش حفظ امنیت سفر را در طراحی نرم‌افزار اسنپ نیز در نظر گرفته‌ایم. نرم‌افزار اسنپ به‌گونه‌ای طراحی شده است که مسافر می‌تواند تمام مشخصات راننده از قبیل عکس، نام، نام‌خانوادگی، مدل و شماره پلاک خودرو را مشاهده کند و تطبیق دهد. همچنین نرم‌افزار ما مجهز به امکان اشتراک‌گذاری سفر است و افراد می‌توانند مشخصات سفر خود را در حین انجام آن با نزدیکان‌شان به اشتراک بگذارند.

در صورت نیاز امکان بررسی دقیق مکان راننده و مسافرش‌ نیز وجود دارد. علاوه‌بر همه این موارد گروه پشتیبانی ۲۴ ساعته اسنپ پاسخگوی سوالات احتمالی مسافران است. مشارکت مسافران در سیستم امتیازدهی هوشمند اسنپ یکی از موثرترین راهکارها برای بالا بردن امنیت سفر با این سامانه است. در واقع اگر هر مسافر تجربه سفر خود را از طریق امتیازدهی در اپلیکیشن به ما منتقل کند مسیر همکاری ما با رانندگان ممتاز مرتفع می‌شود.

این روزها هر کدام از معاونان و مدیران شهری چراغ سبزی برای تحت پوشش گرفتن اسنپ نشان می‌دهند. نظر شما درباره صحبت‌هایی که می‌شود، چیست؟ آیا اسنپ مایل است در زیرمجموعه یک سازمان دیگر قرار بگیرد؟

پاسخ ما به این سوال صریح و روشن است؛ اسنپ وضع‌کننده قانون نیست، تابع قانون است. بنابراین هر تصمیمی که از سوی نهاد‌های رسمی کشور برای فعالیت سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل درون‌شهری اتخاذ شود و به تصویب مراجع قانونی برسد، گروه ما آماده انجام همکاری‌های لازم در اجرای آن خواهد بود.

ذکر این نکته ضروری است که با توجه به نوین بودن ماهیت کسب‌وکار اسنپ باید قوانین نوین که با ماهیت این کسب‌و‌کار همخوانی دارند وضع شود، نه اینکه سعی کنیم قوانین سنتی را بر کسب‌وکارهای نوینی نظیر اسنپ تحمیل کنیم و آنها را به‌اجبار در قالب کسب‌و‌کارهای سنتی قرار دهیم. چراکه نه‌تنها اجبار این نوع قوانین یا موضع‌گیری بدون در نظر گرفتن تفاوت ماهوی کسب‌وکارهای نوین موثر نخواهد بود، بلکه باعث آسیب جدی به ذات پویای این نوع کسب‌و‌کار خواهد شد. فراموش نکنیم که اسنپ با ۶ میلیون مسافر و صدها هزار همراه موفق شده با استفاده از ظرفیت‌های فناوری به‌خوبی نیازهای حمل‌و‌نقلی هموطنان ایرانی را تامین کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۳۷۵۴۱۳:۴۰:۱۰ ۱۳۹۶/۷/۱۲
اصلا نظارتی بر نحوه انتخاب رانندگان همکار با شرکت اسنپ نیست شرایط همکاری فقط داشتن ماشین و موبایل هست اینکه فرد از نظر اخلاقی سالم هست سوء پیشنه ای داره یا نداره اصلا مهم نیست نیروی انتظامی و قوه قضائیه باید در مورد این موضوع قاطعانه برخورد کنند
ناشناس۱۲۴۱۳۵۲۰:۱۱:۵۵ ۱۳۹۶/۷/۲۵
من خودم راننده اسنپ بودم سوء پیشینه میگیرن
ناشناس۱۱۳۹۳۰۱۸:۱۰:۲۴ ۱۳۹۶/۷/۱۲
فراموش نکنیم که اسنپ با ۶ میلیون مسافر و صدها هزار همراه موفق شده با استفاده از ظرفیت‌های فناوری به‌خوبی نیازهای حمل‌و‌نقلی هموطنان ایرانی را تامین کند.
ناشناس۱۱۴۱۵۵۰۸:۴۹:۱۷ ۱۳۹۶/۷/۱۳
اسنپ خیلی خوبه ولی نمیدونم چرا یه عده توان و تاب و تحمل موفقیت های یک تکنولوژی رو تو ایران ندارن به خاطر همینم متاسفاته دست به خراب کردن بدنه یک عامل پیشرفته میزنن...
ناشناس۱۱۵۶۷۰۱۵:۳۷:۱۴ ۱۳۹۶/۷/۱۵
نوین؟ کپی کاری از اوبر کردید پز نوین بودن هم می دید.
مهران۱۱۶۹۵۴۰۰:۲۸:۲۴ ۱۳۹۶/۷/۱۷
اسنپ بسيارعالي است واگرزيرنظرشهرداري برود،،،،الفاتحه
ناشناس۱۱۸۷۵۷۰۵:۰۸:۲۲ ۱۳۹۶/۷/۱۹
سلام,هیچ نظارتی به نظر من بر استخدام راننده نیست تو اسنپ چون راننده داره که دست و گردنشو تتو کرده ,بیخیال آقای تابع قانون,.باید نظارت بر روی اسنپ چند برابر شود تا رانندگانش که از اقصی نقاط ایران تشریف اوردن تهران ومشغول حمل نقل مسافرهستن هیچ وقت به فکر تجاوز به ناموس مردم نیافتن ,مرسی از مسولین ,خواهشأ به فکر مردم وناموس مردم باشین ,اینجا ایران هست آقای تابع قانون
فرید۱۲۴۳۲۲۰۱:۳۸:۵۹ ۱۳۹۶/۷/۲۶
چه جالب ! یعنی کسایی که تتو روی بدنشون دارن انسان نیستن و شعور ندارند و شما با شخصیت و فهمیده ی جامعه هستی ؟؟؟؟؟ شعور و شخصیت هر فرد رو از رفتارش باید سنجید جناب
ناشناس۱۲۰۵۲۰۱۲:۰۴:۰۱ ۱۳۹۶/۷/۲۱
بك كار خوب هم كه بنفع ملت دارد انجام ميشود شهرداري ميخواهد دخالت و خراب كند شهرداري به فكر اتوبوسهاي دود زا و بروز رساني و ساعت مندي خطوط اتوبوس راني خودش باشد شهرداري تهران بايد حوابگوي هزاران ميلياردي كه از عوارض ساليانه اتوموبيلها و عوارضهاي كسب و نوسازي و تراكم فروشيهايش باشد شهرداري تهران بايد جوابگوي ساخت اينهمه دكان و مغازه و تجملسازي شهر باشد شهرداري لطفا در كار اسنپ دخالت نكن كه موجب نارضايتي مردم ميشود . والسلام عليكم و رحمة الله
ناشناس۱۲۱۴۸۳۱۶:۳۵:۲۵ ۱۳۹۶/۷/۲۲
کسب و کار چه نوین باشد چه سنتی باید تابع قوانین جاری کشور باشد. اسنپ فقط جهت سودجویی و دریافت پورسانت بیشتر اجازه کار به راننده تا زمان تهیه و ارائه مدارک می دهد. هر شخصی می تواند فقط در عرض یک دقیقه راننده اسنپ شود و مدارک دیگر را از قبیل عدم سوء پیشینه را تا یک یا دو ماه دیگر تحویل دهد و اگر سوء پیشینه هم داشت بازاریابان و مشاوران اسنپ در کنار او خواهند بود! حامی کسب و کار نوین هستیم ولی در چهارچوب قانون!
ناشناس۱۲۱۴۸۵۱۶:۳۷:۱۶ ۱۳۹۶/۷/۲۲
با اسنب مهربان باشید و حمایت کنید. مخالفت با اسنب مخالفت با تکنولوژی است. در طول تاریخ هر کس با تکنولوژی مقابله کرده سر خود را به دیوار بتنی زده است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین