کشف پیکر آخرین سرنشین بالگرد MI17 در آب‌های خزر پس از 10 ماه/ فرماندار بهشهر: الزامی به اطلاع‌رسانی نبود!

گروه اجتماعی الف،   3960711095

یک فروند بالگرد MI17 شرکت نفت خزر در صبحگاه هفتم آذرماه سال گذشته برای انتقال یک مصدوم از سکوی نیمه‌شناور ایران امیرکبیر به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مأموریت پرواز یافت.

کشف پیکر آخرین سرنشین بالگرد MI17 در آب‌های خزر پس از 10 ماه/ فرماندار بهشهر: الزامی به اطلاع‌رسانی نبود!
از سقوط بالگرد اجاره‌ای شرکت نفت خزر که در 20 کیلومتری بندر امیرآباد بهشهر اتفاق افتاد؛ تاکنون حدود 10 ماه می‌گذرد و کشف جسد مربوط به تنها سرنشین مفقودشده نیز 20 روز پیش در سکوت خبری از دل آب‌های خزر به خوزستان منتقل شد.
 

به گزارش فارس، یک فروند بالگرد MI17 شرکت نفت خزر در صبحگاه هفتم آذرماه سال گذشته برای انتقال یک مصدوم از سکوی نیمه‌شناور ایران امیرکبیر به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مأموریت پرواز یافت.

این بالگرد با دو خلبان به نام‌های سیدحسن محمدی کهنگی و غلام‌رضا میرزایی به‎سمت سکوی نفتی خزر پرواز کرد و پس از فرود، به همراه علی مرداسی از کارکنان شرکت نفت خزر که دچار عارضه قلبی شده بود و همچنین دو سرنشین دیگر به نام‌های رضا سنقری مهندس پرواز و حسین جعفرزاده سرهنگ بازنشسته آماده حرکت به‎سمت ساحل شدند.

کمتر از 20 ثانیه از پرواز نگذشته بود که بالگرد در سه کیلومتری سکو آتش گرفت و در آب سقوط کرد، در همان‎روز جسد چهار سرنشین در آب‌های خروشان خزر کشف شد و تنها یک سرنشین یعنی علی مرداسی(مصدوم حادثه) مفقود ماند، با وجود جست‌وجوهای فراوان اما اثری از این سرنشین یافت نشد.

خانواده علی مرداسی در این مدت، بارها وارد بندر امیرآباد شدند و از مسؤولان تقاضا می‌کردند تا دور جدیدی از جست‌وجوها آغاز شود، گشت‌های ساحلی و جمعی از غواصان به دل آب می‌زدند تا شاید نشانه‌هایی از آخرین سرنشین بالگرد نفت خزر پیدا کنند، صیادان و کارکنان شرکت‌های صیادی با یافتن هر چیزی که احتمال می‌دادند بتواند سر نخی از آخرین سرنشین بالگرد باشد، به مسؤولان اطلاع می‌دادند.

سرانجام در 18 شهریورماه امسال‌ بود که در نوار ساحلی بهشهر، یک جسد توسط صیادان کشف شد و در بررسی اولیه با توجه به ظواهر امر از جمله پوشش آن، احتمال اینکه جسد متعلق به تنها سرنشین بالگرد سقوط‎کرده در دریای خزر باشد، قوت گرفت.

جسد به پزشکی قانونی مازندران تحویل داده شد، تعدادی از کارکنان سکوی نیمه‌شناور امیرکبیر به‌طور صددرصدی اعلام کردند که این جسد متعلق به علی مرداسی است، لذا خانواده او از شهر ایذه به مازندران سفر کردند و از دندان‌های ایمپلنت و لباس‌های فرد متوفی و آزمایش‌های مربوطه مشخص شد که جسد متعلق به تنها سرنشین باقی‌مانده از بالگرد MI17 یعنی علی مرداسی است.

پیکر فرد متوفی پس از طی مراحل قانونی، نهایتاً در 22 شهریورماه سال‌جاری به ایذه در خوزستان منتقل و در 23 شهریورماه تشییع شد، این مراحل در حالی طی شده‌اند که پزشکی قانونی مازندران هیچ خبری در ارتباط با اعلام هویت آخرین بازمانده از سرنشین بالگرد MI17 را تا امروز اعلام نکرده بود.

فرماندار بهشهر در این زمینه گفت: در آن حادثه، بالگرد نفت خزر برای انتقال فرد مصدوم به سکوی نفتی اعزام شده بود؛ لذا این فرد در آن زمان با لباس مخصوص بر روی برانکارد قرار گرفته و حتی کاور به تن داشت.

سیدخالق سجادی اظهار کرد: مقداری از جسد پس از ماه‌ها سالم مانده بود و همکاران متوفی با توجه به لباس‎ها، و خانواده او نیز از دندان‎های ایمپلنت احتمال قوی دادند که جسد باید متعلق به علی مرداسی باشد.

وی در پایان درباره علت تأخیر در اعلام کشف جسد بیان کرد: الزام و پیگیری خاصی برای اعلام این خبر به رسانه‌ها نبود، ضمن اینکه بخشی از ماجرا به استان خوزستان مرتبط بوده است.

پزشکی قانونی مازندران نیز پس از 20 روز از انتقال جسد مرحوم علی مرداسی به خوزستان و حتی تشییع جنازه او در خوزستان، امروز این خبر را رسانه‌ای کرد، خبرنگاران اما ترجیح داده‌اند که از سکوت آب‌های خزر تا خروش امواج جنوب، در این ماجرا تنها به یک انتقاد کوچک بسنده کنند و بیشتر به این بیندیشند که یک خانواده از چشم‌انتظاری بیرون آمدند و دیگر نگاه‎شان را به‌سمت آب‌های خزر نمی‎دوزند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین