قدم به قدم در تعقیب جنایتکار فراری/ دستگیری در افغانستان

گروه حوادث الف،   3960701135

پسر شرور که پس ازجنایت خیابانی به افغانستان گریخته و ماه‌ها در یک روستا مخفی شده بود، درعملیات مشترک کارآگاهان جنایی تهران و پلیس بین‌الملل-اینترپل- به دام افتاد.

قدم به قدم در تعقیب جنایتکار فراری/ دستگیری در افغانستان

او پس از دستگیری و انتقال به ایران، جزئیات جنایت را فاش کرد.به گزارش «ایران»، پرونده این جنایت از ساعت 7 بعدازظهر 13 آذر سال گذشته و درپی اعلام کشته شدن پسر جوانی در خیابان استاد معین، در دستورکار بازپرس کشیک قتل و تیم تحقیق قرارگرفت.پدر امیر در نخستین تحقیقات گفت: «شب گذشته پسرم با سرنشینان یک خودروی سواری درگیر شد و آنها پس از اینکه امیر را با چاقو زدند از محل متواری شدند. پس از آن پیکرخونین پسرم به بیمارستان انتقال یافت، اما صبح امروز با ما تماس گرفتند و خبر مرگ پسرم را اعلام کردند.»

شاهدی برای جنایت
روزنامه ایران: در ادامه تحقیقات دوست امیر به پلیس گفت: «ما به پارکینگ آزادی در خیابان استاد معین رفته بودیم تا امیر ماشین‌اش را بردارد. من جلوی پارکینگ با خودروی ال 90 شخصی‌ام ایستاده بودم که دیدم یک 206 سفیدرنگ از پارکینگ بیرون آمد. فکر کردم امیر است و به همین علت برایش دست تکان دادم. ناگهان متوجه شدم که ماشین امیر را اشتباه گرفتم. خودرو 206 به سمت من آمد و سرنشین آن نگاهی تند به من انداخت و گفت: «چیه؛ به خط پیشونیت می‌نازی!!». بعد هم پیاده شد و یک سیلی به من زد. این شخص را شناختم؛ او بهمن، یکی از بچه‌های محله مهرآباد جنوبی بود. همان موقع  امیر از پارکینگ خارج شد که بهمن یک سیلی هم به او زد و در ادامه، امیر و بهمن با یکدیگر درگیر شدند. بهمن با چاقو به سمت امیر رفت؛ امیر عقب کشید تا چاقو نخورد اما زمین خورد. بهمن روی سینه‌اش نشست و چند ضربه به او زد و بسرعت سوار ماشین من شد و از محل فرار کرد. دوستش نیز با ماشین 206 خودشان از محل فرار کرد. امیر را به بیمارستان منتقل کردیم و من ماشین رهاشده‌ام را ساعت 12 همان شب در خیابان ستارخان پیدا کردم.

شناسایی متهم فراری
پس از شناسایی عامل جنایت، بازپرس ایلخانی دستور بازداشت متهم فراری را صادر کرد. در ادامه تحقیقات، کارآگاهان جنایی با بررسی سوابق بهمن دریافتند که او از مجرمان سابقه دار در زمینه خرید و فروش موادمخدر و همچنین دارای سوابق متعدد در نزاع، درگیری و قدرت نمایی است. کارآگاهان با شناسایی محل سکونت بهمن، راهی آنجا شدند اما اطلاع پیدا کردند او پس از مراجعه به محل سکونتش، سوار برخودروی برادرش متواری شده است.  برادر متهم نیز در تحقیقات به کارآگاهان جنایی گفت: «آخرین بار زمانی که برادرم را دیدم او با حالتی مضطرب و گریان می‌گفت بدبخت و بیچاره شده است و از اینکه مشروب خورده بود ابراز پشیمانی می‌کرد. بعد از آن هم پژو 206 مرا گرفت و خانه را ترک کرد و دیگر از او خبری ندارم.»

دستگیری در افغانستان
در ادامه تحقیقات، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران اطلاع پیدا کردند بهمن با کمک یک مرد افغان تبار به نام «غلام» و از طریق مرزهای شرقی کشور به افغانستان گریخته است. رسیدگی به این پرونده کماکان در دستور کار قرار داشت تا اینکه غلام پس از بازگشت به ایران دستگیر شد و به فراری دادن بهمن به افغانستان به سفارش برادر متهم فراری اعتراف کرد. در ادامه بررسی‌ها غلام اعتراف کرد که قاتل فراری در یکی از روستاهای افغانستان مخفی شده است. با شناسایی دقیق مخفیگاه بهمن در کشور افغانستان، هماهنگی لازم با پلیس بین‌الملل انجام شد و بهمن در مخفیگاهش به دام افتاد. او در همان تحقیقات اولیه به قتل اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: «متهم پس از نزدیک به یک سال زندگی مخفیانه در کشور افغانستان، صبح روز پنجشنبه- 30 شهریور- امسال در فرودگاه امام خمینی(ره) به کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ تحویل و به اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران منتقل شد. متهم در همان تحقیقات به درگیری منجر به جنایت و قتل امیر اعتراف کرد. متهم در حال حاضر با صدور قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قراردارد.»

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین