سامان قدوس:نمی‌توانستم به کی‌روش نه بگویم/او با تیم‌ملی ایران جادو کرده است

گروه ورزشی الف،   3960630208

هافبک تهاجمی ایرانی تیم فوتبال اوسترساندس سوئد گفت که با پوشیدن پیراهن تیم‌ملی ایران او را خیانتکار و کلاهبردار خوانده‌اند.

به گزارش تسنیم، سامان قدوس در مصاحبه‌ای با سایت اسپورت بلاد سوئد درباره انتخاب تیم ملی فوتبال ایران و ترجیح دادن آن به پوشیدن پیراهن تیم ملی فوتبال سوئد مطالبی را مطرح کرد که گزیده آن را می‌خوانید:

* چطور شد از میان ایران و سوئد به انتخاب تیم ملی فوتبال ایران رسیدی؟

نمی‌دانستم کدام را انتخاب کنم. وقتی که شما هر دو تیم ملی ایران و سوئد را پیش‌روی خودتان دارید، انتخاب سخت است. در این رابطه با خانواده و دوستان صمیمی‌‌ام صحبت کردم. بعضی‌ها فریاد می‌زدند سوئد و برخی‌ نیز ایران را به من پیشنهاد می‌کردند. سعی کردم تا هر دو گزینه را مورد بررسی قرار دهم.

* چه حالی داشتی؟

وحشتناک و بسیار سخت بود. نمی‌دانستم چه فکری کنم. هرگز در ایران نبوده‌ام، اما عاشق کشورم هستم. ما تمام سنت‌های پارسی را در سوئد رعایت می‌کنیم و همواره غذاهای ایرانی می‌خوریم.

رسانه سوئدی در ادامه با اشاره به تماس اندرسون با قدوس جهت دعوتش به تیم ملی سوئد و عدم نظر مشخص این بازیکن ایرانی در پاسخ منفی او نوشت: «در پایان قدوس به خودش زمان داد تا پس از انتقال به یک تیم خارجی تصمیم‌گیری کند».

قدوس در این رابطه می‌گوید: وقتی اندرسون تماس گرفت خیلی خوشحال بودم. می‌خواستم تلاش کنم و همه از من می‌پرسیدند چه کاری می‌خواهم انجام دهم. البته به تیم خارجی هم نرفتم و فرصت بیشتری برای فکر کردن داشتم. واقعاً فشار بسیار زیادی روی من بود.

* چه زمانی تصمیم گرفتی؟

پس از پایان سال (2016) کارلوس کی‌روش (سرمربی تیم ملی ایران) تماس گرفت. او با ایران جادو کرده است و همه عاشقش هستند. کی‌روش یک قهرمان است و تیم ملی ایران با دفاع منسجمش شایستگی صعود به جام جهانی 2018 روسیه را داشت.

* کی‌روش چه چیزی به تو گفت؟

او با من تماس گرفت و همانند دیگر مربیان صحبت کرد. به زبان انگلیسی با هم حرف زدیم و برای من توضیح داد که چه نگاهی به بازی‌هایم داشته است. برنامه‌هایش را برای من مطرح کرد. احساس همان زمانی را داشتم که گراهم پوتر (سرمربی‌ام) مرا برای اوسترساندس می‌خواست. در این حالت شما نمی‌توانید به کسی نه بگویید، وقتی که شما را باور دارد.

* او روی چه چیزی پافشاری کرد؟

روشن بود که چه سیستمی از بازی توسط تیم ملی ایران استفاده می‌شود و چه پستی برای من می‌تواند مناسب باشد. البته گفت که آسان نیست، زیرا در پست من اشکان دژاگه حضور دارد که 31 بازی برای تیم ملی ایران انجام داده است.

سایت اسپورت بلاد سپس با بررسی حضور اشکان دژاگه در تیم‌های مطرح اروپایی همانند هرتابرلین، ولفسبورگ و فولام انگلیس و کاپیتانی‌اش در تیم ملی فوتبال ایران مدعی شد که او می‌تواند رقیب جدی برای سامان قدوس باشد.

قدوس اظهار داشت: حضور در اردوی تیم واقعاً تجربه خوبی بود. همه اعضای تیم ملی مرا همانند عضو یک خانواده مورد حمایت قرار دادند.زمانی که دوباره افکار وحشتناکی در خاطر قدوس نقش می‌بندند رگ‌هایش سرد می‌شوند، چشم‌هایش پاره می‌شوند و همانند یک کارامل ترش به نظر می‌رسد!

این مصاحبه لعنتی!

او پیش از این سعی کرد تا خودش را در معرض تیم ملی ایران نشان دهد که فارسی‌اش هنوز زنگ‌ نزده است!

قدوس می‌گوید: هر کسی در سوئد به من می‌گوید تو بسیار بد هستی! اوکی، اوکی من خیلی خوب نیستم. من به این فکر کردم، اما بدتر از آن چیزی که فکر می‌کردم، بودم. در ایران به زبانم خندیدند. فهمیدم که این یک فاجعه است. گرامر، لکنت‌ و صحبت‌های من ... همه چیز.

بازیکن جدید تیم ملی فوتبال ایران درباره افزایش طرفدارانش در شبکه‌های اجتماعی به خاطر حضور در تیم ملی فوتبال ایران و اظهارنظرهای مختلف آنها گفت: ایران به جام‌ جهانی 2018 روسیه صعود کرده و بیشتر از هر تیم دیگر ورزشی محبوب است. هر چقدر که در این تیم بازیکنان بیشتر و ناشناخته‌تری ظاهر می‌شوند بیشتر در معرض توجه هستند. هزاران پیام دریافت کرده‌ام که همواره برای من آرزوی موفقیت دارند و به این فکر می‌کنم که چه زمانی دوباره در تیم ملی ایران حضور خواهم داشت. آنها پرشور هستند. البته همیشه پیام‌ها خوشایند نیست. پیام‌های نیز از سوی کاربران سوئدی با مضمون نژادپرستی وجود دارند. آنها به من خیانتکار و کلاهبردار می‌گویند، اما می‌خواهم به خانه‌ام (ایران) بازگردم.

* در این موقعیت چه می‌کنی؟

سعی می‌کنم مزاحمتی ایجاد نکنم. برای من جالب است چنین افرادی چگونه و چه فکری می‌کنند. ایده‌ای برای راه رفتن با کفش‌های من ندارند. آنها نمی‌دانند چگونه در زندگی من زندگی کنند. من آسیبی ندیدم. این یک انتخاب نبود. من دو گزینه نداشتم. خیلی ساده ایران از من پرسید. فراری قرمز یا آبی‌ رنگی برای انتخاب نبود. این فقط یک فراری قرمز رنگ بود. این را می‌خواهی؟ بله! خیلی عجیب بود که که جواب نه را به این پیشنهاد بگویید.

* الان چه احساسی داری؟

من نمی‌خواستم فشاری روی تیم ملی سوئد بیاورم یا حرف‌هایی که توسط مردم مطرح می‌شوند. احساس چیپی دارم، اگر بخواهم چنین کاری را انجام دهم.

* نظر تو درباره بازیکنان مستعد تیم ملی فوتبال سوئد که می‌توانند تیم‌های ملی دیگری را انتخاب کنند، چیست؟

نباید مانع تصمیم‌گیری بازیکنان برای یک رسیدن به چیز خوبی شویم. این احساس خودخواهانه، کمی کثیف و ... است. این باید به طور کامل حذف شود. به جای این کار باید بازیکنان جوان را که می‌توانند از پس کار برآیند، ترغیب کنیم. بگویند که به بازیکنان جوان ایمان دارند و از شانس زیادی برخوردار هستند. اندرسون به بازیکنان جوان فرصت داده است و در این مسیر حرکت می‌کند. به همین‌خاطر بازیکنان بیشتری برای تیم ملی سوئد بازی خواهند کرد.

* شما به افرادی که فکر می‌کنند تیم ملی ایران در سطح پایین‌تری از سوئد هست چه می‌گویید؟

آنها بی‌اطلاع هستند. ایران واقعاً تیمی بسیار خوب با بازیکنانی از تیم‌های هیرنوین (هلند)، المپیاکوس (یونان)، روبین‌کازان (روسیه) است. هم‌اکنون مهیای جام‌ جهانی 2018 روسیه هستند.

* آیا انتخاب ایران برای شما خوشایند بود؟

البته. می‌خواهم تأکید کنم که از جام جهانی کنار نخواهم رفت. همچنان باید در سطح بسیار خوبی کار کنم. امیدوارم که سوئد نیز خوب کار کند. خیلی جالب خواهد شد اگر ایران و سوئد در یک گروه قرار بگیرند.

سامان قدوس در بخشی از مصاحبه خود نیز گفت: علی دایی و علی کریمی مارادوناهای آسیا هستند. خیلی خوب بود اگر با نام آنها روی تی‌شرت‌های خودمان راه می‌رفتیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین