فراموشی سیف از مجوز سال ۹۴ بانک مرکزی به موسسه کاسپین/ آقای رئیس کل! شما باید پاسخگوی مجوز فعالیت کاسپین باشید

گروه اقتصادی الف،   3960627245 ۴۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

دیروز ولی الله سیف در پاسخ به این سوال که اگر شما سپرده گذار کاسپین بودید، چه می کردید؟ گفت: من هیچ وقت نمی رفتم در جایی که مجوز از بانک مرکزی ندارد، سرمایه گذاری کنم؛ ضمن اینکه اگر اشتباهی کردم باید پای آنها بایستم.

سیف در ارتباط با ورود قوه قضائیه به موضوع کاسپین گفت: خوشبختانه مرجع قضایی در این رابطه فعال است و کار از سوی آن، در حال پیگیری است؛ ضمن اینکه هماهنگی لازم از سوی بانک مرکزی با مرجع قضایی در حال انجام است.

صحبت های جدید رئیس کل بانک مرکزی و مقصر جلوه دادن مردم در حالی است که بر اساس اطلاعات موجود در وب سایت بانک مرکزی، مجوز فعالیت موسسه کاسپین در سال 94 صادر شده بود(اینجا). گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز بر این موضوع صحه می گذارد.

گفتنی است در تاریخ 17 مرداد ماه امسال در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص تخلف بانک مرکزی در زمینه عدم اجرای کامل قوانین ناظر بر فعالیت موسسه اعتباری کاسپین، مطابق ماده ۲۳۶ آیین نامه داخلی مجلس و با رای گیری از نمایندگان تایید و جهت رسیدگی به تخلفات به قوه قضائیه ارسال شد.

بر اساس ماده (۲۳۶) آئین نامه داخلی مجلس، هر گاه حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان و یا هر کدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسئولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام کنند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌شود. بر این اساس کمیسیون حداکثر ظرف ۱۰‌ روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت ‌رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد. اما چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه قضاییه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی کند. همچنین  در صورتی که مجلس در مورد رئیس جمهور یا هر یک از وزیران سه نوبت ‌رأی به وارد بودن گزارش بدهد طرح استیضاح درصورت رعایت مفاد اصل هشتاد و نهم (۸۹) قانون اساسی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

گزارش مجلس شورای اسلامی از تخلفات بانک مرکزی

در بخشی از گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به صدور مجوزهای مشروط برای موسسه مالی و اعتباری کاسپین از سوی بانک مرکزی، آمده است: «عدم اطلاع رسانی شفاف و صریح به مردم در خصوص مجوز مشروط موسسه کاسپین، زمینه سپرده گذاری در این موسسه را در گستره ملی فراهم ساخته و رقم قابل توجه افزایش سپرده های موسسه کاسپین پس از اخذ مجوز، موجبات ورود خسارت به بسیاری از سپرده گذاران را فراهم کرده است؛ چرا که بسیاری از سپرده گذاران به اعتبار صدور مجوز صادره از سوی بانک مرکزی به استناد مصوبه شورای پول و اعتبار، منابع مالی خود را در این موسسه سپرده گذاری کرده اند.»

در این گزارش آمده بود:« به دلیل عدم شفاف سازی این وضعیت نامطلوب از سوی بانک مرکزی برای مردم از یک سو و نیز عدم جلوگیری از انجام فعالیت تعاونی‌های مذکور توسط بانک مرکزی با حکم ضابطین قضایی، منابع کلانی از سوی مردم به دلیل اعتماد به مصوبات شورای پول و اعتبار در این تعاونی‌ها سپرده گردیده و این در حالی است که بر اساس گزارش‌های واصله هیچگونه اقدام موثری از سوی بانک مرکزی جهت جلوگیری از تضییع حقوق سپرده‌گذاران این موسسات بر اساس وظایف قانونی خود انجام نشده است».

بررسی گزارش‌های بانک مرکزی و اظهارات مدیران این بانک در کمیسیون اقتصادی مجلس بیانگر این است که موسسه کاسپین، با مجوز مشروط تأسیس گردیده است. قطعا وقوع چنین امری و صدور چنین مجوزهایی مستند به بندهای الف و ب تبصره (4) ماده (1) قانون اصلاح قانون تنظیم بازار غیر متشکل پولی مصوب سال 1373 فاقد وجاهت قانونی بوده و بانک مرکزی صلاحیت اعطای چنین مجوزهایی را نداشته است.

این در حالی است که موسسه کاسپین و قبل از آن موسسه آرمان با اطلاع و اشراف بانک مرکزی دارای بیش از 390 شعبه در سراسر کشور بوده است. بانک مرکزی یک بار طی نامه شماره 160443مورخ 15 شهریور 93 ، مجوز فعالیت برای 472 شعبه برای موسسه آرمان و بار دیگر طی نامه شماره 36236 مورخ 8 اردیبهشت 95 مجوز فعالیت 391 شعبه برای موسسه کاسپین را ابلاغ نموده است در حالی که مدیران بانک مرکزی ادعای عدم صدور مجوز برای فعالیت شعب موسسه مزبور را مطرح می‌کنند.

بر اساس مستندات بانک مرکزی از اقدامات و فعالیت تمام شعب موسسه مورد گزارش اطلاع کامل داشته است و حسب بررسی‌ها و اسناد موجود یک نسخه از صورتجلسه تعویض و نصب تمام تابلوهای موسسه اعتباری کاسپین به بانک مرکزی، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا، هیأت مدیره موسسه کاسپین و پلیس امنیت عمومی هر استان ارسال شده است لذا عدم اعمال نظارت جدی و موثر بانک مرکزی بر روند عملکرد موسسه کاسپین و افزایش تعهدات آن که عمدتا از طریق فعالیت شعب مذکور نیز در ایجاد شرایط بغرنج کنونی موثر بوده است.

در گزارش مجلس آمده بود: پیش از اعلام عمومی مبنی بر انحلال برخی از موسسات مالی و اعتباری تعدادی از سپرده‌گذاران کلان این موسسات اقدام به مراجعه به موسسات مذکور نموده و سپرده خود را خارج نمودند. بدیهی است که اطلاع یافتن از روند انحلال یک موسسه و عدم تکافوی دارایی‌های آن برای پرداخت مطالبات بستانکاران، رانت اطلاعاتی ارزشمند محسوب می شود که سوء استفاده از آن می‌تواند موجبات زیان بسیاری از سایر سپرده‌گذاران را فراهم کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۴۶۷۹۱۴:۳۹:۳۶ ۱۳۹۶/۶/۲۷
چاره اي ندارد جز اينكه دست پيش بگيرد تا پس نخورد.
فریب خورده بانک مرکزی۱۰۴۶۸۵۱۴:۵۱:۰۵ ۱۳۹۶/۶/۲۷
اقای سیف شما پای اشتباه تان با ایستید پا فشاری بی مورد است چون ما سپرده گذاران کاسپین تا آخر پای آخرین ریال حق مان ایستاده ایم.
دکتر پشت کوهی تازه قشلاق۱۰۴۶۹۱۱۴:۵۶:۰۹ ۱۳۹۶/۶/۲۷
من اگه کاره ای بودم نمیذاشتم این بابا حتی در شعاع 10 کیلومتری بانک مرکزی قدم بزنه. من موندم روی چه حساب و کتابی به اینا سِمَت میدن !
سپرده گذاران کاسپین۱۰۴۶۹۲۱۴:۵۸:۱۶ ۱۳۹۶/۶/۲۷
امروز به حق چشمان بینای جامعه هستید در شر ایط حاضر که متاسفانه برخی از رسانه ها ترجیح می دهند در زیر بادخنک کولر در دفتر رسانه خود اطلاعیه های هیات مدیره کاسپین به معاونت از بانک مرکزی مبنی بر" پاک دست ترین بودن موسسه کاسپین" !و ... را در رسانه خود منتشر کنند و لابد نیز کارت هدیه و... دریافت نمایند در مقابل خوش خدمتی و سرپوش گذاشتن به ظلم مضاعف بردومیلیون سپرده گذار و وخانواده هایشان که جمعیت هشت میلیونی یعنی حدود ده درصد از جمعیت کشور از مناطق محروم سیستان بلوچستان تا پارس آباد اردیبل را در برمی گیرد . انشاالله سایر جامعه خبرنگاران نیز با الهام و الگو گیری از شما نسبت به این عدم صداقت و مسولیت پذیری بانک مرکزی دیگر سکوت و عافیت طلبی را جایز ندانند حقیقت هماناست که به سبب دفاع از مردم نجیب وطن عزیز بیان نمودید اینجانب وظیفه خود دانستم از جناب عالی و مدیریت فرهیخته سایت الف کمال تشکر وامتنان را داشته باشم آرزوی توفیق روز افزون شما وهمکاران شریف تان را از خداوند منان خواستارم . بهروز وسربلند باشید
ناشناس۱۰۴۶۹۳۱۴:۵۹:۳۹ ۱۳۹۶/۶/۲۷
عیب نداره
فریاد مظلوم۱۰۴۶۹۴۱۵:۰۱:۱۱ ۱۳۹۶/۶/۲۷
ما سپرده گذاران موسسه کاسپین از شما قوه قضاییه انتظار داریم پشت پرده فساد ، پولشویی و غارت اموال مردم در موسسه کاسپین را رو کنید از تاریخ ۹۴/۱۲/۱۰ الی ۹۵/۰۴/۱۵ منابع مردم در موسسه کاسپین (آرمان ایرانیان یا فرشتگان سابق) از موسسه خارج شده مبالغ سنگینی پولشویی شده و مبالغ سنگینی وام بی بازگشت داده شده ، انتظار داریم بعد از دو سال که از مجوز موسسه کاسپین می گذرد و نزدیک یه یک سال است که سپرده های مردم بلوکه شده و مردم با هزاران مشکل دسترسی به سرمایه خویش ندارند ، شما بزرگواران مشخص می کردید این منابع به چه افراد خاص ، شرکت های خاص ، بانک های خاص بصورت وام بی بازگشت پرداخت شده و چرا تراز مالی موسسه مثبت شده و با داشتن زیان عملیاتی مجوز دریافت کرده ، مردم بواسطه اعتماد به مجوز بانک مرکزی در فاصله ۸ ماه اول سال ۹۵ بیش از ۶۶۰۰ میلیارد تومان سپرده گذاری کردند در صورتیکه موسسه فرشتگان سابق قبل از مجور یعنی طی مدت ۲۰ سال تا تاریخ ۹۴/۱۲/۲۷ فقط ۲۰۰۰ میلیارد تومان دارائی جذب کرده بوده و اعتماد مردم به مجوز صادره باعث افزایش دارائی های موسسه به ۸۶۰۰ میلیارد تومان شده است اکنون وظیفه نهاد حاکمیتی چیست؟ چرا دستان ناپاک پشت پرده تاکنون معرفی و محاکمه نشده اند؟ از شما بزرگواران ، انتظار شفاف سازی و برملا کردن غارتگران سپرده های مردم را داریم ممکن است خواهشا در برابر حق و حقوق بیش از دو میلیون نفر خانواده کاسپین ملاحظه هیچیک از سهامداران را نکنید و هر چه سریعتر عملا به موضوع ورود کرده و دستان ناپاک را که مردم را به هزاران بدبختی انداختند رو کنید.استدعا داریم شفاف سازی کنید تا مشکلات مردم حل شود .در راستای کمک به خلق خدا موفق و پیروز باشی
ناشناس۱۰۴۶۹۹۱۵:۰۶:۲۹ ۱۳۹۶/۶/۲۷
پس وظیفه توی رئیس بانک مرکزی چیه ؟؟!!!! اینکه 200 تا شعبه بانک بدون مجوز رو ببینی و حرف نزنی !!!!!!
ناشناس۱۰۴۷۱۱۱۵:۳۱:۳۵ ۱۳۹۶/۶/۲۷
از قدیم گفته اند دروغگو فراموش کار می شود
سعید۱۰۵۱۶۱۱۰:۲۶:۱۶ ۱۳۹۶/۶/۲۸
هم کم حافظه است و هم کور و کر. زیرا که هم امضای موجود زیر مجوز را نمی بیند و هم صدای سپرده گذاران و مردم را هم نمیشنود. صم بکم امی فهم لایرجعون
ناشناس۱۰۴۷۱۳۱۵:۳۲:۴۷ ۱۳۹۶/۶/۲۷
ای آقا!!! دلت خوشه ها، این آقایان و تمامی ژن های برترشان مگه میان تو موسسات مالی که حتی خودشون مجوز دادن سرمایه گذاری کنند اونوقت کی مثل خاوری موقع فرار بتونه با خودش کلی پول رو ...
علی پیوندی۱۰۴۷۴۵۱۶:۰۲:۲۲ ۱۳۹۶/۶/۲۷
ما سپرده گذارهای تعاونی حوزه پیوند بیش از 30 ماه است از دسترسی به اصل و سود سپرده هایمان محروم مانده ایم. تعاونی پیوند از اواخر سال 93 براساس نامه رسمی از هیات مدیره موسسه اعتباری آرمان که این روزها با نام کاسپین فعالیت رسمی دارد بمنظور سامان دهی تعاونی همه حساب ها را مسدود کرد. نامه مورد نظر از هیات مدیره تعاونی پیوند خواسته بود که علاوه بر مسدود حساب سپرده ها فعالیت سایت رسمی اش را نیز متوقف کند. هرچند درعمل همه هشت تعاونی به این نامه، یکسان عمل نکردند اما مدیران تعاونی پیوند خود را ملزم به اجرای دستور کردند. نتیجه اجرای دستور مستقیم هیات مدیره موسسه اعتباری کاسپین برای تعاونی پیوند، عدم ساماندهی تا به امروز، مسدود شدن حساب ها، که نتیجه آن عدم دسترسی به اصل و سود سپرده و مشکلات زیاد روحی، روانی و ... برای سپرده گذارها می باشد. عمق فاجعه آنجا مشخص می شود که مدیران تعاونی پیوند و اعضای هیات مدیره کاسپین تا این لحظه هیچ برنامه مکتوبی برای سامان دهی تعاونی ارائه نکرده و با توجه به مدیریت ضعیف در تعاونی پیوند، تعاونی بخش زیادی از ارزش سپرده ها را از دست داد و در عمل دوچار ضرر عملیاتی شده است. متاسفانه برخلاف نص صریح بخشنامه بانک مرکزی که مسولیت کسری برعهده هیات مدیره و سهامداران تعاونی می باشد نه سپرده گذارها، هیات تسویه براساس فرمول های خود ساخته و نامعتبر تلاش کرده است با آزمایش و خطا با حذف سود سپرده ها در این مدت 30 ماه به درصدی برای سود دهی برسد تا کسری ها از جیب سپرده گذارها جبران شود تا همچنان هیان مدیره در حاشیه امنیت بسر ببرند و چهره حقیقی آنها پوشانده بماند. از نهاد های قضایی، کمسیون اقتصادی مجلس و دیگر نهادهای دلسوز و مسئول تقاضا داریم که در امور ذیل همراه ما سپرده گذارهای تعاونی پیوند باشند: 1. ​پیگیری جهت انتقال دارایی و املاک تعاونی پیوند به کاسپین. 2. پیگیری جهت مشخص کردن فرمولی منطقی جهت محاسبه سود سپرده ها در این مدت 30 ماه که سپرده گذارها از دسترسی به سود و اصل سپرده ها محروم بوده اند. 3. پیگیری جهت تعویض دفترچه حساب های پیوند به کاسپین. 4. پیگیری جهت ایجاد خط اعتبار از طرف بانک مرکزی به موسسه کاسپین جهت دسترسی سپرده گذارهای پیوند به سپرده های انتقال داده شده به کاسپین امید است که پیگیری های شما، نشاط و امید را به خانواده های غمزده ما باز گرداند. با تشکر جمع کثیری از سپرده گذارهای تعاونی پیوند
رضا پیوندی۱۰۴۸۲۶۱۸:۰۳:۴۴ ۱۳۹۶/۶/۲۷
کی باور اش می شود که سپرده گذارهای پیوند (یکی از تعاونی های 8 گانه کاسپین) بیش از 30 ماه است از دسترسی به اصل و سود سپرده هاشون محروم هستند! علمای اسلام به داد ما برسید
محمود۱۰۶۱۶۳۱۵:۳۲:۱۳ ۱۳۹۶/۶/۲۹
به عنوان سپرده گذار تعاونی پیوند 30 ماه است شب و روز ندارم. از اصل و سود سپرده ام محروم هستم. ای خدا به داد ما برس
کریم۱۰۴۷۵۶۱۶:۱۳:۱۵ ۱۳۹۶/۶/۲۷
سلام، خود کارمندان بانک مرکزی ازایشان ناراضی میباشند.
ناشناس۱۰۴۷۵۷۱۶:۱۴:۲۰ ۱۳۹۶/۶/۲۷
♦️هرکس هم اگر جای رییس کل بانک مرکزی بود پای مجوز رسمی صادره اش می ایستاد و هیچوقت به موسسه ای که شرایط لازم برای سرمایه گذاری نداشت مجوز رسمی برای تشویق مردم به سرمایه گذاری نمیداد و مردم را با وعده مجوز تشویق به تمدید سرمایه گذاری نمیکرد؛ضمن اینکه به عنوان رییس کل بانک مرکزی اگر اشتباهی میکرد نیز پای آن می ایستاد ♦️یک سوزن به خود بزن و سپس یک جوالدوز به دیگران و به مصوبه ۲۳۶ مجلس که تماما تخلفات و تقصیر بانک مرکزی است یک سلامی برسان
فریب خورده۱۰۴۷۹۰۱۶:۵۸:۰۵ ۱۳۹۶/۶/۲۷
زندگی به خودی خود در این روزها سخت هست.تا کی باید به مردم ستم کنید.چهار پنج ماهه یه خبر بدرد بخور از برگشت سپرده های مردم نمیدن.فقط مطلب گمراه کننده منتشر میکنن.بابا مردم به چه زبونی بگن که پولشونو میخوان.همه به این سود کذایی نیازمند بودن وگرنه همه سرمایشونو دو دستی تقدیم نمیکردن.میریم بانک میگه هیچی پول نداریم!!بابا پس ببندین در اون طویله رو خیال همرو راحت کنید.بدبختی ما تمامی نداره........
مصطفی۱۰۴۷۹۴۱۷:۰۶:۲۴ ۱۳۹۶/۶/۲۷
سلام بنده دقیقا بعد صدور مجوز از طرف بانک مرکزی پولم رو تو کاسپین گذاشتم هم سردر کاسپین بود هم دفترچه کاسپین دارم یعنی من دیوانه شدم یا نکنه معجزه بوده
امیر۱۰۴۷۹۹۱۷:۱۵:۵۸ ۱۳۹۶/۶/۲۷
یکنفر سیف درست عمل کرده فقط خودش میگه من درست عمل کردم
فرخ۱۰۴۸۳۵۱۸:۱۷:۳۹ ۱۳۹۶/۶/۲۷
به نظر شما روحانی در این رویداد چه نقشی دارد و چرا از سیف خمایت می کند
سعیدمنصوری۱۰۴۸۴۲۱۸:۲۹:۰۳ ۱۳۹۶/۶/۲۷
تمامی حرفهای سیف کذب محضه لطفا پیگیر مشکل ماسپرده گذاران کاسپین باشید
کاسپینی درد مند۱۰۴۸۴۴۱۸:۳۷:۱۵ ۱۳۹۶/۶/۲۷
سلام متاسفانه الان نزدیک به یک سال است که پولهای ما توسط موسسه مجوزدار کاسپین بلوکه است . باور بفرمایید آقای سیف و عوامل ایشان در این مدت چنان دروغ هایی به رسانه ها تحویل داده اند که بنده تمام اطمینانم را به کلیه مسوولین و سیاست مداران و رسانه ها از دست داده ام . مگر می شود در روز روشن اینهمه دروغ و بلوف تحویل رسانه‌ها داد و متاسفانه بعضی رسانه ها هم بدون تحقیق و کشف حقایق فقط بولتن این آقا یون بانک مرکزی شده و شروع به فریب افکار عمومی می نمایند . واقعا شرم بر دولتی که شعارش تدبیر است ولی مدیر بی تدبیری چون و. س دارد. شما تنها رسانه‌ ای هستید که تطمیع این آقایون نشدید. ممنونم و امیدوار.
مال باخته۱۰۴۸۵۱۱۸:۵۸:۴۶ ۱۳۹۶/۶/۲۷
آقای سیف در چهار سال گذشته کجا بوده و چرا اون موقع نمیگفتند که تعاونی غیر مجاز فرشتگان و زمانیکه معاون امور نظارتشان بحث از موسسه در شرف دریافت فرشتگان را مطرح میکرد کجا بود. چرا زمانی که بحث ادغام هشت موسسه را بانک مرکزی مطرح کرد موضوع غیر مجاز بودن این موسسات مطرح نبود و بحث تجمیع بخاطر تامین سپرده بانک مرکزی مطرح گردید؟ چرا آقای سیف همان سال 94 این مواضع را اعلان نمی کردند. چرا گذاشتند خوب مردم کل داراییهایشان را در این موسسه و سایر موسسات سپرده کنند و بعد یکجا همه وجوه سپرده ها غیب شود؟ واقعا" مسئولین و سیاستگذاران بانک مرکزی و دولت تدبیر و امید در آن موقع بی تدبیر بودند و حالا مدیر و مدبر شدند؟ دادستان محترم کل کشور در اوایل آذر ماه سال95 فرمود که از 8000میلیاردتومان سپرده گذاری، 4000هزار میلیارد تومان آن یعنی نصف کل سپرده ها ضرر و زیان بوده پس چرا تاکنون 4000 میلیارد تومان موجود برابر نصف سپرده های مردم را پس نمی دهند؟ بقیه این پولها کجا رفته که تاکنون تعیین تکلیف نشده ؟ ما سپرده گذاران از حقوق حقه و قانونی خود حتی به میزان یک ریال عقب نشینی نمی کنیم و تا احقاق کامل حق خود پیگیر این مشکل بزرگ و ملی هستیم و خواهیم بود. پس اینقدر به شعور مردم توهین نکنید.
محمد۱۰۴۸۵۴۱۹:۰۹:۵۴ ۱۳۹۶/۶/۲۷
این بابا زندگی مارو نابود کرده...پررو هم هست از رایی ک ب روحانی دادم پشیمونم چون از سیف حمایت کرد تنها کسی ک میتونست در عرض چند ماه چند میلیون نفرو مخالف نظام کنه همین سیفبود
ناشناس۱۰۴۸۹۸۲۰:۵۷:۳۷ ۱۳۹۶/۶/۲۷
سیف و تمام مسببین گرفتاری مردم باید برکنار و محاکمه شوند.
شیرین۱۰۴۹۵۵۲۳:۰۳:۲۸ ۱۳۹۶/۶/۲۷
برای اقای روحانی و وزیر اقتصاد بسیار متاسفم که این اقا را در راس بانک مرکزی منسوب کرده اند که علنا این معضلات و مشکلات این موسسات را به گردن مردم بیچاره میاندازد!!!!!!!
مهدي۱۰۴۹۶۶۲۳:۲۰:۱۰ ۱۳۹۶/۶/۲۷
جناب دكتر توكلي عزيز ما از شما توقع داريم به عنوان يك مسلمان ازاده و از جانب ما ميليونها سپرده گذار مظلوم كاسپين از طريق موسسه ديده بان شفافيت و عدالت پگير حق ما باشيد ،
ناشناس۱۰۴۹۷۵۲۳:۴۷:۳۱ ۱۳۹۶/۶/۲۷
واقعا وقاحت تا چه حد!؟ جناب سیف!! اشتباه کردی مجوز دادی!؟حواس کارشناسات نبوده از زیر دستشون در رفته!؟فکر کردی کشور بی قانونه تو هم هر کاری دلت خواست میتونی بکنی و ما هم زورمون بهت نمیرسه!؟ چیه!؟؟؟دردت دقیقا چیه که پولمونو پس نمیدی !؟ حتما باید توی کشور آشوب به پا کنی!!؟ خدا وکیلی فکر کردی از گیر 450 هزار سپرده گزار کاسپین میتونی زنده دربری!!!!؟؟؟؟ بالاخره اگر قانونی نتونیم محکومت کنیم و پولمون رو ازت بگیریم که زنده زنده نمیزارم راه بری و به ما بخندی که!!
مهران۱۰۵۰۲۶۰۷:۰۹:۴۶ ۱۳۹۶/۶/۲۸
تقصیر احمدی نژاده!!!
ناشناس۱۰۵۰۳۴۰۷:۲۶:۰۶ ۱۳۹۶/۶/۲۸
اقاين حواس پرت شدند ويا دروغ مي گويند در هر حالت صلاحيت داشتن مسووليت مهم بانك مركزي را ندارد
حسین۱۰۵۰۸۱۰۸:۴۵:۲۱ ۱۳۹۶/۶/۲۸
آزمون خوبی برای شناخت بیشتر جناح اصلاح طلب و اعتدال گرا بود. قضیه حقوق شهروندی که یک تئاتر مسخره و مضحک بود. جناحهای نزدیک به رئیس جمهور هم به وضوح نشان دادند که به شدت هرچه تمامتر مستعد فساد مالی هستند و در جایی هم که مشکلی بدست خودشان برای مردم پیش میآید راهکارشان انکار حقایق و حاشا کردن تمامی مستندات و مدارک مکتوب و رسمیست. امیدوارم مردم پس از این در هیچ انتخاباتی گول حرفهای پوچ کاندیداها را نخورند
ناشناس۱۰۵۰۸۶۰۸:۴۹:۰۶ ۱۳۹۶/۶/۲۸
اگر قوه قضاییه مسئولین خاطی را مجازات میکرد شاهد اینهمه فساد و کلاهبرداری نبود ولی متأسفانه به این افراد ‏امتیاز هم داشته میشه و در مسندشون مینشینند و با وقاحت مردم بیگناه را مقصر جلوه میدهند . چگونه باید انتظار ‏داشته باشیم این مملکت با این افراد بی صلاحیت درست بشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مل باخته كاسپين۱۰۵۰۹۳۰۸:۵۴:۲۷ ۱۳۹۶/۶/۲۸
با سلام جناب آقاي دكتر سيف رياست محترم بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران كسي كه اين مطالب را خدمت شما عرض مي كند از اراداتمندان به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران مي باشد كه متأسفانه به علت عملكرد غير مسئولانه شما و امثال شما اين ارادتش دچار خدشه شده است. موارد زير را خدمت شما عرض مي كند: 1- بنده براي سرمايه گذاري در مؤسسه مالي و اعتباري كاسپين(آرمان سابق) زياد تحقيق كردم و به استناد مجوز پذيره نويسي كه براي اين مؤسسه در سال 1394 توسط بانك مركزي صادر شده بود اقدام به سرمايه گذاري كردم. لذا خواهشمند است در اين مورد پاسخ گو باشيد. 2- ثبت رسمي مؤسسه مالي و اعتباري كاسپين(بدون قيد مشروط) در سايت بانك مركزي باعث شد كه حساب يك ساله خود را تمديد نمايم. خواهشمند است در اين مورد پاسخ گو باشيد. 3- ادبيات بيانات شما در شأن و جايگاه يك مسئول ارشد در جمهوري اسلامي ايران نيست. شما به جاي حل و فصل مشكلات مال باختگان مؤسسه مجاز مالي و اعتباري كاسپين به درك و فهم و شعور آن ها توهين نموده و احساسات و عواطف آن ها را جريحه دار نموده ايد. در اين مورد بايد پاسخ گو بوده و عذرخواهي نماييد. 4- از رياست محترم جمهوري، رياست محترم قوه قضائيه و هم چنين سامانه هاي نظارتي خواهشمند است در خصوص رفتار و عملكرد جناب آقاي سيف تحقيق و تفحص نمايند. 5- و در نهايت افوض امري الي الله، ان الله بصير باالعباد.
محمد۱۰۵۱۲۲۰۹:۳۳:۵۰ ۱۳۹۶/۶/۲۸
میگویند هر چه ادم پرتر میشودعقلش به تناسب به طفولیت میرسد .....اقای سیف ..خودت مجوز صادر میکنی واینکار میکنی پاسخ را خودت باید بدهی این بلاهی که برسر مردم اورده اید وشعارهایی که مردم برعلیه شما میدهند مملکت رابه چالش تبدیل نکن ..بااستعفا یت دل مردم را شادمیکنی وهم اینکه کسی بیاید این مشکل سپرده گذاری مردم راحل کند .مردم به مسئولان نظام وفادار میمانند
محی الدین۱۰۵۱۳۳۰۹:۵۱:۰۲ ۱۳۹۶/۶/۲۸
به نظر بنده دروغ گو ترین دولت تاریخ ایران دولت آقای روحانی و شخص خود آقای روحانی هست
همکار رسانه ای۱۰۵۱۸۹۱۱:۰۸:۴۹ ۱۳۹۶/۶/۲۸
عکسی که از سیف برای این خبر درج فرمودید بسیار بسیار حرفه ای ومنطبق با تیتر و متن انتخاب شده است
ناشناس۱۰۵۲۲۱۱۱:۵۷:۱۶ ۱۳۹۶/۶/۲۸
اقای سیف بهتره کارنامه خودتان در زمان ریاست بانک ملی نگاه کنید
ناشناس۱۰۵۲۲۴۱۲:۰۳:۳۹ ۱۳۹۶/۶/۲۸
اقای سیف مردم را چی فرض کردی مردم روی اعتبار و تائید بانک مرکزی پولشان را موسسات امثال کاسپین سپرده کردند خودت هم بهتر از همه میدونی وظایف بانک مرکزی چی هست وقتی مجوزمیدهی یعنی موسسه را تایید و تضمین کردی در تمام دنیا قانون همین هست حالا اگر وظایف بانکی را نمیدانی اون حرف دیگری هست ونشان میدهد در حدواندازه رییس بانک مرکزی نیستی
فریب خورده بانک مرکزی ج.ا.ا۱۰۵۲۹۱۱۳:۳۹:۱۶ ۱۳۹۶/۶/۲۸
در روزهای اول بحران بانک مرکزی هر روز سیف اطلاعیه میداد و از صدا و سیما هم پخش میشد که سپرده گزاران نگران نباشند این موسسه مجوز دارد و اما حالا این صحبت آقای سیف نهایت بی تدبیری ایشون در حل مشکل را می رساند .
ناشناس۱۰۵۴۵۷۱۷:۴۱:۰۴ ۱۳۹۶/۶/۲۸
وای به حال مردمی که به چنین دولتهایی اعتماد می کنند مجلس که نمایندگان مردم هستند نیز در سکوت بسر می برند آنها امثال سیف را به جان مردم انداخته اند
ناشناس۱۰۶۷۱۴۱۴:۵۴:۰۹ ۱۳۹۶/۶/۳۰
چرا باید چنین فردی ریس بانک مرکزی باشد !؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های هفته

آخرین عناوین