۲۵ درصد دیابتی‌ها دچار اختلال بینایی می‌شوند

گروه سلامت الف،   3960626193

استاد چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه ۲۵ درصد دیابتی‌ها دچار اختلال بینایی می‌شوند، گفت: استعمال دخانیات، دیابت و فشارخون بالا عوامل تشدید کننده عارضه «ماکولا» است.

به گزارش فارس، احمد میرشاهی با اشاره به اهمیت تشخیص بیماری های چشم، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که حدود 20 تا 25 درصد افراد دیابتی دچار اختلال در بینایی می‌شوند.

مسئول برنامه آموزشی شبکیه در بیست و هفتمین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران با عنوان این مطلب که یک سوم افراد دیابتی دچار عوارض شبکیه می‌شوند، افزود: از این تعداد، یک سوم به درمان احتیاج پیدا می‌کنند.

میرشاهی به عوارض چشمی ناشی از دیابت اشاره کرد و گفت: خون ریزی و ورم شبکیه، از عوارض دیابت است.

این استاد چشم پزشکی به عارضه «ماکولا» در اثر کهولت سن اشاره کرد و افزود: ماکولا یا لکه زرد همان قسمت حساس به نور شبکیه است که مسئولیت دید مستقیم و واضح را به عهده دارد و برای کارهای دقیق مثل خواندن و رانندگی منجر به دید بهتر می‌شود.

وی ادامه داد: ماکولا با افزایش سن تشدید می‌شود و در گروه سنی بالای 65 سال شایع ترین علت کاهش بینایی است که یکی از عوامل آن می‌تواند ارثی باشد.

میرشاهی افزود: از جمله بیماری‌هایی که به طور شایع باعث این وضعیت می‌شود، دیابت است.همچنین استعمال دخانیات و فشارخون بالا، به عنوان عوامل تشدید عارضه ماکولا است.