تحقیق و تفحص از نقش مردم در ترافیک

گروه اجتماعی الف،   3960621204 ۳۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

ویدئوی کوتاه معاون حمل‌ونقل و ترافیک تهران، دیروز در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد.

تحقیق و تفحص از نقش مردم در ترافیک
ویدیویی 21 ثانیه‌ای که از بخش خبری ساعت 20 شبکه خبر سیما پخش شد و در آن، آقای «محسن پورسیدآقایی» با استناد به آیه‌ای از قرآن، مدعی شد: «تا خود مردم همکاری نکنند، مشکل ترافیک تهران حل نخواهد شد.» این اظهار نظر جالب که به نوعی اولین حضور معاون جدید حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران پای میکروفون رسانه‌ها بود، با تیترهای مختلفی در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شد. تیترهایی چون «مقصر جدید ترافیک تهران کشف شد» و «کشف جدیدترین راه‌حل برای ترافیک تهران» و ...

این اظهار نظر عجیب پورسیدآقایی که سانحه دلخراش قطار «تبریز- مشهد» منجر به استعفای او از شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران شد، در حالی است که همه منتظر بودند تیم مدیریتی جدید پایتخت، برای حل مشکلات اساسی شهر، راهکارهای علمی و عملی ارائه کند. انتظاری که اکنون در غبار هیاهوی تحقیق و تفحص از مدیریت پیشین شهر تهران، گم شده است.

ترافیک از معضلات اصلی و بسیار جدی شهر تهران بوده و هست و روند کنونی تولید خودرو و میل به تک‌سرنشینی باعث شده تا گره این مشکل سفت‌تر شود و تنها کاری که از دست دستگاه‌های مسوول در روان‌سازی ترافیک برمی‌آید، تماشای اوضاع و البته باز کردن مسوولیت از خود است.

مقصر اصلی ترافیک
تهران شهری با بیش از 10 میلیون نفر جمعیت ثابت و شاید بالای چهار میلیون نفر جمعیت مسافر باشد که هر روز در این شهر تردد دارند و ترافیک‌های سرسام‌آور گاهی چند ساعته، اتفاقی عجیب و جدید نیست و در سال‌های گذشته پلیس راهور و شهرداری تهران به‌ویژه معاونت حمل و نقل و ترافیک تلاش‌های بسیاری را برای روان‌سازی ترافیک در شهر تهران آن هم با اجرای طرح‌های مختلف که برخی مقطعی و برخی دائمی بود، کردند و همیشه خود را مسوول برقراری نظم در این حوزه می‌دانستند و به جای شانه خالی کردن از کاری که بر عهده‌شان است فعالیتشان را افزایش می‌دادند.


با نزدیک شدن به بازگشایی مدارس مسلماً ترافیک شهر تهران با توجه به جمعیت 1.2 میلیونی دانش آموزان و اولیایی که خود شخصاً فرزندشان را با وسیله شخصی به مدرسه می‌برند، این میزان شاید به سه برابر نیز افزایش یابد و این یعنی ترافیک وحشتناکی که هر ساله در این ایام تهران را به مرز فلج شدن می‌برد.


طبیعی است که ترافیک در ایام بازگشایی مدرسه رخ دهد؛ اما اینکه معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران با بازکردن مسوولیت از سر خود مردم را ملزم به مدیریت ترافیک کند اتفاقی است که در سال‌های قبل در حد توصیه می‌افتاد. آقای محسن پورسیدآقایی اخیراً در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که برای مدیریت ترافیک اول مهر چه تمهیداتی در نظر گرفته‌اید، گفته است: «مردم باید ترافیک را مدیریت کنند و از آوردن خودروی شخصی خودداری کنند، ما هم کمک می‌کنیم.» اینکه خودروی شخصی از سفرهای درون شهری حذف شود اقدام درستی است اما اینکه معاون شهردار به جای اعلام برنامه و تمهیدات، خود مردم را ملزم به مدیریت ترافیک کند کمی جای تأمل دارد. با تغییر مدیریت شهری و آمدن آقای محمد علی نجفی به شهرداری تهران تغییر مدیریتی معاونت‌ها دور از انتظار نبود ولی انتظار می‌رفت شهردار جدید تهران بتواند کسانی را به عنوان معاون  انتخاب کند که سابقه مسوولیت‌پذیری‌شان یا نوع فعالیت آنها قوی‌تر باشد.


در کنار اینکه چهار نفر از معاونان شهردار از بین افراد بازنشسته انتخاب شده‌اند حضور فردی که در سابقه کاری‌اش استعفا در اثر فشار دیده می‌شود، نکته تیره‌تری است و نشان می‌دهد در انتخاب‌های شهردار جدید انگار نگاه به عقبه مسوولیتی افراد و کارنامه آنها مهم نبوده است. پس از حادثه‌ای که برای دو قطار مسافرتی در مسیر مشهد رخ داد، یکی از اصلی‌ترین مسائل پیش آمده لزوم برخورد سریع با مقصران این حادثه و البته پذیرش مسوولیت لازم از سوی مدیران بود. پس از شایعاتی که در طول ساعات پس از حادثه به وجود آمد، سرانجام این مدیر عامل شرکت راه آهن بود که با اعلام استعفای خود این تصمیم را در راستای عمل کردن به مسوولیت اجتماعی خود عنوان کرد.


کسی یادش نرفته که آقای محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مدیر مستعفی شرکت راه‌آهن در آن حادثه با استعفای به موقع از پاسخ به سؤالات مهم درباره این اتفاق چطور راه فرار را برای خود باز کرد. رویه‌ای که در کشور بد جا افتاده، استفاده از افراد مستعفی و بازنشسته در پست‌های کلیدی و مهم در بخش‌های مدیریت شهری است که شاید تبعاتی مانند برخورد دو قطار را به وجود بیاورد.

نشانی غلط تحقیق و تفحص
تفحص از نحوه انتخاب و چیدمان معاونان شهردار جدید باید در شورای شهر تهران پیگیری شود. معضلات تهران به ویژه ترافیک نیازمند افرادی است که در زمان بروز حوادث بتوانند تحت فشارهای بالادستی و پایین دستی دوام بیاورند و به کارشان ادامه دهند و مسوولیت و عواقب اشتباهات خود را بپذیرند نه اینکه با استعفا سر و ته ماجرا را هم بیاورند. استفاده از افراد توانمند در مدیریت شهری، مهم‌ترین چالش شهردار جدید تهران است که باید بتواند با انتخاب‌هایی که در آینده این شهر و مردمانش تأثیر دارد، نشان دهد برای مدیریت شهر آماده است؛ معضلات شهری در بازی با کلمات برطرف نمی‌شود. کسانی که امروز 20‌طبل تفحص می‌کوبند کاش یک چشمشان هم به عزل و نصب‌های امروز شهرداری باشد.


شهرداری جای کشمکش‌های سیاسی و سهم‌خواهی نیست، معضلات شهری‌مشخص‌اند و باید برای درمان قطعی آنها کاری کرد، تا بازگشایی مدارس فرصتی نمانده و شاید غیر از خانواده و بچه مدرسه‌ای‌ها و مدارس، کس دیگری برای استقبال از مهر آماده نباشد اما پذیرش مسوولیت‌‌ها منتظر آماده شدن کسی نمی‌ماند.


باید منتظر ماند و دید معاون جدید حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران که در نخستین اظهار نظر رسمی‌اش، مردم را مقصر اصلی ترافیک پایتخت دانسته است چه خوابی برای حل این مشکل تهران دیده است؟ مشکلی که انگار به تشکیل کمیته تحقیق و تفحص نیاز دارد، تا نقش‌آفرینان و مقصران اصلی آن را برای همه روشن کند. مقصرانی که البته حالا از نگاه معاون شهردار تهران، مردم هستند.

منبع: صبح نو

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۱۳۶۷۱۳:۳۹:۴۰ ۱۳۹۶/۶/۲۱
حرف درستی زده اند. تا مردم در مقدرات خودشان دخیل نشوند کاری از پیش نمی رود.
ناشناس۱۰۱۷۵۸۰۶:۲۶:۲۸ ۱۳۹۶/۶/۲۲
بله اصلا قصور مدیریتی را که نمی‌شود کاری کرد چون همه به یه جناحی ،فامیلی،مقامی وصل هستند شبیه افرادی که علیرغم جرم محرز با وثیقه آزاد شدند و بدلیل وابستگی فامیلی جرمشان فراموش شد.حالا به این نتیجه رسیدند که اشکال اصلی مردمند ،بله اصلا مردم در مشکلات مدیریتی و اختلاس فامیلی مقصرند این مردمند که ریشه تمام مشکلاتند ،ایم مردمند اگر نباشند مشکلی ایجاد نمی‌شود ...های نگید مدیر نداریم ببینید چقدر راه حل جالبی پیدا کردند علت اصلی مشکلات رو پیدا کردند ..احسنت ....اینه ژن برتر مدیران مادام المدیر ...
ناشناس۱۰۱۸۳۰۰۹:۲۸:۲۰ ۱۳۹۶/۶/۲۲
آیا در زمان مدیریت آقای قالیباف هم به این حرفها اعتقاد داشتید.
ناشناس۱۰۱۳۷۹۱۴:۰۰:۳۱ ۱۳۹۶/۶/۲۱
خیلی بیراه نگفته اند. همیشه نشسته ایم تا مسئولین مشکلات ما را حل کنند. البته آنها باید وظایفشان را انجام دهند اما یکبار هم که شده ما هم تلاش کنیم. فقط به این فکر کنید که چرا در هفته اول مهر ترافیک سرسام آور است اما در هفته های بعدی ترافیک روان تر می شود؟ آیا مسئولین تغییر می کنند یا مدارس تعطیل می شوند؟ شاید ما مقصر هستیم؟
ناشناس۱۰۱۵۹۹۱۹:۱۰:۰۷ ۱۳۹۶/۶/۲۱
جدی؟ تا دیروز مدیران و مسوولین مقصر بودند حالا قبول کردید که ما مردم خودمان هم مقصر هستیم؟
مجتبی۱۰۱۸۳۲۰۹:۳۲:۳۷ ۱۳۹۶/۶/۲۲
کاملا حرف درستی است. نقش مردم همیشه تعیین کننده هست، اما کاش در همه دولت ها و مدیریت ها این حرفها مطرح باشه نه اینکه اصلاحات با بیان این مطالب از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنه و ضعف مدیریتی خودش رو به جامعه نسبت بده.
امید۱۰۱۳۸۱۱۴:۰۳:۱۵ ۱۳۹۶/۶/۲۱
به نظر من هم مردم و به خصوص طرز رانندگی ما در ایجاد ترافیک نقش به سزایی دارد.
ناشناس۱۰۱۵۰۴۱۶:۴۹:۱۵ ۱۳۹۶/۶/۲۱
ولی به نظر بنده گماردن یک پلیس آموزش ندیده جهت برطرف نمودن مشکل ترافیکی ؛ میتواند مقصر و علت اصلی پیدایش و بروز مشکل ترافیک باشد . نیاز به مامور راهور آموزش دیده توانا داریم
ناشناس۱۰۱۳۸۶۱۴:۰۶:۳۳ ۱۳۹۶/۶/۲۱
آقا تحلیل شما خیلی مغرضانه بود ... حرف این بنده خدا درسته : هر مسئله و معضل اجتماعی تا همکاری مردم نباشه قابل حل نیست ... این حرف کجاش غلطه ؟!؟!؟!؟ ضمن اینکه مقصر اصلی معضل ترافیک تهران خیلی فراتر از شهرداریه : سیاستهای افتضاح از اول تا الان که باعث شده همه بخاطر بیکاری هجوم بیارن به تهران + فرهنگ افتضاح ما مردم در اکثر مسائل بخصوص رانندگی !! که دیگه اصلا نیازی به توضیح نداره و تکرار مکرراته !!! + پلیس میاد یه سری بزرگراهها و مسیرها رو می بنده تا یه سری مسیرهای خاص که افراد خاص و نورچشمی ازش عبور میکنن به هرقیمتی باز بمونه !!!! مقصر اصلی اینه که افراد متخصص به بازی گرفته نمیشن و فقط یه سری افراد خاص پستهای کلیدی رو اشغال کردن ... سوء مدیریت در یک کلام ...
ناشناس۱۰۱۳۸۷۱۴:۰۷:۱۱ ۱۳۹۶/۶/۲۱
یکی جلوی این پلیس راهنمایی(!) و رانندگی رو بگیره!
محمد رضا جنیدی / کارشناس حمل و نقل و ترافیک۱۰۱۵۰۵۱۶:۵۲:۰۶ ۱۳۹۶/۶/۲۱
در اکثر مواقع ، پلیس خودش عامل ایجاد ترافیک است . اگر پلیس حضور نداشته باشد ، ترافیک روان تری در سطح شهر خواهیم داشت
ناشناس۱۰۱۳۹۱۱۴:۱۴:۱۱ ۱۳۹۶/۶/۲۱
قالیباف کجایی دقیقا" کجایی ؟!
ناشناس۱۰۱۹۴۲۱۳:۰۹:۰۸ ۱۳۹۶/۶/۲۲
عمو ترافیک در زمان قالیباف نبود نه ؟ :))
قارلقی۱۰۱۳۹۲۱۴:۱۵:۴۸ ۱۳۹۶/۶/۲۱
اینا اینکاره نیستن
نادعلی۱۰۱۴۰۱۱۴:۳۱:۳۹ ۱۳۹۶/۶/۲۱
حرف حق را زده چرا تخریب و ترور شخصیتی میکنید . رعایت قوانین و مقررات برای اجراء است نه نوشتن در کتابها و این مقررات بایستی توسط مردم یک جامعه از جمله مردم تهران رعایت بشه و قرار نیست توسط گروههای غیر از مردم یک شهر آن را رعایت کنند . حمایت کنید واقعا مقصر اصلی ما مردم هستیم و بایستی فعل خواستن را صرف کنیم که نمیکنیم و فقط فقط انتقاد میکنیم . همه آن یکی را مقصر اصلی و خودمان را بی عیب و بهترین می دانیم . راستی . چرا؟
آرش۱۰۱۴۱۴۱۴:۴۴:۴۶ ۱۳۹۶/۶/۲۱
آیا شما نبودید که یکسره در بوق و کرنا می کردید که اگر الان ژاپن بود فلانی استعفا داده بود اگر الان کره بود فلانی رفته بود ، حالا که استعفا داده میگید چرا فرار کرده . تکلیف رو با خودتون روشن کنید لطفا .
مهدي۱۰۱۴۱۸۱۴:۴۹:۱۹ ۱۳۹۶/۶/۲۱
درست گفته.درصدي از دلايل ترافيك خودمردم هستند
فراز مجاب۱۰۱۴۲۳۱۴:۵۲:۵۴ ۱۳۹۶/۶/۲۱
40 ساله که همه از مردم برای حل مشکلات شهری، ترافیک، آلودگی هوا، اعتیاد، کم آبی، صرفه جویی و ... کمک می خواستن، مردم هم همیشه کمک کردن و مشکلات حل یا کم نشده، یکبار، فقط یکبار بجای مردم از مسئولین و مدیران بخواهید رعایت کنند مثلا بگویید همه ی مدیران باید با اتوبوس و مترو سر کار بروند و کلا از مسئولین بخواهید، شاید همه ی مشکلات حل شود. اگه نشد، شما یکبار امتحان کنید... آقای محسن پورسیدآقایی بجای حل مشکلات مردم، آیه ی قرآن می خونه! اگه راست می گی خودت با اتوبوس و مترو برو سر کار. اصلا یه قانون بگذارید هر کی در شهرداری و شورای شهر رفت حق نداره با سواری بره سر کار، اگه ترافیک حل نشد.
محمد مهدی۱۰۱۴۲۵۱۴:۵۳:۵۴ ۱۳۹۶/۶/۲۱
این جماعت عادت دارند مردم را مقصر بدونند
ناشناس۱۰۱۴۳۶۱۵:۰۱:۱۲ ۱۳۹۶/۶/۲۱
خدا عاقبت اين كلان شهر را با كارآموزان جديدش ختم به خير كند : آمين !
ناشناس۱۰۱۴۳۸۱۵:۰۲:۱۸ ۱۳۹۶/۶/۲۱
كاملا درست گفته است. بخش اعظم مشكل ترافيك وساير مشكلات ما مردم هستيم مسئولين هم از همين مردم ميباشند و تا ما مردم درست نشويم هبچ چيز درست نميشود
ناشناس۱۰۱۴۴۲۱۵:۰۴:۳۳ ۱۳۹۶/۶/۲۱
اگر همان کاری را بکنید که همیشه کرده اید، همان نتیجه را می گیرید که همیشه گرفته اید بگذارید یک نفر هم حرف جدید بزند - اینطور در قبال دید از زاویه جدید موضع گیری نکنید آیا اعتقاد دارید مردم و رانندگان هیچ نقشی در ایجاد یا رفع ترافیک ندارند؟ این چه اعتقاد عجیبی است که شما دارید. آیا تا کنون رانندگی اروپایی ها را دیده اید؟ با رانندگی مردم ما مقایسه کرده اید؟ اروپایی هایی که به ایران می آیند از رانندگی مردم ما وحشت می کنند. چقدر می خواهید مشکلات را فقط تقصیر مسئولین بیندازید؟ چقدر می خواهید مردم را در حل مشکلات مشارکت ندهید؟ چقدر می خواهید همان کاری را بکنید که همیشه کرده اید؟ چقدر می خواهید همان نتیجه ای را بگیرید که همیشه گرفته اید؟ مگر تا حالا خیلی موفق بوده ایم که شما همان روش قبل را تجویز می کنید؟ بگذارید حرف و راه حل جدیدی امتحان شود، شاید اگر مردم مشارکت کنند مشکل راحت تر حل شود.
ناشناس۱۰۱۴۴۹۱۵:۱۵:۴۴ ۱۳۹۶/۶/۲۱
تهران نیاز به یک مدیر کارا تر و بهتر از قالیباف داشت ولی مثل اینکه ما تو انتخابمون اشتباه کردیم
کارشناس۱۰۱۴۶۵۱۵:۳۸:۰۵ ۱۳۹۶/۶/۲۱
حرفش درست است نقش های مردم - دودزا بودن خودرو - تک سرنشین بودن - عدم صخیح رانندگی کردن - نگرفتن معاینه فنی - استفاده کردن از دوچرخه - استفاده از مترو ووسایل نقلیه عمومی
ناشناس۱۰۱۶۵۵۲۱:۱۹:۰۱ ۱۳۹۶/۶/۲۱
پس نقش پلیس قاطع و غیرمنفعل و ناظم چیست؟ مگر نه این است که از وجود نظم در جهان هستی پی می بریم که این نظم به طور تصادفی نبوده و حتما ناظمی دارد؟ پس از وجود بی نظمی و ترافیک هم نتیجه می شود گرفت که ناظم خوب و قاطع نداریم. اگر فقط همین موضوع و فلسفه اصلی را مسوولان بفهمند تازه در مسیر اصلاح کار خواهیم افتاد وگرنه تا چهل سال دیگر هم همین است. فقط اجرای دقیق و بی قید و شرط قانون توسط ناظم قاطع
ناشناس۱۰۱۴۷۴۱۵:۵۰:۱۴ ۱۳۹۶/۶/۲۱
به نظر من جدیدی شهردار میشد بهتر از نجفی بود
ناشناس۱۰۱۵۱۷۱۷:۰۶:۰۲ ۱۳۹۶/۶/۲۱
یعنی تا این حد ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
علی۱۰۱۴۸۴۱۶:۰۹:۳۷ ۱۳۹۶/۶/۲۱
شاید برای کنترل ترافیک بهترین راه ان باشد که محدوده ای کوچک در نظر گرفته شود و پلیس کافی در محل باشد و مقررات راهنمائی را مو به مو به مرحله اجرا گذاشته شود و هر کس خلاف کرد با پرداخت جریمه کلاس مقرارات راهنمائی را بگذراند. بتدریج این محدوده بزرگ شود تا تمام تهران را در بر گیرد. نصب تابلو در خیابانها با اعلام مقدار جریمه نیز موثر است. اما شهرداری کارش باید این باشد که با سرعت پارکینگ های چند طبقه در تهران احداث کند.
نیما۱۰۱۴۹۸۱۶:۴۲:۱۵ ۱۳۹۶/۶/۲۱
تا زمانی که تمام تمرکز کشور روی تهران باشه مشکل ترافیک درست نمیشه حقم دارن مردم که از شهرو روستاهاشون بیان تهران برا کار وقتی هیچ امکاناتی براشون فراهم نیست حالا هی شما بیاید تهرانو مجهز به وسیله های نقلیه نو و جدید بکنید، کل تهرانو مترو بکشید فقط باعث میشه مردم بیشتری مهاجرت کنن باید تمام شهر ها رشد پیدا بکنن تا مشکل ترافیک کشور رفع بشه منظور اینه که مردم احساس کنن اگه از تهران مهاجرت کنن به ی شهر دیگه چیزی رو از دست نمیدن چه از لحاظ موقعیت کاری چه از لحاظ مسایل مربوط به رفاه زندگیشون
ناشناس۱۰۱۶۶۷۲۱:۳۵:۰۰ ۱۳۹۶/۶/۲۱
دقیقا با نظر ایشان موافقم و متعجب از تعجب شما. مگر بغیر از مردم جنها هم در ترافیک دخالت دارند؟ متاسغانه آستانه تحمل مردم پائین است و هر کسی در مقام راننده و یا پیاده کوچکترین حقی برای دیگری قائل نیستند و اصولا برخلاف مقررات و ضوابط رانندگی کردن نوعی افتخار شده.
ناشناس۱۰۱۷۱۹۰۰:۱۶:۲۵ ۱۳۹۶/۶/۲۲
دوره ششماهه کارآموزان شهرداری است ایراد نگبرید
ناشناس۱۰۱۷۶۴۰۶:۳۹:۱۱ ۱۳۹۶/۶/۲۲
رفراندوم/همه پرسی- مصرح در قانون اساسی- یک ابزار اعمال نظر مردم بر دولت/قدرت سیاسی (دموکراسی) است. نمیشود که چهار سال چهارسال مردم منتظر بمانند تا نمایده مجلس و شورا و یا رئیس جمهور انتخاب کنند وبعد هم آنها خرشان از پل گذشت، بی خیال شعار وعده! در سوئیس سال چند رفراندوم برگزار میشود، الان هم لازم نیست همه رسی به سمت سنتی باشد. شماره کارت ملی و دو مرحله یی رای یگری اینترنتی. یعنی مرحله اول متقاضی رای، ثبت نام و در مرحله بعد از تایید، در یک رزو همه پرسی اینترنتی انجام شود. این روش شاید با کمتر از درصد هزینه رای گیری سنتی باشد. این گونه در مسائل مهم از مشارکت مردم سود جست.
ناشناس۱۰۱۷۷۲۰۷:۵۱:۴۲ ۱۳۹۶/۶/۲۲
تحقیق وتفحص هم ظاهرا ناندانی شده برای مجلسی ها، پس کار مرکز پژوهش مجلس چیه؟
ناشناس۱۰۱۹۱۳۱۲:۱۵:۴۹ ۱۳۹۶/۶/۲۲
الف ازدایره انصاف خارج شدی.اون حادثه به خاطر اشتباه مسوول کنترل خط اتفاق افتاد ومدیر وقت راه اهن که انصافا ازمدیران خوب راه اهن واز بدنه راه اهن بودند استعفا دادند .این رو از کسانی که تو راه اهن کار می کنند هم میشه پرسید که ایشون از مدیران موفق راه اهن بودند وحرف الانشون هم کاملا درست هست اگر تنها مامردم بین خطوط رانندگی کردن رو یاد بگیریم نزدیک 20درصد از همین ترافیک تهران کم میشه .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین