نماینده مجلس: انتصاب «آقازاده‌ها» باعث نارضایتی همه شده است/ سازمان بازرسی بر روند انتصاب‌ها نظارت کند

گروه سیاسی الف،   3960619097

عضو فراکسیون مستقلین مجلس در خصوص انتصاب آقازاده‌ها در پست‌های مدیریتی کشور گفت: این مسئله باعث نارضایتی همه شده، چرا این انتصاب‌ها موجب حذف شایسته‌سالاری از جامعه می‌شود و اگر شایسته‌سالاری را از جامعه حذف کنیم، مسائل و مشکلات زیادی به وجود می‌آید.

سمیه محمودی عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با راه دانا؛ در خصوص انتصاب آقازاده‌ها در پست‌های مدیریتی کشور اظهار داشت: یکی از مواردی که در کشور ما رواج دارد، سمت گرفتن افراد معدودی در پست‌های مختلف است و این افراد فقط پست‌شان عوض می‌شود و هیچ شخص جدیدی وارد سیستم مدیریتی کشور نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ما چیزی به اسم چرخش نخبگان در کشور نداریم افزود: این مسئله باعث نارضایتی همه شده و مسلما کسانی که در راس هستند باید از این کار جلوگیری کنند چرا این انتصاب‌ها موجب حذف شایسته‌سالاری از جامعه می‌شود و اگر شایسته‌سالاری را از جامعه حذف کنیم، مسائل و مشکلات زیادی به وجود می‌آید.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس گفت: آنچه که در کشور مهم است همین موضوع شایسته‌سالاری است نه اینکه برخی "آقازاده" باشند و بیایند در مسئولیتی قرار بگیرند، این در بحث‌های انتخاباتی هم وجود دارد و هر کسی سعی می‌کند امتیازی بگیرد و در انتخابات ورود پیدا کند.

محمودی ادامه داد: این اتفاق به صلاح کشور نیست و به نظرم سازمان بازرسی باید نظارتی بر روند این انتصاب‌ها داشته باشد چرا که اگر به این موضوع رسیدگی نشود ممکن است مشکلاتی از قبیل فرار نخبگان، افسردگی جوانان و برخی پیامدهای اجتماعی ایجاد شود.

وی در پایان گفت: ممکن است شخصی پدر یا مادرش مسئول باشند و خود او هم فرد شایسته‌ای باشد اما اگر این هم وجود نداشته باشد و آن "آقازاده" به سمتی برسد قطعا در حق جامعه ظلم شده است و ما شدیدا این را خلاف اصول می‌دانیم و جزو مخالفان این انتصاب‌ها هستیم.