۸۴
توصيه مطلب 
۱۷
 
کد مطلب: 59150
تضادها و مشکلات حرکت سبز
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۲۱
به بهانه حرکت رادیکالی سبز در شانزده آذر امسال، تحلیل ماهیت، محتوا و نیروهای میدانی این حرکت، می تواند به این سوالات پاسخ دهد که چرا حرکت سبز به این سرعت دچار کاهش نیرو شد و چرا به اوج تندروی و رادیکالیسم گرفتار آمده است. حرکتی که می توانست درون ساختارهای قانونی جمهوری اسلامی تعریف شود و به عنوان رقیب سیاسی دولت، اشکالات را مطرح و طرح های جایگزین خود را ارائه دهد...



الف)تضاد در همه سطوح حرکت دانشجویی

این حرکت جدایی از درستی یا نادرستی آرمانهای خود با  تضادی آشکار در سطح هدف، راهبر و حتی به طرز ملموسی در نمود های ظاهری خود اعم از شعار یا رفتار مواجه است.



تضاد در هدف شاید بزرگترین دلیل بر عقیم بودن این حرکت باشد. بطوری که با کنکاشی ساده در پیاده نظام این حرکت در دانشگاه و بیرون دانشگاه می توان دریافت که درصد زیادی از این حرکت خوش خیالانه در سودای براندازی هستند با اینکه اساس شعار های مدیران داخلی این حرکت بازگشت به تفکر امام(ره) است. در جایی که16 آذر در دانشگاه تهران از میر حسین موسوی به عنوان سنبل جنبش یاد می شود و شعار "یا حسین میر حسین" سر میدهند و در همان جا دقایقی بعد    "جمهوری ایرانی" را خواستار اند و براحتی خود را به فراموشی می زنند که که همین موسوی که فریادش را می زنید هشت سال نخست وزیر همین جمهوری اسلامی بوده که خواهان رفتنش هستید!

باید از دوستان پرسید:



چگونه است که که آرمان "همت و باکری" را خواهانید و  جمهوری بی اسلام را فریاد می زنید؟! مگر این عزیزان برای همین جمهوری اسلامی شهید نشدند؟ از یک طرف شعار های انقلاب 57 را سر می دهید از طرفی خواهان سرنگونی اش هستید! دم از علی(ع) و حسین(ع) می زنید و شعار نه غزه نه لبنان سر میدهید مگر نشنیدید علی(ع) چه سفارش کرد در مورد مسلمان و غیر مسلمان؟ چگونه می شود شعارهای موسوی و شعار های شما هواخواهانش را با هم جمع کرد؟



جامعه تیز بینانه نشسته و این حرکت را سنجش می کند و به این نتیجه می رسد که" الله اکبرتان" را باور کند یا رفتارتان را؟ چطور می شود عده ای فریاد آرمان امام را سر میدهند و با جمهوری اسلامی و ولایت فقیه که سرمایه عمر امام است مخالفت می کنند؟ از طرفی دلسوز بیت امام شده اند و از سویی دست به دامان منتطری شده اند که تعاریفش بماند در ناگفته های سید احمد آقا.

آری شما حق دارید مخالف انقلاب باشید ولی شما خودتان هم حرف حسابتان را نمی دانید. بایستید و بگوید مخالفیم!

شاید بارز ترین تضاد همین مناسبت های باز زنده سازی جنبش سبز است. همین 16آذر؛ دوستان سبز قطعا خود به خوبی می دانند که در خوش باورانه ترین و ساده انگارانه ترین حالت  می توان حرکت آنان را  یک حرکت بی تفاوت نسبت آمریکا دانست. حال همین حرکت که خوشبینانه می توان آن را سازگار با منافع آمریکا نامید 16 آذری را انتخاب می کند اساس وجودی آن مبارزه علیه آمریکا ست. جالب آنه، «صدای آمریکا» با همه وجود و توان وبا حداکثر حرارت، از آن حمایت رسانه ای می کند.



در نهایت آنچه می توان از تجمعات باز زنده سازی حرکت سبز در دانشگاهها دریافت این است که همه ی دلخوشان به این حرکت خوب میدانند چه چیزی را نمی خواهند و آن وضعیت موجود است ولی به جرات می توان گفت همه متحدا نمی دانند چه می خواهند. یا به زبانی واضح تر درصدی از این حرکت به نبود دولت احمدی نژاد راضی است جمعی به نبود مصداق ولایت فقیه و جمعی به نبود جمهوری اسلامی.



البته  نبود هدف در یک تحلیل از پایین به بالا در جمع دانشجویی است ولی اگر بخواهیم با دیدی غیر خنثی و کلی بنگریم می توان در کل این حرکت یک مرکز تفکر و قوه ی ساماندهی یافت (که به خارج از مرز ها باز می گردد) که هدفی جز براندازی برایش قابل تعریف نیست ولی به جهت نگهداری جمعیت پای کار خود در کشور، عدم ایجاد تفرقه و حفظ مهره های عملیاتی موجود در سطح راهبران جریان در داخل کشور و سودبری از ساده لوحی و عدم بصیرت این راهبران داخلی تلاش می کند بدون ارائه هدف اصلی (که همان براندازی است) از ظرفیت تمام گروه ها و اقشار با همه تنوع فکری استفاده نماید.



ب) عدم رشد در عمق و سطح

جدایی از تضاد در هدف موضوع نیرو انسانی و مالی  موضوع مهم دیگری است که این حرکت برای رسیدن به هدف (هر چه باشد) به آن نیاز مند است. آنچه مشخص است تا به حال این حرکت نیازمندی خویش را به منابع مالی اعلام نکرده که خود نشان بر تامین این قسمت کار به اندازه کافی است که جواب از کجایش، باشد به عهده ی خود دوستان سبز.

اما آنچه مهم است نیروی انسانی و پیاده نظام  پای کار این جنبش است. به نظر می رسد این جنبش در این زمینه دچار مشکلات عدیده ای است. این حرکت در دو وجه با مشکل روبرو است یکی در سطح یکی در عمق.

اول در سطح :



جمعیت کشور شامل جمعیت کلانشهری و جمعیت شهر های کوچک و روستا هاست که بخش عظیمی از آن با همه کمبود ها و کم توجهی ها همچنان مدافعان انقلاب پابرهنگان هستند.

آنچه  مشخص است  بخش عظیمی از جمعیت شهری کشور که  در شهر های بزرگ زندگی می کنند آنچنان آرمانها و اصول نظام جمهوری اسلامی را درک کرده اند که مشکلات اقتصادی و نارسایی های فرهنگی و ... موجود نمی تواند آنها را از حمایت از نظام اسلامی منصرف کند. این قشرهم  شامل مخالفین احمدی نژاد می شود (ولی معتقدین و معترضینی که به قانون و نظام اعتماد و پایبندی دارند ) هم شامل مدافعان دولت. می توان گفت اکثر قریب به اتفاق این بخش منتقد وضع موجود هم هستند ولی منتقد اقتصادی و اداری نظام که به اصول نظام پایبند است یا به عبارتی منتقد معتقد.



نمود این ادعا را می توان در راهپیمایی ها و ... دید البته به شرطی که عده ای مردم را درخت نپندارند! که نماینده ی این بخش در دانشگاه را در همین 16 آذر را می توانست دید که کم هم نبودند.

بخش دیگری از جمعیت کلانشهری منتقدان غیر معتقد و مخالفان جمهوری اسلامی هستند و نکته هم همین جاست که دوستان سبز در دانشگاه ها منتقد را هم جز مخالف حساب می آورند. این اشتباه دیگری از حرکت سبز در دانشگاه است که افرادی را که از فشار اقتصادی، نابرابری ها، بی عدالتی ها و فساد ها دلخوشی از نظام ندارند را هم جز همردیفان و نیرو های قابل حساب خود می داند. جمعیتی که به عنوان شهروند جمهوری اسلامی – چه به آن معتقد باشند و چه نباشند- باید به مشکلات و خواسته های قانونی شان رسیدگی کرد.



اصولا حرکت سبز یک حرکت بر مبنای خواست سیاسی است نه مشکلات اقتصادی و  برای بخش زیادی از معترضین درک آرمانهای سیاسی حرکت قابل درک یا قابل ارزش نیست. بنابراین عاقلانه به نظر نمی رسد که حرکت سبز روی جمعیتی که دغدغه او و آرمان او را ندارد حساب باز کند. با توجه به ریزش شدید نیروهای میدانی سبزها، قابل درک است که چرا این جمعیت معترض اقتصادی و معیشتی، حرکت سبز را تنها گذاشته است.



و با این حساب می ماند مخالفین سیاسی  نظام جمهوری اسلامی که خود دو دسته می شوند یکی نیروی مخالف پای کار و دیگری نیروی مخالف بی تفاوت. هر کدام از این دو گروه خود دو گروه دیگر را شامل می شود اول کسانی که از اساس با نظام مشکل داشتند و دوم کسانی که  اتفاقات و اشتباهاتی مانند کوی و کهریزک را نتوانستند تحلیل کنند و با نظام دچار تعارض شدند و همین اتفاقات بود که فرصت محق جلوه دادن را به مخالفین داد تا فریاد بلند کنند و مخاطبانی هم برای خویش دست و پا کنند.اتفاقاتی که بررسی آن نگارشی جدا طلب می کند. البته پر واضح است که اعتراض از عملکرد بعضی نهاد ها در قضایای پس از انتخابات مختص گروه مخالفین نیست و بخشی از همه گروه های و اقشار، خواستار رسیدگی و روشن شدن موضوع هستند.



بنابر این اگر فرض را بر این بگیرم که نظام هر چه سریع تر و قاطعانه به مسائل پس از انتخابات و اشتباهات و تخلفات رسیدگی کند از مخالفین هم فقط گروه پای کار برای جنبش سبز نیروی قابل اتکایی می مانند که این گروه هم دچار مشکلی است که در بخش بعدی به ان پرداخته می شود.

دوم در عمق:



در انقلاب شکوهمند اسلامی (که خیلی تلاش می شود جنبش سبز را الهام گرفته از آن بدانند) آرمانهای انقلاب و امام در جان مردم ریشه دوانده بود. با طوفان ها هم مردم از آرمانشان عقب نمی نشستند گلوله و وحشیانه ترین شکنجه ها نتوانست مبارزان انقلاب را پشیمان کند. این شد که انقلاب ثمر داد. اما جنبش سبز؛ فرض را بر حرف سبزها بگیریم و فرض کنیم زندانیان بعد از انتخابات شکنجه شدند (حداقل ظاهر افراد نشان می دهد که قظعا شکنجه سنگینی نبوده که آثارش باقی بماند) این چه آرمانی است که در وجود رهبرانتان (خودتان که جایی خود) با یک سیلی رنگ می بازد؟!



شما که انقدر به آرمانتان پای بند هستید چرا از یک شب بازداشت، تمام وجوتان می لرزد؟ اگر انقلاب پدران ما به بار نشست، بهایش را داده بودند آنقدر امام را درک کرده بودند که شکنجه گران آموزش دیده ی اسرائیل نتوانستند حرفشان را عوض کند ولی شما چه؟

این واقعیتی است که نشان از سه موضوع دارد:



یک اینکه آرمان مبهم و نا مشخص سبز، کمترین عمقی در وجود مخالفین پای کار ندارد و با کمترین طوفان درهم خواهد شکست و برای ایجاد تغییر مد نظر خود بسیار ناتوان است،

دوم اینکه نیروی انسانی که حرکت رادیکالی سبز رویش حساب باز کرده، از لحاظ اعتماد به نفس، خود ساختگی، پذیرش سختی و در امان ماندن در طوفان مشکلات در درجه پایینی قرار دارد،

سوم اینکه حرکت سبز در دانشگاه از یک الگوی قابل اتکا، الهام بخش و آرمانی بر خوردار نیست و اینها خود دلایلی است بر عقیم بودن حرکت رادیکالی سبز.



در پایان سخن می توان اینطور به نتیجه رسید که حرکت سبز به اندازه ای دارای پویایی و هدفمندی نیست که بتواند حتی تهدیدی برای نظام جمهوری اسلامی به حساب آید بلکه بیشتر شبیه پروزه ای است با هدف آبروریزی نظام جمهوری اسلامی، برای کاهش قدرت نفوذ فکری ایران در لایه های روشنفکری جهان بالخص کشور های اسلامی و بالاخره کاهش قدرت چانه زنی ایران در مذاکرات هسته ای.





 
Share/Save/Bookmark
 


مهدی
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۱:۰۱:۱۳
از صدا وسیما می خواهم ماهیت این افراد را بیشتر روشن کند و جنایتهای آنها را نشان دهد تا برآن خون گریه کنیم ( البته تا آنجایی که معترضان سو استفاده نکنند) که اگر شیعیان بر جنایتهای پیش از عاشورا گریه می کردند شاید جنایات عاشورا بوجود نمی آمد (258552)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۳:۴۲:۳۲
مردم ما گروه فتنه گر را شناخته اند.دلیلی ندارد به این اقلیت فرصت داد.
ابروی نظام رو که بردند.
در مقابل نیروهای انقلابی و حزب الله که ایستادند
امنیت کشور را که به خطر انداختند
قصد براندازی هم که داشتند با توجه به رفتار ها و شعارهایشان جمهوری ایرانی
به رهبری که از اول انتخابات توهین کردند
عکس امام رو هم که اتش زدند





اقایان مسئول اگر نمی خواهید جلوی اینهارو بگیرید ملت از امام این اجازه را دارد که طبق بند م اقدام انقلابی کند.دیگر صبر و تحمل جایز نیست (258628)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۵:۱۸:۱۱
اقا شما خودت به اینها فرصت اعلام مخالفت با ولایت فقیه دادی.رهبری که گفتند اگر اینکار را اغاز کردید پایان دهنده ی ان نخواهید بود.

حال چگونه می توان دشمنی طرف دارانت را با نظام و ولایت ندید؟متاسفم شما مردود شدید موسوی بای بای (258683)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۷:۰۹:۵۲
گویا خودت را به کوچه علی چپ رده ای .اربابت صدای امریکا این فیلم را پخش کرد

تصاویر از انچیزی که صدا و سیما نشان داد خیلی بدتر است (258775)
 
او
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۷:۵۱:۴۹
کم گویی صدا و سیما از جریان نفاق، نوعی خیانت به انقلاب است
باید ریشه های این رفتارها را به مردم نشان داد
مستند هسته ای که پخش شد دیدید که زوزه ای از حضرات در آمد

بهترین راه مبارزه با جریان نفاق، معرفی کامل این جریان است. گذشته افرادش، وضعیت مالی آنها و ..... (258807)
 
اسکندری
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۸:۲۹:۵۱
گروه سبز بداند که حیدریان این زمان تا وقتی سکوت می کنند که ولی شان اجازه می دهد و بدانند اقدام انقلابی به بند م حتما انجام خواهد شد (258832)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۳:۴۹:۱۲
خود صدا و سیما مسئول این کار بوده است جناب. برای بد نام کردند جنبش سبز و سواستفاده از احساسات ملت ایران. (258636)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۶:۴۱:۴۲
فقط یه دلیل برات میارم که بدونید حق شماست که با شما اینگونه برخورد کنند صد البته من خودم این استدلال رو قبول ندارم ولی شما باید قبول داشته باشی...
به یاد بیار روزی رو که هر اشتباهی در برخورد با معترضین صورت می گرفت به پای رهبر می نوشتید و بدترن الفاظ رو علیه اون و فرزندانش به کار می بردید فقط به خاطر اشتباه چند نفر در این حکومت حالا هم باید بکشید که این کار زشت رو به حساب موسوی می نویسند.
دقیقا خود شما تا قبل این با همین استدلال همه رو مجرم قلمداد می کردید.
بالاخره یه بام و دو هوا نداریم چطور اگر حکومت میگه که مثلا مرگ ندا مشکوکه و کار نظام نیست مجرمه، ولی ما باید حرف شما رو باور کنیم که عکس امام رو آتیش زدن کار شما نیست
از چه نالید که از ماست که بر ماست... (258749)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۷:۰۴:۲۰
گویا خودت را به کوچه علی چپ رده ای .اربابت صدای امریکا این فیلم را پخش کرد

تصاویر از انچیزی که صدا و سیما نشان داد خیلی بدتر است. (258773)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۹-۲۲ ۰۰:۰۹:۵۹
شما که برای ناشناس بالایی دکمه مخالف را زده اید اگر صدای آمریکا این فیلم را پخش کرده باشد دروغگو هستید مرگ بر دروغگو (259018)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۲۳:۴۲:۲۶
فحاشی به رهبری روی در و دیوار و کیوسکهای تفلن که از چند ماه قبل شروع شده هم کار صدا و سیماست؟ فیلمهای مربوط به حوادث روزهای اول در گیری که در اونها به رهبر اهانت میکنند چی اونها هم کار صداو سیماست .
واقعا یه کم وجدان هم خوب چیزیه (258996)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۲ ۱۹:۵۲:۵۷
لطفا از واقعیت ها بگو از وجدانی که وجود نئارد نگو. کو وجدان. اگر اینها وجئان داشتند که تا اینجا این کارها را در کارنامه ننگین خود ثبت نمی کردند! (259557)
 
حمید رضا
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۴:۴۳:۵۵
1- توهین به حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به هر شكل و شیوه ای محكوم است و می بایست با عاملان چنین اقدامی برخورد قانونی شود. اگر قرار باشد هر شخص و گروهی كارهایش را با توهین و اهانت پیش ببرد ، سنگ بر روی سنگ بند نخواهد شد و حرمتی در جامعه باقی نخواهد ماند.

2- پاره كردن تصویر امام(ره) ، مصداقی از مصادیق توهین است و انتشار مكرر تصاویر این توهین ، شكستن قبح اهانت به بنیانگذار جمهوری اسلامی.
از این رو ، اگر فرد یا افراد خاطی ، با اقدام خود در پاره كردن تصویر امام(ره) مرتكب توهین شده اند ، پخش مكرر آن از شبكه های مختلف صدا و سیما نیز اشاعه توهین محسوب می شود و به نظر می رسد كه برای اهداف خاص سیاسی بوده است . از این رو ، باید غمگنانه گفت كه برخی مدعیان برای نیل به اهداف خود ، حتی از \"تكثیر توهین\" نیز ابایی ندارند!
شاید مثال كاریكاتورهای موهن دانماركی ، بتواند به این بحث كمك كند. زمانی كه كاریكاتورهای توهین آمیزی نسبت به ساحت مقدس حضرت محمد(ص) در دانمارك منتشر شد ، صدا و سیما به این موضوع پرداخت ولی در اقدامی صحیح ، هرگز تصویر كاریكاتورها را پخش نكرد چرا كه نشر آن تصاویر نیز قبح شكنی و تكثیر توهین محسوب می شد. اما در این مورد خاص كه یك درگیری سیاسی وجود دارد ، صدا و سیما ره به خطا برد و توهین فرد یا افراد معدود كه حداكثر چند نفر شاهدش بوده اند را بر روی آنتن فرستاد تا ده ها میلیون نفر شاهدش باشند و متعاقب آن ، رسانه های خارجی نیز ، با ذوق و شوق ، همین تصاویر را بانشر نمایند.
راستی اگر یك سایت یا یك روزنامه مستقل همان تصاویر پخش شده از صدا و سیما را منتشر می كرد ، آیا مدعیان ، آن رسانه را به آتش نكشیده بودند كه چرا به امام (ره) توهین كرده است؟!

3- كسانی كه پخش تصاویر این توهین را توجیه می كنند چنین می گویند كه مگر دانستن حق مردم نیست؟ پس چرا عده ای مخالف پخش این تصاویر هستند؟ این سخن ، البته توجیه مناسبی به نظر می رسد ولی در طول حوادث پس از انتخابات، حوادث و اتفاقات بسیاری رخ داد: از شعار دادن علیه برخی اركان نظام تا كشته شدن برخی از فرزندان مردم به ضرب گلوله و ... به راستی چرا صداوسیما با این توجیه تمامی اتفاقات را از تلویزیون پخش نمی كند؟ مثلا فیلم تیراندازی افراد خاص به سوی مردم،‌ برخی بدرفتاری ها با مردم كه حتی صدای اعتراض مسوولان ارشد پلیس را هم در آورد، برخی شعارها و ... ؟ آیا در چنین جاهایی دانستن حق مردم نیست؟!

4- پس از پخش تصویر هتك حرمت به امام از سیمای جمهوری اسلامی ایران برخی شتابزده این اقدامات را متوجه دانشجویان و حامیان میرحسین موسوی كردند. گویا منتظر چنین بهانه یا فرصتی بودند تا با استفاده از آن تصفیه حساب كنند. این درحالی است كه همگان از روابط این كاندیدای انتخابات با امام (ره) آگاه هستند. همچنین آرشیو تاریخ نشان می دهد كه سخنان امام خمینی(ره) بارها مورد استناد و استفاده وی بوده است. البته در این مقال ، وارد نقد و بررسی عملكرد او نمی شویم اما برچسب توهین به امام (ره) به موسوی نمی چسبد.
انصاف و پرهیزكاری حكم می كند كه خطای یك یا چند فرد خاص را به حساب همه نگذاریم و حرمت ها را پاس بداریم.

5- طرفین درگیر ، هر كدام دیگری را مسوول توهین به امام می دانند: یك طرف مدعی است كه اعضای جنبش سبز این كار را كرده اند و طرف مقابل می گوید همان جریانی كه مدام تصاویر عكس پاره شده امام(ره) را پخش می كند ، خودش این كار را كرده است تا سبزها را تخریب كند.
واقعیت اما این است كه بر سبیل یقین وجدانی ، عامل اصلی این توهین شناخته شده نیست و لذا متهم كردن افراد به كاری كه معلوم نیست مرتكبش شده اند یا خیر و سپس تحلیل ها نوشتن و دعواها به راه انداختن ، قطعاً نمی تواند رویكردی مبتنی بر اخلاق و انصاف و تقوا باشد.

6- پس از كشته شدن تأثر انگیز ندا آقا سلطان ، مقامات رسمی ، این قتل را كار عوامل مشكوك و غیرخودی دانستند. حال این سوال مطرح است كه اگر دشمنان نظام به آن میزان قدرت دارند كه یكی از شركت كنندگان در اعتراضات را به قتل برسانند آیا قدرت پاره كردن تصویر حضرت امام(ره) را ندارند؟ چگونه است كه در آنجا ، كار را به دشمنان خارجی نسبت می دهند و اینجا به یكی از طرفین درگیر؟

7- پاره كردن تصویر امام(ره) قطعاً دل دوستداران ایشان را شكست و حتماً اقدامی محكوم است كه قاعدتاً باید در مجرای قانونی خاص خودش دنبال شود ؛ اما اگر امام(ره) در قید حیات بودند و این همه هیاهو و دعوا و به این و آن تهمت زدن را در این باره می دیدند ، آیا لبخند رضایت بر لبانشان می نشست یا از این وضعیت آلوده به تنش و بی تقوایی ، بر می آشفتند و دل ایشان هم می شكست؟ آیا ما در راه امام حركت می كنیم یا در مسیر عكس راه ایشان؟ (258671)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۲۳:۵۳:۴۷
\"این درحالی است كه همگان از روابط این كاندیدای انتخابات با امام (ره) آگاه هستند. همچنین آرشیو تاریخ نشان می دهد كه سخنان امام خمینی(ره) بارها مورد استناد و استفاده وی بوده است. البته در این مقال ، وارد نقد و بررسی عملكرد او نمی شویم اما برچسب توهین به امام (ره) به موسوی نمی چسبد\"

آقای محترم
مگه استناد به سخنان امام نشان دهنده اینکه ایشون در خط امام همچنان در حال حرکته ؟
استناد به صحبت های امام که معونه ای نداره من هم برات صبح تا شب به برات به حرفهای امام استناد میکنم مهم اینکه به عمل کردن به حرفهای امامه
مگه امام نگفت پشتیبان ولایت فقیه باشید تا مملکتتون آسیب نبیند ؟ ایشون توی حوادث بعد از انتخابات نسبت به ولی فقیه زمان خود چه کرد . جز باعث این شد که یه عده اراذل و اوباش روی در دیوار به رهبری فحاشی کنند(که حتما چوب این کارش رو در دنیا و آخرت خواهد خورد)
مگه ولی فقیه نگفت از راه قانونی وارد بشید . چیکار کرد یه سر سوزن توجه به فرمایشات رهبر خودش کرد؟
ثانیا کسی نگفت که ایشون به امام توهین کرده حرف انیه که این آقا با رها کردن طرفداران افراطی خود و با دادن بیانیه های غیر عقلانی و تحریک کننده خود باعث شده کار به اینجا بکشه (259004)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۱:۱۰:۳۷
خدمت نوه حضرت امام عرض می کنم شما می خواستید کاندیدای اصلاحات شوید دیدید که افراطیون حرمتی برای امام راحل قایل نیستند چه برسد به نوه امام و دیگر حرمتی برای امام قایل نیستند پس بهتر است راه خودتان را از آنها جدا کنید و در مورد اقدام صدا وسیما می خواستم بگویم خودشکن آینه شکستن خطاست تقصیر صدا سیما نیست که مثل آینه زشتی را نشان می دهد تقصیر از روسای زشتیها و فتنه هاست (258554)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۳:۴۵:۱۹
برادر من شما نامه ی رییس دفتر حفظ آثار امام رو یه بار دیگه با دقت بخون گویای خیلی چیزهاست .
فرمودید صدا و سیما مثل آینه است؟ تعبیر جالبی بود .
این حرکت صدا و سیما فقط و فقط به منظور فشار وارد کردن به جنبش دانشجویی است .
چه قدر نظر غیر قابل انتشار چرا؟ (258633)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۶:۴۳:۰۷
خود شکن آیینه شکستن خطاست هم خیلی به نظر شما می خوره
ایراد از صدا و سیما نیست ایراد از اون کسانی است که این کار زشت رو انجام دادن نه آیینه که اون رو منعکس کرده (258750)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۲۳:۵۹:۲۳
آقای ناشناس چند داشجوی فریب خورده چرا از آینه می ترسند بازهم می گویم خود شکن آینه شکستن خطاست مثل اینکه جوابی منطقی ندارید؟اگر عمل اینها مثبت است پس باید باعث تقویت جنبش دانشجوئی شود و اگر منفی است این تقصیر آینه نیست که بدیها را نشان می دهد باز هم می گویم خودشکن آینه شکستن خطاست خودشکن صدا وسیما شکستن خطاست (259008)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۳ ۱۹:۲۷:۴۲
با دقت خوندیم! از تعجب نزدیک بود سکته کنیم! یعنی اینها دارند تخریب می کنند به جای حفاظت! به جای ایمکه عامل را محکوم کنند خبر رسان را محکوم می کنند! به نظر من اگر اینها تا چند سال دیگر مسئلیت داشته باشند صحیفه نور را تکذیب می کنند! (260098)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۱:۳۱:۰۴
با سلام تمام نکاتی که نوشتید درست است ولی مواردی هم از قلم انداختید ! این اقای اوباما که اینقدر مدافع ازادی و حقوق بشر است و برای این مثلا جنبش و اغتشاشگران پیام میفرستد و حمایت می کند نمی فرمایند این زنان وکودکان عراقی . افغانستانی و فلسطینی و یمنی انسان نیستند حقوقی ندارند ازادی نمی خواهند ؟ علت حمله به انها و عدم حمایت از انها و کمک به دشمنانشان چیست ؟ انها انسان نیستند ؟ انها حقوقی ندارند ؟انها ازادی نیاز ندارند ؟ چرا انها در دایره حقوق بشر و ازادی امریکا و اوباما نیستند ؟ وچرا اغتشاشگران ایرانی در این دایره حمایت قرار می گیرند ؟ واقعا چرا ؟ همه می دانند ولی یک عده خودشان را میزنند به ان راه ! موضع منافع امریکاست ! بله دقیقا این اقایان در جهت منافع انها حرکت می کنند . و نکته جالب قضیه اینه انهایی که دم از امام و خط امام می زنند و امده اند به قول خودشان راه امام را احیا کنند در مقابل حمایتهای انهایی که امام شیطان بزرگ نامیدشان سکوت می کنند و در مسیر و خواست این شیطان و شیطونک هایش قدم بر می دارند ! می دانید چرا ؟ انهم معلومه منافع ! بله منافع خودشان و دوستانشان نه ملت ایران ! و جالبتر اینه در مقابل گند کاری طرفدارانشان موضع که نمی گیرند و ابراز تبری که نمی کنند هیچ ! مردم را ..... فرض می کنند و می گویند اصلا چنین موضوعی نبوده و مونتاژ است احم .... ما که خودمان بودیم و دیدیم اگر گزارش دروغ بشما دادن نگاهی به شبکه های ماهواره ای دوستانتان و سایتهایشان بکنید ببینید ان ها را هم صدا و سیما مونتاژ کرده .بهر حال نگاهی به گذشته وسرنوشت مسعود رجوی .نهضت ازادی . بنی صدر . منتظری داشته باشید بدانید اگر این مسیر کج تان اصلاح نشود اینده ای بهتر از انها نخواهید داشت . انشااله. (258561)
 
كيا
۱۳۸۸-۰۹-۲۲ ۱۲:۴۳:۵۰
اقا محمد . فرموديد (ابراز تبری که نمی کنند هیچ ! مردم را ..... فرض می کنند و می گویند اصلا چنین موضوعی نبوده و مونتاژ است احم .... ما که خودمان بودیم و دیدیم اگر گزارش دروغ بشما دادن نگاهی به شبکه های ماهواره ای دوستانتان و سایتهایشان بکنید )


با عرض معذرت بايد براي ادمهائي مثل تو تاسف خورد تو كه خود را طرفدار دو اتيشه معرفي ميكني ( البته از فرموده هايت چنين بر ميايد ) چگونه ايستادي و تماشا كردي تا چند نفر منافق و از خدا بي خبر قلب ميليو نها ايراني را جريحه دار نمايند. واقعا متاسفم . ياد بچه هاي جبهه و جنگ به خير كه براي فدا شدن در راه ارمانهاي امام با يكديگر مسابقه ميگذاشتند . ولي......افسوس (259337)
 
علي
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۱:۴۱:۳۲
با سلام
تحليل بسيار خوبي بود . بهترين راه اين است كه با اتخاذ سياستهاي اقتصادي و اجتماعي درست و كارساز دوستان واقعي انقلاب را خوشحال كرد و بي تفاوتان را جذب نمود و در اين صورت اندكي خواهند ماند كه فكر و عقايد ديگري دارند و لااوبالي مي خواهند زندگي كنند و به خيال خودشان آزادي خواه هستند.اين افراد هيچ موقع قانع نخواهند شد و بايد آنها را كنترل كرد تا در كنار بقيه ي مردم مومن ايران زندگي كنند و اگر باب ميلشان نبود مي توانند تشريف ببرند. زيرا اينجا مملكت اسلامي است و با خون هزاران عزيز پا گرفته و با ياري خداوند به انقلاب اصلي خواهد پيوست! (258565)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۱:۵۳:۵۷
این تضادها در وجود رهبران سبز از آقای موسیو گرفته تا کروبی تا عقبه جدی تر و اساسی تر آنها نمودار است. اینها توان نگه داشتن خودشان را هم ندارند و اگر فرضا موفق شوند کشور را همراه با خودشان در طوفان تضادها غرق خواهند کرد! (258571)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۳:۴۴:۱۶
آقاي الف كه خيلي خودت را اصولگرا ميداني \"آقاي موسيو \" كيست؟ ما فحش تا دلتان بخواهد بلديم . اما اصولگرا نيستيم كه فحش بدهيم. (258632)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۹:۳۹:۱۸
فحش های شما به احمدی نژاد را هم شنیدیم.
دست بردار از این مسخره بازی، سر قضیه سیب زمینی به این کوچیکی چه توهین هایی کردید به دکتر احمدی نژاد، حالا میگین ما هم فحش بلدیم؟
بله بلدید آقای اصلاح طلب، شنیدیم فحشاتونو! (258867)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۲:۳۳:۱۰
به این تضاد ها توهین به عکس امام رو هم اضافه کنید.
آقای موسوی مصاحبه کرده که:
اطلاعات دقیقی درباره اینکه اصولا چنین کاری صورت گرفته باشد ندارم کما اینکه درباره عاملان این اقدام ساختارشکنانه نیز اطلاعات روشنی نداریم ولی بهرحال اگر چنین کاری صورت گرفته باشد این یک اقدام مشکوک است.
ایشون توی یه گوشه مملکت یکی یه کاری انجام میده شصت تا بیانیه میده و محکوم میکنه ما چطور باور کنیم که ایشون خبر نداشته در حالیکه الان نزدیک 7 شبکه این تصاویر رو نشون داده.
اصلا فرض رو بر صحت می گذاریم....
ولی اگه به یاد داشته باشید در برج میلاد هم که فیلمی از تاریخ به روایت تصویر پخش شد در لحظه نشون دادن لحظه ارتحال امام طرفدارهای ایشون کف و سوت زدند چرا این ایشون که نخست وزیر امام! یا باوقا! خط امامی و ... همه چی تموم هستند اونجا هیچ موضعی نگرفتند
جز اینکه می ترسیدند رای عده ای مخالف نظام رو از دست بدهند.
الان هم برای ادامه راه به حمایت همه نیاز دارند البته از نوع مخالفان:
بعد از گوگوش و ربع پهلوی ،حالا نوبت ضد امامی ها رسیده خدایی بعدیشو به خیر کنه...
ایشون که دست به بیانیشون خوبه بیانیه بده و تکلیف خودش رو با این افراد مشخص کنه چرا ایشون ساکته!
البته ایشون امتحانشون رو پس دادند امام که نعوذ بالله از خدا بالاتر نیست وقتی ایشون روز قدس اون همه روز خوار رو دید و دم نزد...
حالا می فهمم که عاقبت به خیری مهمترین دعاست (258597)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۲:۵۹:۲۴
عاقبت به خیری بهترین دعا است ولی دوست عزیز هنوز عاقبت نشده، یه کم دیگه بگذره شاید نظرت عوض بشه. (258611)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۳:۴۸:۴۷
من نمی دونم این یک کم دیگه شما سبزها چقدر هست.هرجا توی نت با هاشون بحث می کنی تهدیدت می کنند به این یک کم دیگه.مثلا اگر اقای موسوی بعد از سرنگونی نظام ولایت فقیه و قتل عام طرفداران رهبری و احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهوری ایرانی(بدون اسلام!) انتخاب شوند عاقبت به خیر شده اند!
شما که تا سرتون به سنگ لحد نخوره نظرتون عوض نمی شود.
فقط باید گفت:
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست ,عرض خود می بری و زحمت ما میداری (258635)
 
محسن از مالزی
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۳:۵۰:۵۸
دوست عزیز فکر کنم شما در تعطیلات به سر میبرید؟
شاید عاقبت را با آخرت اشتباه گرفته ای؟ :))

عاقبت مسئله ای فردی است مثلا اینکه موسوی میتونست آدمی باشه که شان امام و راه و اسم و رسم و خط امام رو با اون همه خاطرات خوب مردم ازش از دوران دفاع رو حفظ کنه یا اینکه بیفته به التماس بی بی سی و مخالفان صریح خط امام و انقلاب یا امثال منتظری که امام اونها رو از خودش رانده بود.
این نفاقی که موسوی و یارانش دارند شکست و تودهنی سنگینی رو از ملت براشون رقم خواهد زد کما اینکه در انتخابات نمونه کوچکی از اون رو چشیدند اما توهم و نفاق خودشون و یارانشون مانع از درک حقیقت جامعه شده.
الحمد لله گلوگاههای فساد این باند منافق در این جریانات بخوبی خودش رو نشون داده و به نوعی هر چه داشتند رو کردند و از بزرگ و صغیرشان هر چه توانستند بر پیکر انقلاب خنجر زدند، الهی شکر که نسل جدید انقلاب با یاران صدیق انقلاب و با منافقان منفعت طلب آشنا شدند چون خیلی کتابخوانی و فیلم دیدن در مورد این مسایل افاقه نمیکرد.
الحمد لله نسل جوان با مسایل اوایل انقلاب به صورت کاملا حسی و منطقی داره روبرو میشه و این یعنی لطف الهی که خیلی از ما ازش غافلیم و به قول گفتنی صرفا نیمه خالی لیوان رو میبینیم.
درسته که هاشمی و یارانش و عروسکهای خیمه شب بازی اون در این جریانات صحنه گردانهای نقاب به چهره بودند و تنها اشخاصی هستند که مایلند همچنان اوضاع پس از انتخابات را زنده کنند اما مسایلی که گره محکمی با وی دارند به زودی مشخص خواهند شد، نمونه آن تکلیف دانشگاه آزاد و برنگشتن پسر هاشمی از انگلیس و لبنان و امارات به بهانه های خنده دار و ... تنها مثالهای بزرگی است که کمر فتنه را خواهد شکست
و از زمان شکست کمر فتنه انگیزان در این ماجراها موسوی و امثال او همچون عروسکهای بدون صحنه گردان از خود به خودی خود حرکتی نخواهند داشت.
راستی به تغییر دکوراسیون شبستان دیدارهای آقای هاشمی هم توجه کنید، داره یه جورایی متواضعانه میشه، شاید هاشمی تنها فردی باشه که فهمیده ایراد کار او و دار و دسته هایش کجاست؟! (258638)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۳:۵۵:۴۹
یعنی از این بدتر هم میخواهد بشه
پس وای به حال ایشون (258643)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۵:۰۱:۱۰
آقای ناشناس از آمریکا عاقبت از آن پرهیزگاران است نه از آن آمریکا نشینان آیا ندیدید آنهایی که پیش از شما بودند کاخهای استوار می افراشتندو مالهای فراوان می انباشتند چگونه خانه هایشان گورستان گردید و گردآورده شان تباه و پریشان (258677)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۲ ۰۰:۱۲:۰۹
«آقای ناشناس از آمریکا عاقبت از آن پرهیزگاران است نه از آن آمریکا نشینان»

وای بر ما که به خود اجازه می‌دیم اینقدر راحت «خدایی» کنیم و راجع به کسی که نمی‌شناسیم قضاوت کنیم. وای بر ما! چه به روز ما اومده؟ (259020)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۹-۲۲ ۰۲:۲۰:۴۴
تامرد سخن نگفته باشد عیب وهنرش نهفته باشد شما رو نمی شناسم نظر شما را که دیدم شخصیت شما از گفتارتان پیداست (259084)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۲:۴۱:۳۱
به نظر من جمع بندی و تحلیل خوبی ارایه داده ایدو می تواند آگاهی بخش باشد فقط یک موضوع را در نظر بگیرید و آن اینکه ... دشمنان کمر به ایجاد تفرقه بسته اند و همه باید آگاهانه از این دام دشمن برهیم و به یاد داشته باشیم حاج همت و باکری و هزاران شهید گمنان و با نام متعلق به هیچ جناح و گروه سبز و قرمزی نیستند و آنها اگر می دانستند که ما روزی بر سر میراث قدرت اینگونه همدیگر را می دریدیم ، آنگونه مملکت را بدست ما نمی دادند که اینگونه تحویل بگیرند . (258599)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۲:۵۰:۱۸
لطفا تحلیل های بند تنبونی تحویل ما ندین اینقدر. حیف اینترنت پر سرعت که باهاش اینجا بیام (258602)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۲:۵۱:۰۲
آقای موسوی صادقانه حرف میزنه. مثل بعضی ها نیست قاطعانه بگه هاله نور دارم (258603)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۶:۴۴:۴۰
دروغ بزرگ تر از تقلب هم مگه داریم (258752)
 
يه بچه مذهبي سبز
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۲:۵۲:۳۱
من سعي مي كنم فشرده در مورد ادعاهاي آقاي اصنافي صحبت كنم.
اول من تشكر مي كنم كه دوستان به مشكلات و تضادهاي جنبش سبز مي پردازند و باعث مي شوند ما جوانان سبز ايران بتوانيم ايرادهاي اين جنبش مهم وتاثيرگذار را برطرف كنيم.
1-\"به بهانه حرکت رادیکالی سبز در شانزده آذر امسال.....\"
آقاي اصنافي عزيز همانطور كه قتل ندا آقا سلطان مشكوك است و با توجه به اين تحليل كه كشته شدن آن به نفع نظام نبوده پس كار ضد انقلاب است.حركت راديكالي 16 آذر يعني پاره كردن عكس امام هم بسيار مشكوك است.چون با همان تحليل قبلي اين حركت بيشتر به نفع حاكميت بود براي جلوگيري از ريزش نيروهاي مذهبي و فراهم كردن بهانه لازم براي سركوب جنبش دانشجوئي.يعني با همان تحليلي كه كشته شدن ندا كار ضدانقلاب هست ،اين اقدام هم كار خود حاكميت هست. در 13 آبان هم همين كار را با عكس رهبري كردند وابتدا فيلم اين كار در اينترنت وبعد بي بي سي منتشر شد.درحاليكه هيچكدام از رسانه هاي اصولگرا حتي فارس نيوز هم با سكوت از كنار اين قضيه گذشت و هيچ كس براي پاره شدن عكس رهبري هم انگار لازم نبود خون گريه كند؟!ولي در كمال تعجب وبرخلاف روال گذشته فيلم پاره شدن عكس امام بجاي انتشار در اينترنت و رسانه هاي غربي،ابتدا توسط خود صداوسيما منتشر شد.به هر حال.
آقاي اصنافي عزيز راي بالاي آقاي احمدي نژاد(من از جوانان سبزي هستم كه تقلب گسترده در انتخابات را قبول ندارم)به ما نشان داد كه اگر كسي بيايد وكل نظام را زير سوال ببرد و به سياه نمائي كل تاريخ نظام بپردازد چقدر مي تواند پيش توده هاي محروم منتقد نظام محبوب بشود.صحبتي از آقاي مشائي بيرون آمد كه 20 ميليون از اين 24 ميليون منتقد نظام بوده اند؟!اين جمله نشان مي دهد آقاي احمدي نژاد كاملا هدفمند رو به سياه نمائي كل تاريخ جمهوري اسلامي پرداخت تا بتواند از نارضايتي عمومي مردم محروم مخالف نظام نهايت بهره را ببرد.ولي جناب اصنافي عزيز.همين مردم محروم بعد از تمام شدن اين 8 سال و پابرجا ماندن مشكلات اقتصادي از آقاي احمدي نژاد هم خواهند برگشت،و آنوقت بهترين فرصت براي ما جوانان سبز(يا به قول فارس:فرقه موسوي؟!)است كه اين توده هاي محروم را همراه جنبش سبز كنيم.
بله آقاي اصنافي كافيست نارضايتي هاي سياسي طبقه متوسط شهري به نارضايتي هاي اقتصادي مردم محروم پيوند بخورد.آنوقت چنان خواب را برشما اصولگرايان و الفي هاي عزيز حرام كنيم كه تا يكماه نتوانيد راحت بخواابيد.
اندكي سبز سحر نزديك است. (258604)
 
سید محمدرضا اصنافی
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۷:۲۲:۵۳
با سلام
ضمن تشکر از همه دوستان که لطف کردند و نظر دادند.
سعی می کنم کوتاه و مختصر به مطالب اشاره شده پاسخ دهم.
اول این استدلال که کشته شدن ندا اقاسلطان چون به نفع نظام نبوده مشکوک است استدلال شما است.این قتل به دهها دلیل فنی چه از نظر پزشکی و چه نظامی و ... مشکوک است نه منفعت ان برای نظام.فیلم کشته شدن ان مرحوم سراسرا مشکوک است که توضیح و تشریح آن در این گفتار نمی آید.این قتل از نظر گلگوله استفاده شده نحوه کمک رسانی فرد در تصویر , حضور و خروج فرد از کشور قبل و بعد از واقعه, نحوه صدا گذاری,نحوه پیگیری فیلمبردار از صحنه جرم,پخش سریع در سراسر جهان و .... مشکوک است همانطور که کشته شدن مرحوم روح الامینی و ... جایی شکی ندارد با اینکه به نفع نظام هم نبود!
نکند دوستان شعار \"جمهوری ایرانی\"را هم کار صدا و سیما میدانند؟گمان نمی کنم کسانی که خواهان نبود سرمایه امام و حاصل عمر امام هستند برایشان توهین به خود امام هم کار سختی باشد.
در مورد آینده هم کمی صبر جواب را روشن خواهد (258784)
 
طاهري
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۲:۵۳:۰۸
سلام
واقعا متاسفم كه متن خوب آقاي اصنافي رو بحث جنجالي كه به عنوان نظر اول عمومي كرديد خراب نموديد
به نظرم تا دير نشده اين نظر را پاك كنيد
چون ظلم اساسي به آقاي اصنافي كرده ايد و صحبتهاي ايشان تحت تاثير نظر آقا محسن قرار ميگيره (258605)
 
سرخوش
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۳:۰۰:۱۹
موضع شما رو قبول دارم وبا اینکه قبلا طرفدار میر حسین بوده ام الان این نتیجه شمارو کاملا تایید میکنم.ضمن اینکه باید اختلاف در بین سران اصلاحات رو هم اضافه بفرمائید.جماعتی که بزرگانشون باهم سر ناسازگاری پیداکنند وای به حال بدنه شون.(اختلاف کروبی وباقی حضرات)من از دوستان جوان میخواهم که دست از احساسات بردارند وواقع نگر باشند وخودشون رو فدای ایده ای که بنیان گذارانش بهش اعتقاد راسخ ندارند ومتحد نیستند نکنند. (258612)
 
س
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۴:۳۴:۵۷
بله. مهمترین مشکلی که در ذهنم پیش از انتخابات وجود داشت همین تضاد و تناقض بود. اگر آقایان پیروز میشدند و میخواستند جامعه را اداره کنند کدامیک فدای دیگری میشد؟ کدامیک کولی میداد یا کولی میگرفت؟ وقتی موسوی مهمترین درس انتخابات را جمع شدن همه این تناقضات زیر یک پرچم عنوان میکرد دانستم که خیال میکنند میتوانند از ظرفیت دشمنان عقایدشان هم استفاده کنند ولی نفهمیدند که آنها زرنگترند و بزودی باید سواری بدهند.
کاش این مشکلات اداره جامعه که ارتباطی با اصول و ارزشهایمان ندارد با نیروهایی کارامد رفع میشد . کاش از نیروهای خودسر، نفوذی و دوستان نادان خلاص میشدیم تا کسانی امرشان مشتبه نمیشد و بخاطر مصادیق عقایدشان را به باد نمیدادند. تا دشمنانمان بدانند چقدر قدرت واقعی دارند. (258668)
 
حسين
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۳:۱۴:۲۱
اينقدر از اين تحليلها بكنيد كه كار از كار بگذرد! خوب سرمان را با اين تحليلها زير برف كرديم
پاش كه برسه عزيز همه با هم يكدل ميشن
حالا با ترسوندن و اتمام حجت كردن آقاي اژه اي ميرن كنار ولي مكلات كه حل نميشه
دنبال راه حل باش برادر (258615)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۳:۲۰:۳۳
يكي از مشكلات مهم اصلاح طلبان اين هست كه تحليل درستي از جامعه و مردم نداشته وندارند. براي مثال در انتخابات اخير هم همين اشتباه،يعني عدم درك حقيقي مردم را تكرار كردند. واكاوي انتخابات اخير نيز موئد همين مطلب است. نگاه گذرا به جامعه آماري كه به احمدي نژاد و موسوي راي داده اند،نشان مي دهد،كه احمدي نژاد راي بالاي شهرستانها،روستاهها،جنوب و شرق تهران را به خود اختصاص داد و توانست با فاصله اي طولاني(بيش از 11ميليون) از موسوي، رئيس جمهور شوند. وموسوي هم راي شمال و غرب شهر تهران و استان سيستان و بلوچستانرا به دليل حكم مولوي عبدالعزيز(ليدر اهل سنت) و اينكه اكثريت اين استان از اهل سنت بوده و حكم ايشان را واجب ميدانستند را بدست آورد! آيا بواقع موسوي در توهم اين مسئله است كه هنو آراي13ميليون را دارد؟! و اينكه شمال تهران، رايش كيفي تر و مهمتر از ساير نقاط تهران و كشور است؟! همين توهمات هست كه امروز ،موسوي را بسيار منزوي حتي در بين اصلاح طلبان كرده است، واز چشم همه حتي 13ميليون انداخته است! البته حاميان جديدي در ضد انقلاب ها و منافقين و بيگانگان به دست آورده است كه جاي تاسف براي ايشان مي باشد! (258619)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۲ ۲۰:۰۰:۴۲
افتضاح طلبان که از خودشون نظری ندارند هرچی می گن مال اونطرفی هاست فقط اینها ترجمه اش می کنن یه کمی لفت و لعابش می دن! (259561)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۳:۲۹:۱۳
چه جالبه این نظرات در سایت الف.
اگر نظری ضد آقای مهندس موسوی باشه کلی مخالف کلیک میکنه و بر عکس هر چی نظر در حمایت از آقای موسوی(اعم از توهین،ناسزا و ... به سران نظام\"مخصوصا رهبری عظیم الشانمون\") باشه موافق.
البته این نظرای مخالف یا موافق در اراده آهنین ملت ایران که حامی رهبری هستن خللی ایجاد نمیکنه.حالا هر چی میخواید موافق کلیک کنید یا مخالف.
(این مطلب من هم شامل این قاعده طرفداران آقای مهندس موسوی میشه،از حالا ببینید تعداد مخالفان چقدر بیشتر از موافقانه نظر منه)
به امید ظهور آقا امام زمان؛اللهم عجل لولیک الفرج... (258622)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۹:۵۲:۳۷
برادر جان شما که با اصل حضور مردم و مهم بودن نظرشون مشکل نداری؟ داری؟ (258879)
 
ali
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۳:۳۲:۰۶
من به عنوان کسی که یک جنبش اصلاحی تو مسیر درست رو نیاز جامعه می دونم تا مملکت به سمت دیکتاتوری نره و هیچکس بیش از حد حاشیه امنیت نداشته باشه تو بدنه حاکمیت می خوام بگم شما که این مقاله رو نوشتین کاش اونورش رو هم می نوشتین که دولتیها هم هر کس رو که به برنامه های اقتصادی اجتماعی و اجرایی دولت انتقاد داره دست نشانده اجنبی و ضد جمهوری اسلامی خطاب می کنن در حالی که اینطور نیست تو هر دو طرف افراطی ها هستن و اتفاقا چون قدرت دست دولت هست افراطی گری های اونها نمود و تاثیر خیلی بیشتری داره تا اینور چرا فقط یک طرفه به قضا می رین . همیشه سعی کنین حقیقت رو بیان کنین . این وظیفه رسانه هست حداقل رسانه هایی که دم از اصولگرایی می زنن باید سعی کنن حق طلب باشن (258625)
 
آريو برزن
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۳:۳۳:۴۱
فقط مانده ام موسوي چه گناه كبيره اي مرتكب شد كه به اين حال و روز افتاد. خداوند ايشان را هدايت كند،و از سقوط بيشتر ايشان جلوگيري نمايد:آمين (258626)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۳:۴۲:۴۱
خوب است تمام دروغهای خاتمی و موسوی در یک مطلب جدا جمع آوری و مستدل بیان شود.
مطلبی در این باره قبلا نوشته بودید که تنها به دروغ تقلب پرداخته بود. حال آنکه دروغهای موسوی بسیار زیاد است و از جمله آنها نمودار تقلبی ضریب جینی بود. (258630)
 
سعيد پورمراد
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۳:۵۰:۱۷
با سلام؛
-در تمام تظاهرات انجام شده صد در صد مي توان گفت نه تنها كمترين بي احترامي نسبت به امام خميني انجام نشده است بلكه خانواده آن بزرگوار اعم از مرحوم احمد خميني و جناب سيد حسن خميني از افراد مورد اعتماد و محبوب جنبش سبز هستند .
- بازي پاره كردن عكس امام خميني و انتشار وسيع آن در صدا و سيما توطئه كهنه ايي است كه بارها استفاده شده است و با انديشه هاي جنبش سبز و رهبران آن به شدت در تعارض است.
- بخش بزرگي از افكار و منش امام خميني الهام بخش حركت جنبش سبز است كه توسط شاگردان (كروبي ، خاتمي و موسوي )و نوه آن بزرگوار مطرح شده است.
- مشي انتقادي حركت سبز حتي در مورد رهبران خود نيز صادق است در حقيقت اين يك حركت جمعي است كه بر مبناي هر فرد يك رسانه استوار است.
- خواسته هاي اين حركت اصلاح تدريجي امور ، آزادي مطبوعات ، آزادي بيان ، حقوق بشر ، پاسخگويي قدرت و اجراي كامل قانون اساسي است.
با سلام و تشكر از سايت محترم الف (258637)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۳:۵۱:۱۰
بابا بی انصافا چرا همه نظرات مخالف رو سانسور می کنید.امیدوارم که موسوی و کروبی درخواست مجوز کنند برای اینکه سبزها برای خنثی کردن این توطئه راهپیمایی کنند ، اونوقت نشونتون می دیم که امام خمینی چه پایگاهی در بین سبزها داره.
این توطئه ها چیزایی نیستند که بتونن جنبش رو از مسیرش خارج کنند.کارناول عاشورا سازی تمام شد. (258639)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۲ ۲۰:۰۷:۳۳
تو که فرق کارناوال و با مراسم عزاداری سالا شهیدان نمی دونی و به این راحتی به کسی که تمام هستی و عشق و امام(ه) بوده و گفت: \"ما هرچه داریم از محرم صفر است محرم را حفظ کنید تا اسلام زنده بماند.\" تو که این اندازه فهم که نداری به بزرگتر از امام توهین می کنی دم از دفاع از امام و آرمان هاش می زنی؟ درکت از امام حسین(ع) همینه؟ مراسم سوگواری رو کارناوال می دونی؟ افسوس.... (259562)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۹-۲۴ ۰۱:۰۵:۵۰
به: 259562 | ناشناس

دوست عزيز، گويا شما چندان در جريان اوضاع كشور نيستي! به قول خودت: افسوس...

جهت اطلاعت: \"کارناول عاشورا\" ماجرا ايه كه چندين سال پيش اتفاق افتاد و عده اي براي تخريب آقاي خاتمي، توي روز عاشورا كارناوال شادي راه انداختن و اين ماجرا به كارناوال عاشورا معروف شد. (260235)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۳:۵۸:۰۰
این تضاد به شدت در رفتار شما دوستان شما مشخص است
از طرفی داد و بی داد می کنید که متهم به دست داشتن در قتل ندا آقا سلطان را تحویل دهید از آن طرف چندین ماه است گزارش کهریزک در حال تهیه شدن است و برای آقایان متهم قرار اخلاقی همکاری صادر می شود .
دم از ولایت فقیه می زنید و 7 روز حکم رهبری روی زمین می ماند کاری که اگر خاتمی کرده بود کفن پوشان.....
دم از کشته شدن مردم در فلسطین می زنید آن موقع امثال سهراب ها و محسن خونشان روی زمین می ریزد و کسی مسئول نیست . (258646)
 
کورش
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۴:۰۶:۳۷
سلام
متاسفم برای مسئولین مملکتی که به جای حل مشکلات روز افزون مردم هر روز سوژه ای ایجاد و مردم را سرگرم و به عبارت دیگر جهت اثبات حقانیت خود و سرکوب مخالفان به هر وسیله ای از جمله هتک حرمت به امام عزیز نیز متوسل می شوند. (258652)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۴:۱۰:۳۳
جنبش سبز با درخواست ابطال انتخابات اومدن جلو، اما حالا به \" جمهوری ایرانی \" و توهین به سران حکومت رسیدند.
سران این جنبش در روزهای بعد از انتخابات، گفتند که هیچکدوم از مراجع قانونی رو قبول ندارند، اما بعد از چند ماه اعلام کردند که همه باید به قانون اساسی احترام بگذارند اما باز هم تجمعات غیر قانونی راه میندازن.
موسوی در بیانیه ی آخر خودش یه بار به تقلب در انتخابات اشاره می کنه و چند خط بعد میگه ما چطوری بگیم که مسئله مردم، انتخابات نیست؟
موسوی گفت که می خواد دموکراسی و آزادی بیان بیاره، اما خودش اولین اصل دموکراسی یعنی احترام به حقوق دیگران و نظر و آرای دیگران رو زیر پا گذاشت.
موسوی گفت که یار امامه، اما با کسانی نشست و برخاست کرد که امام اونا رو طرد کرده بود و دقیقا جمله ی \" دیگر نمی خواهم شما را ببینم \" را درباره ی اونا بکار برده بودند.
موسوی گفت که اومده تا قانون گریزی رو از میون برداره، اما خودش تمام مراجع قانونی رو فاقد صلاحیت اعلام کرد و حاضر نشد از طریق قانونی اقدام کنه.
موسوی گفت که سهام عدالت احمدی نژاد، یعنی گدا پروری، اما در آخرین شب تبلیغات خودش در بخش ویژه خبری شبکه ی دو، گفت که بعضیها میگن اگه موسوی بیاد، می خواد طرح های دولت نهم رو بذاره کنار. نه اینطور نیست، من طرح سهام عدالت احمدی نژاد رو ادامه میدم.
موسوی، همراهی بعضی افراد رو در شب مناظره با احمدی نژاد، رد کرد ولی این در حالی بود که فیلم استادیوم آزادی و همینطور همراهی اون آدما در طول تبلیغاتش و در بعد از انتخابات رو همه دیدند. (258655)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۴:۱۱:۳۵
این تضاد از ظرفیت این جنبش به وجود آمده است
درست است که خود شخص میر حسین به جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد اعتقاد دارد اما این اعتقاد را هم دارد که اگر کسی نظری مخالف با او داشت او را منافق و کافر و ملحد ننامد ،حق زندگی و آزای را از او سلب نکند
مگر تمام افرادی که در انقلاب با امام همراه شدند از اول مسلمان دو آتشه ی معتقد بودند؟
اسلامی که میر حسین به نام امام و خط امام آن را تبیین می کند اسلامی است که محبت و علاقه را به دنبال خود می آورد و این محبت سبب شده از هر قشری از او حمایت کنند و پشت او باشند چه امثال ما خانواده ی جانبازان و شهدا و چه کسانی که در دل از نظام کدورتی دارند که هل الدین الا الحب و البغض . این اسلامی است که ظرفیت هدایت همان افراد را هم دارد به راستی اگر اجازه ی تبیین صحیح اندیشه ی میر حسین به او داده می شد بعیدنبود که چه بسیاری از افرادی که از انقلاب کدورتی به دل داشتند امروز به دامن انقلاب بر می گشتند (258656)
 
نقطه اشتراك سبزها
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۴:۱۸:۳۷
سبزها در نقد و نفي با يكديگر متحد هستند اما اگر از آنها بپرسيم به جاي حكومتي كه آن را نقد مي كنيد چه جايگزيني را پيشنهاد مي كنيد هزار فرقه خواهند شد.

انتخابات گذشت و تقريبا ديگر كسي از تقلب سخن نمي گويد. از همان ابتدا نيز كسي به تقلب باور نداشت. به قول يكي از دوستان كه چند روز پيش در همين سايت نوشته بود

مرد روستايي تا زماني كه تبرش را پيدا نكرده بود هزار شاهد و مدرك داشت كه نشان مي داد پسر همسايه دزد است اما پس از اينكه تبرش را پيدا كرد هر چه در رفتار پسر همسايه دقت كرد دليلي براي دزد بودن او نيافت.

در انتخابات اخير نيز گروهي كه هميشه منتقد نظام يا مخالف آن بودند حضور پيدا كردند و زماني كه نتيجه نگرفتند به نتيجه اعتراض كردند و پس از نيز به حضور خود ادامه دادند

اين حضور به خودي خود منفي نيست اما بايد جهت گيري مشخص و تعريف شده اي بيابد. تقريبا صددرصد سبزها هيچ سنخيتي با امثال كروبي ندارند

بيشتر سبزها تابع موسوي نيستند و اگر موسوي فردا بگويد نتيجه را پذيرفتم و از آنها بخواهد كه به خانه برگردند آنها اطاعت نخواهند كرد.

مسئله نتيجه انتخابات يك بهانه بود تا انرژي اقليتي به كار گرفته شود كه با انقلاب مشكل داشتند و مجال ابراز مخالفت نداشتند به كار افتادن اين انرژي متراكم منفي نيست اما اين انرژي نبايد هدر برود

سبزها بايد برنامه ريزي واقع بينانه داشته باشند و تلاش كنند به جاي سطل زباله آتش زدن از راه صندوقها قدرت را بگيرند و گر نه مسيرهاي انحرافي مشكل سازند. (258657)
 
ai
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۴:۳۱:۱۳
ای برادر! گروه های دانشجویی دیگر در ایران مرجع فکری مردم به حساب نمی آیند! زمانی که سطح آگاهی عمومی کم بود، یکی از مراجع فکری مردم گروه های دانشجویی بودند، امروز در بسیاری خانواده ها پدر بزرگ و مادر بزرگها لیسانسه هستند! دستفروش و راننده تاکسی و کارگر تحصیل کرده! دیگر مردم وقعی برای قشر دانشجو نمی گذارند. البته شرمنده ام که اینقدر رک صحبت کردم. خودم هم زمانی دانشجو بودم، اما کتاب می خواندم. نه سواد خاله زنکی وبلاگی. (258664)
 
خسته
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۴:۳۳:۱۴
من یک طرفدار سبز هستم . به خاطر بعضی قضایا فعلا تو هیچ راهپیمایی شرکت نمی کنم چون فکر می کنم ممکن اصل نظام در خطر قرار بگیره . اما می دونم بعد از اینکه همه چیز آروم بشه ، اونایی که قدرت دستشونه از فضای امنیتی که ایجاد شده برای سال های سال استفاده می کنند ، فضای کوچکترین اعتراضی از بین میره ، کنترل دولتی ها و شبهه دولتی ها به واسطه این فضای امنیتی بر اقتصاد چند برابر میشه و ... نظام رو دوست دارم اما از طرف دیگه از فلان فرمانده و فلان امام جمعه به خاطر تحقیر و برخورد بد و ترش رویی هاشون هم دلچرکینم . بدترین دوران عمرم رو سپری می کنم . (258666)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۲ ۲۰:۱۴:۱۶
کسی نگفت موسوی عکس امم(ره)ا را پاره کرده! بلکه می گویند زمینه اش را فراهم کرده! و ایجاد زمینه جرم به خودی خود جرم است!
مشکل شما این است که در همه چیز مغلطه می کنید! (259565)
 
اصغري
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۴:۳۴:۰۰
خدمت آقاي سرخوش عارضم عزيز جان اين حربه ها قديمي شده. عزيزمن فكر كردي با چه كساني طرف هستي با بچه كه حرف نميزني بخواهي گولش بزني.
همه ميدونند موسوي و امام چه رابطه اي با هم داشتند. اي كاش حافظه قوي داشتيد و به ياد مي آوريد . چرا تهمت ميزنيد موسوي عكس امام را پاره كرده است چرا به فردا روز قيامت فكر نميكنيد. براستي زيرپاگذاشتن اخلاق به امري بديهي در جامعه تبديل شده است. خدا به همه كساني كه به سبزها تهمت ميزنند تحمل دوزخ را اسان بفرمايد.
الهي آمين (258667)
 
alireza
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۴:۵۸:۵۵
توهین به امام خمینی بی پاسخ نمیمونه (258674)
 
حمید
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۵:۰۵:۳۴
متاسفانه سایت الف یکی از طرفداران پر و پا قرص خودش رو بخاطر عدم عدالت در چاپ نظرات از دست داد.
نظرات مخالف موسوی مثل اینکه خیلی شیرین هست براتون؟
یا حق دیدار به قیامت (258678)
 
alireza
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۵:۱۸:۲۳
موسوی پایان تو فرا رسیده است.اری دانشجویان شما با شعار نه غزه نه لبنان به استقبال امام امدند.دانشجویان شما با شعار جمهوری ایرانی به میدان امدند. شما حتی اقدام طرف دارانت را محکوم نمی کنی و حتی نمی دانی که با فندک گذاشتن زیر عکس امام خوشحال شدند.... و افتخار کردند. (258684)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۵:۲۱:۳۱
من به موسوي راي ندادم اما معتقدم ماجراي عكس ربطي به ايشان ندارد.

ببينيد هر نظامي مخالفان خاص خود را دارد و نظام ما نيز همينطور است. مخالفين نظام تا كنون در اقليت بودند و مي دانستند راي آنها اقليت است براي همين بيشتر آنها در انتخابات شركت نمي كردند

اما در اين انتخابات شوري به پا شد و آنها گمان كردند راي مي آورند اما راي نياوردند و اكنون نيز هنوز آن شور نخوابيده است.

اين شور و شر حاصل انرژي ذخيره شده يك اقليت ساكت است كه سالهاست مجالي برا ي سخن گفتن ندارد. حتي روز اولي نيز كه اين اقليت به خيابان آمد هنوز ساكت بود و راهپيمايي سكوت كرد. اجازه بدهيد اين انرژي تخليه شود. آنها از اقليت بودن خود خبر دارند و در واقع اعتراضي به نتيجه انتخابات ندارند.

ولي به نقع سبزها نيست كه اين انرژي هدر برود. آنها بايد برنامه ريزي كنند و براي گرفتن شوراها پيش بروند قطعا در شوراها به دليل پراكندگي رايها سبزها كه اقليتي منسجم هستند پيروز مي شوند و انسجام آنها و پيروزي آنها شوك خوبي براي

اصولگرايان است كه حركت جديد و اصلاح برنامه ها ي اصولگرايان را به دنبال خواهد داشت. ماجراي عكس را نيز نبايد زياد بزرگ كرد به هر حال صددرصد مردم به اعتقادات اسلامي اكثريت مردم وفادار نيستند. (258687)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۵:۴۰:۵۳
مسئولين محترم سايت الف

با سلام و خسته نباشيد. مدتهاست كه به سايت شما مراجعه مي كنم و غالبا نيز در بحثها شركت مي كنم. به احاظ فكري منتقد جدي شما هستم اما شما را نفي نمي كنم چرا كه معتقدم مملكت با تعامل و همفكري و نقد به پيشرفت مي رسد.
اين مقدمه را عرض كردم تا گله ايي از شما داشته باشم. و ان اينكه با وقت كمي كه دارم سعي مي كنم به كامنتهاي مخالف در نهايت احترام پاسخ بدهم اما بسيار كم نظرات اينجانب منتشر مي گردد. با توجه به اينكه سعي مي كنم تا جاي ممكن از تند روي و توهين بپرهيزم اين مسئله آزارم مي دهد.بارها شاهد هستم كه مطالبي از بعضي كاربران خاص از طريق شما اجازه نشر پيدا مي كند كه چيزي جز توهين ، تحريك و استهزا نيست. البته اين را به حساب مشغله زياد شما دوستان مي گذارم.
مورد بعدي آن است كه كامنتها بعد از مدتي طولاني منتشر مي گردد كه اين خود باعث لطمه به كليت بحث مي گردد.
اميد وارم كه خداوند همه ما را مورد توجه خويش قرار دهد

با تشكر
هموطن شما كيارش نيك بين (258693)
 
حسين
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۶:۰۳:۳۸
بيچاره سبزها و بيچاره تر از اونها بيگانگان،كه به اينها دل خوش كردند. از اين اقليت رو به مرگ آبي گرم نخواهد شد! (258654)
 
حميد
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۶:۱۰:۳۶
فرقه سبز گروهي از مرفهين بي درد بالاشهري هستندكه، مرفهين بي درد ديگري مثل هـ و خاندانش آنها را هدايت كرده،و نميگذارند،بميرند. و م و ك هم بازيگران اين فرقه منحرف از خط امام هستند،كه فقط هزينه ميدهند و خود را هر روز بدبخت تر از روز قبل ميكنند... (258650)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۶:۱۲:۴۰
بنده خود كسي بودم كه در دوره دوم رياست جمهوري آقاي خاتمي به شدت منتقد ايشان بوده و به هيچ وجه دوست نداشتم ايشان دوباره انتخاب شوند لذا در آن زمان به عنوان كسي كه معتقد به اصول و ارزشها بوده آقاي دكتر توكلي را كانديداي شايسته دانسته به ايشان راي دادم و به خاطر راي و نظر خود در برابر بسياري از اطرافيان خود ايستادم...
آن زمان گذشت زماني كه اصول گرايي داراي ارزش واقعي و منزلت راستين بود اقليتي محكم و استوار داشت با عوام فريبي و پوپوليسم آميخته نبود . در آن زمان دانشجو بودم و به عنوان يك اصولگرا فعاليت سياسي و فرهنگي زيادي داشتم .گاهي اوقات از شرايط بسيار دلگير ميشدم و احساس ميكردم كه مرگ ارزشها در راهست فضاي باز خاصي بود كه البته براي ايران پس از انقلاب بي سابقه بود . اما باهمه اينها اصول گرايي حرمتي داشت. ..امروز من به عنوان اصولگراي منتقد دولت مورد بي مهري فراوان دوستان ديروز و به اصطلاح حاميان دولت قرار گرفته ام . بي حرمتي و كم لطفي كه هيچگاه از ياران خاتمي در آن روزگار به ياد ندارم! آري مشكل بسياري از ما اصولگرايان دو قطبي ديدن بيش از اندازه ماجراست ميخواهيم هر جور شده دولت را اصول گرا بناميم و در هر شرايطي از آن دفاع كنيم و آنجا كه اختلاف شديدو بي حد حصر بادولت پيدا ميكنيم براي حفظ وحدت بايد از دولت حمايت كنيم ! در حالي كه عملكرد دولت به اصطلاح اصولگرا به مراتب بدتر و نادرست تر از دولت اصلاحات بوده . فساد اداري بر طبق آمار معتبر جهاني به شدت بالا رفته فقر و تبعيض بيشتر شده و با برنامه ها و طرحهاي عجيب غريب دولت از تحول اقتصادي گرفته تا سهميه متاهلين و بسياري از طرحهاي عجيب و غير كارشناسي هر روز لرزه بر اندام قشر متوسط جامعه انداخته ميشود .. اكنون هم برخي ميگويند جنگ نرم است! باز هم بايد از دولت حمايت كرد! آخر تا كجا ... اي كاش دولت اصلاحات بود و ما هم همان اصولگرايان واقعي و نجيب در كنار دولت . (258718)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۷:۴۵:۰۶
شکی نیست که این کار صدا و سیما ماهیت اینها را برای جامعه غیر شهری روشن کرد. همانظور که نشان دادن تصاویر کنفرانس برلین آنها را مفتضح کرد. در آن موقع هم گفتند چرا این صحنه ها را شب وفات حضرت زهرا نشون دادید. (258801)
 
علی
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۷:۵۰:۲۵
این اقدام صدا و سیما در جهت روشنگری بود.
هیچ قبحی هم شکسته نمیشه
مگر تصاویر مربوط به کنفرانس برلین که از تلویزیون پخش شد، قبحی رو از بین برد؟
نتنها تاثیر منفی نداشت، بلکه تاثیر زیادی بر قضاوت مردم گذاشت (258805)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۱۷:۵۷:۱۳
اقای موسوی در دوران نخست وزیری چند بار دل امام را به درد آورد و برای غرب به عمد خوراک تبلیغاتی درست کرد. اگر یادتان باشد در قضیه ربوده شدن هواپیمای کویتی که به مشهد رفت پیام داد که هواپیما ربایی میکنند بدون اینکه ما را در جریان بگذارند و با همین حرف بهانه به دست دشمن داد که ایرانیها در هواپیما ربایی دست دارند و نخست وزیرشان تایید کرده. ضمنا دشمنی ایشان با رهبری برمیگردد به همان سالهای نخست وزیری زمانی که در قضیه سلمان رشدی آقای خامنه ای در نماز جمعه فرمودند اگر توبه کنند بخشیده میشود ولی امام گفتند نه. فردای نماز جمعه طرفداران آقای موسوی از حسینیه ارشاد یک تظاهرات بر علیه آقای خامنه و با شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه راه انداختند که تا امام متوجه شدند آن حرفهای تاریخی را در آقای خامنه زدند که من ایشان را بزرگ کردم و در عالم طلبگی با ایشان صحبت کردم. (258810)
 
علی
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۲۰:۲۹:۱۹
به نام خدا
به نظر من این اقدام زشت (پاره کردن عکس امام ) را که توسط فردی بوده و نه این که به طور علنی و در بین تظاهرکنندگان (علی الظاهر ) انجام شده باشد اکنون دولت می خواهد از آن استفاده ی سیاسی کرده و این کار فردی را به جمع معترض تعمیم دهد و آنان را مخالف امام و انقلاب و اسلام و ... جلوه دهد. والله اعلم (258888)
 
سید محمدرضا اصنافی
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۲۲:۴۲:۱۵
ضمن تشکر از همه دوستانی که در بحث مشارکت داشتند
یک اشکال و تردید که می شود در مورد اتفاقات رادیکالی و اعمال خارج از چارچوب حرکت سبز در 16 آذر وارد کرد شبه انجام این اعمال از طرف نظام برای تخریب حرکت سبز است.در این میان دوستانی طرح مشکوک بودن قتل مرحوم آقا سلطان از طرف نظام را دلیلی اورده بودند و اینطور استدلال کرده بودند که چطور انجا چون به نفع نظام نیست پس مشکوک است و حالا که پاره کرده عکس امام(ره)به ضرر سبز هاست این مشکوک نیست؟!
پاسخ اینکه شک در این قتل به واسطه منفعت یا ضرر برای نظام ایجاد نشده بلکه بواسطه خود قتل و مستندات پزشکی و پلیسی و ... این شک ایجاد شده وگرنه در قتل مرحوم روح الامینی با اینکه به ضرر نظام است کسی شکی وارد نکرد.
اما پاسخی فراتر به ادعای صحنه سازی بودن اهانت ها به حضرت امام و حرکات دیگر ساختار شکنانه:
آری اگر این حرکت یک دفعه اتفاق افتاده باشد جایی شک دارد اما اگر بی طرفانه به قضایای گذشته بنگریم خط این انحراف مشخص است.روزی دروغ گو خواندن نظام روزی محو مسئله فلسطین روزی جمهوری ایرانی روزی توهین به رهبری و حالا توهین به امام.این خط سیر خود گواه محکمی است بر اینکه از این جریان با این سابقه این کار چندان بعید به نظر نمی رسید.البته اگر اقدامی موثر انجام نشود روند توهین ها پای را از این هم فراتر خواهد گذاشت (258948)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۱ ۲۳:۴۰:۴۶
اگر حرکت سبزها عقیمه و محکوم به شکست چرا الف و بقیه هم فکرانش روزی نیست که مقاله ای در مذمت و کوبیدن جنبش ننویسند. این نشانه عمیق و ریشه دار بودن جنبش و در کنار اون اضطراب و دلشوره شما و همفکرانتون از پایان کار است. (258995)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۲ ۲۰:۱۷:۴۶
چشماتون به راهپیمایی های خود جوش بعد از نمازهای جمعه باز کنید! ببینید این تکونک چقدر فراگیره! (259570)
 
,وحید- بی طرف
۱۳۸۸-۰۹-۲۲ ۰۰:۰۵:۲۴
سبز ها دارای فرقه های گوناگون می باشند بعضی ها کلا اسلام را قبول ندارند بعضی ها اسلام راقبول دارند ولی انقلاب وشخصیت امام را به هیچ عنوان قبول ندارند بعضی ها هردوی اینها را قبول دارند ولی از وضع موجود راضی نیستند بعضی ها هم بسیار دوستار ایران وانقلاب میباشند و فکر میکنند باید یک تحول در نظام سیاسی واجتماعی صورت بگیرد وگروه اخر هم کسانی هستند که فقط به فکر شلوغ کردن واتش زدن و خرابکاری میباشند من فکر میکنم تنها وجه مشترک اینها(به جز گروه اخر)نقد وضع موجود میباشد به همین دلیل نمی توانند با این طرز فکر های متفاوت در ادامه کار با هم متحد باشند و تنها راه مرز بندی کامل این جنبش توسط سران این جنبش می باشد (259013)
 
شهید گمنام
۱۳۸۸-۰۹-۲۲ ۱۹:۰۶:۳۱
عجب دنیای حیرت اوری است این دنیا که ماهیانش قهوه می نوشند و کودکانش بی شیرند و خوکهایش را با سیب زمینی می پرورانند و ادمهایش را باحرف
و عجیب تر انکه BBCسال 2009امام دوست می شود حرف از عشق به امام خمینی (ره) میزند و گروهک ریگی وهابی که دشمن اهل بیت اند سخن از سینه چاک بودن اهل بیت و سخن از حرمت سبز سیدی میزنند
و عجیب تر انکه گروهی فتنه بپا می کنند . میگویند ما امده ایم تا فتنه را خاموش کنیم...
که انسان یاد حرف فاطمه زهرا (س) میوفتد خطاب به اولی و دومی شما خود اغاز گر فتنه بودید و می گوید ما امدیم تا نگذاریم فتنه بر پا شود...
و یادمان باشد هفتاد درصد شهدا در وصیتنامشان وصیت نمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید
ویادمان باشد عاقبت بازرگانها و ملی گراها را (259534)
 
۱۳۸۸-۰۹-۲۲ ۱۹:۴۳:۱۷
دوستان خیلی ساده لوح تشریف دارند اگه فکر کنند این لقدامات صداوسیما بی حساب وکتابه و از دستشون در می ره.
اونا خوب نتیجه کارشونو می دونن .
مثل مناظره هایی که پخش شد.حرف هایی که احمدی نژاد در مورد هاشمی گفت همه رو ترسوند اما نتیجه اش روشن شدن ماهیت خیلی ها بود. (259553)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۹-۲۴ ۰۰:۵۲:۱۵
چه قدر جالب! \"حركت راديكالي سبز در روز دانشجو!\" زياد پاي تلويزيون ننشينيد آقاي اصنافي. بهتره واقعيت رو با چشم خودتون ببينيد تا پي ببريد راديكال كيه.

در بزرگي حركت سبز همين بس كه هر چند روز يك بار سايت الف مجبور مي شه مقاله اي در اثبات كوچكي و عقيمي و ريزش طرفداران جنبش سبز بذاره! در بزرگي حركت سبز همين بس كه هنوز كه هنوزه در هر نماز جمعه نفي مي شه!

دنياي ما هيچ، با آخرت خودتون چه مي كنيد...؟ \"ايحسب ان لن يقدر عليه احد\"...؟ فكر مي كنيد تا ابد قدرت دستتون خواهد موند...؟ (260229)
 
زهرا
۱۳۸۸-۰۹-۲۵ ۱۴:۳۶:۲۳
امیدوارم نظرم را منعکس کنید:

1- بر خلاف تحلیل شما جنبش سبز هم در عمق از منطق و استدلال قوی با انبوهی از روشنفکران و مبارزین سیاسی برخوردار است و هم آموزه های تاریخی و حمایت بسیاری از علما و مراجع دینی به آن غنای لازم را بخشیده است.
این جنبش مطالبات متراکم شده ملتی است که از بامدادان تا شامگاهان انواع رفتارهای دوگانه حاکمیت را در عدالت سیاسی و اقتصادی و همه آرمانهای بزرگ امام راحل دیده است و متوجه شده است که برخی رفتارهای حکومت بی شباهت به اعمال حکومتهای مطرود اموی و عباسی نیست.
2- جنبش سبز در سطح قوی تر از عمق است این همان چیزی است که اول انقلاب نیز شاهدش بودیم و در تمام حرکتهای مردمی قرار نیست همه تئوری پرداز سیاسی باشند بلکه عده ای بر اساس شرایط زمانه قضاوت می کنند که در کدام گروه قرار گیرند.
3-چرا باید به تحلیلی که منعکس نمی شود ادامه دهم رفتار سایت الف هم مانند بقیه همفکرانشان گزینشی است حتی در بخش اعلام نظر (261329)
 
بيدار
۱۳۸۸-۰۹-۲۵ ۱۸:۳۷:۳۹
مشكل بزرگ دوستان در تجزيه و تحليل حركت اجتماعي كه امروز در كشور ما به جريان افتاده است اين است كه مراحل ايجاد و بلوغ و باروري حركات اجتماعي را درست درك نكرده اند.
از منظر اجتماعي لايه بندي حامعه از لحاظ حد و حدود رابطه شان با قدرت ،جايگاه و طبقه اقتصادي كه در آن قرار دارند،جايگاه و نقش جنبش روشنفكري جامعه،نهادهاي صنفي و اجتماعي و.... در شكل گيري حركات ريشه دار اجتماعي بسيار مهم است.
پس از 6 ماه ديگر بيان اينكه جمعي فريب خورده باني اي حركات هستند ،محلي از اعراب ندارد.
نقش دول امپرياليستي و.... را نيز نمي توان بعنوان موتور محركه جا انداخت.
براندازي از نوع نرم و،سخت و.... نيز فايده اي ندارد.
ائتلاف و وحدت و... نيز مورد پذيرش جناح حاكم و منقدين نيست.
آنچه مي ماند تكيه بر قدرت يا مردم است.
تكيه بر قدرت اگر اثر داشت تا به امروز جواب داده بود.
بنا بر اين يگانه راه برون رفت،مراجعه به مردم با سازوكار رفراندم زير نظر تمام طرفين درگير و محاكم بين المللي همچون سازمان ملل و... است.
با چنين سازوكاري اگر دو طرف به خروجي اين فرآيند باور داشته و تمكين نمايندو در صورت عدم تمايل مردم به آنها در آرامش كنار و رفته و در جايگاه اپوزوسيون قانوني به فعاليت سياسي مشغول شوند،مي توان به ثبات اجتماعي ماقبل انتخابات برگشت.
ساير خواسته ها ي طيف هاي مخالففمنتقد و حتي برانداز نيز در چنين قالبي ،مديريت خواهد شد.واقعأ اگر مردم جرياني را نخواهند و بتوانند در فراِيندي قانوني و بي طرف نظر خود را اعلان نمايند چرا نبايد آن را پذيرفت؟ (261447)