نظر منتشر شده
۹۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 336848
در دادگاه بدوی صادر شد؛
بابک زنجانی و همدستانش به اعدام محکوم شدند
بخش خبری الف، 16 اسفند 94
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۲
سخنگوی قوه قضاییه از صدور حکم اعدام برای سه متهم پرونده موسوم به فساد نفتی خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در نودو سومین نشست خبری خود گفت: حکم بابک زنجانی و دو متهم دیگر این پرونده که در دادگاه بدوی محاکمه شدند صادر شد.

وی بیان کرد: دادگاه بدوی این سه متهم را مفسدفی‌الارض تشخیص داده و به اعدام محکوم کرده است. دادگاه علاوه بر اعدام، متهمان را به رد مال شاکی و شرکت ملی نفت ایران و جزای نقدی یک چهارم پولشویی محکوم کرده است.

متهم ردیف دوم پرونده فساد نفتی کیست؟
به گفته سخنگوی قوه قضائیه مهدی شمس متهم ردیف دوم پرونده فساد نفتی در دادگاه بدوی به اتهام افساد فی الارض به اعدام محکوم شد.

مهدی شمس که نامش به عنوان متهم ردیف دوم در پرونده فساد نفتی مطرح است، خود را استاد دانشگاه لندن، دکترای اقتصاد، متأهل دارای دو فرزند، دارای تابعیت مضاعف ایرانی انگلیسی و ساکن انگلیس معرفی کرده است.

وی متولد ۱۳۴۶ است که از تاریخ ۱۷ اسفند سال گذشته در بازداشت به سر می‌برد و در جلسات رسیدگی به دادگاه متهمین فساد نفتی، بابک زنجانی را در دادگاه همراهی می‌کرد.

اتهامات شمس بنا به قرائت کیفرخواست عبارت است از افساد فی الارض در جهت اخلال در نظام اقتصادی، مشارکت در کلاهبرداری یک و دو دهم میلیارد یورویی.

همچنین پولشویی و مشارکت در عواید حاصل از جرم به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو و پولشویی و مشارکت در عواید حاصل از کلاهبرداری شرکت نیکو به مبلغ ۷۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو از اتهامات عنوان شده وی در کیفرخواست است.

به موجب ماده ۲ قانون تشدید مجازات مرتکبین به ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری، طبق قانون ۲ مبارزه با پولشویی و بندهای الف و جیم ماده ۱ و ۲ قانون اخلال گران نظام اقتصادی و مواد ۵ و ۷ و ۱۳۴ و ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی دادستانی درخواست محکومیت و مصادره اموال وی را دارد.
 
کلمات کلیدی : بابک زنجانی
 
علی عادل
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۳:۳۶:۴۵
صرفنظر از تخلفاتِ گسترده ای که این شخص انجام داده ، صدور و اعلام این حکم در شرایط موجود کشور که بالضروره برای خروج از رکود اقتصادی و اشتغال به سرمایه گذاری داخلی و خارجی و تامین امنیت آنها نیازمندیم ،را بی تدبیری در این موقعیت می دانم (3589675) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۵:۴۰:۵۶
چشم میگیم مراعات بکنن تا دزدا بیشتر بیان و احساس راحتی بکنند
مرد حسابی سرمایه گذار دزد نمی خوایم که بیاد
هر کسی بیاد باید لنگ نزنه تا عاقبتش زنجانی ها نشه (3589994) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۸:۴۰:۳۸
با اعدام ریالی بر می گردد؟؟ (3590341) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۷ ۰۸:۲۳:۴۶
متاسفانه قوانین ما نقص یا کمبود دارند. کسی رو که به کسی دیگه تجاوز میکنه یا با ایجاد رعب و وحشت باعث احساس ناامنی در مردم میشه یا چند نفر رو میکشه و .... رو اعدام میکنند، و کسی رو هم که در کنار همه جرائمش برای هزارها نفر شغل ایجاد کرده و به اونها احساس آرامش داده رو هم اعدام میکنند. منظورم این نیست که زنجانی بی گناهه. ابدا. اما تناسبی بین جرائم و مجازاتشون نیست.
ضمن اینکه الان هرکسی بخواد یک وام یک میلیونی بگیره باید دوتا ضامن و معرف ببره بانک، اونوقت چطور این آقایون سه نفره هزارها میلیارد پول رو بدون کمک کسی اختلاس کرده اند؟؟ پس همدستانشون کجان؟ (3591177) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۷ ۱۸:۲۹:۴۶
این آقا پول مردم رو خورده باید مجازات بشه ولی مردم راضی به مرگ او نیستند ... حبس طولانی مدت مجازات مناسبی برای وی است (3592547) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۷:۱۲:۰۰
مشکل ما عدم شفافیت اقتصادی است. تا زمانی که دولت به اتفاق لشکر انبوه کارمندانش در اقتصاد حضور دارند زمینه برای به وجود آمدن افرادی مثل زنجانی و مه آفرید و خاوری و ... وجود دارد.
بعضی از این افراد استعدادهای شگرفی در اقتصاد دارند اما نظام اداری و اقتصادی فاسد زمینه را برای تبدیل اینها به افراد فاسد فراهم می کند.
تنها یک راه وجود دارد : خصوصی سازی واقعی (نه واگذاری به نهادهای بازنشستگی) و خروج دولت از اقتصاد. (3590205) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۷:۴۵:۵۱
افرین کمتر از این بود شک می کردیم (3590268) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۲۰:۰۸:۳۷
سرمایه گذار داخلی وخارجی وقتی ببینن با دزد برخورد نمیشه اصلا سرمایه کذاری نمیکنن میرن جایی که دزد نباشه (3590486) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۲۰:۱۶:۵۱
اگه بخاطر صدور این حکم، این آقا از خر شیطون پایین بیاد و مجبور به دادن اطلاعات در مورد همدستاش و پس دادن کل بدهیاش و خسارات مربوطه بشه، خیلی خوب می شه، والا اتفاق خاصی نمی افته: یکی معدوم می شه و ده ها آدم دیگه شبیه به ایشون و آریا و ... دوباره سر در میارن و باز همین دور و تسلسل. (3590499) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۷ ۰۸:۲۴:۱۹
به نظر من دادگاه می تواند حکم دیگری منوط بر ساخت حداقل 5 بیمارستان مجهز در چند نقطه کشور و احداث چند بزرگراه برای ایشان صادر نماید. (3591178) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۷ ۰۹:۰۲:۱۳
متهم سوم چه کسی است سوابق او چیست لطفا بنویسید؟؟؟ (3591238) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۳:۴۷:۱۴
همدستانش نیز باید دستگیر و محاکمه شوند. (3589708) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۵:۴۱:۳۸
می شوند به زودی
صبر داشته باشید.
ی روزی می گفتن زنجانی رو بگیرید
تا توکلی و... نامه زدن آقایون یادشون افتاد دیر بجنبند با خاوری 2 روبرو می شیم (3589997) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۳:۵۰:۵۸
نباید به این راحتی اعدام بشن. اینطوری فقط اونایی که پشتشون بودن خوشحال میشن. (3589716) (alef-13)
 
محمد مهدی
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۴:۰۴:۵۹
امیدواریم اصل پول به بیت المال برگردونده بشه و با این اعدام خیال عده راحت نشه (3589751) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۴:۱۰:۳۱
اعدام باید فقط برای قتل باشه . این گونه اشخاص رو زندانی میکردید و کلیه اموالشون رو مصادره کنند . (3589760) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۵:۴۲:۰۴
چشم جناب قاضی
شما بهتر می دونی یا قاضی پرونده (3589999) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۲۰:۱۴:۱۰
نه شما بهتر میدانید؟ اینجا محل ارایه نظرات است نه مرور قوانین قضایی . تنها کشوری که متهمان اقتصادی را اعدام میکند چین است که به اندازه کل جمعیت مملکت ما کلاهبردار دارد . کدوم کشور پیشرفته ای است که با اندک فساد اقتصادی متهمان مالیش را اعدام میکند. مشکل را باید جای دیگر حل کرد نه پای چوبه دار. (3590497) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۲۰:۲۲:۱۴
شما دیگه کی هستی! اینجا که دیگه بحث و تحلیل حقوقی مطرح نشده، نویسنده کامنت فقط نظرش رو در باره اعدام داده. اینکه دیگه تخصص نمی خواد! نکنه در این موردها هم دیگه نباید نظر داد؟ (3590508) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۶:۵۷:۲۵
شما احساسم اینه که قصاص رو با اعدام اشتباه گرفتی
به قانون مجازات مراجعه کن. (3590175) (alef-13)
 
م
۱۳۹۴-۱۲-۱۷ ۱۰:۰۳:۱۳
در تمام دنیا حکم اختلاسو...اعدام است حتی ژاپن و و... (3591346) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۷ ۱۸:۳۱:۴۲
کی گفته در تمام دنیا به این راحتی اعدام می کنند ؟؟ در خیلی کشور قتل عمد هم مجازات اعدام نداره ! فقط در چین و کره شمالی همه رو اعدام می کنند (3592549) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۷ ۱۸:۳۲:۲۲
چرا دروغ میگی آقای بی مطالعه ؟ (3592553) (alef-11)
 
اصفانیوز
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۴:۱۳:۵۰
دوباره پاک کردن صورت مسئله!!!! (3589771) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۵:۳۶:۲۷
اعدام کنن، ی حرفی می زنید
مرخصی بدن، غر می زنید
دستگیر کنن، غر می زنید
چیکار کنن رسما میشه صورت مسئله را پاک نکردن؟ (3589987) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۲۰:۰۶:۰۰
باید اونهایی که بالا بردنش مشخص بشه! یک نفر به تنهایی نمی تونه این همه کار کنه!
با تنها اعدام کردن زنجانی ها، اریا ها ایا مشکل اختلاس حل می شه یک ر.پ ، ت ث، ج چ های دیگر سر در می اورند! (3590477) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۴:۱۳:۵۳
با سلام
شخص یا اشخاصی که نفت را در اختیار بابک زنجانی قرار دادن جرمشون از زنجانی بیشتر آیا آنها هم مفسد فی الارض هستن
این اشخاص اسمشون چی و کی محاکمه می شن
آقای توکلی شما به عنوان نماینده مجلس باید پیگیری کنید (3589772) (alef-13)
 
سامان
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۲۳:۰۱:۱۶
من با این عقل ناقصم فکر میکنم اگر یک نفری نفت کشور رو برده، یک نفری هم بوده که این نفت رو بهش داده.
اینکه یکی نفت مملکت رو که بهش دادن برده جرمش چیه؟
اگرم قضیه فساد و رشوه بوده، پس اگر رشوه دهنده بوده رشوه گیرنده هم بوده. رشوه گیرنده کجاااست؟؟؟ (3590870) (alef-13)
 
سام
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۴:۱۶:۴۵
پس دوستان و شركا دولتي اين آقا چي شدند ؟
مگه ميشه همچين پولي جابجا بشه و امثال خاوري پشت پرده نباشن !؟ (3589774) (alef-13)
 
Farshad
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۴:۱۷:۰۵
.چرا اعدام آخه؟؟ خب این بنده خدا بارها گفته هر چی بوده پس میدم و قراره پولو هم پس بده دیگه اعدام چرا...خب همینه ک آمار اعدام در ایران زیاده... چرا همچین رای سنگین اخه...اعدام نکنید آقايون... (3589775) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۵:۳۷:۴۷
چیکار کنن؟ نازش کنن؟
گور پدر غربیا. حداقل بهش بگن حکمت اعدامه پولارو رد کنه بده بیاد (3589991) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۵:۴۲:۳۴
اگر جای میلیونها کارگر و کارمندی بودی که در نان شبشان هم مانده اند به علت اینکه بودجه وجود ندارد زیرا عده ای مثل این انسان پلید، پولهای بیت المال را بالا میکشند، باز هم همین حرف را میزدی ؟؟؟؟؟؟؟
این شخص و همکارانش در اختلاس همه با هم باید اعدام شوند و کل دارائیشان به خزانه واریز شود. (3590002) (alef-13)
 
یزدانی خداشهری
۱۳۹۴-۱۲-۱۷ ۰۰:۰۵:۰۴
فقط اعدام (3590938) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۷ ۱۸:۳۸:۳۱
با اعدام چی حل میشه ؟ (3592579) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۷ ۱۸:۳۹:۲۳
و باز هم اعدام ! مجلس آینده یک فکری برای قوانین قضایی بکنه ! (3592582) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۴:۱۸:۳۴
اعدام کمترین چیزه براش
کسانی که بهش پروبال دادن هم مستوجب مجازات هستن
آفرین به قوه قضائیه که مستقل عمل کرد (3589777) (alef-13)
 
شهرسکوت
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۴:۱۸:۳۷
ای بابا خدا آخرو عاقبت همه رو ختم به خیر کنه (3589778) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۴:۱۹:۱۶
ایول اصلشم همین بود به انشاالله باعث و بانیشم اعدام بشه (3589779) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۲۱:۳۹:۴۰
اکثر کامنت ها از اعدام گفتن! چقدر طبیعی و عادی شده برای ما ایرانی ها کشتن یک انسان ولو خطاکار!متاسفم (3590682) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۴:۲۷:۴۶
واقعا خوب است که افراد بدانند پول بادآورده ناشی از رانت آخر و عاقبت ندارد. و مهمتر این که باید راه برای اینگونه سوء استفاده ها بسته شود. شاید اگر چنین می شد بابک زنجانی ها به آخر خط نمی رسیدند. (3589794) (alef-13)
 
تقوی
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۴:۳۱:۰۱
هر حکمی غیر از این ناعادلانه بود البته حتی در صورت برگرداندن اموال باز هم حکم اعدام باید اجرا می شد.در غیر اینصورت هر کسی بتواند دزدی می کند بعد اگر به مرحله اعدام رسید اموال را بر می گرداند تا مورد بخشش واقع شود. (3589800) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۲۲:۳۴:۱۹
اینجوری باشه طرف میگه من که اعدام میشم بالاخره خوب پولها رو پس نمیدم برای دوستان و خانواده بمونه. به نظر من اگر پولها پس داده شد باید به زندان تبدیل بشه حکم. بالاخره هیچکس زندانی شدن رو هم دوست نداره! (3590802) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۴:۴۷:۴۲
حقش هست...دادگاه را به مسخره گرفتن. (3589845) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۴:۵۲:۴۵
بسیار حکم خوبی است امیدوارم در همه حوزه ها قوه قضائیه همینگونه عمل کنه و پرونده نماینده ای که اخیرا به همه ملت توهین کرده هم خواهشا بررسی بشه و حکم قوی صادر بشه (3589856) (alef-13)
 
کاوه
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۵:۰۴:۱۷
نمیدانم این بابک ملعون چرا رد مال نمیکند تا جانش را نجات دهد؟ آخه بیچاره تو اگر بمیری، از پولت چه کسی استفاده خواهد کرد؟- (3589886) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۵:۰۷:۱۱
برای مردم که حقوق انها تضییع شده چه تاثیری داره؟ (3589891) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۵:۳۸:۳۵
به نظرم حداقلش اینه که حساب کار میاد دستش، شاید تا زمان اجرا خودشو نجات بده و پولارو پس بده (3589992) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۵:۱۱:۰۲
اعدام این افراد مشکل فساد رو حل نمی کنه چون بدنه است که ایراد داره و ضعف بدنه است که ادم هاب مثل زنجانی می تونند ازش سو استفاده کنند. به جای این کار ها ۱۰۰ سال مینداختنش زندان بهش می گفتند اسم هر متخلف رو نام ببره بهش یک سال تخفیف بدند. اعدام یک نفر فرار از اصلاح سیستم. همه میدونند بابک زنجانی به تنهایی کاره ای نبوده... این ادم اعدام بشه خلاف کار های دیگه راه دیگه پیدا می کنند برای دور زدن... بابک زنجانی بلند پروازیش زیاد بوده... این از یکی یاد گرفته ضعف سیستم رو... همراه هاش هم از این یاد گرفتند این بره یکی دیگه میاد جاش...
در ضمن حکم اعدام برای هیچ کس انسانی نیست و همچنین امار نشون داده شهر ها یا کشور های که حکم اعدام رو کنار گذاشتند و سعی کردند از روش های دیگه استفاده کنند فساد و جرم توشون کم تر مشاهده شده... چون این روش ها سعی در اصلاح سیستم دارند نه حذف فیزیکی یک نفر... (3589906) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۱۲-۱۷ ۱۱:۰۱:۳۲
اقا یا خانم محترم شما با چه منطقی میگی اعدام انسانی نیست. تمام اینها براساس قانون مجازات اسلامیه. هیچ دین و ایینی و هیچ مسلکی مثل اسلام برای جان انسانها ارزش قایل نیست. خود قاضی ،دادستان،دادگاهای تجدید نظر و غیره و غیره همه دنبال این هستند که جان انسانی گرفته نشه اما تا جایی که بشود با او مدارا میکنند مگر اینکه دیگر نتوان حکمی غیر از اعدام صادر کرد. بعضی از شما ها جوری صحبت میکنید که انگار اون قاضی یا دادستان خبر از هیچ چیز ندارد و این حرفهای به اصطلاح روشنفکرانه شما را بلد نیستند. همه میدونند که اقتصاد بیمار هست و به قول شما بدنه ضعف داره، اما هرچیز در جای خودش .بدنه باید اصلاح شود و مجرم هم به سزای اعمال خود برسد. مثلا عنوان کردید (همین جوری تو هوا)که مثلا کشورهای که اعدام ندارند جرم درونشون کمتره. اخه مگر تو تحقیق کردی؟یا تحلیل اماری کردی؟رو چند تا کشور؟ تعریف جرم در اونجا و اینجا چیه؟ محاکمات اونجا و اینجا چگونه هست؟ و... خوشم میاد که فقط بلدید بدون مطالعه و تحقیق حرف بزنید. به جای کامنت گذاشتن بهتره بری بشینی مطالعه کنی. با این تز هایی که تو میدی هر دزد و غارت گری گستاخ تر میشه که به به میریم دزدی میکنیم بعد که گرفتنمون پولشونو پس میدیم و اخر هم میگیم غلط کردیم دیگه قول میدیم . به به ،به به (3591469) (alef-13)
 
مهران از برلين
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۵:۱۲:۴۰
الحمدالله كه ريشه فساد سيستماتيك( به قول اقاي توكلي) با بريدن برگهاي بالايي اين درخت تنومند(فساد اقتصادي) به همين روش تا دو هزار سال ديگر خشك خواهد.....
يك نكته در مورد شخص زنجاني، اينجا(در همين برلين كه بنده ٢٣ ساله زندگي ميكنم) درِ خونهِ خيلي ايرانيهاي دو پاسه(دو مليتي) رو ميزنند، و اين اقايون هم طمع ميكنند و مي روند ايران و يك شبه تبديل به نخبه اقتصادي ميشند،....، خيلي ها هم اينجا همون نون بخور نمير رو، البته با عزت براي زن بچه هاشون فراهم ميكنند در دام نميافتند، ...
نردبان اين جهان ما و منيست عاقبت اين نردبان بشكس تنيست
بي خرد ان است كه بالاتر نشست اُستخوانش سخت تر خواهد شكست!!!!!
اميدوارم كه چاپ شه!!!!! (3589912) (alef-13)
 
افشار
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۵:۲۰:۰۹
درود به قاضی شجاع که برای این غارتگران بیت المال حکم عادلانه ای صادر کرد و ما مردم خواهان ادامه محاکمه غارتگران و چپاولان بیت المال هستیم (3589942) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۵:۳۶:۳۸
بنام خدا. قاضی رای خوبی داده اما به نظر میاد بازپرس ها خوب کار نکردن و سرنخ ها همچنان در امنیت هستند (3589988) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۵:۳۰:۰۱
پس پول ملت چی میشه ؟
(3589965) (alef-13)
 
خامسى
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۵:۳۳:۲۴
انشاالله مفسد بعدى هم به مجازات برسد (3589976) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۵:۴۵:۰۰
الان یه عده میان اظهار فضل می‌کنن که با اعدام این مشکلی حل نمیشه و از این حرفا...

حالا اگه آزاد شده بود همین عده می‌گفتن که عدالت کجاست و از اون حرفا...

الان همین عده هی میگن خاوری رو چرا نگرفتید! حالا اگه بگیرنش و بیارن محاکمش کنن باز همین عده میان بهش میگن نابغه اقتصادی و چه و چه!

مشکل اینه که این عده کلا مخالفن و هرکاری هم که بکنی راضی نمیشن. این همه تغییر و مزاج دمدمی از این ناشی میشه که این افراد معمولا خط فکری مشخصی ندارن. معیار مشخصی نیست که اعمال اونها ازش پیروی کنه. در هر زمان صرفا موضعی رو اتخاذ میکنن که در اون لحظه دوست دارن. بنابراین اگه نظرات و انتخابهای اونا رو در طول زمان باهم مقایسه کنی به نتایج گاه متناقضی میرسی.
نسخه شدیدتر این رفتار در اونایی که اندکی مطالعه سطحی در زمینه‌های فلسفی و اجتماعی و ... دارن دیده میشه. جایی که می‌بینی اونها همزمان طرفدار دو نظریه مختلف هستن که از اساس با هم متناقضن.

یک دلیل عمده این وضعیت «تک‌جمله‌ای شدن» اطلاعاتی هست که افراد دریافت میکنن. تک‌جمله‌ها برای افرادی معنی واقعی داره که از کل مقوله موردنظر اطلاع داشته باشن. در غیر اینصورت فقط باعث گمراهی افراد میشه. چه تک جمله فلسفی باشه و چه حدیث و کلام بزرگان. (3590011) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۵:۵۲:۳۶
بايد هركسى كه به اينها مرتبط بوده نيز محاكمه شود بسيارى از دلالان ارزى و مديران وزارتخانه ها و غيره و غيره كه واسطه اين كارها بودند در ايران و تركيه و مالزى و تاجيكستان وووووو بايد تحت پيگرد قرار گرفته و محاكمه شوند ،، بايد امثال اين ادمها كه از بانكها و وزارتخانه با رانت خوارى و تحريم خوارى و زد و بند و رشوه و ارتشاء مجوز هاى عجيب تجارى سازى گرفته و باغات شميرانات را تبديل به مغازه و دكان كرده اند محاكمه شوند بايد مافياى پول و زر و قدرت شناسايى و محاكمه و معطوم شود بقول آقاى دكتر توكلى نماينده شجاع ملت غرب و قدرتها نميتوانند به اين نظام ضربه بزنند ، آنچه كه به اين كشور صدمه ميزند مفاسد اقتصادى و شكاف طبقاتى ميباشد ،. درود بر قوه قضاييه . (3590027) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۶:۱۸:۱۸
من مخالفم. اگر ضعفی در سیستم ما بوده و یک نفر با کمک مسیولان این طور شده نباید با یک همچبن حکمی سعی کنیم خودمون رو آروم کنیم. من طرفدار این اقا نیستم ولی این اقا چند بار به عنوان کار آفرین برتر انتخاب شده و تا دو سال پیش کلی از مقامات بالای ما دوست داشتند باهاش وقت بگذرونن. این حکم بار منفی داره. فکر میکنین بعد از این چه اتفاقی می افته؟ امسال این افا که کم نیستند. چی کار میکنن. خیلی راحت پولشونو میبرن تو کارای زیر زمینی که اصلا احتیاج به هیچ توضیحی هم نداره (3590077) (alef-13)
 
حمید1
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۶:۲۱:۱۹
نفر سوم معرفی نشد ؟ (3590088) (alef-13)
 
جلیل
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۶:۲۸:۰۶
من با اعدام مخالفم
حبس ابد با اعمال شاقه و رد مال میتونست مناسبتر باشه.
با اعدام شدن این آقا مشکلی حل نمیشه .
باید ریشه یابی بشه تا ببینیم مشکل کجاست؟
ما انسان هستیم پس باید از روشهای انسانی استفاده کنیم.
توسل به زور و انتقام و موارد اینچنینی روشهایِ تحققِ اهداف در موجودِ نازنینی به نام انسان نیست.
من از کامنتهایی که می بینم در خصوص تائیداعدام گذاشتن ، خیلی تعجب می کنم. نمی دونم انسان داره به کجا پیش میره؟
راههای ایجاد خلاف را ببندیم تا خلاف کار و دزد تربیت نکنیم.
باید ببینیم چه زمینه هایی از یه آدم ، دزد یا کلاهبردار و یا قاتل می سازه.
باید ریشه یابی بشه.
نباید با اعدام صورت مسئله رو پاک کنیم.
یا حق (3590111) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۶:۵۳:۵۷
به مرگ گرفتن به تب راضي بشه ! در صورت اعدام تكليف ميلياردها پول چي مي شه !!! (3590166) (alef-13)
 
داود نبی
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۶:۵۴:۲۸
به عنوان ملت ایران از مسئولین قوه قضائیه درخواست داریم قبل از اعدام اعلام فرمایند پول ملت از این مفسد اقتصادی گرفته شد یا نه ؟ و اگر گرفته شد ه مقدار آن چقدر است ؟ و پول گرفته شده به کدام حساب واریز شده ؟ و لطفاً اسامی پشت پرده این مفسد را نیز به مردم اعلام و آنها را نیز محاکمه کنید (3590167) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۷:۴۴:۵۳
اینکه مفسد فی الارض هست ئ باید اعدام بشه تشخیص قاضی بوده و حتما هم هینطور هست ولی سوال اینجساب که پس چرا مهدی هاشمی مفسد فی الارض شناخته نشد؟؟؟جرم اون از زنجانی بیشتر نباشه که کمتر نیست؟؟تازه مهدی علاوه بر جرائم اقتصادی،جرائم امنیتی هم داشته پس چرا اون مفسد فی الارض نشد؟؟؟؟ (3590267) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۸:۰۷:۰۷
پس متهم سوم چی یادت رفت (3590292) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۸:۲۹:۰۸
با اعدام نه پول ملت برخواهد گشت نه ریشه فساد کنده خواهد شد . مردم سئوالات فراوان دارند چگونه چنین فردی در نظام اقتصادی کشور توانست ملیاردها دلار نفت خام ایران را در بازارهای جهان مهامله کند . کار امضای سه وزیر در تائید ایشان چه شد . اصل پول چه شده ؟ (3590321) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۸:۵۵:۰۳
من که تمام قد به احترام قوه قضلئیه ایران می ایستم و کلاه از سر برمی دارم
روزی نا امید بودم از قوه قضائیه اما الان با محاکمه معاون اول و زنجانی، مساله عوض شده (3590358) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۹:۳۹:۰۳
چرا عاملان و باعث و باانی های این اختلاس معرفی نمیشوند.کسانی که فضا را برای اینها باز کردند تا خودشان پشت آنها مخفی شوند..مردم احمق نیستند..برای گرفتن وام 1 میلیون تومانی باید هزار مسیر را بروی ولی اینها به این راحتی به ذخایر ارزی دسترسی داشته اند..مگر میشه.. (3590419) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۱۹:۵۶:۴۵
سلام,گرچه دیر اعلام شد اما این حکم به نظر من درست است. ضمنا باید همه متهمین و همدستان ایشون دستگیر و محاکمه شوند‌. اختلال در نظام‌ پولی, پولشویی و اختلاس در این حد در خیلی از کشورها از جمله آمریکا حکمش اعدامه. (3590460) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۱۸ ۱۶:۵۱:۲۷
مشخص اطلاعاتتون پایین اولا در امریکا هر ایالت قوانین خودش رو داره . و برای اختلاص و فرار های مالیاتی حبس و مصادره اموال متداول نه اعدام . (3594257) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۲۰:۱۳:۵۶
تو رو خدا اعدامش نکنید،خوب راههای دیگه غیر از اعدام هم هست،
بدهی داره بدهیش رو پس میده،
اونایی هم بهش نفت دادن بفروشه ودستشو باز گذاشتن چی؟؟؟؟؟؟؟؟ (3590496) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۲۰:۱۶:۵۳
اول پول رو میگیرن ان شاء الله بعد اعدام دیگه؟یا قراره هر هفته برن سر قبرش بگن پول ما چی شد؟!!!
تکلیف پشت پرده چی میشه؟کی این امکانات رو در اختیار این آقا قرار داده؟ و کلی سوال دیگه که امیدوارم با اعدام کل صورت مسئله ماست مالی نشه. .. (3590500) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۲۱:۰۶:۳۸
با اعدام مخالفم کل اموالش مصادره بشه ، بعد هم حبس ابد (3590611) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۲۲:۱۲:۲۶
مجازات اعدام برای جرایم اقتصادی انسانی نیست (3590744) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۷ ۰۶:۵۰:۰۳
درسته دوست عزیز متاسفانه کشور ما به اون سطح از رشد اجتماعی نرسیده. (3591055) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۷ ۱۸:۳۴:۳۰
مجازات اعدام برای موارد اقتصادی توسط مجلس آینده انشالله حذف شود (3592562) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۷ ۱۸:۳۵:۴۶
کشتن مردم چقدر ساده شده ؟ این آقا دزدی کرده باید مجازات بشه (حبس طولانی ) و پول ها رو پس بده حالا با اعدام اون چه مشکلی حل میشه ؟ (3592565) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۷ ۱۸:۴۲:۳۰
پس این قوانین اعدام کی اصلاح می شوند ؟ مردم باید به قانون گذار فشار بیاورند
مگه اینجا چین هر روز چند نفر اعدام می شوند ؟ (3592591) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۲۲:۳۱:۱۹
آقا پول من حلالش چرا اعدامش میکنید، اگر حق من هست میبخشم. (3590794) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۲۳:۵۳:۲۱
اگه بدهی شو پرداخت کنه حکم عوض میشه؟ (3590922) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۶ ۲۳:۵۵:۰۸
جرایم اقتصادی حکم اعدام واقعا گناهه (3590925) (alef-13)
 
حق الناس
۱۳۹۴-۱۲-۱۷ ۰۰:۵۱:۲۸
به نظر من اعدام برای این افراد کمترین چیزه که میشد قائل شد براشون....
بهترین حکمی که میشد برای این افراد داد اینه که هر دودستی اینها که به دزدیدن حق الناس آلوده شده را باید قطع میکردن تا همیشه مردم اینا رو ببینن و تف و لعنت بهشون بفرستن این حکم از 100 بار مردن برای اینها بدتره...
از طرف دیگه بقیه دزدان این مملکت هم که همیشه اینها رو تو جامعه میدیدن براشون درس عبرت میشد که دیگه دست به همچین کثافت کاریها نزنن....به نظر من حکم اینها درکمترین حد بوده!!! (3590969) (alef-13)
 
یونس
۱۳۹۴-۱۲-۱۷ ۰۱:۵۳:۰۲
جالبه، تازه داشتم سایت یاهو خبر مرتبط با بابک زنجانی رو میخوندم، بسیاری از امریکایی ها امیدوار بودند که تو کشورشون سختگیری های بیش تری صورت بگیره و تلویحا از این اقدام ایران حمایت میکردند. حالا جوونای جو گیر ما دارند درس زندگی میدن به ما که اعدام نکنیم، ریشه یابی بشه و ...
نمیگم این حرفها درست نیست ولی اعدام حداقل حکم برای این جنایتکاران اقتصادی است.
یه سری به زاغه نشین های تهران بزنین میفهمین چی میگم.
با تمام وجود از اعدام این جنایتکاران در کشورم حمایت میکنم. (3590993) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۷ ۲۳:۳۳:۱۵
دوست عزیز ، زاغه نشینی رو بابک زنجانی بوجود نیاورده ! زاغه نشینی نتیجه خشکسالی های نیم قرن اخیره ،....نتیجه اصلاحات ارضی که شاه انجام داد و پایه کشاورزی کشور رو نابود کرد بوده ،...نتیجه بحران اقتصادی مهاجرت و صدها مشکل دیگه است.
یابک زنجانی یک تاجره که در زمان تحریم که من و حضرتعالی برا تامین معاش مشکل داشتیم سینه اش رو جلو داده و ریسک دستگیری و تحویلش به پلیس آف بی ای یا باقی کشورهای متحد و همراه امریکا در خارج کشور رو پذیرفته برا کشورمون پول جابجا کرده تا ما بتونیم در برای. تحریمها مقاومت کنیم البته از قبل اش دستمزد گرفته بعد هم که تحریمها اسمش رو تو لیست وارد کردن پولهایی که قرار بوده برا کشور بیاره رو تو حسابش بلوکه کردن که الان که برجام امضا شده داره برشون میگردونه...همش همین!! (3593104) (alef-11)
 
آشنا
۱۳۹۴-۱۲-۱۷ ۰۲:۲۲:۳۱
سرچشمه های فساد را پیدا کنید.
ما چشم به اصلاح اقتصاد داریم، شفافیت و عدالت. گرفتن جون یک آدم دل منو خنک نمی کنه. می خواهم بدونم و اطمینان داشته باشم بچه من جایی زندگی کنه که بتونه اگر بخواد بدون فساد کردن زندگی خوب و راحت و شرافتمندانه ای داشته باشه. نه این که رشوه بشه فرض مسلم. نه که فکر کنه اگر کلاه بر نداره از قافله عقب افتاده. نه که حقه بازی بشه زرنگی. نه که قانون برای کسایی باشه که به جایی وصل نیستند.

هر انسانی، هر انسانی، حق داره، حق شه، که بتونه،بشه و بتونه، بدون زیر پا گذاشتن انسانیتش خوب زندگی کنه و از زندگی لذت ببره.

سرچشمه های فساد را پیدا کنید. مردم رو محرم خودتون بدونید. (3591006) (alef-13)
 
اشرف سبزواری
۱۳۹۴-۱۲-۱۷ ۰۳:۰۹:۳۷
من مهندس بابک زنجانی را از نزدیک میشناسم. در بحرانی ترین لحظات به کشور کمک کرده و برای نفتی که فروش نمیرفت مشتری پیدا کرده و فروخته. قطره ای نفت هم جابجا نکرده و تمام فروش هم از طریق لوله انجام شده و صورت جلسات و شماره کنتور ها هم روشن است. در دادگاه هم به تمام سوآلات پاسخ دقیق داده است. من ایشان را یک کارگزار خبره اقتصادی میشناسم که از شرایط خاص استفاده مطلوب در جهت حل مشکلات کرده است. البته بعلت گسترش و حساسیت معاملات صورت گرفته نمیتوان تمام اسرار تجارت های دولتی را فاش کرد که جای خود دارد بر حسب موازین. باسپاس از جناب دکتر توکلی که پرونده را مفتوح کردند و با تشکر از قوه قضائیه که حکم به ختم پرونده داده اند. (3591025) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۷ ۱۵:۳۲:۵۴
شما همان خانمی هستید که ماهی 400 میلیون یورو حقوق گرفته است ؟ (3592138) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۷ ۰۷:۴۱:۰۴
پس تقدیر نامه هاش چی میشه ؟ (3591103) (alef-13)
 
ايراني
۱۳۹۴-۱۲-۱۷ ۰۷:۴۱:۴۵
بايد مسئولين شركت نفت هم كه نفت را به ايشان خارج از روال معمول اداري تحويل داده اند محاكمه شوند ! البته شركت نفت زرنگي كرده و با شكايت عليه ايشان فرار رو به جلو كرده در حالي كه خود شركت نفت بزرگترين مقصر اين ماجراست !!!!!!! (3591106) (alef-13)
 
عبدالله راستگو
۱۳۹۴-۱۲-۱۷ ۰۸:۱۱:۰۹
باسلام مانند بابک زنجانی چند ده نفر هستند که در دولت گذشته با همکاری مسئولین وقت دلال نفتی بوده اند و بطور مشترک حق مردم را میخوردند که باید آنها هم محاکمه و در صورت نپرداختن بدهی هایشان به اشد مجازات محکوم شوند . آنها هنوز در پس پرده اند و مانند بابک زنجانی بی سیاستی به خرج نداده اند و ای بسا هنوز در پستهایشان بوده و در این دولت هم ابقا شده باشند. (3591152) (alef-13)
 
امیراسد
۱۳۹۴-۱۲-۱۷ ۰۸:۱۵:۰۸
البته جرم آقای زنجانی، خیانت در امانت است و آنهم امانتی مثل بیت المال که ایشان با خیره گی تمام حاضر به پس دادن آن نیست!!

اصل قضیه این است که به ایشان و چندین نفر دیگر در زمان تحریم ها ماموریت داده شد در مقابل دستمزد بسیار بالا پولهای فروش نفت را که بصورت طلا دریافت می شود به پول نقد تبدیل کرده و به کشور بیاورند. همه صادقانه این کار را کردند ، الا ایشان و همکارانشان. اما بسیار با هوش هم هستند،

چون می دانند دولت ایران نمی تواند از آنها در مجامع بین المللی شکایت کند!! پول ها را نگه داشته و با آن تجارت کردند و ثروتمند شدند و حالا هم حاضر نیستند حتی اصل پول را برگردانند!! (3591164) (alef-13)
 
کریم
۱۳۹۴-۱۲-۱۷ ۰۸:۴۳:۵۱
اقا این بنده خدا چقدر پولشویی کرده چقدر پول دستش بوده ؟
1- چرا این مسئله رو روزاول حل نکردین؟
2- چرا تاحکمش سبکتربود نگرفتینش؟
3- چرا وقتی میدونستین اینکاره هست حکمش رو میدونستید زجرش دادین؟
خب اشکشو که در اوردین پشیمونش کردین اسیرش کردین زجرش دادین ؛ درست شد؛ پول کمی نبود حرف از میلیارد بود ؛ بنده خدارو هم که حکم اعدام دادید
پولا کو کجا هستن به دست مردم رسیدن کشور آبادتر شد ؟ فقری پولدارشد؟ خونه ای اضافه شد ؟ لااقل این پولا رو توی 1شهر یا روستایی خرج کنن بالای ورودی اون شهر هم حتما بنویسن ( باعث آبادانی این شهر بابک زنجانی بود) لااقل بعدازمرگش یک خدابیامرزی بهش بدن ؛ خوددانید بدمیگم بگین بدمیگی؛ تمام (3591215) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۷ ۰۹:۰۲:۰۲
الان مشخص شد چقدر از بيت المال رو خورده و آيا اين اموال به بيت المال برگشت و يا مي خواين اعدام كنيد كه بقيه به فسادشون برسن دستشون رو نشه. اگه كسي به جرم اقتصادي مفسد في الارض ميشه اول بايد صدمات اقتصادي كه زده رو جبران كنه بعد واسش حكم صادر كنن (3591237) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۱۲-۱۷ ۰۹:۰۴:۴۷
درست اعدام حکم خوبی نیست اما اینا خودشون قاتلن چه کسای بوده که از بی پولی بچه هاشون رو تخت بیمارستان از دستت دادن اگه اینا چپاول نمیکردن شاید اینجوری نمیشد (3591245) (alef-13)
 
h13620fala
۱۳۹۴-۱۲-۱۷ ۱۰:۲۷:۵۲
با اعدام چیری حل نمی شود تمام دارای بابک زنجانی را بگیرید و ایشان را به حکم زندان ابدی مجازات کنید (3591397) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۴-۱۲-۱۷ ۱۳:۵۸:۵۲
اعدامش نمیکردند ولی مجبورش میکردند تو یک جای دور افتاده تو کشور با حقوق ماهی 100 هزار تومان زندگی کنه تا بفهمه بعضی مردم تو ایران چی میکشن بعد
ایشون بیاد میلیاردی به جیب بزنه. در هر حال قاتل وی دولت قبل است که به او امکان دزدی داده است (3591888) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۷ ۱۴:۳۶:۳۶
این آقا ظاهرا فقط بدهکار به شرکت نفته بابت نفتایی که از طرف شرکت نفت در دوران تحریم فروخته . همیت الانم جابجا کردن پول اسون نیست . شاید یه کم هنوز تصمیم برای صدور حکم اعدام زود باشه.خود دولتم هنوز نتونسته پول نفت از شرکتهای خارجی بگیره.
البته اگر جرمش فقط بدهی به شرکت نفت باشه این نظرو دارم. (3591983) (alef-13)
 
بنده خدا
۱۳۹۴-۱۲-۱۷ ۱۵:۰۷:۱۷
حاضرم شرط ببندم همه کسانی که تو این بخش با اعدام موافق هستن اولا وضع مالی خوبی ندارن و دنبال این بهونه هستن که بگن بخاطر وجود افرادی مثل بابک زنجانی به چیزی که فکر میکنن حقشونه نرسیدن
دوما اصلا بابک زنجانی رو نمیشناسن و فقط در حد همین رسانه ها و اخبار شناخت دارن
میدونید بابک زنجانی چقدر شغل ایجاد کرده؟
میدونید چند صد تا جوون رو سروسامون داده؟
میدونید چندصد تا خونواده براش دعای خیر میکنن؟
میدونید اگه شرکتهاش مصادره بشه و تعطیل بشه چند هزار نفر بیکار میشن
دستشون به امثال خاوری نمیرسه که تو دولت قبل این همه ضرر زد و خورد و برد اینحوری میخوان بگن ما حواسمون به حفظ منافع مردمه کشورمونه
میدونید چند نفر چقدر پول خوردن و بردن و رفتن و اصلا به فکر کسی نبودن ولی بابک زنجانی اگه خورد ولی موند و برای مردم و جوونای این کشور کلی کار انجام داد
اگه هم خورده نوش جونش
متاسفم برای کسایی که فقط با ظواهر قضیه نظر میدن (3592074) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۱۸ ۱۸:۵۹:۴۵
کشور ما بر اساس اسلامه اگه اسلام رو قبول داریم باید همه چیزش رو قبول کنیم یا رومی روم یا زنگی زنگ . تو این قضیه 100% افراد زیادی درگیر بودن با همه باید برخورد بشه وگرنه اعدام یک فرد به تنهایی پاک کردن صورت مسئله هست باز یک بابک زنجانی دیگه از این سیستم بیرون میاد . تو اسلام گفتن حکم دزدی قطع دسته ولی در کنارش رافت اسلامی هم اومده و با شرایطی این رافت شامل حال دزد میشه برای مفسد فی الارض هم شرایط برقراره اگه فرد خاطی میتونه خسارتی رو که زده جبران کنه باید بهش فرصت داد تا جبران کنه هرچقدر دزدی کرده با سودش رو باید به مردم برگردونه از خدا که بالاتر نیستیم این همه گناه میکنیم از خدا در خواست فرصت میکنیم اونم با شرایطی بهمون فرصت میده (توبه ) اگه زنجانی قصد جبران داره باید بهش فرصت داد تا هم سرمایه مردم برگرده هم قدرت رافت اسلامی نشون داده بشه اگه هم قصد جبران نداره اعدام کنید (3594419) (alef-13)
 
امیر حسین111
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۱۸ ۲۱:۱۷:۵۴
با سلام خدمت شما.
این اقای زنجانی پول مردم رو خورده درست ولی مردم نمیخوان تا ایشون عدام بشه همون حبس چند ساله براش بهتره و این نظر شخصی بنده بود (3594601) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.