نظر منتشر شده
۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 280219
آغاز انقلاب ریلی در کشور/ ساخت ترمینال قطارهای سریع‌السیر در تهران
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۱
مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که انقلاب ریلی ابعاد بسیار گسترده‌ای دارد، اظهار کرد: طرح توسعه ایستگاه‌های چند محوری و طراحی دوباره آنها یکی از اصلی‌ترین محورهایی است که ایران با حضور یک شرکت فرانسوی آن را استارت زده است.

به گزارش ایسنا، محسن پور سید آقایی با بیان این‌ مطلب تصریح کرد: در طول تمام سال‌هایی که از ورود راه آهن به ایران می‌گذرد، هرگز برنامه‌ای برای بازطراحی ایستگاه‌های موجود اجرایی نشده و بسیاری از امکانات ایستگاهی امروز از ۸۰ سال قبل ثابت باقی ماندند.

وی ادامه داد: این در حالی است که ایستگاه های راه‌آهن در سرتاسر دنیا محلی برای توسعه تجارت به حساب می‌آید و بررسی شرایط و کیفیت آنها میزان توسعه یافتگی یک شهر را مشخص می‌کند.

مدیر عامل شرکت راه آهن با اشاره به لزوم تغییر جدی در ساختار ایستگاه راه‌آهن شهر تهران اظهار کرد: ایستگاه راه‌آهن در چند محور مختلف تغییر کند. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های زیرساختی آن ایجاد یک ارتباط قوی میان راه‌آهن با قطارهای سریع‌السیر و متروهای شهری است.

پورسید آقایی افزود: بحث جابک‌سازی و بهینه‌سازی ظرفیت این ایستگاه از دیگر محورهای برنامه‌ریزی خواهد بود. شرکت فرانسوی مورد قرار‌داد باید گزارش خود را از وضعیت ایستگاه راه‌آهن تهران ارائه کرده و به ما اعلام کند که کدام یک از تجهیزات و کارگاه‌های فنی موجود در ایستگاه‌ راه‌آهن باید از اینجا برود تا وضعیت امکانات ایستگاه به روز شود.

وی به لزوم تجهیز ایستگاه‌های قطار حومه‌ای در اطراف تهران نیز اشاره کرد و گفت: کار ساخت ایستگاه‌های این قطار در شهرهایی مانند ورامین، کرج و هشتگرد ادامه دارد و ما امیدواریم با یک تغییر ساختار بتوانیم این خطوط را در فاصله‌ای کوتاه به ایستگاه تهران متصل کنیم.

مدیر عامل شرکت راه آهن با اشاره به تجربیات مهم شرکت فرانسوی ارپ در نوسازی و بازطراحی ایستگاه‌های قطار اظهار کرد: این شرکت که جزو معتبرترین کشور‌های اروپایی دراین حوزه به حساب می‌آید، طراحی ایستگاه‌های ایران را برعهده خواهد گرفت که با یک تغییر چهره جدی ایستگاه‌های راه‌آهن در ایران ضمن حذف هویت سنتی خود به امکانات مدرن مجهز شوند.

پورسید آقایی در پاسخ به این سوال که چرا در جریان این طرح از شرکت‌های خارجی استفاده شده نیز اظهار کرد: با توجه به این‌که این تجربه تاکنون در ایران اتفاق نیفتاده و کاملا جدید است در برنامه‌ی راه‌آهن هدف بر این شد که با استفاده از تجارب و اعتبارات فنی یک شرکت اروپایی این مرحله از کار آغاز شد.

وی اضافه کرد: البته به منظور انتقال سریع این فناوری‌ها به ایران ما از شرکت‌های ایرانی به عنوان ناظر در این پروژه استفاده می‌کنیم تا برای بازطراحی ایستگاه‌های راه آهن در دیگر شهرها و نقاط کشور بتوان از این تجربه نهایت استفاده را برد.

مدیر عامل شرکت راه آهن با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در این عرصه اظهار کرد: پروژه فعلی که در حدود هفت میلیون یورو ارزش دارد نقطه آغازین این برنامه به حساب می‌آید و ما مطمئنیم در صورت انتقال این تجارب به ایرانی‌ها بخش عمده‌ای از این سرمایه‌گذاری از سوی شرکت‌های داخلی انجام خواهد گرفت که قطعا سود زیادی به همراه خواهد داشت.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که تا چه حد تلاش شده در جریان این پروژه یکپارچگی سیاست‌ها و دیگر معاونت‌های وزارت راه و شهرسازی برقرار شود نیز تصریح کرد: در جریان جلسات و گفت‌وگوهایی که داشتیم معاونت شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در جریان کامل این موضوع قرار گرفته و تلاش می‌کنیم طرح اصلاح وضعیت ایستگاه‌های راه‌آهن را با هماهنگی، حداکثری با فضای طراحی شهرسازی و حتی نوسازی بافت‌های فرسوده اجرایی کنیم.

پورسید آقایی خاطر نشان کرد: در این زمینه تلاش‌های بسیاری صورت گرفته که البته کار در مراحل ابتدایی به سر می‌برد. مردم باید از بروز‌ترین امکانات زندگی مدرن بهره‌مند شوند و قطعا در این زمینه استفاده از ظرفیت‌های زیرساختی ریلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
کلمات کلیدی : قطارهای سریع‌السیر
 
محمد
۱۳۹۴-۰۴-۱۲ ۰۹:۵۸:۵۰
چه عجب بالاخره راه آهن ایران یه تکونی قراره بخوره! من سال هاست برام سواله این راه آهن با این ظرفیت و پتانسیل چرا همینجوری مونده. (3012035) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۲ ۱۱:۳۰:۳۲
راه آهن در دنیا یکی از مهمترین راههای انتقال کالا و مسافره و چه در کشورهای پیشرفته و چه حتی در کشورهای در حال پیشرفت توجه ویژه ای به راه آهن میشه. دلیلش اینه که جابجایی با راه آهن هم خیلی نسبت به جاده امن تره و هم ارزانتر.
اما در ایران نسبت به راه آهن بسیار کم توجهی میشه. دلیلش هم شاید نفوذ صنعت خودروسازی باشه. البته یک دلیل دیگه اش هم شاید این باشه که ساخت یک راه آهن نیاز به کار و سرمایه گذاری طولانی مدت داره و مدیران ایرانی که معمولا خیلی زود جابجا میشن انگیزه کمتری برای شروع و پیگیری کارهای بلندمدت دارن. (3012177) (alef-3)
 
پیمان
۱۳۹۴-۰۴-۱۲ ۱۰:۲۱:۵۸
جناب توکلی لطفا خواهشا پیگیری کنید
آخه ببینید در دنیا کدام کشور در زمینه راه آهن قوی است
فرانسه یا آلمان
و همچنین دشمنی فرانسه با ما را هم لحاظ کنید
وجدان کاری آلمان‌ها را هم نگاه کنید
اونوقت باید بریم با کی قرارداد ببندیم؟
از الان ته این کار معلوم است (3012062) (alef-11)
 
آذربایجان
۱۳۹۴-۰۴-۱۲ ۱۰:۴۱:۵۵
الف، متن خبرتو نخوندم ولی به عنوانت نظر میدم

این چه انقلابیه که یکی از استان های این کشور هنوز یک قطار ساده که حق هر ایرانیه نداره ؟ چه برسه به سریع السیر !!

استان اردبیل همیشه مورد تبعیض قرار داشت و هست ..

هر رئیس جمهوری اومده قول وعده و وعید خیلی چیزا رو میده ولی حیف از این همه بی.. مسئولان . (3012091) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۲ ۱۱:۲۵:۰۳
ببخشید سهم استان ایلام در این انقلاب راه اهنی چمد متره؟
مایه شرم و خجالت برای وزیر راه و شهرسازیه کهدر قرن 21 استانی با 400 کیلومتر مرز مشترک با بازار بکر عراق و 11 درصد نفت و گاز کشور و عروس زاگرس در منابع طبیعی و جنگلی هنوز یک متر راه آهن و بزرگراه نداره و اقایون به فکر باز طراحی هستند. عدالت در تقسیم منابع کجاست؟ (3012159) (alef-3)
 
saeid
۱۳۹۴-۰۴-۱۲ ۱۲:۳۸:۵۴
چرا محتاج بیگانگان میشی؟تو خودت خودکفایی... (3012330) (alef-3)
 
علی 725
۱۳۹۴-۰۴-۱۲ ۱۳:۴۳:۱۰
اقای پور سیداقایی انسان عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود قضیه لکومتیوهای های الستوم یادتان رفته که به علت ندادن لوازم یدکی همین فرانسویان عهد شکن متوقف شدند ودر خط پارکینگ ایستگاهها خاک میخورند یا شده اند چرخ پنجم دیزلهای دیگه که لوازم یدکیشونو باز میکنید می بندید به بقیه دیزلها به علت همین عهدشکنان درست مثل لوازم رنو وپزو -ایا بهتر نیست به جای فرانسه از المانها کمک گرفت که لااقل مردانگی شان بهتر است در اوج تحریمها لکومتیوهای زیمنس دادند که ناوگان مسافر بریمان یه مقدار جان گرفت وگر نه برای کرایه لکومتیو باید دست به دامان رومانی یا دیگر کشورها میشدیم -در طول تاریخ المان نشان داده با ایرانی بهتر واخلاق مدارتر است شاید هم یک غرابت خویشاوندی وهم نزادی با ایرانیان داره -اگر چه به علت یک ندانم کاری در دولت قبل صدر اعظمشو برای رد شدن از اسمان ایران چند ساعتی معطل کردیم که غیر معقول واز روی بی تجربگی بود (3012510) (alef-11)
 
خوزستان
۱۳۹۴-۰۴-۱۳ ۰۸:۵۳:۱۴
سلام چرا با توجه به تقاضای بسیار بالای مردم خوزستان در تابستان برای سفر ظرفیت قطار ها را بالا نمی برند؟ و نکته بسیار آزاردهنده اینکه از قطارهای با کیفیت پایین و خدمه بداخلاق در این مسیر استفاده می شود.لطفا از شرکت رجا سوال کنید که چرا از هر فرد بابت خدمات ایستگاهی 5000تومان در یافت می کنید در صورتی که در ایستگاهها هیچ خدماتی ارائه نمیشه پس این 5000تومان بابت چی از مسافران دریافت می شود؟ (3013695) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.