نظر منتشر شده
۲۳۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 286385
انتقادات وزير اقتصاد احمدی نژاد؛ از بسته‌های ماكارونی تا آمارهای وارونه
بخش خبری الف، 10 مرداد 94
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۲
شمس الدين حسيني وزير اقتصاد دولت سابق در سخناني به انتقاد از عملكرد اقتصادي دولت فعلي پرداخت.

براي اطلاع از مواضع اقتصادي تيم احمدي نژاد نسبت به عملكرد دولت فعلي، اظهارات وي در نشست هفته گذشته رييس دولت نهم و دهم و برخي از اعضاي كابينه وي، به نقل از سايت دفتر اطلاع رساني رييس جمهور سابق بازنشر می‌شود.

شمس الدين حسيني در اين نشست گفته است: مدام گفتند مسکن مهر باعث تورم شده است. واقعاً بعد از توقف مسکن مهر پایه پولی کنترل شد؟ حجم نقدینگی کنترل شد؟ نقدینگی در همین دو سال ۸۰ درصد افزایش یافته است. نقدینگی به ۸۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. کل نقدینگی تا پایان دولت دهم ۴۶۰ هزار میلیارد تومان بوده است؛ یعنی در همین دو ساله ۳۵۰ هزار میلیارد تومان به نقدینگی افزوده شده است. این یعنی رشد هشتاد درصدی. در باره هدفمند کردن یارانه‌ها هیچ اقدامی در این کشور تا کنون اتفاق نیفتاده بود، برای اولین بار توزیع یارانه نقدی بین همه مردم انجام شد. اقدامی که در جهت عدالت انجام شد و متاسفانه به پوپولیسم متهم شدیم. در مقابل کاری که این دولت انجام داد توزیع سبد کالا بود! با یک بسته ماکارونی می‌خواهید امنیت غذایی مردم را تأمین کنید؟

وزیر سابق اقتصاد افزود: در دولت دهم هفته ای یکبار جلسه اشتغال داشتیم، برنامه داشتیم و اجرا کردیم و آمار بیکاری کاهش پیدا کرد. بعد آمدند و با یک روش من درآوردی گفتند ۱۴ هزار شغل خالص ایجاد شده است. با همین روش من درآوردی از بهار ۹۲ تا بهار ۹۴ دریغ از یک شغل مثبت. ۳۲۰ هزار شغل از دست رفته است. وقتی شما یک روش آماری غلط را پیاده کردید، گریبان خودتان را می‌گیرد. بیایید توضیح بدهید اگر در دولت قبل ۱۴ هزار شغل خالص ایجاد شده است، شما چقدر شغل تولید کردید؟

وی افزود: مقام معظم رهبری می گویند شما شعارهای انقلاب را سر دست گرفتید و به همین خاطر شماها را می‌زنند. نمی‌گویند که با این دولت بخاطر ساده زیستی و جمع شدن بساط تجملات و بخاطر عملی شدن سایر مبانی فکری امام مخالفت می‌کنند بلکه مجبورند با آمارها بازی کنند. امروز در همین هسته ای می گویند ما دستاوردمان این است که ۱۹ هزار سانتریفیوژ را به ۶ هزارتا تبدیل کردیم و دستاوردشان حفظ این ۶ هزارسانتریفیوژ است. حال سؤال این است آن ۱۹ هزارتا دستاورد نبود؟

حسینی در ادامه گفت: ما ادعایمان نوکری مردم است. این مردم شأنشان خیلی بالاست. هر اتفاقی که افتاد ما مسئولیتش را قبول می‌کنیم ولی دلیل نمی شوئد که انقدر سیاه نمایی کنید که الان در اساسی‌ترین مسائل عقب نشینی کنید. وارنه جلوه دادن آمار گریبان خودشان را گرفته است.

وی افزود: گفتند ۸۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی، من به همین بهانه مجدد حساب و کتاب کردم به استناد سایت بانک مرکزی کل درآمدهای نفتی کشور در فاصله سالهای ۱۳۸۴ تا ۹۱، ۶۱۴ میلیارد دلار است. چطور به همین راحتی ۶۱۴ میلیارد دلار را ۸۰۰ میلیارد دلار عنوان می‌کنند؟ درآمدهای نفتی به حکم قانون به حساب شرکت نفت واریز می‌شود. در کشور ما رئیس جمهور و دولت فعال مایشاء که نیستند، تمام منابع کشور در قالب برنامه توسعه و برنامه بودجه سنواتی باید هزینه بشود. غیر از این است؟ در بدو ورودم به وزارت اقتصاد، گزارش آمد که یک میلیارد و پنجاه میلیون دلار گم شده… بررسی شد و سه کارشناس جداگانه بررسی کردند و گفتند حسابرس دیوان محاسبات اشتباه کرده وآن گزارش حسابرس در صحن علنی مجلس قرائت شد ولی گزارش کارشناسان که حسابرس دیوان اشتباه کرده در مجلس قرائت نشد.

وی گفت: چرا ما باید عددها را اشتباه و غلط بگوییم و در کشور شبهه ایجاد کنیم و بعد توقع دارید خارجی‌ها بیایند گزارش‌های خوبی از کشور ما مخابره کنند؟ از ماست که برماست. بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی کل واردات کشور در هشت سال دولت نهم و دهم ۴۲۰ میلیارد دلار بوده است اما گفتند ۷۲۰ میلیارد دلار. من تأسف می‌خورم یک نهاد رسمی کشور برای اینکه آمار دولت قبل را مخدوش کند، اعتبار خود را زیر سؤال می‌برد؛ یعنی فرق ۴۲۰ و ۷۲۰ را نمی‌دانید؟ ۳۷۰ میلیارد دلار از ۴۲۰ میلیارد، ظرفیت تولید را افزایش داده و کالاهای واسطه ای و سرمایه ای بوده است.

حسینی افزود: در ضمن تجارت یک جاده دو طرفه است. در سال ۱۳۸۴ واردات ۳۹٫۳ دلار بوده است. این عدد در پایان سال نود و یک ۵۳٫۳ شد. سی و شش درصد رشد داشته است. صادرات در عوض از ۱۰٫۵ میلیارد به ۴۲ میلیارد دلار رسیده، یعنی سیصد درصد افزایش داشته است. نسبت واردات به صادرات از ۳٫۷ به ۱٫۳ کاهش پیدا کرده که این اتفاق مهمی بوده است.

وی گفت: دولت نهم و دهم برای خدمت به ولینعمتان که مردم هستند تلاش کردند. چرا امروز همه فکر می‌کنند کشور رخوت دارد و به دنبال دلیلش می‌گردند، برخی می گویند درآمد سرشار قبلی وجود ندارد؛ نمی‌گویند دیگر تلاشی وجود ندارد. در دولت قبل اوج درآمد نفتی ایران ۱۱۰ هزار میلیارد تومان در سال بوده است. سال ۹۲ که به ادعای آقایان خزانه خالی بود درآمد نفتی کشور ۱۲۷ هزار میلیارد تومان بوده است. تلخی افزایش نرخ ارز به کام دولت قبل رفت ولی شیرینی آن به کام دولت فعلی شد. کما اینکه مالیات بر ارزش افزوده سختی‌اش و انتقاداتش را دولت قبل تحمل کرد ولی این دولت از آن بهرمند شده است.
 
کلمات کلیدی : احمدی نژاد
 
متنفر از عالم بی عمل
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۴:۲۷:۰۱
آقای حسینی !!!
عرصه اقتصاد ، تشک کشتی نیست .
جنابعالی وقتی وزیر اقتصاد بودی ، چه گلی به سر این ملت زدی ؟!!!
اکثر اختلاس ها در زمان حضرتعالی به وقوع پیوست .
ای کاش در زمان اختلاس 3 هزار میلیاردی استعفاء داده بودی ! (3085068) (alef-13)
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۵:۱۳:۵۲
ما شا الله رو که نیست،سنگ پای قزوینه.!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (3085256) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۵:۳۳:۱۳
اگر حساب و کتابی در این مملکت بود شما و هر کس دیگری را در هر دولتی برای احمال کاری و سواستفاده علنا محاکمه میکرد و به شدت مجازات میکرد شما ها و امثال شما ها دست پیش نمی گرفتید و این طور رو هوا حرف نمی زدی شما که طلبکار شدی فقط بگو چه جوری یک دلار را به چهار هزار تومان رسید و در امد مردم را یک شبه به یک چهارم رسید اگر این اتفاق هر جای دنیا افتاده بود همه را محاکمه میکردند شما ها حتی در زمان خود جواب مردم را هم نمی دادید که چرا چنین شده و هر روز امار غلط به مردم می دادید و فرقی هم ندارد چه شما نوعی باشید چه این دولت و هر کس بالاتر از ان باید جوابگو مردم باشید ولی نبودید و هروز در گمراه کردن مردم بودید و تا به امروز مردم منتظر هستند که به ان دوران سیاه رسیدگی شود اما اول که گفتم متاسفانه کسی جوابگو نیست و شما شدید مدعی. (3085306) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۰۲:۰۹:۳۵
اهمال کاری دلبندم. (3086681) (alef-11)
 
آرتین
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۰:۵۸:۱۹
آقای حسینی عزیز
رییس جمهور دکتر روحانی چوب خطش پیش مردم زیاده
تا رساندن تورم به بالای 40 درصد (زمان تصدی گری شماها و احمدی نژادیها )
پیش مردم ایران آبرو دارند و سر کار خواهند بود
شما بروید دنبال دانشگاه ایرانیان خودتان
ببینین چند تا مشتری از درب وارد میشود
به همان اندازه خواهان و رای دهنده دارین (3089656) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۲:۲۲:۲۰
سلام دوست عزیز
متاسفانه این افزایش یک شبه قیمت ارز تو دولت های قبل هم اتفاق افتاده و همه مقصرند نه فقط دولت د.احمدی نژاد (ارجاع: نمودار کلی نرخ ارز؛ آمار بانک مرکزی از نرخ ارز، http://www.cbi.ir/ExRates/rates_fa.aspx و نمودار تاریخی نرخ ارز در آدرس:
http://fxtop.com/en/historical-exchange-rates-graph-zoom.php?C1=USD&C2=IRR&A=1&DD1=01&MM1=01&YYYY1=1953&DD2=02&MM2=08&YYYY2=2015&LARGE=2&LANG=en&VAR=0&MM1M=0&MM3M=0&MM1Y=0)
قبل از 1993 (اولین افزایش بسیار زیاد نرخ ارز) قیمت بین 58 ریال تا 105ریال در توسان بوده (یعنی بین 6 تمون تا 10 تومن)

تو دولت سازندگی ارز از حدودای 7 تومن تو سال 1991-1992 (حدود 70-70) یهو میشه 130 تا 140 تومان تو سال 1993 (72-73) یعنی حدود 20 برابر

تو دولت اصلاحات همین قیمت مجدد 7 برابر شده :
ارز از حدودای تقریبا 140-210تومن ازسال 71 تا 81 یهو شده 800تومن تو سال 1381[9 اکتبر 2002].

تو دولت د. احمدی نژاد همین قیمت مجدد حدودا 3 برابر شده :
و مجددا این مبلغ تو دولت احمدی نژاد از 900تومن تو سال 2005 میرسه یه 1200 تومن تو اوایل 2013 و در اواخر همین سال یهو میشه 2500 تومن.

رویه افزایش نرخ ارز در دولت د. روحانی هم روند افزایشی از 2500 تومان تا 2950 تومات داشته. امیدوارم که این دولت مثل دول قبل از این روش ناجوانمردانه استفاده نکنه.

پس ببینید تو دولت سازندگی قیمت ارز حدودا 20 برابر، تو دولت اصلاحات 7 برابر، دولت د. احمدی نژاد 3 برابر و اگر همین رویه برای دولت خاضر هم رخ بده احتمالا دولت د. روحانی 1.5 تا دو برابر بشه.

متاسفانه گویا این یه سیاسته مالی کم هزینه برای دولتمردانه [و صد البته پر هزینه برای مردم]. (3087412) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۵:۵۵:۲۴
عزیز 4 سال دیگه نه 8سال دیگه معلوم میشه این دولت چه گلی به سر مردم زده و تمام تبعاتش میرسه به دولت جدید نگران نباش بوقتش (3085369) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۸:۲۱:۰۳
یکی نیست به این اقا بگه تو گر تبیب بودی سر خود دوا نمودی (3085807) (alef-13)
 
عسگری
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۰۰:۰۴:۰۱
تو اگر طبیب بودی (3086549) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۰۵:۰۸:۰۴
طبیب. .....درست بنویسیم (3086721) (alef-11)
 
کسایی
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۰۷:۱۵:۰۷
برادر من طبیب نه تبیب. خدایا چرا سواد همه ی خوانندگان نم کشیده؟؟؟ نکنه که غالب خوانندگان بی سوادند!
و صدالبته دقت بفرمایید که حرف ت از حرف ط در کیبورد فاصله قابل توجهی دارد.
الف منتشر کن تا عمق سواد خوانندگانت و نظرهای مرتبط توجه را به ربط نوع نظرات و سواد نویسندگان معطوف کند. (3086751) (alef-11)
 
مرتضی
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۰۸:۱۳:۴۳
ایشان در حداکثر کسر نمره از درس املاء یک نمره از دست میدهند. شما با همین یک نمره سطح سواد ایشان را زیر سوال میبرید؟ ظاهرا تحریم ها روی شما اثر نداشته که فکر میکنید با این همه مشغله و گرونی همه باید املا بیست بگیرند!!!!!!!!!! (3086859) (alef-13)
 
آذری
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۰۸:۲۰:۲۶
زنده باشید که حرف دل مرا و خیلی از دوستان را زدید. من واقعا به این نظام آموزشی جدید که دانش آموزان و دانشجویان بی سوادی را تحویل جامعه می دهد انتقاد دارم.

شما فقط مطالب نوشته شده توسط خود سایت ها و کامنت ها را مرور کنید متوجه می شوید عمق فاجعه تا کجاست! چرا اینقدر به زبان و نگارش فارسی بی اعتنا هستیم؟!

اگر به سایت های انگلیسی زبان مراجعه کنید بندرت بتوانید کلمه ای را بیابید که اشتباه املایی داشته باشد اما در سایت های ما متاسفانه باید با میکروسگوپ دنبال واژه های صحیح بگردیم. (3086868) (alef-13)
 
هم وطن
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۲:۰۳:۴۴
Microscope
فکر کنم تلفظ صحیح این باشد:
میکروسکوپ
البته بابت جسارتم عذر خواهی می کنم (3089905) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۹:۱۴:۰۶
شما هم همچین سوادی نداری دیگران رو مواخذه می کنی:
- جمله اولت از لحاظ آیین نگارش خطاست، دقیقا ویرگولش کجا قرار داره؟
- بجای کیبورد یا باید بنویسید keyboard یا بنویسید صفحه کلید.

کمی به مفهوم هم دقت کنید و دنبال حواشی نباشید، هرچند کلا گویا طرفداران دولت پاکدست و عدالت محور دنبال حاشیه اند. (3088419) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۲۰:۲۲:۵۱
الان هم مشخص است. ثبات اقتصادی نسبی. کاهش تورم از 49 به حدود 15 درصد. تثبیت نسبی قیمت ارز و سکه و طلا. روند رو به رشد سرمایه گذاری و امیدهای اقتصادی. به هر حال فراموش نکنیم دولت یازدهم وارث 29000 طرح نیمه تمام. صندوق ارزی خالی. حدود 400 هزار میلیارد تومان بدهی به بانک مرکزی و پیمانکاران در حوزه های مختلف . رشد اقتصادی منفی در دو سال پیاپی. افت شدید ارزش پول ملی. تولید زمینگیر شده . کسری سنگین ناشی از یارانه های نقدی و عمل نکردن به قانون در دولت قبل و ... است. (3086088) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۶:۴۴:۱۱
اخیرا سبزی و تخم مرغ خریدی؟ (3090944) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۰:۱۹:۵۸
اگر همه ی دولتمردان و مردم با هم از همین امروز تا هشت سال شروع کنند به اختلاس بازم نمی تونن رکورد دولت قبل رو بشکونند شما ناراحت نباش عزیزم (3088964) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۶:۰۸:۱۲
این حضرات ، مردم را چی فرض میکنند ؟ (3085413) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۶:۰۹:۲۵
قطعا" ایشان در ماجرای اختلاس 3 هزار میلیاردی باید پاسخگو باشد (3085417) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۳:۲۷:۱۵
تو این دولت یکی اومده که بابک زنجانی انگشت کوچیکشم نیست تا الان 5/3 دهم میلیلارد دلار (3087604) (alef-13)
 
آزاده
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۱:۲۳:۵۲
دوست عزیز، فریب بازی بعضی رسانه ها رو نخورین. وضعیت اون پرونده ای که شما میگید کاملاً مشخصه. مسئله هم به هیچ عنوان فردی نیست، بلکه پای یه شخصیت حقوق در میونه، تمام پولهای بلوکه شده هم موجود هستن و قابل بازگشت. پس لطفاً دست از این رفتارها بردارید و سعی نکنید با مقصر جلوه دادن دیگران خود رو تطهیر کنید. (3088621) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۶:۴۴:۴۱
اینکه به گفته اقای اژه ای، حضرتعالی و وزرای اطلاعات و نفت و رییس بانک مرکزی بابک خان زنجانی را تایید کردید، آیا این موضوع هم سیاه نمایی است؟؟؟ (3085521) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۰۹:۵۲:۴۷
میشه بفرمائید درامد روزی 17میلیون تومانی بابک زنجای از کجا شروع شد؟
کی ایشون که یه سرباز صفر بود یه شبه به لطف رئیس بانک مرکزی ره صدساله رو رفت
یه گروه دیگه توی یه دولت دیگه ایشون رو کرده بابک زنجانی اونوقت باید یه نفر دیگه توی یه دولت دیگه پاسخگوی باشه
ببین با کیا شدیم 75میلیون (3087059) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۶:۵۵:۱۱
یعنی 600 میلیارد دلار خیلی کمه ولی اگه بگن 800 میلیارد دلار خیلی خیلی زیاده؟؟؟؟
اصلا بگو همون 600 میلیارد دلارو چیکار کردین.200 باقیش مال خودت!!!
8 سالی که بیشترین نیروی کار جوان (متولدین انتهای دهه 50 و ابتدای دهه 60) و سرمایه و ثروت افسانه ای حاصل از فروش نفت در اختیار کشور قرار گرفت اما متاسفانه در سایه بی تدبیری و سوء مدیریت شماها سوخت و اگر این منابع درست استفاده شده بود کشور جهش اقتصادی بی نظیری رو تجربه کرده بود و رشد اقتصادی بالا مطمئنا رفاه و روزگار بهتری برای مردم رقم زده بود ....

دوران شماها به سر اومده وای کاش شماها دورانی نداشتید در این مملکت... (3085545) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۷:۰۴:۲۹
از آقای حسینی میپرسم: اگر عملکرد شما در دوران وزارت صحیح و سالم بوده، چرا مدیران شما در بازار سرمایه اقایان صالح آبادی و قالیباف، حباب بورس را از مردم مخفی کردند و مردم را تشویق به خریدن سهام چندین برابر نرخ واقعی اش کردند؟
آیا این وضعیت اسفناک امروز بورس ایران و ورشکستگی میلیونها سهامدار بخاطر حبابی نیست که مدیران شما ساختند؟ (3085573) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۳:۲۸:۲۵
بخاطر سیاسی کاری دوستان شما ر دولت بورس رسد داشت بهتر این دولت جواب بده (3087608) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۷:۰۴:۳۶
آقای حسینی
نخبه دولت سابق ( به فرموده محمودی)
الان بابک زنجانی را میشناسی یا هنوز چنین شخصی رو نمیشناسی؟

آقای اژه ای گفت شما تاییدش کردی اما بعد از چند ماه از دستگیریش مجری تلویزیون ازت سوال کردن میشناسیش گفتی نه😯
حالا کی دروغگوست؟؟؟؟ (3085574) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۷:۲۱:۱۱
عملکرد اقتصادی احمدی نژاد بهتر از دولت تدبیر و امید است فقط شهرک های صنعتی و جاده ها و کارخانجاتی که ساخته شد رو ببینید احمدی نژاد 2 سال اخر کم اورد اونم به خاطر تحریم ها (3085621) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۷:۵۰:۲۴
نه عزیز، اگر در شش سال اول بی حساب و کتاب درآمدهای نفتي رو خرج نکرده بود، در دو سال آخر اقتصاد کشور سقوط نمی کرد. تحریمها فقط تلنگر بودن و بس. کما اینکه با برداشته شدنشون هم، هیچ معجزه اقتصادي اتفاق نميفته! (3085714) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۰۰:۰۳:۴۱
حالا خوبه در جلسه استیضاح آقای حسینی آقای هاشمی رفسنجانی از ایشان حمایت کردند که حالا مدعی شدید
تحریم بانک مرکزی تلنگر نبوده فاجعه بود البته آقای احمدی نژاد گفت قطعنامه کاغذ پارهست چون رئیس جمهور نماینده کل ملته و باید از موضع قدرت حرف بزند (3086548) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۰۷:۵۷:۲۲
خوب ميگفت ظالمانه بوده. حالا گفت كاغذ پاره همه باور كردند؟! (3086822) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۷:۱۵:۱۲
جالبه که برای دولت قبل تحریم ها یک تلنگره ولی برای این دولت سد بزرگی است و تا برداشته نشه نمیشه از روش پرید بیش از دو ساله که خودشون را کشتن هیچ کاری نتونستن بکنن (3088156) (alef-13)
 
بیچاره شده
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۸:۰۴:۲۵
کسی که خونش تو سعادت اباده در حالی که از شهرستان اومده چه دردی از من میفهمه
حالا نه این وزیرا همه رو میگم (3085752) (alef-13)
 
حميد
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۰۷:۳۳:۰۷
مرد مومن همين طرز تفکر ملت رو بيچاره کرد.هرکسي ميتونه خودش رو مستضعف نشون بده.مهم اينه که دواي درد رو بدونه وگرنه درد رو که من و شما هم ميدونيم. (3086765) (alef-11)
 
ت.ط
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۸:۰۶:۲۱
ی سر به شهرکهای صنعتی که زمان خاتمی درست شدند بزن تا ببینی در 8 سال چطور همه مثل قبرستان شدند و سکوت مرگبار بر آنها حاکم است یکی اش کارخانه خودمن (3085761) (alef-11)
 
نمکدون
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۸:۲۵:۱۰
عزیزم شهرکهای صنعتی زمان احمدی نژاد را دیدم اغلب تعطیل بودند! چه فراموشکاری شما! (3085827) (alef-11)
 
ت.ط
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۹:۱۰:۲۵
منظور بنده همان 8 سال دولت نهم و دهم هست وگرنه قبل از آن که ما بسیار در زمینه های تولید و صنعت فعال بودیم (3085929) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۰۵:۱۱:۲۷
چی میسازید .......مونتاژ کالا های چینی با برند المانی (3086722) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۰:۵۵:۴۱
ما بالاخره نفهمیدم، سفرهای استانی باعث آبادانی شدند یا تعطیلی

لااقل یه جوری بگویید که با عقل جور در بیاد. (3087183) (alef-11)
 
مسعود
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۲۰:۲۵:۵۷
نه عزیز من. در عرصه راه آهن شما فقط ببینید کدام راه آهن ساخته شده است. ؟ راه آهن اصفهان شیراز که کلی مشکلات داشت. مترو که دولت وقت کمکی نکرد با بودجه شهرداریها لنگان لنگان جلو رفت. در عرصه تولید که اتفاقا خیلی کارخانجات یا تعطیل شدند یا ظرفیت تولیدشان را کاهش دادند فرقی نمی کند چه کارخانجات بزرگ چه کارخانه ها و کارگاههای کوچک. برخی آزادراهها که توسط پول بخش خصوصی ساخته شد.. مشخص نشد این 700 میلیارد دلار درآمدهای نفتی 8 ساله دولت احمدی نژاد کجاها هزینه شد که زیرساختها چندان رشد نکرد هیچ زیرساختهای گذشته نیز برخی تضعیف شدند. کسی هم پاسخگو نیست .. همین آقای شمس الدین حسینی هم بعد از مدتها الان آمده طلبکارانه صحبت می کند! (3086097) (alef-11)
 
کارمند شرکت پتروشیمی نوری در عسلویه
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۲۰:۲۷:۴۱
عسلویه که مال دو سال آخرش نیست.. عسلویه از سال 84 به بعد به خاطر سیاستهای غلط دولت در عرصه سیاست خارجی و بی تدبیری . آرام آرام به کما رفت و قطر گوی سبقت را سریعتر از گذشته از ایران ربود و منافع فراوانی به جیب خود ریخت.. تنها عدم النفع کندی کار در پارس جنوبی بالغ بر دهها میلیارد دلار می باشد. (3086104) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۰:۲۸:۰۲
نحوه محاسبه عملکرد اشتباه است شما باید شاخصهای اقتصادی را ببینید مثلا شاخص های اقتصادی سال 84 را با 92 مقایسه کنید و بعد بگویید که مثبت بوده یا نه ساخت ساز دلیل عملکرد مثبت نیست ای بسا ساخت و سازهایی که نباد انجام میشد و شدهولی نرخ تورم رشد اقتصادی و .... صدها شاخص را مقایسه کتنید و بعد از عملکرد حرف بزنید. (3087126) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۷:۲۲:۱۹
آدم به ايراني بودن ابنها شك ميكنه . واقعا با چه رويي دوباره پيدا ميشن و ميان صحبت ميكنن . اصلا با چه رويي با مردم مواجه ميشن . (3085627) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۷:۳۲:۳۲
بهترین کاری که آقای حسینی و دیگر نزدیکان احمدی نژاد میتواند انجام دهد سکوت است (3085659) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۰۱:۰۷:۰۶
مانند اون روزهای که قیمت سکه دست دلالان بود و این اقایان مخفی (3086624) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۷:۳۸:۲۷
قیمت واقعی دلار زیر 1000 تومان هست و هر چه قیمت دلار مصنوعی بالا نگه داشته شود به همان اندازه باعث ایجاد افزایش نقدینگی در کشور می شود تنها چاره کار برگشت دلار به قیمت واقعی زیر 1000 تومان آن و خارج کردن نقدینگی اضافه از چرخه اقتصاد هست

با برگشت دلار به قیمت واقعی آن باید یارانه ها قطع شوند و حقوق هر مقدار که در چند سال گذشته از افزایش قیمت 900 تومانی دلار اضافه گشته که چیزی حدود 40 تا 50 درصد است کاسته شده و این مقدار نقدینگی از چرخه اقتصاد خارج شود و قیمتها حدود 368 درصد باید کاهش یابند

باید انرژی با این قیمت واقعی محاسبه و اخذ شود (3085682) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۸:۲۹:۰۵
اینارو به تدبیر بگید ما امیدی نداریم (3085841) (alef-11)
 
توهم دلار 1000 تومنی
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۸:۳۰:۳۳
با نرخ رشد اقتصادی 3 درصد !؟
با 50 درصد نابودشده یس ظرفیت تولیدی !؟
نرخ دلار چندتومنه ؟1000 تومن ؟؟؟؟؟
نخیر برادر من اگر شما تونستید در اقتصاد ما با 1000 تومن یک واحد کالا تولید کنی اونوقت ارزش واقعی دلار 1000 تومنه !!!!
ارزش دلار چیزی شبیهه همین قیمت بازاره چرا ؟؟؟؟
شوک های منفی:
1- آذر93 تمدید مذاکرات ک نوسانات قیمتی در چند روز نخست دلار را به 3700 تومن رساند
2-دی 93 کاهش قیمت نفت به 50 دلار که دلار را به 3400 تومن رسوند
شوک های مثبت دلار :
1- انتخابات ریاست جمهور تا آذر که 92 که قیمت دلار را از 4300 به 3200 کشوند
((بار انتظارات خالی شد))
2-توافق ژنو دلار را به حدود 2900 کشاند
3- جمع بندی مذاکرات وین که دلار را 3300 ثابت کرد

با توجه به بررسی شوک های بالا به این نتیجه میرسیم که قیمت دلار 3000 توئمن است .
تنها در زمانی میتوان قیمت دلار را کاهش داد که :
نرخ رشد 8 درصدی !
افزایش صادرات !
کاهش واردات !
به چه مقدار ؟؟؟
نرخ رشد ما در صنعت و کشاورزی 6برابر رقم فعلی بشه به صورتی که سهم خدمات که 50 تولید ناخالص داخلی است به 25 درصد برسه !!!!
صادرات :ما باید رقم رشد صادرات را از23درصد 93 به 45درصد تا 95 برسونیم
واردات : واردات فقط و فقط کالاهای سرمایه ای و واسطه ای باشد که ارزش ایجاد کند
خب پس فکر کنم فهمیده باشی دلار 1000 تومن نیست و بلکه 3000 تومن است البته این دلار در دولت قبل رقمش بالای 4000 تومن بوده که حتی دولت به دلار ((یارانه ))) میداده (3085844) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۲۲:۱۵:۲۷
جناب آمارچی دلار 4300 تومانی دیگه از کجا دراومد نرخ جدید تدبیر هست (3086310) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۴:۳۴:۳۸
بنده در همان ایام قصد مهاجرت داشتم و همه دارایی زندگیم رو با دلار ۴۱۵۰ تومان تبدیل به دلار کردم . (3087829) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۲۳:۳۵:۴۲
یادی از جمشید بسم الله !!! ؛ (3086492) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۰۴:۰۶:۱۷
با این فرمابش شما پس زمان دلار 7 تومانی تو این مملکت خیلی وضع اسفبار بوده!؟ (3086713) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۷ ۲۲:۴۶:۱۸
كمتر از هزار تومان بايد بشود (3102679) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۰۵:۱۵:۳۰
نقدینگی که اسکناس نیست که بشود جمعش کرد حبابی است که از اسکناس توسط سیستم بانکی و گردش مالی توسط مردم و.....درست شده ....کل اسکناس های چاپ شده توسط بانک مرکزی حدود 100 هزار میلیارد تو مان هست و نقدینگی 980 هزار میلیارد تومان..... (3086723) (alef-11)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۴:۰۴:۲۰
برادر من شرافتن اون 368 درصد رو چجوری محاسبه کردی؟؟؟

1- نرخ برابری ریال با دلار تابعی از عرضه و تقاضا هست و عرضه و تقاضا هم تابعی از وضعیت اقتصادی جامعه و همچنین احساس عمومی مردم نسبت به آن

2- ارزون شدن دلار نه تنها سودی نداره که لطمه بسیار شدیدی به همین 4 تا و نصفی تولیدکننده موجود هم میزنه. ضمن اینکه منجر به بی ثباتی بازار و ورشکستگی تولیدکننده ها میشه

3- اتفاقا کار درست اینه که تلاش دولت این باشه که نرخ برابری رو همین جاهایی که الان هست نگه داره و با سیاست انبساطی متمرکز پول با بهره پایین در اختیار تولید کننده قراربده. این امر منجر به بالا رفتن نسبی سطح درآمد در عین حفظ ارزش پول میشه.

4- خارج کردن نقدینگی از بازار متاسفانه در شرایط کنونی امری بسیار سخته. مگر اینکه رسما دولت از روشهای تخریبی استفاده کنه که اون هم ریسک های خودشو داره. نارضایتی عمومی، شورش، درگیری ها و مشکلات اجتماعی بخشی از آسیبهای روشهای تخریبی هستن

5 بطور خلاصه با توجه به افتضاحی که دولت قبلی و مدیرانش برای این دولت به میراث گذاشتن کاردولت بسیار سخته که بتونه فقط کشور رو حفظ کنه (3087730) (alef-13)
 
اقتصاد دان تجربی
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۲۰:۰۶:۵۴
اگر به گفته اقای حسینی در دوسال دولت روحانی نقدینگی 80درصد رشد کرده در حالی که تورم کمتر از 20 درصد بوده باشد باید به تیم اقتصادی روحانی نمره 20 داد (3086056) (alef-11)
 
لفته
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۲۱:۵۵:۱۸
شما هم فقط به اختلاس گرفتی در هردولتی بود ولی در دولت احمدی نزاد چون پاک است کشف شده ولی در دولتها قبل خوردند ورفتند (3086284) (alef-11)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۲۱:۵۹:۱۲
طرفداران دولت به دوستانتان بگید بیاید وزیر اقتصاد فعلی با وزیر اقثصاد قبلی بصورت مستقبم مناظره کنند تا مردم بداند حق با کیست (3086290) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۰۰:۴۹:۵۰
پاسخ دادن به حرف های جناب حسینی از هر کسی بر می آید:
1) درخصوص رسیدن از رشد منفی به رشد صفر ایشان فرموده اند که رشد صفر یعنی هیچ.
بله جناب حسینی ما هم با شما موافقیم فقط تعریف رشد منفی رو که در دوران شما رخ داده هم بیان کنید. همچنین ممنون می شویم در خصوص رشد مثبتی 1/5 درصدی حال حاضر نیز صحبت کنید.
2) بدهی بانک ها به بانک مرکزی افزایش یافته. دلیلش هم قفل شدن بیش از 100 هزار میلیارد تومن از تسهیلاتی این بانک هاست که در زمان جنابعالی پرداخت شده و به این بانک ها برنگشته. لازم به ذکر است به مرور زمان این بدهی ها سیر صعودی خود را حفظ می کنند. چون بانک مرکزی به دلیل کنترل نقدینگی، نقدینگی جدیدی تزریق نمی کنه و تسهیلات بانک ها هم مرتب سررسید می شوند.
3) درخصوص درآمد نفتی دولت، ایشان آمار سال 92 را با ارز مبادله ای 2400 تومن و در سال 93 با ارز بازار آزاد محاسبه فرموده اند!!
4) در خصوص خزانه خالی ایشان فرموده اند که پرداختی در سال 92 نسبت به 91 رشد داشته است. فهم این نکته که پرداختی های خزانه به دلیل تورم 40% در سال 92 باید به همان میزان رشد داشته باشد زیاد سخت نیست جناب حسینی.
5) درخصوص اشتغال اصلا مشخص نیست منظور ایشان چه بوده؟؟!!

بنده از یکی از دوستان کپی زدم خیلی خوب نوشته. (3086601) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۰۸:۳۴:۴۵
آقای متنفر همه صحبتهای آقای حسینی از گلهایی است که به سر مردم زده ! شما بفرمایید کجای این صحبتها از کشتی گفته شده!؟ مگر غیر از این است که همه صحبت بحث مستدل از اقتصاد است اگر حرفی برای گفتن دارید با آمار جواب بدهید نه با فرافکنی که شگرد همیشگی جریان مدعی اصلاح اما مفسده برانگیز است! (3086888) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۰۹:۱۸:۰۷
وای بر ما که این آقا وزیر اقتصادمون بوده
موبایل ایشون احتمالا ماشین حساب نداشته که 350 رو به 460 تقسیم کنن تا بدون، با فرض صحیح بودن این اعداد، میشه 76 درصد نه 80 درصد؟
در دولت جنابشان ظاهرا دست کاری آمار امری بدیهی است!
ایشان نگفتند این اعداد رو از کجا آورده اند؟ (3086985) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۰۹:۲۴:۳۹
بزن او مثبت قشنگه رو
چقدر هم قشنگ همیشه هزار و خورده ای در می اد نزدیک به هزا ر .
بدبخت اونی که ارا اینترنتی را قبول کند . البته این صحبت به معنی تایید قبلی ها نیست . همیشه می بینم و همیشه تذکر می دهم و همیشه الف سانسور می کنید . (3086998) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۰۹:۲۷:۱۴
می بینید چطور طلبکارانه حرف میزند ؟ این یکی هم همینطور است . بگذار دوره اش تمام شود . انوقت بتو می گویم . انگار در کشورهای ما همواره همه چیز گل و بلبل است و همه همواره خوب عمل می کنند . همین یکی ها را ببین . کسی نداند و پای صحبت مسئولین قوه مجریه بنشیند می گوید اینها دیگر اخر مدیریت هستند (3087006) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۰:۱۱:۴۷
جناب حسینی - اقتصاد دان معظم:
در عرف اقتصاد بین الملل سود بدون تولید واقعی یعنی خام فروشی به ارزش 614 میلیارد دلار میدانید چقدر است؟
یعنی اگر یک کشوری مانند آلمان یا چین بخواهد با تولید این مبلغ ارز را به کشورش بیاورد باید چقدر صادرات داشته باشد؟
مطمئنم که میدانید. در بهترین شرایط سود از 10 درصد تجاوز نمیکند یعنی باید 6140 میلیارد دلار صادرات داشت.
راستی این همه پول چه شد؟
سفره ما که کوچکتر شد. جدا باید از خودتان خجالت بکشید.
تورم 45 درصد که مطمئنم با فرافکنی محاسبه شده و خیلی بیشتر از این حرفاست. - کاهش ارزش پول ملی به یک چهارم - بیکار شدن هزاران هزار ایرانی-از دست رفتن فرصت های شغلی برای جوانان و تحصیلکردگان- اختلاس های میلیارد دلاری - رانت های آنچنانی-
باز هم میگویم از ملت عذر خواهی کنید. اگر از خودتان خجالت نمیکشید از میلیون ها ایرانی که بخاطر سیاست های شما و رئیستان زندگیشان از هم پاشید و ورشکست شدند عذر خواهی کنید و به درگاه خدا تضرع کنید که این مردم و خصوصا جوانان از گناهان شما بگذرند . چون شما حق الناس کرده اید و خدا حق الناس را به شهید راهش نمیبخشد. (3087094) (alef-13)
 
شمس
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۲:۱۶:۵۳
با سلام،
اگر جناب ایشان همین پاراگراف آخری را بر حسب واحد پول "دلار" ارائه می دادند بنده حقیر روی بقیه فرمایشات ایشان فکر می کردم و وقت بیشتری را اختصاص می دادم. (3087397) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۸ ۰۶:۱۱:۵۶
اگر کسی ورزشکار شد نباید مسئولیت بگیره؟ اگر کسی حقوق دان شد نباید مسئولیت بگیره؟!! ایشان در کنار ورزش تحصیلات هم داشته انهم تخصصی (3103011) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۴:۲۷:۳۹
تورم 45 درصدی شما
نرخ رشد -7درصدی شما
نرخ اشتغال 0درصدی شما
افزایش 6برابری نقدینگی
خلاف گفته های شما را تایید میکنه (3085070) (alef-13)
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۴:۲۸:۱۸
آقای حسینی شما براثر بی کفایتی کار می بایست در استیضاء دوره قبل مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت کاری می شدید. هرچند جبهه پایداری از شما حمایت کرد.!؟ (3085073) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۷:۵۵:۲۶
منظور این دوستمون استیضاح است (3085728) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۰۵:۱۷:۲۹
ببخشید شما سواد ایشان در زمینه روایت تاریخیه (3086724) (alef-11)
 
مجتبی
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۰۹:۰۵:۳۵
با سواد استیضاح (3086963) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۴:۲۹:۱۹
یعنی شما 610 میلیارد درآمد داشتید 430میلیارد واردات ؟؟؟؟؟؟؟
بعدا با این آمار دم از تولید میزنید ؟؟؟ (3085077) (alef-13)
 
م
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۱:۱۵:۳۱
610 ميليارد درامد دولت بوده 430 ميليارد واردات كل كشور (3087219) (alef-11)
 
saeed
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۴:۳۰:۲۵
خدایا چه کسی شده منتقد دولت فعلی؟!
این بنده خدا خودش باعث نابودی بیش از 90 درصد اقتصاد کشور شده بعد لومده از دولت فعلی انتقاد میکنه؟! (3085081) (alef-13)
 
دولت بهار
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۴:۳۰:۴۸
آقای روحانی بعد از انتخابات فرمودند کشور را با خزانه خالی و انبارها و سیلوهای خالی تحویل گرفتیم،دو ماه بعد فرمودند انبارها و سیلوها پر شده،اولا مگر میشود با خزانه خالی سیلوها و انبارها را پر کرد،دوما،دکتر سیف و طیب نیا فرمودند خزانه کشور خالی نبوده،چرا آقای دکتر روحانی مطالب کذب بیان میکنند؟؟؟؟ چرا وزیر اقتصاد حاضر به مناظره تلویزیونی با وزیر اقتصاد دولت قبل نشد؟؟؟؟ (3085082) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۶:۰۷:۴۰
چون دولت قبلی هم حاضر به مناظره با خیلی ها نشد (3085408) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۴:۳۰:۵۳
3 هزار میلیارد تومن در زمان وزارتش اختلاس شد !
با چه رویی از ماکارانی انتقاد میکند !!!!!!!!!!!!!! (3085083) (alef-13)
 
کارون
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۵:۱۷:۰۳
و مجلس با استیضاح ایشون موافقت نکرد. (3085270) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۲۲:۵۸:۴۶
اختلاس تقریبا همیشه بوده، این عوامانه است که وزیر اقتصاد رو مقصر اختلاس بدونی!!

در ضمن سبد کالا آنقدر آبروریزی بود که حتی کویت هم ما رو تمسخر کرد! (3086418) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۱:۳۴:۱۸
حتی کویت؟! یه جوری حرف میزنین انگاری کویت مثل اون کشورهاییه که رئیس دولت سابق عاشقشون بود!! دوست عزیز، اگه کسی بتونه در این زمینه به ما انتقاد کنه، دقیقاً همین کویته، یا قطر! (3088638) (alef-13)
 
کارمند بانک مرکزی
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۴:۳۲:۰۸
اتفاقا" از ضعیفترین وزرای احمدی نژاد همین بابا بود .
تمام اختلاس ها و دله دزدی ها در زیر مجموعه این آقای نقاد اتفاق افتاد . (3085088) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۶:۳۰:۱۰
این حرف اگر قابل اثبات نباشد افتراست. (3085487) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۸:۲۴:۴۱
چرا باید این آقا به جای محاکمه شدن و پاسخگویی این طور راحت بیاد و حرف بزنه؟
این آقا چرا الان در زندان نیست؟
چه کسی از این آقایان حمایت می کند؟ (3085824) (alef-13)
 
نمکدون
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۸:۳۴:۲۹
آقای افترا! نمونه اش اختلاس 3000 میلیاردی! (3085854) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۰۵:۱۹:۴۴
تا آنجا که ما میدانیم. ....اختلاس ها در سیستم بانکی اتفاق افتاد و ی ریال هم بودجه دولتی نبوده ......جناب کارمند بانک مرکزی (3086725) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۱:۳۵:۱۱
یعنی میخای بگی بودجه بانکهای ما دولتی نیست؟!! (3088640) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۴:۳۲:۵۶
آقای حسینی !
توره خدا یه ذره به عملکرد ضعیف خودت یه نگاه کوچیک بنداز (3085093) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۴:۳۳:۳۷
واقعا چگونه هنور حرف از اقتصاد و آمار می زنید بهتر است اقدامات دولتتان در اختللاسها را جمع کنید (3085094) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۴:۳۳:۴۴
نرخ منفی اقتصادی و از بین رفتن 50درصد ظرفیت تولیدی نشان دهنده ی دروغ شما است
درضمن 610میلیارد درآمد داشتید 420میلیارد را وارد ات کردید ؟؟ ببخشید پورشه و مازراتی ها گندم های نامرغوب و زین اسب هم جزوی از کالاهای وارداتی شما بوده (3085095) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۴:۳۵:۰۱
واقعا با چه رویی این اقایان از عملکرد خود دفاع می کنند؟! طبق ادعای خود اقای جسینی614 میلیارددلار درامد داشتید بیا بگو کشوری با این درامد چرا باید آن تورم بی سابقه را داشته باشه و چه پروژه و طرح بدرد بخوری تو این کشور اجرا کردید؟ (3085097) (alef-13)
 
هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۴:۳۵:۰۶
بنده به عملکرد آقای شمس الدین حسینی در دوران وزارت ایشان ، نمره صفر از 1000 میدهم . (3085098) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۵:۳۲:۰۸
صفر هم زیادشه ارزش نمره گذاری نداره
کسی که روی گونی با ماژیک شعار بنویسه که اصلا برگه اش(گونی که تحویل داده) تصحیح نمیشه
از فرمایشات ایشان است: ما اقتصاد 17 جهانیم و از استرالیا و هلند بهتریم. مریدان با شنیدن این سخن جامه ها دریدند و گریه ها کردند و حال ها برفت. (3085304) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۵:۳۹:۱۰
روش شما برای تعیین نرخ بیکاری من دراوردی بود دوست عزیز
فرمول تعیین نرخ بیکاری رو تغییر داده بودید عزیز من چرا حرف بی حساب میزنی؟
من کامل در جریان دست کاری فرمول بودم که چه کردید و چه عددها ساختید.
ایا تغییر فرمول اشتغال میاره ؟
اومده میگه فرمول رو عوض کردید بیکاری ایجاد شد!!!!
اگه به شما بود یه انتگرالی جذری چیزی میگرفتید کلا بیکاری ریشه کن میشد
مگه به فرموله؟ (3085320) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۹:۵۳:۴۹
کامنت فوق رو من اشتباها اینجا گذاشتم در جواب خود اقای حسینی نوشتم که گفته بود فرمول رو دولت جدید تغییر داده با عرض پوزش (3086031) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۴:۳۵:۲۶
من خودم ازمسایل اقتصادی سردرمیآورم وحاضرم ده هزاربارقسم بخورم که شمایکی ازبزرگترین ضربه زنندگان به اقتصادکشورهستید. (3085101) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۴:۳۵:۲۹
به عمل کار برآید به سخندانی نیست. لطفا کارنامه درخشانتان را در بسیاری از مسائل ( تورم و ارز و اختلاس هاو....) بیان کنید. (3085102) (alef-13)
 
محمد حسینی
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۴:۳۵:۵۹
آخه تو دیگه چرا انتقاد میکنی ؟؟!!
3 هزار میلیارد تومان یادت رفته ؟؟!!!!!!!!!!!! (3085106) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۴:۳۸:۳۴
یعنی بابک زنجانی دو و نیم میلیارد پول نفت را نگرفته یعنی دکل گم نشده و خاوری فرار نکرده؟ و... (3085115) (alef-13)
 
از این بابا بیشتر میدونم
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۴:۴۱:۳۳
نقدینگی را با درصد محاسبه میکنند در اقتصاد!
البته شما نقدینگی را از 50 هزار میلیارد آوردید در 8 سال به 460هزار خب در اقتصاد یعنی 500درصد یا 5برابر
350 نسبت به 460هزار فکر کنم بشه 75% اگر همینجور پیش بره که نخواهد رفت چون به دلیل تقلیل ضریب فزاینده بعد از لغو تحریم ها 75.4=300 درصد هنوز 200 درصد فاصله وجود داره نسبت به 8سال شما .
آقای حسینی من دانشجوی ترم 2 علامه هستم 19 سالمه .
یعنی شما واقعا دکترای اقتصاد دارید ؟؟؟؟ (3085127) (alef-13)
 
کارشناس اقتصاد
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۸:۳۴:۰۶
البته ایشون نقدینگی را 9برابر کردند یعنی 900درصد !!! (3085851) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۴:۴۱:۴۹
فسادهاي سرسام آور و آمارهاي دروغ دولت نهم و دهم را چطور كتمان مي كنيد (3085129) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۴:۴۲:۱۶
يكى از مصاحبه هاى وزير ورزشكار اقتصاد خيلى جالب بود كه وقتى مجرى از ايشون از بابك زنجانى سوال كرد راست راست تو دوربىين تلوزيون نكاه كردن و فرمودن نميشناسم (3085132) (alef-13)
 
ذکریا
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۴:۴۳:۲۴
تو تورم رو به 73 % رسوندی .
حالا داری از بقیه انتقاد میکنی ؟
خدایا !
به دادمون برس (3085137) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۴:۴۴:۰۲
تو رو خدا دیگه شما اظهار فضل نفرمایید.دوران مدیریت شما کارنامش کاملا مشخصه٬ درست حافظه تاریخیمون ضعیفه ولی تا ۵-۶سالو راحت جواب میده.مرد مومن مثل اینکه از قیمت نفت خبر نداری؟؟؟!!!یا کاهش تورم رو با اعداد وارقام قبول ندارید... (3085138) (alef-13)
 
کارمند بانک توسعه صادرات
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۴:۴۵:۳۰
بنده اگر به جای احمدی نژاد بودم ، حضرتعالی را بعد از 3 روز پس از انتصاب ، از وزارت خلع میکردم . (3085143) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۴:۴۶:۲۱
چی جوری رووش میشه انتقاد کنه با اون عملکرد درخشان اش !!!!!! (3085147) (alef-13)
 
احسان
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۴:۴۶:۳۰
واقعا خوبه آدم اول در مورد عملکرد خودش فکر کمه بعدا دیگران رو نقد کنه.
ما فراموش نکردیم که شما گفتی ما اقتصاد 17 دنیا هستیم. (3085148) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۵:۲۸:۳۷
این جمله ای که گفت واقعا اسف باتر بود یعنی طرف اصلا نمیدونه که تولید ناخالص داخلی رو باید بر جمعیت تقسیم کرد!! یعنی اینو درک نمیکنه که کشوری که جمعیتش بیشتره تولیدش هم باید بیشتر باشه!! بعد می فرمود ما از استرالیا و هلند هم وضعمون بهتره!!! من نمیدونم چرا با این وضع مردم دنیا مهاجرت میکنن به استرالیا! (3085296) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۶:۱۲:۲۴
خجالت پیش این جماعت شرمنده است باید کلمه جدیدی برای این افراد پیدا کرد (3085425) (alef-13)
 
بیگی
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۴:۴۸:۵۹
سیستم مالی ایران در وزارت شما و ریاست احمدی نژاد شاهکاری است که فکر نکنم در قرن حاضر قابل ترمیم باشد. (3085157) (alef-13)
 
چوپان راستگو
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۴:۴۹:۴۹
ایشان مزاح میفرمایند !
اختلاس 3 هزار میلیاردی برای زمان تصدی بنده در وزارت اقتصاد بود ! (3085161) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۴:۵۰:۴۲
بعضیا چه رویی دارن !!! (3085165) (alef-13)
 
:-)
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۴:۵۱:۰۶
اینقدر دوست داره دوباره وزیر اقتصاد شه (3085166) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۵:۱۹:۱۹
حق داره. (3085275) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۴:۵۲:۳۹
باباجون شما را هم پایینتونو دیدیم هم بالاتونو . اگر قبول کردید پست وزارت برای شما زیاد بود اونوقت به عنوان یک کارشناس حرفتون قابل قبوله . در ضمن شما پیرامون 3 هزار میلیارد سخن بگید نه مسکن مهر (3085170) (alef-13)
 
جلال امیری
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۴:۵۳:۵۴
تورم 20 درصد رو تحویل گرفتی و روز آخرِ تورم 65 %ی تحویل دادی .
بازم انتقاد میکنی ؟ (3085176) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۴:۵۴:۱۲
بیخیال عزیز...مهار تورم و رکود و تلاطم نرخ ارز برای کارنامه روحانی کافیه...هرچند طرفدار روحانی نبودم و نیستم اما رو هم خوب چیزیه...دوران مدیریت امثال شما هنوز از خاطر ملت پاک نشده. (3085180) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۴:۵۶:۴۷
ايشان و همكارانشان باعث از بين رفتن ٧٠ درصد ارزش پول كشور شدند و بنظر من رييس ان دولت و همكارانشان بايد براى سوء مديريت توبيخ شوند . (3085189) (alef-13)
 
سلام
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۷:۱۶:۳۸
تغییرات ارزش پول ملی در دولت های قبل چقدر بود؟
تا حالا بررسی کردید؟! (3085601) (alef-11)
 
نکته سنج
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۸:۴۴:۳۰
آقا سلام نقد رو بچسب نسیه پیش کش! بسم الله شما بررسی کن و ما را هم مطلع کن! راستی برای حمایت از این افراد چرا زیرآبی میری؟ (3085867) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۰۰:۵۳:۰۷
انها درامد ٨٠٠ ميلياردى نداشتند عموجون (3086608) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۴:۵۷:۵۵
سر وته یک کرباس هستید (3085194) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۴:۵۸:۰۳
ساده زیستی دولت قبلی؟؟؟؟؟؟؟ توجه کنید: جناب بقایی دستیار ارشد احمدی نژاد در بیش از ده کشور سرمایه گذاری کرده و .......!!!(بنقل از سایت الف چند روز قبل). بقیه دستیاران هم که یا در زندانند یا تحت پیگرد... (3085196) (alef-1)
 
متفر از ریا کار
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۴:۵۹:۴۴
بنده 1 بسته ماکارانی روحانی را ترجیح میدهم به 1 گونی سیب زمینی احمدی نژاد .
آقای حسینی !
شما در این قضیه اشکالی میبینید ؟ (3085204) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۰۱:۱۶:۳۷
اونم سیب زمینی دم انتخاباتی (3086637) (alef-11)
 
ایرانی
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۴:۵۹:۴۸
آقا من نمیدونم چرا اینا زمانی که تمام امکانات دولتی در اختیارشون بود اقتصاد مملکتو نابود کردن حالا که دستشون کوتاهه با چه رویی همش انتقاد میکنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (3085205) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۵:۰۱:۰۰
شما ببخشید، 614 میلیارد می شود سالی 78 میلیارد، اگر درآمد الان را سالی 50 میلیارد در نظر بگیریم (که کمتر هست زیرا نفت 120 دلاری شده 55 دلار و تولید 4.5 میلیون بشکه ای هم نصف شده، حالا کاری نداریم چرا!)، می شود بفرمایید این پول کجا خرج شد که ریال مان 300 درصد سقوط کرد و تورم هم شد 40 درصد؟ شما چون نظریه اقتصادی داری، همین دو دستاورد را توضیح دهید؟ (3085211) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۵:۰۱:۴۳
آقای حسینی عزیز نیاز به داستان سرایی و عدد رقم دادن بیخود نیست!!هنوز زمان زیادی نگذشته است حافظه مردم آنقدرها هم کوتاه نیست که فجایع شما را فراموش نمایند!!فجایع اقتصادی و سیاسی دولت عدالت محور را نیازی به سیاه نمایی هم نیست چون خود سیاه بود!!با آرزوی جلوگیری از تکرار مردم فریبی و ناکارامدی دولتی در ایران (3085213) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۵:۲۶:۱۶
امارش هست مردم میتونن مراجعه کنن ببینن این ادم چه وضعی درست کرد. (3085288) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۵:۰۳:۱۹
این آقا حالا میاد دست پیش رو گیره که پس نیوفته .
الف من از تو تعجب میکنم تا 3 سال پیش روزی نبود که از این اقا و سیاست های بسیار ضعیف اقتصادیش مقاله و تحلیل کار نکنی . از سیاستهای پولی و مالی ایشون ، از عدم توانایی در کنترل بازار ارز و افزایش های پشت سر هم و تدریجی آنها ، از اظهارات تامل بر انگیز ایشان در برابر افزایش قیمتها و ... . و از همه اینها بدتر اظهارات سر سختانه مردم نسبت به عملکرد ضعیف ایشون که بارها مردم در همین سایت معترض میشدند که "این آقا رو بقرستید بره کشتی اش رو بگیره ، ایشون رو چه به وزارت اقتصاد !!!! " و خودتون هم بارها مقاله کار کردید که مستقیما یا تلویحا این مسئله را تایید کردید . بعد حالا به نظر خودتون چقدر بد میتونه باشه که شما بیاید حرفهای ایشون رو برای کوباندن دولت اینطوری بیان کنید ؟!؟!؟!؟!؟! (3085217) (alef-13)
 
بابک
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۰۹:۴۷:۲۵
مرد حسابی کدوم عدم توانایی در بازار ارز
اتفاقا بازار ارز رو مقتدرانه مدیریت می کردند
خودشون به عمد قیمت دلار رو بردند بالا ما رو بدبخت کردند
اونوقت با پررویی داره از سیاست های ارزی مرادش حرف می زنه

اینیکی دولت هم اومد گفت اب گل الوده تا می تونیم ماهی بگیریم
نرخ کذایی دلار تو بازار داشت می امد پایین که رییس بانک مرکزی پرید وسط و گفت ارزون شدن قیمت دلار به ضرر اقتصاده
البته راست می گفت به ضرر اقتصاد سرمایه دارها بود که تا تونسته بودند دلار پر کرده بودند تو حسابشون (3087046) (alef-13)
 
صادقی
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۵:۰۵:۰۶
توزیع عادلانه ؟به یکی 45 هزارتومان رسید به یکی 45هزار میلیارتومان
ساده زیستی ؟یکی در بدو ورود به محل کار چایی هم نمی خورد خودروی آردی هم نداشت هنگام خروج پرادو سوار رفت
یکی ....اینها تجربه کارمندان دولت است نه شنیده های تریبون رسمی (3085220) (alef-13)
 
سید
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۵:۰۶:۰۰
دولت پاکدستان رو نگفتید..... (3085222) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۵:۰۹:۳۵
اون موقع که در راس کار بودید هیچ کاری نکردید حالاهم بزارید اینا کارشون رو انجام بدن بعد اگه مشکل داشت شما ایراد بگیرید.
کاری که شما کردید 2دولت آینده ام نمیتونه درستش کنه. (3085237) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۵:۱۴:۵۶
اوه اوه کی داره دم از اقتصاد میزنه ! عمو جون ملت هنوز تورم 40% رو یادشون نرفته (3085263) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۵:۲۵:۲۹
دوست عزیز من به امار خودتون استناد می کنم
نقدینگی رو سال 84 از خاتمی تحویل گرفتید 70 هزار میلیارد طبق امار خودتون حدود 460 میلیارد تحویل دادید خب چند درصد افزایش داده اید؟ از درصد گذشته شما نقدینگی رو حدود 7 برابر کردید(طبق امار خودتون) و طبق اتمار ما تا حدود 600 هزار میلیارد رسونده بودید یعنی حدود 9 برابر این که از این
شغل هایی که از دست رفته محصول سه سال رکود اقتصادی دولت قبل بود ایا وقتی رکود حاصل میشه بنگاه اقتصادی در همون لحظه تعطیل میشه؟ نه دو سه سال طول میکشه و اثر خودش رو میذاره پس هم نقدینگی را 9 برابر کردید و هم رکود و بیکاری ایجاد کردید
اینکه طرف در دولت کنونی اخراج شده به این معنا نیست که اخراجش و بیکاریش از دولت فعلی بودهع امار میگه 3 سال رکود و رشد منفی داشته اید از 90 تا 92
با نفت 140 دلاری خزانه رو خالی تحویل دادید و رفتید شما برو امار سال 84 رو با 92 مقایسه کن ببین چطور تحویل گرفتید چطور تحویل دادید این که دیگه بحث کیفی نیست بحث کمیه و عددش هست. (3085286) (alef-11)
 
ممد
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۵:۲۵:۴۲
من اخر داستان گیجم کرد(فرض بر اینکه بقیه داستان درسته) چطور زمان دولت قبل ما با فروش روزی ۴میلیون بشکه نفت به قیمت بالای۱۰۰دلار بیشترین درامد نفتیمون سالی ۱۱۰هزار میلیارد بود اما الان با فروش روزی ۱میلیون بشکه به قیمت ۵۵دلار درامد شده ۱۲۷هزار میلیارد!!!از دوستان عاجزانه میخوام راهنمایی کنن منو!!! (3085287) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۰۸:۰۸:۵۹
بابا، طرف دكتراي اقتصاد داره!! لابد يه چيزي ميدونه كه ميگه ديگه. حتما شما بلد نيستي حساب كني!! (3086849) (alef-11)
 
مهران
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۷:۵۲:۲۵
چون نفت دوران خودشو با دلار 880 تومنی حساب میکنه و الان را با دلار 3300 تومنی.در صورتی که اگر (3088242) (alef-13)
 
نریمان
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۵:۳۲:۰۶
جناب آقای وزیر پاک دست ترین دولت تاریخ
می گن مشت نمونه خرواره.
شما همین چند نظر رو بخون و بیشتر از این خودتو ضایع نکن آقای دکتر و سعی کن دیگه از اقتصاد و آمار و ارقام حرفی نزنی.
(3085302) (alef-1)
 
امیرحسین
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۵:۳۸:۲۱
""در دولت قبل اوج درآمد نفتی ایران ۱۱۰ هزار میلیارد تومان در سال بوده است. سال ۹۲ که به ادعای آقایان خزانه خالی بود درآمد نفتی کشور ۱۲۷ هزار میلیارد تومان بوده است.""
شما رو به مقدسات قسم حرف نزنید تا اینقدر غصه نخوریم وزیر اقتصاد قبلیمون ایشون بوده! ارزش پول سال 92 به مدد سیاست های نوین و وزین دولت های نهم و دهم تقریبا یک دهم ارزش پول سال 84 شد پس مقایسه ی درامدهای این سال ها از این حیث یک فکاهی بزرگه..... (3085317) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۵:۴۱:۳۷
حسینی در ادامه گفت: ما ادعایمان نوکری مردم است.

میشه من به نوکرم بگم حرف نزن؟ (3085331) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۵:۴۳:۰۶
"در دولت دهم هفته ای یکبار جلسه اشتغال داشتیم، برنامه داشتیم و اجرا کردیم و آمار بیکاری کاهش پیدا کرد"
چند تا کارخونه درست کردید؟؟!!هر چی صنعت نوپا و قدیمی بود که پشت سر هم یکی یکی درشون تخته شد کرگران بیکارو کارآفرینان و صاحبان صنعت خونه نشین شدند!! (3085335) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۵:۴۹:۰۶
من از این نظام ناراضیم به دلیل اینکه همه این اقایانی که قبلا راس کار بوده اند و چه انهایی که الان راس کار هستند باید روبرو هم قرار بگیرند و به همه سوالات از جانب همه شفاف پاسخ دهند اقای حسینی اظهارات شما را اگر قبول کنیم با وجود 614میلیارد دلار صادرات و 420 میلیارد دلار واردات تا پایان دولت دهم باید 194 میلیارد دلار به ارزهای این کشور اضافه شده باشد حالا صندوق در سال 84 چنقدر موجودی داشته باید به این مبلغ اضافه شود حدودا چیزی به مبلغ 220میلیلرد دلار به نظر این وزیر این مقدار در سال 92 موجود بوده پیدا کنید پرتغال فروش را (3085351) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۵:۵۱:۲۶
خیلی ساده است. من سال اول ورود احمدی نژاد خونه تو پونک خریدم نو متری 720 هزار تومان (یعنی در کل تاریخ شده بود اونقدر) سال بعد شد متری 3700 سه جها ر سال بعد 6700 که البته حالا پائین اومده اینم از لطف ایشون به اقشار ضعیف و جوانان. (3085357) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۸:۵۰:۲۷
این رو بفهمید قرار نیست دولت برای شما شهرستانی ها که میایید تهران خانه بسازه خیلی مردید برگردید شهر و دیار خودتون اباد کنید (3085885) (alef-11)
 
نکته سنج
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۲۳:۳۶:۵۶
آقای مدعی! ممکنه شما متولد تهران باشی ولی اصالت تهرانی نداری. در زمان قاجار تهران دهی بود از دهات شهر ری! پس غره نشو! (3086496) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۲۱:۲۷:۰۱
بابای ما خونه فروخت که کار و بار برای پسراش راه بندازه، از برکات دوران احمدی نژاد، خانه در شیراز چندین برابر شد، الان خانه ای را که فروختیم 100 تومن، 750 تومن خرید و فروش می شود.
با تشکر از دولت مهرورز و دست پاک و معجزه و هاله نور دیده و .... (3086231) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۵:۵۵:۵۰
"" تورم لحظه "" از شاهکارهای استثنائی جنابعالی بود جناب وزیر اقتصاد دان .
هرگز کابوسی که در 8 سال بر این مردم رفت فراموش نمیشه . چه کردید شما جماعت با این کشور . (3085370) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۵:۵۷:۴۰
عجب اقای حسینی
چطور رو دارید صحبت کنید
اتفاقا یکی از ناکارآمد ترین وزاری اقتصادی خود شما بودید (3085375) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۶:۰۸:۳۰
درود بر روحانی
تفالی به حافظ بزنیم ببینیم نظرش راجع به دولت قبل چیست:

دور شو از برم ای واعظ و بیهوده مگوی

من نه آنم که دگر گوش به تزویر کنم

نیست امید صلاحی ز فساد حافظ

چون که تقدیر چنین است چه تدبیر کنم (3085414) (alef-13)
 
سید
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۶:۱۳:۱۰
واقعا دفاع از دولتی که مملکت را تا لبه پرتگاه نابودی برد کار سختی است ... خسته نباشی آقای حسینی (3085428) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۶:۱۴:۰۸
اینو خیلی قشنگ گفت: "من به همین بهانه مجدد حساب و کتاب کردم"... چیو حساب کتاب کردن معلوم نیست! (3085431) (alef-13)
 
کیان
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۶:۱۴:۴۲
عملکرد خود ایشان قابل نقد است ، اما چند سوال مطرح کردند که امیدوارم پاسخ داده شود... (3085434) (alef-3)
 
mohamad
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۶:۲۴:۲۷
نه این دولت و نه دولت قبلی هیچ کدام کارایی نداشتند و ندارند یکی آمد به اسم یارانه تورم آورد این یکی هم بخاطر کنترل تورم یارانه را حذف میکند که این وسط سر مردم بی کلاه ماند هیچ کدام به خود نبالند که مردم از هیچکام راضی نیستند. (3085470) (alef-11)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۶:۲۷:۰۸
سلام چطور این آقایان جلسات خاص برگزار می کنند و هیچ روزنامه و خبرگزاری حق شرکت در جلسه را ندارد مگر با داشتن بار کد و غیره ولی نظرات آن ها که پشیزی ارزش ندارد بعد رسانه ای می گیرد. بهترین راه آن است که به آنها و نظراتشان توجه نکنید. (3085478) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۶:۲۹:۲۷

افزايش نقدينگي به سبب اجراي مصوبات فله اي دولت نهم و دهم است فرافكني چرا؟
وقتي پاي برگه بابك جون هم امضا ميزدي همين نظر داشتي؟

حسني (3085485) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۲۳:۱۳:۰۷
آقا اصلا همه کارهای نکرده و تقصیرات این دولت تقصیر دولت نهم و دهم!!!

اینجوری خوبه؟ راحت میشی؟

چرا میترسید از دولت بی تحرکی که بهش رای دادید انتقاد کنید؟ شهامت داشته باشید! بابا دو سال گذشت...

ماه عسل دولت خیلی وقته تموم شده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (3086450) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۷:۴۸:۴۹
قرار بود چيكار كنه كه نكرد؟ فيل هوا كنه؟
ما انتظاراتمون معقوله و با اين حرفها نميتوني سطح انتظارات ما رو الكي بالا ببري. ديگه اين حنناها رنگي نداره. (3089223) (alef-13)
 
سینا
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۶:۳۶:۱۸
من کی هستم، اینا کی هستن، ما کجا هستیم، با کی کار دارن، سنگ پا قزوین کجاست، بابا بیخیال شو، پول خیلی خیلی خیلیییییییییی زیادش هم خوب نیست. (3085498) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۶:۳۸:۳۳
یادمه وقتی بازار ارز و طلا هر چند برای روزهای کوتاهی تثبیت میشد ایشان یا آقای بهمنی میامدند مصاحبه میکردند که بله قیمت کنترل شده و قطعا قطعا و قطعا رو به پایینه و دلار میریزه تا 1200 تومنو چه و چه و فردا ارز وطلا در بازار ده پانزده درصد میکشید بالا (3085505) (alef-11)
 
احمد ک
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۶:۳۸:۳۶
اقای وزیر سابق همه وظایف شما در زمان تصدی به کنار فقط یک وظیفه را اگر انجام میدادید خیلی از اتفاقات رخ نمیداد شما یک بعد نظارتی بسیار قوی داشتید که انرا ...وناکارا کردید ،سازمان حسابرسی که وظیفه اش نظارت وحسابرسی چند هزار شرکت دولتی وکل بانکها وبیمه ها بود بعنوان بازرس قانونی اگر وظایفش را درست انجام میداد وشما میخواستید هیچ اتفاقی در شرکتهای دولتی نمیافتاد اختلاس های میلیاردی صورت نمیگرفت رانت های عظیم در چند هزار شرکت دولتی وبانک مرکزی وسایر بانکها رخ نمیداد ،اگر ان سازمان وظایفش را درست انجام میداد وشما میخواستید ان همه بدهی به بانک مرکزی وتسهیلات بازپرداخت نشده بوجود نمیامد بیمه ها....نمیزدند وشرکتهای بزرگ بنام خصوصی سازی تاراج نمیشد دکل های نفتی گم نمیشد ارزهای بانک مرکزی ... فروخته نمیشد اقای حسینی ت... از وظایف شمابود که راهش را ببندید سازمان حسابرسی زیر نظر شمابود .... که بوظایفتان عمل نکردید ،در بودجه عمومی باز اگر بی... بود معاونت هزینه شما مقصر است خزانه دار شما مقصر بود واینها زیر نظر شما بودند اعتبارات مازاد را از کجا ....پرونده کسری شما در دیوان محاسبات مفتوح مانده بی نظارتی بی .... دیسیپلین معمول را شما ازبین بردید (3085506) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۶:۵۰:۵۵
یک دانه از این ها برای نابودی یک کشور کافیه (3085539) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۷:۰۰:۱۲
حتما فردا بهمنی میگه دوران ما بهشت بود (3085562) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۸:۵۰:۳۷
مگه داریم..... مگه میشه.....؟ (3085886) (alef-11)
 
تقوی
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۷:۲۱:۴۷
آقای حسینی لااقل شما باید بدانی با آن شرایط ناگواری که برای کشور ایجاد کردید این دولت خوب تا حالا اقتصاد رو کنترل کرده . البته متوجه تورم و گرانی هستیم ولی اگر شما بودید خیلی بدتر میکردید . این دولت واقعا با بی پولی داره مملکت رو کنترل میکنه شما در زمان وفور پول ان تورمها را ایجاد کردید . همین تورمی هم که هست اثار زمان شماست .چند ماه دیگر صبر کنید تا متوجه بهبود اوضاع بشوید.واقعا ما هشت سال طلایی را در زمان شما از دست دادیم .مگر ان هشت سال چی کم داشتیم که بعد از هشت سال حاصل کار دولت احمدی نژاد حدود سیصد در صد تورم بود. (3085624) (alef-11)
 
عظیمی
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۷:۵۲:۵۴
ایشون هنرش این بود که دلار زیر هزار تومنی را برد بالای چهار هزار تومن!! یعنی ارزش دارایی مردمی که دعوی نوکریشان را دارد یک دفعه کمتر از یک چهارم کرد. ما مردم اگر این جور نوکر ها را نخواهیم باید چکار بکنیم؟ (3085719) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۸:۱۰:۴۷
آقای حسینی خواهشا به دسته گلهای زیر نگاه کن اگر از خجالت شرمگین نشدی ...
مقایسه قیمت‌ها در آغاز و پایان دولت احمدی نژاد
- سکه درسال ۱۳۸۴، ۱۰۶ هزارتومان،
درسال ۱۳۹۲، یک میلیون و۴۲۵ هزارتومان.
- دلار درسال ۱۳۸۴، ۹۰۴ تومان،
درسال ۱۳۹۲، ۳ هزار و۶۵۰ تومان.
- بنزین درسال ۱۳۸۴، هرلیتر۸۰ تومان،
درسال ۱۳۹۲، هرلیتر ۷۰۰ تومان.
- نان لواش درسال ۱۳۸۴، ۲۵ تومان،
درسال ۱۳۹۲، ۱۶۰ تومان.
- نان سنگک ساده درسال ۱۳۸۴، ۵۰ تومان،
درسال ۱۳۹۲، ۵۰۰ تومان.
- یک عدد تخم مرغ درسال ۱۳۸۴، ۵۵ تومان،
درسال ۱۳۹۲، ۳۵۰ تومان.
- حجم نقدینگی درسال ۱۳۸۴، ۶۸ هزارمیلیارد تومان،
درسال ۱۳۹۲، ۴۲۴ هزارمیلیارد تومان.
- حداقل دستمزد کارگران درسال ۱۳۸۴، ۱۲۲ هزارتومان
درسال ۱۳۹۱، ۳۸۹ هزارتومان.
- با حداقل دستمزد درسال ۱۳۸۴، امکان خرید ۱٫۲۶ سکه تمام بهار آزادی وجود داشت،
با حداقل دستمزد درسال ۱۳۹۱ تنها می‌توان ۰٫۲۶ سکه تمام‌ بهار آزادی خریداری کرد.
- با حداقل دستمزد درسال ۱۳۸۴ امکان خرید ۴۹۲ تخم مرغ وجود داشت،
با حداقل دستمزد درسال ۱۳۹۱ تنها می‌توان ۱۵۲ تخم مرغ خریداری کرد.
میزان درآمد کشور درطول هشت سال ریاست«آقای احمدی نژاد» بر دولت، معادل نیمی از درآمد ۱۰۴ سال استخراج نفت در ایران بود!! (3085769) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۲۰:۰۵:۱۶
تعجب من از اینه که این حامیای این ادم امارها رو نگاه نمیکنن؟ واقعا خداییش این امارها مگه گویا نیست؟ ایا نمیخان نگاه کنن یا دچار تعصبن یا میدونن و مقاومت می کنن یا کلا از لج اون جناح قبول نمیکنن؟
ایا نمیشه ادم به هیچ جناحی وابسته نباشه و واقعیت رو قبول کنه؟
ایا مسکن مهری که با چاپ پول و ایجاد تورم ساخته شده خدمته؟؟؟؟ چرا همه کشورای دنیا اینکارو نمیکنن که پول چاپ کنن و بعدش مسکن بسازن برای 100 درصد جمعیت بی خونه؟ (3086053) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۲۰:۰۸:۰۶
کاش دولت قبل برگرده دلار بشه 10 هزار تومن رند بشه بعد 5 تا صفرش رو بزنیم هر دلار با هر ریال برابر بشه
اینا همش موفقیته دولته قبله نمیخواین ببینین؟ (3086060) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۲۳:۳۲:۳۲
یه امار هم از این دوسال بده
نون سنگک همین دوسال از500تومن شده 1500تومن (3086486) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۰:۱۴:۴۹
شما نیویورک میشینی؟
دم خونه ما 800 تومنه (3087102) (alef-11)
 
عبدالرحمن
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۰۲:۰۹:۵۹
اصلاحیه :

نان لواش در سال هشتاد و چهار 15 تومان بود و درامد نفت دولت احمدی نژاد معادل کل درامد نفت از ابتدا تا سال 84 بوده است (3086682) (alef-11)
 
مهران
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۱:۳۸:۳۲
آقا سعید یطرفه به قاضی رفتی داداش

سکه سال 84، 106 هزا تومان
در سال 90، 106 هزارتومان
دلار سال84، 904 تومان
در سال 90، 980 تومان

و و و

شما دو سال اخر رو بخاطر تحریم های سنگین به تمام 8 سال وصل کردی

ضمنا 43500 تومان یارانه را هم که خوردی یه کوزه هم آب روش، اما تو آمارها نیاوردی! (3087274) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۵:۱۹:۴۱
عزیز من سکه پاییز 89 حدود 350 تومن بوده شما این امارها رو از کجا میاری؟
دلار سال 89 من یادمه هزار و صد بود بعد ایشون در عرض چند ماه به 4000 رسوند
بخاطر تحریم بوده؟ ایشون مگه نمیگفت قطعنامه ها کاغذ پاره است؟ مگه دائم دنبال قطعنامه گرفتن نبود؟ (3087932) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۵:۲۶:۳۱
خداوکیلی فقط به ما بگو اون 614 میلیارد دلار رو چیکار کردی؟ اون 14 میلیاردش که معادل 42 هزار میلیارد تومنه هم مال خودت اصلا نخاستیمش بیا در مورد اون 600 تا صحبت کن ببینیم چی شده (3087950) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۷:۲۳:۵۲
آقا مهران دروغگو سكه سال 90 -350000 تومان بود دلا سال 90-1600 تومان (3088176) (alef-13)
 
مهران
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۱:۵۱:۳۹
اولا که اینجانب سال 89 ربع سکه خریدم 25 تومان

ثانیا طلا در سال 2011، 400 تا 500 دلار افزایش جهانی داشت و به هیچ دولتی ربط پیدا نمی کند و الان طلا به قیمت قبل از سال 2011 رسیده است و پایین آمدن سکه از یک میلیون و پانصد هزار تومان به زیر 900 تومان هم به هیچ دولتی مربوط نمی شود.

ثالثا هیچکدومتون از 44500 تومان دریافتی از دولت حرفی نزدید و معلوم که همتون یه کوزه آب روش خوردید که صدایتان در نمی آید.

رابعا من مبلغ یارانه هم اشتباها 43500 نوشتم ولی هیچ کس نگفت که آقا 45500 است.

رابعا ما یک خانواده سه نفره هستیم که ماهی 20000 تومان پول نانمان 5300 تومان پول گازمان (البته در تابستان) 16000 تومان پول آبمان و 24000 تومان هم پول برق مان شده است که جمعا می شود 65300 تومان اگر 60 لیتر هم در ماه بنزین بزنم می شود 60000 تومان که کلش می شود 125300 تومان از 136500 کم شود 11200 تومان می ماند.

خامسا پول آب و برق و گاز و بنزین هم توی این دوسال بر خلاف شیب ملایر خیلی گران شده است. (3089866) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۰۸:۳۷:۴۴
چیگر قبلا یارانه غیر نقدی بود مثلا نان وکود و.. کود 2000 تومانی را کرد 50000 تومان وباعث گرانی خیلی چیزها شد شما ذوق کردی که پول میگیری
ای کاش مثل قبل از یارانه ها قیمتها می ماند ویارانه نبود (3092411) (alef-13)
 
saeid
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۸:۲۱:۲۷
با سلام به همه
1. اختلاس 3000 میلیاردی بانک صادرات 2. اختلاش 10000 میلیاردی تامین اجتماعی 3. اختلاس با کلی صفر تو جزیره قشم 4. اختلاس و بخشیدن اموال مردم به دوستان در جزیره کیش 5. بخشیدن 250 شرکت تامین اجتماعی به بابک زنجانی 6. واردات میلیاردها دلاری برای از بین بردن تولید داخلی با شعار های پوپولیستی 7. بورسیه های غیر قانونی 8. مسکن مهر با تزریق بدون پشتوانه پول 9. ماجرای معاون اول 10 . ماجرای اقای بقایی 11. تزریق میلیاردها تومن پوله مردم در بانکها در بخش کارگاههای زود بازده که هیچ خروجی نداشت جز ایجاد تورم
اینارو که مبالغشون کلان بود فقط شمردم وای به اختلاسایی که تو سالهای اخیر به لطفه مدیریت امثال شما اصلا دیگه به چشم نماین. شما استانداردایه اختلاس رو جابجا کردید بکی دو میلیارد دیگه به چشم نمیاد که حقوقه 1000 ساله یه کارمنده.
لطفا بجای نقده بقیه جوابه وجدانتون رو بدین (3085812) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۸:۲۹:۱۵
این دولت هیچ کاری به جز ایجاد رکود نکرده و اسم آن را گذاشته کنترل تورم افزایش بی رویه نقدینگی زخمی است که در آینده نزدیک سر باز خواهد کرد و دیگر دستکاری در آمارها هم آن را التیام نخواهد بخشید (3085842) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۲۳:۱۴:۲۹
شما راست میگید :) (3086453) (alef-11)
 
شیرازی
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۸:۳۱:۱۶
من موندم چرا قوه قضاییه این آقا را به عنوان راس اقتصاد کشور در دولت قبل محاکمه نمی کند
خوانندگان الف مگه شما ایرانی نیستید؟ اگر هستید به عنوان یک ایرانی بیایید از طریق همین سایت الف از نسیولین قوه قضاییه تقاضای رسیدگی به سوئ مدیریت این آقا کنید تا اینجور با پر رویی به ریش من و شما نخندد (3085845) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۲۳:۰۴:۵۱
انصافا اینو راست میگه:

برخی می گویند درآمد سرشار قبلی وجود ندارد؛ نمی‌گویند دیگر تلاشی وجود ندارد. (3086430) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۰:۴۹:۰۵
درسته (3087169) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۲۳:۰۵:۴۰
دلمون برای کار و تلاش دولت نهم تنگ شده!

کجایند مردان بی ادعا... (3086432) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۸:۴۵:۵۵
برادر حسینی
به جان خودم من اگه این همه خرابکاری اقتصادی کرده بودم ابدا اظهار نظر نمیکردم و یه گوشه پنهان میشدم. (3085869) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۸:۵۹:۱۰
" شمس الدين حسيني در اين نشست گفته است: مدام گفتند مسکن مهر باعث تورم شده است. واقعاً بعد از توقف مسکن مهر پایه پولی کنترل شد؟ حجم نقدینگی کنترل شد؟ "

این حرف آقای دکتر حسینی را توجه کنید. هر دو بخش حرف درست است. واقعا طرح نا پخته مسکن مهر باعث خسارات فراوان به اقتصاد شد و واقعا در دولت بعد هم حجم نقدینگی کنترل نشد.
دلیل آن هم آست که افراد نفوذی دولت قبل در دولت روحانی جا خوش کرده اند. همگی به اختلاس 3000 میلیاردی اشاره کردند ولی نفرمودند که سر دسته آنان که قائم مقام بانک مرکزی بود در این دولت جا خوش کرده و به طور خاموش ریشه این دولت را هم می زند. آقای دکتر حسینی باید توجه داشته باشند که آمارهای اقتصادی در دوره ایشان به شدت یا مخدوش بود و یا منتشر نمی شد. از آمار تورم گرفته تا آمار سرمایه گذاری خارجی و آمار تولید همگی مخدوش بودند. (3085901) (alef-13)
 
از اعضاء صنف پوشاک
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۹:۰۵:۳۲
اگر چه به دولت قبل یک ذره ارادت هم ندارم و آنرا در شان ایران نمی دیدم اما از اینکه یک گروه دیگری باشد که نقد دولت را بکند خوشحالم نباید در کشور یکصدا باشد
البته دولت فعلی با دریافت نجومی مالیات آنهم بدون هیچ قاعده و قانونی برای سال ۹۲ و ۹۳ بسیاری از طرفدارانش را از دست داده (3085915) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۲۱:۲۴:۲۴
بهترین کار رو دولت فعلی میکنه...باید درآمد مالیاتیش زیاد کپه (3086223) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۲۱:۵۳:۱۶
اون هایی که از ترس مالیات از دولت میبرن، از اول هم طرفدار دولت نبودن!

نفت که خام فروشی نکنیم، مالیات هم نگیریم، یارانه هم که بدیم! خوب از کجا بیاریم؟ ملت خبر دارن خارج از مرز های ایران، برای نفس کشیدن هم مالیات میدن و مالیات سنگین هم میدن؟ برای پخش برنامه های تلویزیون هم باید از جیب پول بدن؟ (3086278) (alef-11)
 
مهران
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۱:۴۹:۲۰
خدا کنه که بتواند مالیات را بگیرد از اهلش، اینگونه نباشد که این مالیات هم از جیب من و شما باشد.

توی این مملکت جیب هر کس که خالی می شود دست می اندازد تو جیب دیگری تا مشکلش را حل کند و فقط وفقط سر ما و شما بدون کلاه می ماند. (3087304) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۹:۲۵:۲۸
مگه میشه مگه داریم ولکن (3085965) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۹:۴۴:۲۳
فقط یه قلم که خودم آمار ماهانه میدادم را بگم - تو خود بخوان این حدیث...
پایان ماه همه شهرداریها موظف بودن اسامی تمام متقاضیان ساخت واحدمسکونی و تجاری را وارد سامانه اشتغال کنند - یعنی اینکه هر پروانه ساخت یک اشتغال به حساب می آوردند البته با جیب مردم ولی به عنوان اشتغال دولتی - بله عزیزم این بود آمار و اعداد حضرتعالی و ستاد اشتغال زدایی تان (3086006) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۹:۵۲:۰۳
ما میگیم به قول شما احمدی نژاد کشور ویران کرده خب چرا روحانی کشور ویران تحویل گرفته حالا هرکی ادعا میکنه بیاد درستش کنه باید قبول کنیم هر چی از گذشته بگیم فایده نداره فقط این دولت مرد عمل باشه درسش کنه اگه نمیتونه دیگه مشکلات به گردن دولت قبل ندازه یا به دولتش ادمه بده و کشور درست کنه یا کلید ریاست جمهوری به کسی که لایقش هست بسپاره که مشکلات کشور درست کنه هی نشینه وقت مردم بگیره بگه ما تحریمم و نمیدونم دولت قبل همه چیز خراب کرده (3086027) (alef-11)
 
شهرام
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۲۰:۰۵:۱۲
,, ای وای بر اسیری که از یاد رفته باشد ,, سیاسیونی که سالهاست ملت ایران را با عملکردها یشان به اسارت خود در اورده اند همه و همه در یک جبهه اند و هیچ وجه تمایزی بینشان وجود ندارد . (3086052) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۲۰:۲۶:۱۰
اقای حسینی فقط می تونم بگم واگذارتون کردم به خدا (3086099) (alef-11)
 
جواد قاسمی
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۲۰:۲۹:۳۴
ای بابا همتون مثل همید (3086106) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۲۰:۳۴:۲۳
900 میلیارد دلار شماها هدر دادید چه حرفی برای گفتن دارید؟ (3086117) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۲۱:۲۳:۰۸
آقای تورم 40 و چند درصدی؟؟؟ (3086217) (alef-11)
 
جمال
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۲۱:۴۰:۰۵
خیلی جالبه هیچ کس بر اساس آمار و ارقامی که آقای حسینی داده استدلال نکرده
که آیا این آمار صحیح است یا نه ؟فقط اهانت و فحاشی کرده اند. این گونه اظهار
نظرهاهیچ کمکی به شفافیت مسایل و مشکلات کشور نمی کند . فقط بعضی ها
عقده هاشون خالی می کنند. (3086251) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۶:۴۰:۵۷
آیا رسیدن قیمت دلار از حدود 1200 تومان به بالای 3000 تومان آمار واقعی نیست؟
آیا تورم بالای 40 درصد آمار واقعی نیست؟
آیا نرخ رشد منفی شش درصد واقعی نیست.
و .......... (3090931) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۲۲:۱۹:۱۵
اگر آنها خطا کردند باید محاکمه شوند اگر این حرفها تهمت است اینها رامحاکمه کنید ماندن کشور در این حالت به زیان ملت است (3086315) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۱:۴۰:۴۵
این خواسته ی اکثریت ملته که تیم اقتصادی دولت قبل به خاطر اشتباهات بزرگ و از بین بردن سرمایه های کلان ملی بایستی محاکمه شوند..نفتی که آقایان بشکه ای 140 دلار میفروختند متعلق به مردم بود و باید در پیشگاه ملت توضیح دهند که با پول های انبوه حاصل از فروش نفت چه کردند؟؟؟ (3087285) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۲۲:۲۷:۱۶
آقای حسینی مردم ایران هیچگاه عملکرد بسیار بد شما را در دوران تصدی وزارت اقتصاد فراموش نمی کند. هرگز فراموش نمی کند که در دوران شما دلار از 1200 تومان به 3700 توامن رسید و یه چیزی هم طلبکارید (3086324) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۲۳:۳۰:۴۲
بنده بعنوان یک کاسب ساده
هزار بار دولت احمدی نژاد رو از این دولت موفق تر میدونم
این دولت توی همین دوسال خیلی ها رو به خاک سیاه نشونده (3086483) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۰۸:۵۸:۲۳
آره کاسب عزیز در اون دوره شب میخوابیدی ، صبح که بیدار میشدی جنسهای توی انبارت دوبرابر قیمت روز قبل شده بود و از جیب ملت خبردار نیودی. (3086951) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۰:۲۲:۰۸
چیه مالیات داری میدی دادت دراومده.
اونوقتی که مالیات بر ارزش افزوده رو از مردم بیچاره میگرفتی و به اداره مالیات نمیدادی نمیگفتی دارم مردم رو به خاک سیاه میشونم حالا که داری از سود ضرر میدی صدات دراومده. (3087118) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۰:۴۷:۱۵
موافقم (3087168) (alef-11)
 
سرو
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۲:۲۶:۵۶
بله با سودهاي چند صد درصدي يك شبه امثال شما دوستان و افزايش ثانيه اي قيمتها ، الان كه از اون سودها خبري نيست بايد هم كه شما و امثال شما ناراضي باشند غير اين بود بايد شك ميكرديم. (3087427) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۰۰:۴۰:۱۷
جناب آقای حسینی آن نهاد رسمی که می فرمایید آمارهای اشتباه میداده که زیر مجموعه دولت خودتان بوده همه چیز دست دولت خودتان بوده. جناب آقای حسینی اصلا چرا باید دولت دهم ارزش پول ملی را به کمتر از یک سوم برساند و قدرت مالی مردم را به همین میزان کاهش دهد که حالا شیرینیش به قول شما به کام این دولت باشد. ایا این توجیه ضعف های اقتصادی دولت قبل که جنابعالی در راسش بودید نیست؟ (3086593) (alef-11)
 
lمحمد
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۰۷:۵۴:۴۹
امیدوارم بعد از اتمام این دولت چراغ خاموش وضع مملکت از این بدتر نشه و مردم از این که هستن فقیر تر نشن (3086811) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۰۸:۰۹:۰۲
اصناف محترم واقعا چند درصد درآمدتون را مالیات میدهید؟؟
خبر امروز گزارش کلینتون از میزان مالیات پرداختی بابت درآمدهاش بخونید
میگه بالای 45درصد درآمد مالیات پرداخت میکند.
اون وقت بیشتر شما که درآمد چند برابر کارمندها با حقوق ثابت دارید فقط درمجموع 6درصد مالیات کشور را پرداخت میکنید.
انصاف هم خوب چیزی هست ،پس مملکت چطور اداره بشه (3086850) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۰۹:۱۷:۰۲
البته 9% هست نه 6% در ثانی اونجا اگه مالیات بالا میدن همه خدمات رایگانه برادر من نه که مالیات بالا بگیرن شما هم دفاع کنی بگی چطوری مملکت رو بچرخونیم ما! (3086983) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۱:۱۰:۴۱
9 درصد که مالیات بر ارزش افزوده است و از جیب مشتریان پرداخت می شود که تازه اون هم تعداد زیادی از اصناف از ملت میگیرند ولی به دولت پرداخت نمیکنند.
شش درصد مربوط به مالیات بر درآمد هست که از مجموع مالیات کشور توسط اصناف پرداخت می گردد. (3087207) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۱:۱۲:۰۹
اونجا خدمات رایگانه؟؟؟؟؟
اتفاقا برعکس می فرمائید.
اونجا هیچ خدمتی بدون هزینه نیس و یارانه ای هم وجود نداره (3087211) (alef-11)
 
بی بی گل
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۰۸:۵۶:۰۶
کشتی گیر عزیز
چرا نمیگی برای بکار انداختن 19000 سانتریفیوژ ،
چندتا قطعنامه علیه ایران صادر شد؟
چقدر ایران منزوی شد؟
چقدر آب به آسیاب اسراییل و عربهای حاشیه خلیج فارس ریخته شد؟
چقدر کارخانه تعطیل شد یا نیمه کاره ماند؟
چقدر ملت بیکار شدند ؟
چقدر ملت بدبخت شدند؟
شما که تخصصتان اقتصاد است بگویید برای این ملت هزینه 19000 سانتریفیوژ بیشتر بود یا منفعتش؟
اگر این هزینه صرف امور زیربنایی کشور مانند آبیاری تحت فشار و.. میشد منفعت بیشتری به مردم نمیرسید؟
از شما که گوش شکسته دارید توقع پهلوانی میرفت نه ..
از شما که اقتصاددان هستی توقع برآورد هزینه - فایده میرفت نه سیاسی کاری (3086947) (alef-11)
 
مهري
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۰۹:۴۹:۵۸
سلام عزيزان .بعد از خوندن مطالب فعلي و مطالبي كه در دولتهاي قبلي در مورد عمكردشان و بازتاب انها به عنوان كامنت خواندام و انچه به عنوان يك ايراني نظرمن به خودش جلب كرد ناسپاسي ما از دولت نهم و دهم وتك تك دولتهاي قبلي ايران بود واقعا دولتهاي قبلي هيچ كاري نكردند .
اما پيامي دوستانه براي دولت تدبير و اميد عزيزان خداوند به شما رحم كند (3087054) (alef-13)
 
ایرانی معتدل
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۱:۲۵:۱۳
درسته که ما ملت صبوری هستیم ، ولی این دلیل نمیشه که از یک سوراخ دوبار گزیده شویم !!!
آقایان احمدی نژادیها باید به فکر کار دیگری باشند و این موضوع که یکبار دیگه از طرف ملت ایران مورد اقبال قرار گیرند را از سر بیرون کنند !!!

شما در اوج درآمدهای نفتی امتحان خودتون را دادید و سرمایه ای که متوانست باعث پیشرفت ایران شود سر از جیب برخی....در آورد و با خارج از کشور رفت !!!
اون مقداری هم که مجبور بودند خرج کنند فقط تورم را بالا برد !!!
تورم 43 درصد ؟
مگه میشه ؟
مگه داریم ؟ (3087238) (alef-11)
 
عباس هشی حسابدار رسمی و عضو هیئت علمی دانشکده حسابداری مدیریت دانشگاه شهید بهشنی
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۲:۲۰:۱۰
لطفا این متن را درجکنید متن قبلی اشکال تایپی داشت.
اقای دکتر حسینی با سلام. در الف نوشتم
از منظر اقتصادی گفتنی ها را به شرح بالا گفته اند، ایکاش امکان درج پاسخهای شما هم میبود. اما نگفتنن که وقتی اقتدار وزیر اقتصاد را در دهه 60 گرفتنند و در شورای اقتصاد زیر نظر رئیس جمهور قرار دادند، دیگر میدانی باری قدرت نمائی و اظهار وجود .زیر اقتصاد نبودف بلکه اطاعت محض و گوش شنوا ملاک انتخاب بود و که دانشگاهیان واقعی مثل اقایان دکتر نمازی و دانش جعفری زیاد دوام نیاوردند.
اما از دیگر وظیفه اصلی وزیر اقتصاد ،اننضباط مالی ، رفع انحصار ، حسابدهی و حسابخواهی، حسابرسی کشور، مسئولیت ذیحسابی دستگاهای مالی گشور اعم از بانک بیمه و شرکت دولتی ، اجرائی نمودن قانون و احکام حکومتی کاهش اقتصاد و تصدی گری دولتی و سیاستهای اجرائی اصل 44 و قانون کسب و کار بود. شما از سال 1389 بر اساس اخبار عیرواقعی که به شما میداند و اعتمادی که به بدنه انظباط مالی و حسابرسی دولتی داشتید،بدون توجه به اینکه نظرات انها تماما ریشه در اقتصاد دولتی دهه 60 داشت و با سیاستهای بعدی از ته دل موافق نبودند، حتی حسابرسی مستقل کشور را به قهقرا بردید و با تبدیل حسابداران رسمی کشور به نیروی کار دست دوم برای سازمان حسابرسی ، خود را از زیر سول بردن فساد مالی در بانکها فراری دادید، لنهم در شرائطی که دیحساب و حسابرس این بانکها زیر مجموعه شما بودند و حتی دومعاون وزیر شما اعضای هیئت مدیره این دو بانک بودند.اقای دکتر حسینی شما حتی اساس علم و دانش و تخصص و تجربه مورد نیاز برای احراز عنوان حسابدار رسمی را هم هدف قرار دادید و و با معافیت دائمی برحی از مدیران دولتی از ازمون ورودی معاف نمودید (که در تمامی جوامع حرفه ای دنیا یک شرط اصلی است) و با اینکار خود موجب شدید که هیئت 7 نفره منتخب شما ازمون ورودی را برای نسل جوان انقدر سخت نمایند که و با موانع متعدد روبرو شوند، شما با اصلاح دستورالعمل حتی سابقه حسابرسی مورد نیاز رابرای بعضی از زیرمجموعه خودتان و حسابرسان داخلی شرکتهای بورسی و مدیران مالی شرکتهای دولتی حذف نمودید و امضای طلائی را برای حسابدار رسمی شدن که در حکم یک کارت هدیه شما شهرت دارد ، تبدیل نمودید. در اینکه برخی حسابداران رسمی تخلف داشته و مشمول احکام انظباطی بودند با شما هم عقیده هستیم و این مسئولیت نظارت هم با نمایندگان وزیر محترم در جامعه میباشد ، البته بشر جائزالخطا اسا است همانطوریکی در حسابرسی دولتی بانکها هم این مسئله مورد سول بود
اما از حق نکذیم و باید بگویم که در این 6 سال روحیه جوانمردی که از پهلوان تختی دارید زا از دست ندیدید و در دوکرحله خوانمردی داشتید، یکیار از امضای حکمی نوشته شده بدنه در تخریب شخصیت افراد ، خوداری نمودید و همجنین از امضای حکم زتده بگوری اسقلال حابداران رسمی در 3 مرداد92 خوداری کردید. گه از این بابت سپاسگزار شما هستتیم. البته اقای دکتر طیب نبا این حکم زنده بگوری را در تیر 1394 امضا نمودند.
عباس هشی حسابدار رسمی و عضو هیئت علمی دانشکده حسابداری مدیریت دانشگاه شهید بهشنی (3087403) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۳:۲۳:۰۲
اقای حسینی با این همه کامنت مخالفی که برات گذاشتن اگه حرف نمی زدی بهتر نمود از قدیم قسم حضرت عباس و دم خروس با هم کسی باور نمی کند (3087588) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۳:۴۸:۲۵
برخی مدام از قیمت بالای نفت در زمان احمدی نژاد سخن می گویند
و یکی از دلایلش هم شخص احمدی نژاده
بازار سرمایه ترسوست وقتی متوجه شد ایران در سیاست خارجی کیکن استراتژی رو برگزیده نوسانات با شدت صعودی بالا رفت احمدی نژاد یه سخنرانی میکرد
نفت 20 دلار افزایش میافت
اما از وقتی اقای خوش خنده اومده بر سر کار مدام از دوستی و صفا و محبت دم میزنه و بازار احساس امنیت میکنه لذا نفت با همان شیب صعودی نزول کرد
حالا احمدی نژاد بر فرض محال هم پولا رو به نرخ صد دلار بیجا خرج کرده باشه تازه میشه مثل 50 دلار الان
شما هم مرد باشید و مدام قربون صدقه امریکا نرید تا نرخ دلار بره بالا
اینکه شما ترسویید چه ربطی به احمدی نژاد داره
احمدی نژاد = مرد بهاری= رییس جمهور سال 96
من زمان مرد بهاری خانه دار شدم خانه ای که حتی در رویاها هم نمی دیدم (3087661) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۷:۵۶:۵۵
توليد نفت ايران چند درصد توليد نفت دنيا است و چقدر از نياز نفتي جهان رو برآورده ميكنه؟ خودشيفتگي هم حدي داره! (3089234) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۶:۳۵:۱۷
شما در زمان او خانه دار شدید ولی هزاران نفر دیگر به دلیل طغیان نرخ تورم خانه خراب شدند. مشکل ما اینه که فقط خود را می بینیم و نگاه کلان و ملی نداریم. (3090907) (alef-13)
 
يك پدر ايراني
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۷:۱۹:۴۵
وزيران استانداران مديران كل فرماندارو معاونان آنها كه خيلي ميشوند درهمايشها وسفرهاي استاني دور احمدي نژ را گرفته اند تا روزهاي خوش دوباره تكرار شود وما كه كار نداريم به اين جور جاها مي رويم تا ببينيم كه چه خبر است واينها فكر ميكنند براي حمايت از آنها آمديم يا اصلاح طلبها دل درد ميگيرند نكنه دوبار مردم به اينها راي بدهند آقايان شما شغل براي جوانان ايجاد كنيد تمام مشكلات مردم ازقبيل مسكن بهداشت ازدواج آموزش حل خواهد شد ومردم دوباره به شما راي خواهد دادحالا باسرمايه ي داخلي يا باسرمايه ي خارجي دست هركسي راميبوسم كه كار آفرين است (3088164) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۹:۰۷:۱۲
بدلیل اینکه خود احمدی نژاد لیاقت مقام بزرگی مانند ریاست جمهوری ایران را نداشت اکثر وزرای انتخابی ایشان نیزمانند همین اقای حسینی که فاتحه اقتصاد کشور را خواندلیاقت وزارت را نداشتند اون از معاون اولش وابنهم از وزیر اقتصادش وان ازمعاونانش مانند مشایی وبقایی (3088402) (alef-13)
 
عليارى
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۳:۳۸:۴۵
بعد از انقلاب بزرگترين ضربه را آقاى حسينى به سازمان مالياتى وارد كرد. (3088865) (alef-13)
 
محمدامین حیات مقدم
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۱:۴۴:۵۷
این اقای حسینی طبق کدام اصل اخلاقی اینقدر بی پروا صحبت میکنه.در زمان احمدی نژاد تورم در بخش مسکن بسیار بالا بود و نفس مردم بند اومده بود .پراید به درد نخور از 6 میلیون به 22 میلیون رسید .
ایشان اعلام کردند دولت روحانی در حدود 400 هزار میلیارد تومان پول بدون پشتوانه چاپ کرده این آمار از کجا امده و دولت روحانی میتواند در این مورد گزارش دهد. (3089054) (alef-13)
 
مسکین
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۷:۱۷:۱۴
آقای وزیر سابق چطور شما فکر میکردید با 45هزارتومان میشود مردم را به سمت سرمایه گذاری وتعویض مبلمان هدایت کرد ان وقت با بسته ماکارونی نمیشود امنیت غذایی برقرارکرد(البته نظر بنده این است که هیچکدام عملی نیست) انچه را که ازاین دولت توقع دارید چرا انزمان خودتان انجام ندادید فقط بیرون گود نشستن ولنگش کن را بلدید لااقل یک کارنامه درخشان ازخود نشاندهید بعد کارنامه دیگران را مخدوش فرمایید (3091088) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۲۳:۰۱:۲۲
این آقایان با سیاست های غلطشان کاری کردند که در آن دوره که سیاستها با بی عقلی و احساسات توام بود بسیاری از کارمندان دلار فروش وسکه فروش شدند این را بعینه در اداره شاهد بودم. واقعا برخی دوستان که مانند خاله خرسه هستند چه کردند با اقتصاد این کشور. (3091995) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۰۱:۳۹:۱۰
کسی را که تو دنیا بعنوان دانشجوی اقتصاد قبول نکنن و بشه وزیر اقتصاد ، بهتر از این نمیشه ، حالا اگه از اقتصاد چیزی مونده ، برین خدا رو شکر کنین (3092248) (alef-3)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۰۷:۳۹:۱۳
سلام درود خدا بر مردان بزرگ
قوي دلان و درود خدا بر احمدي نژاد مرد خدا حامي مستضعفان (3092330) (alef-3)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۱۷:۰۰:۵۴
معیار و میزان جیب مردم است ؟نه امار های بانک و نظر سنج های سوری !اگر میگیم مردم مردم؟ بایستی موجودی جیب خودرا با دوسال عمر دولت فعلی نسبت به مشابه دوسال قبل مقایسه کنیم انوقت قضاوت کنند ؟ شیب ملایم پدر مردم دراورند !بعنوان نمونه نان صددرصد گران شده و حبوبات و اجاره مسکن و خودرو و البسه و کرایه تاکسی و خدمات . و بهاء آب و برق - گاز _ ودرکنار ارزش افزوده و ............. این دست آوردی داخلی دولت فعلی و دررابطه سیاست خارجی دادن امتیاز های |پی درپی و عقب نشینی از مواضع اصولی نظام . دست دادن و عکس یادگاری با غرب که دشمن اصلی نظام و مردم ایران هستند . پاسپورت ایرانی ارزشی پیدا نکرد. بلکه دارنندگان پاسپورت در عربستان تجاوز هم شد. در توافق هسته ای بخاطر چند صباحی در مسند قدرت بمانیم و کسب چند تا رای بیشتر ازاین طریق !شیرازه سازمان هسته ای کشور خراب کردند ؟ (3093710) (alef-13)
 
احمد میردامادی
۱۳۹۴-۰۵-۱۴ ۰۹:۰۴:۴۱
آقای حسینی مدعی است که نقدینگی در این 2 سال 320 تا 350 هزار میلیارد یعنی تقریبا نزدیک به 2 برابر رشد داشته لازم به ذکر است : 1- آماری که ایشان از زمان خودشان میدهند و 450 هزار میلیارد را رقم نقدینگی میدانند! یک دروغِ بزرگ است ! لذا بهتر است از همه مردم ایران بخاطر توهین به شعور اجتماع معذرت خواهی کنند! 2- این نقدینگی که نزدیک به 700هزار میلیارد در زمان ایشان بوده و حالا بعد از 2 سال به این رقم فعلی رسیده بخش اعظمش بدلیل پولشویی هایی است که در زمان احمدی نژاد و ایشان بروز کرد و نیز پولهای اختلاسهایی هزاران میلیاردیی است که در این 2 سال برای ضربه زدن به اقتصاد دارند وارد چرخه بازار میکنند. (3094712) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۵-۱۴ ۱۲:۳۷:۰۵
آقای حسینی هردم از این باغ بری میرسد ماشاا.. هرچه زمان می گذزد ابعاد تازه ای از عملکرد دولت پاکدست بروز می کند واقعا شما از مردم شرم نمیکنید با ان عملکرد سیاه 8 ساله باز اظهار نظر می کنیند (3095340) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۸ ۰۶:۰۹:۳۴
تمام صحبت های حسینی درسته و بیشتر نظرات در رد ایشان مملو از توهین و بی منطقیه چون اصلا به اصل ماجرا نپرداختند و فقط سعی دارن بگن چرا ایشان حرف زده (3103010) (alef-3)
 
ناشناسی بهتره
۱۳۹۴-۰۵-۱۸ ۱۶:۵۳:۰۰
اگربرفرض این ارقام رشد نقدینگی که گفتید درست باشد(بازهم برفرض)رشداز480به820 میشود70درصد آن وقت شما چطوری حساب کردید؟راستی بقول اقای احمدی نژاد ازکدام دانشگاه مدرک... (3104641) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.