نظر منتشر شده
۱۱۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 237686
نامه سرگشاده نادران در واکنش به اظهارات اخیر روحانی:
​ «کارنامه عملی» خود در مبارزه با فساد در دولتهای قبلی را برای افکار عمومی منتشر کنید
بخش داخلی الف، 22 مرداد 93
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۲
نماینده مردم تهران در مجلس در نامه‌ای سرگشاده به رئیس‌جمهور از وی خواست تا به عهد خود با مردم و رهبری در​ ​دوری از استبداد رأی، عجله در تصمیم‌گیری و تقدم منافع شخصی بر منافع ملی پایبند باشد.

الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نامه سرگشاده‌ای خطاب به حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در واکنش به سخنان اخیر درباره منتقدان دولت، با اشاره به سخنرانی وی در روز تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری از وی خواست تا به عهد خود با مردم و رهبری در ​ ​دوری از استبداد رأی، عجله در تصمیم‌گیری و تقدم منافع شخصی بر منافع ملی و بستن دهان رقیبان پایبند باشد.

متن کامل نامه نادران به رئیس‌جمهور به شرح زیر است:

​بسمه تعالی

حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای حسن روحانی

رئیس جمهور محترم

با سلام و احترام

در جلسه شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری در روز پنجشنبه ۱۶ مردادماه مطالبی را در خصوص پرونده رانت ۶۵۰ میلیون یورویی اظهار داشته‌اید که در ابتدا بنا به مصالحی قصد پاسخ‌گویی به آنها را نداشتم، با این حال اظهارات شگفت‌انگیز شما در روز دوشنبه در جمع سفرا و نمایندگان جمهوری اسلامی خطاب به منتقدان دولت مرا بر آن داشت تا برای آگاهی افکارعمومی و روشن شدن اذهان مردم شریف کشورم مطالبی را در این خصوص از باب وظیفه امر به معروف و نهی از منکر و عمل به وظیفه نمایندگی ملت شریف ایران خدمت شما ارائه کنم.

جنابعالی روز پنجشنبه در جمع مدیران استانی خود در استان چهارمحال و بختیاری پرونده رانت وزارت صنعت، معدن و تجارت به یک واردکننده را این‌گونه توصیف کرده بودید: «یک وزارتخانه ما شهامت کرد و به مجموعه‌ای گفت که اگر می‌توانید از اعتبار خود هزینه کنید و بار کشتی‌ها را تخلیه کنید و پول شما را دیرتر می‌دهیم و آن مجموعه هم پذیرفت.»

سپس خطاب به نمایندگان مردم که پیگیر این تخلف مورد تأیید دیوان محاسبات بودند فرمودید: « اما در همین زمان عده‌ای اعلام کردند که در این زمینه رانت صورت گرفته و خوردند و بردند و متأسفانه رسانه‌های گروهی هر چند که تعمد نبوده کم اطلاعی کردند. نباید به هر چیزی تکیه کنیم و به شایعه‌ای اعتماد کنیم متأسفانه کسی حرفی می‌زند و آن حرف ناصواب مداوم تکرار می‌شود.»

در ادامه نیز با استناد به این مقدمه نتیجه گرفتید که: «مگر می‌توانند این دولت پاک را لکه‌دار بکنند؟ فساد غرق شده سال‌های پیش را مگر می‌شود با این سر و صداها شست. آنها باید بیایند پاسخ دهند. این دولت اعتقادش بر این است که با رانت، فساد، جناح بازی، حزب بازی و طایفه‌بازی نمی‌توان کشور را به پیش برد.»

در این اظهارات متأسفانه اطلاعات و داده‌های غلط و به تبع آن نتیجه‌گیری‌های غلط‌اندر غلطی به چشم می‌خورد که باید به تک تک آنها پاسخ گفت، که درخور تأمل است:

۱-​ فارغ از همه اسناد و مدارک دال بر تخلف وزارتخانه زیر مجموعه شما در این خصوص، روایتی که شما از ماجرای تعامل وزارت صنعت، معدن و تجارت با این تاجر خاص ارائه کرده‌اید حداقل با قضاوت قطعی دستگاه‌های قانونی نظارت‌کننده بر رفتار دولت یعنی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات متعارض است.

همان‌طور که حتما معاونان و مشاوران شما به سمع و نظر جنابعالی رسانده‌اند دیوان محاسبات بر این باور است، در این موضوع «اعطای امتیاز از سوی وزارتخانه اتفاق افتاده و این تاجر خاص در آن به واسطه امتیازهای اعطایی، سود چشمگیر اقتصادی برده است». معیار و ملاک همه در این موضوع قانون و قضاوت نهادهای قانونی نظام است که در غیر این صورت خودتان بهتر می‌دانید نام و صفت قوه مجریه‌ای که از یک سو خود بر مسند نظارت و قضاوت بنشیند و از سویی دیگر نظارت قوه مقننه را برنتابد در ادبیات مرسوم سیاسی دنیا چیست.

۲- در این سخنرانی فرموده‌اید که کشور نیاز به ذخایر داشت و از همین جهت یک وزارتخانه شهامت کرد و مجوز واردات را به یک تاجر داد. اینکه کشور در آن مقطع نیاز فوری به ذخایر داشت حرف درستی است، اما آیا دولت باید نیازها و ذخایر کشور را بر اساس داشته‌های یک تاجر خاص تعیین کند یا راهبرد صحیح و غیر مفسده‌انگیز در این موضوع عکس آن است؟

۳- در ادامه به نقد رسانه‌ها پرداخته‌اید که چرا حرف به زعم شما ناصواب نمایندگان مردم را در خصوص پیگیری این پرونده به گوش مردم می‌رسانند و آن را تکرار می‌کنند. دولت‌های قبل نیز در موراد مشابه راهی را در پیش گرفتند که اکنون شما در اواسط آن هستید. درخواست از رسانه‌ها برای سکوت در برابر نقایص و خطاهای دولت و دولتمردان نتیجه‌ای جز حساسیت بیشتر افکارعمومی بر این موارد نخواهد داشت.

رسانه‌های مستقل و عدالت‌خواه و همچنین نمایندگان ملت نیز بنا به قواعد بدیهی مردم‌سالاری از اوامر شما در این زمینه تبعیت نخواهند کرد و همچنان به نقد مشفقانه و دلسوزانه خود برای هدایت دولت به راه صواب ادامه خواهند داد.

۴- در ادامه نیز دولت خود را «پاک» نام نهاده‌اید. البته شما اولین دولتی نیستید که در مقابل منتقدان عدالت‌خواه خود، مدعی پاک بودن می‌کنید، رئیس‌جمهور پیشین که شما بر گرده نقد او موفق به دریافت اعتماد مردم شدید نیز همین ادعا را داشت. «پاک‌ترین دولت تاریخ» را که از یاد نبرده‌اید؟ حاصل آن تقابل‌ها با منتقدان مشفق و عدالت‌خواهان دلسوز دولت و ملت به کجا رسید؟ شما که بیش از دیگران باید از رفتار دولت و دولت‌مردان پیشین خود درس بگیرید. نظر شما درباره میزان پاکی دولت قبل در این زمینه چیست؟ جلوگیری از اظهارنظر منتقدان نیز نظر آیندگان درباره دولت شما را بر همان مدار خواهد برد.

۵- عجیب‌ترین و دردآورترین قسمت این سخنان نیز آنجاست که مجموعه اقدامات نمایندگان عدالت‌خواه برای جلوگیری از تکرار و گسترش فساد در دولت شما که در پیگیری پرونده ۶۵۰ میلیون یورویی نمود داشته را به تلاش برای زدودن فساد دولت قبل متهم نموده‌اید. اولین سؤالی که در این زمینه به ذهن می‌رسد این است که شما در همه ۸ سال دولت قبل و در اوج مبارزه عدالتخواهان با مفاسد دولت گذشته کجا بودید؟ آیا بهتر نیست ​​«کارنامه عملی» خود در حوزه مبارزه با فساد در دولت‌های قبلی تا پیش از ورود به کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری را برای افکارعمومی منتشر کنید.

۶- آیا جز این است که نمایندگان پیگیری‌کننده پرونده رانت ۶۵۰ میلیون یورویی همان چهره‌هایی هستند که علیرغم همه فشارهای رقیبان و ناهمراهی‌های دوستان، با همه مظاهر فساد در دولت قبل مبارزه کردند؟ آیا جز این است که فصل مشترک مبارزه با فساد در همه دولت‌های قبلی همین افرادی هستند که اکنون کمر به پیگیری و مبارزه با فساد در دولت شما بسته‌اند؟

۷- کاش در این مسیر این قدر که از مشاوران و وزرای خود حرف شنوی دارید به سخنان منتقدان دلسوز خود هم گوش فرا می‌دادید و تلاش آنان برای دور کردن مفسدان از دولت نوپایتان را با حسن نظر ارزیابی می‌کردید.

۸-​ ​با این حال اگر فکر می‌کنید که با این توپ و تشرها و اتهام زنی‌ها به عدالت‌خواهان می‌توانید آنها را از میدان مبارزه با فساد برانید، سخت در اشتباه هستید. آن مرد که کابینه را خط قرمز خود می‌دانست و آن دیگری که منتقدان را متهم به بحران‌سازی‌های ۹ روزه می‌کرد و آن بزرگواری که مخالفان خود را دشمن پیامبر می‌دانست، از این روش‌ها و تهدیدها سودی نکردند، شما هم سودی نخواهید کرد.

۹- در ابتدای نامه عرض کردم که انگیزه نگارش این نامه و پاسخ مکتوب به اظهارات شما درباره پرونده رانت ۶۵۰ میلیون یورویی، سخنان شگفت‌انگیز روز گذشته شما درباره منتقدان بود.

شنیده‌ام که منتقدان را «بزدل»، «ترسو» و «لرزان» نامیده‌اید و آنها را به جهنم حواله داده‌اید. شما که یک «حقوقدان» هستید باید بهتر از سرهنگ‌ها بدانید که این اظهارات و این توهین‌ها چه بار حقوقی خواهد داشت و کیفر چنین اتهامات و توهین‌هایی برای یک شهروند قانونی کشور چیست.

۱۰- مردم به عنوان قاضی بی‌طرف و البته مظلوم شاهد همه رفتارها و گفتارهای ما هستند و آن را در حافظه تاریخی خود ثبت و ضبط خواهند کرد. ​​برای کسی که با دشمنان این ملت بازی «برد-برد» تعریف می‌کند و به دنبال «قول احسن» در تعامل با بیگانگان است، حیف است که با منتقدان دلسوز و عدالت‌خواهان برخوردهای خشن و آنتاگونیستی داشته باشد و در پیش چشمان حیرت زده مردم بازی «باخت-باخت» را با منتقدان پیش بگیرد. آیا عدالت‌خواهان و منتقدان شما حتی به اندازه دولت‌مردان آمریکا نیز برای شما قابل احترام نیستند تا در برابر آنها هم از به کارگیری ادبیات سخیف و دور از شأن نفر دوم نظام اسلامی پرهیز کنید؟

۱۱-​ ​آیا جز این است که در این شرایط سخت اقتصادی و محدودیت‌های معشیتی برای مردم عزیز و در شرایطی که دشمنی دشمنان ایران عزیز بیش از هر زمان دیگری در پیش روی ما قرار دارد، تشدید اختلافات خودساخته و ​​دفاع هزینه‌ساز از فساد، تشدیدکننده اختلافات قوا و مسئولان نیست؟ در شرایطی که لزوم هماهنگی و همراهی مسئولان در برنامه‌ریزی و اجرای سیاست‌های درست اقتصادی و مبارزه با فساد برای خروج از رکود بیش از همیشه احساس می‌شود، این چنین سوء برخوردهایی با منتقدان دلسوز چه نتیجه‌ای خواهد داشت؟ ما و شما در کنار وظیفه همیشگی خود در مبارزه عملی و حقیقی با فساد، این روزها باید در کنار یکدیگر به فکر بودجه سال آینده کشور، برنامه‌های بلند مدت و همچنین تحقق اقتصاد مقاومتی باشیم.

۱۲- با این همه در پایان شما را نه به نصایح امام راحلمان و رهبری فرزانه انقلاب و نه حتی به توصیه‌های بزرگان دین چون امیرالمومنین در نحوه برخورد حاکمان با مردم و منتقدان که به سخنان خود شما در ۱۲ مرداد سال گذشته در مراسم تنفیذ ارجاع می‌دهم که گفتید: «من سنگینی بار رأی و تنفیذ را حس می‌کنم و تنها و تنها به خدا پناه می‌برم و از او خالصانه درخواست می‌کنم که این بنده حقیر خود از کبر و غرور و بخل و حسد رها و دور کند؛ ​​از استبداد رأی، عجله در تصمیم‌گیری و تقدم منافع شخصی بر منافع ملی و بستن دهان رقیبان به خداوند پناه می‌برم. از خداوند متعال می‌خواهم که فراموش نکنم آنچه را که بر پیشینیان رفته است.»

والعاقبه للمتقین...

الیاس نادران

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی

۲۱ مرداد ۱۳۹۳​
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۰۹:۲۹:۲۷
آقای نادران گلی به جمالت
برای ریس جمهور قبلی هم نامه نوشتی؟ (2307534) (alef-13)
 
مهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۱:۴۰:۱۴
باشه ننوشت
اما حداقل اون آقا ادعاش نمی شد که من خیلی با ادبم
جهت یادآوری
«اینکه با فرافکنی مشکلات را به دیگران نسبت دهیم و به دیگران لجن‌پراکنی کنیم که کاری ندارد. ادبیات رئیس جمهور باید همراه با اخلاق و ادب باشد و نباید بی‌دلیل به دیگران تهمت بزنیم... وقتی افرادی که مسئولیت‌های سنگین دارند اخلاق را زیر پا می‌گذارند، آنوقت اعتماد عمومی از بین می‌رود... ما باید آستانه تحمل خود را افزایش داده و از نقد و انتقاد نهراسیم و...»
.
.
.
.
.
جملات یاد شده فقط بخشی از انبوه اظهارنظرهای قبلی جناب آقای روحانی است که بارها و بارها در «مذّمت فرافکنی»، «نسبت دادن مشکلات به دیگران» و به قول ایشان «لجن‌پراکنی علیه منتقدان»، «تهمت بی‌دلیل به این و آن»، «ضرورت افزایش آستانه تحمل مسئولان»، «نیاز دست‌اندرکاران نظام به اخلاق مداری» و... ایراد کرده‌اند! (۱۸‌اردیبهشت و ۱۵ خرداد ۹۲ و...). (2308004) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۱:۵۸:۲۸
ادعاش نمیشد؟؟؟؟ احمدی نژاد ادعاش نمیشد؟؟؟؟؟ انصاف نداشته ات رو... (2308111) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۲:۱۹:۴۹
جناب مهر نکته چیز دیگریست، اینکه آقای نادران به ادبیات رئیس جمهور انتقاد داشته باشند یک مساله است، و پرسش در عملکرد گذشته یک مساله دیگر. شما شاید یادتان رفته باشد، ولی‌ جناب نادران یادشان که نرفته نطق پیش از دستور خودشان را در حمایت از برنامه‌های اقتصادی "برادر بزرگوارشان، آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد" (2308245) (alef-13)
 
آزاده
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۲:۲۷:۳۶
در عوض اون آقا ادعای مدیریت جهانی داشت، در حالی که همه میدونن توانایی مدیریت یک مجموعه ی ساده هم نداره! اشتباه ملت ایران در روی کار اومدن اون آقا در تاریخ ایران و منطقه ثبت خواهد شد تا عبرتی باشه برای دیگران. (2308276) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۲:۵۷:۲۲
باشه پس بیاد درباره ادعای مدیریت جهانیش حرف بزنیم
این موضوعات رو از هم تفکیک کنیم (2308503) (alef-13)
 
مقداد
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۲:۲۹:۰۸
اتفاقا آقای احمدی نژاد همیشه دم از ادب و عدالت و مهرورزی و دوست داشتن و انتقاد پذیری می زد .ولی در عمل هیچ کدام (2308283) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۲:۳۰:۲۷
ادعای ادب نداشت اما تا دلت بخواد ادعای پاک دستی و عدالت داشت (2308289) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۲۳:۰۴:۵۸
یک تار موی احمدی نژاد به تمام دولت روحانی می ارزید (2310282) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۶:۳۴:۰۴
من هم با آقای نادران موافقم ، ایشان و مجلس کارنامه مبارزه با فساد در دولتهای قبلی را منتشر کنند که مردم ببینند نمایندگانشان واقعا نماینده چه کسانی هستند. (2309429) (alef-10)
 
رانت ممنوع
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۱:۴۵:۱۷
رانت ممنوع ... (2308026) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۲:۵۰:۳۲
جناب نادران
کارنامه خود شما چیست؟
ما که حختی یک جمله هم از شما راجع به این قضیه ندیده ایم
بعد چطور شده الان فسا مهم شده؟دولت قبل چرا ساکت بودید؟
توضیحاتی بدهید بد نیست (2308452) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۵-۲۳ ۰۸:۲۰:۵۱
سلام
عزیز من شاید اون موقع شما اهل مطالعه نبودید ، شاید هم آقای نادران و توکلی رو نمیشناختید ، شاید هم .... اصلا بی خیال ، یه جستجو تو اینتنت داشته باشید ببینید آقای نادران تا پای محاکمه هم رفتند برای مبارزه با مفاسد دولت آقای احمدی نژاد . بد نیست گاهی کمی با انصاف باشیم .
شاد باشید (2310704) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۴ ۰۱:۴۱:۱۱
شکایت الیاس نادران از محمد رضا رحیمی را به یاد نداری (2312569) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۳:۰۱:۳۲
شما خیلی باحالید. روحانی فحش داده، یقه احمدی نژاد رو میخوایید بگیرید. فرافکنی تا کی؟ (2308523) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۳:۴۵:۳۰
من از حرف های رییس جمهور شوکه شدم (2308710) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۳ ۱۱:۳۱:۴۳
من که از لذت مردم و الان از بهشت پیام میدارم (2311044) (alef-3)
 
مصطفي
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۳:۵۰:۱۲
در پاسخ به كامنت اول:
پيگيري دكتر نادران از فساد كابينه دولت احمدي نژاد (رحيمي و...) يادتون رفته؟!
انتقاد از احمدي نژاد و ممنوع التصوير شدن آقاي نادران در دولت قبل يادتون رفته؟!
اعترضات پياپي ايشون از عملكرد دولت در صحن مجلس يادتون رفته؟!
افشاگري هاي پياپي ايشون از وضعيت بودجه و عملكرد اقتصادي يادتون رفته؟!
و... (2308750) (alef-10)
 
آرش
۱۳۹۳-۰۵-۲۳ ۱۱:۴۰:۲۲
چه فایده ای برای ملت داشت نماینده که فقط نباید حرف بزنه .باید از حقوق ملت تا ابد دفاع کنه.چرا الان نمیرن حق ملت را از دزدان بیت المال پس بگیرن؟ (2311076) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۳:۵۴:۵۷
بنظر میرسه یه عده فقط به این سایت سر میزنن تا مثبت و منفی بدن و وقتی میبینن منفی نداره شاکی میشن اساسی
تعداد مثبت و منفی به یک نظر که افرادی خودشونو بخاطرش اینقدر زحمت میدن و یا بر اون اساس فخرفروشی میکنن، هیچی رو ثابت نمی کنه. منطق و استدلال ملاکه، نه لایک!
بعضی موسسات یا دانش کاه ها اتاق آزاد و خالی زیاد دارن، کامپیوتر و آدم بیکار کلیک زن هم به وفور هست
لایک ها رو میشه مصنوعی بالا برد. اما اگر کسانی دست به این کار بزنند، دلیل چیزی نیست مگر تقلب و نادرستی. خود دانید (2308788) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۳:۵۷:۴۵
ننوشتند اما بارها موضوع سوال از رئیس جمهور مطرح شد (2308811) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۵-۲۳ ۰۹:۵۰:۱۵
احمدي ن‍ژاد فحشش به خارجي ها بود و ادبش به ايراني ها.
روحاني برعكسه (2310796) (alef-10)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۰۹:۳۶:۰۲
حتما رئیس جمهور در جوابش می گوید : به جهنم!!!!!! (2307552) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۰:۰۴:۲۹
تذکرات کاملا بجا و مستدل بود آقای روحانی ظاهرا در چنبره مشاوران نا اهل گرفتار شده و برای خلاصی از آن عصبانی شده و حرفهای نپخته میزند بهتر است یکبار دیگر درخواست خود را از خداوند متعال در بند 12 بدقت مرور کند تا انشالله به مسیر اصلی برگردد. (2307614) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۲:۳۴:۱۶
باشه بهش میگم امر دیگه نداری؟ (2308322) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۳:۲۸:۲۹
روحانی فریاد ملت است (2308627) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۰:۱۴:۱۹
جناب نادران
با سلام
انتقاد همیشه حق قانونی اصولگرایان بوده لطفا از سایرین انتظار کارهای پر خطر نداشته باشید (2307647) (alef-13)
 
بهار
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۰:۱۷:۰۷
حرف زدن آسان است،آقای نادران شما هم گزارش عملکرد موثر در مبارزه با فساد بدهید.شما چه کردید؟گاهگاهی حرفی زدید بحثی گشودید و ... بعد دیگر خبری نشد چرا؟ (2307654) (alef-13)
 
مودی
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۲:۵۴:۴۶
از سر بی خبری حرف میزنید آقایان توکلی و نادران و چند نماینده دیگر مجلس پای ثابت تمام پیگیری ها و سخت گیریها در مبارزه با مفاسد اقتصادی و سیاسی بوده اند چه در دولت گذشته و چه این دولت .... به جای این حرفهای بی منطق حداقل اگر مرد انتقاد بجا نیستید لااقل سکوت کنید (2308489) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۷:۳۰:۴۲
بی خبر شما هستید که موضع گیری های دو سال آخر توکلی و نادران را که منطبق با گرایش های سیاسی و عدم تمکین های احمدی نژاد به اصولگرایان بود را به تمام عمرشان تعمیم داده اید و آنها را پرچمدار مبارزه با فساد خوانده اید. (2309573) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۰:۲۷:۵۲
با سلام درود بر چنین نماینده منتقد خدا کند تعدادی از همچنین نمایندههایی ساکت نباشند وبیشتر از این در مقابل مردم مسئولیت خود رارها نکنند چون بعنوان نماینده مردم از بیت المال حقوق دریافت میکنندوباید در مقابل خداوند جواب پس بدهند انشالله روزی رسد تا ما بتوانیم خداوند را حاضر د رهمه کارها ببینیم (2307705) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۰:۲۹:۵۰
بنده از جناب نادران می پرسم
در زمان اعطای امتیازها و بذل و بخشش نفت مردم به بابک زنجانی شما کجا بودید؟ (2307713) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۲:۳۹:۳۷
مثل اینکه یادت رفته زنجانی با نامه توکلی و نادران به رییس قوه قضاییه دستگیر شد!؟ (2308368) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۳:۳۳:۱۱
لابد دولت روحانی و مهندس زنگنه هم خدایی نکرده هیچ‌کاره بودند در این قضیه؟
پیش از روی کار آمدن دولت روحانی، دوستان خبر نداشتند؟ (2308653) (alef-10)
 
رمضانی
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۰:۳۱:۴۹
سایت محترم الف و جناب آقای توکلی یقین بدانید که قادر نخواهید بود آقای روحانی را زیر سوال ببرید چونکه مردم بسیار به ایشان اطمینان دارند و پشتیبان رئیس جمهور هستند. من به عنوان یک شهروند عادی بیشتر از شما در میان مردم هستم و مردم از برخورد رئیس جمهور با منتقدان مذاکرات هسته ای خشنود بودند.پس تشویش اذهان نکنید. (2307721) (alef-13)
 
آزاده
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۲:۳۱:۳۴
دقیقاً! جالبه که چند روزه سایت الف به طور مشکوکی تصمیم گرفته به هر قیمتی رئیس جمهور رو بکوبه! خیلی دوست دارم بدونم علت چیه! گاهی فکر میکنم رسالت ایشون شده مخالفت و انتقاد، خواه به جا باشه یا نابه جا. آدم یاد بعضی منتقدین فیلم میفته که انگاری قراره از همه ایراد بگیرن تا خودشونو بزرگتر نشون بدن.
آقای توکلی، لطفاً دقت کنید سایت الف اگه مخاطب داره به خاطر همراهی شما با مردم در زمان دولت قبلیه. اگه الان بخاید از مردم فاصله بگیرید، شک نداشته باشید خواننده هاتون برمیگردن به وضعیت قبلی! (2308297) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۳:۱۶:۳۵
احسنت.
اما یادتون باشه ما نباید تحت تاثیر این سایتها قرار بگیریم. خیلی راحت میشه خیلی چیزها را فهمید.
مثل همین چیزی که شما فهمیدی. (2308588) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۲:۴۰:۱۸
انصاف نداری. وگرنه جواب استدلال رو با استدلال می دادی نه با شعار. (2308377) (alef-13)
 
نادر
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۰:۳۶:۵۴
من موندم اینا چرا دوره قبلی این حرفا رو نمیزدن (2307741) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۲:۴۴:۱۲
مهم اینه که همیشه از دو گروه سیاسی آدم باشه تا از طرف مقابل انتقاد کنه
این به نفع من و شماست
به شما چی میرسه از حمایت کورکورانه
متاسفانه فساد در این مملکت ریشه کرده
من خودم افکارم به اصلاح طلبان نزدیکتره اما بابام که نیستن الکی ازشون دفاع کنم
خوشحال باش که منتقدا هستن حتی با مقاصد سیاسی این در نهایت به نفع من و شماست (2308410) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۳:۵۲:۵۱
دوست عزيز انگار شما تازه وارد فضاي اينترنت شدي!. سالهاي گذشته سايتهاي خبري رو چك ميكرديد!!؟
بابا يه نفر كه مشهور به مبارزه با فساد در همه دولتها باشه همين دكتر نادرانه (2308770) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۳ ۱۱:۵۵:۱۵
سلام عزیز من معلومه انتخابات نزدیکه و باید مطرح بشن !!!! (2311129) (alef-3)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۰:۳۹:۴۹
نادران در مورد زنجانی بفرمایید . (2307758) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۲:۴۱:۲۸
جوابتو تو یکی از پاسخهای بالا دادم. (2308381) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۲:۴۵:۳۱
متاسفانه امثال زنجانی ها در دوران هاشمی رفسنجانی رشد و نمو کردند . خصوصا" این بابک زنجانی در دوراه ریاست دکتر نوربخش - در دولت هاشمی - راننده دکتر نوربخش بود و اقدام به فروش دلار در بازار می کرد و با انجام این قبیل کاره میلیونها تومان در دهه هفتاد سود کرد ... (2308421) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۳:۱۲:۵۸
چرا در دوران هاشمی؟ سال 83 تو کیش آدامس بسته بندی میکرده رفیق اون راننده بودن و غیره رو خودش از خودش دراورده به نظر تو سال 70 به یک سرباز 20 ملیون دلار پول میدن هر روز تو وانت ببره بازار آب کنه؟ خدا عقل رو نمیدونم برای چی به بعضیا داده (2308570) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۰:۴۰:۱۳
نادران : "در شرایطی که لزوم هماهنگی و همراهی مسئولان در برنامه‌ریزی و اجرای سیاست‌های درست اقتصادی و مبارزه با فساد برای خروج از رکود بیش از همیشه احساس می‌شود، این چنین سوء برخوردهایی با منتقدان دلسوز چه نتیجه‌ای خواهد داشت؟"

جناب نادران لازم است یک بار دیگر جمله اعتراضی رئیس جمهور را بخوانند تا متوجه شوند خطاب ایشان به منتقدان اقتصادی نبوده وتنها برخی (نه همه)!معترضین توافق هسته ای را خطاب کرده اند !
روحانی : "عده‌ای شعار می‌دهند ولی بزدل سیاسی هستند. هر وقت که مذاکره می شود عده ای می‌گویند که ما می‌لرزیم؛ "خب به جهنم. بروید یک جایی که نلرزید".
جناب نادران شما یک فرد سیاسی هستید ومی دانید هر کلمه جا ومخاطب خود را دارد پس آنها که در ارتباط با مذاکرات هسته ای کلمه می لرزیم را به کار برده اند امروز جوابشان را گرفته اند پس لزومی ندارد شما به تلاش در تعمیم این کلام به عامه مخالفان بر آیید !!! (2307761) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۲:۴۲:۴۶
آقای روحانی به طور واضح به رانت اعطا شده توسط نعمتزاده و سیف پرداختند. چرا خودتان را به نفهمیدن می زنید. موضوع نامه نادران هم عمدتا رانت 650 میلیون یورویی است. (2308392) (alef-13)
 
مرتضي
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۰:۴۴:۴۰
آقاي نادران همه مي دونند كه اين نامه شما جهت خيرخواهي براي مردم نيست و فقط اهداف سياسي رو دنبال ميكنه. آقاي روحاني حرف دل مردم را ميزند (2307776) (alef-13)
 
مراد
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۰:۵۰:۵۰
لطفا اجازه ندهید احمدی نژاد دیگری با روحانی ساخته شود که متإسفانه علائم ظاهری نگران کننده است. دکتر روحانی منتقدان خویش را بدتر و توهین آمیز تر از محمود به سخره و تهدید می گیرد. (2307788) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۳ ۰۶:۵۲:۲۶
خطاب روحانی واضح و مشخص بود به چه کسانی هست یعنی شما متوجه نشدین؟ (2310635) (alef-10)
 
شهروند تهرانی
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۰:۵۶:۱۵
آیا جز این است که نمایندگان پیگیری‌کننده پرونده رانت ۶۵۰ میلیون یورویی همان چهره‌هایی هستند که علیرغم همه فشارهای رقیبان و ناهمراهی‌های دوستان، با همه مظاهر فساد در دولت قبل مبارزه کردند؟ آیا جز این است که فصل مشترک مبارزه با فساد در همه دولت‌های قبلی همین افرادی هستند که اکنون کمر به پیگیری و مبارزه با فساد در دولت شما بسته‌اند؟

لب کلام همین بند است. احسنت آقای نادران. بنده به عنوان یک شهروند از آقای روحانی که او را واقعا رییس جمهور خود می دانم انتظار دارم با سینه ای گشاده ای عبارات صحیح را بخوانند و اقدام به تصحیح رویه های نادرست در دولت خود نمایند. (2307805) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۱:۰۰:۰۵
جناب نادران شما هم براي مردم توصيح دهيد كه در اين مدت كه نماينده هستيد چه مشكلاتي از مردم را رفع كرديد البته شما در مورد بورسيه حرف نزديد كه چرا پيگيري نمي كنيد (2307819) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۱:۱۰:۱۷
قطعا روی صحبت آقای روحانی بادلسوزانی چون شما نبوده است. ضمن عدم تایید ادبیات رئیسجمهور ، برخی هستند که سنگ اندازی می کنند و جهنم حق آنهاست. (2307858) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۲۰:۰۹:۳۷
جهنم حق بی ادبان است . (2309963) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۱:۱۲:۵۳
انسان باید منصف باشد. روحانی مرد مبارزه با فساد نیست. (2307867) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۲:۰۱:۵۴
روحانی با عامل فساد در حال مبارزه است. (2308136) (alef-13)
 
آزاده
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۲:۳۷:۴۵
مارزه با فساد اصولاً ربطی به وظایف رئیس جمهور نداره. مگه مملکت ما یه کشور بدوی بدون تفکیک قوا ست که هر کسی هر وظیفه ای خواست برای خودش تعریف کنه؟!! رئیس جمهور اگه ذره ای سواد داشته باشه، برای خودش چنین وظیفه ای قائل نمیشه. همین که خودش عامل فساد نباشه و جلو فساد کابینه و منصوبانش رو بگیره کافیه. هرچند این دلیل نمیشه در مقابل افرادی که به دروغ دم از مبارزه با فساد میزنن جبهه نگیره. (2308349) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۱:۱۴:۴۷
اینجا که می گوید آقای روحانی :در مفابل فساد های گسترده دولت قبل شما چه کرده اید ؟ راست می گوید ! (2307872) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۲:۴۳:۳۶
خودش چه کرده بود؟؟ (2308405) (alef-13)
 
ادیب
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۱:۱۴:۴۸
خیلی خوبه که نمایندگان مجلس دوباره جون گرفتند و می توانند اینگونه صحبت کنند.انشاء الله این حق هم برای مردم عادی یک روز قائل شوند! (2307873) (alef-13)
 
شاهرخ
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۱:۱۶:۰۶
با کمال احترام وارادت به آقای نادران مردم امروز دیگه مثله مردم 20 سال پیش نیستن و خودشون و به قول آقای نادران معیار و بهترین قاضی هستن و آقای نادران مطمئنا می دونن مردم بیست سال پیش هم قضاوت می کردن ولی امروز به لطفه منابع خبری رایگان مانند اینترنت و یا ماهواره هرکس می تونه منش یک فرد سیاسی رو از کودکی از دها رفرنس جستجو و نتیجه گیری کنه که بیست سال پیش همه منابع خبر رسانی ما محدود به تعداد انگشت شمار روزنامه که کمتر از 5%مردم می خوندند وشبکه یک و دو صدا سیما که 90% مردم میدیدن و می شنیدن بود پس آقای نادران صحیح فرمودند مردم قضاوت می کنند ولی جناب نادران باید هوشیار باشند در نگارش ویا سخن چون نوع قضاوته مردم اون دوران با آلان بسیار فرق کرده و مردم ما بسیار مطلع تر و فهیم تر از سابق مطالب رو باور ویا رد می کنند...............

جناب آقای نادران عزیز! امروز دیگه مردم معیار و محک یک سیاست مدار را مبارزه با فساد ویا رانت خواری نمی دانند و پذیرفته اند که این پدیده نیز مانند بسیاری از نماد های زشت اجتماعی و اخلاقی که زشتی و نکوهشش رنگ باخته دیگر مردم را بی تفاوت کرده است مانند پدیده های طلاق اعتیاد و فحشا و.......... و مردم باور هایشان دیگر مانند قبل نیست که اگر چنین بود ایران تا این حد در آمارهای منفی جهانی از مسائل اجتماعی اخلاقی و فرهنگی مانند فساد اداری دزدی تصادف و طلاق و بزه کاری های مختلف و غیره رتبه بالا و قابل تاسف کسب نمیکرد!!!!!!!!!!!!!!

امروز مردم باور دارند محال است رانت خواری و فساد را بشود خذف کرد و باور دارند مدعیان و افشا کنندگانه رانت و فساد جز برای پائین کشیدن و ضعیف کردنه مجریان در طی طریق، هدفی جز کسب کرسی در آینده ندارند........
امروز مردم ایران باور کرده اند و پذیرفتند مدعیانه مبارزه با فساد و رانت خودشان بزرگترین دغدغه و مانع مبارزه با فساد هستن و چطور می شود بر غیر این باور بود وقتی هر دفعه رکورد های فساد و رانت خواری در منازعاته سیاسی جهته پائین کشیدنه رقیب از سوی رقبا عنوان ملا میشه و کسی حس در نمی کنه گزکی به فاسدان وارد میشه.............
امروز مردم باور دارند و پذیرفتن فساد جز سیاست شده و کم اقبال ترینه گروه های سیاسی کسانی هستند که ادعای بالای مبارزه با فساد دارند و همواره خواستار بحران و فضا سازی جنگی با دنیا و از همه مهمتر ترساندنه مردم و ایجاد یاس و ناامیدی هستن......

امروز همه مردم هم روحانی و سیاست های ایشان رو در گذشته و افراط و تفریط گری و خسارتهای وارده از سیاست های ایشون رو هماننده شما می دانند و لی تنها دلیل که موجب اقبال ایشون شد فقط و فقط ایجاد امید در اوج ناامیدی بود و بس (2307880) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۱:۱۶:۴۹
با سلام
به نظر بنده حقیر درواقع بازی حرکت به جلو رو آقای رییس جمهور پیش کشیدن.
وقتیکه اون اتفاق چشمگیر در گذشت100روزه در اقتصاد تحقق پیدا نکرد.
وقتیکه در بحث هسته ای دعوا سر غنی سازی وسانتیفیوژ و... نیست بلکه دعوا بین تقابل غرب با اسلامیت نظام مطرح شده.
وقتیکه اوضاع سیاسی به دوران چند دستگی وجلوگیری از انسجام میرسه.
و هزاران اما های دیگر درسطح جامعه ایجاد شده بهترین دفاع برای موقعی که گند کارها پیش بیاید حمله وهجوم به طرف مقابل بهترین راهکاره . راهکاری که مارا به یاد دولت گذشته میرسانه .
حداقلش دولت گذشته ابداع گر نبود وادعای ترک شیوه وروشهای ناگوار دولت گذشته را نداشت.
البته اینجا تکلیف خواص دلسوز بیشتر احساس میگردد از جمله اینها به زعم بنده دکتر توکلی که هم مورد قبول اصلاح طلب وهم اصولگرای(متعادل) هستند که (2307882) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۱:۱۹:۲۷
انشالله که آقای روحانی دیگر این توهین ها را تکرارنکندچون صد درصد به ضرر خودش هست . به اوباما که دشمن وشیطان حرامزاده است احترام میگذارد امابه ملت دلسوز خود و رزمندگان 8سال دفاع مقدس وایثارگران وخانواده های شهدا که از جمله ی منتقدین دولت هستندو صددرصد دوست دارند که دولت اشتباهات خود رابه حداقل برساند بدترین توهین هارا نثارشان می کند .متاسفیم. (2307890) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۲:۴۴:۵۷
تو ادب داری که به فردی تهمت حرامزادگی میزنی؟ حیف جهنم برای شما (2308412) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۱:۲۴:۱۹
نادران تشکر (2307919) (alef-13)
 
mahdi
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۱:۲۴:۴۰
الف بسه دیگه با زدن این خبرها خواسته یا ناخواسته داری دولت رو تضعیف میکنی (2307920) (alef-13)
 
محمدنبی
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۱:۲۹:۵۸
درود بر الیاس نادران ....الحق که رسالت نمایندگی رو به جا آوردی خدا خیرت بده (2307947) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۱:۵۴:۴۲
نه بابا
پس کجا بود این نماینده ..


زمانی که بورسیه غیر قانونی گرفتند نمایندگان

زمانی که نفت مملکت رو فروختند


و....

فعلا همه مردم میدونند که این حرفها به خاطر مردم نیست به خاطر منافع شخصی است و سیاسی کاری است


ما مردم دیگه به نمایندگان مجلس اعتماد نداریم (2308088) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۱:۳۰:۰۲
شما اگر راست می گویید از بورسیه های غیرقانونی دولت قبل تبری بجویید. (2307949) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۱:۳۰:۲۳
خودت چی کار کردی ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2307952) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۲:۴۵:۰۴
معلومه که سال تا سال سایتها رو نمی خونی! هر بچه ای میدونه که نادران و توکلی و مطهری جلوی دولت قبل واستاده بودن. (2308415) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۵:۲۶:۳۷
اولین با سایت باز تاب بود که به خاطر این مسله باز داشت شد وسایت منحل شد (2309215) (alef-10)
 
حمیدی
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۱:۳۱:۱۴
اونایی که می لرزند ؛ برن یک جای گرم تا نلرزند . (2307960) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۱:۳۷:۵۵
جناب اقای نادران
شاید همه حرفهای شما راست باشد ولی متاسفانه مردم مجلس فعلی را به سبب کوتاهی در برخورد با مفاسد دولت گذشته در وضعیت کنونی کشور مقصر میدانند و به نمایندگان آن به هیچ عنوان اعتماد ندارند میخواهید باور کنید میخواهید باور نکنید.
هر روز یک مساله جدید رو میشود بنزین، روغن پالم، تامین اجتماعی ، مطالبات معوق ، ضعف سیاست خارجی اینها هزینه هایی بر دوش این مردم نهاده که اعتماد را سلب کرده مردم باور نمیکنند نماینده ای که آن همه مشکل را دید و سکوت کرد حالا نگران رانت و این جور مسایل باشد. راهکار آن است که نمایندگان محترم صادقانه توبه کنند و از شغل خود استعفا دهند و دیگر گرد کارهای سیاسی نگردند و اموال خود را از همه رانتهایی که گرفته اند پاک کنند آنگاه حرفهیشان باور پذیر خواهد بود مشکل ما احمدی نژاد و روحانی نیست مشکل ما نا کارآمدی مجلسی است که روزی در راس امور بود. (2307993) (alef-13)
 
اکبری
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۲:۱۸:۴۰
درود بر حرفت کاش همین حرف شما بشه تیتر این سایت با طلا باید نوشتش (2308233) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۳:۱۰:۵۷
تیتر باید کوتاه باشد عزیز! (2308559) (alef-10)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۱:۴۰:۳۸
شیر مادرت حلالت،بالخره یکی حرف دل ما زد که خودش هیچ شایبه ای نداره و نمیشه از میدون بدرش کرد (2308007) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۲:۰۶:۴۷
شایبه ندارد؟ از ایشان بپرسید چرا در مورد بورسیه غیرقانونی اطرافیانش سکوت کرده است؟ (2308171) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۱:۵۱:۰۴
بعضی از نمایندگان شجاع تنها شجاعتشان از مو از ماست کشیدن ریییس جمهور هاست.فقط همین را بلدند.شما به غیر از نقد و گله چه کاری برای ملت انجام داده اید؟از کارهای عملیتان بگویید (2308062) (alef-13)
 
سيد
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۱:۵۲:۴۸
جناب آقايان نمايندگان محترم و يكصدا،
آيا زمان آن فرا نرسيده است كه مردم تهران و سرتاسر كشور از شما نمايندگان سوال كنيم در هشت سال گذشته شما آقايان چه حركت مثبت و موثري در قبال فساد گسترده و ناشايستگي هاي دولت قبلي انجام داده ايد؟؟؟ هشت سال سكوت و بعضا تشويق و تمجيد رئيس جمهور و حلقه ياران ايشان كار را به جايي رسانيد كه در اواخر دوره دوم حرمت مجلس و مجلسيان را هم نگه نداشتند دريغ و هزار دريغ از شما آقايان كه حالا دم از عدالت و حرمت ميزنيد و ادعا ميكنيد در آن موقع نيز صداي شما بلند بود؟ ولي نبود.
شما آقاي عزيز كه در جمع دلواپس ها شركت ميكنيد و خود را در جرگه منتقد ها جا ميزنيد، منافع حزبي و جناحي شما حضرات كار را به جايي رسانده كه حتي چشم خود را بر روي قانون شكني هاي دولت قبل نيز بسته ايد و كمر به استيضاح وزيري بسته ايد كه تنها جرمش افشاگري بي عدالتي ها و بازگرداندن شان دانشگاه و دانشجويان ستاره دار و دلگرمي دانشگاهيان بوده است. من نميخواهم يك تنه از همه اقدامات اين دولت و شخص اقاي روحاني و وزير علوم دفاع كنم كه چه بسا اين عزيزان نيز اشكالاتي در كار خود داشته اند، به كار بردن واژه جهنم در شان و مقام رئيس جمهور نيست و زيبنده كلام شيخ ديپلمات نميباشد، ولي آيا اين اشكالات در اين حد ميباشد كه شما عنوان ميكنيد؟؟ براي خاطر خدا هم كه شده به حرمت ماهي كه گذشت و در شب قدرش همه به درگاه خدا تضرع و زاري كرديم كمي هم به فكر مردم باشيم، كمي هم دست از مطامع دنيوي و منافع كوتاه مدت جناحي دست برداريم و به فكر چاره مشكلات مردم باشيم.
شما فكر ميكنيد چون مردم دسترسي به رسانه آزاد ندارند و همه اخبار و شنيده ها را از صدا و سيما و مطبوعات پيگيري ميكنند واقعيات مربوط به شما دوستان را نميدانند؟ مردم همه چيز را خوب ميدانند و ميفهمند و تحمل ميكنند ولي دم بر نمي آورند چون نميخواهند مشكلات از اين مقدار كه هست بيشتر شود. هنوز دو روز از سقوط هواپيما ي آنتونوف نميگذرد كه مشخص شده چقدر آقايان مسئول چشم خود را بر روي امنيت مردم فرو بستند و فقط منافع مادي و ظاهر سازي را دستور كار قرار داده اند. و صد ها نمونه ديگر از انبوه مشكلات و گرفتاري ها كه از قضا بيشترشان از دولت قبل به ارث رسيده است.
حرف براي گفتن زياد است ولي به خاطر خدا هم كه شده دست از اين كارها برداريد و بيش از اين شان و منزلت خود را در نزد مردم فرو نگذاريد.
اي كاش كسي هم پيدا ميشد تا خود شما را نصيحت كند. (2308075) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۵:۰۱:۵۱
این نظر یک میلیون تایید یا به قول انگلیسی ها Like داره.... آفرین خیلی قشنگ گفتی... (2309096) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۳ ۱۰:۲۷:۴۱
همه انچه کا باید گفته میشد رو شما وچند تای دیگه از دوستان کامل گفتید،متشکرم. (2310875) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۱:۵۳:۳۲
دمت گرم الياس نادران اين روخوب اومدي كه شما كه حقوقدان هستيد بهتراز سرهنگ ها ميدانيد ......
ميخواهم عرض كنم كه روحاني روحاني است لكن ژنرالي در كسوت روحاني و اين جمله مسخره را كه من سرهنگ نيستم فقط براي تحميق توده ها بكار برد كيست كه نداند بالاترين مناصب امنيتي درسيطره روحاني بوده كه سرهنگها هم بايد زيردستش باشند پس ايشان سردار سرلشكر و ژنرالي در لباس روحاني هست واصطلاحا ژنرال بي ستاره و معمم است و كم كم دارد نشان ميدهد كه اگرپايش بيفتد از صد سرهنگ هم بدتر است
درمجموع سخنان اقاي نادران بسيار صحيح و درست و بجا است و اميدوارم كه روحاني بخواند و بداند كه مردم بهترين قضاوت كننده در باره رفتار حاكمان هستند (2308080) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۱:۵۵:۵۴
جناب آقای نادران

همه مبارزه با فساد برخورد با مفسد نیست. بلکه حذف زمینه های فساد است. آنچه در دنیا به شفافیت -مطبوعات آزاد قوانین درست قوه قضائیه مستقل شناخته می شود.
سالها در مجلس و دانشگاه و مجلس بوده اید ( ایضاً آقای توکلی) چقدر به به این چیزها معتقید چقدر برای آن تلاش کردید. من هم بر این باورم که ادبیات آقای روحانی درست نبود. ولی انصافاً شما در این یک سال چه کمکی برای رفع زمینه های فساد کرده اید. آیا شما به تساوی مردم در برخورداری از فرصت های مساوی معتقدید. تعریف شما از عدالت چیست .؟ واکنش شما در برابر دولت های فعلی و قبلی یکی بوده است؟ و عادلانه؟
آیا شما و آقای توکلی که اقتصاد دان هم هستید هیچ عذاب وجدانی از تئوریزه کردن ترهاتی که نام عدالت و حمایت از محرومین در این چند سال اخیر مطرح شده و فقط به بچه های آقای هاشمی خلاصه میشود احساس نمی کنید؟شما که برای بیت المال یفه درانی میکنید به فجایع اقتصادی اخیر واکنش نشان می دهید؟ یا چون توسط افراد متعهد انجام شده و خودی محسوب میشوند مشکلی ندارد.
من که فکر میکنم اگر افراد کراواتی در مسند امور بودند و این ندانم کاری ها پنجاه درصد کاهش می یافت بهتر بود. باور کنید شما به عدالت معتقد نیستید.

روی من با فرصت طلبان یا ابلهان نیست شما آقای توکلی و آقای خوش چهره مگر تحصیل کرده نیستید ؟ (2308094) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۱:۵۷:۰۰
الف اقاجان نظرات ساير مطالب رو هم تاييد كنيد (2308103) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۲:۰۴:۱۷
حرفهای برخی دولتی ها ما را یاد این دو کلمه می اندازد:
آی دزد! آی دزد! (2308154) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۲:۱۶:۵۵
آقای نادران عزیز با سلام وخسته نباشید باید عرض کنم برخی حرف های شمار ا قبول دارم ولی بیشترش را خیر چون واقعا به دل نمی نشیند مبارزه با فساد کردید چه نتیجه ای داد گفتید آن که کابینه را خط قرمز خواند چیزی عایدش نشد اتفاقا چرا هم عایدش شد هم مملکت را شخم زد ولی شما و آقای توکلی نتوانستید مجلس اصولگرا را با خود همصدا کنید و کار را به نتیجه برسانیدالان هم می گوئید آن مرد دیگر رفته است بله رفته است ولی آثار و عواقب اعمالش تا سالیان سال پاک شدنی نیست چه بسا اگر جنابعالی هم اکنون سکان دار دولت فعلی با آن میراث بر جای مانده از دولت قبل بودید و مدام دلواپسان (کارشکنان) چوب لای چرخ دولت می گذاشتند ادبیات بهتری نمی داشتید مهم نتیجه عمل است !ابگوئید نتیجه عملتان چه شد خط قرمز کابینه را توانستید بشکنید ؟!اگر روسای دولت قبل را که خود اذعان به بی قانونی و خرابیهای آن دارید مجبور به پاسخگوئی کنید حتی بعد از اتمام دولت دیگر این اتفاقات را شاهد نخواهیم بود اگر اینقدر که به یک کلمه که از رئیس جمهور شنیدید یک دهم آن به حرفهای برخی در دولت قبل گیر می دادید وضع اینگونه نمی شد اینها همه نتیجه وادادگی های مجلس در دولت قبل است بله با فساد تا جائی که در توان شما بود مبارزه کردید ولی خیل جاها که نباید سکوت می کردید سکوت کردید و با سکوت خود مهر تائید بر اعمال خلاف برخی زدید !آقای نادران عزیز از لاک اصولگرائی و محافظ کار بیرون آئید و به فکر مردم باشید افکار عمومی بهترین هیئت منصفه وبهترین قاضی و داور است و درک آن از همه بالاتر چرا که اگر چنین نبود انقلاب نمی شد بهتر است نظرات مردم را جویا شوید و کار سختی هم نیست . (2308225) (alef-13)
 
عمار خسروجردی
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۲:۲۰:۱۵
آقای روحانی با هوشمندی به دنبال دو قطبی کردن جامعه برای فرار از پاسخ گویی و توجه به نقاط ضعف اصلی دولت است. منتقدان هوشمند دولت باید با انصاف و درایت ودر چهارچوب الگوی رهبر بزرگوار انقلاب در انتقاد مشفقانه به نقد دولت بپردازند. آنچه که باید نقد شود گره زدن مشکلات اقتصادی با تحریم است. از بیان صادقانه استاد عزیز دکتر نادران تشکر می نمایم. (2308248) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۲:۴۳:۴۴
از نظر امام خمینی(ره) چه کسی باید برود به جهنم!؟
رجا نوشت: امام خمینی(ره) حبّ جاه و مقام‌پرستی را عامل جهنمی شدن انسان معرفی می‌فرمود و می‌گفتند: "همه بلاهايى كه سر انسان مى‏آيد از اين حبّ نفس است؛ [از اين‏] كه آدم خودش را دوست دارد. تمام گرفتاريهايى كه براى همه ما هست، براى اين حبّ‏ جاه‏ و حبّ نفس است. حبّ‏ جاه‏ است كه انسان را به كشتن می‌دهد، انسان را به فنا می‌‏دهد، انسان را "به جهنّم" می‌برد. رأس همه خطيئه‌ها همين است: رَأْسُ كُلِّ خَطيئَةٍ همين حبّ جاه و حبّ نفس است" (2308406) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۲:۴۷:۱۹
...حتی صرف نظر از جزئیات، متن بسیار بسیار منطقی و متعهدانه و دلسوزانه نگارش یافت است. (2308435) (alef-13)
 
الیار
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۲:۵۰:۳۳
دوستان دولت قبل دیگه وجود نداره،مجبور نیستین برای سرپوش گذاشتن رو اشکالات دولت فعلی دائما به گذشته برگردین.
دولت قبل با تمام انتقاداتی که داشت یک ساله که با دولت جدید جایگزین شده
طرف حساب امروز ما دولت روحانی هست،نه احمدی نژاد. (2308453) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۲:۵۳:۰۲
جناب نادران انتقاد حق مسلم نمایندگان محترم وهمه آحاد جامعه است ولی:
1-در دولت دهم 800 میلیارد دلار در آمد بیسابقه تاریخ ایران که میبایست موجب رشد اقتصادی ایجاد اشتغال میشد بر سر آن چه اتفاقی افتاد که این ثروت باد آورده تبدیل بفلاکت اقتصادی رشد تورم افزایش بیکاری توسعه فساد دزدی و غارت گردید.
2-در آن دولت بجای اینکه آن در آمد افسانه ای برای گسترش تولید و و کار آفرینی یسوی بخش خصوصی سوق یابد منابع بانکهای کشور و قسمت عمده آن که متعلق به پس انداز کنندگان بود بجیب عدهای خاص سرازیر شد طوریکه امروزه دیگر عملا تهداد زیادی از بانکهها ور شکست شدهاند و هیچ مقامی قادر بوصول تسهیلات اعطائی نیست.در زمان آتلاف آن در آمد افسانه ای و منابع بانکی و سقوط رشد اقتصادی بمنفی 5 در صد شما نمایندگان محترم مردم کجا بودید.
3-ماجرای سوئ استفاده بیمه خیابان فاطمی ریخت و پاش بی محابا و بذل و بخشش های سازمان تامین اجتماعی که نشان از فساد گسترده در بین مقامات دولت دهم بود نمایندگان محترم کجا بودند.
4-اعطای 3000 فقره بورس غیر قانونی به آقا زاده ها که نقض فاحش قانونمداری و توهین مسلم بقشر تحصیلکردگان و ایجاد بدبینی جبران نا پذیر در بین دانشگاهیان و فرهنگیان کشور است چرا رگ غیرت نمایندگان محترم مردم را تحریک نکرد؟
5-اعطای چند هزار متر زمین جهت احداث چند برج مسکونی بنمایندگان در یکی از بهترین نقاط تهران در حالیکه اکثریت هموطنان ما از نظر تامین مسکن و یک وجب زمین عاجزند چه معنائی دارد؟
5-افشای تخلفات دولت دهم در امور فوق الذکر و پیدایش پدیده های زنجانیها مه آفریدها و غیره بدون هماهنگی مقامات در قوای مختلف نه ممکن بوده است و نه مقدور در حالیکه دهان دلسوزان منتقدین و روزنامه نگاران کشور را در زمان زعامت آن دولت پاک دست بستند در سکوت مرگبار اینهمه سوئ استفاده و فساد در کشور جاری و ساری گردید
6-در سایه چنین سوئ استفاده و فساد گسترده امروزه اکثریت کسان حد اقل تحصیلکرده و خارج از وابستگی ب مقامات از وضع گذشته و حتی موجود نا راضی هستند .در این نا رضائی گسترده اقشار بد بینی بنمایندگان جای بر جسته و خاصی را اشغال میکند
7-مملکت بدون وجود مطبوعات آزاد احزاب مستقل و جوامع مدنی نمیتواند از باطلاق فقر و فساد و عقب ماندگی خارج شود.نمایندگان محترم برای نهادینه شدن این ساختارها در دولت نهم و دهم چه کردهاند؟
8-رجز خوانی و کاغذ پاره خواندن قطعنامه های شور رای امنیت چه سودی برای کشور داشت .آیا میشود در دنیای امروز با چنین رفتارهای ذلیل مابانه کشور را از چنگ تصمیمات این نهادهای بین المللی نجات داد؟در آن زمان نمایندگان محترم چه عکس العملی نشان دادند.وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو (2308473) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۳:۲۲:۱۲
درود به شرفت (2308610) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۳:۳۵:۰۲
احسنت مخصوصا بند هفت (2308664) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۲:۵۳:۳۳
مهمترين كار عملى كه روحانى براى مبارزه با فساد دولت قبل كرد اين بود كه آمد و دولت را از دست آن جماعت درآورد و آدمهاى لايق را بر سر كارها گمارد . (2308476) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۳:۰۱:۳۶
جناب نادران خود شما کجا بودید لطفا یک سوزن به خودتان بزنید یک جوالدوز به دیگران. (2308524) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۳:۴۲:۰۵
واعظان کاین جلوه در محراب و مـنـبـر می‌کنـنـد

چون به خلوت می‌رونـد آن کار دیـگـر می‌کنـنـد

مشکلی دارم ز دانشمند مجلس باز پـرس

تـوبه فرمایـان چرا خود تـوبه کمتر می ‌کنـنـد

گـوئـیــا بــاور نــمــی‌ دارنـــد روز داوری

کاین همه قلب و دغل در کار داور می ‌کنـنـد

یارب این نو دولـتان را بر خر خودْشان نشان

کاین همه نـاز از غلام ترک و اسـتـر می ‌کنـنـد (2308690) (alef-10)
 
داود
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۳:۴۴:۴۲
جناب نادران و توکلی

با سلام ضمن تشکر از انتقادات هردو عزیز از دولتهای قبلی و کنونی در راستای اصلاح سیستم اداری کشورخواهشمند است قدری با اغتدال با قضایای کنونی برخورد نمائید شما بزرگواران بهتر از همه می دانید که این دولت چقدر پاسخگوست و هر هفته حداقل 3 وزیر یا عضو دولت در برنامه پایش جوابگوی همه ایرانی های عزیز هستند و در مقطع ضمن بازگوئی انتقاد و پیشنهاد سازنده یارو یاور دولت و نظام و رهبری باشید . با تشکر (2308704) (alef-10)
 
amiran
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۳:۴۹:۴۳
با آقای نادران موافقم.
نظرات ایشان بر اساس منطق و کارشناسی است.
اما نباید خیلی هم تند رفت و به یک جمله عتاب آلود آقای روحانی این همه غوغا بشه ایشان فرد با تدبیری ست باید منتظر بود و دید چه برنامه ای پشت این جریان نهفته. (2308745) (alef-10)
 
mostfa
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۴:۰۹:۱۹
جناب آقای نادران
باسلام واحترام
صحبتهای آقای رییس جمهور در خصوص کسانی بوده , که لازم به ذکر نمی باشد , و نیت آنان مشخص است . لذا انتظار مردم از شما و آقایان توکی و مطهری بیش از این می باشد (2308877) (alef-10)
 
مهدی یزدی
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۸:۰۸:۱۰
آنهایی که به روحانی رای داده اند خوشحال هستند. زیرا آقای روحانی با ادبیاتی مناسب که در شان آنها می باشد با آنها سخن گفت. حالا افراد برای تطهیر خودشان سعی می کنند به رییس جمهور درس پاکدستی و اخلاقیات را یاد بدهند. (2309684) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۸:۱۸:۵۳
روحاني حرف دل خيلي ها رو زده.!!!!! (2309717) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۸:۲۵:۴۱
خطاب نامه باید ریس قوه قضاییه باشد نه مجریه (2309736) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۸:۲۹:۴۸
عملا حق با رئیس جمهور بود وهست (2309749) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۸:۴۲:۱۴
جناب نادران و سایر مصلحت اندیشان
شما نماینده بودید و وظیفه نظارت داشتید، شما در سالهای گذشته چه کار کردید؟ (2309783) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۲۳:۵۸:۰۵
درود بر دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری که استاد سخن و یکه تاز نثر سیاسی و نطق قاطعانه است. (2310392) (alef-10)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۵-۲۳ ۰۹:۰۱:۱۹
بهتر نیست مجلس کارنامه عملی خودشو منتشر کنه؟؟ (2310751) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۳ ۰۹:۳۳:۰۳
یکی کلمه هماهنگی رو معنی کنه !!!!!!!
کی با کی باید هماهنگ بشه؟؟؟؟ (2310773) (alef-10)
 
عباس
۱۳۹۳-۰۵-۲۳ ۱۱:۵۷:۰۸
بعد از انقلاب جمهوري اسلامي اقاي روحاني تنها ريس جمهوري بود كه تا الان تونسته جلوي افراطيها وايسته درود بر اقاي روحاني درود بر دولت تدبير و اميد (2311134) (alef-3)
 
کنکاش
۱۳۹۳-۰۵-۲۳ ۱۷:۱۶:۲۰
سلام و عرض ادب مثل اینکه آقای نادران فراموش کرده اند که این ایشان نماینده مردم در مجلس هستند و باید با فساد در دولت گذشته مبارزه میفرمودند بنابراین بهتر است جناب نادران و سایر نمایندگان مدعی همانند ایشان عملکرد خود را در مبارزه با فساد و ضعف مدیریت در دولت و دولت های قبل ارائه فرمایند (2311939) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۴ ۰۱:۲۱:۱۹
حقا که جناب روحانی با کلماتش شما مردم را سحر کرده و هر چه بگوید فکر می کنید درست می گوید راستی میدونید منزل جناب روحانی کجاست و چقدر می ارزد و چه امکاناتی دارد ای وای به حال ما مردم احساسی که هر چه را بشنویم قبول و باور می کنیم (2312558) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۵-۲۴ ۲۰:۱۰:۳۴
اقای نادران در چهار سال اول دولت احمدی نژاد چندتا نامه نوشت؟؟؟ چون در دولت روحانی حاشیه امن دارند هرکاری بخواهند میکنند!!! اقای نادران شما گزارشی از سکوتهای خود در خصوص مدیریت کشور خراب کن احمدی نژاد چه بود؟ روحانی مسئولیت قانونی نداشت اما شما و اقای توکلی داشتید؟ مگر بیانیه اقای دکتر توکلی را قبل از انتخابات مرحله دوم دوراول احمدی نژاد را فراموش کرده اید؟ شما و اقای دکتر توکلی که در سال اول دکتر روحانی خود را به اب و اتش میزنید در سال اول دولت احمدی نژاد کجا بودید؟ این تذهبون؟و بسیار ی سوالات دیگر برادر؟ (2313693) (alef-13)
 
م
۱۳۹۳-۰۵-۲۴ ۲۱:۲۵:۲۷
اقای نادران عزیز خطاب شما به کدام منتقد دلسوز است. آیا توطئه گران و کسانی که تنها از روی بغض و کینه و یا نادانی این دولت را که هنوز از زیر بار کثافت کاریهای دولت دهم نتوانسته کشور را بیرون بیاورد دلسوز می نامید و یا کسانی که بانک مرکزی را به نام وام خالی کردند و هنوز یک ریال پس نداده اند؟ کمی منصفانه برخورد کنید. بقیه مطالب را نمی خواهم در اینجا باز کنم. ولی خوب است چشمها را شست و طور دیگری دید (2313774) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.