نظر منتشر شده
۱۹۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 221692
تعطیلات نوروزی به مثابه فاجعه ملی
ناصر ایمانی، 17 فروردین 93
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۸
در انتخاب این تیتر، هیچ اغراقی صورت نگرفته است. تعطیلات نوروزی در کشور ما، عملا نزدیک به یک ماه، کشور را در وضعیت تعطیلی کامل و یا نیمه تعطیل، قرار می دهد که هیچ فعالیت مفید اقتصادی صورت نمی گیرد. تصمیم گیری و انجام امور اداری در دستگاه های دولتی و سازمان های مختلف، تقریبا متوقف می شود. مراکز تولیدی و بنگاه های اقتصادی بخش خصوصی و دولتی عملا یا تعطیل هستند و یا فعالیت مفیدی انجام نمی دهند.

بدون تردید، و بدون نیاز به مراجعه به آمار تعطیلات در کشورهای مختلف جهان – اعم از توسعه یافته و یا درحال توسعه – این میزان تعطیلات در هیچ کشوری وجود ندارد. این تعطیلات به هم پیوسته به جز تعطیلات رسمی در طول سال که آمار، آن هم در ایران در مقایسه با دیگر کشورها بسیار بالاست، می باشد. آمارهای اقتصادی از زیان چند ده میلیارد تومانی به اقتصاد کشور بازار هر روز تعطیلی است و اخیرا نیز مراجع رسمی کشور، میزان کار مفید هر ایرانی را در طول روز فقط ۴۵ دقیقه اعلام کردند. آماری که در کشورهایی مانند چین و کره و ژاپن حدود ۸ ساعت در روز است.

از منظر غیراقتصادی، تعطیلات نوروزی یک آسیب جدید دیگر نیز وارد می کند و آن فرهنگ کار نکردن و تفریح و تعطیلی است. این آسیب از اولی شاید مهمتر هم باشد. روحیه خمودگی و تن پروری و راحت طلبی درست در نقطه مقابل رشد و توسعه اقتصادی است. در فرهنگ راحت طلبی، رشد و توسعه بر رشد و توسعه اقتصادی تفوق دارد. به عنوان نمونه ملاحظه می فر مایید که در تعطیلات نوروزی، جاده های کشور به عنوان شریان های اقتصادی کشور، در اختیار گردش و تفریح مردم قرار می گیرد. تردد کامیون ها و تریلی ها که مظهر حرکت اقتصادی کشور هستند، ممنوع می شود تا اتومبیل های سواری در جاده ها راحت تردد کنند.

به اعتقاد این قلم، مظهر و نماد پوپولیسم در کشور ما، تعطیلات نوروزی است وهیچ گاه مسئولان مربوطه به خود اجازه نمی دهند تا در جهت منافع دراز مدت این ملت، با آن مقابله کنند زیرا از نارضایتی کوتاه مدت آن بیم دارند. از سوی دیگر باید توجه داشت که اقتصاد مقاومتی و روحیه جهادی برای رشد و توسعه اقتصادی به هیچ وجه با تعطیلات یک ماهه کشور قابل جمع کردن نیست. اگر می خواهیم که واقعا بدون شعار و سمینار، به مقوله اقتصاد مقاومتی بپردازیم، باید عزم ها را جزم کرد و با کاهش اینگونه تعطیلات، جدیت نظام را برای شروع دوران تلاش و کوشش و فعالیت نشان داد.

حال شما خواننده محترم موافق تیتر انتخاب شده برای این نوشته هستید که تعصیلات طولانی مدت نوروزی از دو منظر فوق یعنی زیان اقتصادی کشور و فرهنگ کار نکردن و راحت طلبی، یک فاجعه ملی است؟
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۰۹:۴۳:۰۵
حضرت آقایی که این مطلب رو نوشته معلومه شکم سیره و احتمالا کاسب که هرو قت دلش بخواد می تونه بره مسافرت و تفریح
واسه اون بله تعطلات بده
نه واسه من بدبختی که توو طول سال بهم یه روزم مرخصی به زور می دن و محل کارم حاشیه تهرانه
بخوام یه بانک برم، یا حتی همین گواهینامه و پایان خدمتی که تعویضش شده نون دونی سازمانها مرخصی هم ندن
یا یه مسافرت با زن و بچم
بله ایشون درد خودشو داره (2056417) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۵۹:۵۱
چرا اطلاعات غلط به ملّت میدید؟!... به عنوان کسی‌ که چند ده سال است که در آمریکا و کانادا زندگی‌ می‌کنم و سالها در اروپا و آسیا کار و سفر کردم، به شما نویسنده محترم ولی‌ ناا آگاه از دنیا جهت روشن شدن افکار به عرض می‌رسانم که اگر تعطیلات ایران کمتر از کشورهای پیشرفته دنیا مانند آمریکا، ژاپن، چین، کانادا، آلمان و... نباشد، قطعاً بیشتر نیست. در آمریکا و کانادا شنب و یکشنبه تمام بخش دولتی و تمام ادارات مرکزی شرکت‌های خصوصی و مدارس و دانشگاها‌ها تعطیل مطلق هستند. تعطیلات سال نو در این کشورها از ۱۹ دسامبر شروع میشود و تا ۷ یا ۸ ژانویه ادامه می‌یابد، یعنی‌ ۳ هفته کامل. به دلیل تعطیلی‌ مدارس و تعطیلی‌ ۲ تا ۳ روزه کریسمس در ۲۴ دسامبر و تعطیلات یک تا دو روزه سال نو در اول ژانویه عملا ادارات دولتی با حداقل پرسنل باز میباشند و عملا هیچ کاری مهم و اساسی‌ انجام نمیشود. در مارث یعنی‌ اسفند دوباره تعطیلات زمستانی دارند که یک تا دو هفته کلیه مدارس و دانشگاها تعطیل است، در آوریل یعنی‌ فروردین دوباره ۴ روز برای عید پاک تعطیل مطلق است، تازه در طول سال مناسبتهای مختلف از روز استقلال تا روز کارگر تعطیل است که با یک تدبیر مناسب بیشتر این تعطیلیها را به دوشنبه انداختند تا به اصطلاح تعطیلات پایانی آخر هفته طولانی‌ داشته باشند و بهتر بتوانند از تعطیلات برای سفر استفاده کنند که حداقل ۵ تا ۶ هفته اینچنین است... البته در چین و ژاپن و اروپا نیز چنین است و مثلأ تعطیلات سال نو چینی‌ دو هفته است که با تعطیلات فستیوال ماه در پاییز و تعطیلات سال نو میلادی در ژانویه و هفته طلایی در بهار حتی چین هم از ایران بیشتر تعطیلات دارد... واقعاً جای تاسف است که چند میلیون ایرانی‌ در خارج از کشور زندگی‌ میکنند و صد‌ها هزار نفر در ایران در پست‌های مدیریتی قسمتی‌ از تحصیلات خود را در این کشورها گذرانده اند ولی‌ هیچ روشنگری در مورد تعطیلات کشور‌های دیگر در ایران نیست، و فقط میگیم در ایران تعطیلی‌ زیاد است، ٔبر اساس چه مدرکی‌، خدا می‌داند!!! (2056713) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۱:۵۳:۴۳
ولی کار کردن اونا واقعا درسته
با حداکثر دقت و کارایی (2056928) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۳:۱۸:۳۱
وقتی در استفاده از کلمات، بار معنایی آنان را در نظر نمی گیرید، ارزش کاربردی آن لوث می شود.

فاجعه ملی، در کشور آیا واقعا تعطیلات است؟
اگر این چنین است، آلودگی مرگبار محصولات کشاورزی حاصل فاضلاب صنعتی و بیمارستانی چیست؟

فساد فراگیر مالی اداری و ویژه خواری در سازمانهای اقتصادی چیست؟
آلودگی هوا مرگبار (آخرین تحقیق دانشگاه شریف) چیست؟

بحران اقتصادی که سالهای مدید چتر انداخته چیست؟

بحران هویت و مهاجرت مغزها چیست؟
و ...

لطفا از کلمات به جا استفاده نمایید. (2057238) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۲۲:۱۳:۳۹
آفرین گل گفتی.
فاجعه ملی!!!!؟؟؟؟ (2094344) (alef-13)
 
عاشق تعطیلات
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۳:۲۷:۳۷
حقوق ورفاه انها نیز قابل مقایسه با ما نمی باشد (2057272) (alef-10)
 
حسن
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۲۲:۰۴:۲۳
در ایران اکثریتی جون میکنند واقلیتی حالشو میبرنند. (2059053) (alef-13)
 
حامد
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۳:۲۱:۵۲
ممنون از دقت شما (2057252) (alef-10)
 
حامد صفایی پور
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۳:۲۴:۲۹
مسئله ایران این نیست که وقت برای کار کردن است( آنهم چون تعطیلی زیاد است)، مسئله این است که اصلا کاری برای انجام دادن وجود ندارد. یعنی اگر شاخصی بود که نشان می داد اصلا چه گونه "تکان خوردن هایی" کار است و چه گونه "تکان خوردن هایی" کار نیست، به نظر من مشخص می شد که بیشتر ملت شریف ایران اصلا کار ندارند بلکه به معنای واقعی کلمه فقط "سر کار" اند. (2057262) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۳:۵۵:۱۴
مشکل همینه که یک نفر یک تقویم می گیره دستش قرمزاشو می شمره، بعد به عنوان مصلح جهانی میاد به زمین و زمان گیر میده- اونا وقتی تعطیلن واقعا تعطیلا- موقع کار هم واقعا کار می کنند - بنده که پول تعطیلات رفتن رو نداشتم عیدم داشتم مسافرکشی می کردم الان هم له و داغون ادامه به ظاهر زندگی.
قیمت همه چی فوب و ... حقوق کمتر از کارگر چینی- تازه اگر کاری گیرت بیاد (2057387) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۵:۲۲:۵۷
دوست عزیزی که ادعا می کنی چند سال در آمریکای شمالی زندگی می کنی! اطلاعات شما اشتباه است و همین آدم را به شک می اندازد که آیا اصلا" در این کشورها بوده اید یا نه.

دوستان کاقی است که یک سرچی در اینترنت کرده تا به تعداد تعطیلات رسمی در آمریکا و کانادا را پی ببرند. (2057762) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۷:۳۴:۳۸
دوست عزیز ، از قدیم گفته‌اند شنیدن کی‌ بود مانند دیدن! حالا دنیا مجازی کی‌ بود مانند دنیای واقعی‌، بله اگر فقط از روی اینترنت و تعداد روزهای قرمز بشود قضاوت کرد حرف شما صحیح است، ولی دوست عزیز خیلی‌ از مسائل را نمی‌شود از روی دنیای مجازی پی‌ برد!

۱- آیا می‌دانید که در کانادا برابر قانون اگر یک تعطیلی‌ مانند روز ملی‌ و یا کریسمس و یا روز سال نو که معمولا فقط در روز خود جشن فرفته میشود مصادف با یکشنبه باشد، دوشنبه نیز تعطیل میشود.

۲- مطمئنم که هرگز نمیتوانید تصور کنید اینجا هم وقتی‌ مدارس تعطیل است، به خصوص در ایام سال نو و یا مارس برک(تعطیلات زمستانی اسفند مدارس) تمام ادارات و بخشی‌ دولتی و خصوصی به اصطلاح ایران تق و لق است و هیچ قرار مهمی‌ اداری یا تجاری بین ۱۵ دسمبر تا ۱۵ ژانویه گذشته نمی‌شود.یعنی‌ یکما!

۳- آیا می‌دانید مدیران و کارکنان سطح بالای اینجا دارای تعطیلات دوره‌ای هر ۶ تا ۸ هفته یک تا دو هفته تعطیل به عنوان مزایای کار هستند.

۴- آیا می‌دانید که تقویم اینجا حتی تا ۱۰ سال آینده فیکس شده و می‌دانند مثلأ در سال ۲۰۲۰ چه روزهایی تعطیل هستند و می‌توانند برنامه ریزی کنند.

۵- آیا می‌دانید بسیاری از کارکنان اینجا از طرف کارفر ماها تشویق میشوند که به مسافرت بروند هم برای اینکه از نظر علمی‌ ثابت شده صرف تعطیلات برای کارکنان باعث افزایش راندمان کار آنها برای شرکت میشود، و هم از طرف دولت این شرکتها با معافیت‌های مالیاتی تشویق میشوند تا کارکنان‌شان را به تعطیلات بفرستند تا اقتصاد کشور از ناحیه توریست و حمل و نقل تحریک شود و به اصطلاح پول جریان بیفتد و در نهیات دولت، ملت و شرکت‌های خصوصی همه در این بازی برد برد، سود ببرند...

و بسیاری آیا‌های دیگر که تا در اینجا زندگی‌ نکنید از روسی سرچ در دنیای مجازی به آن پی‌ نخواهید برد!
(2058239) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۸:۴۳:۵۹
اگه غلطه، خوب. میگفتی کجاش غلطه، چرا مردمو دنبال نخود سیاه میفرستی؟ (2058444) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۰۰:۲۷:۳۰
شوخی نکن برادر. کدوم اطلاعات اشتباه. جنابعالی از حرم حومه شهرتان خارج شده اید تا حالا. بنده هم که مدتی در آلمان بوده ام تأیید می کنم که تعطیلات آنها نیزاگر از ایران بیشتر نباشد، قطعا کمتر نیست. حالا بماند که بازد هی کاری آنجا به دلایل مختلف از اینجا بیشتر است (2059507) (alef-13)
 
حمیدرضا
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۰۱:۴۱:۵۵
شمایی که توی آمریکای شمالی زندگی کردی بگو چه جوریه تعطیلاتشون؟
دقیقا درست گفته که تعطیلات کریسمس و ایناشون زیاده. آمار دقیق بده شما وقتی میخوای حرف دیگران رو رد کنی (2059601) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۶:۲۹:۱۷
دمت گرم (2057996) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۶:۳۳:۳۴
شاید دیگران نصف سال تعطیل باشند . ما در کار بد نباید تقلید کنیم و تعطیلات زیاد بد است . (2058016) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۶:۳۹:۴۲
کاملا صحیح است. (2058034) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۱:۴۱:۱۸
بيشين سر جات (2060350) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۷:۰۹:۱۷
اطلاعات شما هم متاسفانه درست نیست , تعطیلات کریسمس در اروپای غربی ( آلمان , فرانسه , هلند , .... ) فقط 2 روز است . یعنی 25 و 26 دسامبر .
عید پاک هم فقط 2 روز .
مقاله آقای نویسنده کاملا منطقی است , تعطیلات کشور ما زیاد از حد است و کشوری که در آن کمتر کار شود کمتر هم پیشرفت میکند . (2058151) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۷:۵۶:۱۳
کجای این اطلات دقیق نیست برادر، آیا در اروپا مردم شب سال نو و اول ژانویه به عنوان روز سال نو تعطیل نیستند؟!!.. آیا عید پاک در اروپا یعنی‌ جمعه خوب ودوشنبه بعد از یکشنبه عید پاک تعطیل نیست؟!!!...آیا مدارس در اروپا فقط ۲۴ و ۲۵ دسامبر تعطیل است؟!...و بسیاری موارد دیگر؟!... چرا می‌خواهیم به هر قیمتی اطلاعات غلط به مردم بدهیم؟!! (2058300) (alef-13)
 
احمد ک
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۸:۳۷:۴۶
مهم نیست که تعطیلات چه میزان است مهم بهره وری است اگر ماهم به اندازه ژاپن وامریکا ،اروپا بهره وری داشته باشیم چه اشکال دارد که تعطیلاتی مشابه انها داشته باشیم کشور ما با یکی دو ساعت بهره وری وبه تعبیر بعضی ها نیم ساعت کلا تعطیل باشیم ازنظر اقتصادی به صرف ملت است شما استهلاک ساختمان ونیرو ومصرف اب وبرق وسرمایی وگرمایی ایا به صرفه نیست که کارکنان دستگاههای دولتی یک روز در میان بکار بگیرند که زیان کمتری به کشور برسد (2058430) (alef-13)
 
محمئ
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۲۰:۱۶:۲۸
احنست من هم می خواستم این نکته رو بگم که تعطیلات عید در آمریکا حدود 20 روز است
نمی دانم این احساس حقارت کی دست از سر ما بر می دارد
همه چیز خودمون رو بد می دونیم (2058728) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۰۰:۲۸:۱۷
آقای محترم که سالها درخارج بوده اید. بنده هم بوده ام و کار هم کرده ام و از نزدیک کار کردن و تلاششون رو دیده ام. منظور نویسنده اون 45 دقیقه مفید در ایران هم هست. یعنی عملا کشور در طول سال تعطیله و مرخصه! ولی در آمریکا و کانادا و ژاپن و غیره 8 ساعت کامل رو کار می کنن و بعد به استراحت هم می رن. در کشور ما اکثر کارمندها و مردم و مسئولین همیشه در حال استراحت هستن! تفاوت از زمین تا آسمونه بین ما و اونا! محمد. (2059510) (alef-13)
 
مردم
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۰۸:۳۹:۳۸
در جواب این دوست عزیز باید بگم که نه اظهاراتش را رد میکنم نه تایید چون اطلاع دقیقی ندارم.ولی میتونم بگم که حرفهای نگرنده هم درست است.از اوایل اسفند که میشه همه جی موکول میشه به سال بعد بانکها و ادارات خیلی از کارهارو به سال بعد موکول میکنند.بعد از تعطیلات عید هم تا همه سرکار بیایند و خودشون رو با تصمیمات جدید کشوری منطبق کنند فروردین و اردیهشت تمام شده.در نظر بگیرید ما در طول سال چند تعطیلی دو روزه و میان هفته ای داریم که کل هفته رو از بین میبره.۱۴ و ۱۵ خرداد،تاسوعا وعاشورا و ۲۸ و ۳۰ صفر و حتی بعضی از تعطیلات به ۴ شنبه که بخوره ۵ شنبه هم از بین رفته.
براستی هیچ کس جرات اینو نداره که دستی به این تعطیلات دو روزه بزنه. (2059770) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۹:۳۳:۳۴
دوست عزیز در آلمان درایالت برلین تعطیلی رسمی ادارات 9 روز میباشد و نمیدانم منظور شما چیست اگر منظور تعطیلی مدارس میباشد که بحث دیگری است و طرح مسأله دو روز تعطیلی آخر هفته هم باز بحث بسیار پخته طري را می طلبد باری صحبت سر این است که آن دوروز در ایران کدام باید باشند جمعه که اسلامی است همچنان تعطیل میماند وآن دومی اگر پنجشنبه باشد که خانه ویران کن است چرا کدر آنصورت چهار روز ارتباط اداری بین الملي نداریم ميمان شنبه و این موضوع پیشتر نیزوقت زیادی از مسئولین گرفته است والبته که باید جواب معقول بیابد ودراخرهم راجع به تعطیلی مدارس باید خوب و بد شیوه های مختلف را باهم مقایسه کرد و یک یا چند مدل انتخاب کرد معلوم است که برای اهواز آبادان تعطیلی طولانی تابستانی وبرای شهرکردوقوچان تعطیلی زمستانی مطلوب است . (2061985) (alef-13)
 
سالاری
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۶:۲۳:۳۰
مقایسه ایران با کشورهای توسعه یافته ، قیاس مع الفارق محسوب میشود، چون هیچ وجه مشترکی با آنها نداریم.
بنده در طول پانزده سال اخیر، 26 کشور در پنج قاره را در مسافرتهای یک هفته ای تا چهل روزه دیده ام و در بسیاری از موارد افسوس این را خورده ام که کشورهایی با توانمندی اقتصادی محدودتر و نیروی انسانی کمتر، دارای رشد بیشتر و راندمان بالاتر از ما هستند.
به نظر من مجلس باید شهامت برخورد با استخدام سی ساله و بی قید و شرط کارمندان را داشته باشد و با طراحی یک سامانه میزان بازدهی هر کارمند را در پایان هرماه و سال ارزیابی کند و نیروهای ضعیف،کم کار و غیرموثر را از این حریم امن سی ساله خارج کند تا به خود بیایند و با تقویت سطح دانش، تخصص و تجربه خویش، شانس دوباره ای برای بازگشت به جامعه بیابند.
اگر این معضل اساسی حل شود در گام بعدی می توانیم تعطیلات نوروز را تعدیل کنیم و با تصویب یک هفته تعطیلی برای سال نو،سه تا چهار روز تعطیلی برای فصل زمستان مقرر کنیم و بازگشایی مدارس و دانشگاهها را با مدنظر قراردادن مناطق گرمسیر و سردسیر، سامان دهیم. تا درخواست سفر در یک مقطع زمانی خاص، برای همه جمعیت کشور به صورت انبوه رخ ندهد و ساکنان نواحی مختلف جغرافیایی در روزها و هفته های متفاوتی به مسافرت بروند و از پیامدهای منفی سفرهای هم زمان و پرشمار مانند تلفات جاده ای ، به گونه ای آشکار کاسته شود. (2064903) (alef-13)
 
آریابان
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۱:۳۱:۱۲
در زمستان 4 سال پیش که بارش برف سنگین ، مدیریت شهری را غافلگیر !!!! کرد ( به این دلیل که در زمستان !!! برف باریده بود) ، دست اندرکاران امور شهرتهران (بنابراین بخوانید : کل کشور ایران) از روی ناچاری تمامی کلان- شهر تهران را چند روزی تعطیل کردند و همۀ کارمندان ادارات با خشنودی بیسابقه ، در خونه موندند و به عبارتی ، " پایتخت " به طور ناگهانی به حالت تعطیل کامل در آمد ، ولی ........آب از آب تکان نخورد و هیچگونه خللی در هیچ امری از هیچ اموری ، ایجاد و احساس نشد !!!!!؛ (2056833) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۴:۴۸:۴۹
تعطيلات آلودگي هوا را هم به آن اضافه کنيد. (2057641) (alef-13)
 
اصغر خسروشاهي
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۱:۴۴:۲۹
متاسفانه نه مجلس نه دولت شجاعت اين راندارند كه اين مشكل را حل كنند ودر جهت كاهش تعطيلات أقدام جدي بعمل اورند زيرا همه همانطور كه اشاره نموديد دچار سياست پوپوليستي شده اند حتي اين سياست گريبانگير علما ومراجع هم شده است ما تاكنون يك روايت نشنيده إيم كه ائمه اطهار ع براي عزاداري وياجشن توصيه به تعطيلي كار بنمايند وبلكه بر عكس بيكاري وتن پروري رامذمت وكار براي أمرا معاش براي خانواده را جهاد توصيف نموده اند
پيشنهاد بنده اين است كه دولت حد اقل درمرحله اول تعطيلات مدارس را درعيدمطابق تعطيلات رسمي إدارات يعني تا ٥فروردين أعلام نماييد اين تصميم احتياج به مصوبه مجلس ندارد ،اين امر باعث ميشود كه مردم مجبور شوند ٥فروردين در سركار خود حاضر شوند هم إدارات فعال ميشوند هم بازار،ضمنا باتوجه به تعطيلي بسيار زياد دانش اموزان در تابستان وهمچنين در زمستان بخاطر الودگي هوابخشي إز عقب افتادگي تحصيلي انها جبران مي شود در نظر داشته باشيد كه ماه فرورذين بهترين هوا براي درس خواندن مي باشد كه متاسفانه بخاطر تعطيلات نيمي إز اين ايام إز دست ميرود (2056891) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۳:۱۸:۴۵
بنده با نظر شما کاملا مخالفم اگر اطلاعاتی راجع به علم مدیریت داشته باشید هیچ وقت این حرف را نمی زنید به شما توصیه میکنم چند کتاب راجع به تاریخچه مدیریت و تئوریهای انگیزش مطالعه بفرمائید (2057241) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۲۳:۰۹:۵۳
ماه فروردین و درس!!؟؟؟ (2059304) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۴:۳۶:۵۹
ببخشید جناب ، ماه فروردین ماه کسالت و خواب آلودگیه این رو همه اشخاص در زندگی تجربه میکنند و نیاز به هیچ تحلیل و توضیحی ندارد (2064442) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۱:۴۶:۰۳
متاسفانه آقای نویسنده مخالف خوش گذشتن به مردم میباشند. چه کاری مثلا در طول روزهای سال چه کاری انجام میشود که حالا شما این تعطیلات رو بهونه کردی؟؟؟؟ کار اصلی در کشور یا دلالیه یا بسیاز بفروشیه یا به داشتن تخصص سر خلق را کلاه گذاشتن (( مانند خیلی از پزشکان )). مشکل مملکت از تعطیلی نیست از نبود وجدان کاری و نبود کلا وجدان اقتصادی و اخلاقی بین قشر شاغل میباشد. البته منظور همه نیستند بلکه متاسفانه بخش بیشتر جامعه. (2056895) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۲:۰۱:۳۲
در هر صورت این مطلب کاملا صحیح است که از نظر کار و رسیدگی به امور، مملکت حدود یک ماه به کما می رود و این خیلی خیلی بد است. حالا اینکه میزان تعطیلات در اروپا چقدر است و در ایران چقدر، بحث دیگری است. واقعا خدا رحم کند به کسی که در این مدت مشکل (علی الخصوص بهداشت و درمان) پیدا کند. (2056959) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۲:۴۴:۵۶
به نظر من 4شنبه سوری هم باید به تعطیلات رسمی کشور اضافه بشه (2057106) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۲۲:۲۴:۲۷
اینو خوب اومدی تازه باید مهرگان هم تعطیل بشه (2059124) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۴:۰۵:۰۲
جناب نویسنده فاجعه ملی شما و امثال شمایید . به امید روزی که این مردم امثال شما را به دریا بریزند. (2057435) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۴:۲۲:۰۶
شما که طاقت شنیدن یک اظهار نظر ساده را ندارید بهتر است به روانشناس مراجعه کنید (2060998) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۴:۲۴:۲۲
تعطیلات در چنین ایامی کاملا اصولی بوده و حتی میتوان گفت منطبق با قوانین حاکم بر طبیعت می باشد ، این ایام بهترین زمان جهت تجدید قوا و روحیه می باشد و از نظر زمانی نیز بسیار مناسبتر از زمان تعطیلات کریسمس می باشد. پس نویسنده عزیز زیاد خودتان را خسته نکنید این تعطیلات جزوی از عقاید و باورهای این ملت می باشد شما بهتر است بدنبال سوء مدیریتها که مسبب اصلی عقب ماندگی کشور و انواع مفاسد اقتصادی و اداری هست باشید! (2057535) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۷:۱۱:۱۴
صحبت ایشون این نیست که من و شمای کارگر و کارمند سر کار نمی رویم . بلکه مسئله این است که علیرغم دایر بودن ادارات و شرکت ها ، تصمیم گیری و انجام بسیاری اقدامات اساسی از اواسط اسفند تا اواخر فروردین به بهانه های مختلف تعطیل می شود . وگرنه فرمایش مخالفین با این مقاله درست است همه سر کار میروند ، تولید می کنند ، قبض ها پرداخت می شود . نامه های رایج و جاری امضا می شود ( کار ما رده پایین ها ) اما تصمیم گیری و اقدام اساسی می ماند برای آن ور سال . (2058161) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۸:۴۸:۰۹
شکمش سیر نیست، اینا مشکلشون با نوروز و 13 بدره. دقیقا همون مشکلی که با چهارشنبه سوری دارن. منتها روشون نمیشه بگن نوروز هم مثل روز طبیعت!! و چهارشنبه آخر سال!! خرافاته به طولانی بودنش گیر میدن (2058459) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۲۳:۳۶:۰۱
الان چند سالي هست كه مي خوان عيد نوروز رو يه جورايي كمرنگ كنند و بعد حذفش نمايند. نشانه بارز ان هم اينكه روساي جمهور ما در عيد نوروز به كشورهاي ديگه مي رن تا اونجا مراسم رو برگزار كنند. ولي در كشور خودمون مراسم همگاني و جشن همگاني نداريم- تا حالا دقت كردين- اين مقاله هم در راستاي حذف عيد نوروز و البته حذف فرهنگ كشور ما ايران است. بوداره. (2059390) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۰۹:۴۵:۵۱
بدون تردید، و بدون نیاز به مراجعه به آمار تعطیلات در کشورهای مختلف جهان – اعم از توسعه یافته و یا درحال توسعه – این میزان تعطیلات در هیچ کشوری وجود ندارد

واقعا نوشته ضعیفی بود .آقای نویسنده دلیلی ندارد بدون اطلاع نظر بدهی. محض اطلاع تعطیلات فرانسه را برایتان مثال می رنم
برای مدارس و دانشگاه ها
3تا 4 ماه تابستان
شنبه و یک شنبه ها
2 هفته تعطیلات سال نو
10 روز تعطیلات ایستر
که اکثر کشور های اروپایی به همین صورت می باشند
در ضمن نیازی به مسافرت هم نیست به جای نوشتن این متن سری به سایت دانش گاه ها بزنید و برنامه ترمی آنها را ببینید
امیدوارم روزی برسد که افرادی مثل شما با این اطلاعات گسترده دست از طرح دادن و کارشناسی بردارند. (2056424) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۱:۳۳:۵۴
اطلاعاتی که درباره فرانسه دادی کاملا غلط است اگه راست میگی آدرسش را بده
اونا تو کریسمس و اول سال فقط یکی دو روز تعطیل هستند (2056843) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۲:۱۳:۰۵
شما لطفا به هر دانشگاهی یا مدرسه در فرانسه ایمیل بزندی یا محض اطمینان به یک کشور دیگر مثل انگلیس تا روزهای کاری و تعطیلات را برای شما ایمیل کنند. شاید خدای نکرده مردم ایران زیادی تعطیل هستند.محض اطلاع فرانسه که به اعتقاد شما به خانواده هم اهمیتی نمی دهد ساعات کاری را از 8 ساعت در روز به 7 ساعت کاهش داده برای بیشتر بودن افراد با هم. , آلمان و هلند هم به 6 ساعت در روز.
آدرس لازم نیست work Hoursرا سرچ کنید مشخص است پس ایراد جای دیگری است ایراد نظر دادن بدون اطلاع می باشد.
الف لطفا چاپ کن! (2056988) (alef-10)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۴:۲۳:۱۹
من که اروپا بودم از دیدن این همه تعطیلات اونا متعجب شدم. اونایی که تو ایرانند واقعا درکش براشون مشکله (2057532) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۶:۱۷:۳۲
آقای محترم من از تعطیلات نروژ خبر دارم که خیلی زیادتر از تعطیلات کشور ماست (2057961) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۶:۴۲:۳۴
عزیز من اشتباه نکن ... منظور تعطیلات واقعی است والا ما هم در سال جدید فقط 4 روز تعطیلی داریم. پس دقت کن بفهم داریم در مورد چی نظر میدهیم.
... افتاد... (2058052) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۰۹:۴۷:۰۳
موافق تيتر هستم ولي واقعيت غير قابل إنكار فضاي كسب و كار و اقتصاد بيمار است
كه در ظاهر خللي در امور وارد نشود اگر اقتصاد سالم و پويا بود و كسب در أمدها مثل
بسياري از كشورها در قبال كار سخت و تلاش و رقابت بود هيچ كسي حاضر به إتلاف
وقت گران بهاي خود نبود (2056426) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۰۹:۴۷:۴۳
همه اش 4 روز تعطیل نوروزیه باضافه سیزده بدر
فاجعه ملی ؟!!
نصیری (2056427) (alef-13)
 
یه نفر
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۰۹:۵۱:۱۳
جناب آقای ایمانی صحبت شما درست است و همه ما این موضوع را پس از پایان تعطیلات مشاهده می کنیم . پدر و مادرانی که بچه مدرسه ای دارند هم این امر را احساس می کنند ولی چون پس از وقوع انقلاب در ایران بعضی از افراد بی منطق و بنا بر سلیقه شخصی خود به علایق و سنت های ملی ما تاختنه اند و به آثار ملی ما دانسته بی توجهی کرده اند حتی تا جایی پیش رفته اند که قدمت تمدن ایرانی را 1400 سال یعنی بعد از ظهور اسلام نا میده اند و با وجود انبوه خرافات در باورهای دینی مردم که البته همواره مورد انتقاد اسلام شناسان بوده است ، سنتها و جشنهای ملی ما را خرافی خوانده اند و دانسته ، هیچ کس جرات نمی کند در مورد مسائل صحیح نیز اظهار نظر کند چرا که مردم فکر می کنند او می خواد با ملیت ایرانی ما مبارزه کند . مردم همانطور که آئین و سنتهای مذهبی خود را دوست دارند آئین و سنن ملی را نیز دوست دارند (2056438) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۳:۵۴:۵۳
جاناسخن اززبان مامیگویی (2057386) (alef-10)
 
عماد
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۰۹:۵۱:۲۶
این چه وضع گزارش نوشتنه !!! همینطوری نمیشه که واسه خودتون هر چی دلتون خواست صفحه رو پر کنید !!!!

واقعاً مشکل مملکت ما اینه ؟؟؟ واقعاً همین 45 دقیقه که مردم ما دارن کار می کنند اصلاً درست کار می کنند !! در جهت درستی دارند قدم بر می دارند !!!! ولی در چین هم یک ماه تعطیلات تابستانی مرسوم است !!! و در ایتالیا نیز یک ماه تعطیلات تابستانی مرسوم است !!!! لطفاً کمی تحقیق کنید و بعداً یک گزارش بیرون بدید !!!!! ا (2056440) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۶:۴۴:۲۰
یاد احمدی نژاد در سال 84... واقعا مشکل مملکت ما اینه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اینه؟؟؟؟؟ (2058058) (alef-13)
 
جمال
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۰۹:۵۴:۲۰
برادر عزیز فقط در سال 92 بیش از 200 همایش در حوزه های مختلف که فقط تعطیلی نیمه کاره وزرات خانه ها را داشته است در تهران بزرگ ودیگر مراکز استانها انجام گرفته است .لازم به ذکر است که فقط در جشنواره فیلم فجر از مادر بزرگ همه هنرمندان هم تجلیل شد .این همایش ها آنقدر زیاد است که صدای همه را در آورده است .همه این سمینارها با هزینه های بیت المال واین مردم صبور که باید جور خوش گذارینهای انگشت شماری بازیگر و هنرمند وبازیگرو فیلمساز وآهنگ ساز ودر آخر عکسهای یادگاری برج میلاد با آن لباسهای کاملا غیر اسلامی و آرایشهای غلیظ وغربی را بپردازند وحرفی هم نمیتوانند بزنند چون بی فرهنگ تلقی میگردند .
این همه زیان اقتصادی را فراموش کرده ای 7الی 8 روز تعطیلی که مردم از جیب خودشان هم خرج میکنند شما را اینقدر نگران کرده است .
حضرتعالی در روز چقدر کار مفید انجام میدهی . (2056449) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۰۹:۵۵:۵۷
تصور بنده اين است كه امور ملي زيادي هستند كه نياز به يك همكاري صميمانه نيروهاي متفكر براي حفظ منافع ملي دارند. يك مانع جدي و دم دستي سوء استفاده حزبي از اقدامات اصلاح طلبانه است. مذاكرات هسته اي نمونه بارز و جاري آن است. اول فكري براي اين مشكل كنيد تا دستجات سياسي منافع حزبي خود را مقدم بر منافع ملي ندانند. (2056453) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۰۹:۵۶:۳۱
با سلام
با نظر نگارنده محترم كاملاموافق هستم اين تعطيلات طولاني غيرازصدمه زدن به اقتصاد مملكت به بخش آموزش نيز آسيب مي رساند مدارس ودانشگاه ها تقريبا از 21اسفند ماه تعطيل شده اند ودانش آموزان بدون هيچ تكليفي رها شده اند وتادوباره خود راپيداكنند سال تحصيلي تمام مي شود به نظر من اولين وزارت خانه اي كه مي تواند تاثير گذار باشد آموزش وپرورش است با داير شدن مدارس ازپنجم فروردين ،خود به خودادارت ديگر نيز به حالت عادي باز مي گردد. (2056455) (alef-13)
 
milad
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۲:۰۸:۰۹
دوست عزیز سلام
محترمانه میگم نظرت و برای خودت نگهدار مشکل مملکت ما تعطیلات نیست چون این تعطیلات همه جای دنیا هست مشکل مملکت ما وجود افرادی چون شما و نگارنده میباشد که عملا با رسوم ملی ما مشکل دارید (2056975) (alef-10)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۷:۱۵:۵۵
باسلام خدمت ميلاد عزيز
ما با آداب ورسوم وبرگزاري مراسم ملي مخالفت نداريم با هدر رفت منابع انساني درتعطيلات سرگرداني بيماران نيازمند ويزيت پزشك متخصص و...مخالفيم مگر نمي توان رسوم ملي را در حداقل چند روز اجرا كرد (2058178) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۰۰:۳۶:۲۹
عزیز من پزشک متخصص تعطیل رسمی و غیر رسمی نداره، وقتی بخواد نیاد، نمی آد. (2059526) (alef-13)
 
milad
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۲:۲۱:۴۹
سلام و عرض ادب خدمت تمام دوستان عزیز به خصوص نگارنده ناآگاه و مغرض

دوست عزیز همونطور که در پاسخ به یکی از اظهار نظرها بیان کردم مشکل مملکت ما چند ردز تعطیلات نوروز که اتفاقا یک جشن ملی هم هست ،نیست مشکل اساسی در مملکت ما وجود افراد مغرضی چون شماست که با ناآگاهی کامل بر روی تمام رسوم ملی ما تیغ کشیدید بسیاری از آیین های ما چون مهرگان، صدگان، سپندارمزگان و... به دست فراموشی سپرده شده حال همین تعداد اندک از این رسوم خار چشم شماست یک روز چهارشنبه سوری زیر سوال میره یک روز نوروزو یک روز هم شب یلدا فکر نمی کنید دیگه وقت دشمنی با آداب و سسن نیکان پاک ما سر اومده باشه.
شما بر اساس چه دلیل و مدرکی با استناد به سندی میگید که هیچ جای دنیا تعطیلات نداره یا به این اندازه نداره خواهشم اینه که اطلاعات غلط به مردم ندید و دست از عداوت بردارید.

نوروزتان خجسته باد،ایام به کام

در پناه حق (2057018) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۰۸:۵۲:۴۲
نوروزت خجسته،اگر شما هم امسال مثل ما نوروز گرفتار بیمارداری شده بودی و دکترها همه در تعطیلات بودن و به هر کجا سرمیزدی همه آدرس بعد از هفدهم را بهت میدادن اونوقت میگفتی نوروز خجسته وایام به کام (2059796) (alef-13)
 
بهداد
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۰۹:۵۷:۴۳
بله ما در کشورمان تعطیلاط زیاد داریم ولی با متن شما که کلید کردین رو نوروز نه تعطیلات زیادی هست که افراد برای بهشت و جهنم خودشان است ولی تا ساعت ده صبح اداره و بانکها تعطیل می باشد (2056458) (alef-13)
 
یه ایرانی
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۰۹:۵۸:۰۶
فشار روحی جمع شده ناشی از یک سال کار و گرفتاری، به سختی با این تعطیلات 15 روزه جبران میشه!

تو همون چینی که گفتی که پدر کارگرم در میارن (مثل ما!) تعطیلی آخر هفته دو روزه !!!



پوپولی... !!! به هموطنات احترام بذار لطفا.
. (2056459) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۰۹:۵۹:۰۹
جالبه كه شما گير داديد به همين چند روز تعطيلاتي كه مردم مي توانند كمي نفس بكشند. در روزهاي عادي چقدر بازدهي داريد كه به اين چند روزي (كه روان خسته و فرسوده مردم كمي استراحت مي كند) گير داديد ؟؟
در اروپا هم تعطيلات كريسمس هست و تعطيلات ديگر هست.
به اندازه كافي به مردم اينجا انواع فشارها وارد مي شود كه در حال انفجار هستند لطفا شما ديگر بيشترش نكن (2056461) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۱:۱۵:۳۰
به تعطيلات گير نداده به نوروز گير داده بايد گفت كه تا ايران هست نوروز هم هست و هميشه پيروز خواهد بود نوروزتان پيروز (2056770) (alef-13)
 
هادی
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۱:۴۹:۴۱
مشکل اینها با نوروز است.
به کوری چشم همه تا ایران هست نوروز هست.
نوروز همیشه پیروز. (2060393) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۰۱:۴۲
نخیر موافق نیستم (2056474) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۰۲:۰۳
کشته های جاده ای این تعطیلات خیلی بدتر از بقیه مسائل هست (2056476) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۰۲:۵۴
سلام
درسته، باید کلی منتظر بمونی تا تعطیلات تموم بشه و کشور از حالت تعطیلی در بیاد. (2056483) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۰۴:۴۲
روحیه کار کردن ربطی به تعطیلات نداره بیشتر مربوط به امید ب فردا امید ب زندگی رضایت از معیشت و ..... داره (2056490) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۲:۵۳:۴۳
کاملا موافقم (2057144) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۰۴:۵۸
تیتر آن قلم که واقعاً صحیح است ولی خب، ما همه چیمون باید به هم بیاد... (2056491) (alef-13)
 
فرهاد
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۰۵:۵۳
اگر اقتصاد خصوصی باشد و 80 درصد اقتصاد مملکت دولتی نباشد مطمئن باشید خود مردم جهت حفظ کار خود و پوشش هزینه ها از تعطیلات میکاهند. وقتی بیکاری 13 درصد و تولید ناخالص ملی -5 درصد باشد و عوامل ایجاد این وضع از دست بخش خصوصی خارج است و تولید و همه جوانب اقتصادی قربانی سیاست ورزی است چه سر کار باشیم چه نباشیم ظرفیت کار همین است که هست. (2056494) (alef-13)
 
صادق
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۰۹:۲۴
خیر!
شاید اگر لیستی از چندین و چند موردی که به مثابه فاجعه ملی به حساب می آیند و هیچکس به آنها نمی پردازد
به ترتیب اولویت ارائه شود و این مورد خاص در آن لیست ذکر گردد منصفانه تر باشد (2056498) (alef-13)
 
عليزاده
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۰۹:۳۸
خييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييرررررررررررررررررررررر (2056500) (alef-13)
 
ذره بین
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۱۳:۱۳
"حال شما خواننده محترم موافق تیتر انتخاب شده برای این نوشته هستید که تعصیلات طولانی مدت نوروزی از دو منظر فوق یعنی زیان اقتصادی کشور و فرهنگ کار نکردن و راحت طلبی، یک فاجعه ملی است؟"
خیر دوست گرامی موافق نیستم.
زمانی میتوان دراین مورد به صراحت صحبت کرد که در باقیمانده ماههای سال بهره وری منطبق و یا نزدیک به کشورهای پیشرفته صنعتی جهان بوده و وجود این تعطیلات مارا از این رقابت دور نگه میدارد.
http://www.jpc-net.jp/eng/stats/index.html
با نگاهی به آماربهره وری در ژاپن(در لینک بالا) و درصورت وجود آمار مشابه در ایران حساب بفرمائید حذف تعطیلات 13 روزه چه مقدار مارا درکورس رقابت نگه میدارد؟!!!
انتخاب چنین تیترهایی تنها نشان از تداعی این ضرب المثل میباشد:
دیراومده مدرسه میخواد شاگرد اول هم بشه!!!!
اول فرهنگ کار و وجدان کاری را که سالها پیش مقام معظم رهبری درمورد آن هشدار داده و بعنوان شعار سال انتخاب فرمودند و مسئولان گرامی تنها به چاپ تراکت و سربرگ و.... در آن سال اکتفا نمودند، ترویج و استقرار دهید بعد کل تعطیلات ایام عید را حذف کنید.
درمورد اقتصاد هم که وفور کالاهای چینی در کشور شاهدی مناسب برای وضعیت تولید و پیشرفت اقتصادی است. (2056511) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۱۳:۲۸
خوبیه تعطیلات توی ایران اینه که...
حداقل توی این مدتِ تعطیلات ، تورم افزایش پیدا نمیکنه :| (2056512) (alef-13)
 
m
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۱۴:۰۷
کاملا موافقم (2056514) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۱۴:۵۸
45دقیقه کار مفید برای حقوق 600هزار تومن هست...
و هشت ساعت کار مفید برای حقوق 6000یوروست...
حالا قضاوت باشه به عهده مردم...
امیدوارم سانسور نشه... (2056520) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۱:۵۹:۰۷
در عوض هزینه های زندگی در آنجا هم معادل در آمدشان است. یعنی خرید با یوروست یک لباس ساده حداقل 30 یوروست (2056952) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۲:۳۵:۵۹
خوب اونجا 30 یورو از 6000 یورو
اینجا یه بلوز 30-40 هزار تومان از 600 هزار تومان
جناب ریاضی دان نسبت 6000 به 30 بیشتر است یا 600 به 30؟!! (2057069) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۲:۵۹:۲۳
کی گفته هزینه های ما با درآمدمون تناسب داره؟ ایران با توجه به متوسط درآمد مردم یکی از گران ترین کشورها برای زندگی است (2057169) (alef-13)
 
amir
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۷:۵۳:۵۵
خیر
مواد غذایی هم قیمت ایران
لباس ارزان تر
منبع اطلاعاتی: خودم- کانادا (2058291) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۱۶:۳۶
به نظر بنده نویسنده یک طرفه به قاضی رفته اند!
برای مثال بنده به عنوان کارمند بانک تا آخرین روز سال سرکار رفتم و در سال جدید نیز یه جز یک روز که آن هم بخاطر خراب بودن ماشین مجبور به مرخصی گرفتن شدم به سرکار رفتم.
به قول معروف بعضی از افسانه ها آنقدر تکرار شده اند که همه باورمان شده است یکی مثل همین زیادی تعطیلات در کشور ما! در بسیاری کشورها دو روز آخر هفته ادارات و کارخانجات خصوصی و دولتی تعطیل هستند و مردم میتوانند تعطیلات آخر هفته داشته باشند نه مثل ایران که همه اش در پنجشنبه یک ساعت زودتر تعطیل میشویم!
اگر مردم بتوانند در آخر هفته دو روز تعطیلی داشته باشند میتوانند استراحت کرده و ابتدای هفته سرحال وقبراق سرکار بروند. و یا طی سال یکروز مرخصی بگیرند و یک مسافرت کوتاه بروند نه اینکه همه اش جمع شود در تعطیلات نوروز!
اگر در طول سال هر هفته 2 روز تعطیل باشد نیازی به حرص و ولع استفاده از تعطیلات نوروز نیست.
ممنون برای وقتی که گذاشتید و حرف بنده را خواندید (2056526) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۱۷:۱۵
فکرکنم یک اتفاق بسیاربزرگی است که هرساله موجبات چرخه عظیم اقتصادی درکشورمی شود اگردولت سازوکارلازم رابرکسب حقوقات دولتی خود راندارد مقصرمردم نیستند (2056528) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۱۸:۱۸
اول اینکه نفس تعطیلات این چنینی برای آسایش فکری و بازتوانی نیروی یک ملت برای کار در طول یکسال است. حالا اینکه تعطیلات در طول سال هم زیاد است یا خیر خود بحث دیگری است. دوم اینکه اگر یک ملت اهل کار و تدبر و عزم ملی باشد قطعا این روحیه را در طول سال و در روزهای کاری نشان خواهد داد و این تعطیلات نمی تواند آسیبی به آن وارد سازد. سوم اینکه نویسنده محترم به این نکته توجه ندارند که اغلب خانواده ها در شهرها به ویژه شهرهای بزرگ در طول سال به سختی به دنبال تامین معاش با چند شغل و گرفتاری هستند و عملا وقتی برای گذراندن با خانواده و فرزندان ندارند و این تعطیلات این فرصت را به آنها می دهد که مزایای بی شمار مادی و معنوی چنین امر مثبتی توسط نویسنده محترم در نظر گرفته نشده است!ضمن اینکه ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در برخی جاده برای کاهش تلفات و تصادفات مرگبار است نه صرفا آسایش رانندگان خودروهای سواری! (2056532) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۱۸:۵۵
خب الان پیشنهادتون چیه؟ لغو تعطیلی ۱۲ فروردین؟ لغو تعطیلی شهادت حضرت زهرا؟ لغو تعطیلی هفته دوم مدارس؟ لغو تعطیلی ۲۹ اسفند؟ لغو تعطیلی ۱۳ بدر؟
اگر پیشنهادتون اینهاست به شدت موافقم باهاتون. تعطیلات باید در راستای انرژی دادن به مردم و ایجاد فرصت هایی برای بودن با خانواده باشه نه اینکه صرفا تعطیل باشه.
آیا مردم به جمهوری اسلامی رای دادن که تعطیل بشن؟ آیا صنعت نفت ملی شد که تعطیل بشیم اونروز؟ آیا حضرت زهرا شهید شدند که جامعه اسلامی یک روز پیشرفت و فعالیتش تعطیل بشه؟ ...
از مراجع و روحانیون خواهش میکنیم اجازه بدم تعطیلی‌های مذهبی این شکلی لغو بشن و نهایتا ساعات کاری اون روزها کاهش پیدا کنه. از مجلس هم تقاضا داریم شجاعت به خرج بدن و این تعطیلات بیهوده رو لغو کنند. تعطیلی مدارس رو هم همینطور. حتی مراسم۱۳بدر هم میتونه منتقل به مثلا جمعه دوم سال. (2056535) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۱۹:۱۶
البته نمی توان گفت که تعطیلات بی ثمر است. زیرا مسافرت و سر زدن به پدر و مادر و اقوام و نیز انجام کارهای عقب افتاده در شهرهای دیگر و نیز مطالعه و رفتن به طبیعت و دوری از آلودگی هوا و ترافیک را نمی توان بطالت در نظر گرفت.
این که هر کس چطور از وقتش استفاده کند به خود شخص برمی گردد و دولتی نیست. (2056538) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۱۹:۲۹
جدیدا مد شده هرکسی میخواد به مانند روشنفکر ها صحبت کنه بعد تعطیلات نوروز یک متنی هم در مورد تعطیلات مینویسه
جالبه همه چیز هم به نظام مربوط میکنه مثلا نویسنده محترم فرمودند برای اثبات جدیت نظام باید تعطیلات کاهش پیدا کند

حالا به تعطیلات در انگلیس نگاه کنید

106 روز تعطیلات یکشنبه و شنبه
7 روز تعطیل تقویمی
به صورت نرمال از 3 روز قبل ژانویه مردم در مرخصی هستند

بقیه اروپا هم به همین شکل (2056539) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۲۰:۱۶
نگارنده هیچ اطلاعی از وضع کشور ندارند. باور کن اگر جایی کار داشته باشه نوروز که هیچ شبانه روز کارکنانش باید مشغول باشند بسیاری از بنگاهها بسیار هم خوشحال میشوند وقتی سفارشی برای تولید ندارند کارکنان را به استراحت بفرستند تا حداقل هزینه رفت و آمد آب و برق و برخی جاها غذای پرسنل را صرفه جویی کنند من در جاهای مختلف کار کردم وقتی کار هست 24 ساعت کار هست تعطیل و غیر تعطیل هم ندارد (2056543) (alef-13)
 
سید محمد
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۲۱:۱۵
به گمانم اصلاً کميت تعطيلات در کشور مهم نیست بلکه کيفيت روزهای غیرتعطيل مهم است! (2056547) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۲۱:۳۲
بدتراز فاجعه حال بهم زدگی بلاتکلیفی و بی مصرف بودن. روزا یکی یکی شمردن تا ادارات باز بشه تا شده یک امضاء در روز در کارت پیشرفت حاصل بشه!! (2056551) (alef-13)
 
هوشنگ
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۲۲:۴۵
موافق تیتر فوق هستم .جالب است بدانید نظام آموزشی مملکت نیز قریب یک ماه تعطیل میگردد. دراین ایام همیشه دولت اعلام میکند مدارس تا12/28باز هستند اما درعمل هیچ خبری نیست معلمان بچه ها را تشویق میکنند تاازیک هفته قبل به مدرسه نیاییندو....در دانشگاه هم وضعیتی مشابه وجود دارد .براستی به خاطر چه راحتی باید این گونه ضرر را پذیرفت وآیا ارزش میلیاردها ضرربه نظام آموزشی کشور وجود دارد؟ چه کسانی باید جوابگو باشند؟ آیا مادزدی از کار یا وقت دیگران را تایید میکنیم ،یقینا قبول نداریم . باتک تک افراد که صحبت کنید موافق این همه تعطیلی نیستند ولی رفتار آنها متناقض است واز تعطیلی شدیدا اظهار خوشحالی میکنند، پس مانیاز است ازخودمان شروع کنیم وحرکت صحیح بدور ازتایید دیگران انجام دهیم بخاطر منافع کشور. (2056557) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۳:۰۶:۳۷
رشد قارچ گونه کلاس های خصوصی و موسسات کنکور نشان دهنده بازدهی مراکز علمی ماست.حالا فرض کن تعطیلات هم کم بشه مثلا چه گلی به سر بچه ها میخوان بزنند؟ (2057207) (alef-10)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۲۴:۴۲
واقعا که تعطیلات نوروزی یک فاجعه است چرخ اقتصاد از کار می افتد ،دانش آموزان ودانشگاهیان از درس یک ماه عقب می افتند کارهای اداری وبانکی مردم لنگ میشود دولت باید فکری بحال ملت بکند مجلس باید بجای سوال کردن از دیدار فلان وزیر با فلان شخصیت بفکر کم کردن این معضل باشد (2056569) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۲۵:۰۰
مگ بقیه سال گرفتن کار کنید کو کار (2056571) (alef-13)
 
ما
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۲۸:۰۰
خیر موافق نیستم
تفریح وتفرج حق مسلم ماست. (2056581) (alef-13)
 
عرفان
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۲۸:۱۴
مدتهاست مد شده هر کس راجع به مسئله ای که از آن اطلاع دقیقی ندارد باید اظهار نظر کند .
در رابطه با موضوع مورد بحث باید گفت:
1-تعطیلات اداره های دولتی مابین29 اسفند تا 4 فرودین هر سال که گاه باروز جمعه هم قرین می شود به اضافه روز 12 و13 فروردین حداکثر7روز کاری را در خوشبینانه ترین حالت شامل می شود که تقریبا"معادل تعطیلات کریسمس و ژانویه در ممالک دیگر می باشند.
2- در این مدت کارخانه هاو شرکتهایی مانند شرکت نفت و صنایع جانبی آن غالبا"مشغول به کار بوده وفقط قانون دستمزد در روزهای تعطیل که معادل دو برابر روزهای دیگر می باشد برقرار است که آن هم با این روند خصوصی سازی و وضعیت قراردادها به جز در برخی کارخانه ها و شرکتهای دولتی آن هم برای پرسنل رسمی معمولا" رعایت نمی شود.
3-مسافرت و تفریح در کشور خود باعث گردش پول و احیا و ثبات صنعت گردشگری می شود.
4-باید بدانیم اگرچه تعطیلات رسمی در کشور ما ظاهرا" بالاست لیکن بر اساس منابع موثق تعطیلات ویژه کارمندان دولت در کشورهای دیگر بالاتر از ایران می باشد. (2056582) (alef-13)
 
رضا ع
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۲۹:۰۵
آنقدر تيتر و متن مقاله كوته انديشانه، متعصبانه و مغرضانه و بدور از حقيقت ماجرا بود كه نمي توان يك بحث منصفانه را با آن آغاز كرد. خدا شفا بدهد به دلهاي مريض. (2056584) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۲۹:۲۱
اهمین حرف شما حرف چندین ساله منه به نظر من دولت و مجلس باید تعطیلی دوازده و سیزده فروردین را حذف کنه وگرنه مردم فکر میکنن از چهارم فروردین تا دوازده فروردین هم تعطیله (2056586) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۱:۰۵:۳۵
اگه قراره از تعطیلات کاسته بشه بهتر از تعطیلات مذهبی غیر ضروری کاسته بشه (2056736) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۳۰:۱۲
ز همه بدتر وضعيت بيمارستانها، مطب پزشكان متخصص و درمانگاههاست كه دو هفته كامل از ارائه خدمات پزشكي تخصصي محرومند و بدا بحال افرادي كه خداي نكرده با مشكل حاد مواجه شوند. ادارات ديگر هم به همين صورته. (2056590) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۳۴:۳۲
الان تکفیرت می کنن. بدو قایم شو. بی سواد پوپولیست. (2056607) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۳۶:۰۸
با سلام و احترامي كه براي نوشته شما قايل هستم
1- در تمامي دنيا تعطيلات كم وبيش مثل ايران وجود دارد
2- در كشور ما بايد همه چيز به هم بيايند ، اين هم مستثني نيست
3-بهتر است مقالات ما به موارد درشت تر باشد (2056614) (alef-13)
 
نوروز
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۳۸:۳۳
با سلام تمام کشورهای جهان چنین تعتیلاتی دارند، منافع ان نیز از نظر روانی بسیار برای جامعه زیاد است،ه شما بقیه زورهای سال رو جهادی کار کن. این چند زوز پیشکشت!؟ (2056620) (alef-13)
 
رضا از مشهد
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۴۳:۵۲
بله، متاسفانه همينطور است!
هرچند كه در حالت غيرتعطيل نيز چندان بهره وري بالا نيست و نيمه تعطيليم. (2056642) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۴۳:۵۴
همچین میگین این یک ماه تعطیله انگار اون 11 ماه دیگه همه مثله ژاپن مردم
کار می کنن (2056643) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۴۵:۰۴
پیشنهاد میکنم یک نگاهی به تقویم هم داشته باشید. تعطیلات کاری نوروز طولانی نیست، تعطیلات آموزشی طولانی است که آن هم مشکلی ندارد (با توجه به تعطیلی سه ماهه تابستان). این که مردم از یک هفته قبل از عید (که رسما تعطیل نیست) کار نمی کنند و تا ۱۰ روز بعد از تعطیلات رسمی نوروز (که باز هم در تقویم تعطیل رسمی نیست) کار نمی کنند، مساله فرهنگی است.
بنابراین مشکل با کم و زیاد کردن تعطیلات ربطی ندارد که دولتها را مورد حمله قرار دارید. اینجا مساله، مساله فرهنگی است و اینکه وجدان کاری و تعهد اجتماعی در مملکت ما به آن مفهومی که در برخی کشورهای دیگر (به طور خاص ژاپن) مطرح است، در بسیاری از افراد وجود ندارد. اغلب مردم فقط به فکر رفاه خود هستند و به دیگران و مملکت کاری ندارند. البته این یکی از اثرات عملکرد غلط برخی مسیولان مشکل دار (به خصوص در دوره پیشین) در سوء استفاده شخصی از موقعیتها و اموال عمومی است که چنین یاس و فرهنگ غلطی را به همراه دارد (هرچند دلایل بسیار دیگری هم وجود دارد).

... و البته وجود دارند افرادی که از دل و جان و بسیار سختکوشانه در این مملکت کار می کنند و تعطیلی هم ندارند و بسیاری از ماها نآنها را می بینیم. (2056648) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۴۶:۵۶
از شما شما فاجعه است درحالي اين فرصت در نوروز يک ظرفيت اجتماعي و فرهنگي است که بايد از آن به صورت رنامه ريزي شده استفاده کرد.
ضمن اينکه فعاليت اقتصادي صفرفا به باز بودن ادارات بستگي ندارد ه جاي آن بايد دولت کوچک شود. (2056659) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۴۸:۲۸
تعطیلات نوروزی علاوه بر مشکلات اقتصادی یک بدعت دینی است که بر اساس احادیث جعلی رواج پیدا کرده و اثرات سوء خودش رو به عنوان یک بدعت نشون میده (2056664) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۳:۰۰:۴۰
من اشتباهی مثبت دادم!
بدعت دینی رو از کجا در آوردید شما؟!!
آقای اسلام شناس یه نگاه به قرآن بندازید ببینید در مورد صله رحم چی گفته، بعد اظهارنظر مذهبی بفرمایید. (2057176) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۷:۵۸:۲۲
بدعت یعنی چی؟ مگه کسی گفته که تعطیلات جزو دینه که بشه بدعت؟؟؟ اصلا تعطیلات چه ارتباطی با دین دارد؟ کجای دین داریم که تعطیلات چقدر باید باشد؟ از اون گیرها دادی ها!! (2058304) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۹:۰۷:۵۶
نوروز ربطی به دین اسلام ندارد .شاهنامه بخوانید.قبل از اسلام ایرانیان نوروز داشتند. (2058510) (alef-13)
 
ايراني
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۰۹:۴۶:۲۶
اقل تو با ايراني بودنت مشكل داري بفرماييد بريد يك كشور مسلمان غير ايراني زندگي كنيد. اينجا ايران است وتا زماني كه ايران است نوروز هم با افتخار سر جاش ميماند. شير فهم شد!؟ (2063470) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۴۸:۳۸
مسئله اینجاست که در کشور ما خیلی از مسائل نظم و انتظام خود را ندارند، کار مفید یک کارمند در روز چند ساعت است؟ بهره وری ادارات در چه حدی قرار دارد؟ چقدر از رفت و آمدها بیهوده و با گسترش زمینه اینترنت و بهسازی قوانین حذف می شود؟ چقدر از ترافیک با شدت گرفتن ساخت مترو، تجهیز قطارها و افزایش خطوط کمتر می شود؟ چقدر از رفت و آمدهای جاده ای با قطارهای سریع السیر (واقعی نه ریل های 60 سال قبل) کم می شود؟ چقدر از مصرف سوخت و سوانج جانی و مالی با ارتقای کیفیت خودروها یا مونتاژ خودروهای کم مصرف در داخل کشور کم خواهد شد و .... اگر این مسائل را شروع به درست کردن کردیم آن وقت می شود به تعطیلات هم فکر کرد که خوب در این جامعه مملو از بهره وری این جایش لنگ می زند ولی عملا ما جا خالی های بسیاری داریم که مسئولان باید آنها را پر کنند و بعد نگران آن شوند که چرا برخی روزهای سال هدر می رود. مثلا نگارنده محترم اصلا توجه کرده است که طی 12 سال تحصیلات یک دانش آموز، چقدر از مطالبی که وی می آموزد بی ثمر یا زیادی یا حتی دور کننده از درس هستند، آیا توجه کرده است که چقدر انرژی انسانی در کلاسهای درس هدر می رود یا در ادارات به خاطر چابک نبودن سیستم اداری؟ (2056666) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۵۰:۵۳
میدونین چرا مردم باور نمیکنن این نگرانی شما رو؟
چون درمورد تعطیلات مذهبی هیچوقت چنین بحثی نمیکنید.
حتی موافقت ضمنی با اضافه شدن عید قدیر میکنید که خب میشه دم خروس و قسم حضرت عباس.
درسته که اونها پراکنده هستند ولی اتفاقا به دلیل همون پراکندگی و اینکه سال قمری چرخش داره نسبت به تقویم شمسی، ضرر اونها به مراتب بیشتره.
ضمن اینکه حداقل تعطیلات نوروزی باعث تمدد اعصابه ولی تعطیلات عزاداری و اینها خیر. (2056676) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۵۰:۵۵
این دوهفته تعطیلی درست یک هفته اش زیاده البته برای کسانی که می خواهند درست کار کنند! (2056677) (alef-13)
 
حسام
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۵۱:۲۸
تعطیلی دراز مدت شاید در کشورهایی با وضعیت استاندارد مضر باشد،ولی در کشوری که مردم در تمام طول سال زیر بار فشارهای شدید روانی و عصبی ناشی از اقتصاد بیمار و سیاستهای داخلی و خارجی اشتباه و فرهنگ مغشوش شده هستند، این مرخصی حدود 15 روزه شاید تسکینی کوتاه مدت برای رهایی از این فشارها باشد.در ضمن در ایران وقتی مردم این دوره را تعطیل میدانند،طبق تجربه تاریخی هر گونه تلاش حکومتی بر خلاف این خواسته قطعا محکوم به شکست است. (2056681) (alef-13)
 
منصور
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۵۲:۴۸
هر كاري به جاي خود نيك وپسنديده است .
اين تعطيلات هم به نوبه خود خوب است اما بايد برنامه ريزي دقيق تر صورت پذيرد.
ودر واقع خود اين مسافرت وتفريحات نيز يك چرخش اقتصادي وبازرگاني را به همراه دارد .
اگر يك نيم نگاهي به برخي از مشاغل بيندازم متوجه ميوشيم كه اكثر توليد كننده ها توان توليد دوماه آخر خود را به حداكثر ميرسانند تا در يك ماه عيد فروش بهتر وخوبي داشته باشند .
البته تا حدي بايد برنامه ريزي دقيق تر صورت پذيرد . (2056686) (alef-13)
 
azad
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۵۶:۳۵
در همه کشورهای دنیا تعطیلات ۱۰ روزه و ۲ هفته‌ای متعددی وجود داره که مردم به مسافرت و تفریح برن. برخی کشورها چندین تعطیلات طولانی مدت دارن. یک بار در تابستان و یک بار در حوالی کریسمس. کشور مالزی، در مناسبت‌های مالایی، اسلامی و بودایی تعطیلات مفصلی داره. تعطیلات عید فطر در این کشور دقیقا ۲ هفته است. اعیاد بودایی و مالایی هم تعطیلات ۱ هفته‌ای و ۲ هفته‌ای دارن.
در صورتی که تعطلیلات مذهبی در ایران یک و دو روزه هست، و تعطیلات نوروز هم حداکثر ۷ روز تعطیل رسمی است و مردم از حق مرخصی قانونی خودشون برای مسافرت استفاده می‌کنن. غیر از این که در همه کشورهای دنیا، دو روز آخر هفته (شنبه و یکشنبه) تعطیل هست، اما در ایران فقط جمعه تعطیل رسمی هست. اگر شرکتی پنجشنبه رو تعطیل کنه، در روزهای دیگه کارمنداش مجبور به جبران اون ساعت کاری هستن.
در برخی ایالت‌های آمریکا حتی در روز جمعه حراج آمریکایی (black friday) که نه تعطیل هفتگی هست و نه تعطیل رسمی، برخی شرکت‌های خصوصی و ارگان‌های مردم رو تعطیل می‌کنن.
گذشت اون زمانی که سیاسیون مدام از زیاد بودن تعطیلات در ایران دم می‌زدن و مردم خبر نداشتن که در سایر کشورها چه مقدار تعطیلی هست.

من نمی‌دونم چه علاقه‌ای داره آقای توکلی که همیشه سایتش مطالبی در مورد تعطیلات در ایران به ویژه تعطیلات نوروز کار می‌کنه. چطور نمایندگان مجلس یک ماه تعطیلی تابستانه دارن، یک ماه مرخصی رسمی و ۲ هفته کامل هم تعطیلی نوروزی. معلومه که آقا نه بیل دست می‌گیره، و نه از صبح تا غروب تو شرکت جون می‌کنه و از چشمش مایه می‌ذاره.
مشخصه که این تیتر توسط یک یقه سفید مرفه انتخاب شده که به لطف وابستگی به عوامل قدرت، هر وقت که دلش بخواد به تعطیلات می ره و از امکانات دولتی هم به راحتی استفاده می کنه. در عین حال به نیروی انسانی به مثابه بردگانی نگاه می‌کنه که وظیفه دارن همیشه کار کنن تا رونق اقتصادی ایجاد بشه و اونها بتونه در رأس قدرت بهره ببرن. (2056697) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۵۶:۴۵
تعطیلات مذهبی باید کاسته شود (2056698) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۵۹:۰۹
همه جای دنیا تعطیلات تابستانی و زمستانی وجود داره که در ایران به صورت رسمی نیست،ضمناً کی گفته که مردم نیاز به تفریح و گردش ندارند؟آهان شما
تعطیلاتی که در زمستانها در اثر بی کفایتی دستگاه های ذی ربط به مقابله با سرما و بارش برف به وجود میاد (2056710) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۷:۱۴:۴۲
چطور نمایندگان مجلس یک ماه تعطیلی تابستانه دارن، یک ماه مرخصی رسمی و ۲ هفته کامل هم تعطیلی نوروزی. معلومه که آقا نه بیل دست می‌گیره، و نه از صبح تا غروب تو شرکت جون می‌کنه و از چشمش مایه می‌ذاره.
مشخصه که این تیتر توسط یک یقه سفید مرفه انتخاب شده که به لطف وابستگی به عوامل قدرت، هر وقت که دلش بخواد به تعطیلات می ره و از امکانات دولتی هم به راحتی استفاده می کنه. در عین حال به نیروی انسانی به مثابه بردگانی نگاه می‌کنه که وظیفه دارن همیشه کار کنن تا رونق اقتصادی ایجاد بشه و اونها بتونه در رأس قدرت بهره ببرن (2058173) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۵۹:۵۰
تنها راه اینکه تعطیلات مدارس یه هفته بشه که در این صورت کارها از همون هفته دوم سال شروع میشه (2056712) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۱:۰۰:۵۱
مي خواستم به اين آقاي شكم سير بگويم كه اين تعطيلات نوروزي از زمانهاي خيلي گذشته هم در ايران وجود داشت مشكلي نبود (2056716) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۱:۰۲:۳۳
حجم هزینه های انجام شده در ایام نوروز را با سایر ماههای سال مقایسه کنید. قطعا در بطن این تعطیلات و رسوم این ایام رونق تولید، افزایش درآمد بنگاههای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را خواهید دید. وجود این ایام راهی است برای بازپس گیری اندوخته های مردم و ... . لطفا خیلی به زیانهای ناشی از آن فکر نکنید. (2056724) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۱:۰۳:۲۳
تعطیلات نوروزی را فاجعه ملی توصیف کردن بی انصافی است. پس از یکسال کارو تلاش تعطیلاتی چهار پنج روزه که به جایی ضرر نمی زند. نکته مهم نحوه استفاده ما از این روزهاست که نیازمند بازنگری ریشه ای است.
درواقع سفرهای نوروزی ما در حال حاضر مصداق بارز یک سونامی ویرانگر است که میلیونها لیتر بنزین را را به چاه ویل می ریزد و صدها نفر را به کشتن می دهد انگار از بند رها شده ایم و سراسیمه سر به کوه و بیابان می گذاریم (2056728) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۱:۰۵:۴۸
تعطیلات نوروز هر سال با احتساب 29 اسفند چیزی حدود 14 الی 16 روز می شود و از آن فراتر نمی رود نویسنده تعطیلات را یک ماهه فرض می کند و می نویسد کشور حدود یک ماه در حال تعطیل و نیمه تعطیل قرار می گیرد. از طرفی بسیاری از فعالیت های اقتصادی در این یک تعطیلات انجام می شود . خوب است به هر چیزی منصفانه نگاه کنیم و ادای افرادی را در نیاوریم که از همه چی و همه کس گله دارند و خود نیز یکی از همان کسانی هستند که رفتارشان دقیقا منطبق با همگان است. (2056738) (alef-13)
 
محمد پیله ور
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۱:۱۰:۲۰
واقعا گزارش ضعیفی بود و کاملا غیر مستند. طبق آمار موجود، ایران حتی اگر تمام 13 روز نوروز را هم جزو تعطیلات حساب کنیم، جزو کم تعطیلات ترین کشورهای دنیاست. چرا سعی می‌کنید به مردم دروغ بگویید؟ (2056754) (alef-13)
 
عباس
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۱:۲۶:۰۹
در کشور آلمان از روز جمعه ظهر تعطیلی هفتگی شروع میشود یعنی کار در بیشتر مراکز تا ساعت 12 ظهر میباشد و روز شنبه و یکشنبه هم کاملا تعطیل است .آیا در کشور ما نیز چنین میباشد؟
آیا میدانید که تعطیلات چقدر به نفع اقتصاد بیمار مملکت ما میباشد؟ مقدار بسیار قابل توجهی نقدینگی در تعطیلات خرج تفریحات مردم شده و از تورم جلوگیری میشود و اقتصاد در مراکز تفریحی و شهرهای توریستی جانی تازه به خود میگیرد . هیچ میدانید که در شهرهای توریستی بسیاری از مردم از قبل تعطیلات گذران زندگی میکنند ؟ (2056813) (alef-13)
 
حجازی
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۱:۲۸:۵۴
شما 350 روز دیگه رو درست کن این 15 روز رو بیخیال (2056824) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۱:۳۰:۲۲
فاجعه ملی توی اقتصاد ماست. فاجعه ملی توی فرهنگ ماست. فاجعه ملی توی تفکر ماست. توی افراط و تفریط ما. توی صدا و سیمای ما. توی صنعت خودرو سازی ماست نه این چیزا اقای نویسنده مطلب خیلی ضعیفی بود. (2056830) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۱:۳۵:۰۹
اگر افراد مشابه تفكرات شما از ابتدا با اين جشن ملي مبارزه نكرده بودند و تلاش در جهت ضعيف نمودن آن نمي نمودند و فرهنگ نوروز در جهان با تبليغات وسيع و فرهنگ بسيار غني به عنوان مفاخر جهاني معرفي مي گرديد . در حال حاضر درآمد حاصل از گردشگران جهاني كه در روزهاي نوروز وارد سرزمين ما مي شدند بيش از چندين برابر باعث افزايش رشد اقتصادي كشور مي گرديد.

در حاليكه تركيه مباحث بسيار ضعيفي مانند حمام تركي ، رقص مولانا و ..... كه هيچ زمان قابل قياس با قدرت نفوذ نوروز و فلسفه آن نيست را با قدرت تبليغات و فراهم آوردن امكانات و آزاد سازي برخي شرايط به ابزاري قوي تبديل نموده ما همچنان به دنبال تخريب چهارشنبه سوري ، نوروز و ديگر جشن هاي با مفهوم انسانيت هستيم ......... (2056845) (alef-13)
 
اریا
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۱:۳۶:۳۲
با درود
مقایسه ای درستی نبود ...
تو روخدا مقایسه ها درست باشد یاد مقاله هایی میوفتم که قیمت سوخت وانرژی را با امریکا واروپا مقایسه میکنند ولی فراموش میکنند دستمزد ما به ریال هست نه دلار...
عمو جان در اکثر کشورها تعطیلات اخر هفته 2روز هستش که یعنی 52 روز علی الحساب بیشتر از ما ...بماند که کارخانه هایی هم وجود دارد که اصلا تعطیلی ندارند مثل شرکت ما که جمعه ها(بسته بندی پگاه) هم دایر هستند (2056850) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۱:۴۰:۴۳
اگر ساعت کار مفید ایرانی ها 45 دقیقه باشه با حذف تعطیلات عید فوقش میشه 50 دقیقه.
اشکال کار جای دیگه است. تعطیلات تاثیری نداره.
قوانین دست و پا گیر. دیوان سالاری بسیار زیاد در ادارات دولتی. تغییر پیاپی مدیران. تغییر مداوم قوانین و بخشنامه هایی که گاهی حتی در تضاد با هم هستند. عدم بها دادن به نیروهای مفید و پرکارتر. نظام تنبیه و تشویق معیوب. روند طولانی مدت و ناکارامد جذب نیرو چه از نظر تعداد افراد جذب شده چه از نظر لایق بودن افراد و چه از نظر زمان لازم برای این روند. عدم تطبیق نیروهای سنتی با سیستم های مدرن. سلیقه ای برخورد کردن مدیران با قوانین، تخصص و مهارت های جعلی مدیران با استفاده از مدارک دانشگاه های رده چندمی و ...
معلوم نیست چه کسی و چه زمانی می تونه این سیستم معیوب اداری رو درمانش کنه.
این وسط همه متضرر می شن. اهداف سازمانی برآورده نمیشه و بخاطر بهره وری پایین عملا حقوق کارمندان نیز بالا نمی ره و در کل سازمان های عظیم و طویلی رو می بینیم که کارمندانش بجای دغدغه ی بهبود عملکرد خود دایما نگران موعد و میزان پرداخت حقوق خود است.
حالا فرض کنید سازمانی مثل صدا و سیما با اون عظمت و بودجه هیچ خلاقیت و ایده ی نویی درونش دیده نمی شه. و به ورطه ی تکرار میافته. نمونه اش همین فیلم های ایام تعطیلات نوروزی.
به جز کلاه قرمزی و پایتخت که حتی این دو نیز نسبت به سال های قبل افت داشتند چه سریالی قابل تحمل بود.
خسته شدیم از بس باید به دست و پا چلفتی بودن شخصیت های فیلم باید بخندیم یا به آدم خلافکاری که در واقعیت از جامعه ترد میشه اما درون فیلم الگوسازی شده برای جوون ها...
افسوس (2056876) (alef-13)
 
کیان
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۱:۵۳:۴۶
اینقدر این ایام را زیر سوال نبرید، عید اصیل ما ایرانی ها همین نوروز است و بس، شما اگر خیلی دلتان به حال اقتصاد مملکت میسوزه همون دونه درشتها و آقازاده ها را بگیرید مشکل کسری بودجه کشور حل میشه. (2056929) (alef-13)
 
راد
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۲:۰۷:۲۴
سلام
من فكر نكنم در تعطيلات نوروز اقتصاد كاملاً تعطيل شود در تعطيلات نوروز مسافران به شهرهايي مي روند كه جذبه توريستي و تفريحي دارند و اين خود بخشي از اقتصاد ملي و منطقه اي است. اينكه بتوانيم مناطقي را كه داراي جاذبه هاي توريستي و تفريحي هستند رونق بخشيم مي توانيم به اقتصاد و فرصت هاي شغلي مردم بومي اين مناطق كمك شاياني بكنيم ضمن اينكه مسافرين نيز در رفاه و آسايشي بهتري به سر خواهند برد. ديدن نيمه خالي ليوان درست نيست آقاي ايماني عزيز. فكر معقول بفرما گل بي خار كجاست؟ (2056971) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۲:۲۷:۵۱
در اروپا نیز تعطیلات سال نو و همچنین تعطیلات تابستانی همچین وضعی را پیش می آورد. (2057045) (alef-10)
 
خاکباز
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۲:۴۴:۲۰
تعطیلی ادارات به نفع مردم و دولت است زیرا کاغذ و برق و آب و تلفن و اینترنت و گاز و قند و چای و اضافه کار الکی کمتری مصر ف میشود و در نهایت به نفع همه است . در اکثر ادارات ما کارمندان سه برابر آنند که باید باشند ولی کار در حد یک دهم بازدهی یک کارمند است و کارمندان فکر میکنند که الان هم دوران مظفرالدینشاه است که کارمندان یعنی آقای مردم مثل آن زمان که همه از خاندان های درباری بودند و فئودال های بزرگ و خوانین . (2057102) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۲:۵۴:۵۱
کلا با توجه به بهره وری ما تعطیل و غیر تعطیل زیاد فرقی نمی کنه. آخه 45 دقیقه هم هرس خوردن داره؟ (2057151) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۳:۲۲:۳۳
مشکل نگاه دولتی به اقتصاد است. در بخش خصوصی اگر در ایام نوروز بازدهی وجود داشته باشد می توانند هر روز کار کنند. برای من که سالی یک بار مسافرت می روم تا خانواده ام را ببینم این تعطیلات غنیمت است. (2057256) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۳:۲۳:۰۱
اقای محترم نویسنده تعطیلات ما زیاده درست حرفتونو قبول دارم ولی دلیلش نوروز نیست. اموزش و پرورش چند ساله پنجشنبه هارو تعطیل کرده ادارات هم پنجشنبه تعطیل هستند وقتی هم که وزیر گفت میخوام تعطیلی پنجشنبه مدارس رو بردارم خود سایت شما از سینه زنان اصلی و مخالفین بود حالا اومدی میگی تعطیلی زیاده؟ حساب کن چند روز در 6 ماه گذشته به دلیل الودگی هوا و عدم مدیریت کافی در زمان بارش برف تعطیل شده. ادرس غلط به مردم نده الودگی هوا به نظرم بیشترین علت از دست رفتن سرمایه است هم باعث بیماری میشه هم باعث تعطیلی میشه هم باعث از دست رفتن سرمایه برای وارد کردن سوخت میشه. به نظرم بهتره به جای بحث روی این موضوع فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی و استفاده از دوچرخه و پیشنهاد حذف تعطیلی پنجشنبه رو بدید. ضمنا گزارشی تهیه کنید که چه کسی گفته دوچرخه سواری برای زنها حرامه ایا راسته یا شایعه؟ (2057258) (alef-10)
 
نادر
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۳:۴۳:۳۲
با سلام اولا تفریح جز جدایی ناپذیر زندگیه.دوما کی گفته مملکت یک ماه تعطیله سوما تعطیلات برخی کشور ها از ما هم بیشتره.مشکل تعطیلی زیاد نیست.مشکل راندمان و بهره وریه.یعنی ما در 8ساعت کمتر از یک ساعت مفید کار میکنیم و این هم مستقیما به فرهنگ ،رفتار ،مدیریت و نفت مربوطه. (2057343) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۴:۰۷:۳۵
چند سال پيش هم اين ادعا مطرح شد و بنده در يك ميز گرد تلويزيونى اين مطلب را رد نموده و اعلام كردم كه كار جدى به استراحت و تفريح جدى و آنهم در كنار افراد خانواده و با فاميل و اقربا به هم گره خورده است ، به خوبى يادم هست كه در دهه ١٩٧٠ كه در انگلستان ضمن كار به تحصيل نيز مشغول بودم ، يكى از همكارانم براى سه سال بعد در تور مسافرتى ثبت نام كرده بود كه با پرداخت ناچيز ماهيانه پس از سه سال به مسافرت جزاير قنارى در اسپانيا برود و چقدر اظهار خوشحالى مى كرد كه اين اتفاق برايش خواهد افتاد ،
گير كار جاى ديگر است جناب ايمانى عزيز ، جامعه ما تنبل شده و آنهم به دليل عدم اعتماد دولتمردان ( منظورم مجموعه نظام است ) به مردم در سپردن مسئوليتهاى توليدى و اقتصادى يعنى همان مراحل كسب و كار است كه متأسفانه فقط در زمانيكه نياز به حضور سياسى آنان داريم به ميدان آورده مى شوند ، نه در گردش اقتصادى و رونق كسب و كار ، بگذاريم مردم خود عهده دار امور زيربنائى و برددن نان سر سفره خود باشند ، مسلما به خوبى برنامه تفريحى و گشت و گذار خود را نيز كه لازمه زندگى شاداب است به خوبى اداره و مديريت مى كنند و شكوفائى اقتصادى و فراتر از آن ، شكوفائى فرهنگى را نيز در يك جامعه سالم شاهد خواهيم بود. شرطش بريدن مجموعه كاركنان نظام ، اعم از سه قوه و بالاخص شبه دولتيها از رانت و سپردن امور به مردم و كنترل و نظارت بر امور كلان كشور به كمك فناوريهاى نوين است
خود بيش از سى سال در اين نظام استخوان خرد كرده ام و اكنون نظاره گر از بين رفتن نتيجه تلاشهاى خالصانه خيلى از همتايان خود هستم كه بدون وابستگى به جناه خاصى هر آنچه در چنته داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و خيلى از آنان هم به خيل عظيم شهدا پيوستند. ً
.و أن هم به دليل تغييرات عظيم در اداره امور كشور است كه منبعث از سياسى كارى رو بنائيست. خدا به اين مملكت رحم كند ، انشاالله. (2057451) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۱:۱۸:۴۳
کاملا موافقم احتمالا نویسنده سایت الف همون کسی که نوشته تعطیلات ایران بیشتر از اکثر کشورهای دنیاست و با اون همه جواب قاطعی که از مردم شنید باز هم داره روی مواضع خودش پافشاری میکنه احتمال مدیم ایشون هم دنبال رایحه خوش خدمت می باشه (2060241) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۴:۱۱:۱۲
فطر میشه دو روز تعطیلی (قصد داشتن سه روز کنن) فاجعه ملی نیست، 4 روز تعطیلی نوروز شد فاجعه ملی، مشکل امثال جنابعالی چیز دیگه ای هست که نمی تونین بهش برسین. (2057469) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۴:۱۲:۱۵
تعطیلات مذهبی باید کم شود تعطیلات مذهبی بسیار زیاده سال نو همه جای دنیا تعطیله نمیشه کاریش کرد و منطقیه تعطیلات مذهبی بهتره لغو بشن (2057472) (alef-10)
 
بهنام
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۴:۱۴:۳۷
تعطیلات و مسافرت دقیقا مثل یک ذخیره ی بزرگ نفتی درون یک کشور هست
اگه مسئولین کشور به هوش باشند میتونند به بهترین نحو از این فرصت استفاده کنند...اگه یک بشکه ی نفت 100 دلار باشه در عوض توریست داخلی و خارجی چند برابر یک بشکه ی نفت پول خرج میکنه و باعث رونق اقتصادی مردم اون منطقه میشه...الان مردم و جوون های مشهد،اصفهان، شیراز فرصت شغلی زیادی از برکت مسافرها و تعطیلات به دست آوردن که شهرای دیگه اینجوری نیست... یا حتی کشور سویس اقتصاد مبتنی بر توریست داره که بک فطره نفت هم نداره.جدای از نشاط عمومی که از قبل سفر و تعطیلات و افزایش راندمان کاری به دست می آد...
پس دقیقا تیتر مطلب شما فاجعه هست نه تعطیلات (2057489) (alef-10)
 
دانش بنیان
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۴:۳۶:۰۰
عید چه ربطی به تعطیلی داره؟
واقعا اسفناک است این همه تعطیلی.
من به عنوان مدیر یک شرکت دانش بنیان حدود یک ماه به صورت 100 درصد کارم تعطیل شده است.
صرف نظر از همه زیانهایی که دادم حقوق این یک ماه تعطیلی را از چه منبعی باید تامین کنم؟
نتیجه این همه استخدام دولتی چیزی جز تشویق به تعطیلی بیشتر نمی تواند باشد.
کار که تعطیل بود رفتیم بیمارستان برای کارهای درمانی گفت تا 16 تقریبا هیچ کس نیست. دندانپزشکی بدتر بود. واقعا به معنای مطلق کلمه فاجعه ملی است.

تا زمانیکه دولت بزرگترین کارفرما هست و این همه کارمند دولت وجود دارد کسی جرات ندارد در مورد کاهش تعطیلی صحبت کند. چون به رای کارمندان نیاز دارند.

من اگر کارمند بودم همون 45 دقیقه هم کار نمیکردم وقتی که کار بکنم یا نکنم حقوق ثابتی میگیرم چرا باید کار کنم؟ هزار دلیل وبهانه و توجیه شرعی و اخلاقی میشود سر هم کرد که سر وجدان آدمی را کلاه بگذارد تا کار نکنیم و اذیت هم نشویم (2057597) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۴:۵۴:۰۸
مطمئنا ساعت کار مفید ما کم است. ولی کارمندان که در ادارات اسیر هستند.
و همیشه خسته از کمبود رفت آمد خانوادگی و تفریح (2057657) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۴:۵۶:۲۰
ماشا الله همه گونه تعطیلات را تا حداکثر ممکن داریم. مذهبی ملی و... دربسیاری موارد مثل ماه رمضان و از پنج فروردین تا سیزده بدر، حالت نه کار نه تعطیل ،مثل حالت نه صلح نه جنگ ! داریم . (2057672) (alef-13)
 
زهرا
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۴:۵۶:۳۹
با سلام به همه دوستان مذهبی و ایرانی !! با قدمتی 7000 ساله
سال نو همگی مبارک
انشاالله تعطیلات خوش گذشته و همگی با شادابی روز کاری را شروع و بجای فرافکنی و مقایسه با دیگر کشورها با فرهنگهای اقلیمی و مذهبی متفاوت وجریحه دار کردن احساسات همدیگر هر کدام از ما اطلاغات و نظریات مفید را از خود شروغ کرده و در راستای احترام به خود ومسئولیت پذیری غامل به غلم خود شویم و زمانیکه رشد فردی و رضایت مندی افراد جامعه بالا رود مطمئتا تاثیر اجتماعی اجتناب ناپذیر است.پس خودمان را نه با دیگران که با خود و گذشته خود مقایسه کنیم و از دروغ و امار علط و عحیب و غریب دست برداریم وبا صداقت و راستگویی و مهربانی رستگاری پیشه کنیم تا جامعه ای سربلند وسرافراز بنانهیم. همواره سعادتمند وسرافراز باشید. (2057675) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۴:۵۹:۱۰
بخش دولتی 147 هزار میلیارد حقوق میگیره 37 هزار میلیارد تومان بازدهی داره . ( نقل از حسن نژاد نماینده مرند در مجلس -) معلومه که کارمندان از تعطیلات طولانی استقبال می کنند (2057682) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۵:۱۵:۳۱
چقدر طرفدار تعطیلی داشتیم .....
شما که همیشه تعطیل هستید لااقل نقد نکنید
شما که از پانزدهم تا بیست و پنجم فروردین به هیچ اداره یا شرکتی مراجعه نکرده اید تا متوجه شوید کماکان همه چیز تعطیل است ولی لااقل کلمه شب عید را از اواخر بهمن شنیده اید.... به نظر من نویسنده اغراق کرده و فقط تعطیلات را که یک ماه است گفته و یک ماه نیمه تعطیل قبل و بعد ان را نگفته
بله دوستانی که در شمال ویلا دارند و یا تفریحات منشوری معلوم است دوست دارند کل سال تعطیل باشد...
درضمن کارمندانی که اعتراض کردند با توجه به اینکه خودم کارمند هستم لطف کنند بگویند از ساعت 7 صبح تا 9.5 برای صبحانه منصفانه است؟ از ساعت 12.5 تا 2 برای نماز و نهار منصفانه است؟ عملا از ساعت 9.5 تا 12.5 اگر پشت میز خود باشند و اگر از دست مسئولی دلخور نباشند و اگر کاری برای انجام دادن داشته باشند انجام میدهند در غیراینصورت عملا کل سال تعطیل هستند...
در مورد کارگران هم یک ماه مرخصی وجود دارد....و عملا روزهای غیر تعطیل ایام نوروز از مرخصی انها کسر میگردد پس بهتر نیست مدیریت مرخصی را خودشان در اختیار داشته باشند و هر وقت سال دوست داشتند مسافرت بروند؟
با توجه به اینکه دو هفته ابتدای سال همه میخواهند مسافرت بروند عملا دید و بازدید یعنی مزاحمت برای همدیگر...
ایا در تعطیلات نوروز خودروتان خراب شده است تا متوجه شوید تعطیلی یعنی چه؟
ایا بیمار بد حال داشته اید؟
این دو ماه بهترین فصل برای گرانفروشی و کلاهبرداریهای مختلف بر سر کسانی است که به صورت خودجوش میخواهند فریب رفتارهای پوپولیستی را بخورند (2057735) (alef-13)
 
یه نفر
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۲۲:۲۲:۴۲
تو چی میگی دیگه... (2059118) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۵:۴۳:۵۶
کاملاً درسته. البته به نظرم بهتر است یک هفته از این تعطیلی به مثلاً آبان ماه منتقل شود. تعطیلات نوروزی به 3 روز کاهش و تعطیلی 12 فروردین هم برداشته شود و مدارس از روز چهارم باز شوند تا کشور از این وضعیت درآید. واقعاً 17-18 روز تعطیلی پیاپی کلافه کننده است و بهتر است یک هفته از این به پاییز منتقل شود. (2057840) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۵:۵۰:۳۲
برای من که تمام ایام کاری باید حداقل 3 ساعت در رفت و برگشت بین محل کارم در تهران و محل زندگیم در کرج بگذرونم و به زمین و زمان لعنت بفرستم که چرا یک مسیر 40 دقیقه ای به خاطر ترافیک به 2 ساعت تبدیل میشه و وقتم حروم میشه، برای من که تمام روزهای کاری سال باید هوای آلوده تهران رو تنفس کنم، فقط تعطیلات 2 هفته ای نوروزه که انگیزه و انرژی ادامه کار و زندگی رو میده. خواهش می کنیم اون رو هم زیر سوال نبرید. چرا حضوز فیزیکی در محل کار این قدر مهمه؟ کیفیت کار چقدر مهمه؟ (2057866) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۵:۵۱:۵۴
پیرو پیام قبلی

تعطیلات نوروزی به مثابه فاجعه ملی

نننننیییییسسستتتتتتت.



تعطیلات نوروزی به مثابه خار چشم شما و استخوان در گلوی شما

اااااااااااااااااااااااسسسسسسسستتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت. (2057876) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۹:۱۲:۱۶
تعطیلات نوروز نه .خود نوروز . (2058524) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۶:۰۸:۰۹
به عنوان یک پوپولیست میگویم: اینجا حکومت کمونیسم نیست که آدمها ماشین پول در آوردن باشند . ما همه انسانیم و نیاز به استراحت داریم . هرچند قبول دارم موقع کار کردن هم اکثریت در حال استراحتند!! که این مشکل هیچ ربطی به تعطیلات و مسافرت ندارد وباید جای دیگری به دنبال راه حل آن بود . (2057931) (alef-13)
 
دكتر سيد
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۶:۲۹:۲۴
پوپوليست دو جنبه دارد ! ١. كاري كه موافق نظر اكثر مردم است ٢ كاري كه بر خلاف نظر اكثر مردم است ! (2057997) (alef-13)
 
هادی
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۷:۳۰:۳۷
اگر خیلی نگران اقتصاد هستید
تمام کارها را شیفتی کنید
هر کس یک روز در میان بیاید سر کار
از 8 صبح تا 7 یا 8 شب
حتی روز های تعطیل (2058231) (alef-10)
 
شهرزاد
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۷:۴۲:۲۹
متاسفانه وقتی مدیریت درستی ندارید باید هم به این تعطیلات به چشم فاجعه نگاه کنید در تمام دنیا مخصوصا ایام کریسمس فصل رونق بنگاه های خرده فروشی و گردشگری است که کمک شایانی به بالا رفتن نمودارهای بورس انها دارد حالا به جای بهره وری بهتر از این این تعطیلات و سود آوری هر چه تمام تر و به جای تلاش برای ایجاد جاذبه بیشتر برای عدم خروج میلیوها دلار از کشور و فربه تر نکردن جیب کشور های همسایه ، هر سال باید شاهد این چنین مقالات خام و خنده دار باشیم که فقط دنبال پاک کردن صورت مسئله هستن ، یاد اوری میکنم این نوشتار ها و بعضا سخنان بعضی افراد در مورد خرافات خواندن نماد های ملی ، مردم ایران را در پاس داشتن این آیین ها بیشتر و بیشتر ترغیب میکند ! (2058262) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۷:۴۶:۲۹
تو با نوروز مختلفی برادرمن وگرنه کلی تعطیلات دیگه هست چرا در مورد اونها صحبت نمیکنی اره هر وقت تعطیلات دیگه که اصلا مصداق پوپلیسم نیست بازنگری شد میشه مقاله رو خوند از سایت توکلی جز این هم انتظاری نیست (2058271) (alef-13)
 
باانصاف
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۸:۱۰:۰۵
آقایی که این متن را تهیه کرده ای چقدر بی انمصافی وهرگز نمیخواهی این مردم بیچاره را شاد ودر حال تفریح ببینی چرا ؟اگر این تعطیلات که به شکر خدا بازهم از همه کشورها که در هفته دو روز تعطیلند کمتر است نباشد باور کنید بیشتر ماایرانیها روی خوشی را نمی بینیم وخدا این نوروز را از مانگیرد که حداقل باعث میشود اقوام سالی یکبار همدیگر را ببینند به نظر شما ارزش صله رحم که دارد از بین میرود کمتر است از کار وتلاش است (2058335) (alef-13)
 
يكي
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۹:۳۸:۱۷
همين آقاي دكتر توكلي كه مطالب اين سايت مورد تأييد ايشونم هست ميشه بفرمايند مجلس در سال چند روز تعطيله؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!! (2058600) (alef-13)
 
بهنام
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۹:۳۸:۴۸
اصلا هم یک ماه نیست
ما که هم بین تعطیلات سر کار اومدیم هم روز شانزدهم سر کار حاضر بودیم تا آخر شب هم واسادیم ادارات دولتی که ما باهاشون کار میکنیم هم بطور جدی سر کاراشون بودن و هستن
شاید نگارنده متن کارش جدی نیست (2058603) (alef-13)
 
ایرانی در هلند با سلام
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۲۰:۰۴:۴۸
ایرانی در هلند با سلام
بنده حدود ١٢ سال در یک شرکت خصوصی کار میکنم.تعطیلات در اینجا عبارت است از؛
٥ روز در هفته کار ٢ روز تعطیلات آخر هفته
٧ تا ٨ روز اعیاد ملی مثل ٢ روز کریسمس ١ روز اول سال نو , عید پاک,جمعه نیک, روز ملکه,روز آزادسازی هلند در جنگ دوم.
٢٥ روز مرخصی با حقوق در سال
همینطور که می بینید در سال در هلند حدود ١٣٧ روز تعطیلات دارند و ٢٢٨ روز کار میکنند. حالا شما بر چه اساسی میگید که تعطیلات در ایران بیشتر است (2058700) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۲۰:۲۲:۲۲
حالا همه شدن کارشناس و مقاله نویس (2058739) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۲۰:۳۰:۳۷
برین اینجا تعطیلات همه کشورها را زده بعدش خودتون نتیجه بگیرید :
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_holidays_by_country (2058765) (alef-13)
 
هادی
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۲۱:۴۶:۳۶
فاجعه ملی کشته شدن 512 نفر و زخمی شدن9500تن از هموطنان عزیزمان است که بواسطه خوردرو های نا امن تولید داخل تو این تعطیلات عید کشته و زخمی شدند. در هر کشوری این میزان تلفات طی 20 روز اتعاق می افتاد عزای عمومی اعلام میشد و لی در کشور ما اصلا کسی حرفشم نمی زنه .تازه با افتخار هم از کاهس 4درصدی تلفات نوروزی باد میشه. (2059007) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۲۱:۴۷:۴۴
تعطیلات زیادنیست.متاسفانه عوامل بازاروثروتمندان وطبقه مرفه ومسئولین ازیک هفته پیش ازتعطیلات عیدخودشان کارراتعطیل می کنندوبه خارج ازکشورمی روندعده ای هم که وضعیت شان کارمندی وکارگری است به شهرستانهای شان می روند.متاسفانه تعیین کننده دراقتصادهمان طبقه مرفه ومسئولین اندکه صبرمی کنند تامدارس بازشوندوبعدهرجوردلشان خواست بازار ِ اقتصادرابه نفع خودشان ایزوله کنندبالاخره خارج رفتن شان هزینه داردبایدجبران مافات کنند.برای شان هم مهم نیست 20 روزتعطیل باشدیا30 روزآنهادرکاروکسب شان همیشه به روزهستندنه مثل قشرکارمندوکارگرعقب ازقافله ی اقتصادروز.یاعلی (2059009) (alef-13)
 
یه نفر
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۲۲:۲۰:۰۸
ما کارمندان که از پنجم سر کار بودیم.حالا اگر خواستید از سال دیگه مردم این چند روز هم بیان سر کار.اقتصاد درمان شه.!!انسان که تراکتور نیست..!! (2059107) (alef-13)
 
مهرداد
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۲۳:۴۱:۲۵
قضیه به نظر من خیلی واضحه:
1- کشانی که حقوق بگیر هستند، از تعطیلات زیاد استقبال میکنند.
2- کسانی که در مشاغل آزاد هستند، موافق تعطیلات زیاد و بی حساب و کتاب نیستند. (2059404) (alef-13)
 
hamid reza
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۰۴:۲۸:۵۰
در انگلستان هر هفته حداقل ۲ روز تعطیل است وقتی‌ هم که تعطیل است هیچ کس کار نمیکند حتا اگه چند برابر پول بدند. در ضمن تعطیلات سال نو هم حدود ۲۰ روز است. (2059652) (alef-13)
 
بنده خدا
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۰۷:۳۳:۳۶
ازهمه دوستان عذر میخوام ولی نویسنده حرف مفت زده نمیدونم چرا یک عده ای تا یک چیزی به ذهن شون میرسه فکرمیکنن عقل کل هستند وباید حتما عنوان کنند شتر روبابارش دارن میبرن اقا فکرزیادی تعطیلات هستش ازهمه دوستان عذر میخوام (2059700) (alef-13)
 
هادی
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۱:۴۸:۰۵
قبل از این که از تعطیلات به خاطر ضرر مالی که به اقتصاد کشور می زند خرده بگیرید از دزدی ها و رانت خواری ها که ضرر بیشتری به اقتصاد وارد کرده اند جلوگیری کنید وقتی که ان را تمام کردید، بعد بیایید سراغ تعطیلات.
در تمام کشورهای دنیا دو روز آخر هفته را تعطیل هستند و درایران فقط روز جمعه.
شما تعطیلات مدارس در تابستان را به حساب تعطیلات کل کشور می گذارید که این خلط مبحث است. در تمام طول سال بازار در حال کار است و این بازار است که اقتصاد یک کشور را کنترل میکند نه مدراس!
بازار های ما حتا روزهای جمعه هم کار میکنند و این را هم شما نادیده میگیرد.
در کل میخواهید بگویید تعطیلات نوروز اضافی است و کمش کنید. ولی نخواهید توانست.
چون نوروز از 10 هزار سال پیش تاکنون جشن ایرانیان بوده و تا 10 هزار سال دیگر هم خواهد بود.
بروید برای تعطیلات عجیب و غریب و من دراوردی و نوظهور فکری بکنید.
به جای اینکه تعطیلات سنتی و قدیمی را حذف کنید کمی زیرساخت های کشور را نوسازی کنید که مجبور نباشید با یک باران و برف و سرما کشور را تعطیل کنید.
به سیستم اداره هایتان سر و سامانی بدهید و دیگر نیازی نیست تعطیلات را حذف کنید. راندمان کار کارمندانتان را افزایش دهید و یک یا دو روز استراحت یک کارمند در کنار خانواده اش را از او نگیرید.
مردم اسیر و نوکر دولت نیستند که 7 روز هفته را مثل ... کار کنند و سود به اقتصاد کشور برسانند و ساعتی در روز های تعطیل در کنار خانوده و فرزندان خود نداشته باشند.
انسان کار میکند تا زندگی کند نه اینکه زندگی کند تا کار کند.
تعطیلات اوقاتی هستند که ما باید پولی را که در روزهای کار بدست اورده ایم صرف فراغت و تفریح خود کنیم.
اگر همیشه کار کنیم پس این پول را کی برای خود هزینه کنیم؟ برای چه روزی داریم پول جمع میکنیم؟
می دانید همین تعطیلات خودش درامد زایی دارد؟
میدانید مردم در تعطیلات به مراکز تفریحی می روند و به سینما و پارک می روند و این خودش یک نوع دیگر از درامد است؟
نویسنده این مقاله خواهش میکنم جواب بدهد. این چیزها را میدانست (2060387) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۲:۴۷:۴۴
واقعا باید از تعطیلات نوروز حتما کم کرد. خب تعطیلات شهادت و وفات و تولد و عید فطر و قربان و مبعث و غدیر و ... چه میشه کرد؟ (2060623) (alef-13)
 
reza
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۴:۱۴:۱۷
تا آنجایی که من یاد گرفتم پوپولیسم یعنی مردم گرایی یا بعبارتی مردم سالاری
، اگر مردم دوست دارند که تعطیلات نوروز را به تفریح بپردازند چه کسی به شما اجازه داده که این کار مردم پسندانه را تقبیح نمایی ومورد سرزنش قرار دهی ، این حق را از کجا بدست آورده ای،نکنه تو هم متوهم به استبداد وخود رایی هستی که اینگونه مردم سالاری را زیر سوال می بری. (2060969) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۷:۲۷:۳۸
در دانشگاه که از 15 اسفند کم کم تخلیه می شود، یک ماه تعطیلی درست است چون اکثر دانشجویان بومی نیستند و برای بدست آوردن بلیط باید زودتر اقدام کنند. ولی به عنوان کارمندی که شغل شیفتی دارم و لحظه سال تحویل سر کار بودم باید بگویم هر کارمند در ماه حدود2 روز مرخصی استحقاقی دارد که در فاصله 4تا12 فروردین آزاد است از آن استفاده کند و چون همه با هم استفاده می کنند مشکلاتی ممکن است پیش بیاید که باید مدیریت شود و با تفویض اختیار کار مردم لنگ نشود.در اسفند صنعت پوشاک و مواد غذایی ودر فروردین صنعت گردشگری و حمل ونقل و سینما چرخش مالی نجومی دارند و بسیاری از ازدواجها در نوروز است. نوروز فرصتی است برای نگاه دوباره به خود و جهن و شکفتن روحی جدید.
نوبهار است در آن کوش که خوشدل باشی
که بسی گل بدمد بازو تو در گل باشی (2061623) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۰۲:۱۶:۰۹
اين نويسنده و امثال ميرزاده مي گويند تعطيلات نوروز فاجعه و غصه ملي هستند، بخدا قسم غصه ملي شماها هستيد كه با مدارك عاريه اي و ...باعث وضعي شده ايد كه بايد كارشناس اين كشور آگهي كلفتي در روزنامه بدهد! شما ها فاجعه ملي هستيد كه خانواده ها را دچار تزلزل فرهنگي و سردر گمي در تربيت بچه هايشان كرده ايد! دولتي كه كوچكترين برنامه اي براي آينده اين كشور ندارد فاجعه است . دولت و كشوري كه همه را مهندس و دكتر كرده ولي از ساختن يك سوزن قفلي و يا زيپ شلوار عاجزاست (البته به جز بحث هسته اي و موشك فضا پيما و بقيه فن آوريهاي فوق مدرن كه آمار ميدهند) بخدا دوره گول زدن مردم گذشته و دست از اين مردم فريبي اسلاميتان برداريد. (2063131) (alef-13)
 
حميدي
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۱:۲۳:۳۵
به عنوان مثال ديشب در اخبار ميگه قيمت اب در كشور ما خيلي كمه ودر كشورهاي اروپايي هر متر مكعب 3 دلار و.. حالا مي خوام بگم كه شما كه اين همه اطلاعات داري يعني نمي دوني حقوق ومزاياي اروپايي ها با دلار ويورو است خودت ... اين چه گذارشهايي كه پخش مي كنيد (2063765) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۳:۵۴:۵۲
به نظر من تعطیلات عید برای کلیه افراد اعم از کارمند ، کرگر ، دانش آموز ، دانشجو و .... باید 7 روز باشد(از 29 اسفند تا 6 فروردین) و روز 7 فروردین همه بر سر کارهای خود حاضر شوند. (2064286) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۶:۰۵:۱۷
دوست من، کارگر ی داریم که از بابت طرح خروج دام از جنگل یک هکتار زمین در توسکستان گرگان از منابع طبیعی برای چراندن گوسفند گرفت از دام خبری نیست که هیچ بلکه در سال 92دوهزار متر زمین منابع طبیعی را فروخت 160میلیون تومان من با فوق لیسانس و مدیری ایشان بزور یک ماشین پراید دارم و ایشان فقط با فروش دو هزار متر زمین منابع ملی یک شبه میلیونر شده و 8000متر دیگه اش باقی است این فاجعه نیست شما تو خواب تشریف داری نوسنده محترم و.... (2066654) (alef-13)
 
معصومه
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۵:۲۶:۵۷
بله تعطیلات زیاد بد است...بجای عید نوروز که مردم روزهای شادی رو میگدرونند اگه تعطیلات دیگه رو حذف کنند جبران میشه! (2068440) (alef-13)
 
شايان فرزام
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۱۳:۴۰:۲۵
براي نويسنده اين مطلب متاسفم. ما هميشه اين طور سطحي نگر هستيم و حاضريم ظاهر قضيه را به بهاي ويران کردن هر چيزي درست کنيم. (2070653) (alef-13)
 
پژمان
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۱۷:۴۱:۱۷
از تمام رسوم ملی همینو داریم حالا شما میخواید به این بهانه نابودش کنی حضرت والا . اگه زرنگی بقیه سال رو کار کن و از پشت میزت بیا بیرون طعطیلاتمون هم خراب نکن (2071154) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۰۵:۲۴:۰۸
کشورما، مردم ما، وماهم بعنوان جزئی ازمردم نیازبه کارواستفاده ازنتائج کاردارند. کاری به دنیای بیرون نداریم . تعطیلات مازیاداست .تامی آئیم یک روزکاربکنیم یک تعطیلی ظاهرمی شود. تاکاردورمی گیردومیخواهدسرعت بگیردوبه جائی برسدیک تعطیلی دیگر!
پدرکشوروکارگروکارمندوکاروامروزوآینده مردم درآمده است ازاینهمه تعطیلی ... تعطیلی مال کسی است که کارمی کندوبعدازچندماه استراحتی دیگرمی طلبد نه برای کشورماکه درروزکارش هم کارانجام نمی شودپس مابایدمثل همان لاک پشت که آهسته می رودلااقل پیوسته برویم !!.خدانگهدار (2072003) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.