نظر منتشر شده
۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 264073
اختلال شبکه بانکی در ازدحام نوروز
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۸
شاید کمتر کسی باشد که این روزها برای پرداخت پول از طریق کارتخوان و یا دریافت وجه از خودپرداز توانسته باشد به راحتی و بدون مشکل خدمات لازم را دریافت کند.

به گزارش ایسنا، ازدحام و شلوغی خرید و فروش در روزهای پایانی سال و نیاز به وجه نقد و یا چرخش غیرنقدی، به طور طبیعی دریافت خدمات از بانکها را با موج بالایی همراه کرده و ترافیک سنگین استفاده از خودپردازها و کارتخوان ها همواره در این دوره زمانی وجود دارد؛ اما به هر حال در برخی موارد و بالاخص در برخی بانکها اختلال ناشی در دریافت خدمات مردم را دچار کلافگی و سرگردانی کرده است.

اگر چه بانک مرکزی امسال هم به مانند سالهای گذشته از مدتی قبل شبکه بانکی را مهیای خدمات دهی در روزهای پایانی سال کرده بود ولی بازهم به نظر می رسد نتوانسته پاسخگوی خرید شب عید بیش از ۷۷ میلیون ایرانی باشد.

در عین حال اگرچه چندی پیش حکیمی-مدیرکل فن آوری اطلاعات بانک مرکزی- اعلام کرد که طبق آخرین آمارها در اسفندماه امسال بیش از ۹۰ درصد تراکنش‌ها در شبکه شتاب و ۹۹.۳ درصد در شاپرک موفق بوده و عملکرد مناسبی را نشان می دهد، اما فقط کافی است تا سری به خیابانهای شهر بزنیم تا صف های طولانی برای دریافت پول و یا قطعی های شبکه، کارتخوانهایی که کار نمی کنند و یا کارت های عابربانکی که از کار افتاده اند را به وضوح ببینیم. مواردی که گاها صدای خریدار و فروشنده را در آورده و حتی خریداران مجبور می شوند دست خالی به خانه هایشان برگردند.

اما مورد دیگری که نه تنها در روزهای پایانی سال بلکه در زمانهای دیگر هم مردم را آزرده خاطر می کند وجود دستگاههای خودپرداز ناکارا در ایستگاههای مترو است. بسیار مشاهده می شود که دستگاهها تنها نقش یک جعبه فلزی را در ایستگاههای مترو بازی کرده و حتی در مواردی که چند خودپرداز هم در یک ایستگاه وجود دارد قادر به پاسخگویی به مشتری نیست و تنها به این جمله اکتفا می کند؛" با عرض پوزش دستگاه قادر به انجام درخواست شما نیست"

از سویی دیگر از مواردی که فروشندگان و خریداران نسبت به آن بسیار گله مندد مشکل ایجاد شده در خدمات رسانی برخی از بانکها در شاپرک و شتاب است به گونه ای که نه تنها مشتری نمی تواند توسط کارت مربوط به این بانکها که اغلب بانکهای بزرگ و بنامی هستند از خود پرداز وجه دریافت کند بلکه از طریق کارتخوان ها هم قادر به انجام عملیات موفق و پرداخت وجه کالای خریداری شده نیست درصورتی که کارت بانکی دیگر با همان دستگاه وجه مورد نظر را پرداخت می کند.

اینها تنها مواردی چند از مشکلات موجود در شبکه بانکی در چند روز گذشته بوده و با وجود تمامی تلاش های بانکها و بانک مرکزی برای ارائه خدمات مناسب در این ایام، بازهم خلا ساماندهی بهتر و تجهیز بیشتر شبکه با توجه به حجم بالای مبادلات در روزهای پایانی سال به چشم می خورد.این در حالی است که انتظار می رود در روزهای آینده با توجه به نیاز مردم به خدمات بانکی در سفرهای نوروز اختلالات شبکه شتاب و شاپرک به طور کامل رفع شده و در این زمینه مشکلی وجود نداشته باشد.
 
علی
۱۳۹۳-۱۲-۲۷ ۱۹:۴۷:۳۳
26 اسفندبه یکی شعب بانک ملی مراجعه کردم وکارتم که بانک پارسیان بود را دردستگاه گذاشتم وخواستم 200000هزارتومان بگیرم.چند لحظه منتظرشدم وپیغام داد که جوابی ازمرکز دریافت نشد امابعدا دیدم پول از حسابم کم شده وبه کارمند بانک گفتم،گفت بعداز72ساعت برمی گردد.این چه وضعی است،اعصابم خردشد.وقتی نمی توانیدچراکارت می دهید?این یک دزدی رسمی است.خجالت بکشیدای کارمندان بانک.روزروشن وکلاهبرداری رسمی (2756441) (alef-10)
 
اقبال
۱۳۹۳-۱۲-۲۷ ۲۲:۴۲:۱۸
دوست عزیز من خودم ی کارمند بانک ملی ایران هستم فقط بهت میتونم بگم متاسفم برات چون بیسوادی (2756819) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.