نظر منتشر شده
۲۹۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 223870
نوبخت:
2 میلیون و 400 هزار نفر از دریافت یارانه‌ انصراف دادند
بخش داخلی الف، 3 اردیبهشت 93
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۸
سخنگوی دولت گفت که بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از دریافت یارانه انصراف دادند.

«محمد باقر نوبخت» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در نشستی با خبرنگاران افزود: هر چند در روزهای اول تعداد افرادی که برای دریافت یارانه ثبت نام نکرده بودند به بیش از ۱۰ درصد رسیده بود و پیش بینی می شد که هفت تا هشت میلیون نفر از دریافت انصراف دهند، به تشخیص خانوارها تعداد دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در مرحله دوم ثبت نام از دریافت یارانه انصراف دادند.

وی یادآور شد: ۷۳ میلیون نفر نیز در این مرحله برای دریافت یارانه ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به عایدی دولت از محل این انصراف‌ها، اظهار کرد: با انصراف این تعداد خانوار از دریافت یارانه نقدی، ۱۲۰۰ میلیارد تومان در اختیار دولت قرار می‌گیرد.

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به برنامه دولت برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی، تاکید کرد: رشد قیمت حامل‌های انرژی، بسیار کند و محدود خواهد بود.

به گفته نوبخت، طبق قانون دولت ۴۸ هزار میلیارد تومان از محل اصلاح قیمت‌ها و افزایش برخی حامل‌ها می تواند درآمد کسب کند و بالغ بر ۱۱ هزار ۳۰۰ میلیارد تومان مجاز است که از بودجه برای اجرای فاز دوم هدفمندی برخوردار بشود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: همه وعده هایی که طبق توافق ژنو داده شده بود، انجام شده و اقساط پرداخت شده است؛ اینکه ما چگونه از آنها استفاده کنیم و اینکه آنها را نقدی وارد کنیم یا برای خرید کالاها استفاده کنیم، این قدرت انتخاب را داریم. نوبخت ادامه داد: ما برای هر نوع کالای ضروری می‌توانیم از آن پول‌های آزاد شده طبق توافق ژنو، استفاده کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره برگزاری جشن زنانه در کاخ سعدآباد، گفت: عده ای منتظرند که یک موضوع کوچک را بزرگ کنند و یک موضوع غیرواقعی را اطلاع رسانی کنند، در حالی که دولت مشغول ساماندهی وضعیت اجرای قانون هدفمندی و مذاکرات هسته‌ای است؛ ممکن است کارشان این باشد که این حرف‌ها را بزنند.

سخنگوی دولت درباره ادعای برخی رسانه‌ها درخصوص بند ۳۵۰ اوین، تصریح کرد: رئیس‌جمهور طبق قانون اساسی و هیئت وزیران براساس وظایف‌شان، در هیچ یک از مواردی که حقوق شهروندان نایدیده گرفته شود، سکوت نخواهد کرد ولی یک وقت است این فعالیت با اعلام نظر انجام می‌شود و یک وقت هم با اعمال وظیفه پیگیری می‌شود. افرادی که زندانی هستند، حقوقی دارند و مجازات شوند، این هم قانونی است. این مسئله در حال گزارش‌گیری است و مطمئنا پس از دریافت اطلاعات کافی از سوی طرفین، این مسئله پیگیری خواهد شد.
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۲:۵۲:۰۸
اون 2 میلیون نفر هم لابد نخواستن رو بشه دستشون (2098039) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۴:۵۰:۱۲
برات متاسفم.متاسفم در کشوری زندگی میکنم که همچون تویی هم درآین کشور زندگی میکند.از نظر شما ترجیح نفع شخصی(علی رغم احتیاج مبرم)به نفع جمعی یعنی کشک.برای شفای روحت دعا میکنم وبرای خودم متاسفم که نفع شخصی خود را علی رغم احتیاج به نفع جمعی هموطنانم که تو هم جزوشونی ترجیح دادم. (2098534) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۲۵:۰۸
برای تو هم باید متاسف بود که اینقدر منت کارتو میذاری! (2098657) (alef-10)
 
آریابان
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۷:۴۷:۳۶
پس اون 10 میلیون "ثروتمند !!!!" که شناسائی شده بودند ، چی ؟!؟!؟!؟!؟

دولت روش بررسی درآمد ها رو نمیدونه و دستش به جائی بند نیست ؟!؟!؟!؟
دولت ساز و کار لازم برای شناسائی "دروغگویان" رو نداره ؟!؟!؟!؟
دولت همۀ اینهارو داره ولی ........ ؟!؟!؟!؟!؟

جریمۀ 3 برابری هم مالید ؟!؟!؟!؟!؟ (2099350) (alef-10)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۰۹:۵۵:۱۶
جوجه رو اخر پاییز میشمارند (2100850) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۰:۳۶:۴۷
از دولت تدبیر که چطور خودش را توی چاه انداخت!!!
یعنی می خواهد بگوید 8 میلیون نفر دروغگو هستند ؟!!! و مستحق گرفتن یارانه نیستند ! (2100954) (alef-10)
 
مسلمان ایرانی
۱۳۹۳-۰۲-۰۶ ۰۰:۱۵:۳۰
سلام،این سؤال راکه بارهادرهمین سایت مطرح شده راهم اضافه می کنم؛
دولت کاری به کارآمارمیلیونی یارانه بگیرانِ مجازی ِ سازمان هدفمندی ندارد؟؟
دولت نمی خواهدبداند چرا آمارِمتقاضیانِ یارانه بااحتساب میلیونها نفری که ازابتدادرلیست یارانه نقدی نبودند،به علاوه این تعدادانصراف دهنده ؛باز هم،بیشترازآماررسمی جمعیت وافرادزنده وحقیقی است؟؟ (2104421) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۴:۵۳:۵۳
خداوکیلی توکه میگه طرف منت میزاره بگو خودت ثبت نام کردی یا نکردی؟؟؟خداوکیلی برای این 45 تومان مونده بودی و زندگی به فلاکت کشیده شده بود و این 45 تومان نجات داده؟؟ برای کسانی که با بی تدبیری چنین جوی را ایجاد کردن واقعا متاسفم (2101582) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۲۶:۰۹
برعکس نوشتی که باید می نوشتی نفع جمعی رو به نفع شخصی ترجیح دادی. (2098662) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۱:۳۲:۴۸
اینطور که از مجموعه اظهار نظرات در رسانه ها و نظرات در این صفحه مشخص است، علت عدم استقبال عمومی از انصراف داوطلبانه، شیوه عملکرد اجرایی ضعیف تیم مربوطه است.
زیرا با حضور پرشور مردم در انتخابات خرداد 92 پیش بینی می شد استقبال از انصراف به مراتب بیشتر از آمار فعلی باشد.
علاوه بر آن پیش بینی مثبت در نتیجه مذاکرات هسته ای و کاهش طبیعی تنش ها و تورم مزید بر علت بود

از جمله معایب بزرگ در اجرای ثبت نام :

1- اشتباه در مراحل آماده سازی و توجیه جامعه مخاطب -

2- رده بندی درآمدی با فاصله و شکاف زیاد (مثال شکاف درآمد 1 میلیون با 2میلیون)

3- تفکیک افراد برای ثبت نام برحسب شماره کارت ملی به جای رده بندی براساس خوداظهاری درآمد

4- وجود تناقض و عدم شفافیت در اعلام شیوه راستی آزمایی -

5- عدم ارائه دقیق اسامی بانکهای اطلاعاتی یاد شده -

6- بمباران تبلیغاتی رسانه های جمعی بخصوص رادیو تلویزیون که اثربخشی را کاهش داده است.

7- عدم استفاده از مدیران با تجربه عملی در زمینه طرحهای ملی

-
امید که دولت جدید در گامهای بعدی اقتصادی کم اشتباه تر ظاهر شود. (2101170) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۲-۰۵ ۰۱:۰۵:۳۹
سلام
بعضی اوغات فکر میکنم دولتیها ما رو جلبک میبینن
ثروت یعنی چی؟
یعنی بگو چند تا حقوق میگیری
چند تا خونه داری
چقدر حساب بانکی داری
ضمنا اگه اجاره خونه میدی و قسط پرداخت میکنی و خرجت با برجت نمیخونه مهم نیست
دختر و پسرت دانشگاه پولی میرن به درک
ماشینت که تو همین مملکت درست شده همش روونه تعمیرگاست و صدی 15 میسوزونه به ما چه!!!!!
.
.
.
آخه چرا به شعور مردم توهین میکنید
جشن میلیاردی منو به یاد افتتاح فرودگاه اما انداخت
اونجا هم 1700 میلیارد تومن هزینه شد!!!!
آقایون شکست مفتضحانشون تو انصراف از یارانه ها به نفع دولت رو به پای بی اعتمادی مردم به قشری بدونن که با درصد بالای رای انتخابشون کردن ولی خدا خدا میکنن این دولت زودتر تموم شه و گند دیگه ای بالا نیاره
از ما گفتن (2102517) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۳۳:۴۲
قسمت مهم حرفاش اینها نبود بخش آخر بود که مربوط به تشکیل یک کمیته حقیقت یاب می شد. تا وقتی ما زندانی سیاسی داریم مطمئن باشید که اقتصاد هم درست نخواهد شد. (2098711) (alef-10)
 
-
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۴۳:۴۰
کسانی که مثل من موافق این نظر نیستن + بزنن. (2098775) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۶:۵۵:۱۸
دولت توی توزیع سبد کالا به مردم دروغ گفت و از مردم خواست به صفهای طولانی پایان بدن و قول داد که تا همه ی مردم سبد کالا نگرفتن به توزیع ادامه خواهد داد. الان نباید انتظار صداقت از مردم داشته باشه. (2099116) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۰۱:۵۴:۳۴
چرا ندانسته شعار میدیم؟ روزهای آخر تمام مراکز توزیع سبد کالا خالی بود و شلوغی فقط مال روزهای اول بود. متهم کردن دولت به دروغگویی در هر جایی که پای منافع خودمان مطرح می شود چندان هم منصفانه نیست. آیا باید دروغگویی خودمان را با هر وسیله ای توچیه کنیم؟ (2100572) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۰۷:۵۱:۰۹
عزیز دل درسته صف نبود اما کالا هم موجود نبود. حداقل من چندین بار چندجا مراجعه کردم و دست خالی برگشتم. (2100672) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۰:۵۱:۳۷
دانشجوی متاهلی را می شناسم که اسمش جزو لیست گیرنده های سبد کلا نبود
عده ای از روستاییان و کسبه و کارگران نیز همین وضع را داشتند
حتما شما هم چند نفری را دیده اید که با وجود دریافت یارانه اما اسمشان برای گرفتن سبد کلا ثبت نشده بود
پس با وجود خلوتی روزهای آخر همه مردم از این سبد کلا بر خوردار نشدند (2101018) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۴۶:۰۵
شما همان نفع شخصیت را به نفع هموطنانت ترجیح بده! شما هنوز جمله بندی درست بلد نیستید، آنوقت برای بقیه تاسف می‌خورید؟ (2098789) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۴۸:۵۱
این همه شرط و شروط و سخت‌گیری و تهدید و تبلیغاتی که برای عدم دریافت یارانه توسط دولت به عمل آمد اگر درصدی از آن در مذاکرات هسته‌ای اعمال می‌شد نتیجه مذاکره غیر از این بود که حاصل شد. (2098815) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۴۹:۰۷
از دولت تدبیر و امید انتظار می‌رود قبل از این که از مردم توقع داشته باشد تا انصراف خود را از یارانه اعلام کنند به حساب کسانی که وام‌های میلیاردی گرفته‌اند و اقساط خود را پرداخت نمی‌کنند رسیدگی نماید. (2098818) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۷:۰۳:۲۵
این دولت بی تدبیرترین دولت پس از انقلاب است (2099163) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۰۰:۲۳:۳۲
حتما به نظر شما دولت احمدی نژاد با تدبیرترین !!!!!!!!!!!!! (2100502) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۰۹:۴۴:۳۶
در این مورد شک نکن تاریخ این رو ثابت خواهد کرد (2100817) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۴۹:۲۴
به دولت تدبیر و امید عرض می‌کنم به جای جریمه سه برابری و قطع یارانه از کسانی که اطلاعات نادرست داده‌اند، به سبک برخورد وزارت امور خارجه با دشمنان از الفاظ غیرسازنده، رفتار نادرست و غیرقابل قبول و... استفاده کنید! (2098823) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۴۹:۵۹
سال اقتصاد و فرهنگ توأم با مدیریت جهادی است. عزم ملی آن از جانب ملت که همیشه پای کار بوده‌اند ثابت شده است ولی آیا مدیرانی را که به هنگام رای از مجلس قول می‌دهند و پس از رای داس به دست به دروی نیروهای ارزشی می‌پردازند و یا مدیرانی که فرهنگ را به سوی ویرانی می‌برند می‌توان مدیران جهادی نامید؟ بهتر است نقطه نظرات کابینه در این موضوع به بحث گذاشته شود. (2098829) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۸:۵۴:۴۰
زیاد حرس نخور عزیزم اونی که باید انصراف از یارانه براش مهم باشه نباید عید می رفت کیش، نباید پیامک نوروزی میداد،نباید زنش تو خاک سعدآباد جشن می گرفت اینهای یعنی اینکه یه چیزی رو به عنوان انصراف از یارانه جهت منافع ملی تبلیغ میکنی بعد خودت عکس رفتار می کنی !!! ملت شعور دارن و این چیزها رو می فهمن (2099571) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۱:۰۷:۰۷
یواش برو موتور میسوزونی . تو اون هشت سال و سفرهای خانوادگی نیویورک و بخور بخور های هزار هزار میلیاردی و پورشه سواری اقازاده هایشان و ...کجا بودی مشتی. (2101094) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۰۹:۴۶:۰۳
من هم با وجود کارمند بودن و داشتن خانواده‌ای 4 نفره و حقوقی متوسط، انصراف دادم .
حس دوگانه تو را درک می‌کنم ولی درست نیست هموطنانمان را شماتت کنیم.
مسئولین هم کاری که به عقلشان می‌رسید انجام دادند.

به نظر از این رفتار به درک جامعه شناسانه‌ای از مردم کشورمان میرسیم و آنهم، هم جهت نبودن قول و عمل در بین کسانی که مدعی تشکیل جامعه آرمانی اند.

علیهذا، به جای دادن پالسهای منفی، به این فکر کن که آن رقم انصراف یارانه ما بخش کوچکی از بدهی ما به این آب و خاک است.
دیگر مسئولیتش با آنها که باید از این رقم استفاده کنند. (2100823) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۶ ۰۰:۲۷:۵۳
من هم مثل شما انصراف دادم، ولی در قبالش از دولت متوقع هستم نسبت به شناسایی نیازمندان و حذف غیر نیازمندان طبق قانون اقدام کنه چرا که در حال حاضر افرادی با درآمد چند برابر من یارانه خواهند گرفت. در غیر اینصورت من نیز از اقدام خودم پشیمان شده و مجددا ثبت نام خواهم کرد. (2104437) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۲:۳۴:۳۵
من یارانه ام را به دختر۷ ساله ای می دم که پدر ومادر نداره و با مادر بزرگش زندگی می کنه و هیچ ندارن (2101296) (alef-10)
 
س
۱۳۹۳-۰۲-۰۶ ۱۶:۱۵:۰۵
متاسف نباش. من هم مانند تو صرفنظر کردم نیتت خدایی باشد و به دیگران هم امیدوار باش.
عزیزم ما که کارمندیم کدام دستمان رو شود؟ دولت راحت میفهمد که امثال ما خیلی کمتر از اکثر ثبت نامی ها نیاز دارند. بنظر من برخی نمیخواستند معلوم شود چقدر درامد دارند و خودشان را به فقر زده اند! مناعت طبعتان کجاست؟ (2105922) (alef-13)
 
فرید
۱۳۹۳-۰۲-۰۸ ۰۰:۱۷:۰۸
از اینکه به دولت اطمینان نکرده و انصراف دهندگان زیاد نبودند متأسف شدم. هر چند بنده یک کارمند هستم و مادر پیرم نیازمند یارانه من و خانواده ام برای گذران زندگیش بود ، به امید اینکه دولت به بیماران صعب العلاج کمک کند انصراف دادم ، اما اجرای این طرح با این عجله اصلا کار کارشناسی نبود و برای آقای رئیس جمهور که چنین کارشناسان ضعیفی دور و بر خویش جمع کرده نگرانم . چون این دومین بار است که به اهداف ایشان که همان تدبیر و امید بود ضربه زدند و این روند به انقلاب هم آسیب جدی رساند. (2109451) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۲-۰۸ ۱۶:۰۹:۲۹
ببین داداش تو انصراف دادی امثال یایک زنجانی و خاوری حال میکنن بیت المالته نوش جانت سخت نگیر (2110893) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۴:۵۴:۲۵
شما را بخدا، طرفداران دولت قبل از این گزارش که با صداقت تهیه شده، استفاده جناحی نکنید.
به این فکر کنید که چه تعداد رانت خوار و دلال و ویژه خوار ارز و بورس و طلا بی جهت ثبت نام کرده اند.
به این فکر کنید که آقای نوبخت هم می توانست مثل دولت قبل گزارش 50 درصد انصرافی بدهد و آب هم از اب تکان نخورد.
به این فکر کنید که آقای نوبخت یک استراتژیست فوق العاده در سیاست و اقتصاد هستند اما متاسفانه کاسه کوزه های ندانم کاری وزارت اقتصاد بر سر ایشان می شکند.
آقایانی که به دروغهای دولت قبل عادت کرده اید، لطفا انصاف داشته باشید و این صفحه را با دهن کجی پر نکنید. (2098549) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۷:۴۶:۲۱
معلومه چی می گی، مثل اینکه تدبیر دولت کلید خیلی به شما فشار آورده!
اگر می گفت 50% انصراف دادند بعد باید حساب چند هزار میلیار تومان را پس می داد؟ شاید کمتر از حد واقعی اعلان کنند اما بیشتر اصلا (2099343) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۰۹:۰۲:۲۹
مگه رئیس دولت قبل جواب داد که 100 میلیارد دلار تفریغ بودجه کجا آب شده؟


مگه معاون وزیر اقتصاد فعلی پیش از ثبت نام نگفت از حسابهای بانکی سرکشی میشه ولی بعد از پایان ثبت نام گفت سرکشی به حساب غیرقانونیه؟


مگه وزیر مسکن فعلی نگفت مسکن مهر در اولویت هست اما حالا بودجه نمیده؟


مگه همه نمی گن پیش بسوی اقتصاد آزاد ولی دستور دولتی صادر میشه واسه نرخ ارز و شاخص بورس و صنعت خودرو؟


پس اینبار صداقت رو پاس بدارید تا همیشه تکرار بشه. وگرنه حقتونه که دروغ بشنوید (2100749) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۴:۵۹:۱۷
ثبت نام مجدد یارانه ها یک بی تدبیری از سوی دولت و هدر دادن بیت المال و تلف کردن وقت مردم بود.
دولت باید بساط طرح هدفمندی و یارانه را جمع کند و در عوض از گران کردن حامل های انرژی و خدمات صرف نظر کند.
مردم موش آزمایشی سیاست گذاری های اقتصادی دولت نیستند. مردم به آرامش اقتصادی و ثبات قیمت ها احتیاج دارند.

آن کلید چه قفلی را تا بحال باز کرده است؟! (2098564) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۲۱:۴۰:۴۲
تا كي بايد شاهد بازي سعي و خطاي دولتمردان بود؟ (2100075) (alef-10)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۴:۵۹:۳۹
شما که گرفتین حق اظهار نظر درباره اون 2میلیون نفر نداری! داشتند یا نداشتند مهم نیست. مهم اینه که بخاطر منافع ملی از منافع اندک گذشتند. یادمان نرود در 8 سال جنگ هم خیلی ها رو می شناختم که در خانواده های مرفه بودند اما بخاطر منافع و میهنشان از جان خود گذشتند. پس نیازی به اظهار نظر شما تنگ نظران نیست. در اداره ما کارمندانی انصراف دادند که در آمدشان بین 1 تا 1/5 میلیون در ماه بود. ولی منافع ملی با هیچ چیز قابل قیاس نیست حالا شاید این وسط اختلاسگران چند میلیاردی هم باشند که اگر با آنها برخورد نمی شود کوتاهی نظام قضایی کشور است!
ما بخاطر منافع ملی یارانه که سهل از جان خودمون هم می گذریم جدای از اینکه کشور بدست چه کسی اداره می شود!!!!خون میدهیم تا رگ های کشورمان خشک نشود و جنابعالی حق اظهار نظر برای وطن پرستان را هرگز نداری و برای سایت الف باید تأسف خورد که نظر امثال شما را در سر تیتر نظرات قرار می دهد! (2098566) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۳۲:۴۸
افرین (2098706) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۷:۴۳:۵۶
خیلی مردی. (2099334) (alef-10)
 
مهدي 313
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۰۰:۰۶:۰۰
جناب حميد خان همه مردم حاضر هستن به خاطر مملكتشون از جونشون بگذرن اينكه خيلي از مردم انصراف ندادن به خاطر اينه كه مردم از حرف هاي تكراري خسته شدن بايد مسئولين اين مملكت اينو يك پيام از ملت بدونن اونم اينه كه مردم به اونا اعتماد ندارن اگه مردم واقعا ميدونستن كه اين پول و پول هاي زياد ديگه اي كه در دست اقليتي هستش صرف آباداني اين كشور ميشه صرف اينكه اوضاع مردم بههتر بشه ميشد الان 90 درصد مردم انصراف داده بودن مردم اينو ميفهمن كه قرار نيست اين پول در منافع ملي صرف بشه و مثل هميشه....وسوال اساسي مردم اينه كه چرا دولت اول از خودش شروع نميكنه چرا بجاي اينكه از رسانه ملي بزنن توي سر مردم كه شما پر مصرف هستيد شما روزانه 70 ذميليون ليتر بنزين ميسوزونيد و ... چرا درصدد اين بر نمياد كارخونه ها را ملزم كنه وسايل كم مصرف توليد كنن مثل اروپا و ژاپن چرا مصرف خودروهاي داخلي ما 2 برابر اروپا هستش كه هي كوفته ميشه بر سر مردم چرا اوضاع حمل و نقل عمومي سرو سامان نميگيره تا مردم به جاي خودروي شخص از اونا استفاده كنن و هزاران سوال بي پاسخ مردم درد مردم ايناست .در ضمن هركسي با هر عقيده اي حق اظهار نظر را داره و نميشهبه اين خيل زيادي كه به قول شما به خاطر منافع شخصي انصراف ندادن تهمت زد كه وطن پرست نيستن (2100470) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۰:۴۱:۰۲
با شعار دادن و داستان سرایی چیزی درست نمی شه
من بسیاری را می شناسم که با حقوقی حدود 4 میلیون تومان و بالاتر انصراف ندادند
و هنوز کسی را ندیدم که انصراف داده باشد. با درآمد کمتر از دو میلیون که جای خود دارد (2100976) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۰۹:۴۵
نه جناب بنده به شخصه نخواستم پولی که اما اگر توشه وارد زندگی ام بشه (2098604) (alef-10)
 
ارمیا
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۱۰:۳۲
نکته 1-یعنی اگه سخنگو تو سخنرانیش از مردم "به خاطر اعتمادی که به دولت کردن" تشکر میکرد من خودم رو همی حلق آویز میکردم!...
نکته 2-فکر میکنید اینایی که توی الف اینهمه طرفداری کورکورانه میکنن از دولت چند درصدشون انصراف دادن برای کمک به دولت؟... (2098607) (alef-10)
 
علي
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۲۹:۴۳
خجالت بكش به خدا اين پول رو من برا بنزين مي دادم گفتم نمي خوام دست چي من رو بشه؟ گداي اين يارانه نبوديم همين (2098682) (alef-10)
 
كارمند جزء انصراف داده
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۳۶:۱۲
حداقل اين دولت . دولت راستگويان است و سخنگوي دولت آمار واقعي را گفت گرچه به ضررش باشه. نه مثل دولت قبلي كه شب تاريك رو مي گفت روزه! مي گفت تورم رو به كاهشه هر روز قيمتها مي رفت بالا. همين صداقت اين دولت براي من يكي كافيه به خدا. (2098726) (alef-10)
 
جعفری فارسانی
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۲۱:۴۲:۰۴
جانا سخن از زبان ما می گویی. (2100080) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۶:۱۶:۵۶
برام یه چیزی عجبیه !
اگر فقط خوده مدیران دولتی ونمایندگان مجلس و وادوارمجلس وزرا ومعاوناشون وریسای ادارات دولتی و معاوناشون واعضای شوراهای شهرتو مرکز استانهاوبعضی شهرهای مهمو وشهردارها ومعاوناشونو وکلیه مدیران ادارات دولتی تو شهرستانها رو به همراه اعضای خونوادشون وبچه هاشون ازدریافت یارانه انصراف میدادن الان باید بیشتراز دومیلیون ونیم ازیارانه انصراف داده میشد که الان اینجوری نشده !
یعنی خوده دولتی ها به صحبتهای رییس جمهوراهمیت ندادن .
ازطرفه دیگه پزشکان مختصص وفوق تخصص که تعدادشون مشخصه هرخانوارو سه نفر بگیریم

ازطرف دیگه همین عیدامسال چقدرازمردم رفتن خارج ازکشورهمراه اعضای خونوادشون ، ایناپولداربودن دیگه مشخصه که
تعداد افرادی که ماشین های خارجی دارن
تعداد افرادی که کارت بازرگانی دارن
.........

ولی فقط دومیلیون ونیم نفر!!

فقط خسته نباشین دوستان مایه داری که ثبت نام کردین !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!حتما هم نوشتن زیر 600 تومن حقوق ! (2098961) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۸:۱۹:۵۳
میبینم که 70 میلیون نفر هم پیا 24 خرداد ودرک نکردن خخخخخخ (2099479) (alef-10)
 
بی نام
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۲۱:۲۲:۲۳
تبریک به دولت که نشان داد تو یه چندماه اعتماد مردم رو از دست داده اگر می خواهدبیش از این رای مردم رو از دست ندهدباید فکری به حال مشاوران و وزیران میلیاردش بکنه (2100007) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۲۳:۴۸:۱۲
یک عده ای هم هستند که منافع ملی را ارجح می دانند. (2100429) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۵:۲۵:۰۷
ای دولت تدبیر ! هدفمندی یارانه‌ یعنی یارانه‌ء کالایی را حذف و آن کالا را باقیمت تمام شده در اختیار مصرف کننده قرار گیردو برای هدفمند کردن یارانه‌ء حذف شده راههای درستی را انتخاب نمود که روی قیمت کالاهای دیگر تآثیر نگذارد و بر مصرف کننده آن کالا فشار اقتصادی تحمیل نشود (2101641) (alef-10)
 
مردم بیسواد
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۵:۴۷:۰۹
به نظر میرسد 70 میلیون نفر مردم بیسواد و نیازمند و سبد بگیر کالا باآن همه تبلیغاتی که از طرف دولت وصدا سیما و وزیر وزراء و هنرمندان و فوتبالیست های ... برای انصراف از دریافت یارانه در طول بیش از یک ماه به مردم القاء می کردند با انصراف ندادن خودشان خواستن مطلبی را ( به گوش دولت مردان ) برسانند امید واریم دولتمردان متوجه پیام ملت شده باشند. البته نا گفته نماند حساب (نظام ازدولت ) جدا هست . هرزمان مردم احساس کنند نظام مملکتشان در خطر است یقین بدانید همین 70 میلیون نفر جمعیت با حضور درصحنه باچنگ ودندان و نثار خون خود از نظام ومملکت خویش دفاع خواهند کرد . لذا انتظار مردم از این دولت و دولت مردان این هست که در مسیر نظام حرکت کنند.انشاء الله امیدواریم دولت تدبیر و امید از (ثبت نام )درس بزرگی گرفته باشد . انشا الله. (2101682) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۶:۴۸:۴۸
نه بابا اون دومیلیون نفر هم اشتباها یکی از اعضائ خانوادشون حذف شده اگه اجازه ویرایش داده بشه اونها هم ثبت نام میکنند والا من با این همه ثبت نامی که شده فکر کردم تویه کشور آفریقایی زندگی میکنم که همه محتاج کمک دولت هستن (2101818) (alef-10)
 
ساناز
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۲۰:۰۴:۵۷
این همه دولت بی چاره التماس کرد وفقط 2میلیون و چهارصد هزار نفر انصراف دادن.
میشه این طور نتیجه گیری کرد که بیشتر مردم به وعده های امیدوارانه دولت، ناامید هستن (2102097) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۲:۵۳:۴۱
78 میلیون نفر یارانه میگرفت.که الان شد 73 میلیون.در اصل 5 میلیون نفر تا حالا حذف شدن.10 میلیون هم به گفته وزیر اقتصاد حذف میشن میمونه 63 میلیون نفر. (2098045) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۴:۵۳:۲۸
عزیز دل من اون ده میلیون نفر احتمالا سرپرست خانواده هستن و اگر میانگین هر خانواده رو 3 فرض کنیم میشود 30 میلیون نفر. یعنی اگر دولت بخواهد طبق آن لیست عمل کند حدودا 30 میلیون نفر حذف میشوند.... (2098545) (alef-10)
 
شهاب
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۳۳:۰۳
یعنی واقعا شما متوجه نیستید یا شوخی میکنید؟!
گفته دو و چارصد بعدشم گفته به همه ی اونایی که ثبت نام کردن میدیم...
من نمیدونم از 5 میلیونی که خارج از ایران داشتیم چطور دو و ششصدشون ثبت نام کردن؟
یعنب فقط آی پی ها بستن ؟ یعنی مثلا اگه طرف شماره ملیشو برا فامیلش ایمیل مرکرده میتونسته ثبت نام کنه؟
یعنی معنای جدیدی از واژه "تدبیر" ارایه دادن دولت حقوقدانها... (2098708) (alef-10)
 
مجید
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۲:۵۳:۴۴
پرداخت یارانه به کسانیکه درآمدهای بالای ماهی دومیلیون وپانصد هزار تومان دارند وبراحتی از مدل ماشینهایشان تا فیش حقوقی یا اظهارنامه های مالیتشان قابل شناسایی هستند خیانت به این چهارمیلیون ودویست هزار نفر انسانهای شریفی میباشد که انصراف داده اند.آیا باید پیشرفت کشور را فدای طمعکاران وکسانیکه به دروغ فرمهارا پر کرده اند کرد؟ (2098046) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۱۳:۰۳
گداترین پولدارای دنیا رو ایران داره !!! (2098615) (alef-10)
 
جعفری فارسانی
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۲۵:۴۲
مجید جان واقعا درست فرمودید اگر دولت پولدارها را شناسایی و حذف نکند درصداقتش باید شک کرد. (2098660) (alef-10)
 
جعفری فارسانی
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۳۲:۰۸
باید واقعیت را گفت آقای روحانی که نمی توانست از نو همه چیز را بنا کند مثلا یارانه را به کلی حذف و نظر خود را پیاده کند مجبور بود روی پی ساختمانی که احمدی نژاد بنا کرد بود دیوار می چید اگر یارانه را قطع و روش خودش را هم اجرا می کرد جور دیگر نظر می دادید . واقعا اینطور نیست ؟ وجدانا خو قضاوت کنید. (2098702) (alef-10)
 
حمید صحرایی
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۴۷:۵۲
پرداخت یارانه به صورت نقدی از ریشه اشتباه است.اما در جواب شما، مگر ان سالها که یارانه پرداخت نمیشد،چقدر کشور پیشرفت داشت؟ کشور که سی سال است که مرتب پسرفت داشته به جای پیشرفت.فرض محال همه انصراف بدهند، دولت که برنامه مشخص و مدونی در اقتصاد ندارد.اگر هم در سخنرانی ها و مصاحبه ها چیزی عنوان میکند ضمانت اجرایی ندارد. ظرف 8 ماه گذشته، با علم به میزان خرابی ها و دادن وعده،چند درصد از وعده ها اجرایی شده و یا حداقل چند درصد در راه صحیح قرار گرفته تا به بهتر شدن اوضاع تا یک یا دو سال اینده امیدوار بود؟ کشور را شعار نمیگرداند و با زیبا سخن گفتن حتی یک قرص نان هم نمیدهند. بنده بعد از انقلاب هیچگاه رای ندادم،فقط به جمهوری اسلامی رای دادم، زیرا هیچ کدام از کاندید ها را دارای صلاحیت نمیدانستم البته به رای مردم احترام گذاشتم. هنوز کاندید شش دانگی که مسلط به همه امور باشد ندیدم. (2098805) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۵۲:۵۰
۷۳ میلیون طمعکار و ۴ میلیون انسان شریف! (2098849) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۰:۴۸:۰۱
اگر تو هم حقوقت مثل یک کارگری روز مزد بود که هر روز باید بره کنار فلکه تا کار گیرش بیاد ( در بهترین حالت) و هر روز خدا خدا کنه که یکی او را سر کار ببره و هر روز باید خدا کنه که مریض نشه چون علاوه بر اینکه حقوقی در کار نیست باید پول دارو و دکتر را از کجا بیاره و ..... اینطوریه به مردم توهین نمی کردید

بطور خلاصه در این مدت دولت نتوانسته اعتماد مردم را جلب کنه
حالا شما احتمالا جزو طرفداران متعصب دولت هستید که اینطوری برآشفته می شود ! (2101005) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۲:۵۵:۰۸
اگر یک روز دیگه تمدید بشه، فقط 400 هزار نفر می مونن. (2098052) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۲:۵۵:۱۶
هیاهوی بسسسسسسیار برای هیچ
این همه تبلیغات و وقت و انرژی و بازی با افکار عمومی برای فقط 2.4 میلیون که اون هم احتمالا بیشترش بخاطر این بوده که IP سایت رو برای خارج نشینها بسته بودین!
یعنی اگه همه پیش بینی ها و براوردهاتون اینقدر از واقعیتها فاصله داشته باشه، خدا به دادمون برسه! (2098054) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۰۲:۰۹
کاش خارج نشین بودیم و مثل امثال جنابعالی به فکر چپاول منافع ملی نبودیم (2098575) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۵۵:۱۱
اگر ناراحتید که انصراف داده اید دیگران را به «چپاول منافع ملی» متهم نکنید. یارانه حق من است و از دریافت آن هیچ احساس چپاولی از منافع ملی نمی‌کنم. لطفا ادب و نزاکت را رعایت فرمایید. (2098863) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۲۱:۴۷:۲۱
کی گفته یارانه حق است؟ چرا در موارد دیگه یاد حقوقتون نمی افتید؟ یک بابایی آمد و گفت یارانه حق و مال مردمه از صندوق ذخیره ارزی پول برداشت از جیب مردم برداشت و یک هزارمشو به مردم داد حالا ما هی می گیم حق من است . از اقتصاددانان بپرسید یارانه به این صورت پولی تنها ضرر دارد (2100094) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۰۰:۰۹:۳۳
بسیار عالی گفتید

اما کو گوش شنوا (2100477) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۲۰:۲۰:۴۵
امیدوارم که شما تا به حال عمل چپاول کردن را انجام نداده باشی!! (2099815) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۲۲:۰۵:۳۷
جناب با ادب، از کجای این کامنت فهمیدی من خارج نشینم؟! حالا چپاولگر بودنم پیشکش!!!!! (2100138) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۱۸:۴۹
حالا شما چرا این قدر عصبانی وناراحتی ؟ مردم انصراف ندادن گناه دولت چیه ؟ یه درخواستی از مردم داشته اجابت نکردن دولت هم با صداقت اعلام کرده انتظارمون بر آورده نشده می تونست مثل دولت قبل آمار دروغ بده وساده اندیشان رو فریب بده ! حالا این کار رو نکرده شما را چه ؟اما یک موضوع این میان قابل تامله آنهم این که اگر دولت از این اتفاق درس بگیره وبه این واقعیت پی ببره که روی مردم نمیشه حساب کرد شاید در تصمیم گیری ها وبرنامه ریزی های بعدیش مفید واقع بشه ! (2098636) (alef-10)
 
ارمیا
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۳۵:۴۳
همیشه همینطور بوده
تقصر کار مردمن
عوام نمیفهمن
رو مردم نمیشه حساب کرد
نمیدونم چطور به خودتون اجازه میدین با مردم اینجوری صحبت کنین
شما اصلاح طلبا ادم فضایی هستین؟ :) (2098721) (alef-10)
 
حمید صحرایی
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۷:۴۲:۳۴
در زمان جنگ،مردم که زیر موشک و بمب بودن،پیوسته به جبهه ها کمک کردند و در همان زمان امام فراخوان داد برای کمک به بوسنی و هرزگوین، باز مردم در عین حالی که به جبهه ها کمک میکردند به بوسنی هم کمک کردند همچنین طی چند نوبت به فلسطین و با همه تورم و کاستی های دولت به خاطر جنگ کنار امدند و دم نزدنند. دوست جوان، مردم را اینطور تغییر دادند. با مردم با ریا و دروغ صحبت کردن و در همان زمان جنگ به دست پسران حضرات غارت بیت المال کردن، نتیجه اش میشود این که امروز میبینید. دولتهای بعد از جنگ تبدیل شدنند به چوپان دروغگو. (2099332) (alef-10)
 
یکی از مردم که انصراف نداده
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۲۶:۳۵
این درخواست وعدم اجابت هر چیش بد بود یه چیزش خوب بود که نشون داد مردمی که حاضر نیستند برای منافع ملی وکمد به اقتصاد دولت از 45هزارتومن در ماه بگذرند قطعا برای حفظ این منافع از جانشان نخواهند گذشت !! این را جهت اطلاع کسانی گفتم که هر وقت حرف از سازش با آمریکا می شود می گویند مردم ما حاضرند از جان ومالشان بگذرند اما سر سازش فرود نیاورند یا مردم ما در برابر سختی ها وتحریم ها مقاومت می کنند و در این راه از منافع وجان خود می گذرند و ... پس عبرت بگیرید وشعاردادن را بس کنید ! (2098665) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۰۱:۱۷:۰۰
کو رفتار خدایی تا مردم پاش جون بدن؟ روح خدایی و ساده زیستی علوی در کدومشون جلوه گر هست؟ یاد زلزله بم افتادم... خدا جلوه کرده بود.... همه اومدن.....
محرم ها هم همه می یان.... (2100553) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۲:۵۸:۲۶
دولت باید حداقل بیست میلیون نفر را از لیست یارانه بگیران حذف کند یا اینکه اعلام کند به این چهارمیلیون نفر هم یارانه میدهد.اینجوری که نمیشه.حتما باید به هر طریقی که دولت خودش صلاح میداند بیست میلیون نفر از لیست یارانه بگیران حذف شوند وگرنه مدیون این چهار میلیون ودویست هزار نفر خواهند بود. (2098071) (alef-13)
 
سینا
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۴۵:۱۸
شما که اینقد آمار دقیق دارید لطف کنید اسامی این بیست میلیون نفر رو بدید به دولت تا یارانشون قطع بشه اگه به باید باید کردن بود که بله دولت کلا نباید یارانه می داد کجای دنیا به این شکل پول میریزن به حساب مردم. (2098782) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۵۷:۰۵
یعنی ۱۶ میلیون نفر همینجوری فدا بشوند به خاطر اینکه دولت ۴مدیون میلیون نفر نباشد؟ لطفا راهکارهای مسخره ارائه ندهید و دولت را به حق مردم حریص نفرمایید. (2098871) (alef-10)
 
جلیلی
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۲:۵۹:۴۰
سیمای ملی هم یه راست رفته بود سراغ این دو میلیون نفر فکر کنم. آخه 90 درصد مصاحبه شونده ها میگفتن انصراف دادیم. چی شد پس؟؟؟ جناب معاون اول حالا دیدین بزرگواری مردم رو؟؟ (2098078) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۰۴:۴۶
اين ها همان فوت شده ها بودند که يارانه مي گرفتند . انصافا اگه احمدي نژاد مي گفت انصراف بديد بيش تر انصراف مي دادن (2098105) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۲۲:۱۰
هیچ ربطی به اینکه چه دولتی روی کار باشه نداره، مردم به هیچ قیمتی از پول مفت نمی گذرند! (2098649) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۶:۰۵:۳۵
مطمئنی؟؟؟؟؟ (2098906) (alef-10)
 
من دیگه!
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۰۵:۴۳
حالا چقدر از همین انصرافی هام خارج بودن و ثبت نام به روشون بسته بود ؟!! (2098113) (alef-13)
 
سعید از تهران
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۰۷:۰۲
شاید دولت مردان متوجه بشوند که ثبت نام مردم نه از روی نیاز بلکه اعتراض به بی عدالتی ها و رانتهای میلیاردی و تخلفهای وابستگان نظام می باشد . (2098125) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۰۴:۵۷
دقیقا (2098592) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۵۳:۴۲
تا باشه از این اعتراض ها ........ (2098856) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۲۱:۵۰:۱۵
نخیر خواهشا حریص بودن را با این حرفها قاطی نکنید ما باید از یک جایی خود انتقادی را شروع کنیم راههای بهتری برای اعتراض هست نه جایی که نفع مالی دارد (2100102) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۰۷:۱۲
دولت به هرکس که ماشین بالای شصت هفتاد میلیون داره ویا داره بالای ماهی 3 میلیون تومان اجاره یا حقوق میگیره یارانه پرداخت کنه ظلمی عظیم هم به این دومیلیون نفر کرده هم به کل کشور ومردم. (2098126) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۶:۰۲:۳۰
ماشین بنده ۱۸۰ میلیون قیمت دارد. درآمد ماهیانه ام حدود ۱۲ میلیون تومان است از یارانه هم انصراف نخواهم داد. همه دارایی بنده از طریق لیاقت و استعداد شغلی ام حاصل می شود. نه اختلاس کرده ام نه مال کسی را خورده ام. یارانه حق مسلم من است و مانند حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای از آن محافظت خواهم کرد. (2098895) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۷:۰۵:۰۲
بابا استعداد شخصی ما از شما خیلی کمتریم ولی انصراف دادیم (2099177) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۷:۱۲:۰۹
اقای پولدار اگر تحصیلکرده ای ؟ احتمالا از محل تحصیل رایگان بوده
اگر کسب و کار ازاد داری ؟تجارت کشور با ارز حاصل از نفته
تا اینجارو که 1000000برابر سهمتو رو گرفتی به حساب نمیاری؟
حریص بودن و طبع بلند رو با حق اشتباه نگیر داداش (2099208) (alef-10)
 
اسماعیل
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۹:۲۴:۱۹
دوست عزیز ممنون که صادقانه میزان درآمدتون رو فرمودین ... بنده هم درآمدم طوری است که به یارانه هیچ نیازی ندارم اما با نظر شما مبنی بر این که یارانه «حق» است کاملا مخالفم. حق بنده این است که دولت شرایط اقتصاد کلان را طوری فراهم کند که بتوان در شرایطی سالم و رقابتی کار اقتصادی انجام داد. من بابت یارانه ندادن از دولت ناراحت نمی شوم و حق من هم نیست اما توقع دارم دولت تمام توان خود را برای کاهش تورم و شکستن رکود بگیرد ... (2099671) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۲۰:۴۰:۲۷
شما میشه بگی چقدر ناراحت شدی وقتی فهمیدی دولت محبوبت به ماشین بالای 1800 سی سی شما کارت سوخت نداد؟
اون هم لابد حق شما بود؟! (2099875) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۲۲:۳۲:۱۰
یا رب روا مدار گدا معتبر شود گر معتبر شود ز خدا بی خبر شود

انشالله خداوند مرحمتی کند این 45 هرارتومان را به آن 12 میلیون اضافه کند (2100216) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۰۲:۰۲:۰۸
یارانه حق شما نیست. حق کسی است که ماشین ندارد و مثل شما نمی تواند بنزین مفت 400 یا 700 تومانی را برای ماشین 180 میلیون تومانی مصرف کند. حق بودن یا نبودن یارانه را قانون تعیین می کند و قانون مصوب مجلس هم حذف تعدادی از گیرنده های یارانه را تصویب کرده که شما هم باید یکی از آنها باشید. (2100578) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۶:۳۴:۳۸
اين بنده خدا به ازاء خريد ماشين ١٨٠ ميليوني حدود ٩٠ ميليون به جيب دولت ريخته حالا شما دم از بنزين مفت مي زنيد ايشان پول بنزين مصرفي دويست سال آينده اش را هم پيشاپيش تقديم كرده حالا وضعيت يه طوريه كه اين پولها و ساير منابع كشور به درستي در راه پيشرفت كشور صرف نميشود تقيص. اين بابا نيست (2101781) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۳:۰۱:۳۲
راستی نگفتی چقدر مالیات میدی؟ راه درآمدت از کجاست؟ پزشک متخصصی؟ مدیر یک بنگاه خصوصی هستی؟ انشاء ا... 10 برابر بشه داراییهات کسی بخیل نیست. ولی به شرطی که جواب اون 2-3 تا سؤال بالا رو بدی. البته انرژی هسته ای را خوب امدی! (2101362) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۶:۳۰:۴۲
من ماشين خارجي خريدم ٨٥ ميليون ٤٠ ميليون رفته جيب دولت حالا به خاطر يه ماشين چند باربايد جريمه بشم شما بفرماييد (2101775) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۰۷:۳۷
زنده باد ملت حداقل این دفعه با هم یکی شدن پس دیدید نتیجه یکی بودن چیست جلو زورگویی را میتوان گرفت انصراف برای چی ؟ دولت قبل طبق درخواست مجلس گفته بود یارانه را به ملت میدهیم تا خود مدیریت کنند چون دولت و مجلس عاجزند ولی این یکی با وقاحت هرچه تمام تر گفت قطع می کنیم قیمتها را هم افزایش میدهیم . حواست باشه با ملت شوخی نکن با زور هم حرف نزن (2098131) (alef-10)
 
مسعود
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۴۵:۵۸
خوب نتيجه اين يارانه ها و مديريت مشعشع و قوي دولتمردان قبلي را هم امروز مي بينيم! تند نرو دوست عزيز. اندكي تامل كن و تفكر. برايتان بهتر است. (2098787) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۰۸:۴۸
صدا سیما طوری نشون می داد مردم انصراف می دن که من فکر می کردم حداقل 50 میلیون انصراف می دن (2098136) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۵۲:۲۹
بازم گول صدا سیما رو خوردی ؟! تا کی ؟! (2098847) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۸:۰۲:۱۰
گول معاون اجرایی روخورده؟ (2099410) (alef-10)
 
سارا
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۱۰:۵۶
من کارمندم و انصراف دادم ولی امیدوارم دولت، آنهایی که درآمد بسیار بالاتر از من را دارند و انصراف ندادند را شناسایی کنه و پرداخت یارانه به آنها را قطع کنه تا احساس حماقت نکنم (2098147) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۵۱:۲۷
شما اشتباه کردی خواهر من جرم شما هم معاونت در دزدیه
لطف کن زودتر برو ثبت نام کن که با این چهل تومنی که شما نگرفتی نه آزاد راه تهران-شمال رو میسازن نه فاز یازده پارس جنوبی (2098835) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۱۲:۳۲
آقای نوبخت کل طرفداران واقعی شما همون 2 میلیون و 400 هستند ...پس دید مردم با هیچ کس عقد اخوت نبسته اند ؟ (2098155) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۴:۵۴:۰۷
هرجای دنیا پول مفت بدن کسی نمیگذره !!! (2098548) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۰۴:۳۸
از آب گل آلود ماهی نگیرید لطفاً!!! این عقده کسانی بود که در سیستم احمدی نژادی تورم های وحشتناک را تجربه کرده بودند (2098591) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۵۱:۴۳
نه من طرفداراین دولتم اما واقعا حقوقم زیر 1ملیون تومان بود وبا دوجوان بی کار نیاز به یارانه داشتم وانصراف ندادم . حالا جنابعالی اگه وسعت می رسیده وبه دلیل مخالفت با دولت انصراف ندادی !! خودت میدونی و وجدانت که حق امثال
منو ضایع کردی که البته جای تعجب نیست از حامیان دولت دهم بیش از این انتظاری نیست ! (2098837) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۷:۰۴:۴۲
ای وای بر من ! شما که تا دیروز روحانی مچکریم روحانی مچکریم راه انداخته بودید چرا به درخواست ایشون لبیک نگفتید ؟!!!!!! (2099174) (alef-10)
 
اسماعیل
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۹:۲۵:۵۷
دوست عزیز شما استحقاق دریافت یارانه را با حقوق زیر یک میلیون تومان دارین اما درآمد من طوری بود که نیازی نداشتم و ثبت نام نکردم. شما کار درستی فرمودین انصراف ندادین ... (2099675) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۶:۳۶:۰۹
تازه تمامي مراجع هم فتوا داده بودند وگرنه همين تعداد هم انصراف نمي دادند (2101788) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۱۳:۰۵
از صداقت آقای نوبخت که همواره در ایشان سراغ داشتم تشکر می کنم. امیدوارم این رفتار و حضور صادقانه به تیم وزارت اقتصاد هم تسری پیدا کند. (2098158) (alef-13)
 
خود خود خودم!
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۴:۵۵:۲۳
عجب نتیجه گیری ای بود واقعا !!!!!

واسه این نبود که اگه بیشتر میگفتن ، بعد باید سند می آوردن که کجا خرجش کردن ؟!!! (2098553) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۶:۰۷:۰۹
احمدی‌نژاد بود می‌گفت ۱۰۰ درصد مردم انصراف دادن (2098912) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۲۰:۰۷:۵۳
احسنت ! گل گفتی ! (2099789) (alef-10)
 
شهروند انقلابي
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۱۹:۰۰
با سلام جناب نوبخت ايا براستي اين امار نشاتدهنده چيست؟ ايا بايد اذعان نكرد مردم عزيز كه همواره خصلت كمك كردن ياري رساندن از خود گذشتگي و جوانمردي انها در صححنه جهاني اوازه بود و هست به راستگويان نه گفتند ايا تيم اقتصادي و ديپلماسي راستگويان نمره قبولي گرفته است ؟ ايا سيما كه از صبح تا شب با افراد عشق دوربين هي در گوش مردم زمزمه دلخراش يارنه نميگيريم سر ميداد گناهكار است؟ ايا اين خستگي مفرط و اين عدم شور و حال كه نتيجه قلدر مابانه و از شكم سير صحبت كردن با مردم فهيمه كه در انتخحابات شركت كردند صحيح است؟ ايا با زبان زور و تهديد راستگويانه جواب گرفتند ؟ ايا دم از كرامات زدن دم از انتقاد سازنده زدن ولي به منتقدان خود (منتقدي كه فقط به عنوان شهروند اكه قبولش داريد انتقاد ميكرد )لقب پر افتخار بيسواد گفتن از كرامات است ؟ايا حداقل اسايش و رفاه نه در حد كاخ سعد اباد و المان گزينه زيادي براي اين مردم با كرامات است ؟ ايا پاسپورت ايراني را احيا كرديد كه شعار راست گويان بود ؟ ايا ............ (2098189) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۴:۵۷:۴۰
جناب شهروند انقلابي
آيا پاك كردن عدم اعتماد مردم و بازسازي آن كه حاصل پاكترين دولت روي زمين بود در مدت كوتاه ممكن است؟ (2098557) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۶:۰۶:۲۹
استفاده از عبارات دولت راستگویان و دولت پاکان هر دو به یک اندازه توهین آمیز است. دولت فقط نوکر، یا به عبارت بهتر برده شهروندانش است و بس. (2098910) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۵ ۰۲:۰۶:۴۲
بابا اين نوكر تو كاخ سعدآباد چه كار ميكنه
در ضمن من يه پيشنهاد دارم تو رو خدا به گوش مسئولين برسونيد پيشنهادم اينه كه اين پولو بصورت بن كالاي خريد براي كالاهاي ايراني اختصاص بدند تا هم از تورم زا بودنش كاسته بشه و هم به صنعت كشور كمك فراواني بشه (2102594) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۴۶:۴۲
بازم شعار بابا بسه دیگه اگه به هیپکس ثابت نشده به خودمون که ثابت شد ما اونی که شما پشت سر هم در وصف کمالات وجمالات واخلاقیات مردم در چشم جهانیان ردیف کردی نیستیم ! (2098794) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۴۷:۲۳
دولت محبوب شما 8 سال سر كار بود به اندازه 20 سال كشور عقب رفت... (2098798) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۸:۱۱:۵۲
فعلا که دولت تدبیر داره چهار نعل میبره ته دره (2099445) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۵۲:۱۰
آقای انقلابی

لطفا جمله هلی تکراری ونخ نمای کیهان و رسالت و9دی و... را که در آرزوی شکست دولت روحانی از خواب وخوراک افتادهاند رو تکرار نکن حداقل یه چیزی ازخودت بگو
با این همه فضاحتی که ببار آوردید هنوزم روی صحبت کردن دارین (2098842) (alef-10)
 
علیرضا
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۲۳:۰۸
به جناب نوبخت بالاخره رویت شدند وقت مصاحبه درباره ثبات قیمت ارز همیشه و هر روز در تلویزیون حضور داشتند (2098204) (alef-13)
 
دلی خون
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۲۸:۲۰
با افزایش یک ساله حاملها ی انرژی همان سال اول پول یارانه را دولت عزیز دریافت کرده است ما را چه فرض کرده اید با اینهمه تبلیغات وفیلم.... (2098224) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۳۰:۱۲
روحــــــــــانی نـــــــــــــــــــژاد ! (2098232) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۶:۰۷:۴۹
احسنت... هردو پوپولیست، یکی با ژست روشنفکری و حقوقدانی آن دیگری با ژست انقلابی گری! (2098916) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۳۰:۳۹
آفرین به این ملت فهیم (2098235) (alef-13)
 
imid
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۳۱:۴۱
به این میگن کار کارشناسانه دولت از نظر اقتصادی
خود این ثبت نام بهر حال چه از نظر سخت افزاری و چه از نظر نرم افزاری هزینه داشته حالا بماند که چه هزینه ای رو دست مردم گذاشته شد.
این مبلغی که سخنگوی محترم بعنوان درامد اعلام کرد فکر کنم از هزینه هایی که بالا اشاره کردم کمتر یاشد یعنی درحقیقت دولت محترم یه چیزی هم از جیب گذاشته.
یا این کارا دیگه تحربم میخواییم چیکار خودمون حساب خودمون میرسیم. (2098243) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۴۳:۲۱
اما فهمید رو مردم نمیشه حساب کرد پس دولت باید گیوه هاشو ور بکشه و دستشو بزنه به کمر خودشو بگه یا علی ! (2098773) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۳۱:۴۸
پول آب بدهیم ؟ پول برق جدا ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2098244) (alef-13)
 
شهاب
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۳۲:۱۸
درسته
خانواده خود من توی روز ثبت نامشون ثبت نام نکردن اما بعدا که بعضی مسایل رو دیدن روز آخر ثبت نام کردن (2098245) (alef-13)
 
هادی
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۳۳:۱۲
به نظرم تعداد مصاحبه کننده ها با تلویزیون رو که می گفتن ما انصراف می دیمو بشمریم بیشتر از 2400 میشه!!!!!!!!!!!! (2098249) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۳۵:۰۳
مردم به دنبال حق مسلم خودشون هستند . (2098257) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۳۶:۰۹
نه به لبیک دولت (2098264) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۳۸:۰۶
یا این خزانه خالی(به گفته ریس جمهور) جشن تو کاخ سعد آباد گرفتنتون چیه!

نکنه انتظار داشتید 73میلیون انصراف بدن تا تعداد همایش های آبکی و جشن های اشرافیتون بیشتر بشه ها! (2098277) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۴:۵۵:۵۶
شما ها با این دروغ ها چی رو میخواهید ثابت کنید ؟!! هشت سال شعار مبارزه با تجمل و فساد دادید ولی در عوض رکورددار فساد و اختلاس در دنیا شدید !!! (2098555) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۲۲:۰۰:۲۵
دروغ هم از گناهان کبیره است می دانید که ؟ شما تو جشن بودی؟ (2100122) (alef-10)
 
piere
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۳۸:۲۴
این تعداد هم احتمالا نتونستن ثبت نام کنن وگرنه کسی انصراف نداده (2098279) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۵۰:۰۰
اتفاقا من كاملا امكان ثبت نام داشتم اينترنت هم در منزل داشتم اما داوطلبانه انصراف دادم به خاطر اينكه به اين دولت نسبت به دولت قبلي خيلي اعتماد دارم. لطفا برداشت سياسي نكنيد. مشكل ما اينه كه همه چي رو سياسي مي كنيم. اتفاقا اگه بخواهيم از نظر سياسي نگاه كنيم دولت هاي نهم و دهم آنچنان فلاكت و بدبختي بر مردم نازل كردند و البته هر روز در تلويزيون صحبت از رشد اقتصادي و كاهش تورم و ... مي كردند كه كاملا مردم به دولت بي اعتماد شدند . (2098830) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۲۳:۱۱:۱۲
کو مدرکت شاید تو هم موفق نشدی به ثبت نام گربه دستش به گوشت نمی رسد میگوید بو میده (2102297) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۳۹:۴۸
اقای نوبخت من میخام انصراف بدم نمیشه
چرا خانواده هم باید همراه من انصراف بده؟ این چه سامانه ای است
تو این کشور فکر میکنن هر کس تو دانشگاه خوب جزوه حفظ کرد خوب نمره گرفت ادم باسوادی است
خدایا دیوانه شدیم از دست این بچه محصل ها (2098285) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۰۰:۲۱:۰۸
زیباترین کامنتی که تا حالا دیدم

بسیار عالی بود هموطن (2100497) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۴۲:۲۶
ایول ملت (2098294) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۴۲:۳۸
الکی میگه . (2098295) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۴۳:۲۴
مجیدجان 2میلیون و 400 هزار خانوار نه نفر (2098298) (alef-13)
 
جلیل
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۴:۵۸:۱۶
واقعا که سوادت ته کشیده 2400 هزار نفر انصراف داده نه خانوار متن رو بخونی متوجه میشی (2098560) (alef-10)
 
ح / ب
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۴۴:۰۳
این 4/2 میلیون نفر هم ، ایرانی های مقیم خارج هستند که سرور سایت رفاهی به رویشان بسته بوده و الا اونا هم ثبت نام میکردند . (2098302) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۴:۵۶:۴۴
از جمله مشکلات ثبت نام این بود که خارج نشینان می توانستن از طریق اقوام در ایران ثبت نام کنن. (2098556) (alef-10)
 
مردم
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۴۵:۲۷
مردم اطمینان ندارند بیشتر انصراف می دادن چون به سرمایه مردم بازی می کنند همه را دلال کردن .طللا و دلار فقط زمزمه گرانی بنزین وگازویل گران شود دلار بالا یچهار هزار تومان هست (2098308) (alef-13)
 
جلیل
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۴۶:۱۶
با این حساب فقط 3.5 درصد مردم انصراف دادند البته اگه این دو میلیون و چهارصد هزار نفر ایرانیان مقیم خارج باشند که اصلا حق ثبت نام نداشتند و در این صورت 100 درصد مردم خواهان دریافت یارانه هستند البته اصلا نیازی به اینهمه هزینه برای ثبت نام نبود همون اول حساب ایرانیان مقیم خارج رو می بستند کار تموم میشد من همون اول کامنت گذاشتم و گفتم مردمی که برای دریافت سبد کالا اونطور صف میکشه امکان نداره از دریافت یارانه انصراف بده حتی یه بچه هم اینو میدونه اما این دولت با اون همه فوتخصص و دکترا ندانست و فقط آبروی خودش رو برد (2098313) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۳۵:۲۵
حداقل اون سبدکالاواین درخواست انصراف یارانه ما مردمو به خودمون شناسوند ! (2098719) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۳۹:۱۸
نه اتفاقا کار دولت کاملا زیرکانه بود ! مردم را محک زد و حالا بر اساس واقعیت پیش خواهد رفت ! در ضمن مردم هم خودشان را شناختندواز این به بعد اگر انتقاد کنند دولت می گوید ما که گفتیم دولت برای بهبود اوضاع نیاز به همکاری مردم دارد شما خودتان همکاری نکردید ! (2098746) (alef-10)
 
جلیل
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۷:۵۵:۳۰
برو بابا کجاش زیر کانه بود با این کار اصلا آبرویی برای خودش نذاشت البته دست مردم درد نکنه خوب حال صدا و سیما رو گرفت یه ماه بود اعصابمون رو بهم ریخته بود (2099384) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۲۱:۳۷:۴۶
اشکالی ندارد مردم را تهدید کنید. ولی‌ یادتان باشد به زودی دوباره به رای همین مردم احتیاج پیدا خواهید کرد و آن وقت مردم زیرکی را نشانتان خواهند داد. (2100067) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۴۹:۱۵
بنده از دریافت یارانه انصراف دادم و با رضایت ایین کار رو انجام دادم. به روحانی هم رای نداده بودم.
اما اگر قرار باشه همه ی افرادی که ثبت نام کردند یارانه تعلق بگیره یعنی دولت علنا سر اونهایی رو که ثبت نام نکردند کلاه گذاشته و موجب نارضایتی اون قشر میشه.
علاوه بر اون این نا هماهنگی و عدم تعیین ساز و کار دقیق در آستانه ی اجرای طرح واقعا خنده داره و بی تدبیری مسئولین موعی تدبیر رو نشون میده. این دیگه به احمدی نژاد و 8 سال گذشته هم مربوط نمیشه (2098321) (alef-13)
 
parviz
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۴:۵۳:۱۵
سرت کلاه رفت (2098542) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۶:۱۸:۳۱
هه هه خيلى سرت كلاه رفت برو قبض ها تو پرداخت كن به جون فوتباليستها هم دعا كن عزيزم (2098968) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۲۲:۰۲:۱۴
متاسف برای خودمون که این اخلاقمون شده نه سر هممون کلاه رفته با این اخلاق (2100125) (alef-10)
 
مسعود
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۴۹:۵۷
از دريافت يارانه انصراف دادم با اينكه كارمند دولت هستم البته كارمند جزء هم هستم نه ارشد . اما به دولت يازدهم اعتماد كامل دارم. به نظرم درست نبود خيلي از افرادي كه درآمد حتي بالاتري از من دارند انصراف ندادند اما اين نيز بايد بررسي عميق شود كه چرا انصراف ندادند. به نظر من علتهاي آن به عملكرد غلط دولت گذشته و تورم شديد و كمرشكن و چندبرابر شدن قيمتها و بي اعتمادي به دولت قبلي و اعتماد نداشتن به سخنان دولتمردان گذشته و ترس از تورم جديد در فاز دوم هدفمندي يارانه ها برمي گردد. البته من ناراحت نمي شوم كه پول حاصل از انصراف من حتي به افراد برخوردار در داخل كشور داده شود فقط راضي نمي شوم كه خرج خارج از كشور شود. (2098325) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۶:۱۲:۴۳
من نه به دولت فعلی نه به دولت قبلی و نه به دولت قبل تر و نه اون قبلی تری از اون اعتماد ندارم. اعتماد داشتم هم دلیلی بر انصراف از یارانه گرفتن نمی دیدم. (2098939) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۶:۴۰:۴۸
برادر به اون دولت خيلي خيلي خيلي خيلي خيلي خيلي قبلتر چي ؟؟ به اونم اعتماد نداري؟ (2101799) (alef-10)
 
حميد
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۵۲:۱۱
73 ميليون نفر فقير و نيازمند به 45000 تومان داريم در اين كشور؟! واي..... چطور رتبه 17 اقتصاد دنيا را داريم؟! احمدي نژاد چي مي گفت؟ مگه نمي گفت با اجراي هدفمندي هيچ فقيري باقي نمي مونه؟! مگه نمي گفت كلي بيمارستان و راه و جاده و راه آهن و .... مي سازيم؟! آقاي بذرپاش كه در روزنامه ات سراسر اتهام و تهمت به دولت جديد مي زني سراسر جوسازي است روزنامه ات. چرا در 8 سال گذشته و زماني كه فاز اول هدفمندي آنقدر بي برنامه و غلط اجرا شد ساكت بودي؟ (2098338) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۰۶:۰۱
آقا حمید نگو ساکت بودی بگو خفه بودی (2098595) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۶:۱۳:۳۴
دولت قبلی مرد. دولت زنده را عشق است. (2098943) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۵۳:۵۴
اینهمه فرافکنی دولت راستگویـــــــــــــــــــــــــان؟؟؟؟
فقط 2500000نفر!!! مگه این دوستان نبودند که میفرمودند میلیونها نفر انصراف داده اند؟؟؟ (2098342) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۴:۳۷:۳۲
سخنی با دولت دارم.اگر قطع یارانه حداقل سی میلیون نفر از مردم (حتی اگر عده ای از این سی میلیون به آن تاحدودی احتیاج دارند) وقیمت بنزین به بهای لیتری 1200تومان تک نرخی وگازوئیل به بهای حداقل سه برابر رقم فعلی ( که البته در کنارآن مبارزه قاطع وجدی با مفاسد اداری واقتصادی ووصول معوقات بانکی بسیار لازم است)میتواند رونق اقتصادی وهوای پاک وتولید قوی ورفاه اجتماعی ودرمانی برای مردم به ارمغان بیاره چرا از انجام آن سرباز میزنید.ما به دولت یازدهم رای دادیم که با تدبیرش هرآنچه به صلاح کشور ومردم میداند بدون ترس از منتقدین بی انصاف وبی تقوا وگله موقتی مردم انجام بده.ما بدولتی رای دادیم که به حرکتهای پوپولیستی خاتمه بده وایرانی بسازد شایسته نام وشان ایرانی.از چهارتا منتقد که سه میلیون هم در کل کشور پایگاه ندارند میترسید؟ثبت نام برای دریافت یارانه یعنی چه؟هرکس حقش نیست خوب قطع کنید یارانه اش را.نظر آقای زنگنه(که دلسوزی ووطن پرستی وتدبیرش برای ملت به اثبات رسیده) برای قیمت بنزین چه قیمتیست؟همان قیمت را برای بنزین اعلام کنید.از مخالفتهای مقطعی نترسید.وقتی آثار مبارکش را طی زمان دیدندخود از شما تشکر میکنند. (2098478) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۶:۱۵:۳۰
توهم داری شما؟ شما نماینده همه ملت نیستید. کسانی که به روحانی رای ندادند را با کسانی که کلا رای ندادند جمع بزن. آنوقت می فهمی که دولت روحانی نماینده همه ملت نیست. (2098950) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۴:۴۰:۰۴
از نظر شما دومیلیون وپانصدهزار نفر میلیونها نیست؟راستی دروغگویی یک مشت انسان غیر نیازمند را هم دولت تدبیر باید جواب بده؟الحق که طرفدار دولت نهم ودهم که ایران را نابود کرده برازنده کسانی مثل شماست.در وتخته جورند. (2098489) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۴:۴۳:۲۱
در مقابل گزارش صریح و صادقانه آقای نوبخت این رفتار نابخردانه در نظر دادن بی انصافی است.
آیا دوست داشتید مثل دولت قبل به شما دروغ بگویند که 50 درصد انصراف دادند؟
از گزارشات صادقانه تشکر کنید حتی اگر تلخ باشند . به این ترتیب مدیران عادت می کنند که با مردم صادق باشند.
یادتان باشد در همین ثبت نام گفتار متناقض از مدیران ارشد وزارت اقتصاد شنیدیم . آقای نوبخت اما یک اقتصاددان سیاستمدار هستن که اعتبار خودشان را با گزارش کذب به خطر نمی اندازند. من از گزارش ایشان تشکر می کنم و امید دارم دولت با اصلاحاتی در تیم اقتصادی و استفاده از نیروهای خلاق و صادق و کارکشته که وابستگی جناحی نداشته باشن، بتواند این دوره بحرانی را پشت سر بگذارد (2098504) (alef-10)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۴:۴۵:۲۱
آقا خودشون گفتند 2400000نفر شما صدهزارنفر هم اضافه كردين
من تعجب ميكنم بالاي سه ميليون نفر از سازمانهاي دولتي در تلويزيون اعلام انصراف دادند اما مثل اينكه همش دروغ وبراي فريب مردم بوده
من خودم براي يارانه ثبت نام نكردم اما حالا پشيمان هستم چون فهميدم كه همه مسيولين به مردم دروغ گفتند (2098514) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۴:۴۹:۳۴
میشه گفت این تعداد هم انصراف نداده اند بلکه این تعداد ، همان هموطنان خارج نشین هستند که دوره قبل ثبت نام کردند ولی این دوره چون سایت به روی آنها بسته شده است لذا نتوانستند ثبت نام کنند (2098530) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۴:۵۷:۴۵
از نظر شما احمدی نژاد راستگو بود ؟! اگه اون بود که الان میگفت 50 میلیون نفر انصراف دادن !!!! (2098558) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۳۳:۲۴
دولت دهم اعتمادها را کشت ! مردم را فقیر ومحتاج کرد ! (2098710) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۲۲:۰۵:۳۱
فرافکنی؟ آمارها را در دولت راستگوی شما دیدیم آخه بعد از هدفمندی قرار بود فیچ فقیری باقی نمونه آمار درست دادند اگر دوره قبل بود که می گفتند 50 درصد انصراف دادند!!! (2100137) (alef-10)
 
حميد
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۵۳:۵۵
دولت در عرصه اقتصادي يك ويرانه را تحويل گرفته است و در حال آواربرداري است. مسلم است كه براي اصلاح و ساختن ويرانيها نياز به هزينه هاي زياد جديدي است. گرد و غبار اين آواربرداري هم به گلوي خيليها مي رود. اما كاش مسببان وضعيت فعلي اقتصادي كشور پاسخگو بودند و محاكمه مي شدند. حيف... (2098343) (alef-13)
 
سید
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۴:۴۵:۲۱
دوست خوب من مگه آقای روحانی خودش صول صد روز رو نداد؟مگه نگفت وضع بسیار خرابه ولی با تدبیر درست میشه؟حالا این وسط شما چی میگی؟ (2098512) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۴:۵۰:۵۵
امیدواریم که این آوار برداری 4 سال به درازا نکشد. (2098536) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۶:۱۷:۵۶
برو روی ۸ سال... این جوری که پیداست ۴ سال کمه. (2098966) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۲۰:۳۸:۲۰
هشت سال خراب کردن رو با چهار سال میشه درست کرد ؟؟!! (2099869) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۰۰:۲۹
دوست عزیز این بی تدبیری و عدم تعیین ساز و کار مشخص در آستانه ی شروع مرحله دوم هم تقصیر دولت های گذشته هست؟ عدم هماهنگی کابینه در مواجهه با مسائل چطور؟ تشکر آقای جنتی از صدا و سیما بابت تبلیغات و گلایه 2 روز بعد شریعتمداری چطور؟ حذف 10 میلیون ثرونتمند که وزیر اقتصاد فرمودن و مصاحبه ی معاون اول که همه یارانه میگیرن چطور؟
خواهشا تقصیر هارو گردن دیگران نندازین. دولت خودش نمیدونه داره چیکار میکنه.
خیلی عجیبه برای اونایی که ادعای تدبیر داشتن (2098569) (alef-10)
 
هدایت
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۵۴:۰۱
"عده ای منتظرند که یک موضوع کوچک را بزرگ کنند"

شما هم دائما موضوع های بزرگ را کوچک میکنید !!! (2098345) (alef-13)
 
سید
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۴:۴۵:۵۳
چیزی که عوض داره گله نداره (2098517) (alef-10)
 
حسن
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۵۵:۰۴
دولت و شخص رييس جمهور مجري قانون اساسي و حمايت از حقوق شهروندي است. مشكلات عظيم اقتصادي نبايد دولت را از مسائل حقوق شهروندي غافل كند. دولت بايد حتما در موضوع زندان اوين پيگيري كند. (2098348) (alef-13)
 
من
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۴:۴۶:۰۱
تو دیگه کی هستی آقا "حسن" ؟!!!!


ملت اینهمه بد بختی و گرفتاری اقتصادی دارن، اونوقت تو نگران اینی که چرا از یه عده خلافکار که تو زندانن، موبایل ماهواره ایشون رو گرفتن ؟!!!!!!!

ما نگرانیم برق خونمون رو نگیرن ازمون!!! دلت خوشه وا!!!!!!! (2098518) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۴۱:۲۳
همین که الان ( تو ) می تونی رئیس جمهور کشور رو اینطور خطاب قرار بدی، تفاوت عمده دولت فعلی با دولت قبلی است.
در دولت قبل حتی اجازه نداشتی به هاله نورش اشاره کنی!

نظراتی مثل نظرات تو، سرشار از کینه هست که بلای جان این کشور است.
مطلب اقتصادی منتشر شده و تو در حال پرخاش هستی.

کی از دست این رفتار خلاص خواهیم شد؟ (2098764) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۰۸:۱۱:۳۳
با سواد!

منظورش از " حسن " نویسنده کامنتی بوده که براش پاسخ گذاشته!


حداقل تو! یه دور کامنت رو بخون دست، بعد جواب بده!


من که تا یادمه حسابی به هاله نور رئیس جمهور پیشینم اشاره میکردیم، چپ و راست!!! تازه بهشم میگفتیم محموت! (2100691) (alef-10)
 
مسعود
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۵۷:۰۳
به عنوان كسي كه انصراف دادم با اينكه دلهره دارم از دولت خواهشمندم همين 1200 ميليارد تومان كه ماهانه به دست مي آورد را به طور كامل به سازمان حفاظت محيط زيست و منابع طبيعي و جنگلها كمك كند يا به حمل و نقل ريلي اختصاص دهد. (2098352) (alef-13)
 
یارانه نگیر جدید
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۴:۳۸:۳۸
من انصراف دادم ولی الان پشیمانم (2098485) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۵۷:۳۳
آخر اعتماد بين دولت و مردم! (2098354) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۴:۴۰:۱۵
این یعنی ایران کلی ثروتمند گدا دارد . البته اینها کسانی هستند که در هشت سال گدشته با رانت و پارتی و فساد و اختلاس پولدار شده اند .پولدار هم پولدارای قدیم ! (2098490) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۵۸:۰۷
چه كسي يا كساني يا نهادهايي بايد پاسخگوي اين امتحان بسيار بد اعتماد متقابل بين دولت و مردم باشند؟! (2098359) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۴:۳۸:۰۶
کسانی که در هشت سال گذشته فرهنگ و اقتصاد این کشور را ویران نمودند ! (2098483) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۶:۲۳:۲۸
هشت سال بعد حسن روحانی: کسانی باید پاسخگوی وضع فعلی باشند که شانزده سال قبل آن بلا ها را سر مردم آوردند. (2098990) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۰۹:۵۹
حلقه مفقوده اقتصاد ویران مشخص شد .تامردم درست نشوندشاهد فرجی در وضعیت کنونی نخواهیم بود.آزمون مالی سخته!! (2098605) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۵۹:۲۲
در هرکشوری ازدنیا رای گیری شود که پول میخواهید یاخیر نتیجه همین است. (2098364) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۰۵:۴۷
آخر خیلی ها فکر مکنند مردم ما بابقیه دنیا فرق میکنند.درسخنرانی ها نشنیدی چقدر تعریف وتمجید میکنند. (2098594) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۲۹:۵۷
اما یه خوبی داشت فردا زبان مردم در مورد بیمه همگانی ورفاه عمومی سر دولت دراز نیست ! (2098684) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۵۹:۴۳
انصراف دادم با اينكه مطمئن نبودم اما راضي نيستم يك ريال هم صرف سوريه و لينان و تاجيكستان و ونزئلاو ... بشه . (2098365) (alef-13)
 
چراغ خانه
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۶:۲۶:۲۱
منم با شما موافقم حتى يك ريالش رو راضى نيستم به كشورهاى ديگه به هر اسمى كمك كنن در اين صورت ريال به ريال مسببينش خرج دوا و دكترشون بشه (2099001) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۲۲:۰۷:۲۳
من موافق نیستم خرج مهمونی کاخ سعد اباد بشه (2100141) (alef-10)
 
ارمیا
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۴:۰۴:۰۳
آزمون اعتماد مردم به دولت... (2098376) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۴:۱۰:۲۲
به عملکرد این دولت نمره 10 هم نمیشه داد با اینکه به روحانی رای دادم متاسفم برای خودم (2098393) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۴:۳۸:۴۳
تو به روحانی رای ندادی و الکی دروغ نگو . (2098486) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۶:۲۴:۲۴
به روحانی رای دادم یارانه هم می گیرم. (2098994) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۶:۵۵:۳۹
چه ربطی داره ...اون موقع که دولت نهم پول نفت رو به خزانه نمیریخ و هرکجا که خودش میخواست هزینه میکرد حالا همه یارانه بگیر شدید. (2099119) (alef-10)
 
سهراب
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۴:۲۰:۵۰
یعنی در کل ایران همین دومیلیون نفر هستن که وضعیت اقتصادی خوبی دارند که اگر پیگیری شودهمه از مسئولین واقازادهها می باشند که البته بعدا از جاهای دیگر تلافی این 45000تومن را چندبرابر درمیارند (2098427) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۴:۴۶:۰۸
من ماهی یک ونیم هم درآمد ندارم ولی انصراف دادم.چرا حرف مفت میزنی؟تو از قماشی هستی که آرزوته سیاهی وتاریکی ایران رو بگیره وروزی برسه که حتی یک هموطن هم راضی نباشه از نفع شخصیش به نفع جمع وکشور بگذره برای همین میخواهی کسانی مثل من را با لوث کردن انصرافشان ناامید ومایوس کنی وانصراف دهندگان را به آقازاده ها ومسولین بچسبانی.به لطف خداوند وارواح پاک شهدای ایران به خواب ببینی روزی برسه سیاهی مطلق وناامیدی کامل ایران را فرا بگیره.واگذارت میکنم به کسی که من وتو را خلق کرد. (2098519) (alef-10)
 
سهراب
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۲۱:۳۰:۳۶
از نوع گفتمانت معلومه انصراف دادنت واسه چی بوده توعقلت نرسیده وگرنه انصراف نمیدادی وگرنه فکر نمی کردی 75 میلیون نفری که انصراف ندادن خواب اینو میبینند که ایران را به بدبختی وسیاهی بکشانند وبه خون شهدا خیانت میکنند به حساب امثال سرکار فقط در ایران همین 2400000هزارنفر به فکر این مملکت هستن وبقیه شب تا صبح دارند دعا می کنند که انقلاب و.ایران وشهدا همگی از بین بروند واقعا واست متاسفم که هنوز نمی دانی چرا مردم انصراف ندادن (2100038) (alef-10)
 
اميرحسين
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۵:۲۵:۰۶
دوست عزيز اگه با ماهي درآمد کمتر از يک و نيم انصراف دادي به نظر من اشتباه کردي دولت هم قبلا بارها و بارها اعلام کرد که خانواده هايي که نياز ندارن و درآمد بالايي دارن بايد انصراف بدن نه شمايي که حقوقت حکم زير خط فقر تلقي ميشه انصراف بدي و منتش رو هم سر بقيه بزاري! (2101640) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۵ ۱۷:۲۱:۱۷
حتما این جمله را شنیده ای چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است سعی کن بر اساس احساسات تصمیم نگیری وقتی تلویزیون تبلیغ میکرد. من فکر میکردم 95% مردم انصراف میدهند (2103706) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۴:۵۴:۲۹
اخوی من انصراف دادم ولی نه مسئولیتی دارم و نه آقازاده هستم . (2098550) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۲۱:۴۴:۲۶
آنان كه غني ترن محتاج ترن. (2100086) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۴:۲۶:۳۲
برگزاری این جشن میلیادی هم تقصیر دولت احمدی نژاده!! (2098440) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۲۸:۱۳
شما مسئول خرج مهمونی بودی که میگی جشن ملیاردی ؟! اگه مسئول دخل وخرجی خواهشا حساب خرج سفر نیویورک دولت دهم را هم اعلام کن ! (2098673) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۲۱:۴۰:۴۷
این حرف شما یعنی که برایتان مهم نبود که پول این مردم حیف و میل می‌‌شود مهم این بود که چه کسی‌ حیف و میل می‌کند. وای بر ما با این دولتمردان. (2100076) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۶:۵۷:۲۲
بله . وقتی پول کارهای عمرانی وایجاد اشتغال رو نقدی میداد بعد کسانی مثل تو فکر میکنند این طور بهتره (2099131) (alef-10)
 
حسنک راستگو
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۴:۲۸:۰۹
به ملت شریف و حاضر در صحنه و البته راستگوی ایران که واقعیت ایران را به تمام دنیا نشان دادند از صمیم قلب تبریک می گویم!!!!!!! (2098445) (alef-13)
 
ارمان
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۴:۳۴:۲۶
با سلام
من از دریافت یارانه انصراف ندادم تنها دلیلش هم اینه که چرا صرفه جویی ما باید انجام بدیم ولی مسئولین حاضر نیستند از همایشهای بی محتوا ریخت و پاشها صرف نظر کنند؟ شنیدم همسر اقای روحانی به مناسبت روز زن ریخت و پاش زیادی کرده . من نمی دونم من چرا باید انصراف بدهم اونوقت دولت به تیمها فوتبال نظیر استقلال پرسپولیس سپاهان فولاد و ... میلیاردی پول میده بعد بازیکنان فوتبال با ماشینها انچنانی توی شهر رژه میرن.
به همین دلایل حاضر نیستم از یارانه صرف نظر کنم (2098466) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۲۰:۴۰:۵۴
تو بالاتر به اسم ارمیا کامنت نذاشتی ؟!!!!!!!!!! (2099879) (alef-10)
 
سید
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۴:۳۴:۴۴
این دومیلیون همان اقشار محروم بوده اند که دسترسی به امکانات ثبت نام نداشته اند . (2098467) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۴:۳۶:۳۶
دولت توی توزیع سبد کالا به مردم دروغ گفت و از مردم خواست به صفهای طولانی پایان بدن و قول داد که تا همه ی مردم سبد کالا نگرفتن به توزیع ادامه خواهد داد. الان نباید انتظار صداقت از مردم داشته باشه. (2098476) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۷:۴۶:۵۱
دروغ نگفت من در شیراز زندگی می کنم سبد کالا هم گرفتیم اما یک دقیقه هم توی صف نفرستادیم گذاشتیم خلوت بشه اواخر طرح مراکز کمتر شده بود ولی تعداد زیادی محل توزیع بازهم وجود داشت چرا طرح به این خوبی را این همه لوث می کنید (2099346) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۴:۴۰:۵۱
من انصراف داده ام ولی حالا که به همه یارانه میدهید ، سهم ما را هم بدهید وگرنه خیچکس دیگر اعتمادی به شما نخواهد داشت . (2098493) (alef-10)
 
1982
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۴:۴۱:۴۰
تا زمانیکه از طریق بانک اطلاعاتی بازدید نشه کسی از پول مفت انصراف نمیده بهتره از غنی بگیرید به فقیر و کارمند بدین (2098496) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۰۲:۱۷
درآزمایشهای مالی است که واقعیت های افراد مشخص میشود.باهمه خرابی اقتصادویران به ارث رسیده آبا خداییش 75میلیون نفر محتاج به دریافت یارانه داریم؟این 75میلیون نفرقبل از برنامه اشتباه دریافت یارانه نقدی چه جوری زندگی میکردند؟این مثل درست است که گذشتن از پول سخت ترازگذشتن از جان است!!! اگراز این 75میلیون درخواست میشد دریک تظاهرات با شعار مر گ بر.....درودبر....شرکت کنند چون هزینه چندانی نداشت حتما دهها میلیون نفر شرکت میکردند.پوله دیگه نمیشه گذشت!!! (2098576) (alef-10)
 
مجتبی
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۰۵:۳۰
باید واقعیت رو دید دولت دکتر حسن روحانی یه خرابه رو تحویل گرفت. مردم به اختلاس های دولت قبل و رانت خواری و عوام فریبی دولت قبل و ترس از بالا رفتن تورم به یارانه اری گفتند. عزیزم یه مشت بی سواد هستید فقط کارتون شده تخریب و سنگ اندازی مال اندوزی. مرگ بر جبهه ی پایداری(دززدان سر گردنه). (2098593) (alef-10)
 
حسن
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۵۷:۰۲
جبهه پايداري. گروهي كه دستشان ديگر براي خيلي از جمله خود اصولگرايان معتدل نيز رو شده. يك مشت جاهل مقدس ماب رانت خوار كه احساس مي كنند رانت خواري و امتيازات ويژه شان در دولت جديد قطع شده به هر دستاويز و خبر كوچك و بزرگي براي تخريب دولت متوسل مي شوند و تهمت مي زنند. (2098870) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۶:۲۸:۴۴
لطفا محترمانه صحبت کنید. همه منتقدان آقای روحانی جبهه پایداری نیستند. من اصلا رای نداده ام ولی به این دولت انتقادات زیادی را وارد می دانم. (2099014) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۵ ۱۷:۱۴:۰۵
شما چقدر ساده هستی که این حرفها را باور کرده ای انگار خبر نداری ما در تحریم هستیم والان هم این هزینه های دولت از همان 100 میلیارد دلار ی که برای دولت جدید ارث رسیده خرج میشودوگر نه فعلا پول نفت و....تا حالا در این 8ماه دست دولت نرسیده است . اگر راست میگویند چرا اینها را نمیگذارند جواب دهند . (2103689) (alef-10)
 
شهرونددرجه2
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۲۳:۲۱
بعد از سهمیه دانشگاه وآن خسارت نوبت اقتصاد مملکت است که تباه شود (2098652) (alef-10)
 
علیرضا
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۳۸:۰۷
اگه دولت پول هارو خرج مجلس زنانه و امثال اون نکنه و بعد هم با یه خط جواب بی سر و ته ازش نگذره مردم بیشتر انصراف می دادند. این روند بی اعتمادی به دولتها همیشه وجود داشته و الان هم کمتر که نشده هیچ، بیشتر شده. (2098740) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۴۲:۰۰
من از مرحله 1 نگرفتم 4 نفر هم هستم
چون اعتقاد دارم مرد نان بازوشو می خوره نه پوله مفت !
مردمو گدا بار اوردن (2098768) (alef-10)
 
amin
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۵۹:۱۰
خوب عزیزم دو میلیون خانوار چیزی در حدود 8 میلیون نفر میشه
پس انتظار داشتی کل ملت ایران انصراف بدن؟
واقعا که
شما که الان اینقدر دلسوز شدی؛ از کجا معلوم تا قبل از معاون شدن یارانه نمیگرفتی (2098879) (alef-10)
 
یک بیکار
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۶:۰۵:۱۷
کیاست و فتانت اقتضا می کند که دولتمردان ما نیز مانند دولتمردان دشمنان ما علل جامعه شناختی این نام‌نویسی برای یارانه را که به گونه‌ای می توان یک رفراندوم در نظر گرفت تحلیل کنند و ساده از روی آن نگذرند و مهمتر آنکه به خودگول‌زنی روی نیاورند. به نظر می‌رسد دو عامل باعث کثرت متقاضیان و قلت منصرفین شد: یکی عدم اعتماد مردم به برنامه‌های اعلام شده در خصوص نحوه مصرف پول برگشتی بود که ماحصل تجربه و خاطره مردم از نارساییها و اشتباه‌کاریهای ارگانهای حمایتی مانند بهزیستی، کمیته امداد و تأمین اجتماعی در این مدت سی و چند ساله می‌باشد. بخصوص اجرای بد و فاجعه بار یک کمپین حمایتی یعنی توزیع سبد کالا خاطره‌های قبلی را زنده کرد و در نتیجه ضربه کاری و محکمی به اعتماد مردم در خصوص توانمندی دولت فعلی در سامان‌دهی نظام‌های پایدار حمایتی و حتی اجرای یک کمپین وارد کرد. دوم واکنش به دروغ گویی دولتمردان که یک روز اعلام می‌کنند لیست ده میلیون نفری از بی‌نیازان دارند و روز دیگر اعلام می‌کنند چون لیستی ندارند هر کس نام نوشته است یارانه دریافت می‌کند که بی‌اعتمادی مردم به دولت را از حوزه کردار به حوزه گفتار تعمیم و گسترش خواهد داد. (2098903) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۶:۰۸:۳۵
دولت با شجاعت تمام 10 میلیون سرپست متمکن را حذف کند.
نمی شود که پولدار ها این جا هم به دولت و مردم ضربه بزنند... (2098921) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۶:۱۷:۴۷
این بیانگر این است که واقعا مردم در رنج وفقر بسر می برند (2098965) (alef-10)
 
مسعود
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۶:۲۰:۲۱
كاش دولت وضعيت مالي فعاليتهاي گسترده اقتصادي نهادهايي مثل سپاه و آستان قدس و بنياد و .... رو رصد مي كرد و ماليات مي گرفت يا معوقات بانكي چندده هزار ميلياردي رو با جديت بيشتري دنبال مي كرد نياز به اين نبود كه دوباره به مردم فشار بيارند. (2098973) (alef-10)
 
محمدشیر
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۶:۲۰:۳۲
جناب آقای نوبخت ثبت نام از اول اشتباه بود . فرم ثبت نام کاملا غلط بود بدلایلی که چند مورد را بطور خلاصه ذکر می کنم 1- شغل افراد تحت تکفل بیان نمی شد در بعضی خانواره همه بیکارهستند و چند دانشجو هم دارند در بعضی خانوارها همه شاغلند 2- صرف مسکن داشتن ملاک نیست یک مسکن 50 متر مربع زیر بنا دارد یک مسکن عمر مفیدش تمام شده و باید باز سازی شود و یک مسکن 1000 متر زیر بنا دارد و تازه ساخت است پس باید تما جوانب ملک در نظر گرفته میشد 3- بعضی خانوارها دارائی غیر منقول بدون ثبت فراوانی دارند و بعضی تمام دارئش برای گذرای معیشت روزگار پادش پایان خدمت را دبانک سپرده گذاری کرده اند 4- بعضی از مردم وادار به این شدند که برای این شندغاز پول پیش خانواده دروغ بگوید من خودم انصراف دادم ام برای بعضی از همسایه ها ثبت نام کردم آنچه واقعی بود ننوشته بودند و من هم همان را ثبت کردم 5- و مراجع را برای هرچیزی نباید هزینه کرد اما در مورد زندانیان سیاسی اگه کسی جرمی مرتکب شده مجرم محسوب میشود و باید مجازات شود ؟؟؟ اما همین میتونم بگم و بس ای وای بر اسیری در دام مانده باشد از یاد رفته باشد صیاد رفته باشد. کتک زدن اسر در هر شرایطی پسندیده نیست (2098974) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۶:۲۲:۱۲
دولت فقط براي اينكه مردم را به مرگ بگيرد تا به تب راضي بشوند اين بازي ثبت نام جديد را راه انداخت و طوري هم گفت و تبليغ كرد كه بيشتر مردم ثبت نام كنند تا آن قصدي را كه داشته بتواند بهتر انجام دهد
حالا آن مرگ و تب چيست عرض مي كنم :
دولت براي اينكه مردم از موج گراني و تورم جديد كمتر شاكي بشوند و جامعه دچار التهاب كمتري شده و به امواج اعتراضات خطر ساز نرسد قضيه ثبت نام جديد با شرايط خاص را مطرح نمود تا به موقع وپس از پايان ثبت نام بر مردم منت گذاشته و بگويد كه به خواسته مرد احترام گذاشته آنها را نه بخاطر امار دروغ دادن ونه بخاطر تقاضايشان جريمه نمي كند تا مردم به دولت اميدوار شده و در نزد افكار خود به مرحله بعدي كه همانا روبرو شدن با موج گراني و تورم ناشي از گران شدن حاملهاي انرژي هست رضايت داده و با خود بگويند حالا كه دولت با ما همراهي كرده و يارانه مار ا قطع نكرده پس ما هم خويشتن داري كرده و تحمل كرده تا شايد وضع اقتصادي كشور عموما بهتر شود حالا اگر به ما فشار بيايد چاره اي نيست حداقل وضع كشور بهتر ميشود .
اگردولت مردان چنين تصوري دارند بدانند تا حدي اين ترفند و نقشه موثر هست مثلا چند ماه ولي باز ،فشار بر اقتصاد خانواده ها مردم را وادار مي كند كه از خودشان واكنش نشان بدهند و در واقع از خودشان بناچار دفاع كنند (2098980) (alef-10)
 
سید
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۶:۲۳:۲۴
دلار 3350 (2098988) (alef-10)
 
سید رضا
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۶:۴۷:۰۷
نه جانم اکثریت این 2 میلیون و 400 هزار نفر که بنده هم یکی از آنها هستم از جا مانده های روز های اول بودیم و در زمانی که دولت پی برد مردم همگی ثبت نام کرده اند در دو روز آخر شماره حساب هایمان را بسته بود و همش پیغام میداد شماره حساب صحیح نمیباشد و اصلا وارد سایت نمیشدکه ثبت نام کنیم . آدرس و مرجعی هم برای رفع اشکال وجود خارجی نداشت وگرنه امثال بنده هم از یارانه بگیران فعلی مرحله دوم مستحق تریم و باید ثبت نام میکردیم . حالا باید دید دولت شعار امید و تدبیر چرا اینگونه تدابیر غیر عادلانه و شرعی را عملی میکند . شمارا بخدا اگر اعتقاد هایتان حتی اندکی قلبی است بروید و ببینید چرا مراجع هم به میان آمدند ولی مردم کار خودشان را کردند و دیگر به حرف آنانی هم که باید گوش کنند گوش فرا نمیدهند این فاجعه با اینگونه عملکرد هایتان فاجعه ای جبران ناپذیر است؟ (2099080) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۶:۴۸:۵۶
واقعا به اين دولت بخاطر اين موفقيت تبريك گفت چرا كه با اين همه بي اعتمادي هر گز فكر نمي كردم با اين همه تبليغات وسيع حتي يك ميليون نفر هم منصرف گردد لذا اين موفقيت واقع تبريك دارد چرا كه مردم اعتماد خود را از دست داده اند وقتي اين همه وعده و وعيد براي كنترل تورم و گراني ميشود و در ميدان عمل معمولا بر عكس انرا مي بينيم وقتي دلار روزمره گران و به تبع ان گراني ساير كالا رقم مي خورد و دولتيان در روز روشن مي گويند كه تورم كاهشي است ايا نبايد مردم واكنش نشان دهند باور كنيد اگر پاسخ مردم را نديده بگيرند اشتباه مي كنند مردم با تعداد انصراف خيلي خيلي مسايل را گفته اند بايد اين پيام را در ك كرد بايد بدانند شعار و سخنراني ها خريداري ندارد مردم عمل مي خواهند كنترل نقدينگي و تورم و گراني والسلام (2099084) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۲۲:۴۴:۴۹
عزیزم اشتباه بزرگ این است که این تعدادانصراف نداده اند بلکه فعلا به هردلیل موفق به ثبت نام نشده اند!!!!! (2100255) (alef-10)
 
مسعود
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۶:۵۸:۰۵
مردمی که دلشان به حال کشورشان نسوزد وهمه چی رو عین بیسوادها به شوحی ومسخره بگیرند تا آخر عمر همینطوری زندگی می کنند (2099137) (alef-10)
 
حامد
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۶:۵۸:۰۸
آخه چرا نباید یارانه گرفت به کدام دلیل باید انصراف داد. انصراف بدهیم که قرارداد های میلیاردی فوتبالیستا بیشتر بشه و ...... (2099139) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۲۲:۳۰:۳۹
برای یارانه هم تو رو می گیره. کلید تورم با افزایش نرخ ارز و بنزین زده شد.اون 45 تومان بزودی در حد 5 تومان خواهد شد. (2102224) (alef-10)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۷:۰۰:۵۴
اگر کسی به دروغ درآمدش رو گفته باشه و بخواهد پولی از این بابت دریافت کند اگر خودش نمیداند حکمش چیست می تواند از یک عالم دینی سئوال کند (2099150) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۲۲:۱۴:۲۱
مردم اگربه گفته عالمان ديني توجه مي كردند با وجود فتواي اكثر مراجع مبني بر انصراف افراد توانمند بايد انصراف ميدادند (2102203) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۷:۰۳:۴۳
مردم چون می دانستند دولت مردان مولتی میلیارد دولت دندان برای دزدیدن این چندر قاز نیز گرفته اند تو دهنیمناسب را زدند . دزود به این ملت عاقل واسیر در پنحه دزدان (2099168) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۷:۱۳:۵۹
دولت که می گفت 80میلیون و بیشتر از جمعیت کشور یارانه می گیرند. با این آمار جدید ، صحبت های قبلی آقایان چه می شود. چرا هزینه بی صداقتی دولت مردان صفر است؟ (2099213) (alef-10)
 
نادر
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۷:۲۶:۲۹
اول با این ادبیات و با بکار بردن «انصراف»، بر خلاف قانون، اینگونه القاء می فرمایند که دریافت یارانه حق همه است و سپس از آنها میخواهید آنصراف دهند و در این اقدام از اعتبار و حیثیت مراجع نیز خرج کردید. واقعاً بی تدبیری و تأسف آور است! (2099263) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۸:۳۶:۳۷
من انصراف دادم
درامدم بالای دو و نیمه ولی سرمایم از خیلی از افراد دورو برم که خانه های پانصد ششصد میلیونی و میلیاردی دارند و ثبت نام کردند کمتر است. در یک محله متوسط شهرستان زندگی میکنم تا بیست ساله دیگه سطح زندگیم مثل اونها نمیشه.
به نظرم ثبت نام کردن مهم نیست ولی دروغ نگفتن مهم است. (2099534) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۹:۱۱:۵۸
باسمه تعالی
بنده انصراف دادم .اما معتقدم فرد سخنگو شخصیت محبوبی نیستند ومی توانند یکی از علل عدم استقبال مردم از انصراف باشند. (2099637) (alef-10)
 
جمشيد
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۹:۱۹:۱۴
مردم ايران ثابت كردند باهم حركت مى كنند (2099655) (alef-10)
 
siamak
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۲۰:۰۳:۱۹
من انصراف دادم چون به نان شب محتاج نیستم
خدا شکر بدن سالمی دارم که تا کنون در زندگی لنگ نماده ام
بی نیازم
هر چند در اندوخته حساب بانکی من بیش از 70 هزار تومان نیست . (2099777) (alef-10)
 
ذکیه افسریان
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۰:۱۸:۳۰
درود به شرفت (2100908) (alef-10)
 
محمود اربابی
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۲۰:۰۷:۲۲
تبریک به دولت تدبیر و امید چرا که موفق شد با انصراف 2400000 هزار نفر از دریافت رایانه و با توجه به بدهی اقای بابک زنجانی میتواند با وثیقه گذاشتن این مبلغ ایشان را از زندان بیرون بیاورند تا ایشان بتوانند بعنوان یک بسیجی اقتصادی فعالیت نمایند . تا دولت بعدی (2099788) (alef-10)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۲۰:۵۴:۵۱
من اگر انصراف دادم احساس وضیفه کردم تا دیگری که از من نیازمندتر هست استفاده نما ید این مسأله بین من و خداست. (2099924) (alef-10)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۲۲:۵۱:۲۵
من یک معلم مستاجر هستم، اما برای یارانه ثبت نام نکردم. پشیمان هم نیستم. (2100273) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۰۰:۱۷:۴۶
۸۵۰۰ میلیارد بابک زنجانی
۳۰۰۰ میلیارد امیر منصور آریا و خاوری و دار و دسته
۱۲۰۰ میلیارد دانشگاه ایرانیان
۱۰۰۰ میلیارد تامین اجتماعی
۳۷۰ میلیارد صادق محصولی
۳۰۰ میلیارد معاون بانک مرکزی
۲۰۰ میلیارد رحیمی (معاون اول احمدی نژاد)
۱۷۰ میلیارد بنیاد شهید
۵۰۰ میلیون هر نماینده
یعنی از هر ایرانی ۲۲۰ میلیون تومان!؟
البته ۱۸ میلیارد "دلار" کامیونهای طلای ترکیه و ۲۵ ملیارد "دلار" پولهای که در فرودگاه روسیه پیدا شد و ۸۷ ملیادر"یورو" اختلاصی که در ترکیه بود حساب نکردیم!
این یعنی عدالت، پاکی و سلامت (2100491) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۱:۱۰:۲۱
خب نباش!
که چی!؟ (2101111) (alef-10)
 
شمسی
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۲۲:۵۶:۴۳
با سلام به اقای نوبخت که نگین دولت تدبیر و امید است ایا می توان تصور کرد که فقط 2400میلیون نفر به یارانه احتیاج نداشتند خیر به تصور من مردم ایران بیشتر به یارانه احتیاج ندارند حال اگر در میهمانیا دیده میشود ببینید چقدر مردم زندگی خودشان به رخ همدیگر میکشانند دولت این کار را خود باید میکرد هر کس را که خود تشخیص میداد یارانه میداد این مردم دلشان نمیاید که نگیرند عجب ملتی هستیم (2100288) (alef-10)
 
معلم بازنشسته
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۰۱:۵۵:۰۵
من نمیدانستم این همه نیازمند در مملکت داریم ومن باز نشسه جز اغنیا ی کشور هستم این نشان دهنده عدم اعتماد است (2100573) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۰۰:۱۱:۰۹
هیچی بابااااااااااااااااااا ولش کن (2100479) (alef-10)
 
هشدار
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۰۱:۲۱:۲۰
چرا خودتون رو بخواب زدید با هر دو گروه هستم این موضوع ارتباطی فقط به دولت نداشت این یک برنامه کلی بود چنانکه دیدید همه مسولین از مردم خواستن که انصراف بدن ولی مردم نه گفتن این خیلی معنیها داره
به بعضی از کاربران هم میگم شما از 72 میلیون با شعور تر نیستید پس به شکلهای مختلف به این ملت توهین نکنید (2100554) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۰۱:۳۶:۵۲
ای بابا ... پس ما و خانواده و والدین و خانواده درجه یک ما جزئ ان دو نیم میلیون فریب خورده بودیم یکجوری تبلیغ گفتیم اگر انصراف ندیم برایمان حرف در میارند یا مجبوریم دروغ بگیم پس مثلا به نوع ما و خانواده ما میگویند مرفه بی دردکه انصراف دادیم اقای روحانی یک فرصت ثبت نام دیگه بده تا ما هم به خیل هموطنان بپیوندیم (2100569) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۰۲:۰۱:۲۶
با مشارکت 97 درصدی مردم ، حماسه ی اقتصادی در سال 93 محقق شد! (2100577) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۰۲:۳۵:۳۶
پس این همه میگفتند مرفه بی درد مرفه بی درد ما بودیم که همراه ان دو و نیم میلیون هموطن انصراف دادیم !!!! مارو باش !!!!من همش ارزو داشتم یک مرف بی درد ایرانی را در عمرم ببینم (2100600) (alef-10)
 
دیده بان
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۰۳:۵۴:۳۷
مردم هوشیار باشید! این دولت تدبیر و امید !!! توزیع سبد کالای فقر !!! را همزمان با آغاز دهه مبارک فجر !!! و ثبت نام یارانه را همزمان با روز فن آوری هسته ای !!! آغاز نمود .تا مردم نتایج خفت بار مذاکرات ژنو را در روز جشن هسته ای از یاد ببرند.!!! (2100619) (alef-10)
 
حمید رضا منتظری
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۰۷:۳۷:۰۶
اعلام پرداخت یارانه به تمامی ثبت نام کنندگان به معنی پرداخت پاداش دروغگویی به مردم بی صداقت و به معنی نفی علنی و آشکار صداقت جمعیت چند درصدی راستگو میباشد (2100656) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۰۸:۰۰:۴۶
پاسخ:
هدفمندی یارانه ها نه تنها اشتباه نیست بلکه ضرورت بلا تشکیک اقتصاد ایران و هر اقتصد دیگری است
شما بحث را اشتباه گرفته اید هدفمندی یارانه ها دو هدف اصلی داشت ویک هدف فرعی هدف اصلی اول این بود که قیمت انرژی بالا رود تا قاچاق با حجم زیاد به کشور های مجاور انجام نگیرد
دوم اینکه در مصرف صر فه جویی شود که برابر آمار ها چند برابر متوسط جهانی است

حتی نان که خوراک اصلی مردم است به دلیل ارزانی خوراک دام میشد
این اهداف با افزایش قیمت محقق میشود و لا غیر.
اما سخن اینجا بود و هست که در صورت افزایش قیمت چون در آمد بخش زیادی از مردم اندک است تحت فشار قررار خواهند گرفت این جا ست که آن هدف فرعی پیدا میشود و آن دادن یارانه به مردم برای کاهش فشار افزایش قیمت هاست که از آن گریزی نبوده است.
اما دولت حاضر الان قیمت هارا افزایش میدهد در حالی که یارانه قطع میکند!!!زیرا باوری به عدلت اجتماعی ندارد برای اینکه از لحاظ ایدئو لوژی اقتصادی یک دولت لیبرالی لست. (2100681) (alef-10)
 
س.ح
۱۳۹۳-۰۲-۰۶ ۱۰:۰۹:۰۰
برادر محترم ، در بخش اول به مطالب مهمی اشاره کردی ولی در بخش دوم اشاره به حذف یارانه کاملا اشتباه است چون با آمار جدید مشخص میشود که دولت شخصا در حذف یارانه اقدامی نکرده است ، کران شدن سوخت نیز یکی از کارهای کاملا منطقی بود که در هر دولت باید انجام میشد. (2104861) (alef-13)
 
عادل ع
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۰۸:۰۴:۱۸
(مطلب طنز، ولی شما جدی بگیر!)
من مطمئنم این عدد درست نیست، با دلیل هم میگم
1- دولت پیش از این اعلام کرده بود که بیش از 5میلیون ایرانی مقیم خارج یارانه میگیرند که در این مرحله اجازه ثبت نام ندارند.
2- ما حدود 3میلیون نفر اتباع خارجه از جمعیت خدود73میلیونی داریم که بهشون یارانه تعلق نمیگیره.
3-تبلیغات و انعکاس خبرهای رسانه های گروهی تا پیش از اعلام نظر دولت چیز دیگه یی رو نشون میداد.
از همه مهم تر که دلیل اصلی من است اینه که اگر دولت میزان انصراف واقی رو مثلآ 20 تا 25 میلیونی رو اعلام میکرد باید به همون میزان پول در جاهایی که تعیین شده بود هزینه میکرد، ولی با یک اعلام عدد ساختگی که باید به 73/5میلیون نفر یارانه بده اون ماوتفاوت 20میلیون نفر یارانه رو که میشه ماهی 900/000/000/000تومان به صورت تنخواه خارج از شمول بدون حساب کتاب در اختیار میگیره و هرجا خواست و هر هدفی داشت خرج میکنه. (2100684) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۰۸:۰۶:۰۳
در حال حاضر ابزارهای نوین بانکداری و سامانه های جامع اطلاعات شهروندان در همه جای دنیا کاربرد فراوانی دارند با این ابزارها و نرم افزارهای یکپارچه اطلاعاتی، دولت می تواند نیازمندان واقعی جامعه را شناسایی و به اشکال مختلف به انها کمک نماید بطور مثال:
1- یارانه پولی مستقیم به کارمندان دولت تعلق نگیرد (ضمنا من خودم کارمندم) بلکه به اشکال واریز به عنوان بن کالا صورت پذیرد. این کار مزیتهای زیادی دارد چرا که درامد حاصل از آن مجددا نصیب خود دولت می شود چون این گروه امکان خرج کردن این بخش از یارانه را فقط در فروشگاههای دولتی و وابسته به سازمانهای مربوطه دارند و نقدینگی مستقیم ندارد. البته باید گفت بن کالا به معنی ارائه کالای خاص نباشد بلکه کارمندان کالاهای معادل یارانه خود را در هر ماه از آن فروشگاهها می توانند خرید نمایند.
2- یارانه پولی فقط به گروههای نیازمند خاص تعلق بگیرد، مثل گروههای نیازمند روستایی و شهری، خانواده های بی سرپرست، تحت پوشش کمیته امداد و .... البته به نظر می رسد این گروه حداکثر 10 تا 15 میلیون نفر را شامل می شود.
3- کمکهای یارانه ای نقدی به دانشجویان، جوانان و افراد بیکار تعلق بگیرد و این گروهها نیز تا زمان اشتغال بکار امکان دریافت یارانه نقدی یا بصورت بن های دانشجویی و .... داشته باشند. این گروه نیز حداکثر 20میلیون نفر را شامل می شود.
4- بخش عمده ای از مردم که برای یارانه ثبت نام کرده اند فقط امکان برخورداری از معادل مبلغ ماهانه آن برای سوخت و یا امور درمانی و سایر امور را داشته باشند.
5- کلیه گروههای شامل نمایندگان مجلس، پزشکان، استادان دانشگاهها، قضات، وزرا، معاونین وزرا تا سطح مدیر کل و کلیه کارکنانی که حقوق بالای 4.5 میلیون در ماه دارند(دقت کنید یارانه فقط یک درصد حقوق این افراد است) حذف آن تاثیر ندارد.
6- کلیه افراد دارای مشاغل آزاد بر اساس درآمد میانگین و متوسط ماهانه بالای 4.5 میلیون از دریافت یارانه خدف شوند.

بطور همزمان رسانه های عمومی به مردم آموزشهای لازم برای افزایش بهره وری را در دستور کار قرار دهند بخش عمده ای از مردم و طبقه متوسط با روشهای کاهش هزینه آشنایی کمتری دارند و در واقع منابع زیادی را هدی می دهند.
باور کنید که بسیاری از امور با در اختیار داشتن اطلاعات جامع و نرم افزاری یکپارچه امکان این کار براحتی میسر خواهد بود
از مسئولین محترم سایت الف درخواست دارم بخشی را برای دریافت پیشنهادات و راه کارهای اجرای بهینه هدفمندسازی در مرحله دوم ایجاد کنند از هم وطنان ارجمند می خواهم پیشنهادات اجرای بهتر هدفمندی یارانه را از این طریق اعلام کنند مطمئنا با جمع بندی آنها دولت می تواند در انجام وظایف اش بهتر عمل کند. (2100686) (alef-10)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۰۹:۴۴:۰۲
1- جناب نوبخت اینکه مردم نیاز داشتند یا بدلایلی دیگر مثل اعتراض به برخورد تحقر آمیز دولتیان یا صدا و سیما نسبت به ثبت نام اقدام کردند قابل بررسی است اما نکته کلیدی برای جنابعالی و همکارانتان که مسئولیت مدیریت برنامه ریزی کشور را عهده دار هستید شاید این باشد که چرا قادر به برآورد صحیح وضعیت پیشرو نبودید؟ چه تدبیری برای رفع این نقیصه بزرگ که مبنای هر سطح و شکلی از برنامه ریزی است در اندیشه دارید؟ برداشت خود را از رفتار مردم در این خصوص بیان کنید؟ چرا پس از اشتباه غیر قابل بخشش سبد کالا به چنین خبط بزرگی گرفتار شدید؟
2- جناب نوبخت باور کنید بخش قابل توجهی از مردم بسیار گرفتارند و به رسم گذشتگان با سیلی صورت سرخ می کنند باور کنید بر اساس آمار رسمی که بخشهای دولت منتشر می کند بخش قابل توجهی از زنان خیابانی بر خلاف مردان هرزه گرد برای کسب معاش به تن فروشی مشغولند. باور کنید بسیاری از پردان برای تفریح به شغل دوم روی نمی آورند و می خواهند نیازهای ابتدایی خانواده را تأمین کنند. باور کنید مردم هنوز مبهوت اخبار مربوط به مفاسد مالی بی سر انجام با اعداد نجومی در دولت و غیره هستند باور کنید با فساد مالی بابک بخش قابل توجهی از کسری بودجه یکسال دولت مرتفع می گردد باور کنید که اعضای کادر و ورزشی یک باشگاه معادل یارانه یک سال یکصد هزار نفر ار مردم کشورمان دریافتی دارند و دولت با افتخار چنین مبالغی را پرداخت می کند باور کنید که اظهارات انصراف از یارانه مسئولین در رسانه با بار منفی بسیاری همراه و بخش قابل توجهب از مردم را نسبت به صداقت و فهم دولت در حد انزجار بدبین کرد.
3- جناب نوبخت 12هزار میلیار ریال حاصل از انصراف خرج یک روز یکی از شعب بانکی در تأمین خواستهای نامشروع اما قدرتمند شهرام ، بابک ، امیر منصور و بسیاری دیگر است و اگر از دست آینها جان سالم بدر برد می تواند نهایتا ـدمین کننده هزینه سفر تفریحی اردویی تیمی در سفر به کشوری باشدلذا بهتر است بیش از این با این خرده پول وقت کشی نداشته به فکر برنامه ریزی عملیاتی و نظارت پذیر چند صد هزار میلیارد تومان بودجه 93 باشید.
4- جناب نوبخت اطمینان داشته باشید همانطور که بنده از دریافت یارانه استقبال کرده و دیگران را نیز تشویق به گرفتن حقشان کردم با دولت شما و دولت قبل مشکل خاصی نداشته و با تمام توان خدمتگذار مردم و کشورم می باشم اما حاضر به همراهی با اشتباهات فاحش دولت در توهین به مردم نیز نیستم لذا فارغ از اتفاق تلخ و برگی که برای دولت افتاد به بزرگواری و بخشش مردم نجیب و رئوف ایران اطمینان داشته و با قدرت و درایت به ادامه مسیر بپردازید مطمئن باشیش مردم با مشاهده اولین بارقه های درایتمندی و عزت گذاری برای آحاد مردم دست نوازش خود را به سویتان دراز خواهند کرد شما پردان این کشور را بدلیل الزام به گرفتن مبلغی بسیار ناچیز به نام یارانهخ طی چند ماه تحقیر کردید و مردم نیز پردانه پشت دستی به شما زدند تا بد خلقی رسم فرزندان نباشد. (2100815) (alef-10)
 
رامتین
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۰:۲۳:۲۸
دولت محترم تدبیر و امید
1- انتظاری که از مردم برای انصراف از دریافت یارانه دارید بی فایده و نامربوط است چون تا زمانی که وعده انتخاباتی جناب آقای دولت روحانی ( ایشان فرموده بودند با فساد و رانت خواری مقابله می کنید و قسم خورده بودند که اگر اداره کشور دراین شرایط تحریم و مشکلات شدید اقتصادی راه و تدبیر نداشته بود کاندیدا انتخابات نمی شدند. ) محقق نشود انتضار کمک از مردم را نداشته باشید توجه تان را جلب می کنم به ثبت نام حدود 73 میلیون نفر برای دریافت 45 هزارتومان.
2- این تعداد از ثبت نام ها نشان می دهد مردم به دولت تدبیر و امید هنوز اطمینان و اعتماد پیدا نکردند شاید نیمی از ثبت نام کنندگان از لج و لجبازی با دولت این کار را انجام دادند.
3- در درجه اول دولت اگر می تواند و یا می خواهد باید معوقات بانکی خود که بیش از 100/000 میلیارد تومان می باشد که بیشتروام گیرندگان از رانت خواران و آقازاده ها می باشد باز پس بگیرد که این امر معادل چند سال یارانه 75 میلیون نفر می شود .
4- از مردم انتظار عدم دریافت از یارانه را نداشته باشید، تا زمانی که مردم حس نکنند دولت با توان قوا با اختلاس گران و رانت خواران مقابله می کند و حافظ بیت المال و منافع ملت می باشد و تا زمانی که اسامی مفسدین مفاسد اقتصادی و برخی از آقا زاده ها با م الف . ااف . الف . ب ز و غیره و آن هم با دادگاهی که نتایج آن مشخص نمی شود و تا زمانی که امثال بذل و بخش های تامین اجتماعی به خودی ها ، گم شدن 50/000 تن نهاده های دامی . اختصاص ارز مرجع به واردات خودرو و آدامس،پاداش های میلیونی در موسسات دولتی و وزارت خانه و .... می بیینند و می شوند مردم فکرخواهند کرد اگر از دریافت یارانه صرف نظر کنند پول آنها به جیب امثال بابک زنجانی ها و یا آقازاده ها یا دللالان فوتبال یا بازیکنان و مربیان بی تعصب
5- آقای رییس جمهور مردم در درجه اول در این دوران تحریم و مشکلات اقتصادی کشور از شما می خواهند ریشه مفاسد اقتصادی بویژه رانت خواری و فساد در همه زمینه ها ازجمله فوتبال را خشک کنید تا مردم با جان و دل و با اطمینان خاطر به دولت جهت اجرای برنامه های اقتصادی خود یاری برساند . (2100923) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۱:۰۷:۵۹
بنظر حقیر برای جلوگیری از حیف و"میل" شدن بیت المال بهتره که یارانه ی انصراف دهندگان بین بقیه ی یارانه گیرندگان سرشکن بشه (2101097) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۱:۱۵:۲۸
بالاخره معلوم نشد، ویرایش اطلاعات خانوار ها کی هستش؟ (2101132) (alef-10)
 
سامان
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۲۲:۲۹:۳۴
خيلي جالب شده تعداد وزرا ي لاحق وسابق .تعداد نمايندگان مجلس تعدا دورزشكاران حرفه اي فوتبال وواليبال . تعداد مديران عامل وهيات مديره شركت هاي دولتي تعداد برج سازان وتعداد پزشكان جراح .تعداد استادان دانشگاهها .تعداد كساني كه كارت بازرگاني فعال دارند را ضرب در حداقل چهار نفر خانواده بكنيد بيش از ده مليون نفر خواهد شد . چرا انصراف نداده اند؟ خيلي واضح است مردم فهميده اند كه دولت زورش به بدهكاران صد ملياري بانكها نمي رسد ومي خواهد به مردم فشار بياورد ؟من از اينكه انصراف دادم پشيمانم وقتي ثبت نام حج ميشود صفهاي جند صد متري تشكيل ميشود دولت اگر صداقت دارد از خودش شروع كند وهزاان عضو هيات مديره شركت هاي دولتي را كه همه اشان هم بالاي ده مليون حقوق ومزايا ميگيرند وسالي چند سفر خارجي ميروند وچند هزار نفر ديپلمات ووزرا را حذف كند بعد مردم راغب شده وهمين هايي هم كه انصراف نداده اند انصراف مي دهند وگرنه اينجوري نميشود كه ملياردرها انصراف ندهند ومن احمق بازنشسته انصراف بدهم . دولت وحكومتي كه قادر است ريگي را در اسمان بگيرد حتما ثروتمندان را مي شناسد وچون خودشان انصراف نداده اند بايد رسوا بشوند.وواقعا لعنت بر كساني كه در امد ماهانه اشان بالاي ده مليون تومان است وباز چشمشان به اين چهل وپنجهزار تومان است . اقاي توكلي تورا بخدا نام نمايندگاني را كه انصراف نداده اند افشا كن (2102223) (alef-10)
 
نبی
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۲۲:۵۹:۵۵
تازمانی که مشاوران ومعاونان ریاست جمهوری ازسرمایه داران ومرفهین بی دردباشدان دولت نمی تواند جایی در قلبهای اکثریت مظلوم ومستضعف ذاشته باشدوبا اگاهی مردم ازان دولتمردان جدا می شوند. (2102268) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۲۳:۰۰:۰۰
با سلام اقای دکتر در این مبحث اولا میزان ارادت عمومی به دولت شما مشخص شد اما این امار هم دقیق نیست چرا؟ یارو فکر کرده اگر انصراف ندهد پست او در خطر است نهایتا این تعداد همان وام داران دولتی هستند ولاغیر /به این میگویند وزن کشی سیاسی /اینکه فکر میکنند مهاتیر محمد ایرانند یا امیر کبیر ایرانند و یا مصدق ایرانند /این اشتباه است /عزیزم تو که میدانی /از کوزه همان تراود که در اوست /بهتر است امری موهم مشتبه نگردد/انشالله (2102269) (alef-10)
 
فاطمه طاهري
۱۳۹۳-۰۲-۰۵ ۱۸:۵۳:۵۰
بهتر بود همه زير پوشش قرار بگيرند (2103892) (alef-10)
 
محمود طاهري
۱۳۹۳-۰۲-۰۵ ۱۹:۱۰:۵۵
من يك بازنشسته هستم
به نفع إفرادي كه احتياج دارند ثبت نام نكردم
ولي ديدم ٧٣ ميليون يعني همه ثبت نام كردند
بهتره دولت همه را زير پوشش قرار دهد هم منصفانه تره
هم حق همه محفوظ ميماند و هر كه خواست به مستحق
ميدهد (2103921) (alef-10)
 
یوسف امیدوار بیبالان
۱۳۹۳-۰۲-۰۵ ۱۰:۰۱:۱۷
ضمن تایید نظر محمد عزیز لازم است به جناب اقای روحانی ریس جمهور محترم عرض کنم .اینکه میفرمودید مردم در 24خرداد پیام خود را رسانند .بله درست میگفتید.اما این پیام هم دنباله وادامه ان پیام میباشد.ریس جمهور خوبم گرانی قامت مارا خم کرده .ریس جمهور عزیز پارتی بازی ورابطه ها به شعور ما عملا به عنوان یک شهروند توهین مینمایید.ریس جمهور عزیز بیکاری عزت جوانان را در خانواده واجتماع به سخریه گرفته است .گویی اینکه این جوانان شاید بدرد هیچکاری نمیخورند در شرایطی که این جوانان هستند که باید .وباید این کشور را نگهدارند.ریس جمهور عزیز پرخاشگری در خانواده ها طلاق نامیمون فرار ودزدی .سرقت واعتیاد وتمام بزه های اجتماعی ریشه در فقر دارد . ناکامیهای شغلی واستخدامی از یک سو افزایش فاصله طبقاتی از سوی دیگر دولبه قیچی هستند که انسانیت انسان را قطع میکند .اعتراف میکنم هیچ مسولی به نیت تخریب جامعه در جمهوری اسلامی بر سر کار نیامده اما هریک به شکلی مسبب این مشکلات هستند و بازهم اعتراف میکنم من بعنوان نگارنده این مطلب هم در این نابسامانیها به قدر یک شهروند مقصرم .اقای روحانی عزیز میدانم این دغدغه ها خواب را بر شما وهر مسول متعهد دیگر حرام کرده . میدانم شماهم به فکر چاره هستید .اما چگونه ؟ شما با بکارگیر نیروهای مجرب وکار ازموده وخلاق میتوانید بر این مشکلات فایق شوید .اولین گام لیست کردن مشکلات است دومین گام فرا خوان حل معضلات از سوی مردم است .بخدا مردم ایران انسانهای شریف هستند .انسانهای نظم پذیر هستند انسانهای قانع هستند .اما وقتیکه تصور میکنند اینها را به حساب نمی اورند لجباز ی میکنند .ایرانیها اسلام وایران را دوست دارند اما کم لطفیها (برخی )از مسولین فرد مطیع را به موجودی لجباز تبدیل میکند .تکبر برخی از مسولین برخورد نا درست برخی از اشخاص و......باعث میشوند روحیه همکاری وتعاون مردم به روحیه طلبکار تبدیل شود .اگر کسی حقی دارد اگر به هر دلیلی (سهو)حق کسی ضایع شود که ناشی از خطای انسانی بوده چه اشکال دارد ضمن فرا خوان شخص وتکریم او حق به حق دار برسد .هر اداره ای هر سازمانی که اشخاص را فرا میخواند ضمیر ناخود اگاه شخص این پیام را میدهد که اقا باز چه شده ؟ باز بدهکار شدم .شما اگر اعتمادسازی کنید (منظور من از شما کلیه دولت مردان است ) اگر این باور در مردم ایجاد شود شما به حق پیگیر مطالبات مردم هستید وخود را بدهکار مردم میدانید نه طلبکار انگاه : همانگونه که در زمان جنگ مردم جان خود را تقدیم کردند امروز هم با تمام توان دیگر هستی خود را تقدیم میکنند.اقا ی ریس جمهور دولت مشکل اقتصادی دارد این مشکل با افزایش توان مالی دولت حل میشود .من به عنوان یک ایرانی قول میدهم مردان وزنان ایرانی تمام قد در خدمت دولتمردان خواهند بود .زنان زیور الات خود را برای زیبا سازی وترقی این مملکت از دست وگردن وگوش خود در اورده وبه خزانه دولت تقدیم میکنند . به صد عشوه گویم که ایرانیم /به جز خاک ایران زندانیم . موفق باشید (2102835) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۲-۰۵ ۱۱:۱۶:۰۹
از این همه کسایی که به روحانی رای دادن فقط 2ملیون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2102968) (alef-10)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۲-۰۵ ۱۷:۴۴:۰۳
با سلام بيشتر افراد به احترام مراجع محترم ودرخواست اقاي روحاني از يارانه انصراف دادند حالا اقايان اعلام كردند كه به همه ثبت نامي ها يارانه مي دهند با اين كار اعتماد مردم سلب مي شود و جالب اينجاست مورد تمسخر افراد قرار مي گيرد تقاضاي عاجزانه داريم سايت ثبت نام باز شود اين افرادئ ثبت كنند واين فقط به تقاضاي اقاي توكلي نماينده محترم وساير نمايندگان است (2103763) (alef-10)
 
فاطمه طاهري
۱۳۹۳-۰۲-۰۵ ۱۸:۴۴:۰۹
بهتر بود يارانه براي همه مردم بود
ديگر دو ميليون براي دولت بايد هيچ باشد اين دو ميليون
احتمالا احتياج هم دارند ولي به احترام ديگران كنار رفتند
بهترين كاري كه دولت اقاي روحاني ميتواند انجام دهد
همه مردم را زير پوشش قرار دهند (2103872) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۲-۰۵ ۲۳:۳۷:۴۳
خدمت عزیزانی که معترض هستند چرا مردم انصراف نداده اند .با عرض احترام به نظر این عزیزان بنده مطلبی دارم قضاوت منصفانه با شما : دنیای ما یک دهکده جهانی است .مردم جهان باهم ارتباط دارند اطلاعات جهان هم به لطف همین رسانه یعنی انترنت قابل دسترسی است بروید درامد سالانه مردم در جهان را با هم مقایسه کنید بعد در امد سرانه ما ایرانیها را هم رویت کنید .چون در علم اقتصاد در امد سرانه ملاک رفاه نیست بروید درامد کارگران وکارمندان کشورهای جهان را مقایسه کنید ببینید ایران در کجا قرار دارد .خواب اندکی را من برای شما یاداور میشوم کارگر در استرالیا حداقل ماهیانه 4800دلار حقوق میگیرد کارگر ایرانی ماهیانه 200 دلار کارمند در استرالیا ماهیانه 6000دلار حقوق میگیرد کارمند در ایران 300دلار حقوق میگیرد .حالا انصاف دهید چرا ما میبایست حقوق بصورت ریال بگیریم وهزینه ما باید به دلار باشد ؟شما به وضع کشاورزان ودامداران ما توجه کنید که درامد ماهیانه انان زیر 600هزارتومان است یعنی 220دلار .اصلا اینکه در پرسشنامه ثبت نام یارانه نوشته شده بود درامد ماهانه زیر 600هزار تومان/600هزار تا یک میلیون تومان .اصلا همان یک میلیون تومان مگر چند دلار میشود ؟ برادران محترم ما روی طلا نشسته ایم حسرت رفاه را میخوریم .اخه چرا ؟ حال اگر بدلیل توزیع نامتعارف ثروت به قشر عظیمی از مردم بی مهری میشود نبایستی به شعور جمعی توهین کنیم .اصلا خود دولت مردان فرموده اند ده میلیون نفر بی نیازند .بسیار خوب .طرف دیگر این قضیه یعنی 66میلیون از 76 میلیون نیازمندند. این چه مدیریتی هست که ماحصل ان فقط ده درصد در رفاهند.هر انسانی فقر را بد میداند .دین ما اصلا فقر را نامیمون وفقارت را بد میداند .بله برخی از افراد شاید در ثبت نام یارانه منصفانه عمل نکرده باشند این درست .اما برای این سوی قضیه چه پاسخی است .انتظاردارم نه بواسطه تعصب بلکه منصفانه به این نظرم رای دهید .با تجدید احترام وادب -علی (2104353) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۶ ۰۹:۳۱:۰۸
یارانه بایستی به نیازمندان واقعی برسد و بهترین کار این است که اعلام شود ،فقط افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مشمول می شوند.هر کس که خودش را مستحق می داند به این دو نهاد درخواست بدهد و در صورت واجد شرایط بودن از یارانه استفاده نماید.بدین ترتیب چاهی که دولت قبل برای نظام کنده است به مرور مرتفع می شود.انشاء ال ... (2104759) (alef-13)
 
مسلمان ایرانی
۱۳۹۳-۰۲-۰۶ ۱۱:۰۹:۴۳
سلام،چرانظرات را با سلیقه ی خودتان منتشرمی کنید ؟!
بارها درخواست کرده ام که درمورد اختلاف چندمیلیونی جمعیت یارانه بگیران باآمار رسمی کشور ،علاوه برمیلیون هانفری که ازابتدای طرح هدفمندی ،ثبت نام نکردند؛ مطلب یاگزارشی بگذاریدتابلکه یکی ازمسؤلین توجه کند و یادراظهارنظراتِ ضدونقیضِ معاونان ومشاوران دولت ،تأثیربگذارد ! (2105016) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.