نظر منتشر شده
۱۳۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 158026
شب آبستن است، چه زايد سحر؛
همقدم شدن هاشمی و احمدی نژاد چه پیامی دارد؟
جلیل محبی، 11 خرداد 91
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۶
1.همقدم شدن آقاي رئيس جمهور با آقاي رفسنجاني تعجب خیلي ها را بر انگيخته است.

2.اگر اهل تحليل و سياست باشي اين را در مي يابي که يکي از رازهاي رأي گرفتن از مردم ايران، ناسزا گفتن هاي سياسي است. به همين انتخابات مجلس که نگاه  کني مي بيني معترضين رأي آورده اند... توکلي، مطهري و زاکاني و ... از يک سو و حسينيان، کوچک زاده و رسايي از آن سو... . بايد فرياد بزني و اعتراض کني! اما به چه و چگونه انگار زياد مهم نيست. هرچه اعتراض تو تند تر و تيز تر و محکم تر، رأي آوري ات بالاتر...البته اين به معناي نفي اعتراض و نهي از منكر كه بسياري موارد به جا و درست است، نيست...

3.احمدي نژاد در سال 1384 اعتراض مسالمت آميز آرامي به سيستم نمود و رأي آورد. اعتراض به کاخ نشيني خاتمي و تيم مذاکره کننده در سعد آباد، اعتراض به ريخت و پاش و اشرافيت ، اعتراض به بي توجهي به قشر محروم، اعتراض به گراني، اعتراض به پوسترهاي رنگي و... . احمدي نژاد در سال 1388 نيازمند اعتراضات بيشتري بود. حمله به ميرحسين و کروبي و اذناب سياسي شان کفايت نمي نمود لذا در مناظرات پاي هاشمي به عنوان يک سياستمدار با سابقه قَدَر که مخالفان سياسي زيادي داشت به کانون اعتراضات باز شد. تنور انتخابات گرم شد و ...

4.    سال آينده انتخابات رياست جمهوري است و کانديداي طيف احمدي نژاد با رسانه اي به نام«محمود احمدي نژاد» بايد به اعتراض چه کسي برود؟ اعتراض به هاشمي ديگر پاسخگو نيست و بدنه اصلاح طلبي و بخشي از مردم به آن بي عنايتي  مي کنند... .

به نظر شما نزديک شدن احمدي نژاد به هاشمي رفسنجاني نشان از چه ائتلافي است؟ احمدي نژاد به کمک هاشمي چه کس يا کساني (به عبارت بهتر سمت ها و نهادهايي) را مورد هجمه قرار خواهد داد؟

شب آبستن است. چه زايد سحر...!
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۰۹:۴۳:۱۴
هرکاری هم بکنه، دیگه حناش پیشه مرمد رنگی نداره. حتی بین هواداراش. حتی تو شهرستان ها که مردم زودباورتر و ساده تر هستند.
با این افتضاحات گرانی و اختلاس و رشوه پناه بر خدا، خوده خدا هم بیاد پایین من نه به خودش اعتماد دارم و نه به نزدیکاش
خودش که این همه ادعا داشت شد این، چه برسه به بقیه (811914) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۲:۲۷:۳۸
فرمودند ^همه ملت اروپا را دوست دارم وناراحتم که مشگلات اقتصادی دارن ودوست دارم که کمک کنم ( مصاحبه فرانس24) (812186) (moderator7)
 
mhmd
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۲:۴۲:۳۳
کی گفته توی شهرستانها مردم زودباورترند..
باید بگی صادقترند.کوشاترند.روراست ترند.
شما هم مثل صداسیما..
شهرستانی.تهرانی بازی در نیار. (812206) (moderator7)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۹:۴۲:۳۸
این دویدن ها نشان سادگی نیست. این ها اغلب افراد آموزش دیده هستند و بسیار کم از مردم عادیند اگر ادامه بدم احتمالا چاپ نمی شود.

ولی این نوع استقبال توسط هر کی باشه نشانه تحجر است و دلخوشی به چییزهای الکی.

در تمام دوران تاریخ بوده. اما مردم شهرستان ها بستگی به ملتش دارد. مثلا کردها و ترک های آدربایجان از نظر سیاسی بسیار بسیار با هوش هستند و خیلی از قیام ها را هدایت کرده اند به طور واضح قیام مشروطه و... (812746) (moderator102)
 
علی
۱۳۹۱-۰۳-۱۲ ۰۸:۵۹:۱۳
البته بعضی از مردم عادی هم شرکت می کنند ولی دلیل عمده این است که ممکن است یک پروژه و یا یک طرح حیاتی استان به علت عدم استقبال لغو و یا متوقف شود و علت آن عدم وجود سیستم و قانون در کشور است. (813356) (moderator102)
 
مهدی
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۲:۴۲:۵۱
آقای احمدی نژاد خیلی وقته میخواد مدل ریاست جمهوری روسیه ، معروف به مدل پوتین-مدودوف رو تو ایران پیاده کنه.
که هر دوره جای رییس جمهور و نخست وزیر عوض میشه و این کرسی رو واسه خودشون حفظ میکنن.
واسه همین اون اوایل کارش زیاد به مشایی پروبال میداد و هنوزم میده.
اما خوشبختانه خیلی زود چهره احمدی نژاد و اطرافیانش واسه مردم رو شد.
و از اونجایی که چهره رییس دفتر احمدی نژاد در انظار مردم خدشه دار شده، واسه همین دیگه رو مشایی مانور نمیده و رو آورده به چهره های موجه و معتبر نظام.
از قدیم گفتن آزموده را، آزمودن خطاست!!!
به قول دوستمون دیگه با این حاشیه ها و مسائلی که واسه مملکت درست کرد ، حناش واسه مردم رنگی نداره...
چه با آقای رفسنجانی چه با کسی دیگه... (812208) (moderator7)
 
mohammad
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۳:۵۳:۵۴
درسته.حنای دولت مهر دیگه بی رنگه اما از طرفی اگر میدون رو خالی کنند و قدرت را واگذار ، اختاپوس هایی که همه جا دست آلوده شان دیده می شود رسوا و محاکمه خواهند شد.لذا حیاتی است که سیستم پوتین - مدودف پیاده شود.اما اینبار با کمک چه کسی؟؟؟ این گونه که از زمزمه ها پیداست قرعه به نام وزیر پر کارمند ترین وزارتخانه در امده که امیدوارم ایشان سابقه خوش خود را فدای این حضرات نکنند.اگر چه ایشان گزینه خوبی هستند چرا که بسیاری از مدیران کل و مدیران جزء که خود را وام دار آقای وزیر می دانند حتما در صدد ادای دین خواهند بود. (812314) (moderator22)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۲ ۱۲:۵۲:۱۱
برا خودتون می برید و میدوزید. بابا یواش تر. یه سال دیگه صبر کنی معلوم میشه حرف مردم چیه. لطفا از طرف مردم صحبت نکنید. همین. از کسی طرفداری نمیکنم ولی جرات کن بگو نظرم اینه و به مردم نچسبون عزیزم (813585) (moderator21)
 
محیا
۱۳۹۱-۰۳-۱۴ ۰۱:۱۵:۲۵
شما از کدام مردم حرف می زنید!؟ اتفاقا اخوی مردم مخلص می دانند احمدی نژاد با همه اشتباهاتش انسان صادق و مردم دوست است شاید هم شما از اصلاح طلبهایید و مردم را فقط خود تلقی می کنید هان! (815513) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۵ ۰۲:۰۰:۲۱
دیگر رمقی برای قشر ضعیف نمانده تورم شدید-بیکاری-بهم ریختگی مملکت و وزارت خانه ها-تبعیض-فساد و ... بیداد میکند خدا نکند سیستم پوتین-مدودف در کشور پیاده شود که نابودی حتمی در انتظار ضعفا خواهد بود.یا صاحب الزمان(عج) به حق حضرت زهرا(س) توطته شان را خنثی کن. (816427) (moderator102)
 
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۳:۰۷:۵۷
سلام
من کاری به این تحلیل ندارم اما آن قسمتی که میگه "حتی تو شهرستان ها که مردم زودباورتر و ساذه تر هستند" با اینکه هم خودم تهرانی هستنم به نظرم هم یک غلظ مصطلح و هم یک توهین است. کی و با چه معیاری می تونه فهم و شعور مردم را اندازه گیری کنه. اصلا مگه به محل زندگی یا حتی میزان سواد آکادمیک است؟! (812257) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۳:۱۹:۳۰
من هم با شما و هم با صدا و سیما موافقم که عقیده دارید که باید مردم شهرستانها و قومیت ها را با انواع لطایف الحیل تحقیر نمود و .... و کل ایران را برابر با تهران تصور کرد!!!
...نتیجه همین تمرکز گرایی است که اعراب چشم طمع به گوشه کنار میهن دارند. اگر ما هم به اندازه 1 درصد یکی از مناطق تهران در جزیره بوموسی سرمایه گزاری کرده بودیم و آنجا الان پر از جمعیت و امکانات بود کسی جرات گزافه گویی داشت؟ (812264) (moderator22)
 
حسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۳:۳۲:۵۷
احساس ميكنم همه سر كاريم.. (812289) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۴:۲۷:۲۷
1- این که احمدی نژاد به مجمع می رود و کنار هاشمی می نشیند و به دیدار سید حسن عزیز می رود، نوعی تواب نشان دادن خود است تا بعد از تمام شدن زمان قدرت - که نزدیک است ان شاالله - به خاطر تخلفات بی شمارش از قانون، خیلی مورد مواخذه قرار نگیرد.
2- این که شما این کنار هاشمی نشستنش را بهانه ای کنی که هاشمی را بکوبی - که از وجناتت معلوم است کینه اش بر دلت سنگینی می کند - این را کور خوانده ای! رفت آن سال 84 که ما را فریفتید.
به قول یک نفر: اون ممه رو لولو برد!!
3 - و آخر این که اگر می خواهید خودرا از احمدی نژادی بودن تبرئه کنید، زهی خیال باطل!! ما امثال تو و نوع قلمتان را که علیه هاشمی همیشه برکشیده است می شناسیم و گولتان را نخواهیم خورد!
انقلاب زنده است چون هاشمی زنده است!
یاد امام عظیم الشان گرامی!!
و امیدوارم خداوند این نظام را از شر امثال شما و سر شاخه هایتان را حفظ کند.
والسلام (812346) (moderator22)
 
خسرو
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۷:۲۱:۰۲
دوست من هاشمی مرد سیاست و مرد عمل است ایشان در همان سال 84این فتنه را پیشبینی کرده بود ولی کسی حرف او را تا به امروز باور نکرد امیدوارم حالا دیگر مردم با فرهنگ ما این نکته که چه کسی دلش برای انها می سوزد را باور کنند (812568) (moderator17)
 
مریم
۱۳۹۱-۰۳-۱۵ ۱۷:۵۶:۱۸
آروم تر !کجابااین عجله!احمدی نژاد هرکسی باشه برای عمران وپیشرفت مملکت از خیلی های دیگه بیشتر زحمت کشیده
چقدر بی انصافی! (817059) (moderator102)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۸ ۱۶:۱۷:۱۸
نکنه شما توی همون کوچه ای زندگی میکنی که احمدی نژاد خونه داره یا از خونتون فقط میری فوردگاه امام و بعد کشورهای خارجه تا استراحت کنی (822048) (moderator19)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۵:۳۴:۴۲
احمدی نژاد هم در مجلس هنگام پاسخ به سوال گفت نمره اش بیسته! (812428) (moderator22)
 
عباس
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۵:۳۷:۲۵
کسی که با همه مشکل دارد ، خودش مشکل دارد! (812431) (moderator22)
 
محمد . ع
Canada
۱۳۹۱-۰۳-۱۲ ۰۶:۰۶:۲۴
نمی دونم چرا این جمله ات منو یاد سیاست خارجی مون انداخت ! (813280) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۶:۱۵:۳۸
درسته بسیاری ازهمکارای من که لیسانس وبالاترهم هستند فقط اخبارضرغامی روگوش میدهند (812483) (moderator102)
 
جواد
Netherlands
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۲۳:۱۸:۰۰
چرا همه روسای جمهور را زیر سوال می برید هر کدامشان در یک زمینه موفق بوده اند و در زمینه دیگر ناموفق . آقای هاشمی اگر اشرافی گری و تجملات را برای مردم به ارمغان آورد در عوض از لحاظ سازندگی کشور را به جلو برد و آقای خاتمی هم فضای باز سیاسی را ایجاد کرد تا قبل از خاتمی کسی جرعت نمی کرد به مسئولین مملکتی بگوید بالای چشمتان ابروست. خاتمی باعث شد فضای باز سیاسی ایجاد شود و هر کسی بتواند اشکالات دیگران را بازگو کند ولیکن اشکال خاتمی هم این بود که به فکر رفاه مردم و وضعیت اقتصادی نبود. آقای احمدی نژاد هم باعث شد که بساط هزار خاندان برچیده شود یعنی اینکه یک تعدادی دائما در پست و مقام های متفاوت جابجا می شدند و اجازه ورود مدیران جدید را به عرصه مسئولیت نمی دادند و نیتش هم کمک به محرومان جامعه بود ولیکن راه را اشتباه طی نمود و نتیجه برعکس داد و نتیجه آن شد که اختلاف طبقاتی بین مردم بیشتر شد و شکاف بین فقیر و غنی افزایش یافت و این هم از ضعف مدیریت و غرور بیش از حد وی ناشی می شد که به عقل و خرد جمعی اعتقادی نداشت و تنهایی تصمیم می گرفت ولیکن احمدی نژاد نیاز مردم را درست تشخیص داده بود که همان نیاز به رفاه اجتماعی و اقتصای بود ولیکن نتوانست نیاز مردم را پاسخگو باشد.
ای کاش مسئولین ما کمی هم از غربی ها یاد می گرفتند، آقای اوباما در مصاحبه ای اعلام کرد که بعد از عملیات دستگیری و کشتن بن لادن اولین نفری که خبر را به او گفتم آقای بوش بود که به مزرعه شخصی او تلفن زدم و خبر کشتن بن لادن را به بوش اعلام کردم در صورتیکه که اوباما و بوش از دو حزب مخالف و رغیب هم می باشند که سالیان سال در میدان سیاست با هم مبارزه می کردند . مسئولین ما هم اگر بجای تضعیف یکدیگر از ظرفیت های یکدیگر جهت پیشبرد منافع ملی کشور استفاده می کردند حال و روز امروز کشورما بهتر از این بود (812979) (moderator102)
 
شایان
۱۳۹۱-۰۳-۱۲ ۰۲:۴۳:۱۷
بستگی به تفکرت نسبت به قلب باشه تا چه دیدی از قلب داشته باشی (813219) (moderator102)
 
سعید
United States
۱۳۹۱-۰۳-۱۲ ۰۸:۵۳:۴۸
اشتباه میکنی دوست عزییز!!
هنوز مردم ایران رو نشناختی!!
یک مدل خوب همیشه روی مردم ایران جواب میده! فقط باید یه ذره سروظاهرش رو به روز کنی! همین!!!
چندبار باید این مطلب بهمون اثبات بشه؟!!
مردم ایران متاسفانه هم حافظه سیاسی خوبی ندارن و هم بسیار جو گیر هستن!
همه هم میدونیم اما باز میگیم حناش رنگ نداره!
داره! خوب هم رنگ داره! (813349) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۳ ۰۹:۵۲:۱۹
مردم شهرستان 100 تای تو آدم بی ادب را میزارن تو جیب. میبرن لب چشمه تشنه بر میگردوننت. شهرستانی ها زود باور نیستند ادبیاتت رو درست کن. (814563) (moderator22)
 
غيب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۳ ۱۳:۱۷:۱۴
هاشمي انسان بزرگي است كه براي پيروزي انفلاب اسلامي همه چيزش را در اين راه هزينه كرده وبا اين هياهوها با انقلاب و نظام قهر نميكند و اهانتهاي احمدي نژاد را اصلا بحساب نمي آورد چون جناب احمدي نژاد با چشمان بسته قدم در مسير ناصواب گذاشت و قدر زرگر را زرگر ميشناسد (احمدي نژاد در حوزه روي صاحب انديشه است) و حالا بايد تجارب كسب كند تا پختگي لازم را كسب كند و شايد اين همراهي به معناي پشيماني و ندامت احمدينژاد باشد (814833) (moderator22)
 
من
۱۳۹۱-۰۳-۱۳ ۱۳:۲۳:۱۱
اینکه احمدی نژاد حناش دیگه رنگی نداره شکی نیست ولی شما همچین فکر نکنید که همه اونای که تو تهران نشستن دیگه آخر تحلیلو سیاستن که میگین شهرستانیها زود باورن ،همین شهرستانی ها جمعیت تهران به این حد رسوندن . پس تهرانی ها هم از اسمون که نیومدن پایین البته من فکر کنم که شما همه رو به "دین خود میپنداری " (814844) (moderator22)
 
گنجی
۱۳۹۱-۰۳-۱۳ ۱۳:۲۵:۱۳
شما الفی ها مغرض ترین آداب را در خبررسانی باب کرده اید
چند بار آقای خامنه ای فرمودند سایت هایی هستند که لجن پراکنی می کنند
چرا باز هم دم از ولایتمداری می زنید

الان که رئیس جمهور رسانه ای ندارد که جواب شما را بدهد خجالت بکشید

در این دوره مجمع تشخیص مصلحت در همان روز افتتاح همه اعضا را به حضور آقای خامنه ای دعوت کردند و ایشان در جمع گفتند که همه باید در مجالس مجمع شرکت کنند الان اگر احمدی نژاد نمی رفت داد و فغان می زدید که ولایتمدار نیست و مثل جریان مصلحی پیش می آمد که حتی روی تلفن اختصاصی سیاسی احمدی نزاد هم شنود گذاشته بودند

حالا هم که دارد چند جلسه مجمع را علی رغم میل خود می رود باز تحلیل های مغرضانه تان را نثارش کنید

من فقط یک چیز را می دانم و آن اینکه شما به آخرت بعید است اعتقاد داشته باشید

تف به سیاستی که در آن همه چیز مباح است (814846) (moderator22)
 
سعید
United States
۱۳۹۱-۰۳-۱۸ ۲۰:۳۶:۱۷
عزیز دل برادر این تهرانی ها بودند که احمدی نژاد را رئیس جمهور کردند!! چرا میگید شهرستانی ها زودباورتر هستند!!!! برو یه نگاه به آمار انتخابات دوره قبل بنداز مرکز نشین از همه جا بی خبر کم سواد زودباور (822368) (alef-15)
 
اقا
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۰۹:۴۵:۴۱
!!!!!!!!!!! همه چی درست میشه ایشالا !!!!!!!!!!!!!!!!!!! (811918) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۲:۰۹:۳۴
مثل اين كه خوابي برادر

درست شده شما خبر نداري! (812163) (moderator7)
 
آرمین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۲ ۰۹:۱۱:۰۱
خیلی از ما از بینش و فهم سیاسی صحبت می کنیم انوقت از فهم دهها علامت تعجب در آخر جمله عاجزیم. (813377) (moderator102)
 
United States
۱۳۹۱-۰۳-۱۴ ۱۳:۳۷:۵۸
کاری به مسائل سیاسی ندارم
گذاشتن این تعداد علامت تعجب نشانه بی اطلاعی نویسنده از ادبیات فارسی دارد
زیرا در ادبیات فارسی ده علامت با یک علامت فرقی نداره وعلامت قبل از جمله هم مفهوم نداره (815818) (moderator102)
 
!!!!!حامی آقا!!!!!
۱۳۹۱-۰۳-۱۴ ۲۲:۰۰:۱۳
کدوم قانون و قواعد تو این مملکت اجرا می شه که قانون ادبیات فارسی بشه ، در ضمن کاش یکم کار به سیاست داشتی تا معنی این علامت تعجبها را می فهمیدی. (816248) (moderator102)
 
پارسا
۱۳۹۱-۰۳-۱۵ ۰۰:۲۷:۵۱
همه چی آرومه من چقدر خوشحالم (816368) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۰۹:۴۶:۱۰
این فقط یک گمانه زنی است. آب این دو نفر ممکن نیست که در یک جوب رود! (811920) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۲:۴۵:۴۴
انکار از سیاست هیچی نمیدونی. تو ایران هر آبی تو هر جوبی میره (812218) (moderator7)
 
reza
۱۳۹۱-۰۳-۱۲ ۰۸:۰۰:۴۹
تا مرا دم تو را پسر ياد است
دوستي من و تو بر باد است! (813311) (moderator102)
 
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۰۹:۴۷:۲۰
درود بر شما من متوجه نشدم که نویسنده ی محترم آیا می دانند که بین نقد و تحلیل و تلاش برای دفاع از حقوق ملت و رفتار های نامناسب و ادبیات کودکستانی سیاسی، از زمین تا آسمان تفاوت وجود دارد؟ دکتر توکلی به چه کسی ناسزا گفت و رای آورد؟ مگر غیر از این است که این بزرگوار همه ی سلامتی جسمی و آرامش خود را برای نقد و هشدار به سیاست های غلط و تلاش پیگیر برای استیفای حقوق اساسی ملت بکار گرفته است؟ این چه مقایسه ی عجیبی است که نویسنده ی محترم کرده است؟ آیا جرم نادران و توکلی و زاکانی که از مردم دفاع می کنند این است که بگوییم ناسزا گفته اند و رای آورده اند؟ از سایت الف هم تعجب می کنم که چرا چنین یادداشت محیر العقولی را منعکس کرده است. درست است که با شناخت دیرین از دکتر توکلی ایشان را فردی آزادیخواه و آزادی دوست می دانم. ولی وجود این روحیه ی خوب نباید باعث شود که چنین یادداشت هایی که هم غلط است و هم مقایسه های مع الفارقی دارد در الف منتشر شود. سلامتی و انصاف برای نویسنده ی محترم و سعادت برای ملت ایران خواستارم (811921) (moderator7)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۰۹:۴۹:۰۰
بازی جدید بر سر مردم. واقع جای سواله چرا این آقا که خاندان هاشیم رو ت چند وقت پیش می برد زیر سوال حالا شده رفیق جون جونیه آقای هاشمی/عکسا معلومه
باز رحمت به هاشمی که گذشت می کنه
اما بدونید هاشمی هم کسی نیست بذاره این آقا با اون کاراش ازش استفاده کنه (811924) (moderator22)
 
حسن محمدی
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۰۹:۵۱:۳۰
پیامش این است که (همه ملت 7سال واندی است که سرکارند) (811928) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۰۹:۵۹:۲۶
احمدی نژاد به کمک هاشمی ...؟ فعلا که خود احمدی نژاد امروز داره نقش هاشمی دیروز رو به عهده میگیره. (811942) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۰:۰۲:۲۹
الف جان جواب واضح است اما میدونم منتشر نمیکنی (811952) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۰:۱۰:۰۷
مگر این مملکت ارث خانوادگیشونه که بخوان براش تصمیم بگیرن ایران متعلق به 000/000/75 ایرانیه (811956) (moderator22)
 
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۰:۱۲:۲۸
همقدم شدم احمدی نژاد با آیت اله هاشمی رفسنجانی بخاطر ترس از سقوط در آخرین نفسهای دوره ریاست جمهوری اسلامی است و بدرستی که هاشمی بزرگترین ستون نظام است و جایی بهتر از تکیه دادن به ایشان وجود ندارد (811960) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۷:۳۲:۱۵
مواظب باش درست تکیه بدی کار دست خودت ندی (812588) (moderator17)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۰:۱۶:۱۱
این ائتلاف اگر بازی هاشمی با احمدی نژاد نباشد (دقت کنید که بلعکس آن ممکن نیست) تا سر بزنگاه پایان ریاست جمهوری احمدی نژاد ، به یکباره هاشمی باز از او براعت جوید (که احتمالش هم قوی است ).
باز هم نشان دهنده برنده شدن هاشمی در بازی با احمدی نژاد است .

هامشی هر بدی که داشت ، نقطه قوتش این بود که خود صاحب تئوری بود .
(طوری که احمدی نژاد هم خواسته یا ناخواسته در مسیر وی گام می نهد).

مدعی بعدی باید بداند که فقط مخالفت با مدل هاشمی جواب نخواهد داد ، بلکه باید الگوی جدید عملی (و نه شعار) ارائه دهد.

هنوز هیچ چیز معلوم نیست ، اما یک چیز کاملا مشخص است :

در سال 92 شاهد مهمترین انتخابات ریاست جمهوری ایران خواهیم بود (811967) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۰:۲۰:۳۶
یک پیام بیشتر ندارد ان هم اینکه احمدی نژاد و دوستانش حالا که بر مرکب مراد سوار شده اند فلک هم به سختی بتواند پائین بیاورد بعبارتی قدرت و ثروت چنان مزه کرده که به این اسانی ول کن نیستند بحث هزاران میلیارده مگر شوخیست؟!!! (811980) (moderator22)
 
Greece
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۰:۲۲:۰۲
چی شد؟ تا الان که افرادی که به همین شیوه آقای دکتر انتقاد می کردند بی بصیرت بودند و شماها بابصیرت! حالا که پای منافع حزبی و رقیب شدن احمدی نژاد برای شما پیش آمد اینگونه مثل ما بی بصیرتها نسبت به ابزاری بودن مناظرهای وی و خطرات ناشی از آن اعلام خطر می کنید؟ متاسفانه شیوه ناجوانمردانه ای در پیش گرفتید و همانند ایشان می خواهید از هر ابزاری برای دور کردن مردم از استوانه های انقلاب همچون آقای هاشمی استفاده کنید. (811982) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۰:۲۲:۲۷
احتمالا این دفعه به مردم اعتراض خواهند کرد. (811983) (moderator22)
 
China
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۰:۲۴:۳۹
تاریخ مصرف احمدی نژاد به پایان رسیده است (811989) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۳-۱۲ ۱۳:۲۷:۰۹
محصولات احمدی نژاد قیمت تمام شدش بالا در میاد احتمالا دارن خط تولید جدید می زارن با مدیریت جدید اما نه با مسیولیت محدود بلکه با سهامی خاص (813610) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۰:۲۶:۲۹
اگر هاشمی با احمدی نژاد ائتلاف نماید جای تعجب دارد. البته نباید غافل بود که هر حرکت هاشمی از یک تدبیر حکایت دارد (811991) (moderator22)
 
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۳ ۱۳:۰۸:۳۴
اينجا وفاداري آيت ا... هاشمي رفسنجاني به نظام وانقلاب مشخص است مصلحت نظام گذشت ايشان است (814818) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۰:۲۶:۴۳
شاید دنبل رای نباشه. به این فکر می کنه که بعد از اتمام ریاست جمهوری خیلی تنها نباشه. از تنها بودن می ترسه. (811992) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۰:۳۲:۰۸
حناي احمدي نژاد ديگر رنگ ندارد (811998) (moderator22)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۰:۳۹:۴۰
حالا چرا جنابعالی پای هاشمی را وسط کشیده ای ؟ راستی چرا از ابتدای انقلاب تا به امروز لبه تیز همه دشمنی ها به سمت رفسنجانی است ؟ قصد ندارم شما را در ردیف برخی قرار دهم اما بیاد آوریم سال های نخست انقلاب را که مجاهدین خلق چگونه به هاشمی می تاختند و سال های اصلاح طلبی که افراطیون مشکوکی همچون گنجی عالیجناب سرخپوشش خواندند و سال های اخیر که جریان مرموز معروف به انحرافی همه هم و غم خود را متوجه دشمنی با هاشمی کرد . راستی جربان چیست ؟ چرا هاشمی با وجود همه این دشمنی ها و همه سم پاشی هایی که باعث شده تا برخی افراد سطحی نگر منشاء همه مشکلات بزرگ و کوچک را او یا خانواده اش بدانند در دوران امام جانشین فر مانده کل قوا در رهبریت فعلی نیز همواره جایگاهی والا داشته است ؟ با کمال تاسف باید پذیرفت که به مدد تلاش سی ساله منافقین ، سلطنت طلب ها و دشمنان مرموز به ظاهر دوست چهره رفسنجانی مخدوش شده و دشمنان توانسته اند از وی چنان تصویری ترسیم کنند که گویا وی پدر خوانده جریان های سیاسی ایران است و اکنون که رسیدن به امیال کوتاه مدت سیاسی جای همه آرمان های بلند مدت انقلاب را گرفته چه بهتر که برای مطرح شدن بر کسی بتازیم که به مدد تلاش سی و چند ساله دشمنان ایران به ناحق سپر همه اتهامات ناروا شده است . نمی خواهم بگویم رفسنجانی شخصیتی بدون ایراد و با کارنامه ای سراسر موفقیت است اما خطاهای وی مانند هر فرد دیگری در فعل و انفعلات سیاسی شکل گرفته و می تواند مورد بررسی یا نقد قرار بگیرد اما انصاف نیست که یکی از چند شخصیت اصلی انقلاب را اینگونه قربانی مطامع کوتاه مدت خود کنیم و از وی چهره ای ترسیم نماییم که گویا او حقیقتا در حال توطئه چینی و تخریب نظام است . هاشمی اکنون در اواخر دهه هفتم زندگی خود است و بنا به اقتضای روزگار به دوران کهنسالی نزدیک می شود دور نمی بینم روزهایی را که شاید در نبودنش همین دشمنان فعلی چگونه سعی می کنند خود را دوست دار و منتسب به هاشمی نشان دهند . (812011) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۳:۰۰:۲۹
مانند این روزها ، که افرادی که امام در وصفشان گفته بود عرضه اداره کردن یک نانوایی را هم ندارند ، حال شده اند مدافع آرمان امام ! (812239) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۰:۴۱:۴۹
تحلیلی ساده که ساخته و پرورده ذهن شما و امثال شماست. همانانی که برای رسیدن به قدرت چهارسال یا هشت سال ریاست جمهوری تمام دستاوردهای انقلاب را زیر سئوال برده و خود را برتر از همه می دانستند . واین است روزگار کسانی که قدر بزرگان قوم خویش را نمی شناسند. مردم ممکن است به عملکرد برخی افراد همانند آقای هاشمی نقد هایی داشته باشند اما به عملکرد آنان در اداره امور کشور اعتماد داشته اند. منش و شخصیت سیاسی اجتماعی آنان هرگز با کسانی که بانام شجاعت و افشاگری حس اعتماد مردم را از نظام کمرنگ می کنند. قابل قیاس نیست . و شما ای دوست عزیز واقعا در وجدان بیدارت هاشمی را با احمدی نژاد همقدم میدانی.آیا مردم بعد از 7 سال باز هم با شما هم نظرند. (812020) (moderator22)
 
ولائی
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۰:۴۶:۰۸
چقدر توهم توطئه!!!
جریان انحرافی و احمدی‌نژاد قرار بود مجلس نهم را هم با صرف 3 هزار میلیارد تومان (!) فتح کنند! اما یک فهرست مختصر هم در سراسر کشور نداشتند و یک فراکسیون یک‌نفره هم تشکیل ندادند!!! (812035) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۵:۰۶:۳۲
دقیقا خودشون هر اقدامی که انجام داده اند یا قرار است بکنند رو به دیگران نسبت می دهند
این یه حقه تبلیغاتی است (812397) (moderator22)
 
ahmad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۰:۵۱:۵۵
با تشکر از سایت وزین الف
بنظرم به نکته خوبی اشاره کردید ؛ معمولا باید دید که اصولا چه کسی احمدی نِاد را در مقابل رفسنجانی قرار دادٰ زیرا همانطور که از اتفاقات آن زمانه 88 بر می آمد بنظر میرسید گروههایی در مقابل حرکتی که منشاء آنرا آقای رفسنجانی میدانستند ٰ با هم متحد شده بودند کما اینکه آقای احمدی نِاد در مناظره های آن زمان با کاندیداهای به اصطلاح اصلاحاتی ٰ عنوان نمود که شماها مربوط به آقای رفسنجانی هستید و آنها به طور ضمنی اعلام کردند که بله! آنزمان احمدی نِاد به نمایندگی از گروههای مخالف رفسنجانی برنده انتخابات شد! و اما امروز بنظر میرسد احمدی نِاد به مردم طرفدارش پیام دیگری میفرستد و با کنار رفسنجانی قرار گرفتن در عمل با او هم قدم شدن میخواهد بگوید اشتباه میکرده و رفسنجانی نبوده که منشا همه خرابیهای مملکت است و بنابر این میماند فقط یک جناح دیگر که هنوز با احمدی نِاد مخالف است و او را انحرافی میدانند. (812047) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۰:۵۵:۱۰
نه محمود از ترسشه که به هاشمی نزدیک شده چون دوران حکومتش رو به پایانه و جایگاهی در نظام سیاسی کشور دیگه نداره و چاری جز در نزدیک شدن به طیف هاشمی رو نداره . (812051) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۰:۵۶:۰۲
لاریجانی هم که حتما با تبانی ۱۷۰ نماینده مجلس با رقابت با حدادعادل که مورد نظر سمتها و نهادهای خاص بوده، همون سمتها و نهاد ها رو مورد هجمه قرار داده!

تنگ کنید، این حلقه رو اینقدر تنگ کنید که آخرش فقط همون سمت و نهاد خاص توش باقی بمونه! (812052) (moderator22)
 
فرزین
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۱:۱۴:۰۱
نگران نباشید ! با این مقالات هم به شایعات دامن نزنید
آقای هاشمی بارها و بارها اثبات کرده که به اصول انقلاب و امام پایبند است و اگر هم با رهبری در برخی موارد اختلاف سلیقه دارد ، در مقابل دوستی دیرینه و ناگسستنی هم با ایشان دارد
خلاصه اینکه با این مقالات آب به آسیاب دشمن میریزید ! (812082) (moderator22)
 
جعفریان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۱:۱۴:۲۳
ائتلاف احمدی نژاد و هاشمی منتفی است. جهتهای آن دو خیلی متفاوت است. نویسنده محترم شدیداً اهل خیالبافی است. هاشمی هیچ وقت علیه هیچ کس و با هیچ احدی ائتلاف نمی کند. چه رسد به اینکه این شخص احمدی نژاد باشد! (812083) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۱:۱۸:۲۰
تحلیل های وارونه، غلط، قشری، بی معنی و مضحک. اینها همه از نبود بینش سیاسی است.
این اقای توکلی یه کم هم به فکر ادمهایی باشه که تحلیلشون دو زار بیرزه. واقعا این همه قشری نگری نوبره.
در ضمن همیشه گفتم که این اقا که میگه متخصص در اقتصاد یه روزنامه رو نتونست مدیریت کنه و بدلایل اقتصادی تعطیلش کرد. بهتر نیست بره و همون اقتصاد رو خوب یاد بگیره و سیاست رو از اساس ول کنه. (812088) (moderator22)
 
تydf
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۱:۲۰:۴۶
این کار را در مراسم بزرگداشت فردوسی شروع کرده کمی باهوش باشی پیش بینی ساده است. (812091) (moderator22)
 
توسی
United States
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۱:۲۱:۱۰
ما باید شیفتگان خدمت باشیم نه تشنگان قدرت خدا رحمت کنه شهید بهشتی رو ودیگر شهدا را انشاا... (812092) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۴:۳۴:۰۸
چی می گی تو !؟
حالت خوبه؟!

اون ممه رو لولو برد!
:) (812358) (moderator22)
 
سلیمان
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۱:۲۷:۲۹
باسلام خدمت دوستان عزیز درسایت الف تا چند مدت قبل که احمدی نژاد در جلسات مجمع شرکت نمی کرد داد شما بلند بود که بین مسئولین اتحاد وهمدلی نیست حالا که ایشان در جلسات شرکت می کند شما مشغول تئوری بافی های خودتان هستید بنده هم قبول دارم که رویکرد رئیس جمهور کمی عجیب است اما شما دنبال یک نتیجه گیری کاملا نادرست از این رویکرد هستید و لذاشما را به تقوای سیاسی توصیه می کنم که از این دیدارهای رئیس جمهور و
اقای هاشمی سوء برداشت نکنید و از همکنون فضای انتخاباتی سال اینده را مشوش نکنید . یا علی (812101) (moderator22)
 
یکی
United States
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۱:۳۵:۵۷
خودت حواست بود چی نوشتی؟! من که بدم نمیاد! (812109) (moderator22)
 
بیژن خاوری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۱:۳۹:۰۲
شاید باور نکنید!!
او (احمدی نژاد) هرچند که دیر و ارام و ساکت وارد عرصه سیاست شده و با نگاهی مقتدرانه چهر نعل پیش میرود و کسی را هم همردیفش نمیدونه . و در کمال سادگی و نشان دادن بی الایشی سیاسی کاری و سیاست ورزی را خوب یاد گرفته و انگار که بهش تزریق شده باشد, از ان پیروی میکند . و اگر جهات مثبت و یا منفی اهدافش را در نظر نگیریم , باید بگوییم که , اگر این سیاست را چه خود باور داشته باشد و چه اینکه استادی داشته باشد , قابل تحسین است و چرا که به هر باور و یقینی که رسیده , بی محابا بدان عمل کرده و منتظر صلاحدید و یا خط گرفتن دیگران نماند . و به زبانی دیگر : با شعار یا رومی روم و یا زنگی زنگ عمل کرده و اعتقادش بر این است که شتر سواری دولا دولا نمیشه . و به حرف هیچکس هم اهمیت نمیده و جسورانه جلوی مثلا مجلس وایمیسته و توی چششون نگاه میکنه و میگه .......
و این اخلاق در پیشبرد سیاسی در هر قوه ای پسندیده است . چون نه محافظه کاری میکند و نه رودربایستی با کسی داره و نه از ترس از دست دادن پست و مقامش بله قربان گوی کسیست م نه اینکه برایش مهمه که پلهای پشت سرش را برای دوره های بعدی خراب کنه و مثل همه سیاستمداران گذشته , یکی به میخ بزند و یکی به نعل . و میدانیم و میدانند و میداند که با عملکرد 2 سال گذشته اش , همه چیز را خراب کرده و در اینده جایگاهی انتخابی نخواهد داشت . و او همچنان به سیاست و برنامه ریزیهایی بی محابا حمله میکند و سابقه خود را بدتر و بدتر میکند.
ایا از یک مدیر مستقل کمتر از این میشه انتظار داشت ؟؟
ایا مدیران وابسته و سهم بده و محثاط و محافظه کاری که از خود استقلال رای نداشته باشند. میتونن قدمی بدون اذن اربابانشان که همیشه منافع خود را در نظر میگیرند که سیاست خود را در جامعه پیاده کنند , قدمی برای منافع زیر مجموعه خود بردارند ؟؟
مثل استاندار و یا فرمانداریکه بخواد برای منافع زیر مجمعه بلاد خود جلای اقا بالاسرش واسته و ازش حق بخواد و منتقد اون هم باشه .
فکر میکنید تکلیفش چی میشه ؟
اگه خیلی خاطرش عزیز باشه , یه بار بهش تذکر میدن و بار دوم دمش را قیچی کرده و میندازنش ....
حال : بیاییم و فقط سیاست خارجیش را که سبب کردن کشی و محدودیت و محرومیت زائد الوصف جامعه شده را در نظر نگیریم ( چون اگر این حل میشد , همه چیز برایامنیت و ارامش ملت فراهم بود)
و اما اینکه نگارند پرسید : همقدم شدن هاشمی و احمدی نژاد چه پیامی دارد؟
و این پر واضح است که این همقدم شدنها پیامی برای تداوم و بقای ماندن در قدرت دارد و ادامه سیاستهای خود (درست و غلطش به قضاوت ملت است چون مدینه فاضله فقط مختص ناجی بشریت است )
حال از یکسو میبینیم که اقای رفسنجانی هنوز شیر بی یال و کوپال نشده و خیلیها هنوز اقتدارش را بعنوان یک سیاستمدار با تجربه قبول داشته و احترامش میگذارند .
از سوی دیگر شاهد یم که اقای رفسنجانی نگاهی متفاوت تر (مصلحت ملت و کشور) سیاست خارجی دارد .
میگن : اب را بر سر زنی سر نشکند
خاک را بر سر زنی سر نشکند ( مثلا که زمان حال احمدی نژاد و اقای هاشمی)
حال اگر , اب را با خاک اگر قاطی کنی , بر همزنی گل (gel) میشود
قالب زنی , خشتی شود
کوره نهی , اجر شود
برسر زنی , سر بشکند
انشاالله پیام این نزدیکی این باشد که ترکیبی از سیاستشان حاصل شود که ملت از این اشفتگی سیاسی و امنیتی و محدودیتها و محرومیتها نجات یابند.
عرایضی بود مختصر و شاید مفید و در خور مجال و مقال و حوصله مهمانان
و ضمن تشکر از مسئولین الف , انتظار میرود که به نمایش گذاشته شود.
ختم کلام تکرار مکررات این جمله خنده دار من است .
با وجود تمام موانع قانونی , ماندن و ابقا احمدی نژاد دور از ذهن نخواهد بود!!!!
http://khavarinews2.blogfa.com- (812111) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۳-۱۳ ۰۱:۴۲:۴۶
من که روز شماری میکنم زودتر تیر ماه 1392 بیاد و ما را از دولت خلاص کنه بزرگترین اختلاس در دنیا در دوره ایشان اتفاق افتاد چرا ؟ برای اینکه ایشان تکروی کرد و سازمان برنامه و بودجه را منحل کرد که راه را برای این موضوع باز کنه و به کارشناسان اهمیت نداد و آنها را با رفتار های خود عقب راند تا فقط کسانی روی کار باشند که بله قربان گوی ایشان هستند حتی به قیمت نابودی (814290) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۵ ۰۲:۱۳:۰۹
فقط دعا کنید الگوی پوتین-مدودف پیاده نشه (816432) (moderator102)
 
ع ط
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۱:۴۰:۰۲
سلام.وقتی حضرت علی می فرمایدارزش لنگه گیوه پاره من بیشترازقدرت وحکومت است.می دانست که سیاست همراه باتزویر ودروغ است .ایشان باآن معصومیت از آلوده شدن به دنیا وازخشم خدا می ترسید.اماامروز کسی نمی ترسد.چون همه آلوده اند.مادربزرگم می گفت بترس ازکسی که نمیترسه ازخدا...... (812113) (moderator22)
 
عبد الله
Ukraine
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۱:۴۰:۴۰
با سلام
هاشمی تیزهوش تر از آن است که وارد این بازی شود و به دام احمدی نزاد بیقتذ (812116) (moderator22)
 
سورانه
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۱:۴۴:۳۶
امیدوارم این شب آبستن !سحر را بزاید که نور است و بیداری شما که از احمدی نژاد و هاشمی و خاتمی و .... می ترسید براستی دنبال چی هستید.همه چیز را سیاه دیدن و همه کس را دشمن خواندن رسم بد خواهان کینه جویی چون شماست (812121) (moderator22)
 
محمدبیرجندی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۱:۴۵:۲۸
وشما با هجمه به هر دو با پیوند انان به یکدیگر چه هدفی ؟ وچند سال بعد دیگری با هجمه به شما چه هدفی ؟هدف معلوم است سوار شدن وبار وبنه بستن.پیش به سوی جهنم .اگر اعتقادی باشد . (812124) (moderator22)
 
احمد
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۱:۴۷:۰۹
سلام.
من نمی دونم شما تا کی تو توهم هستید..

کاری ندارم محمود خوب بوده یا نه...
اما شما چنان با عقده می نویسید آدم فکر می کنه محمود بلایی سر شما آورده

حواستون به اون دنیا باشه..

حالا آدم مقابل خوب باشه یا بد.. (812128) (moderator22)
 
داود
United States
۱۳۹۱-۰۳-۱۲ ۰۲:۳۷:۴۶
هیچ گناهی بد تر ازدروغ گویی نیست (دروغ گو دشمن خداست) بتزم بگم (813215) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۱:۴۸:۱۱
این مطالب آبکی و بی مایه به درد وبلاگ شخصی هم نمی خورد چه برسد به سایت پرهزینه ی الف. (812131) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۱:۴۸:۵۰
به نظرم نویسنده فیلم ترسناک زیاد می بینه (812133) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۱:۴۹:۵۴
وضعیت روابط خارجی و بحرانی تر شدن اوضاع اقتصادی توسط دولت ،و فریادهای اخیر اقای هاشمی در مورد ایجاد رابطه با امریکا همه مقدمه ای ست تا یکی از گامهای مهم و چالش برانگیز نظام برداشته شود و مخالفان ایجاد رابطه چاره ای دیگر نداشته باشند بخصوص که دیگر شعارانتخاباتی به درد بخوری برای اصولگرایان نمانده است و افکارعمومی هم بسرعت جذب کسانی خواهد شد که این تابو را بشکنند.علاوه بر اینها احمدی نژاد باید کمی هم برای اینده مبهم خویش پس انداز کند . (812136) (moderator22)
 
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۲:۱۲:۲۷
اگه تونست الان که فصل جابجایی و اجاره هست به مسکن سامان بده شاید یه درصد امیدوار بشیم ...
ولی (812167) (moderator7)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۵ ۰۲:۲۱:۳۶
قابل توجه مسئولین:
هزینه اجاره مسکن در کشور از دریافتی حقوق بگیران بیشتر شده(یعنی بالای صد در صد) در حالی که در دنیا حدود 20 درصد دریافتی است! (816438) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۲:۲۲:۰۹
موضوعی نبود بنویسید یااجازه نداشتید؟ (812180) (moderator7)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۲:۳۹:۲۲
انتخابات سال بعد چیز پیچیده ای نیست .
چند نفر از یک طیف که هیچ کدام با دیگری فرقی ندارن (812204) (moderator7)
 
مانی مهاجری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۲:۴۴:۲۵
خدایا تا تو هستی چه حاجت به غیر تو؟
خدایا، هرکه تورا گم کرد چه یافت و چه گم کرد هرکه تو را یافت...؟؟ (812213) (moderator7)
 
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۲:۴۴:۳۵
درود بر شما
من متوجه نشدم که نویسنده ی محترم آیا می دانند که بین نقد و تحلیل و تلاش برای دفاع از حقوق ملت و رفتار های نامناسب و ادبیات کودکستانی سیاسی، از زمین تا آسمان تفاوت وجود دارد؟
دکتر توکلی به چه کسی ناسزا گفت و رای آورد؟ مگر غیر از این است که این بزرگوار همه ی سلامتی جسمی و آرامش خود را برای نقد و هشدار به سیاست های غلط و تلاش پیگیر برای استیفای حقوق اساسی ملت بکار گرفته است؟ این چه مقایسه ی عجیبی است که نویسنده ی محترم کرده است؟ آیا جرم نادران و توکلی و زاکانی که از مردم دفاع می کنند این است که بگوییم ناسزا گفته اند و رای آورده اند؟
از سایت الف هم تعجب می کنم که چرا چنین یادداشت محیر العقولی را منعکس کرده است. درست است که با شناخت دیرین از دکتر توکلی ایشان را فردی آزادیخواه و آزادی دوست می دانم. ولی وجود این روحیه ی خوب نباید باعث شود که چنین یادداشت هایی که هم غلط است و هم مقایسه های مع الفارقی دارد در الف منتشر شود.
سلامتی و انصاف برای نویسنده ی محترم و سعادت برای ملت ایران خواستارم (812214) (moderator22)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۲:۴۷:۴۳
"احمدي نژاد در سال 1384 اعتراض مسالمت آميز آرامي به سيستم نمود و رأي آورد. اعتراض به کاخ نشيني خاتمي و تيم مذاکره کننده در سعد آباد، اعتراض به ريخت و پاش و اشرافيت ، اعتراض به بي توجهي به قشر محروم، اعتراض به گراني، اعتراض به پوسترهاي رنگي و... ."
بهتر بنویسید تو این مملکت با تهمت و افترا زدن میشه رای آورد. من موندم هنوز اسم این حکومت را اسلامی میزارید خیلی جالبه. امیدوارم سانسور نشه (812222) (moderator7)
 
محمد علی
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۲:۴۸:۴۹
من که موندم چی بگم یه روز میاد با هاشمی در می افته بعد هوادارنش هم همراهیش میکنن یه روز با هاش دوست میشه هوادارانش میمونن چیکار کنن
خدا کنه آقا امام زمان ظهور کنه تا همه ی مردم جهان راحت بشن دیگه جنجال های سیاسی بره کنار ولله نون شب ما هم بوی سیاست میده بسته تو رو خدا بزار همه چی آروم باشه بزار مردم شاد باشن ایران واقعا مردم وفاداری داره قدر این وفاداری رو بدونین (812223) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۲:۵۷:۴۰
اقای محبی شما که اقای هاشمی را نمیشناسید در موردش اظهار نظر نفرمایید هاشمی کسی است که ساواک با ان همه یال و کوپال نمیتوانست او را در دام بیندازد . اگر ایشان را منزوی نمیکردند و قدرش را میدانستند ما الان یکی از ده کشور قدرتمند دنیا نه منطقه بودیم .افکار ایشان بسیار بلند و اینده نگریشان فوق العاده است مگر هدف سعادت کشور و ملت نیست ولی حب و بغضها و نشناختن ایشان و منزوی کردن ایشان بسیاری از فرصتها را از کشور گرفت هر روز که در انزوای این مرد میگذزرد روزی از رسیدن به فله ها کم میشود این را بدانید. (812234) (moderator7)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۴:۰۴:۳۵
کاملا با نظرتون موافقم -یکی از زیانهای مهم انقلاب پروژه حذف هاشمی بود .
البته هنوز هم دیر نیست انشااووو با تدابیر رهبری هاشمی جایگاه خدمت به انقلاب ونظام را به دست خواهد اورد. خواهش میکنم هاشمی را کنار احمدی نژاد مطرح نکنید چرا که شخصیت هاشمی بسیار متفاوت است . (812321) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۳:۲۰:۴۱
ارزش سیاسی نوشته شما = 0 (812266) (moderator22)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۳:۲۳:۴۰
اگر فکر کردید که هاشمی انقدر خام است که این موضوع را درک نکند اشتباه کردید ولی بپذیرید که تمام اصولگرایان و خیلیهای دیگر فریب احمدی نزاد را خورد یت
و هاشمی را ارزان فروختید با اصطلاح بصیرت بصیرتی که نشان از بی بصرتی میداد و لاغیر . حیف است که این تازه بدوران رسیده ها را رویش و هاشمی و امثالهم را ریزش بدانیم بروید و فکری بحال بصیرتتان کنید . که بقول علی مطهری اگر بصیرت این است که اقایان رسایی و امثالهم دارند من کور مادر زادم. اقایان ارزوی قرار دادن هاشمی در برابر رهبری را به گور خواهند برد . چرا که هاشمی ولایت فقیه را نه تنها باور دارد بلکه میفهمد حتی اگر او را خانه نشین کنند . (812270) (moderator22)
 
روزی روزگاری، الف ...
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۳:۲۷:۵۷
" اگر اهل تحليل و سياست باشي اين را در مي يابي که يکي از رازهاي رأي گرفتن از مردم ايران، ناسزا گفتن هاي سياسي است..."

آقای الف، این نقل توهین آمیز را بگذار کنار نظر رهبر انقلاب درباره وقت شناسی و بصیرت و درایت ملت و خلاصه هر آن چه که مردم در نظر ایشانند، تا شاید بفهمی امروز آنقدر بغض (چه صحیح چه غلط) جلوی چشمت را گرفته که هیچ فرقی با معارضانی که به هزار اتهام متمهشان میکینی نداری جز این که روزگار فعلا به کام توست ...
آقای مهدیان، آقای X آقای Y داری همه چیزت را میبازی ... (812282) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۳:۳۸:۳۱
بنام خدا
بین تیتر و مطلبی که در متن نوشته شده و احتمالا واقعیت تضاد وجود دارد.تیتر القا میکند که هاشمی پیشقدم شده است ولی بنظر عکس این مطلب صحیح است . (812298) (moderator22)
 
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۳:۴۶:۴۵
سیاست همین است چشم بندی هم نمیخواهد فقط چشم بصیرت می خواهذ وبس ، اما خوب بود هر سیاست مداری گذشته از حفظ وجه خود وحمایت کنندگانش بفکر چاره برای حفظ سلامت جامعه ورفاه حال ملتش هم می بود اگر از همین اب وخاک است وحق آب وگل دارد واین مردم را از هم وطنان خودش می داند نه برده ؟ (812309) (moderator22)
 
maged
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۴:۲۸:۴۷
الف جان فعلا که آقای ریس جمهور با در دست گرفتن پرونده های اختلاسهای ملیاردی حضرات زبان همه رو بسته . (812348) (moderator22)
 
عبدالله
United States
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۴:۴۵:۴۰
هاشمی رفسنجانی قهرمان اعتدال ومیانه روی است خداوند این مرزو بوم رو از چنین قهرمانانی محروم نکند
خواندن این سخن امیرمومنان منو به یاد هاشمی رفسنجانی می اندازد:
هرگز مومن با چیزی مانند حلم خدایش را خشنود نکرده وبا چیزی مانند خاموشی شیطان را خشمگین نکرده وبا چیزی مانند سکوت احمق را کیفر نداده است. (812374) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۴:۵۲:۱۷
حالا شما به چي معترضي و چه مقامي مي خواهي؟ (812381) (moderator22)
 
صادق
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۵:۱۴:۳۰
احمدی نژادفکر بعدازریاست جمهوریه! میخادبره مجمع تشخیص مصلحت ! ازحالادست بکارشده !!!! (812405) (moderator22)
 
علی
United States
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۵:۱۶:۴۷
این چه نتیجه گیری که شما میکنید چون هر دو با هم وارد مجلس شدند پس هم قدمند .واقعا که سعی در چه داری و در آستانه سال آحر احمدی نژاد چه بهره بردااری میحواهید یکنید . شما همان ها نبودید مه برای تخریب هاشمی در زمان خاتمی فریاد وا اسلاما سرمی دادید . و در زمان احمدی نژاد تحریک برای تخریب بیشتر هاشمی میکردید طوری جو سازی کردید که اگر در یک روستای مجروم یک غریبه یک باغ یا ویلا میخرید یا میساخت میگفتند مال هاشمی یا مال فرزندانش است و کلا هرپروژه ای مال این خاندان بود .منکر سواستفاده ها نیستم ولی این رفتارتان عجیب است که حالا چون هر دو را نمیخواهید این قصه هم قدم شدن را علم کردید .ولی نمیدانید که کشور را در راه منافع گروهی و جناحی خود به دست احمدی نژاد به ورطه نابودی کشاندید . آن دنیا چگونه پاسخگو خواهید یود (812407) (moderator22)
 
محسن
Sweden
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۵:۱۹:۴۶
نه بابا؟ دیر آمده‌ای زود می خواهی بروی! همان موقع معلوم بود که متهم کردن هاشمی قضیه‌اش چه بود حالا شما بعد از سه سال تشریف آورده‌اید و رمز گشایی می‌فرمایید؟
آن موقع احمدی نژاد خوب بود و همه کارهایش خوب! حالا بد شده و همه کارهایش بد! (812412) (moderator22)
 
منتقد سیاسی
United States
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۶:۴۱:۴۷
باید بدانید که سیاستمداری مانند حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی هیچگاه در امتحانش رفوزه نخواهد شد ولی این را بدان که به لحاظ اختلاف دیدگاهی که وجود دارد امتحان شما هیچ وقت مورد تایید هاشمی نبوده و نخواهد بود زیرا او به این امتحانها اهمیتی قائل نیست . و شما بادنجون دور بشقاب چین ها باید بدانید از نظر احاد مردم کسی در امتحانات واقعی مردود می باشد که دیدگاهش به احمدی نژاد نزدیکتر باشد . پس هاشمی نزد تمام مردم دنیا بویژه مردم ایران همیشه محبوب بوده و خواهد بود . (812515) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۷:۱۷:۴۷
بابا خیلی باحالید شما
احمدی نژاد و هاشمی به دلایل مختلف مجبورند که خیلی جاها کنار همدیگه بنشینند
این به معنای نزدیکی این دو نیست
بازم از اون تحلیل های تخیلی الفی نوشتید ها (812562) (moderator17)
 
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۷:۲۸:۰۵
این حدس سیاسی از نظر ادبیات دینی یا غیبت است و یا تهمت. خارج از این که چه هدفی پشت این همنوایی است، این که مسئولان در شرایط فعلی با هم متحد باشند اتفاق مبارکی است و به فال نیک می گیریم. (812580) (moderator17)
 
yek irani
United States
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۸:۰۲:۱۴
سلام

۱. من در آمریکا زندگی‌ می‌کنم.

۲. اینجا هم برای انتخاب شدن اول حرفی‌ که کاندیدای جدید میزنه این هست که من "واشنگتن نشین" نیستم و مخالف شکل کارهأی کنگره یا رئیس جمهوری هستم.

۳. پس از انتخاب یا مثل بقیه میشن یا بد تر (به محبوبیت کنگره آمریکا نگاه کنید زیر ۲۰ در صد هست)

۴. در ایران ما چون اکثر کارها دست دولت هست و از "تهران دستور داده می‌شه" پس انتقاد‌ها هم متوجه دولت خواهد بود. (این خود یک بحث بزرگ هست که احتیاج به بررسی داره که چگونه مردم در تصمیم گرفتن‌ها شرکت داشته باشند و مسول نتیجه کار باشند تا دولت)

۵. وقتی تمام تصمیم گیره‌های کوچک دست دولت باشه، و انگشت انتقاد هم طرف دولت، نتنها خودی‌ها سو استفاده می‌کنن بلکه هدف آسان سنگ پرانی از خارج هم خواهیم بود.

۶. اینها یک شکل فکریِ فرهنگی هست که ما باهاش بزرگ شدیم و عوض کردن اون آسان نیست. (812618) (moderator102)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۸:۳۳:۲۵
از خدا بترسید هر کاری دلتان خواست بکنید (812652) (moderator17)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۱۹:۳۹:۳۶
نکته ریزبینانه اساسی بود، تشکر از بیانش. قابل تامل است و باید از الان برایش چاره ای اندیشید که این فتنه بسی بزرگتر از 88 خواهد شد (812742) (moderator102)
 
علی
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۲۲:۰۳:۳۶
مطالب مقاله متاسفانه یک واقعیت تلخه.ولی از اون تلخ تر دست هایی است که این اصل رو هم به هم می زنه. (812906) (moderator102)
 
بوکان
۱۳۹۱-۰۳-۱۱ ۲۳:۳۵:۳۲
فقط میدانم میانه روی و اعتدال صفت ادمهای عاقل است ادمهای تندرو زود به خط پرتگاه خواهند رسید (813001) (moderator102)
 
محمد
۱۳۹۱-۰۳-۱۲ ۰۶:۱۱:۴۹
احتمال داره واسه اینکه دوباره خودش و همگروهاش بتونن بعد از ریاست جمهوری تو عرصه باشن از همون تاکتیک تخریب هاشمی استفاده کنه و بگه من مهره هاشمی بودم و همه این نقشه ها هم زیر سر اون بوده واسه همین هم به او نزدیک شده و طرح دوستی و رفاقت ریخته یعنی آره (813282) (moderator102)
 
بهنام مجیدی
۱۳۹۱-۰۳-۱۲ ۰۹:۲۹:۱۸
می دانیم رهبر انقلاب از شهید آوینی به عنوان "سید شهیدان اهل قلم" نام بردند(و بدین سان کلیت آثار ایشان را تایید کردند) و آن شهید یکی از منتقدان جدی سیاست خارجی فرهنگی و اقتصادی دولت پنجم بودند.(برای نمونه این عبارت ایشان: "مجموعه سیاست های خارجی و عملکرد اقتصادی دولت آقای هاشمی رفسنجانی، سیاست های فرهنگی وزارت ارشاد و برخی دیگر از پارامترهایی که حتی بیان آنها نیز درباره دولتِ مؤیّد به تأییدات مکرر مقام معظم رهبری و امت مسلمان ایران به صلاح نیست، غرب باوران و منتظران رجعت غرب را به این تحلیل رسانده است که نظام اسلامی ایران نیز ناچار به یک تجدید نظر سازشکارانه اساسی در جهت پذیرش نظم نوین جهانی شده است – یعنی مثلاً یک پروسترویکای اسلامی (!) – و به آن امید بسته اند."http://www.aviny.com/article/aviny/Chapters/TahlileAsan.aspx) همین طور است انتقادات اساسی و گاهی شدید مرحوم احمد خمینی نسبت به دولت های پنجم و ششم(چاپ شده در کتاب "دیدگاه ها" از "انتشارات موسسه نشر آثار امام") و تایید رهبر انقلاب نسبت به کلیت عملکرد ایشان:" ايشان انتقادهايى هم به بعضى از امور داشتند؛ اما اين انتقادها در مورد مسائل دولت منعكس نمى‌شد يا بسيار كم منعكس مى‌شد... يقيناً در اطراف ايشان هم وسوسه‌هايى وجود داشت. در اين شكّى نيست. لكن ايشان قرص و محكم ايستاده بودند و همان اصولى را كه مورد نظر شريف امام رضوان‌اللَّه‌عليه بود، با قاطعيت تمام ابراز مى‌كردند"http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=9009 و در نهایت به این نتیجه می رسیم که:"آن مقدار كه شما مى‌بينيد بنده در سخنرانيها، نماز جمعه و در ديدار با هيأت دولت تذكّر مى‌دهم و نصيحت مى‌كنم - كه در خبرها پخش مى‌شود - چند برابرش را گاهى با زبانهاى بسيار تلخ، در جلسات خصوصى به مسؤولان مى‌گويم؛ ليكن بنا نيست كه هرچه به مسؤولان تذكّر مى‌دهيم و مى‌گوييم يا تلخى نشان مى‌دهيم، حتماً پخش شود تا مردم مطّلع شوند. هدف اين است كه آن شخص راهنمايى شود، كه خيلى از اوقات اثر مى‌كند و گاهى هم اثر نمى‌كند و بعد مى‌بينيد آن شخص مى‌رود" http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=19977 (813391) (moderator102)
 
حســـــــــــِینی واعظ
۱۳۹۱-۰۳-۱۲ ۱۲:۰۰:۴۷
شب آبستن است....چه زاید سحر (813537) (moderator102)
 
رضا
United States
۱۳۹۱-۰۳-۱۲ ۱۲:۲۸:۴۱
به نظر من همش سناریو طراحی شده است. این برای ان است که یک رقابت انتخاباتی جدید راه بیاندازند و مردم ساده را در انتخابات شرکت دهند . انها نمیدانند مردم بخاطر خودشان و اعتقاد به ایران و جلوگیری از خطر حمله به ایران پای صندق میروند.کمی به فکر مردم باشید. مردم خوبی داریم (813555) (moderator102)
 
قریبه
۱۳۹۱-۰۳-۱۲ ۱۲:۳۹:۵۱
مگه نگفتی برای رای آوردن ، هر چه اعتراضها به کانون های قدرت نزدیک باشه احتمال رای آوردن بیشتره؟ حالا بگو ببینم شما که هم به احمدی نژاد و هم به هاشمی حمله میکنی داری برای کی رای جمع میکنی که برای انتخابات سال بعد رای بیاره؟؟؟؟؟ ای ناقلا !!!!!!! (813575) (moderator21)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۲ ۱۴:۱۲:۲۳
هدف احمدی نژاد از نزدیکی به هاشمی اینه که در انتخابات بعدی بتواند گزینه ای رو برای ریاست جمهوری رو کنه که اصولگرایانو شکست بده و مانند خرداد76 اصولگرایان و جناح راست رو به یک شوک وحشتناک ببره.احمدی نژاد با قالیباف و لاریجانی که خوب نیست و در تضاده.ولایتی-جلیلی-حداد هم به جبهه متحد نزدیکن و احمدی نژاد هم با اونا خوب نیست.از طرفی مشایی که نمیاد و صالحی هم پایگاه نداره.میماند سید حسن خمینی و عارف.خصوصا سید حسن خمینی که قطعا توانایی به شوک بردن اصولگرایانو داره و گزینه اول هاشمیه و احمدی نژاد هم باهاش خوبه و قطعا هر کاری میکنه تا سید حسن شرکت کنه.در هر صورت احمدی نژاد اصولگرایانو فقط در یک صورت به شوکگ میبره و کنار میزنه.اونم با نزدیکی و در ائتلاف با هاشمی رفسنجانی.دقیقا مثل76 شده.هاشمی اول با جناح راست بود و با چپا در تضاد ولی وقتی با راستیها مشکل پیدا کرد بعد گذشت7سال از ریاست جمهوریش با چپا خوب شد و ازشون حمایت کرد.الانم احمدی نژاد بعد7سال دوستی با راستیها الان باهاشون مشکل پیدا کرده و به هاشمی و میانه روهای اصلاح طلب که باهاشون مشکل داشت نزدیک شده. (813653) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۲ ۱۶:۲۱:۱۳
شرط میبندم این متن و تحلیل را یک نفر 18 یا نوزده ساله و یا بیست ساله نوشته ... از الف بعید بود چنین تحلیل آبدوخیاری را بگذاره. بی بی سی هم سنگینی تحلیل داره، اما چرا ما بچه حزب الهی ها انقدر آبدوخیاری و ضعیف و بی مبنا و پایه تحلیل میکنیم؟!!! (813756) (moderator22)
 
likns
۱۳۹۱-۰۳-۱۲ ۱۹:۴۴:۵۸
دنبال سوژه ی جدید می گردید . پس قالیباف و سید حسن خمینی را نمی بینید؟ (813947) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۲ ۲۳:۰۳:۵۱
البته احمدي نژاد سال 84 هم هاشمي را نواخت. شما براي اين كه مواد تحليلت جور بشه اين واقعيت تاريخي را به فراموشي سپردي. (814122) (moderator22)
 
شهرام
۱۳۹۱-۰۳-۱۲ ۲۳:۳۴:۵۶
اقای هاشمی را چه خواص بی بصیرت بخوانند چه نخوانند بدانید ریشه در خاک دارد این پیر کهن (814159) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۳-۱۲ ۲۳:۳۸:۴۰
به نظرم تجربه اش زیاد شده واز دو اشی که بر مردم پخت بنده خوشم نیومد ولی این سری اشش خوشمزه ومن احتمالا خوشم بیاد نیاز مند زمانیم تا بوی اش بپیچد (814164) (moderator22)
 
مهشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۳ ۰۱:۵۷:۴۲
.بازم سلام.اقا من در تعجبم چرا یکی بخواهد با دیگری گپ بزنه و همراه باشه و هم قدم باشه همه شما هجورم میارید بهش و هزار چیز گفته و نگفته بهش میگید.اینها خودشون مسئولین رده بلای کشورمان هستندو خودشون درس سیاسی میدن حالا افراد طراز اول کشور چرا نتوانند با هم همو قدم بشند ها؟ اینها دلشون برای هم تنگ شده بود اومدند با هم قدم بزنند تا دلشون یکم وا بشه . من نمیدونم کی این حسادت ها و .... از بین ما رخت بر میبندد. اقا بچشبید به کاراتون اگر یه ساعت بیشتر کار کنید و یا همون یه ساعت رو مفید واقه بشید مملکت از همه مشکلات رها میشود و ما حتی به داشتن یه مشکل کوچولو در حسرت میمونیم .
حتی اگر بحث انتخابات هم باشه شما که میدونید مردم با شعور تر از این چیزها هستند و خودشون همه چی رو درک میکنند . بگذارید بازم روحیه بیاد و انرزی مثبت بگیریم.وقتی انتخاباتی میاد دل ادم شاد میشه میخاد پرواز بکنه از این همه شادی .
تا کی بخیل باشیمو خبیث. غلط املایی داشتم ایراد نگیرید سوادم خیلی ته کشیده .شاد باشید . (814309) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۳ ۱۲:۵۵:۰۵
کوردل وچشم دیگران را کور خطاب می کند اگر هاشمی بی بصیرت باشد انوقت شما همه کورید یقینا (814797) (moderator22)
 
كيوان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۳ ۱۳:۳۵:۱۱
از ابتدا و شروع ما هرچه ديديم تهمت . دروغ . افترا و.................
اما اكنون چه ميبينيم اختلاص ميلياردي . چاپلوسي و .........و پروژه هايي كه چندين بار كلنگ خورد و لي همچنان رد آن كلنگ زني كه مليونها تومان براي ملت هزينه داشت توسط باد و خاك پر شد و ساير موارد بايد به كارنامه دولت مراجعه كرد (814874) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۳-۱۳ ۱۶:۳۶:۱۲
1- این که احمدی نژاد به مجمع می رود و کنار هاشمی می نشیند و به دیدار سید حسن عزیز می رود، نوعی تواب نشان دادن خود است تا بعد از تمام شدن زمان قدرت - که نزدیک است ان شاالله - به خاطر تخلفات بی شمارش از قانون، خیلی مورد مواخذه قرار نگیرد.
2- این که شما این کنار هاشمی نشستنش را بهانه ای کنی که هاشمی را بکوبی - که از وجناتت معلوم است کینه اش بر دلت سنگینی می کند - این را کور خوانده ای! رفت آن سال 84 که ما را فریفتید.
به قول یک نفر: اون ممه رو لولو برد!!
3 - و آخر این که اگر می خواهید خودرا از احمدی نژادی بودن تبرئه کنید، زهی خیال باطل!! ما امثال تو و نوع قلمتان را که علیه هاشمی همیشه برکشیده است می شناسیم و گولتان را نخواهیم خورد!
انقلاب زنده است چون هاشمی زنده است!
یاد امام عظیم الشان گرامی!!
و امیدوارم خداوند این نظام را از شر امثال شما و سر شاخه هایتان را حفظ کند.
والسلام (815102) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۳-۱۴ ۱۵:۰۹:۱۱
واقعا چقدرشما باهوشید!احمدی نژادهیچ وقت با رفسنجانی همقدم نبوده ونخواهدبود!اتفاقا ما این سوال را از شما جبهه متحدی ها داریم که چرا اینقدر با اصلاحات جوش خوردید؟نکنه یادتون رفته با شعار اصول گرایی رای آورده اید؟!!!! (815886) (moderator7)
 
ماز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۶ ۲۲:۱۹:۲۰
دو تا نظر درباره این مقاله فرستادم منتشر نکردید ان نظر ها به خطوط قرمز نظام وجامعه کاری نداشت مواظب باشید مثل صداو سیما نشید به مخاطب بیشتر احترام بگذارید سانسور نابجا نداشته باشید لطفا ...در اعتراض به این کار شما :من ان نگین سلیمان به هیچ نستانم که گاه گاه بران دست اهرمن باشد ...اهرمن=سانسور نگین=انگشتر=سایت اینترنتی (819082) (moderator22)
 
...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۱۸ ۱۳:۰۳:۵۸
اگر اهل تحليل و سياست باشي



این قسمت از حرفت رو برا خودت دوباره تکرار می کنم
که احتمالا این مورد برای شما صدق نمی کنه (821771) (moderator19)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.