نظر منتشر شده
۶۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 235010
نگاهی به قیمت جهانی و داخلی خودروهای خارجی+جدول
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۶
نگاهی گذرا بر قیمت خودروهای خارجی موجود در بازار ایران و مقایسه آن با قیمت نمایندگی و بازارهای جهانی نشان می‌دهد که ابزار تعرفه چه کمک بزرگی به خودروسازان داخلی کرده تا با خیال راحت و بدون نگرانی از کاهش مشتری به دلیل کیفیت پایین تولیدات، مدام به فکر افزایش قیمت باشند.

به گزارش فارس، چند روزی است که بحث افزایش قیمت خودروهای داخلی باز هم سر و صدای زیادی در محافل رسانه‌ای ایجاد کرده و انتقادات مردم نسبت به کیفیت پایین این خودروها و عدم تناسب آن با کیفیت خودروهای تولیدی افزایش یافته است؛ خودروهایی که در بازار داخل به صورت انحصاری تولید و عرضه می‌شوند و به واسطه نبود رقیب قیمتی، یکه تاز بازار شده‌اند.

یکی از دلایل اصلی این اتفاق را می‌توان سیاست‌های تعرفه‌ای دانست که به شدت کفه بازار را به نفع تولیدات داخل سنگین کرده و قیمت خودروهای وارداتی را به نحو قابل توجهی افزایش می‌دهد. بدیهی است که در چنین بازاری خودروهای وارداتی گرچه از نظر کیفیت قابل قیاس با تولیدات داخلی نیستند، اما به دلیل قیمت‌های بالایی که برای آنها در بازار داخل تعیین می‌شود، خریدار چندانی پیدا نخواهند کرد.

در چنین شرایطی مشتریان با قدرت خرید بالا و یا حتی متوسط ناچارند که از خودروهای تولید شده در داخل کشور استفاده کنند؛ خودروهایی که سازندگان آنها هر از گاهی بنا به دلایل مختلف اقدام به افزایش قیمت می‌کنند و چون هنوز فاصله تا رسیدن به قیمت خودروهای وارداتی زیاد است، می‌توانند بدون نگرانی از کاهش تقاضا و بدون تلاشی جدی به منظور افزایش واقعی کیفیت تولیدات به کار خود ادامه دهند.

در اینجا بد نیست نگاهی به قیمت خودروهای خارجی موجود در بازار کشور داشته باشیم. قیمت‌هایی که در ادامه آمده چهار نرخ مختلف از خودروهایی با برندهای معتبر را نشان داده است. مروری بر این قیمت‌ها نشان می‌دهد که در صورتی که خودروسازان داخلی قرار بود بدون ابزار تعرفه به مقابله با خودروهای خارجی بروند، با چه قیمت‌هایی از سوی طرف مقابل مواجه بوده و چه رقبایی را پیش روی خود داشتند.
هیوندایی

 

نوع خودرو قیمت نمایندگی قیمت جهانی به دلار قیمت جهانی به میلیون تومان قیمت بازار داخل به میلیون تومان
IX35 158 22045 68.3 161
IX45 184 24950 77.3 205
I20 85 12115 37.5 90
I40 166 21000 65 172
سوناتا 158 21150 65.5 158
ولستر 123.5 17800 55 125.5
اکسنت 99 14645 45 98
الانترا 115 17250 53 121

 

تویوتا و لکسوس

نوع خودرو قیمت نمایندگی قیمت جهانی به دلار قیمت جهانی به میلیون تومان قیمت بازار داخل به میلیون تومان
کمری 155 22425 69.5 168
کرولا 118.2 16800 52 125
یاریس صندوقدار 105.8 14430 45 102
روفور 167 23550 73 212
هایلوکس 146 29740 92 165
GT86 139 21780 67.5 149
لکسوس IS250 255 36100 111 295
لکسوس  GS250 279 47700 147 350
لکسوس ES250 265 42190 130 270
لکسوس  CT200H 205 32050 99 205

 

کیا

نوع خودرو قیمت نمایندگی قیمت جهانی به دلار قیمت جهانی به میلیون تومان قیمت در بازار داخل به میلیون تومان
اپتیما 158 21650 67 158
سول 123.6 14900 46 125
سراتو 4 در 128.9 15890 49 128
پیکانتو 69.8 8439 26 71
اسپورتیج 159 21600 67 157

 

 بی ام و

نوع خودرو قیمت نمایندگی قیمت جهانی به دلار قیمت جهانی به میلیون تومان قیمت بازار داخل به میلیون تومان
320 253 43600 135 273
328 330 49000 151 314
520 291.5 54500 168 291
528 352 70780 219 450
X1 231 42200 130 220
X3 368.5 58533 181 385
Z4 330 54500 168 330

  بنز

نوع خودرو قیمت نمایندگی قیمت جهانی به دلار قیمت جهانی به میلیون تومان قیمت بازار داخل به میلیون تومان
E250 410 68000 210 440

 

 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۱:۳۱:۵۸
مبارک است، البته به نظرم دلار رو آزاد حساب کردید نه؟ خودرو فروشان عزیز داخلی که دلار رو دولتی می گیرن با اون دلار هم حساب میکیردید که معلوم شه چند برابر دارن به ملت میندازن (2262651) (alef-13)
 
شهاب
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۴:۱۵:۱۵
صرفنظر از اینکه دلار باید به نرخ مبادله ای محاسبه می شد ، اما با محاسبه ی دلال 3100 تومان و حتی 3500 تومان ، اگر دست هر فرد حقیقی باز باشد که بدون گمرک خودرو خریداری کند ، آنهم با شرایط اقساط کمتر از 3درصد و 60 ماهه ی شرکت های بزرگ اتومبیل سازی ، این موضوع به یک رویا شبیه است تا واقعیت !

نمایندگان مجلس مهمترین وظیفه را برعهده دارند ، بجای تصمیم غیر معقول ،و عجولانه ی آزادکردن یکباره ی در مرزها که عملی هم نیست !
بهترین راه گذاشتن ضرب الاجل برای تمام خودروسازان داخلی است ، که به عنوان مثال طی 3 سال آینده هزینه ی گمرک به نصف و پس از آن هزینه ی گمرک به تدریج حذف می شود.
کاری که کره ی جنوبی کرد و موفق شد . البته ما و آنها تقریبا همزمان شروع کردیم ، آنها در را باز کردند و بجای واردات ، صادر می کنند ، ما در را همچنان بسته نگاه داشتیم و تا ابد این روند ، فقط به سرکیسه شدن ملت منجر خواهد شد. (2263090) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۵:۰۷:۵۰
اینها مهم نیست مطئوه اصالی اینه که ساختن کالا هیچ وقت کالائی که بتونه مزیت نسبی رقابتی در دنیا باشه شناخته نمیشه و انصافا نمیتونه رقابت کنه . جالب اینجاست که سود تعرفه چندین برابر سود شرکتهای خودرو سازی دنیاست و باز هم بعضی از مردم ایران حاضرند اونا رو ترجیح بدن! یعنی فک کن ماشینی که 40 میلیون هزینه ساختش شده رو توی خارج میفرونشد 60 میلیون. بعد میاد ایران میشه 150 میلیون! در واقع این ماشین تا به دست مصرف کننده ایرانی رسیده دو بخش سود کردند و 110 میلیون گرون شده!! (2263193) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۴:۵۳:۴۹
بهتر بود نسبت قیمت خودروها رو به حقوق هم توی جدول اضافه می کردید (2263171) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۱:۳۲:۳۲
چرا دلار آزاد حساب کردید؟ (2262655) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۴:۵۴:۰۴
سایت الف لطف کن یکبار دیگه قیمت ها رو با دلار 2400 محاسبه کن (2263173) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۴:۵۴:۳۳
آخه خودروسازان دلار رو آزاد می فروشن!!!!! (2263176) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۴:۵۴:۵۶
دلار غیر آزاد هم داریم؟
البته برای خودروسازان که می دونم داریم (2263177) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۲۳:۲۶:۴۰
آی مردم! دلار 3000 تومانی را عادی تلقی نکنید
همه مردم باید به خاطر بسپارند که روزی دلار در این مملکت 800تومان بوده
همه مردم باید به دولت فشار بیاورند که دلار را ارزان کند
تا دلار 3000 تومان هست گرانی هم هست (2264174) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۱:۳۳:۲۶
دلار که 2400 تومنه، شما 3100 حساب کردی چرا؟
شما هم بله؟ (2262657) (alef-13)
 
عوام
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۴:۰۴:۳۳
خدا به كساني كه به ملت ايران ظلم ميكنند لعنت كند (2263064) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۱:۴۱:۰۶
خوشبحالمون (2262677) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۱:۴۵:۵۲
قیمت ها رو اعلام کردید که چی بشه ؟ (2262690) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۱:۵۷:۱۱
خداییش داره به ملت ایران ظلم میشه
منی که 45 میلیون دادم پژو پارس به اصطلاح یورو4 داشبورد جدید خریدم ، می تونستم یاریس ، سول، اکسنت سوار بشم. اون هم با چه کیفیت و خدمات پس از فروشی (2262714) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۲:۰۰:۲۹
فقط میشه گفت نمیدونیم چی بگیم.............................................
وقتی وزیر میاد میگه قیمت خودروها با دلایل منطقی افزایش پیدا کرده عالم و آدم به منطق شک میکنن.
آقای نعمت زاده:شما با کدام دلیل و منطق برابری قیمت پیکانتو(کیا موتور)و تیبا برابره؟
چرا فقط و فقط زور شما به اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه میرسه؟
نمایندگان مجلس پس شما تو مجلس چکار میکنید؟
مولای متقیان میفرمایند:

«الذلیل عندی عزیز حتی آخذالحق له والقوی عندی ضعیف حتی آخذالحق منه،رضینا عن الله قضاءه و سلمنا لله امره.»

ناتوان ستمدیده در نظر من، عزیز است تاحقش را بگیرم و زورمند ستمگر نزد من،حقیر و ضعیف است تا حق دیگران را از اوبستانم. ما در برابر فرمان خدا راضی هستیم ودر مقابل امر او تسلیم می باشیم. (2262724) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۲:۰۰:۵۸
بیشتر از دوبرابر !!!! ضمنا" قدرت خرید و حداقل حقوق کارگر و درامد سالانه اونا خیلی بیشتر از ماست به دلار اینم مهمه یعنی خرید ماشین خیلی ارزونتر براشون میافته (2262728) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۲:۰۲:۵۴
اين كمري كه زدي ٢٢ هزار و خرده اي، با تخفيف ميشه ٢١٠٠٠ خريد(همراه با ماليات!!!) و بااقساط ٦٠ ماهه با سود صفر درصد ميشه ماهي ٣٦٠ دلار تقريبا! خوب، حالا از بحث ماليات و گمرك كه بگذريم و بگيم قيمت وارداتي درسته، كدوم وارد كننده با سود صفر درصد و بدون پيش پرداخت حاضره اقساط ٦٠ ماهه بده؟
پانوشت: در صورت درخواست واردكنندگان يا توليد كنندگان داخلي فاكتور خريد رو آپلود ميكنم واسشون!!!
البته مختص به كمري نيست، همه توليدكةندگان خارجي با سود بسيار پايين بصورت اقساطي محصولاتشون رو عرضه ميكنند. بالاترين نرخ سود مربوط به بنز هست كه سالي سه درصد سود ميگيرن واسه اقساط!!! (2262737) (alef-13)
 
انزلی چی
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۴:۲۷:۲۰
وای خدای من...این دیوار لعنتی تا حالا این جا بود ها....! (2263106) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۴:۲۹:۱۵
من شخصا در سوئد یک تویوتا اقساطی خریدم چندسال پیش، سوئ 3 درصد 3 ساله، قسطش کمتر از 10 درصد حقوقم بود (2263110) (alef-14)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۲:۰۹:۳۹
این قیمت ها رو برای اقای نعمت بخش، وزیر محترم صنایع و معادن،رئیس ایران خودرو و رئیس گروه سایپا ایمیل کنید تا حدافل مردم رو ... حساب نکنن (2262761) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۴:۳۵:۳۵
سالی 3 درصد اونم در بدترین شرایط؟؟؟؟؟؟

خدا شاهده مسلمان اونا هستند نه ... (2263127) (alef-14)
 
علیرضا
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۲:۱۸:۵۰
به قول فامیل دور من حرفی برای گفتن ندارم . (2262780) (alef-13)
 
از چی بگم
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۲:۱۹:۰۰
نمیدونی چه حالی میکنه خودرو سازی که 30 سال خط تولید یک مدل ماشینش فقط چراغاش عوض میشه و شماره پشتش .

تازه میگه باید واسه خریدش ثبت نام کنی و تو نوبت هم وایسی!!!!!!!!

به این میگن مدیریت فضایی (2262781) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۲:۲۱:۲۷
قیمت های ماشین های خارجی خوش دست مدل 2014 و ازون قمت تا سی میلیون تومان هم هست تو بازار خارجی هست که نیاوردید (2262794) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۲:۲۱:۴۹
ادم گریه اش میگیره! وقتی تعرفه باعث میشه یه کشور بدون ماشین ساختن 7الی 8 برابر شرکت سازنده سود کنه چه اصراری به تولید داخل هست. مثلا همین از همین جدول بالا اپتیما قیمتش 67 میلیون هست و در ایران با تعرفه میشه 158!!! خب تفاوتش میشه 91 میلیون. اگر شرکت سازنده روی 67 میون با لحاظ موارد اولیه و..... ماکزیمم 15 میلیون سود کرده باشه ما با تعرفه 91 میلیون سود کردیم. که میشه به عبارتی 7 برابر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. خب با این وضعیت هم تازه شکرتهای داخلی باز قادر به رقابت نیستند!! من پیشنهاد میکنم که دولت با این میزان تعرفه زیاد که در دنیا بینظیر است ماشین سازی داخل رو تعطیل کنه و با پولش به اونها بیمه بیکاری بده. همه اونها راحت هم مردم راحت. مصرف بنزین بهینه میشه و مطمئن باشید با این ماشینها کشته ها هم خیلی راحت به نصف میرسه! (2262795) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۲:۲۴:۴۰
این اختلاف قیمت داره میره توجیب دولت! بهتر است فراموش نکنیم، شاید دولت و خودرو ساز و اون ارگان هایی که از بازار خودرو سهم دارند تصمیم گرفته باشند نقش پلیس خوب و پلیس بد را بازی کنند، ولی در نهایت هر دو پای یک سفره نشسته اند و این سفره آنقدر رنگین و هوس انگیز است که مشخصا حالا حالا قصد بلند شدن از پای آن را ندارند! بیچاره مردم، همینطور باید باج بدهند (زیرا پول زور همان باج است) دستشان هم به هیچ جا بند نیست، باید چه کار کنند، بابت این گران فروشی 150 درصدی به دادگاه لاهه شکایت کنند، زیرا به نظر نمی رسد هیچ مرجع داخلی واقعا تصمیم گرفته باشد پس از ده ها سال حمایت بی چون و چرا از خودرو ساز، محض خاطر تفنن هم که شده چند سال هم از مردم حمایت کند! (2262808) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۲:۲۶:۰۸
یکی به من بگه به صورت تکی و شخصی هم میشه ماشین وارد کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2262815) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۴:۳۲:۰۷
خیر، واردات هم انحصاریه، اگه شخصی وارد کنید قیمتش همین که تو جدول ندشته میشه!!!! (2263117) (alef-14)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۲:۳۱:۰۷
بابا این چه حرفیه اگر پراید و پژو ساخت داخل ما هم به کشورهای دیگه صادر بشه با دو برابر این قیمتها به فروش می ره
خودرو سازان عزیز به مردم ایران خیلی لطف می کنند که محصو لات با کیفیت شون رو با این قیمت های پایین می فروشن !!!!!!!!!!!!!!!!
آقا چرا مردم رو می سوزونید وقتی هیچ حرکتی در این راستا نه از سوی دولت نه مجلس و نه جای دیگه صورت نمی گیره
تازه شما قیمت ماشین های لوکس این برند ها رو زدید اگر قیمت مدل های متوسط شون رو هم در می آوردید چی می شد !!!!!!!!!! (2262823) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۲:۳۵:۴۶
چه قیمتهای خوبی چرا ملت ایران بایدخودرو را
اینقدر گران بخرند (2262833) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۲:۴۰:۲۷
سود یه عده مهمتر از بقیه منفعت70 و چند میلیون نفره.
توی همه زمینه ها همینه.
هیچوقت کسی را به جرم ضربه زدن به منافع مردم نگرفتن ولی منافع بعضیا چرا. (2262846) (alef-13)
 
ساکتیان
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۲:۴۳:۵۰
ما نظری نداریم!!نظر ما زیر میلیون تومان است... ندارید؟ (2262861) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۲:۴۶:۴۹
خودروی 77 میلیونی را در ایران 205 میلیون تومان میفروشند و مردم را مجبور میکنند تا با 20 میلیون تومانی که میتوانند به عنوان مثال یک پیکانتو بخرند، پراید خریداری کنند.

لطفا بگویید اگر اسم این کار دزدی نیست پس چیست؟ آنهم در کشوری که ادعای بهترین و پاک ترین نظام دنیا را دارد و همواره میخواهد نحوه مدیریتش را به جهانیان صادر کند! (2262870) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۲:۴۹:۵۳
وجدانن حاضرم یارانه ما رو بدین به خودرو سازها و بعدش درشونو تخته کنین و واردات رو آزاد... تا ما هم یه ماشین خوب بخریم.استهلاک و مصرف سوخت داخلی خیلی بیشتر از اون یارانه هستش... (2262879) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۲۳:۰۵:۵۴
ساده ای ها! دولت هم داره می خوره! حواست به تعرفه نیست مگر؟ بخش اعظم این اختلاف قیمت تعرفه گمرکی است که در جیب دولت می رود. (2264146) (alef-10)
 
جوادی
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۲:۵۲:۵۶
ظلم که دیگه شاخ و دم نداره !!! (2262886) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۳:۰۸:۳۲
قیمت ها آزاد شه خسته شدیم بس که چوب حمایت داخلی تو سرمون بود
و خودروساز از مشتری حمایت نکرد
چه خوش بی مهربانی هردوسربی
که یک سر مهربانی دردسربی
مرحوم باباطاهر
درجش کنید (2262936) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۳:۱۰:۱۲
خون افرادی که در جاده ها بوسیله خودرو بی کیفیت داخلی ریخته میشود گردن همه کسانی است که باعث و بانی این اختلاف قیمت وحشتناک هستند. (2262942) (alef-13)
 
جمیل
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۳:۱۰:۵۳
باسلام،

طبق جدول درج شده درگزارش قیمت فروش Kia Cerato چهاردرب ساخت کره با حذف تعرفه براساس نرخ ارز آزاد 49 میلیون تومان است. قراراست همین خودرو نیز درایران توسط شرکت سایپا مونتاژ شود. اما براساس برآوردهای اولیه قیمت خودرو سراتو مونتاژ ایران بیش از هفتاد میلیون تومان (برآورد بازار بیش از یکصد میلیون تومان است) خواهد بود. البته طبق معمول هیچ خریداری موفق به خرید مستقیم ازشرکت سایپا نخواهد شد وزحمت این کار پرمشقت به عهده برادران دلال و واسطه خواهد افتاد. کمااینکه اتومبیل مگان 89 میلیون تومانی فقط توسط عزیزان دلال به قیمت بیش از 100 میلیون تومان به هر میزان قابل عرضه است.
به قول معروف هدف از تاسیس کارخانجات خودروسازی داخلی این نیست که خودرو به روز، کم مصرف، ایمن وبا قیمت مناسب دراختیار مصرف کننده قرارداده شود بلکه هدف آن است تا تعداد زیادی از نورچشمی مقامات در دولتهای مختلف وسایر مراکزقدرت، بدون تخصص به کار گمارده شوند و ارتزاق نمایند. (به گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از خودروسازان www.alef.ir/vdcb8sb5frhbfgp.uiur.html?235013
رجوع گردد ) ودرنهایت خودروهای دارای مشکل، با تکنولوژی قدیمی، با خدمات پس از فروش تعریف شده براساس منافع خودروساز (ونه براساس استانداردهای رایج جهانی) و با گرفتن پول خودرو چند ماه قبل ازتحویل خودرو ، با آپشن های اجباری و هزاران مسئله دیگر به خریدار تحمیل شود تا سردمداران این صنعت به ظاهر داخلی اعلام کنند که تولید خودرو پراید که طراحی آن متعلق به حدود سی سال پیش است) به دلیل ارزبری با قیمتهای فعلی اقتصادی نیست و شرکتهای خودرو سازی در حال ضرر میباشند و میبایست دولت به آنها کمک کند یا قیمت ها افزایش یابد، ولی درعین حال بانکداری میکنند یا با حیف و میل نقدینگی سهامداران نسبت به خرید سهام شرکت به نام کارکنان (ولی به واقع جهت کنترل استراتژی شرکت درجهت منافع گروه یا باند خود) اقدام می کنندو متآسفانه پس از انکه به مجلس راه پیداکردند میخواهند از خودروسازان تحقیق و تفحص کنند که ناگفته پیداست نتیجه ای عاید مردم ، صنعت وسهامداران نخواهد گردید. (2262945) (alef-13)
 
محمد جواد
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۳:۱۴:۱۳
دولت اگر مکدره تعرفه ها را نصف کنه و واردات خودروهای کلاس قیمتی پایینتر را هم آزاد کنه تا ببینیم باز هم کسی میره پراید و پژو بخره یا نه (2262954) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۳:۱۶:۴۷
قیمت های جهانی خودرو را بگذارید کنار تفاوت قدرت خرید و میزان درآمد و حقوق در ایران و خارج از ایران . ظلم و اجحاف تا کجا در حق مردم ؟؟؟
1) اکر نگاهی به جداول فوق بیندازیم در حدود 2/5 برابر قیمت جهانی خودرو در ایران فیمت دارد .
2) اگر حداقل حقوق در خارج ار کشور را 3000 دلار ماهیانه فرضم کنیم . با دلار 3000 تومان حدود 9 میلیون تومان حقوق دریافتی در خارج از کشور است که میزان 10 برابری قدرت خرید است
نتیجه : اگر میزان قدرت خرید را در میزان فروش بالاتر اشاره شده فوق نماییم . یعنی 25=2.5 10 متوجه میشویم خودرو در ایران 25 برابر گرانتر از کشورهای اشاره شده در جدول گزارش فوق بدست مردم میرسد .

حالا این دولت و این وزرات صنایع را کجای دلمون بذاریم ؟؟ بیچاره مردم مظلوم . (2262957) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۳:۲۳:۰۱
بدبخت مردم مجبورند ماشینهای قراضه ایران خودرو وسایپا را با چندین برابر قیمت بخرند.دلم به حال مردمم و خودم می سوزه. (2262967) (alef-13)
 
مجید
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۳:۲۴:۵۹
این نشون میده اگه قظب سوم خودروسازی هم ایجاد بشه هیچ فرقی بحال ملت نمیکنه مشت نمونه خرواره... (2262974) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۳:۳۱:۱۰
خدااااااااااا کجایی؟؟؟!!!!!! (2262985) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۳:۳۲:۰۴
ظلم در حق این مردم تا کی؟؟؟؟ (2262990) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۳:۳۳:۰۳
خوب دقت فرمایید.
این اختلاف قیمت که در جیب مردم نمی رود.به گمرک پرداخت می شود.
و معلوم است در کجاها هزینه می شود.
نمایندگان عزیز مجلس (نه همگی-آنها که دلسوز مردم هستند)
دست اینارو را از مردم نجیب ایران کوتاه کنید.
ما اگر خودکفایی در خودرو نخواسته باشیم باید به چه کسی مراجعه کنیم.
اقا به خدا عقب افتادگی ارزان تر است. (2262993) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۳:۳۵:۳۳
تا کی باید کارخانه های خودرو سازی داخلی جیب ما رو بزنن؟ انحصار... انحصار... و حمایت همه دولت ها.

تولید خودروی داخلی را به رفراندوم بگذارید.
در این مورد چه موقع به نظر آحاد مردم احترام گذاشته میشود؟! (2263000) (alef-13)
 
فامیل دور
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۳:۳۵:۴۰
1 بیشتره یا 35 ؟
من دیگه حرفی ندارم (2263001) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۳:۳۶:۴۹
اینطوری با مدرک معلومه که چه ظلمی به مردم میشه (2263005) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۳:۳۹:۵۷
تازه درآمدمون هم کسری از درامد مردم خیلی از کشورهاست.
متاسفم که ایران بدنیا اومدم (2263010) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۳:۴۱:۵۶
مسخرست.
قیمت خودروهای ارزان قیمت و کم مصرف مثل پیکانتو و... در ایران 3برابر قیمت جهانی هست ولی قیمت بنز و بی ام دبلیو 2 برابر قیمت جهانی هست!
تبعیض به نفع ثروتمندان... (2263017) (alef-13)
 
حاجی
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۳:۵۰:۳۲
البته همه اینا خودروهای لوکس ومدل 2014 و 2015 هستن
مدلهای دو یا سه سال گذشته یا مناسب تری هم هست که زیر بیست ملیون قیمت داره وکاملا هم درحدتوان مردم هست وهم از نظر مصرف سوخت زیر پنج تا هفت درصد هستن
تمام این ماشینهای ارائه شده لوکس وبامصرف بالا هستن
از نوع واردات خودرو درکشور هم مشخص است که نه کسی بدنبال کاهش مصرف سوخته ونه کسی به فکر مردم سطح دو وسه که بتوانند خودروی مناسب تهیه کنند (2263029) (alef-14)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۳:۵۸:۴۶
لعنه الله علی قوم الظالمین (2263046) (alef-14)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۳:۵۸:۵۷
گزارش شما سراپا نیش است حالا ما باید از خودروسازان داخلی تعریف کنیم تانیش نباشد .دشنه خودرو سازان تا دسته در قلب مردم است ولی مردم نباید نیش بزنند (2263048) (alef-10)
 
مجید
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۴:۰۲:۰۰
خودروی توسان (ix35)با قیمت 68میلیون وتعرفه 40درصدی میشود 100میلیون بقیه تا قیمت 158میلیون کجا میرود خدایا این ظلم تاکی ادامه دارد (2263056) (alef-14)
 
حامد
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۴:۳۸:۵۷
از مسولین تشکر می کنم.لطفا بفرمایید ته صف خرید خودرو کجاست؟؟؟ (2263132) (alef-14)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۴:۴۰:۴۹
قطب سوم خودروسازی یعنی یه فاجعه بزرگ برای کشور، یعنی کلی گدای کاسه به دست که ارتزاقشون مثل همین دو تا خودروساز از خون مردمی هست که هر ساله تو جاده ها جون میدن و البته از پول نفتی که بی حساب از جیب ملت بیرون میکشن ...
اگه 10 تا قطب دیگه هم ایجاد بشه تا واردات آزاد نباشه رقابت منصفانه تو کشور وجود نخواهد داشت و بازی های پشت پرده باعث بریز و بپاش های بیشتری م در این صنعت خواهد شد...
الان که زور دولت به این دوتا نمیرسه میخواد سومیش رو چیکار کنه ؟! (2263138) (alef-10)
 
اقتصاددان
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۴:۴۱:۱۴
نکته ای که هیچ کس در این نوشته دقت نکرد سود عجیب وارد کنندگان خودرو است. تعرفه برای اکثر خودروهای سواری خارجی 40 تا 45 درصد است که با دلار 3100 می شود تقریبا دلاری 4400 تومان حال مثلا سوناتای 21 هزار دلاری می شود حدود 93 میلیون تومان با تمام عوارض دیگر و شماره گذاری حداکثر 100 میلیون تومان چرا 158 میلیون به فروش می رود. این سود 50 تا 60 درصدی ان هم برای واردات عجیب نیست ؟ (2263140) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۴:۴۱:۳۰
ماشین بی کیقیت من 206 رو خریدم مدت تحویل 30 روز اما الان 70 روز می گذرد که ماشین به نمایندگی رسیده و به علت نقص فنی در نمایندگی مانده است. با هر پیگیری نیز یک کد شکایت می دن و تمام می شود قضیه اگه من 35 ملیون بانک می گذاشتم ماهی 700 تومان سودش بود به علت دیرکرد تنها 104 هزارتوان پرداخت کردند و تا امروز بنده ماشینی تحویل نگرفتم حساب کنید چه تعدادی مثل من هستند و چه سودی شرکت از این پول ها بدست می آورد واقعا باید این موضوع را رسیدگی کنند. (2263141) (alef-14)
 
هموطن
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۴:۴۲:۱۷
میشه قیمت جهانی انواع پراید(132-sx-ex و...) رو بگید. :)))) (2263143) (alef-14)
 
s- lotfi
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۴:۴۶:۳۳
یکی نیست بگه کیلو چنده إمواظب باشید که به نان سفره مهتاج نشین من نگران دخل خرجتان هستم؟مسولان که به داد این ملت نمی رسند خدا آخر عاقبت ملت را بخیر کند. (2263152) (alef-10)
 
عباس
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۴:۵۰:۰۵
سلام
یک راه حل برای حل این مشکل فروش بنزین به قیمت جهانی به خودروهای وارداتی و در عوض کاهش عوارض گمرکی است. در این صورت خودروهای خارجی به دلیل مصرف سوخت با قیمت بالا و تعرفه پایین ارزان تر خواهد شد بدون اینکه درآمد دولت کاهش پیدا کند. همچنین کسانی که دارای تمکن بالای مالی هستند از یارانه بنزین استفاده نمی کنند. پیشنهاد می کنم آقای توکلی به این پیشنهاد فکر کنند تا شاید در مجلس و دلت تصویب شود. (2263164) (alef-10)
 
علي يانگ
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۲۰:۴۱:۴۷
تعرفه واردات رو برداريد تا خودروسازهاي داخلي ورشكسته بشن تا ديگه واسه مردم شاخ و شونه نكشند (2263948) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۲۱:۴۳:۱۷
آدم می مونه چی بگه؟؟، تو رو قرآن یکی بیاد من خفه کنه (2264002) (alef-10)
 
یاس
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۲۳:۳۷:۱۱
الف جان فکر میکنی تاثیری هم رو مدیران خودرو ساز میزاره؟ خم به ابرو نمیارن چون پشتشون گرمه و میدونن که واردات خودرو ازاد نمیشه. تا 100 سال دیگه هم همین طور میمونه. ببین کی گفتم (2264186) (alef-10)