مبارک است، البته به نظرم دلار رو آزاد حساب کردید نه؟ خودرو فروشان عزیز داخلی که دلار رو دولتی می گیرن با اون دلار هم حساب میکیردید که معلوم شه چند برابر دارن به ملت میندازن (2262651) (alef-13)
صرفنظر از اینکه دلار باید به نرخ مبادله ای محاسبه می شد ، اما با محاسبه ی دلال 3100 تومان و حتی 3500 تومان ، اگر دست هر فرد حقیقی باز باشد که بدون گمرک خودرو خریداری کند ، آنهم با شرایط اقساط کمتر از 3درصد و 60 ماهه ی شرکت های بزرگ اتومبیل سازی ، این موضوع به یک رویا شبیه است تا واقعیت !
نمایندگان مجلس مهمترین وظیفه را برعهده دارند ، بجای تصمیم غیر معقول ،و عجولانه ی آزادکردن یکباره ی در مرزها که عملی هم نیست !
بهترین راه گذاشتن ضرب الاجل برای تمام خودروسازان داخلی است ، که به عنوان مثال طی 3 سال آینده هزینه ی گمرک به نصف و پس از آن هزینه ی گمرک به تدریج حذف می شود.
کاری که کره ی جنوبی کرد و موفق شد . البته ما و آنها تقریبا همزمان شروع کردیم ، آنها در را باز کردند و بجای واردات ، صادر می کنند ، ما در را همچنان بسته نگاه داشتیم و تا ابد این روند ، فقط به سرکیسه شدن ملت منجر خواهد شد. (2263090) (alef-10)
اینها مهم نیست مطئوه اصالی اینه که ساختن کالا هیچ وقت کالائی که بتونه مزیت نسبی رقابتی در دنیا باشه شناخته نمیشه و انصافا نمیتونه رقابت کنه . جالب اینجاست که سود تعرفه چندین برابر سود شرکتهای خودرو سازی دنیاست و باز هم بعضی از مردم ایران حاضرند اونا رو ترجیح بدن! یعنی فک کن ماشینی که 40 میلیون هزینه ساختش شده رو توی خارج میفرونشد 60 میلیون. بعد میاد ایران میشه 150 میلیون! در واقع این ماشین تا به دست مصرف کننده ایرانی رسیده دو بخش سود کردند و 110 میلیون گرون شده!! (2263193) (alef-14)
بهتر بود نسبت قیمت خودروها رو به حقوق هم توی جدول اضافه می کردید (2263171) (alef-10)
چرا دلار آزاد حساب کردید؟ (2262655) (alef-13)
سایت الف لطف کن یکبار دیگه قیمت ها رو با دلار 2400 محاسبه کن (2263173) (alef-10)
آخه خودروسازان دلار رو آزاد می فروشن!!!!! (2263176) (alef-10)
دلار غیر آزاد هم داریم؟
البته برای خودروسازان که می دونم داریم (2263177) (alef-10)
آی مردم! دلار 3000 تومانی را عادی تلقی نکنید
همه مردم باید به خاطر بسپارند که روزی دلار در این مملکت 800تومان بوده
همه مردم باید به دولت فشار بیاورند که دلار را ارزان کند
تا دلار 3000 تومان هست گرانی هم هست (2264174) (alef-10)
دلار که 2400 تومنه، شما 3100 حساب کردی چرا؟
شما هم بله؟ (2262657) (alef-13)
خدا به كساني كه به ملت ايران ظلم ميكنند لعنت كند (2263064) (alef-14)
خوشبحالمون (2262677) (alef-13)
قیمت ها رو اعلام کردید که چی بشه ؟ (2262690) (alef-13)
خداییش داره به ملت ایران ظلم میشه
منی که 45 میلیون دادم پژو پارس به اصطلاح یورو4 داشبورد جدید خریدم ، می تونستم یاریس ، سول، اکسنت سوار بشم. اون هم با چه کیفیت و خدمات پس از فروشی (2262714) (alef-13)
فقط میشه گفت نمیدونیم چی بگیم.............................................
وقتی وزیر میاد میگه قیمت خودروها با دلایل منطقی افزایش پیدا کرده عالم و آدم به منطق شک میکنن.
آقای نعمت زاده:شما با کدام دلیل و منطق برابری قیمت پیکانتو(کیا موتور)و تیبا برابره؟
چرا فقط و فقط زور شما به اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه میرسه؟
نمایندگان مجلس پس شما تو مجلس چکار میکنید؟
مولای متقیان میفرمایند:
«الذلیل عندی عزیز حتی آخذالحق له والقوی عندی ضعیف حتی آخذالحق منه،رضینا عن الله قضاءه و سلمنا لله امره.»
ناتوان ستمدیده در نظر من، عزیز است تاحقش را بگیرم و زورمند ستمگر نزد من،حقیر و ضعیف است تا حق دیگران را از اوبستانم. ما در برابر فرمان خدا راضی هستیم ودر مقابل امر او تسلیم می باشیم. (2262724) (alef-13)
بیشتر از دوبرابر !!!! ضمنا" قدرت خرید و حداقل حقوق کارگر و درامد سالانه اونا خیلی بیشتر از ماست به دلار اینم مهمه یعنی خرید ماشین خیلی ارزونتر براشون میافته (2262728) (alef-13)
اين كمري كه زدي ٢٢ هزار و خرده اي، با تخفيف ميشه ٢١٠٠٠ خريد(همراه با ماليات!!!) و بااقساط ٦٠ ماهه با سود صفر درصد ميشه ماهي ٣٦٠ دلار تقريبا! خوب، حالا از بحث ماليات و گمرك كه بگذريم و بگيم قيمت وارداتي درسته، كدوم وارد كننده با سود صفر درصد و بدون پيش پرداخت حاضره اقساط ٦٠ ماهه بده؟
پانوشت: در صورت درخواست واردكنندگان يا توليد كنندگان داخلي فاكتور خريد رو آپلود ميكنم واسشون!!!
البته مختص به كمري نيست، همه توليدكةندگان خارجي با سود بسيار پايين بصورت اقساطي محصولاتشون رو عرضه ميكنند. بالاترين نرخ سود مربوط به بنز هست كه سالي سه درصد سود ميگيرن واسه اقساط!!! (2262737) (alef-13)
انزلی چی
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۴:۲۷:۲۰
وای خدای من...این دیوار لعنتی تا حالا این جا بود ها....! (2263106) (alef-14)
من شخصا در سوئد یک تویوتا اقساطی خریدم چندسال پیش، سوئ 3 درصد 3 ساله، قسطش کمتر از 10 درصد حقوقم بود (2263110) (alef-14)
ایرانی
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۲:۰۹:۳۹
این قیمت ها رو برای اقای نعمت بخش، وزیر محترم صنایع و معادن،رئیس ایران خودرو و رئیس گروه سایپا ایمیل کنید تا حدافل مردم رو ... حساب نکنن (2262761) (alef-13)
سالی 3 درصد اونم در بدترین شرایط؟؟؟؟؟؟
خدا شاهده مسلمان اونا هستند نه ... (2263127) (alef-14)
علیرضا
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۲:۱۸:۵۰
به قول فامیل دور من حرفی برای گفتن ندارم . (2262780) (alef-13)
از چی بگم
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۲:۱۹:۰۰
نمیدونی چه حالی میکنه خودرو سازی که 30 سال خط تولید یک مدل ماشینش فقط چراغاش عوض میشه و شماره پشتش .
تازه میگه باید واسه خریدش ثبت نام کنی و تو نوبت هم وایسی!!!!!!!!
به این میگن مدیریت فضایی (2262781) (alef-13)
قیمت های ماشین های خارجی خوش دست مدل 2014 و ازون قمت تا سی میلیون تومان هم هست تو بازار خارجی هست که نیاوردید (2262794) (alef-13)
ادم گریه اش میگیره! وقتی تعرفه باعث میشه یه کشور بدون ماشین ساختن 7الی 8 برابر شرکت سازنده سود کنه چه اصراری به تولید داخل هست. مثلا همین از همین جدول بالا اپتیما قیمتش 67 میلیون هست و در ایران با تعرفه میشه 158!!! خب تفاوتش میشه 91 میلیون. اگر شرکت سازنده روی 67 میون با لحاظ موارد اولیه و..... ماکزیمم 15 میلیون سود کرده باشه ما با تعرفه 91 میلیون سود کردیم. که میشه به عبارتی 7 برابر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. خب با این وضعیت هم تازه شکرتهای داخلی باز قادر به رقابت نیستند!! من پیشنهاد میکنم که دولت با این میزان تعرفه زیاد که در دنیا بینظیر است ماشین سازی داخل رو تعطیل کنه و با پولش به اونها بیمه بیکاری بده. همه اونها راحت هم مردم راحت. مصرف بنزین بهینه میشه و مطمئن باشید با این ماشینها کشته ها هم خیلی راحت به نصف میرسه! (2262795) (alef-13)
این اختلاف قیمت داره میره توجیب دولت! بهتر است فراموش نکنیم، شاید دولت و خودرو ساز و اون ارگان هایی که از بازار خودرو سهم دارند تصمیم گرفته باشند نقش پلیس خوب و پلیس بد را بازی کنند، ولی در نهایت هر دو پای یک سفره نشسته اند و این سفره آنقدر رنگین و هوس انگیز است که مشخصا حالا حالا قصد بلند شدن از پای آن را ندارند! بیچاره مردم، همینطور باید باج بدهند (زیرا پول زور همان باج است) دستشان هم به هیچ جا بند نیست، باید چه کار کنند، بابت این گران فروشی 150 درصدی به دادگاه لاهه شکایت کنند، زیرا به نظر نمی رسد هیچ مرجع داخلی واقعا تصمیم گرفته باشد پس از ده ها سال حمایت بی چون و چرا از خودرو ساز، محض خاطر تفنن هم که شده چند سال هم از مردم حمایت کند! (2262808) (alef-13)
یکی به من بگه به صورت تکی و شخصی هم میشه ماشین وارد کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2262815) (alef-13)
خیر، واردات هم انحصاریه، اگه شخصی وارد کنید قیمتش همین که تو جدول ندشته میشه!!!! (2263117) (alef-14)
بابا این چه حرفیه اگر پراید و پژو ساخت داخل ما هم به کشورهای دیگه صادر بشه با دو برابر این قیمتها به فروش می ره
خودرو سازان عزیز به مردم ایران خیلی لطف می کنند که محصو لات با کیفیت شون رو با این قیمت های پایین می فروشن !!!!!!!!!!!!!!!!
آقا چرا مردم رو می سوزونید وقتی هیچ حرکتی در این راستا نه از سوی دولت نه مجلس و نه جای دیگه صورت نمی گیره
تازه شما قیمت ماشین های لوکس این برند ها رو زدید اگر قیمت مدل های متوسط شون رو هم در می آوردید چی می شد !!!!!!!!!! (2262823) (alef-13)
چه قیمتهای خوبی چرا ملت ایران بایدخودرو را
اینقدر گران بخرند (2262833) (alef-13)
سود یه عده مهمتر از بقیه منفعت70 و چند میلیون نفره.
توی همه زمینه ها همینه.
هیچوقت کسی را به جرم ضربه زدن به منافع مردم نگرفتن ولی منافع بعضیا چرا. (2262846) (alef-13)
ساکتیان
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۲:۴۳:۵۰
ما نظری نداریم!!نظر ما زیر میلیون تومان است... ندارید؟ (2262861) (alef-13)
خودروی 77 میلیونی را در ایران 205 میلیون تومان میفروشند و مردم را مجبور میکنند تا با 20 میلیون تومانی که میتوانند به عنوان مثال یک پیکانتو بخرند، پراید خریداری کنند.
لطفا بگویید اگر اسم این کار دزدی نیست پس چیست؟ آنهم در کشوری که ادعای بهترین و پاک ترین نظام دنیا را دارد و همواره میخواهد نحوه مدیریتش را به جهانیان صادر کند! (2262870) (alef-13)
وجدانن حاضرم یارانه ما رو بدین به خودرو سازها و بعدش درشونو تخته کنین و واردات رو آزاد... تا ما هم یه ماشین خوب بخریم.استهلاک و مصرف سوخت داخلی خیلی بیشتر از اون یارانه هستش... (2262879) (alef-13)
ساده ای ها! دولت هم داره می خوره! حواست به تعرفه نیست مگر؟ بخش اعظم این اختلاف قیمت تعرفه گمرکی است که در جیب دولت می رود. (2264146) (alef-10)
جوادی
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۲:۵۲:۵۶
ظلم که دیگه شاخ و دم نداره !!! (2262886) (alef-13)
قیمت ها آزاد شه خسته شدیم بس که چوب حمایت داخلی تو سرمون بود
و خودروساز از مشتری حمایت نکرد
چه خوش بی مهربانی هردوسربی
که یک سر مهربانی دردسربی
مرحوم باباطاهر
درجش کنید (2262936) (alef-13)
خون افرادی که در جاده ها بوسیله خودرو بی کیفیت داخلی ریخته میشود گردن همه کسانی است که باعث و بانی این اختلاف قیمت وحشتناک هستند. (2262942) (alef-13)
باسلام،
طبق جدول درج شده درگزارش قیمت فروش Kia Cerato چهاردرب ساخت کره با حذف تعرفه براساس نرخ ارز آزاد 49 میلیون تومان است. قراراست همین خودرو نیز درایران توسط شرکت سایپا مونتاژ شود. اما براساس برآوردهای اولیه قیمت خودرو سراتو مونتاژ ایران بیش از هفتاد میلیون تومان (برآورد بازار بیش از یکصد میلیون تومان است) خواهد بود. البته طبق معمول هیچ خریداری موفق به خرید مستقیم ازشرکت سایپا نخواهد شد وزحمت این کار پرمشقت به عهده برادران دلال و واسطه خواهد افتاد. کمااینکه اتومبیل مگان 89 میلیون تومانی فقط توسط عزیزان دلال به قیمت بیش از 100 میلیون تومان به هر میزان قابل عرضه است.
به قول معروف هدف از تاسیس کارخانجات خودروسازی داخلی این نیست که خودرو به روز، کم مصرف، ایمن وبا قیمت مناسب دراختیار مصرف کننده قرارداده شود بلکه هدف آن است تا تعداد زیادی از نورچشمی مقامات در دولتهای مختلف وسایر مراکزقدرت، بدون تخصص به کار گمارده شوند و ارتزاق نمایند. (به گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از خودروسازان www.alef.ir/vdcb8sb5frhbfgp.uiur.html?235013
رجوع گردد ) ودرنهایت خودروهای دارای مشکل، با تکنولوژی قدیمی، با خدمات پس از فروش تعریف شده براساس منافع خودروساز (ونه براساس استانداردهای رایج جهانی) و با گرفتن پول خودرو چند ماه قبل ازتحویل خودرو ، با آپشن های اجباری و هزاران مسئله دیگر به خریدار تحمیل شود تا سردمداران این صنعت به ظاهر داخلی اعلام کنند که تولید خودرو پراید که طراحی آن متعلق به حدود سی سال پیش است) به دلیل ارزبری با قیمتهای فعلی اقتصادی نیست و شرکتهای خودرو سازی در حال ضرر میباشند و میبایست دولت به آنها کمک کند یا قیمت ها افزایش یابد، ولی درعین حال بانکداری میکنند یا با حیف و میل نقدینگی سهامداران نسبت به خرید سهام شرکت به نام کارکنان (ولی به واقع جهت کنترل استراتژی شرکت درجهت منافع گروه یا باند خود) اقدام می کنندو متآسفانه پس از انکه به مجلس راه پیداکردند میخواهند از خودروسازان تحقیق و تفحص کنند که ناگفته پیداست نتیجه ای عاید مردم ، صنعت وسهامداران نخواهد گردید. (2262945) (alef-13)
محمد جواد
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۳:۱۴:۱۳
دولت اگر مکدره تعرفه ها را نصف کنه و واردات خودروهای کلاس قیمتی پایینتر را هم آزاد کنه تا ببینیم باز هم کسی میره پراید و پژو بخره یا نه (2262954) (alef-13)
قیمت های جهانی خودرو را بگذارید کنار تفاوت قدرت خرید و میزان درآمد و حقوق در ایران و خارج از ایران . ظلم و اجحاف تا کجا در حق مردم ؟؟؟
1) اکر نگاهی به جداول فوق بیندازیم در حدود 2/5 برابر قیمت جهانی خودرو در ایران فیمت دارد .
2) اگر حداقل حقوق در خارج ار کشور را 3000 دلار ماهیانه فرضم کنیم . با دلار 3000 تومان حدود 9 میلیون تومان حقوق دریافتی در خارج از کشور است که میزان 10 برابری قدرت خرید است
نتیجه : اگر میزان قدرت خرید را در میزان فروش بالاتر اشاره شده فوق نماییم . یعنی 25=2.5 10 متوجه میشویم خودرو در ایران 25 برابر گرانتر از کشورهای اشاره شده در جدول گزارش فوق بدست مردم میرسد .
حالا این دولت و این وزرات صنایع را کجای دلمون بذاریم ؟؟ بیچاره مردم مظلوم . (2262957) (alef-13)
بدبخت مردم مجبورند ماشینهای قراضه ایران خودرو وسایپا را با چندین برابر قیمت بخرند.دلم به حال مردمم و خودم می سوزه. (2262967) (alef-13)
این نشون میده اگه قظب سوم خودروسازی هم ایجاد بشه هیچ فرقی بحال ملت نمیکنه مشت نمونه خرواره... (2262974) (alef-13)
خدااااااااااا کجایی؟؟؟!!!!!! (2262985) (alef-13)
ظلم در حق این مردم تا کی؟؟؟؟ (2262990) (alef-13)
خوب دقت فرمایید.
این اختلاف قیمت که در جیب مردم نمی رود.به گمرک پرداخت می شود.
و معلوم است در کجاها هزینه می شود.
نمایندگان عزیز مجلس (نه همگی-آنها که دلسوز مردم هستند)
دست اینارو را از مردم نجیب ایران کوتاه کنید.
ما اگر خودکفایی در خودرو نخواسته باشیم باید به چه کسی مراجعه کنیم.
اقا به خدا عقب افتادگی ارزان تر است. (2262993) (alef-13)
تا کی باید کارخانه های خودرو سازی داخلی جیب ما رو بزنن؟ انحصار... انحصار... و حمایت همه دولت ها.
تولید خودروی داخلی را به رفراندوم بگذارید.
در این مورد چه موقع به نظر آحاد مردم احترام گذاشته میشود؟! (2263000) (alef-13)
فامیل دور
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۳:۳۵:۴۰
1 بیشتره یا 35 ؟
من دیگه حرفی ندارم (2263001) (alef-13)
اینطوری با مدرک معلومه که چه ظلمی به مردم میشه (2263005) (alef-13)
تازه درآمدمون هم کسری از درامد مردم خیلی از کشورهاست.
متاسفم که ایران بدنیا اومدم (2263010) (alef-13)
مسخرست.
قیمت خودروهای ارزان قیمت و کم مصرف مثل پیکانتو و... در ایران 3برابر قیمت جهانی هست ولی قیمت بنز و بی ام دبلیو 2 برابر قیمت جهانی هست!
تبعیض به نفع ثروتمندان... (2263017) (alef-13)
البته همه اینا خودروهای لوکس ومدل 2014 و 2015 هستن
مدلهای دو یا سه سال گذشته یا مناسب تری هم هست که زیر بیست ملیون قیمت داره وکاملا هم درحدتوان مردم هست وهم از نظر مصرف سوخت زیر پنج تا هفت درصد هستن
تمام این ماشینهای ارائه شده لوکس وبامصرف بالا هستن
از نوع واردات خودرو درکشور هم مشخص است که نه کسی بدنبال کاهش مصرف سوخته ونه کسی به فکر مردم سطح دو وسه که بتوانند خودروی مناسب تهیه کنند (2263029) (alef-14)
لعنه الله علی قوم الظالمین (2263046) (alef-14)
گزارش شما سراپا نیش است حالا ما باید از خودروسازان داخلی تعریف کنیم تانیش نباشد .دشنه خودرو سازان تا دسته در قلب مردم است ولی مردم نباید نیش بزنند (2263048) (alef-10)
خودروی توسان (ix35)با قیمت 68میلیون وتعرفه 40درصدی میشود 100میلیون بقیه تا قیمت 158میلیون کجا میرود خدایا این ظلم تاکی ادامه دارد (2263056) (alef-14)
از مسولین تشکر می کنم.لطفا بفرمایید ته صف خرید خودرو کجاست؟؟؟ (2263132) (alef-14)
قطب سوم خودروسازی یعنی یه فاجعه بزرگ برای کشور، یعنی کلی گدای کاسه به دست که ارتزاقشون مثل همین دو تا خودروساز از خون مردمی هست که هر ساله تو جاده ها جون میدن و البته از پول نفتی که بی حساب از جیب ملت بیرون میکشن ...
اگه 10 تا قطب دیگه هم ایجاد بشه تا واردات آزاد نباشه رقابت منصفانه تو کشور وجود نخواهد داشت و بازی های پشت پرده باعث بریز و بپاش های بیشتری م در این صنعت خواهد شد...
الان که زور دولت به این دوتا نمیرسه میخواد سومیش رو چیکار کنه ؟! (2263138) (alef-10)
اقتصاددان
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۴:۴۱:۱۴
نکته ای که هیچ کس در این نوشته دقت نکرد سود عجیب وارد کنندگان خودرو است. تعرفه برای اکثر خودروهای سواری خارجی 40 تا 45 درصد است که با دلار 3100 می شود تقریبا دلاری 4400 تومان حال مثلا سوناتای 21 هزار دلاری می شود حدود 93 میلیون تومان با تمام عوارض دیگر و شماره گذاری حداکثر 100 میلیون تومان چرا 158 میلیون به فروش می رود. این سود 50 تا 60 درصدی ان هم برای واردات عجیب نیست ؟ (2263140) (alef-14)
ماشین بی کیقیت من 206 رو خریدم مدت تحویل 30 روز اما الان 70 روز می گذرد که ماشین به نمایندگی رسیده و به علت نقص فنی در نمایندگی مانده است. با هر پیگیری نیز یک کد شکایت می دن و تمام می شود قضیه اگه من 35 ملیون بانک می گذاشتم ماهی 700 تومان سودش بود به علت دیرکرد تنها 104 هزارتوان پرداخت کردند و تا امروز بنده ماشینی تحویل نگرفتم حساب کنید چه تعدادی مثل من هستند و چه سودی شرکت از این پول ها بدست می آورد واقعا باید این موضوع را رسیدگی کنند. (2263141) (alef-14)
هموطن
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۴:۴۲:۱۷
میشه قیمت جهانی انواع پراید(132-sx-ex و...) رو بگید. :)))) (2263143) (alef-14)
s- lotfi
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۴:۴۶:۳۳
یکی نیست بگه کیلو چنده إمواظب باشید که به نان سفره مهتاج نشین من نگران دخل خرجتان هستم؟مسولان که به داد این ملت نمی رسند خدا آخر عاقبت ملت را بخیر کند. (2263152) (alef-10)
سلام
یک راه حل برای حل این مشکل فروش بنزین به قیمت جهانی به خودروهای وارداتی و در عوض کاهش عوارض گمرکی است. در این صورت خودروهای خارجی به دلیل مصرف سوخت با قیمت بالا و تعرفه پایین ارزان تر خواهد شد بدون اینکه درآمد دولت کاهش پیدا کند. همچنین کسانی که دارای تمکن بالای مالی هستند از یارانه بنزین استفاده نمی کنند. پیشنهاد می کنم آقای توکلی به این پیشنهاد فکر کنند تا شاید در مجلس و دلت تصویب شود. (2263164) (alef-10)
علي يانگ
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۲۰:۴۱:۴۷
تعرفه واردات رو برداريد تا خودروسازهاي داخلي ورشكسته بشن تا ديگه واسه مردم شاخ و شونه نكشند (2263948) (alef-10)
آدم می مونه چی بگه؟؟، تو رو قرآن یکی بیاد من خفه کنه (2264002) (alef-10)
الف جان فکر میکنی تاثیری هم رو مدیران خودرو ساز میزاره؟ خم به ابرو نمیارن چون پشتشون گرمه و میدونن که واردات خودرو ازاد نمیشه. تا 100 سال دیگه هم همین طور میمونه. ببین کی گفتم (2264186) (alef-10)