نظر منتشر شده
۴۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 62957
متن و حاشيه کنگره حزب مردمسالاري
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۹:۴۳
کنگره حزب مردم سالاري که در کنار حضور چهره‌های اصلاح‌طلب با حضور برخی از چهره‌های شاخص اصولگرایان چون ابوترابی و توکلی همراه بود، به صحنه مناظره آقایان ابوترابی و مجید انصاری و مهدی کروبی تبدیل شد.



به گزارش الف، سيد محمد حسن ابوترابي فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی که به دعوت دبیر کل حزب مردمسالاری در کنگره سالیانه این حزب شرکت کرده بود در انتقاد به سخنرانی مجید انصاری پشت تریبون رفت و سخنانی را در اعتراض به مطالب مطرح شده از سوی وی ایراد کرد.



ابوترابی‌فرد که با توجه به مبانی روشن دبیرکل حزب مردم‌سالاری و در جهت تقویت جریان‌های سیاسی درون نظام در این همایش شرکت کرده بود، با اجازه از کواکبیان میکروفون را در اختیار گرفت و به سخنان مجید انصاری که در انتقاد به سلامت انتخابات دهم و شرایط بعد از آن ایراد شده بود پاسخ گفت.



حجت الاسلام ابوترابي‌فرد در ابتدای سخن خود اظهار داشت: گمان مي‌کنم بسياري از برادران و خواهران از جريان هاي سياسي مختلف که ابراز مي‌دارند به امام(ره)، راه امام(ره) و انديشه امام(ره) و همچنين قانون اساسي اعتقاد دارند، در مقام عمل همسو با مبانی اعتقادی خود حرکت نمی‌کنند البته در مقام نفاق هم نيستند.



وي افزود: بين حوزه اعتقاد و عمل فاصله افتاده است، ما به بسياري از امور معتقديم اما در مقام عمل آن را پاس نمي‌داريم، به عنوان مثال بنده که به حرمت دروغ و غيبت اعتقاد دارم ولي بايد ديد در مقام عمل چگونه هستيم؟ يا اگر به قيامت اعتقاد داريم در عمل چند گام در اين راستا برمي‌داريم؟



نايب رييس اول مجلس شوراي اسلامي در ادامه خاطرنشان کرد: بايد تلاش کنيم دست يکديگر را بگيريم، تذکر بدهيم، از همه روش‌هاي اخلاقي بهره بگيريم براي اين که در مقام عمل راه امام(ره) را پاس بداريم، در حالي که برخي در مقابل مواضع شفاف امام موضع مي‌گيرند، مگر در دوران اصلاحات موارد فراوان نبود که با مباني روشن امام برخورد مي‌شد؟



وي افزود: بايد در جهت اصلاح اين موارد گام برداريم، قانون اساسي محورهاي روشني دارد، بايد به دنبال تحقق قانون اساسي ايده‌آل و آرمان‌هاي رفيع باشيم، قطعا رسيدن به افق‌هاي بلند زمان مي‌برد اما بايد ده‌ها سال تلاش کنيم تا به اهداف کلان نايل شويم و در اين راه عزم و اراده جدي داشته باشيم.



ابوترابي فرد با تاکيد بر اين که جمهوري اسلامي يک حقيقت و واقعيت واحد است، بيان داشت: آیا جمهوریت نظام در مراجعه به آرای مردم و اسلامیت نظام در محوریت ولی فقیه و اصل ولایت فقیه معنا پیدا نمی‌کند؟ برخی در جریان حوادث پس از انتخابات هم جمهوریت و هم اسلامیت را پایمال کردند. با بی‌اعتنایی به آرا مردم و صندوق‌های رای، کف خیابان‌ها را ملاک نتیجه انتخابات قرار دادند و نظر روشن و شفاف رهبر معظم انقلاب را که نماد اسلامیت نظام است مورد اعتنا قرار ندادند.



وي با طرح اين سوال که چرا برخي راي مردم را محترم ندانستند، تصريح کرد: اگر به آرا اعتراض داشتيم، بايد از مجاري قانوني پيگيري مي‌کرديم. با نظر رهبر معظم انقلاب مهلت قانونی بررسی صحت انتخابات تمدید گردید و علاوه بر چند حقوقدان، شورای نگهبان آمادگی خود را برای قبول عضویت آقای خباز به عنوان عضو برجسته ستاد آقای کروبی و آقای تابش به عنوان رئیس فراکسیون اقلیت و عضو برجسته ستاد آقای موسوی برای کمیته منتخب بررسی صحت برگزاری انتخابات اعلام کرد، که این آقایان حضور خود را منوط به موافقت سران معترضین کردند.



ابوترابی‌فرد افزود:‌ حتی شورای محترم نگهبان به صورت کتبی برای اثبات حسن نیت خود اعلام کرد که سران معترضین نمایندگان خود را برای عضویت در کمیته منتخب اعلام کنند که این دعوت هم با پاسخ منفی این آقایان روبرو شد.



نايب رييس اول مجلس شوراي اسلامي در ادامه تاکيد کرد: بعد از گفتگو با کاندیداهای معترض و جلسات متعدد و یاس کامل از همکاری آقایان به دیدار آقاي هاشمي رفتم و ضمن ارائه گزارشی از روند امور و عدم همکاری آقایان موسوی و کروبی و از ایشان درخواست کردم تا این دو بزرگوار را ترغیب به همکاری کنند.



وی افزود: آقای هاشمی هم پیشنهاد دادند که کمیته منتخب  به گونه‌ای انتخاب شود که مورد توافق شورای نگهبان و کاندیداهای معترض باشد. که من هم اين پيشنهاد را مناسب ديدم و به ایشان گفتم که شما موافقت معترضین را برای تحقق این پیشنهاد جلب کنید و من هم با اعضای شورای نگهبان صحبت می‌کنم.



وی افزود: آقای هاشمی بعد از تماس تلفنی با آقاي خاتمي و موسوي اظهار داشتند، آقای خاتمي از این پیشنهاد استقبال کرد اما موسوي پس از صحبت طولانی اظهار داشت که من بايد مشورت کنم و به شما خبر مي‌دهم و بالاخره نظر موافق خود را با پیشنهاد آقای هاشمی ابراز ننمودند.



نماينده مجلس شوراي اسلامي با بيان اين که بايد به سمت تشکيل اين هيات حرکت مي‌کرديم، اظهار داشت: اگر به اين سمت حرکت مي‌کرديم از قانون اساسي پاسداري مي‌شد و همچنين نظام اقتدار بيشتري پيدا مي‌کرد، امروز هم به عنوان برادر کوچک‌تر مي‌گويم بايد در چارچوب قانون اساسي، احترام به جمهوريت و احترام به امام(ره) به عنوان بنيانگذار جمهوري اسلامي حرکت کنيم.



ابوترابی با اشاره به دفاع آقاي انصاري در سخنراني خود از مواضع مجمع روحانيون، خطاب به وی گفت: آيا واقعا شما از آن بيانيه مجمع دفاع مي‌کنيد؟ آیا بیانیه شماره یک مجمع روحانیون مبارز از آرمان‌های امام و اصول انقلاب اسلامی چیزی باقی گذاشت؟



وي با انتقاد از رفتار سران اصلاح طلب خاطر نشان کرد: چرا نمي‌آييد به طور شفاف و روشن بگوييد قانون اساسي را قبول داریم و نماد آن را رهبري و مواضع او مي‌دانیم و ولایت فقیه را فصل الخطاب مي دانيم؟ چه مانعي دارد اين موضوعات شفاف اعلام شود؟ در صورت اعلام اين مواضع، قطعا دشمنان مايوس و دوستان خوشحال مي‌شوند و کسانی که برای شما روحانیون احترامی قائل نیستند از شما فاصله می‌گیرند.



ابوترابي فرد با بيان اين که همه اين آقايان خود مسئول اجرايي بوده‌اند، گفت: شما مي‌دانيد که حوزه اجرا چه قدر سخت است. من به عنوان برادر کوچک‌تر مي‌خواهم براي اسلام، انقلاب و نظام دغدغه داشته باشيد. من افراد منتقد جدي را هم ديده‌ام که در حال حاضر احساس کرده اند با ادامه اين رفتارها نظام آسيب مي‌بيند و در اين زمينه دغدغه دارند.



وي با اشاره به سرمايه‌هاي نظام جمهوري اسلامي اذعان داشت: ما سرمایه عظیمی مانند استقلال و رهبری صالح و ولایت فقیه و مردم را داریم و با همه وجود به‌ آن عشق مي‌ورزيم. اميدوارم با فصل الخطاب قرار دادن سخنان رهبري همه مشکلات حل شود.



از سوی دیگر احمد توکلی نماینده دیگر مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز از دیگر چهره‌های اصولگرای حاضر در این برنامه بود که در دقایق ابتدایی حضور خود در این مراسم و درپی اعلام دبیرکل حزب مبنی بر رسیدگی به مسائل داخلی حزب مردمسالاری جلسه را ترک کرد. اتفاقی که از سوی رسانه‌ها به حضور مهدی کروبی در این مراسم ارتباط داده شد. 



نماينده مردم تهران در مجلس در حاشيه هشتمين كنگره حزب مردم‌سالاري در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين پرسش كه آيا خروج شما از جلسه به دليل حضور مهدي كروبي بود، گفت: هر چند كه با مواضع كروبي مخالف و براي او متاسفم و اميدوارم كه بازگردد، اما خروج از جلسه ربطي به حضور ايشان نداشت.



وي ادامه داد: به دليل اينكه در آخر سخنان كواكبيان به جلسه رسيدم و از سخنراني مجيد انصاري نيز خبر نداشتم با اين تلقي كه مباحث داخلي حزب مطرح خواهد شد، جلسه را ترك كردم.



نماينده مردم تهران در پاسخ به اين پرسش كه چه توصيه‌اي براي كروبي داريد، گفت:‌راه توبه هميشه باز است و ايشان ظرفيتي را كه براي انقلاب مي‌توانست داشته باشد را از دست داد و اميدوارم كه بازگردد.









 
 
یاسر
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۲۰:۲۰:۱۹
خوبه که حداقل کسایی که الف رو میخونن انصاری رو خوب میشناسن.دیدید که این آقا چه جوری در رفت از زیر سوالا؟آقای انصاری شما که اینقدر خوب بلدید نطق کنید چرا به سوالات جواب ندادید؟مگه حامی سرسخت موسوی نبودید؟مگه عضو ستاد ایشان نیستید؟مگه نمیگید که ما فتنه گر نیستیم؟چرا از زیر سوالات شانه خالی کردید؟فقط میتونم بگم متاسفم (281088)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۱۱-۰۶ ۰۹:۳۲:۰۸
خدا را شاهد می گیرم که با وجود تعلق ایشان به جناح اصلاحات، اگر آقای انصاری بیشترین نامزد مجلسی نبوده که از او تعریف کرده ام، مطمئن جز دو سه نفر اول من بوده است. اما مواضع این ماه های آقای انصاری به شدت مرا ناامید و پشیمان کرده است.
چرا باید این آدم فقط در نقش مدعی و طلبکار ظاهر شود و هر وقت نوبت پاسخگویی برسد، فرار کند؟
چگونه می تواند از بیانیه های تند و تیز مجمع روحانیون و همراهی با افراطیون دفاع کند؟
آقای انصاری به واسطه اعتماد مقام معظم رهبری در مجمع تشحیص مصلحت عضویت دارند و رسانه های مختلف هم، به همین دلیل مراعات ایشان را می کنند.
اما مواضع او عیله نظام و دولت و برخی اشخاص (نظیر سخنان تندش علیه حاج منصور ارضی که بعده ها مشخص شد براساس اطلاعات دروغ بوده است) را چگونه می توان توجیه کرد؟
چرا آقای انصاری، دفتر حفظ و نشر آثار امام را به جایی رسانده اند که مردم به آن به چشم یک پایگاه حزبی افراطیون نگاه کنند؟
آیا این وهن امام (ره) بزرگوار نیست؟
آقای انصاری، همان طور که حجت اسلام ابتورابی گفتند، دروغ خیلی کار بدی است و اعتقاد به قیامت و دوری از دروغ را باید در عمل نشان داد، نه در ادعا و شعارهای انتخاباتی
آقای انصاری دردر حاشیه هشتمین کنگره حزب مردم سالاری طرح این جمله امام که \"حفظ نظام از اوجب واجبات است\" را استفاده ابزاری از جملات و سخنان امام خواند.
آخر چه استفاده ابزاری ای از این جمله شده است؟ یعنی اگر کسی به حرف امام (ره) گوش کرد، کار اشتباهی کرده است یا اگر کسی به فرمان خدا نماز خواند، باید او را متهم به استفاده ابزاری از کلام خدا نمود؟!
آقای انصاری چگونه اینقدر راحت تهمت می زنید؟
آقای انصاری در این اجلاس به راهپیمایی مردم در 9 دی اشاره کرد و گفت که \"به ما می‌گویند راهپیمایی بیایید، آیا انتظار دارید به راهپیمایی بیاییم که به ما اهانت کنند\"
این در حالی است که مجمع روحانیون پس از هتک حرمت عاشورای حسینی حاضر به محکوم کردن این حادثه نشد.
به علاوه باید به ايشان گفت؛ مگر مردم در راهپيمايي چند ده ميليوني سراسر كشور و 4 ميليوني تهران چه مي خواستند؟ آنها بر حرمت سيدالشهداء عليه السلام، حفظ انقلاب و نظام، پيروي از امام راحل(ره) و رهبري معظم انقلاب و انزجار از آمريكا و اسرائيل و انگليس تأكيد مي ورزيدند. خب! چرا جنابعالي و دوستانتان بايد از حضور در ميان اين مردم احساس ناامني كنيد؟
آقاي انصاري! نگاهي به پشت سر خود بيندازيد. از كجا به كجا رسيده ايد؟
آقای انصاری چرا درباره ارتباط مجمع روحانیون با بی بی سی که آقای ابطحی نقل کردند و از شما به طور ویژه اسم بردند، پاسخگو نیستید؟
چرا در برابر سخنان تندی که از شما در مجمع روحانیون نقل می گردد، حرفی نمی زنید و اگر تهمت است خود را مبرا نمی کنید؟
انصاری با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن و با بیان اینکه شعار اصلاح طلبان استقلال آزادی و جمهوری اسلامی است، مدعی شد که \"شعار ما در روز قدس نیز همین بود.\"
واقعا دروغ تا چه حد؟ شما در روز قدس شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی می دادید؟
می توانید از ویدیوهای متعددی که در اینترنت آپلود کردید و از شبکه های خارجی نشان دادید، یک و تنها یک نمونه را که چنین شعاری در آن داده اید نشان دهید؟
آقایان اصلاح طلب، به خدا راستگویی در عمل تجلی می یابد، نه در شعار دادن و تهمت زدن به دیگران (281239)
 
یک معترض
۱۳۸۸-۱۱-۰۶ ۲۳:۳۴:۴۰
بهتر است شما هم عکس ها و فیلم های لشگرکشی 9دی را ببینید که چطور کورکورانه به معترضین و سران انها توهین شد تاجایی که حتی حرمت لباس روحانیت را هم حفظ نکردند و به بدترین شکل تصاویر آن ها را مورد تمسخر قرار دادند.آیا این حرکات تاکید بر حرمت سیدالشهداست؟آیا این پیروی از امام است؟ (281602)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۷ ۱۳:۳۰:۰۶
اون قای انصاری موسسه نشر آثار امام برادر مجید انصاریه. مجید جان (281772)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۱-۰۶ ۰۹:۴۷:۲۹
با سلام این اقای انصاری که میفرمایند ((پس مي‌گوييد چطور با مردم حرف بزنيم؟ ما معتقديم كه VOA و BBC خيرخواه ما نيستند و طبيعي است كه به دنبال منافع خود باشند و هر كشوري به دنبال منافع خود است، ولي بايد ديد كه چه كسي 6 ميليون شنونده و بيننده را براي اين شبكه‌ها درست كرده است؟)) یک سئوال برای من پیش می اید شما که هیچ جایی برای صحبت نداری !شمایی که اجازه صحبت کردن به شما داده نمیشه ! شمایی که حرفات همه درست و منطقی و خط امامیه ! و...... چرا وقتی الف از شما دعوت کرد قبول کردی ولی وقتی برای سئوالات جواب نداشتی در رفتی ؟ چرا وقتی رو به فردا دعوت کرد از شما برای مناظره شما و دوستانت فرار کردید ؟ این چه حرفیه که توی این سایت یا برنامه رو به فردا نمی توانید بزنید ولی تک وتنها می توانید ؟وقتی اقای موسوی می گوید تلویزیون یک ساعت مستقیم ! بدون مجری ! یا سئوال کننده ! یعنی چی ؟ یعنی اینکه ما توانایی پاسخگویی نداریم .یعنی اینکه خودمان هم به عملکرد و گفتارمان اعتقاد نداریم . یعنی اینکه اگر کسی در مقابل ما باشد و سئوالات منطقی بکند مثل همین مردم در سایت الف خوب همه می فهمند ما چکار کردیم و چه دروغها گفتیم و چه چیزی را می خواستیم به خورد مردم بدهیم . اون بنده خدا امد از نان سنگک سعادت ابادو رد صلاحیت وقطار اصفهان شیراز و.... همه چیز حرف زد تلویزیون در اختیارش بود شما چرا نیامدی ؟ واقعا چرا ؟ مگه به حرفهایت اعتقاد نداشتی ؟ مگه درست نبود ؟ مگه مدرک برای تقلب ندارید ؟ خوب چرا نمی ائیی ؟ شما هر موقع که کم می اورید به طرف مقابلتان می گوئید لات ! چاقو کش ! چماق بدست ! بی سواد ! و.....و همیشه خودتان را نخبه ! باسواد ! مودب!و.... می نامید ! شما که اینقدر مردم مردم می کنید ! شما که می گوئید دانستن حق مردمه ! چرا موقعی که باید به سئوالات این مردم پاسخ بدهید فرار می کنید ؟ اقای استاد رحیم پور در 16 ابان سخنان امام را از روی صحیفه خواند دقیقا بند به بند تلویزیون هم چند بار منعکس کرد ! وفقط یکجا یک خاطره از یک نفر نقل نمود شما همه را ول کردید چسبیدید به ان یک خاطره ! که اهای نقل قول دروغه ما تائید نمی کنیم ! خوب اصلا دروغ ! چرا در خصوص مابقی که خودتان تائید می کنید ساکت هستید و خلاف ان عمل می کنید ! شما که دم از امام و نظر و راه امام می زنید ! و از توهین به چند خانواده یاران امام ناراحت می شوید چرا در مقابل توهین هایی که جریان سبز به امام کرد زحمت نکشیدی یک بیانیه بدهید ؟حداقل به وظیفه اداری و کاریت عمل می کردی ! شما مگه دم از صداقت و مهر ورزی نمی زنی ؟ شما که دم از خانواده یاران امام می زنی یا دم از یاران امام ! مگر در این سمت از این خانواده ها نیستند ؟ مگر از این یاران نیستند ؟ مگه امام نگفت ملاک حال افراد است ؟ خوب مگر تو همین یاران امام نبودند عزیزانی که خود حکم اعدام فرزندشان را امضا و اجرا کردند مگر نبودند کسانی که همین اخیرا فرزند خود را از خود جدا کردند؟ خوب این ملاک است که شما می گوئید خانواده یاران امام ؟در خصوص یاران امام دیگر نگویم که برای شما خیلی بد است طلحه و زبیر را نمی گویم !مگر اول انقلاب اقای بازرگان و سحابی و... یار امام نبودند خود شما ودوستانتان با انها چه کردید همین نوشته های اقای خاتمی عزیزتان در روزنامه کیهان برای اقای بازرگان را بخوانید :

http://www.rajanews.com/detail.asp?id=43502
خوب دیروز چه گفتید و چه کردید !؟ امروز چی می گوئید و چه می کنید !؟
قضاوت در این دنیا با مردم در ان دنیا با خداوند انشااله (281247)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۷ ۱۴:۴۴:۴۰
خیلی جالبه این می تونه یه سند برای تعصب قشر سبز باشه...
دیروز کلمه یه مطلب زده بود که مردم قانع نشدن و در سایت اصولگرای الف تعداد موافقان و مخالفان پاسخ به شبهات رو زده بود که مخالفها خیلی زیادن و این نشون دهنده عدم اقناع مردمه....
کسانی که به نظر بالا مخالف دادن به ما در نشان دادن بیانگر تعصب و تحجر سبزها کمک کردند این دوستان مدعی حتی روز روشن هم منکر میشن.
مگر جز این بود که آقای انصاری نتونست حتی به یه سوال ما جواب بده
مگر ایشون جز کمیته صیانت نبود؟
چرا نتونست یه دلیل برای تقلب بیاره!
ریختن تو سایت و رای دادن بدون دلیل که کاری نداره چون تا الان هم تمام کارهاشون بدون دلیل بوده
الان هم هر انسان منصفی میدونه که تقلب نشده ولی تعصب با انصاف دو مقوله جداست
اگر کسی معتقده جواب ها قانع کننده نبوده باید دلیل بیاره نه فقط مخالف بزنه... (281808)
 
جوان سبز مذهبي و سابقا اصولگرا!
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۲۰:۴۲:۳۷
خدائيش شايد به مواضع آقاي ابوترابي نقدهائي داشته باشم.ولي نمي دانم چرا هروقت صحبت هاي ايشان را مي خوانم احساس آرامش مي كنم و علي رغم دلگيريم از حاكميت احساس بدي نسبت به ايشان به من دست نمي دهد.
يكي از اشكالات اصولگرايان اين است كه در بين آنها امثال ابوترابي كم هستند وامثال حميد رسائي ها زياد.
ياحداقل اگر اينطور هم نباشد.اشكالشان اين است كه در بين اصولگرايان رسائي ها امروز به لطف دولت نهم ودهم ميدان دار شده اند.
كافيست بجاي خواندن متن صحبت هاي آقاي ابوترابي دوست داشتني يه متن از امثال حسين شريعتمداري بخواني تا در راهي كه ما سبزها مي رويم مطمئن تر بشويم.
من به همه دوستان سبزم البته آن بخش مذهبي اش توصيه اكيد دارم اگر مي خواهيد در راهي كه مي رويد مصمم تر بشويد هرروز حتما يا كيهان بخوانيد يا خبرگذاري فارس.خداي نكرده صحبت هاي آقاي ابوترابي ها را نخوانيد زيرا در مسيرتان دچار ترديد و دودلي مي شويد. (281094)
 
معترف!
۱۳۸۸-۱۱-۰۶ ۰۸:۳۹:۴۶
سلام دوست عزیز. اجازه بده صادقانه یک موضوع رو اعتراف کنم:
وقتی توصیه پایانی شما رو خوندم یاد زمانی افتادم که مردم مکه رو از گوش دادن به سخنان پیامبر و صدای تلاوت قرآن او منع می کردند تا مبادا نسبت به دین جدید او راغب و به اسلام علاقه مند شوند... البته در مثل مناقشه نیست
بهتره سعی کنیم حرفهای همه رو گوش کنیم و بعد راه رو انتخاب کنیم.
در خصوص تندرو و افراطی بودن امثال رسائی هم با تو کاملاً موافقم. ولی فرق من با تو اینه که اصول رو با فراد نمیسنجم. یعنی به خاطر چسبیدن رسائی ها به مواضع انقلاب، این مواضع رو نفی نمیکنم. اونی که باید نفی بشه این افراد هستند نه مواضع ناب انقلاب که از گلوی حقگویانی مثل ابوترابی صادر میشه
یا حق (281216)
 
مهدی
۱۳۸۸-۱۱-۰۶ ۱۰:۲۸:۰۱
شما که خود را مذهبی می دانید دنبال کدام پرچم هدایت جمع شده اید؟ (281266)
 
یه بنده خدا
۱۳۸۸-۱۱-۰۶ ۱۰:۵۳:۵۲
به نام خدا

با عرض سلام و ادب

دوست عزیز من نه خیلی با آقای ابوترابی موافقم و نه خیلی با رسائی ها .

اما دوست دوست است و دشمن دشمن .
لباس و جایگاه و سلام و علیکهای چند ساله هم ربطی به این مهم ندارد .
طرف ممکن است آیت الله بوده باشه و الان پرچمدار فتنه . این موضوع اشکالی ایجاد میکنه ؟
البته ناراحتیم و نگران که چرا دوستان ما منحرف شدند و الان در دسته بندیهای دشمنانمان قرار گرفته اند .
ولی به صرف اینکه زمانی با هم اخوت و برادری داشتیم بنشینیم و مشاهده کنیم که هر غلطی می خواهند بکنند ؟
اگر دور از جون شما اخوی شما فردا رفت با اراذل و اوباش حشر و نشر پیدا کرد و شد یه غداره بند درجه یک و محیط منزل را با چاله میدون اشتباه گرفت و به پدر و مادر و خواهر و برادر حرفهایی زد که مخصوص جمع اراذل و اوباش بود ، شما مینشینید و نگاه میکنید یا اول ارشاد میکنید و دعوت به خودداری و نهایتاٌ با یه سیلی جانانه موقعیت خودش و دیگران را براش یادآوری میکنید ؟
موضوعات اخیر دقیقاٌ همین است . ما ناراحتیم ولی دوست دیروز و دشمن امروز ، دشمن است بی کم و کاست .
ولی نه این همه لطافت ابوترابی محلی از اعراب داره که آشوبگران و دشمنان دارند مملکت را به انحطاط میکشند که نتایجش را به زودی خواهید دید و نه تندروی رسائیها که همه را یکجا میگذارند در جبهه دشمن .
مثلاٌ شاید الان بنده هم که اینرا مینویسم از نظر امثال آقای رسایی دشمن مملکت و نظام و حضرت آقا و به قول شما دوست بزرگوار \"حاکمیت\" باشم .

والعاقبه اللمتقین (281281)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۲۰:۵۴:۵۸
ازاقاي ابوترابي متشكريم اين صراحت باعث شفاف شدن فضا خواهد شد حتما اقاي انصاري ادله منطقي شما را گوش داده اند (281098)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۲۱:۱۸:۱۲
با تشکر از بیانات روشن گرانه ی مجاهد نستوه حاج اقای ابوترابی.امید وارم که خداوند ان هایی را که قابل هدایتند هدایت گرداند و انهایی را که هدایت ناپزیرند را نیست و نابود کند و شرشان را از سر امت اسلام و حزب الله کم کند.که زنده بودنشان جز ضربه به ام القرای اسلامی چیزی در بر ندارد.یادمان نرفته همین اقای انصاری در مقابل سوالات روشنگرانه ی کاربران الف چگونه فرار را بر قرار ترجیح دادند.

صبر ملت هم حدی دارد تا یک شبه دودمان شما را به باد ندادند از ملت پوزش بخواهید و در مقابل خداوند توبه کنید و به دلیل خیانت به اسلام و حزب الله شرمنده ی پیامبر اسلام و اهل بیت باشید.تا شاید خداوند اندکی از گناهان شما را بخشید.(روی سخنم با سران فتنه است)


البته بعید میدانم با توجه به تاریخ توبه گرگ مرگ است


والسلام علیکم ......................... (281101)
 
م صالح
۱۳۸۸-۱۱-۰۶ ۰۰:۵۴:۴۷
كروبي جز ادعا چيزي ندارد و اين يعني من مي توانم به سادگي همه ي مردم دنيا را به هر چه كه دوست دارم متهم كنم بدون آنكه كوچكترين استدلالي بياورم..........
آقاي طرفدار ميتي كروبي تفكر و تعقل چيز خوبي است كاش شما هم به جاي طرفداري صرف كمي بينديشيد بي خيال پول هاي حرام امثال جزايري هم نشويد كه امام حسين عليه السلام فرمودند حرف حق به گوش كسي كه شكمش از مال حرام انباشته شده است فرو نمي رود.
(281162)
 
كامران
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۲۲:۲۱:۳۰
ديگه خسته شديم لز اين حرفا

مردم تو هواپيما و قطار كشته ميشن بعد شما.........


خدايا كمك... (281119)
 
حسین
۱۳۸۸-۱۱-۰۶ ۰۸:۰۹:۴۶
اقای کامران اتفاقا کشته شدن مردم در هواپیما و قطار هم به نوعی به این موضوع ربط دارد . در کشوری اروپایی در یک سال این همه مردم در قطار و هواپیما و جاده کشته می شدند همین مجالس آنها و افکار عمومی پوست وزیر مربوطه را می کند ولی در کشور ما همیشه مقصر یا خلبان بوده و یا راننده و یا لوکوموتیوران و هیچ وقت نشنیدیم که مسوولی در این رابطه مقصر شناخته بشه. (281211)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۶ ۱۷:۰۰:۴۰
اقا جو رو احساسی نکن .هرچیزی جای خودش رو داره. (281486)
 
کند ذهن
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۲۲:۲۲:۲۹
سلام .
خدا پدرشونو بیامرزه . یه اصلاح طلب حرفهایی زده . یه اصولگرا جواب داده .
کاش همیشه اینجوری باشه . نه اینکه هزار نفر بگن فلانی چنین و چنان گفت
ولی یه کلمه از زبان خود شخص بگوش ما نرسه . (281120)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۲۲:۵۹:۲۷
ممنون از آقای ابوترابی (281142)
 
شعرباف
۱۳۸۸-۱۱-۰۶ ۱۰:۴۲:۴۸
من صحبتهای آقای ابوترابی را در تلویزیون هم شنیدم ایشان گرچه راستگو هستند ولی بعضی از مسایل بطور شفاف باز نکردند یعنی نقاط صعف ادعای تقلب بروشنی بیان کردند ولی از نقاط قوت آن گذرا عبور کردند امثال آقای ابوترابی اگر این مسایل( نقاط قوت ادعای تقلب) هم را بطور شفاف باز می کردند شاید وضعیت به این حالت نمی رسید (281272)
 
احسان کچل
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۲۳:۰۹:۵۵
آقای توکلی از کجا می دانند راه توبه باز است؟اولا تا این لحظه پلیس اطلاعیه ای نداده است و ثانیا مگر می شود به اطلاعیه های متناقض اعتماد کرد؟تازه اگر هم واقعا اطمینان دارند که زاه باز است ,چرا خودشان راه نمی افتند تا شاید خدا ایشان را به خاطر توهین به مردم ببخشاید؟ (281145)
 
س
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۲۳:۱۵:۰۸
از نماینده ملت ایران آقای ابوترابی متشکرم. ایشان از معدود افراددی بودند که هیچ لکه سیاهی در این فتنه به دامنشان نیفتاد. همواره ارزشی، متین و با اخلاق بودند و از اهداف عالی انقلاب اسلامی دفاع عملی کردند. خدا پدرشان را بیامرزد. (281147)
 
هادی
۱۳۸۸-۱۱-۰۶ ۰۳:۱۴:۰۲
اول به اقای توکلی بگم این جمله راه توبه باز است یعنی چه؟ خدا از بنده ها توبه میپذیرد و از عقوبت انها صرف نظر میکند ایا منظور شما همین است؟یعنی بیان بگن توبه و دیگه حاجی حاجی مکه؟ نه اقا بیخیال دیگه کار از توبه گذشته توبه گرگ مرگه!
دوم خطاب به اون دوستی که در مورد شریعتمداری نوشتن بگم شما متاسفانه هنوز پنبه تو گوشت مونده و گرنه شریتمداری مقاله هاش درسته تند وتیزن ولی خیلی به ندرت از جاده منطق خارج میشه و همیشه هم پیش بینی هاش درسته شما ایراد از گیرندته نه فرستنده! (281186)
 
کاش...
۱۳۸۸-۱۱-۰۶ ۰۸:۱۲:۵۱
هم آقای انصاری مستدل و منطقی صحبت کردند هم آقای ابوترابی بدون توهین و با دلیل حرف زدند. کاش در منظره ها و در برخوردهای بین اصلاح طلبها- اصولگراها همیشه اینچنین صحبت می شد (281212)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۱۱-۰۷ ۰۵:۰۳:۴۶
جناب 281212
می توانید دو نمونه از مستنداتی که آقای انصاری در صحبت هایشان به کار برده اند بیان کنید؟!
البته تقصیری ندارید از بس دروغ و بی منطقی از دوستان سبزتان شنیده اید، الکی ترین مسائل را هم به عنوان مستند قبول می کنید
منتظر مستندات حرف های آقای انصاری که فقط شماها دیده اید هستیم (281651)
 
مجیدی
۱۳۸۸-۱۱-۰۶ ۰۹:۰۴:۲۸
باتشکرازحاج اقاابوترابی
مطالب بسیارسنجیده ومنطقی بود
خدایاشرسران فتنه رابه خودشان بازگردان
خدایاانانی راکه بادروغگویی به مملکت خیانت کردندرسوایشان گردان
خدایاانانی راکه دست دردست بیگانگان به این کشورخیانت کردندجوابشان رابده (281220)
 
خواهر شهید
۱۳۸۸-۱۱-۰۶ ۰۹:۰۸:۵۷
من فقط از آقای توکلی یک سوال داشتم آیا واقعا شما یک همچین عمل غیر اسلامی ازخودتان نشان دادید سلام واجب نیست ولی جواب سلام واجب است (281223)
 
خواهر شهید
۱۳۸۸-۱۱-۰۶ ۰۹:۱۲:۰۸
ادب مرد به ز دولت اوست.! (281225)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۶ ۰۹:۱۷:۵۷
چرا كمي فكر نميكنيد كه چرا هميشه پيش بيني هاي آقاي شريعتمداري درست از آب در مي آيد؟ (281230)
 
یک بنده خدا
۱۳۸۸-۱۱-۰۶ ۰۹:۲۵:۱۵
من شاید طرفتار اصولگرایان نباشم اما برایم در این مدت اشکالات و خطاهای اصلاح طلبان کاملا آشکار شد و آقای انصاری با اینکه قبلا دوستشان داشتم و همیشه به ایشان رای میدادند دیگر حنایشان پیش من رنگی ندارد و ثابت کردند انسانهای شایسته ای برای کارهای سیاسی و اجتماعی و حتی مذهبی ندارند (281236)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۶ ۱۰:۱۵:۰۷
شما اگر حلال زاده ايد چرا صحبتهاي انصاري و كروبي را كه در همين اجلاس سخنراني كرده اند چاپ نكرده ايد تا خوانندگان خودشان قضاوت كنند. (281258)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۶ ۱۰:۲۶:۳۰
از آقای ابوترابی و شریعتمداری که در حرفهایشان خدا را در نظر می گیرند و خط نورانی امام راحل را پی میگیرند صمیمانه متشکریم . (281265)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۶ ۲۰:۱۳:۵۰
با ابوترابي موافقم اما شريعتمداري خير (281545)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۱-۰۶ ۱۰:۵۳:۵۷
سلام
بابا بی خیال سیاستو . آقای ابوترابی شما که اینقدر خوبید چرا به فکر مردم نیستید؟آیا وضع زندگیه مردمو دیدید؟ آیا مردن مردم تو جاده ها تو هواپیما تو قطارو دیدید؟ آیا کلاه برداریا نا عدالتیا رو دیدید؟ آیا دیدید تنها صنعت زنده ایران که همون خودرو سازیه در مسیر نابودیه ؟
شما که اینقدر خوب صحبت میکنید تا محبوب شوید به نظر من برای محبوبیت بهتره که برای مردم هم کاری بکنید. همش حرف که نمیشه. هی گیر دادید به انتخابات ، شما اگر میخواید برای مردم کاری کنید بدونه وابستگی های حزبی از دولت بازخواست کنید. چرا نمیپرسید از آقای احمدی نژاد که چرا شرکت های سایپا و ایران خودرو به این روز افتاده . چرا در همه جا بستگان دولت وجود دارد. (281282)
 
سرخوش
۱۳۸۸-۱۱-۰۶ ۱۱:۰۸:۴۳
هردونفر حرفهای درست توی سخنرانیشون زدهاند والبته آقای ابوترابی بامتانت وسعه صدر بیشتری صحبت کرده .ببینید بالاخره توی این انتخابات چه قبل ،چه حین،وچه بعدش اتفاقاتی افتاد که در نوع خودش بی نظیر بود(هم خوب وهم بد) ایکاش همه رو سیاه و سفید نمیدیدیم تاوضع اینجوری نمیشد . وقتی به کسی فرصت دفاع از خودش رو ندید از هر فرصتی استفاده میکنه وتازه حس لج بازیش هم که گل کرده و هر چی بخواد میگه .(مستدل یا غیر مستدل) ولی اگر راهی برای بیان اعتراضات ازطریق قانونی مشخص میکردند واینهمه کج سلیقگی به خرج نمیدادند الان قطعا وضع بهتر بود. عزیزان من اگر اصلاح طلبان قصدبراندازی داشتند که به قول رئیس جمهور سالها این کشور درقبضه اختیار اونها بود؟چرا اعتراض به عملکرد یک شخص ودولت رو به نظام ورهبری گره زدید؟قطعا باید با اونهایی که هدفشون توی این فتنه براندازی بود وسوءاستفاده کردند از فضا ،برخورد محکم ولی عادلانه بشه ولی چرا با دست خودمون داریم یک عده ای رو که به نظام ورهبری معتقدند ولی از دولت فعلی دل خوشی ندارند(به هردلیل) ،مقابل نظام ورهبری قرار میدیم.این هنر نیست که مخالف رو به معاند تبدیل کنیم .کاری هم نداره. هنر اینه که معاند رو به مخالف ومخالف رو به موافق تبدیل کرد که ازقرار معلوم دولت فعلی خیلی هنرمند نیست وکارهای ظریف رو درست نمیتونه انجام بده (281297)
 
خوشرو
۱۳۸۸-۱۱-۰۶ ۱۱:۱۱:۴۴
با نجابتی که جناب ابوترابی به خرج دادن و همه چیز رو از اول براشون تشریح کردن،حجت رو براشون تموم کردن.
عالی بود جناب ابوترابی! (281298)
 
حسام
۱۳۸۸-۱۱-۰۶ ۱۲:۰۱:۴۰
سلام
در مورد جماران که آقای انصادی فرمودند با چوب و چماغ و میلگرد و.... حمله کردن و گفتن آنجا بودند!
فیلمی که خود این مراسم سریع! در اینترنت گذاشتن می توان به خیلی مسائل رسید و سایت الف تحلیل بسیار مستندی بود که باید به دست آقای انصاری برسد و اگر صادق باشد می گوید که آنشب آنجا نبوده!
در مورد اعضا و بیانیه مجمع روحانیون هم که جای سخنی نیست.
شاید برایتان مهم باشد که من از اهالی جماران هستم و آنشب را دیدم.
در ضمن همین آقای انصاری در شب بعد از عاشورا در جواب سخنران حسینیه جماران که اعمال روز عاشورا را محکوم کرد گفت اینها اتفاق نیفتاده و دروغ است.!
و چیزهای دیگر.
گوش به فرمان رهبریم. (281326)
 
علي عابدي
۱۳۸۸-۱۱-۰۶ ۱۵:۳۸:۱۹
ناراحتي و بغض انها از كيهان و شخص شريعتمداري به دليل افشاگري خط نفاق توسط كيهان ميباشد اين روزنامه مدتهاست حرف دل اصولگرايان بسيجي را ميزنه و علت دوم مخالفت انها با شخص شريعتمداري نمايندگي مقام معظم رهبري بودن ايشان در كيهان است مثل مخالفت انها با مصباح يزدي.چون اقا فرمودند ايشان جاي مطهري را پر كرده است . (281442)
 
ساكني
۱۳۸۸-۱۱-۰۶ ۱۶:۲۰:۰۳
باسلام خدمت آقاي دكترتوكلي عزيزباتوجه به اينكه ميدانم ايشان درجلساتي كه موجب اطلاف وقت ميشودشركت نمي كنندبدنيست اگردلايل حضورشانرادراين اجلاس اعلام نمايند (281467)
 
javad
۱۳۸۸-۱۱-۰۶ ۱۶:۴۵:۲۴
برای آقای ابوترابی خیلی خیلی متاسفم که در جلسه ای حضور یافته که یکی از سران فتنه آنجا بوده است و حتی با او مصافحه کرده است .
لعنت خدا بر فتنه گران منافق (281480)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۶ ۱۸:۰۴:۰۴
لطفا حرفهای اقای کروبی و انصاری را هم بگذارید تا مردم خودشان قضاوت کنند. ممنون (281506)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۶ ۲۱:۲۴:۰۴
چرا همه ی حرف ها و گزارش کاملی از این کنفرانس رو ارائه نکردید؟ (281569)
 
علی
۱۳۸۸-۱۱-۰۷ ۰۰:۴۳:۵۰
چپ و راست گمراهی و خط میانه راه هدایت است و ابوترابی ها مصداق میانه روی و اعتدال در جامعه هستند و جا پای رهبر نورانی انقلاب می گذارند خدا امثال ایشان را زیاد کند و شر تند روهای مضر هر دو طرف را برای نظام کم کند - آمین (281615)
 
kaeh
۱۳۸۸-۱۱-۰۷ ۰۱:۲۷:۳۴
آقای کروبی حرفهای بجا و خوبی‌ زدند، چرا آنها را منعکس نکردید؟ (281626)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۷ ۱۲:۰۴:۵۲
بلعخره از یک فرد معتقد به نظام حرفهای حسابی در سایت الف خواندیم .. خرفهای آقای ابوترابی بسیار درست و موشکافانه و با سند به نظر می رید .... (281748)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۷ ۱۴:۲۵:۰۱
من با این‌که اصولگرایم، از گذشته برای آقای انصاری احترام قائل بوده‌ام و او را انسانی منصف و میانه‌رو می دانسته‌ام. ولی وقتی ایشان چند ماه پیش از انتخابات به دانشگاه صنعتی شریف آمدند و سخنرانی کردند، بر من ثابت شد که ۱- ایشان برای نظر ولی فقیه ارزشی قائل نیستند، و ۲- ایشان اصلاح‌طلب میانه‌روی نیستند، بلکه این ژست ایشان است. البته این دریافت درونی من است، و من حکم نمی‌کنم. (281798)
 
سجاد
۱۳۸۸-۱۱-۰۷ ۲۲:۳۸:۵۷
ببینید همه چیز مشخص است اقایانی مانند رسایی ها از خود گذشته و فدایی اسلام و انقلاب هستند و کسانی هم که شریک دزد هستند و رفیق قافله رو باید کنار زد اینها همان کسانی هستند که علی را تنها گذاشتند و امام حسین رو تنها گذاشتند اقای توکلی از شما بعیده شما رو انقلابی و سالم میدانم در کنار رسایی ها قرار بگیرد (282021)
 
متولیان
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۰:۴۰:۴۳
مشکل قاطبه عزیزان اصلاح طلب که متأسفانه اکثراً تحصیلات عالیه هم دارند، فقدان کمی انصاف و واقع بینی است.
کاش به خودمون بیایم و ببینیم چه کارهایی تو این چند سال کردیم که از یک رزمنده و دانشجوی مبارز اول انقلاب تبدیل به کسانی شدیم که همیشه در خیل طرفدارانمون فراوان از مخالفان و معاندان هستند و در طرف مقابل متدینیین و اقشار ضعیف. (282183)
 
حسيني
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۳:۴۴:۲۳
امان از وقتي كه بصيرت براي خواص كمياب شود البته اقايان شايد ادعا كنند كه داراي بصيرت هستند ولي فكر كنم از نوع بدلي و سفارشي ان بهرمند هستند ولي غافلند يا خود را به غفلت زده اند خدا كند تا دير نشده از خواب بيدار شوند و بيشتر از اين دين شان را فداي منافع حزبي و گروهي نكنند (282296)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.