به شجاعت احمدی نژاد احسنت می گویم
موسوی حرفی برای گفتن نداشت (132225)
احمدی نژاد فقط سعی می کرد با زیر سوال بردن دیگران موسوی را خراب کند که فکر می کنم در نتیجه آرا برعکس عمل شود . چون ایرادی از موسوی نتوانست بگیرد (132295)
آقای موسوی بعد از بیست سال گوشه گیری ودوری از صحنه جامعه توسط هاشمی وخاتمی به صحنه آورده شده. بدیهی است که ایرادی بر او وارد نیستو احمدی نژاد گفت که دلم برات میسوزه. (132718)
آره متاسفانه، چند مرتبه اين رو تكرار كرد كه به مردم تلقين كنه. ولي خدا جاي حق نشسته، با چيزي كه من امشب ديدم، آقا هم ديگه باهاش نيست (133194)
م.فاطمی
۱۳۸۸-۰۳-۱۵ ۰۹:۵۴:۵۶
میر حسین موسوی تا قبل از مناظره با محسن رضایی: من در این بیست سال سکوت نکرده بودم
میر حسین موسوی در ابتدای مناظره با محسن رضایی : من سکوت 20 ساله خود را نشکستم تا به هر ترتیبی رئیس جمهور شوم.
بوی صداقت آمد! (134434)
میان سکوت اول با دوم تفاوت زیادی است اولی سکوت در مسائلی است که وظیفه پست وی بوده است که در سمت خود به تکلیف عمل کرده و سکوت نکرده است.
دومی سکوتی ناشی از سخن گفتن مستقیم با مردم و بیان انتقاد و نارساییهاست که همان سکوت مد نظر شما است و می گوید امروز نیز حرفهای لازم را می زند ولی حاضر به پرده دری و گفتن برخی حرفها برای چند رای نیست.
اما عزیز من بعضی های دیگر چطور؟ (134550)
من متوجه ارتباط منطقی این دو جمله نمیشوم. هیچکدام ناقض دیگری نیست. (134703)
نکنه تو از عالم غیب خبر داری که می گی اقا هم دیگه با او نیست (134648)
علیرضا
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۳:۴۱:۳۷
پیشنهاد من به سایت الف و این دوستان اینه که به جای دلسوزی برای موسوی یا احمدی نژاد، دلشون برای ایران بسوزه.
من فکر می کنم الف با توجه به نفوذی که در میان نخبه های اصولگرا داره، بهتره پیشنهاد بده که اصولگراها در کاندیدای مورد نظرشون تجدیدنظر کنن و رضایی رو به عنوان تنها کاندیدای مورد حمایت اصولگراها معرفی کنن. (133195)
کسانیکه تهمتهای احمدی نژاد به آنها بود بایستی شنبه صبح جلوی دادگستری صف بکشند و شکایت کنند. البته اگر دادگستری در کار باشد . حالا این افراد میفهمند که این ملت از دست قوه قضائیه چه میکشد .
این یعنی اینکه هر کس هرکاری کرد کرد و قانونی در کارنیست و بی قانون تر از همه رئیس جمهوری است (133975)
اینا اگه صف بکشند که آبروی خودشون می ره ! چطور یه عمر می گفتید تو مملکت ما همه دزدند ! حالا که یکی پیدا شده مشتشون رو وا کرده شما نگران شدید؟ (134280)
رستگار
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۱۴:۳۵:۲۳
دوست ناشناس عزیزم، آیا شما 20 سال حضور در عالی ترین مرجع تدوین سیاست های کلی نظام یعنی مجمع تشخیص مصلحت و نیز عالی ترین مرجع فرهنگی یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی و نیز ریاست فرهنگستان هنر و به عبارت دیگر حضور در عالی ترین مراکز سه گانه سیاست کلی ، فرهنگ و هنر را گوشه نشینی میخوانید ؟ با این توصیف جدا باید به حال چه کسی دلسوزی کرد؟ (134021)
يار امام
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۱۵:۴۲:۰۰
تخريب خيلي آسونه ساختن سخته.
براي ريس يك دولت زيبنده نيست بجاي حرف زدن از آنچه ساخته به تخريب ديگران و آنچه قبل از او ساخته شده بپردازد.
از شرم برخودم پيچيدم (134086)
تحقیر کردن رقیب در محضر 50000000 ایا این شیوه الهی است انسانی است ایا این شیوه اسلامی است ایا این شیوه علوی است (134756)
آیا مواردی که موسوی در مورد کردان - محصولی و معاونان احمدی نژاد گفت پرونده سازی نبود که مهندس در پایان اینقدر از پرونده سازی احمدی نژاد ناراحت شد؟
یه سوزن به خودت بزن یه جوالدوز به مردم
احمدی نژاد بعد از 4 سال جواب داد. نمیگویم خوب کرد ولی موشک جواب موشک.
گفتی کردان. گفت رهنورد
گفتی محصولی گفت اطرافیانت
موسوی پاک دست ترین آدم نظام بود ولی امروز دزدان برایش سفره پهن کردند و لقمه گرفته اند.
بیدار شو سید.
حر هم دقیقه نود بیدار شد .
بیدار شو سید.
هاشمی را بده 70 میلیون رای بگیر. (132929)
به نظرم اين مناظره به اندازه کافي هر دو را تخريب کرد.
بايد به فکر راه سومي باشيم.به نظرم همون آدم مظلوم بابرنامه ي کار آمدي که تو مناظره اول پيروز شد بهترينه. (133096)
اخوی منصف باش. آخه موضوع کردان پرونده سازی بود. نکه می خوای بگی کردان مشکلی نداشت وموضوع فقط پرنده سازی بود و طرف دکتری از آکسفورد داشت. یااینکه اقای محصولی یه میلیاردر نیست. بابا خدا رو در نظر بگیرید آخه درسته که آنجوری آقای رئیس جمهور بگه پرونده یه خانم رو می خوام مطرح کنم و چند باری هم تهدید کنه که بگم. (133898)
ناشناس
۱۳۸۸-۰۳-۱۵ ۱۳:۳۳:۲۶
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است؟درضمن خوداقای موسوی نام همسرشان را گفت.اقای احمدی نزادهیچ گونه اشارهای به نام ان خانم نکرده بود.میخواست نگه همسر من تابیشترخجالت زده نشه. (134471)
قضیه کردان و محصولی که اظهر من الشمس است و سعیدلو هم اگه این کارا رو نکنه ازش بعیده (134488)
محمد كريمي
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۲:۵۸:۴۴
بايد بگم اين افراد 4 ساله كه دارن دولت را بدون حضور دولت ميكوبند. آقاي هاشمي چطور به خودشون اجازه دادن كه براي يكي از كشورهاي حاشيه خليج فارس نامه بنويسند و بگويند كار اين دولت 6 ماه ديگر تمام است(اين موضوع را قبل از رييس جمهور يكي از نمايندگان مجلس گفته بود ) (133109)
آقایی
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۳:۱۴:۳۰
بایدمنصفانه قضاوت کرد.بزرگان فرموده اند:محبت شدید به چیزی یاکسی انسان را کور وکرمیکند یعنی نمیخواهد بدیها وایرادات محبوب خودرا بشنودوببیند. (133157)
Salimpour -- New York
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۷:۰۰:۱۱
\"سعی\" در کار نبود, داداش. ايشون جزئ برنامه اش بود و اين کار رو هم کرد. البته اگر يه عده از اون اشخاص بطور آشکار واسه مهندس تبليغات کنند آوردن اسمشون تو مناظره فکر نميکنم زياد اشکال داشته باشه. (133371)
بزرگوار. خود آقا میر حسین هم از تصریح روی حمایت هاشمی و خاتمی از خودش در میان اصل جامعه پرهیز دارد . فیلم تبلیغاتش را ببین .جببه . جنگ امام. هاشمی و خاتمی حضورشان در فیلم میر حسین از چند ثانیه تجاوز کرد؟ (133824)
آقا امیر . پس مدرک خانم میشل اوبامای ایرانی چی چی بود ؟ (133420)
صداي نفس نفس زدن موسوي خجالت آور بود او چگونه مي خواهد در يك جلسه رسمي بين المللي از ملت ايران دفاع كند؟ (133657)
بنده خدا
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۱۳:۱۰:۰۷
برادر عزیز مگر صحنه بین الملی و مذاکرات سیاسی صحنه مناظراست. مطمن باشید هیچ بی ادبی در صحنه بی الملی به خودش اجازه نمی ده با طرف مقابل اینگونه صحبت کند (133895)
بيطرف
۱۳۸۸-۰۳-۱۵ ۱۳:۳۲:۲۲
دوست عزيز و هموطن خوبم
براي من هر دو آنها يكسان و مساوي بودند، براي هر دو احترام قائل هستم چون يكي زماني نخست وزير كشورم بود و ديگري رئيس جمهور. ولي منصفانه باشيم، آيا اگر در مورد همسر شما هم به ناحق چنين ميگفتند غير از اين ميشديد؟ آيا اين انتظار از يك ريس جمهور هست؟ منصفانه خداوند بزرگ و وجدان خود را در نظر بگيريم، حتي در كشورهاي غربي هم كه به هيچ عنوان سياست و روش آنها را در آموزههاي خود قبول نداريم اينچنين درمورد همسر رقيب خود صحبت نميكنند انگار پرونده فساد اخلاقي ايشان را ميخواهند رو كنند. من در دور قبل به آقاي احمدي نژاد راي دادم ولي در اين دور ميدانم كه با اين برخورد به ايشان راي نخواهم داد. احترام زنان در دين ما سفارش شده است.
خداوند همه را به راه راست هدايت كند (134470)
با سلام اقای بی طرف البته نه وزیر سابق نیرو اقای دکتر چند دفعه سوال کرد پرونده یک خانم را مطرح کنم واصلا اسمی از او نبرد ولی اقای موسوی ظاهرا بجای جواب مسئله را جور دیگری مطرح کرد ایشان اگر خیلی به ناموس خود اهمیت می دهند اولا پیشنهاد می کنم از بردن ایشان به سفرهای تبلیغاتی پرهیز کنند ثانیا سری به خیابانهای شهر بزنند و عکسهای چند متری از خود وهمسرشان را بر سر درب ستادهای تبلیغاتی خود مشاهده کنند (134541)
يه دوست
۱۳۸۸-۰۳-۱۵ ۱۳:۳۳:۳۸
شما رئيس جمهور ميخواهيد يا قهرمان دو. مگر امام يا گاندي يا هوشيمينه غير از اين بودند (134472)
تاکتیک موسوی در مناظره حساب شده بود نکاتی که به نظر من قابل توجه است از این قرار است
1- احمدی نژاد سعی داشت موسوی را در مقام پاسخگویی تمامی دوران گذشته قرار دهد در حالی که موسوی با این استدلال که هر دوره ای باید با حضور خود افراد نقد شود وارد بازی انتحاری احمدی نژاد نشد. این احمدی نژاد بود که در غیاب افراد دست به اتهام زنی کرد
2-احمدی نژاد سعی کرد به جای دفاع حمله کند اما حوزه حمله را آنچنان وسیع کرد که تمرکز را برای دفاع از عملکرد خودش از دست داد
3- افشای مدرک خانم رهنورد در حالی که خود ایشان بخشی لز دکتری خود را در هنگام تصدی استانداری اردبیل گرفت جای تامل داشت
4-احمدی نژاد به شدت مدیریت وقت را از دست داد و در پایان فرصت جمع بندی در کمال متانت، به موسوی رسید
5-رییس جمهور اصل تفکیک قوا را به کناری گذاشت و بدون حضور افرادی چون صفایی فراهانی در مقام قاضی حکم صادر کرد.
6- میرحسین وقت خود را برای پاسخگویی به سوالاتی چون ارتباط با علما یا رابطه با عربستان ...تلف نکرد . گرچه ما می دانیم در دوره جنگ اصولا رابطه با عربستان که حامی صدام بود محلی از اعراب ندارد و در مورد ارتباط با علما ، میر حسین بهترین ارتباط را با امام علما و بزرگترین مرجع داشتند و حتی وقتی برای این سوال ناشیانه تلف نکرد (133934)
احمد عالمی
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۲۳:۱۸:۳۸
آقا تحلیل بسیارجالبی ضمن تشکور اگر اجازه بدهند مطالب شما را در وب خود بگذارم . (134301)
ناشناس
۱۳۸۸-۰۳-۱۵ ۱۳:۴۸:۴۰
من برای شما جدا متاسفم.نمیدانم چندسال دارید.نیازی نبوداقای احمدی نزاددست اقای هاشمی را رو کندای کیویعنی شما نمیدانی یا میدانی ولی به روی خودت نمیاوری که تمام این مطالب راچندین سال است که ملت ایران میداننددرضمن اقای احمدی نزادگوشه ای ازحرفهای دل مردم خون داده وخون دل خورده را گفته که این هم کارخدابود.ماه پشت ابر نمیماند.اقای هاشمی اصلان فکرنمیکردکه کسی به این راحتی وبدون هیچ گونه ترسی حرف بزندمگراقای احمدی نزاددیوانه بود که جان خودش راباگفته هایش به خطربیاندتزد.حرفی که از دل براید بر دل مینشیند. (134477)
آقا امير خسته نباشيد من قصد تخريب كسي را ندارم وهيچ تعصبي هم به كسي ندارم از آقاي ميرحسين موسوي در سال 63 داراي تقدير نامه هستم ولي بايد عرض كنم كه ايشان مطلقا در شرايط كنوني مناسب رياست جمهوري كشور نيستند وابستگي ايشان به آقايان ... محرز است و حتي به جرات ميتوان گفت كه در بين ايشان و كروبي آقاي كروبي بخاطر استقلال رايي كه دارد شايسته تر است . اگر چه در شرايط كنوني احمدي نژاد شايسته ترين انتخاب ميباشد. (134098)
كروبي استقلال راي داره داره، موسوي نداره. خدايا اينا ديگه به هيچي رحم نمي كنند. اتفاقا قضيه استقلال ايشون نقطه مثبتشه. (134234)
مرتضی
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۲۲:۱۸:۲۴
این نظر شماست .موسوی نصف آراشو از دست داد.احمدی نژاد فرافکنی موسوی رو به چالش کشید که هی تکرار می کرد من نگران بی قانونی ام.من احساس خطر کردم که اومدم .رئس جمهور شجاعمون با این کار تموم باندبازیهای ایران رو برای ملت رو کرد. واقعا آفرین به احمدی نژاد (134278)
هموطن
۱۳۸۸-۰۳-۱۵ ۱۶:۴۳:۵۴
دوست عزيزم
آيا خاطر ملاحظات سياسي يا جناحي بايد چشم بر تخلفات عديده و قانون گريزيهاي بسيار آقاي احمدي نژاد ببنديم؟ من در دوره پيش از حاميان ايشان بودم و ارادت بسياري به وي داشتم. پس از پيروزيش شيريني پخش كردم ولي ديدم كه او تنها تشنه قدرت است. او به دنبال خدمت نيست، اگر خادم بود، از كردان حمايت نميكرد و مسئله چكهاي 5ميليوني را پيگيري ميكرد. اگر خادم بود مشايي را بركنار ميكرد و محصولي را وزير نميكرد. اگر او تشه قدرت نبود قطعا\" در چنين زماني دست به توزيع پول و كمكهاي غير نقدي ميان مردم نميزد. تنها سئوالي از شما و اقاي احمدي نژاد دارم چرا آخرت خود را چنين ميفروشيد؟ از اين كار دست برداريد كه خداي بزرگ و امام شهيدان ناظر بر تمام كارهاست. خداوند همه ما را به راه راست هدايت كند. (134546)
با سلام من فک ر می کنم اقای دکتر حرف در گلو مانده میلیونها نفر را بیان کرد و مردم با اعتماد بیشتر به شجاعت ایشان حمایه چهار سال پیش را تکرار خواهند کرد انشا ء الله (134534)
برادر عزیز
آفرین بر نظر پاک خطاپوشت باد
یعنی احمدی نژاد فقط توهین کرد و اصلا دلیلی بر رد موسوی ارائه نکرد!
اولا یعنی شما اصلا تخریب های موسوی علیه احمی نژاد رو ندیدی: دیکتاتوری دولت،خرافه گرایی! اینا استدلاله یا تخریب؟
احمدی نژاد که پشت هم داشت آمارهای سال های موسوی رو رو می کرد.
آخرش موسوی از بحث فرار کرد و خطابشو به سمت مردم برد و نگفت که چرا تو بحران های دوره های قبل( 18 تیر، تورم 45درصد دوره آقای هاشمی و...) احساس خطر نکرد و حالا وارد گود شده.
تمام آمارهایی هم که علیه دولت میاورد رو احمدی نژاد مستدل جواب میداد.
الان طرفدار های موسوی دچار چالش معنایی شدند که بتی رو که تو این چند مدت بزرگش کرده بودند حالا شکسته.
والامر الیکم (134549)
موافقم چون احمدی نژاد با این کار از بحث خارج می شد. (134563)
علی رضا
۱۳۸۸-۰۳-۱۵ ۱۹:۵۷:۰۹
با سلام!
من از شما یک سوال دارم. فقط یک سوال!
آقای موسوی جواب کدام سوال احمدی نژاد را در مورد عملکرد دهه60 خود داد
؟ (134616)
کاش همه مردم دسترسی به اینترنت داشتن تا نظر همه مردم رو می دیدیم.
البته ان شا... بعد از انتخابات می بینیم. (134618)
درود بر موسوي كه پيروز مناظره شد.
احمدي نژاد به غيراز لبخند تلخ و بي ادبي چيز ديگري نداشت (132324)
خوب معنی پیروزی در مناظر رو فهمیدیم! اون بنده خدا (موسوی) که داشت پس می افتاد. اگه امشب سکته نکنه شانس آورده! (133063)
فارغ از نقد احمدي نژاد ، موسوي در 80 دقيقه اول جلسه را ضعيف اداره کرد و بنظر من نشان داد که به درد رياست جمهوري نمي خورد. (133164)
ده دقیقه آخر هم رئیس جمهور نشد برای کشور. چیز شد برای کشور. (133833)
چه جالب. این را نفرمایید ، پس به استحکام بیان و سدادت کلام دکتر محمود احمدی نژاد اعتراف کنید. حاشا که ما از عمده حامیان برخی از نامزدها انصاف ندیدیم . (133828)
بردیا
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۲۰:۲۰:۲۸
انجه در مناظره دیشب بیش از همه به چشم میامد تکنیک فرار به جلوی احمدی ن زاد بودزیرا ایشان در پاسخ به نقدها فقط مشکلات دولتهای قبلی را یاداور میشد نه پاسخ نقدها را7و اینکه تهمت زدن اسان است براستی اگر کسی از اصلاح طلبان این مسائل را مطرح میکرد ایا قوه قضائیه باز هم ساکت بود؟ (134228)
علی از اردکان
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۰۷:۴۱
اصولا آقای موسوی وقتی حامیانشان (خانم رهنورد،هاشمی و خانواده،خاتمی،مجید مجیدی،اعضای نهضت و مشارکت و مجاهدین و...) را در کنار نداشته باشند حرفی برای گفتن ندارند. (132349)
رستگار
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۱۴:۵۸:۲۹
علی جان آقای موسوی همچون امام راحل و مقام معظم رهبری جده سادات را در کنار خود دارند و نیازی به اینکه افراد دیگری در کنارشان باشند یا نباشند ندارند در ضمن اگر منظور شما از چیزی برای گفتن ، توهین و تهمت و افترا است مطمئن باشید اگر تمام قدرتهای دنیا هم کنار ایشان باشند هرگز دهان به نا ثواب نخواهد گشود همانگونه که زمانی که امام راحل همچون کوه در پشت سر ایشان حمایت بی دریغی از ایشان میکردند هرگز خارج از اخلاق و ادب و حکمت چیزی بر زبان نراندند (134045)
سیدی تنها به رنگ سبز نیست هیچ دانی مادر سادات کیست
سبز یعنی عاشق مولا شدن پشت درب حیدری زهرا شدن
سبز یعنی عشق با شور و بلا با حسین فاطمه در کربلا
طالب سبزم نه این سبز ریا سبز هم بازیچه شد مهدی بیا
برادر عزیز من هم سید هستم ولی هرگز به خود اجازه نمی دهم کاری کنم که باعث شرمندگی اهلبیت باشد شما نگاه کن چه افرادی با بستن پارچه سبز به خود ومتاسفانه..... باعث شرمندگی می شوند (134545)
دانشجو
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۱۲:۳۸
1) موسوی فقط اتهام مطرخ می کرد و مشخص بود که خودش هم اطلاعی ندارد چون در جواب احمدی نژاد، حتی نمی توانست به او ایرادی بگیرد و مشخص شده که تمام اتهامات موسوی در این مدت بر اساس اخبار دروغ بوده است و ارزشی ندارند.
2) موسوی حتی در یک مورد هم به نقدهای وارده بر خودش پاسخ نداد تا نشان دهد که جوابی برای عیب هایش ندارد.
3) و در نهایت پاسخ های مستدل دکتر احمدی نژاد و شجاعت بی نظیر او همه مردم آزاد اندیش ایران را مجاب کرد که با چه گوهر ناب و با ارزش و متفکری مواجه هستند و ارزش او را هزاران برابر نمود (132396)
موسوي حمله ميكرد يا احمدي نژاد كه بدون دادگاهي هر چي خواست گفت؟
موسوي جواب احمدي نژاد رو نمي داد چون اين تاكتيك احمدي نژاد بودف اومده بود تا با حمله كردن و بردن موسوي به سمتي كه مجبور بشه جواب بده، از گفته شدن مشكلات دولتش فرار كنه. ميرحسين اما بي توجه به جوسازي مشكلات رو به مردم گفت، با متانت هم گفت. خدا حفظش كنه، خيلي با شخصيت هستش. (133211)
منظور از بیان مشکلات ، طرح همان ادعاهایی است که امروز رهبر معظم انقلاب با صراحت لهجه در جمع مردم رد کردند ؟ بابا ! یک بار هم که شده ، این بیانات را مرور کنید. فرصت زیاد است. ساعت 12 و 40 دقیقه ظهر است. تا شب بارها پخش خواهد شد. خب اگر نمی خواهید اعتراف کنید ، چرا اصلا خودتان را به زحمت می اندازید ؟ (133838)
هستش باشخضیته یا چیرش ؟ موسوی حداقل میتونست یکی به قول شما تهمت ها را جواب دهد چرا با کمال متانت فقط چیر چیز کرد ؟ (134303)
تعریفتون از آزاد اندیش چیه؟ بگید بدونیم! (133580)
Alireza
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۱۸:۴۹
احمدی نژاد سعی میکرد با کشیدن بحث به موضوعاتی که اصلآ ربطی به آقای میر حسین موسوی نداشت، موسوی را متهم کند.
این که پسر آقای رفسنجانی چه کار کرده، این که خاتمی چه کار کرده، دختر رفسنجانی چی گفته و ... چیزی نیست که آقای میر حسین موسوی رو متهم محکوم کنه.
احمدی نژاد به دلیل اینکه میدونه تمام اطرافیان و رئیس جمهوران سابق به شدت باهاش مخالفن، مجبوره که به توهین و تحقیر کردن اطرافیان و حامیان آقای موسوی بپردازه. (132469)
باهات موافقم ولی
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۴۲:۵۴
درسته - من هم به احمدی نژاد رای نمی دهم چون روش و منش اش را نمی پسندم ولی آقای موسوی باید بفرماید پول این تبلیغات سرسام آور ستاد ایسان را چه کسی می دهد؟ و با چه انگیزه ای؟ (132723)
محمود
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۷:۵۵:۲۳
ظاهرا روش و منش درست و اخلاق داشتن از دیدگاه حامیان موسوی افشا نکردن مفسدان اقتصادی و آزاد گذاشتن آنها است که در این چندین سال هر کاری می خواهند انجام دهند (133390)
پول تبلیغات آقای احمدی نژاد که هیچ حزب و تشکلی هم ازش حمایت نمی کنه از کجا میاد؟ (133944)
ايراني نژاد
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۲۱:۴۹:۰۷
اگر از خانه بيرون بيايي و به ستاد هاي احمدي نژاد سري بزني ميبيني كه هر منطقه اي براي خودش و با كمك هاي خودجوش پوستر چاپ ميكند
حتي انقدر ندارند كه درو ديوار هارا كاعذ ديواري كنند
فقط مغازه اي يا ستادي يا ديگر جاهاي محدود
شما چطور ؟
انواع و اقسام مختلف و به وفور...... از كجا مي آيد؟... از كمك هاي خودجوش ( آنهم ميليوني؟) (134266)
علي شكوري
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۳:۰۴:۰۷
اتفاقا خيلي هم مرتبط با آقاي موسوي بود مثلا اينكه چرا آقاي موسوي در زمان تورم 49.5 احساس خطر نكردند و پا به صحنه نگذاشتند كه البته من پاسخي نشنيدم شايد شما شنيده باشي! (133129)
البته تورم 49 درصدی با نفت 5 دلاری نه تورم 26 درصدی با نفت 130 دلاری. (134726)
زهره مهدور
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۱۰:۵۷:۲۷
بهتر ببینیم چه کسانی حامی آقای موسوی هستند تا دلیل حرفهای آقای احمدی نژاد را در پسر آقای رفسنجانی وغیره را بهتر بفهمیم (133652)
سلام
به نظر من شجاعت این نیست که 4 سال مرتب از مفاسد اقتصادی حرف بزنیم و هیچ کاری نکنیم توی این مناظره از خانواده هاشمی و ناطق به عنوان مفسدان اقتصادی نام برد حالا شاید ریس جمهور زورش به اینا نرسه ولی چرا در مورد صفایی فراهانی و اون کسانی که عنوان شد که زمین گرفتن توی این 4 سال کاری نکرد؟ (132495)
این افراد همگی یک حلقه مدیریتی نفوذ ناپذیر تشکیل داده اند. آقای فراهانی (وزیر موسوی) هم یکی از زنجیر های این حلقه است. جدا کردن این افراد از هسته اصلی کار آسانی نیست. درست شبیه به قضیه جاسبی (134127)
پس در چنین شرایطی که بر فرض شما کاری از دست کسی بر نمیاد بهتره احمدی نژاد هم برای مردم قهرمان بازی درنیاره و مردم رو سر کار نذاره. چرا این اسوه ی شجاعت با شجاعت اعلام نمیکنه که کاری جز حرف زدن از دستش برنمیاد. چرا همش وانمود میکنه که برای برپایی عدالت و احقاق حقوق مردم اومده؟
در ضمن خدا پدرتو بیامرزه صفایی تو این چهار سال مدیر کجا بوده؟ (134732)
وقتی احمدی نژاد بجای موسوی راجع به در و دیوار و آسمان و زمین انقاد کرد. جواب چنین شخصی چیست؟ موسوی خیلی هم متانت به خرج داد که تمسخر های بیجای احمدی نژاد را تحمل کرد. (132530)
حسین شاملو
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۲:۵۲:۳۶
احمدی نژاد امشب کودک درونش را بی نهایت آزاد گذاشته بود (133091)
رستگار
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۱۳:۵۲:۲۹
نتیجه انتخابات برای همه ما روشن خواهد کرد که در فرهنگ ایرانی و اسلامی ایا تفاوتی بین شجاعت و تهمت و اهانت وجود دارد یا نه (133974)
بی اخلاق ترین اقدام احمدی نژاد در مناظره شب گذشته به نمایش گذاشتن عکس همسر مهندس موسوی بود . خانم زهرا رهنورد سابقه بسیار قدیمی در پیش از انقلاب و پس از آن دارند. به ضرس قاطع عرض می کنم که دکتر رهنورد به اندازه ی کل تبار آقای احمدی نژاد و همچنین کل اعضای دولت نهم، فعالیت مبارزاتی پیش از انقلاب و همچنین فعالیت علمی و مدیریتی داشته است. (134257)
mehrdad
۱۳۸۸-۰۳-۱۵ ۱۵:۵۴:۲۰
اگر تهمت زدن به افراد و توهین کردن اسمش جسارته درسته (134526)
محسن عزیز،
که احتمالا جوانی کم اطلاع و متعصبی ،خوب است کمی به عقبتر بروی و سخنان اکبر گنجی - مزدور قلم بدست و فراری - را که احکام سنگینی برایش صادر شده ،بخوانی و بدانی همان ادبیات و همان سخنان از همین شخصیت شجاع که متاسفانه رئیس حکومت اسلامی است صادر و امثال شما در آن هنگام علیه اکبر گنجی و اکنون له محمود احمدی نژاد دادسخن سرمی دادید و می دهید.
آری! درود بر این هتک حرمت ها و این شجاعت ها
وا اسفا از این خودخواهی ها و خودپرستی ها (134542)
مناظره شروع شد احمدی نزاد بعد از سلام و علیک با بینند گان وقبل از هر گونه اظهار نظر موسوی گفت موسوی تو نماینده هاشمی هستی سه نفر به یک نفر و الی اخر به نظر شما این شیوه شروع درست مناظره یک رئیس جمهور است /ایا کافی نبود همین دو جمله برای شناختن افراد //چرا اقای رئیس جمهور ابتدا به ساکن از افعال خود نگفت/ ما چرا برای دیگران جهنمی شویم/ ایا میر حسین یا احمدی نزاد ارزش این را دارند که من یا شما برایشان جهنمی شویم/ پس بیشتر فکر کنیم و از باطل حتی اگر ظاهرا دوست ما بود دوری کنیم (134754)
آقای میر حسین موسوی حرفی برای گفتن نداشت
فقط حرف بعضی سایتها را تکرار میکرد. (132232)
خوب می دونید کارشناسان یعنی همین دیگه. متنهایی را که کارشناسان برایش می نوشتند می خواند! (132358)
احمدی نژاد که اول داشت از روی انشایی که نوشته بود یواشکی می خوند! (133949)
مثلا احمدی نژاد چی برای گفتن داشت؟
خودش ایراد می گیره به موسوی که برنامه نداری. خب اگر خودش برنامه داشت نمی رفت سراغ هاشمی و آقای خاتمی.
اصلا به این موضوع که احترام بزرگتر و کسی که نفس امام رو درک کرده توجه نداشت. ضمنا بسیار شتاب زده بود و لی آقای موسوی با آرامش خاصی حرف می زد (132399)
متاسفانه جناب آقای احمدی نژاد نشون دادن که برای ماندن در قدرت به هر کاری دست خواهند زد. ایشان به دور از شان یک رئس جمهور، هم اخلاق ایرانی و هم اخلاق اسلامی را زیر پا گذاشتن.
با اینکه رای من هنوز مشخص نیست، بر شرف و متانت جناب موسوی درود میفرستم.
به امید پیروزی روز افزون ایران و ایرانی (133324)
ناشناس
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۱۲:۳۹:۳۰
البته این چیزایی که شما فرمودید بیشتر به موسوی می یاد تا احمدی نژاد بین این کاندیدا ها تنها کسی که به فکر حکومت کردن نیست احمدی نژاد است .
بنده به عنوان یک ایرانی به دکتر محمود احمدی نژاد افتخار می کنم . (133823)
این رو واقعا قبول دارم چون اگر به دنبال مقام و قدرت بود با هاشمی کنار می آمد مثل ... (134478)
عزیز برادر اگر هم اتهامات او بر افرادی که نام برد درست باشد شرع و عرف و قانون با طریقه ی بیان اون در وضعی که موضوع قابل اثبات نیست مخالف است. این چه نوع حس خدمتگزاری است که اولین اصول اخلاقی را رعایت نمیکند؟ (134735)
برنامه آقای موسوی کاملا مشخص و از روی سایت ایشان قابل خواندن است. این خود احمدی نژاد است که صر صحنه تصمیم میگیرد چه فیلمی بازی کند. راه می افتد می رود به شهرها و بدون فرصت کافی برای بررسی و کارشناسی پروژه مصوب میکند. مثلا ساخت یک اتاق 3 در 4 برای یک مدرسه یک پروژه است (133396)
موسوی خیلی سیاسی بر خورد کرد چون جناب دکتر حمل ونقل برنامه داشت که ایراداتی که از سوی آقای موسوی برای دولت 9وارد است را ارائه نکنند اما... (134685)
کم گوی وگزیده گوی چون میرحسین (132233)
اتفاقا وقتی که وقتشه به اندازه صحبت کن تا مردم بفهمند اصل داستان چی هست. و وقتی هم که طرف مقابل اصل ماجرا را (که چه کسانی پشت سر ایشان هستند رو کرد) از اساس صورت مساله را پاک نکن.
کم و گوی و گزیده گوی این یک جا به نظرم به ضرر بود. اگر چه که نه کم صحبت کرد و نه گزیده. بازهم مشاهدات میدانی. کسی که خودشت تهمت می زنه چطوری می گه تهمت نزن.
آقایی که مدتها پیش در سایت کلمه صحبتش را منتشر کرده بود که گفته بود ما دیکتاتوری رضاخانی احمدی نژادی نمی خواهیم چطور می گویند که من به شما نگفتم دیکتاتور؟
مردمی که می خواهند به باند آقای هاشمی رای بدهند بسم الله! (132440)
اصلا هیچی نگو چو میر حسین ! فقط گاهی گداری بگو : \"چیز\" (133870)
فقط می تونم بگم اوج بد اخلاقی انتخاباتی
فقط همین
متاسفم (132234)
حرفهای حقی بود که باید سالها پیش زده می شد. بلاخره باید حلقه های قدرت وثروت از یه جایی پاره می شد ما تا آخر برای مبارزه با مفسدان تا پای جان ایستاده ایم. درود بر دولت یار (132235)
آره درست میگی ولی حالا چرا پس در این 4 سال چرا نگفت (132877)
فرهاد
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۹:۱۸:۲۳
چقدر ساده ايم كه فكر مي كنيم احمدي نژاد با فساد و .. در افتاده!
عجيب نيست كه ايشان شب انتخابات تصميم به اين كار گرفته اند؟ (133495)
من طرافدار آقای رضایی هستم اما نمیتونم منکر شرافت و آزادگی مهندس موسوی بشم !
درود بر شرافت خانوادگیت میرحسین عزیز !
در ضمن آقای احمدی نژاد به اصول اخلاقی پایبند نبود . امید که به روز قیامتی هم باور داشته باشیم . یا حق (132236)
جویای حق
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۱۵:۲۵
فکر کنم شما از اطرافیان هاشمی باشید که بیخودی از نوچه های هاشمی(موسوی و رضایی) دفاع میکنید. آخه کدام شرافت و آزادگی موسوی، اینکه خانمش به این صورت مدرک میگیرد یا اینکه از اختلاسهای بعضی حامیانش ناراحت می شود بابا اینا رو همه مردم هم میدانند. (132431)
خدايا توبه. چطور به خوتون اجازه ميديد هر كسي نظر مخالفي با شما داشت سريع يه برچسب روش بزنيد و بذاريدش كنار. ميرحسين مورد تاييد هميشگي امام رو مي خواهيد نابود كنيد، بكنيد، ولي لااقل به خودتون رحم كنيد. محسن رضايي كم تو اين انقلاب زحمت كشيده؟ كم جونشو كف دستش گذاشته؟ بابا يه خورده انصاف.
خدا هدايتت كنه (133239)
کی گفته میر حسین تایید امام رو داشته؟ ترو خدا تاریخ رو مرور کنید
منات خاطرات هاشمی! (134020)
بااحترام
من هم ازبرنامه های آقای رضایی خوشحال شدم وآرزودارم این برنامه ها برای این ملت اجرا شود هرچند شانس آقای رضایی کم است .
میرحسین هم دوست داشتنی است
ولی آیا قیامتی هست ؟
خانواده هاشمی هم درقیامت حضورخواهندداشت ؟
اگرحمایت هاشمی نبودحتما به میرحسین رای میدادم. (134153)
ناشناس
۱۳۸۸-۰۳-۱۵ ۱۴:۰۳:۴۵
متاسفم که تعدادی افراد امسال شما چشمانشان رابر روی حقیقت بسته اندویاشایدهم شماهم دستتان دریک سفره است. (134486)
امشب اولين شبي بود كه مردم شاهد برگزاري يك مناظره به مفهوم واقعي آن بودند زيرا برنامه مناظره رضايي و كروبي بيشتر شبيه يك گفتمان بود تا مناظره و البته اين برنامه ميتوانست در 2 قسمت 45 دقيقهاي بين كانديداها برگزار شود كه آنها راحتتر حرفهاي خود را ميزدند.
شاهديم مشي و منشي كانديداها كه به صورت جدي وارد صحنه انتخابات شدهاند مبارزه با احمدينژاد است
رويكرد اين افراد براي مردم مشخص است و در واقع مردم با مشاهده مناظره به اين نتيجه رسيدن كه سه كانديد ديگر و اطرافيانشان سعي در تخريب چهره احمدينژاد را داشتهاند و در واقع در طول ايام تبليغات انتخاباتي برنامهاي به صورت جدي ارائه نكردند و هدفشان از همان ابتدا حمله به دولت بود.
احمدينژاد حرفهايي كه سالها در دل مردم بود ولي جرات بيان آنها را نداشتند را بيان كرد.
گونه ميتوان هم مدعي خط امام (ره) بود و هم از ايشان هزينه كرد اما هواداران و طرفداراني متشكل از افكار و عقايد گوناگون را گرد خود جمع كرد كه بسياري از اين حاميان با افكار امام مخالف هستند، مانند مجموعهاي كه زير پرچم بعضي آقايان ليبرالي حركت ميكنند و بديهي است آنها از خط امام خميني (ره) فاصله گرفته و در جهت منافع خود حركت ميكنند.
دانشگاه آزاد به صورت تمام قد و كامل در خدمت يكي از جريانات مخالف احمدينژاد قرار گرفت و به ستاد انتخاباتي وي تبديل شد و شاهديم كه مقادير هنگفتي از پول بيتالمال را بعضي آقايون چگونه براي جرياني خاص در اين دانشگاه هزينه مي كنند چگونه اين افراد اين اقدامات را انجام ميدهند و هيچ پاسخي نيز به ملت نميدهند. (132237)
کیوان کیان
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۱۰:۴۸:۱۸
شاید حرف های احمدی نژاد درست بوده اما باز هم ثابت کرد که روش بلد نیست و مدیریت باهاش غریبه. اینجور افراد نیت پاکی هم داشته باشند برای رییس جمهوری مناسب نیستند. (133636)
مریم صادقی
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۰:۵۴:۲۵
بسیار عالی بود. میر حسین برنده اصلی مباحثه بود، زیرا:
1- خونسرد بود.
2- با موضوعات ملموس سرو کار داشت .
3- شجاعانه بود. (132238)
بی طرف
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۱۱:۵۵
تنها چیزی موسوی نبود خونسرد بود چون حتی صداش هم می لرزید (132384)
با 13نفر تمرین کرد ولی باز هم کم آورد. (134040)
علی سلطانی
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۰:۵۴:۵۳
ماشاالله به موسوی که بدون تهمت و افترا حرفش را زد و سر آخر قول داد به جای دخالت در کار مردم و پرونده سازی برای مردم کار کند. فکر می کنم با جملات پایانی اش حرفهای احمدی نژاد را خنثی کرد. البته شانس هم آورد که آخرین نفر بود که صحبت کرد. (132240)
هر دو تنها تخریب کردند(خودشونو)
به نظرم 1=1 مساوی درود بر رضایی (132241)
منم با شما موافقم برنده این مناظره محسن رضائی بود (132891)
احمدعلی
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۰:۵۵:۳۸
آقای احمدی نژاد از اخلاق و عدالت فاصله گرفته است. اینکه در برنامه ای تلوزیونی نام افراد برده شود و به آنها اتهام زده شود در حالی که خودشان حضور ندارند تا از خود دفاع کنند عادلانه و اخلاقی است؟ (132242)
ناشناس
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۱۲:۵۱:۴۶
تا به احمدی رسید آسمنون تپید شما که هرچی بلدین تو سخنرانیاتون به احمدی می گین واقعا خجالت داره (133857)
اگر راست می گفت این حرفها رو 1 سال پیش میزد، نه دم انتخابات که بهره برداری کنه و 4 سال اشتباهاتش رو بخواد تحت الشعاع قرار بده از اون طرف هم یک عده ساده رو تهیج کنه (133955)
ramtin
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۱۴:۳۳:۳۹
در تكميل صحبتهاي درست جنابعالي بايد بگم كه جالب اين است كه اين آقاي احمدي نژاد كه اصلي ترين دست آور خودش و شعار دولتش را عدالت معرفي ميكنه نتونست عدالت را در رفتار و صحبتهاش رعايت كنه. (134018)
احمدی نژاد پیروز قاطع این میدان بود.استدلال های احمدی نژاد بسیار منطقی تر و در مقابل استدلال های میر حسین غیر منطقی وصرفا جنبه تخریبی داشت. (132243)
استدلالهای میرحسین تخریبی بود؟! کدوم شبکه را نگاه میکردی شما؟ (132566)
امشب اولين شبي بود كه مردم شاهد برگزاري يك مناظره به مفهوم واقعي آن بودند زيرا برنامه مناظره رضايي و كروبي بيشتر شبيه يك گفتمان بود تا مناظره و البته اين برنامه ميتوانست در 2 قسمت 45 دقيقهاي بين كانديداها برگزار شود كه آنها راحتتر حرفهاي خود را ميزدند.
شاهديم مشي و منشي كانديداها كه به صورت جدي وارد صحنه انتخابات شدهاند مبارزه با احمدينژاد است
رويكرد اين افراد براي مردم مشخص است و در واقع مردم با مشاهده مناظره به اين نتيجه رسيدن كه سه كانديد ديگر و اطرافيانشان سعي در تخريب چهره احمدينژاد را داشتهاند و در واقع در طول ايام تبليغات انتخاباتي برنامهاي به صورت جدي ارائه نكردند و هدفشان از همان ابتدا حمله به دولت بود.
احمدينژاد حرفهايي كه سالها در دل مردم بود ولي جرات بيان آنها را نداشتند را بيان كرد.
گونه ميتوان هم مدعي خط امام (ره) بود و هم از ايشان هزينه كرد اما هواداران و طرفداراني متشكل از افكار و عقايد گوناگون را گرد خود جمع كرد كه بسياري از اين حاميان با افكار امام مخالف هستند، مانند مجموعهاي كه زير پرچم بعضي آقايان ليبرالي حركت ميكنند و بديهي است آنها از خط امام خميني (ره) فاصله گرفته و در جهت منافع خود حركت ميكنند.
دانشگاه آزاد به صورت تمام قد و كامل در خدمت يكي از جريانات مخالف احمدينژاد قرار گرفت و به ستاد انتخاباتي وي تبديل شد و شاهديم كه مقادير هنگفتي از پول بيتالمال را بعضي آقايون چگونه براي جرياني خاص در اين دانشگاه هزينه مي كنند چگونه اين افراد اين اقدامات را انجام ميدهند و هيچ پاسخي نيز به ملت نميدهند. (132247)
رفتارتهاجمی وپرخاشگرانه جناب احمدی نژاد بسودشان تمام نشد .....قضیه خیلی روشن است.... به دوستان اصولگرا عرض میکنم که واقعا\" آقای احمدی نژاد عزیز قابل دفاع نیستندبهتر است تجدید نظری شود (132253)
بدترین کار در این مناظره آوردن اسم زن میر حسین توسط احمدی نژاد بود ( حتی اگر درست باشه )
چیزی که وسط این دعوا ازش حرفی زده نشد برنامه های کاندیداها بود (132254)
احمدی نژاد اسم زن کسی را آورد یا کسی ، اعتراف کرد خانمی که بدون بردن نام ، احمدی نژاد تخلفات او را ریز کرده ، خانم خودش است؟! (133887)
اولا ایشون اسم نیاورد. خود موسوی اسم رو لو داد. ثانیا از موسوی پرسید \"بگم؟\" اون هم گفت \"بگو\" ثالثا کاملا حرفاش حقیقت داشت. (133941)
مهدی صفرزاده
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۰:۵۶:۵۵
آفرین به موسوی که با متانت و نجابت مثال زدنی سخن گفت واستدلال کرد و دلهای بسیاری از حقیقت جویان را به خود متوجه کرد (132255)
ناشناس
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۲۲:۳۲:۴۶
توی مناظره جای متانت و کم حرفیه؟ (البته منم اگه دربرابر این همه حرف حساب کم می اوردم متین ونجیب میشدم) (134285)
خیلی از نحوه صحبت آقای احمدی نژاد متاسف شدم.بسیاری از افراد نظام را بدون اینکه قدرت پاسخگویی در آنجا داشته باشند زیر سوال بردند بسیار زشت است.....این منش ایشان در دیگر مسائل هم هست...و چقدر برعکس تقوا و ادب و منش میرحسین برای من بسیار زیبا بود..............خداوند اهل تقوا را دوست دارد و من امشب این تقوا را در میرحسین دیدم نه در احمدی نژادی که همه را متهم میکند در صورتی که آنان از خود قدرت دفاع ندارند.... (132256)
میرحسین و حامیانشان چند مته است که در تمام مجالس و بدون حضور احمدی نژاد ایشان را له کرده بودند. آیا احمدی نژاد چاره ای جز این داشت. برای نمونه سخنرانی دوم خرداد فائزه هاشمی را بخوانید. (132506)
عظیمی
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۶:۴۱:۱۳
عزیر من مگر احمدی نژاد در سخنرانیهایش و رجا نیوز و ... کم تخریب میکنند. فعلاً برای ما اصل مناظره بود که شخصاً رودروی هم منطق و قدرت تحلیل خود را نشان دادند. (133356)
آقای ناشناس سخنرانی دوم خرداد پربیننده تره یا 20:30 که شده ابزار تخریب آقای میرحسین (133558)
به نظرم بهتر است شما برای اینکه معنی تقوی را بهتر ببینید بروید یک سری به سایت کلمه بزنید و ببینید که چقدر در آنجا تقوی هست.
یه یک نفر همه تهمت بزند و سکوت کند و یک شب حرف دل یک ملتی را بگوید کجایشت بی ادبی است. (132522)
آقای ناشناس عزیز
سایت کلمه هم سایتی هستش مثل رجا نیوز، البته مودبتر
اما به طور کلی احمدی نژاد خیلی بی ادبی کرد. لبخند تمسخرش، حالت تهاجمیش و افترا به کسانی که اونجا نبودن.
حقش هست آقای احمدی نژاد اگر چیزی میدونست به دادگاه ارجاع میداد و خودش پی قضیه رو میگرفت نه اینکه طوری رفتار کنه که اکروز رهبر عزیزمون بگه کینه جویی نکنید.
حرفای آقای احمدی نژاد در شان رئیس جمهور نبود.
حرفاشون به درد روزنامه های زرد میخوره.
به هر حال هر کس ادب خانوادگیشو نشون میده. (134191)
ایرانی
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۲۹:۱۵
آقای موسوی نماینده این افراد بود و در جلسه هم حاظر بود
مگر وقتی از شخصی انتقاد می شود حتما باید خود آن فرد حضور داشته باشد؟! یعنی شما فقط در حضور احمدی نژاد از او انتقاد می کنید؟!
آقای موسوی هم به نمایندگی از این افراد که مشاورشان بودند و طبق گفته خودشان به دوران آن ها افتخار می کردند در این جلسه حضور داشتند و می توانستند دفاع گو باشند.
همه دیدند که موسوی از خودش هم نتوانست دفاع کند و فقط به تهمت زنی می پرداخت (132561)
داوود گلی زاده
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۰:۵۷:۴۱
موسوی با متانت و آرامش بیشتری سخن گفت . به نظر من احمدی نژاد وقتی دید در تمام نظرسنجی ها عقب افتاده اینگونه شروع به تهمت زدن به دیگران کرد. افرادی که در هیچ دادگاهی محکوم نشدند . (132257)
آخه متاسفانه هیچ دادگاهی جرات ندارد ایشان را محکوم کند. (132517)
واقعا آیا دادگاهی در ایران ،این قدرت را دارد که خانواده هاشمی و ... را محکوم کند؟ (133566)
اتفاقاً رشوه دهندگان به مهدی هاشمی در برخی دادگاهها محکوم شدند، ولی خودش نه!
http://alef.ir/1388/content/view/45334/
http://alef.ir/1388/content/view/45332/ (134067)
این دوست شما آقای جاسبی است که هیچ دادگاهی جرات دادگاهی کردن او را ندارد. همچی برای احمدی نژاد پرونده سازی بکنید که بیا و ببین . حالا بذار ... سه ماه وقت بخودت بده . همین . (133888)
hasaan3131
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۲۸:۱۴
اقای احمدی نزاد خوبیت نداره چرا تهمت می زنی فقط خدا از دلها وگناه اگاه است (132554)
و موسوی حرفی برای گفتن نداشت... (132258)
روزبه
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۰:۵۸:۲۰
سلام بر میر حسین موسوی..مرد ادب و متانت
وقتی رئیس جمهوری حقوق شهروندی هیچ شهروندی(حتی خاتمی با پشتوانه رای 20 میلیونی) را در نظر نمی گیرد و محترم نمی شمارد...چگونه می خواهد به حقوق من احترام بگذارد.
وقتی رئیس جمهور حق قانونی خود را و طرف مقابل خود را نمی شناسد..چگونه می خواهد حق من را بشناسد..
واقعا وارد شدن به صحبت میر حسین و قطع صحبتهای او عمل ناپسندی بود..
در کنار پخش آخرین جمله از طرف احمدی نژاد در صدا و سیما ناجوانمردانه ترین کار بود..
در پایان به نظر من محکوم کردن شخصیتهای دیگر که هر کدام در زمان خود پشتوانه رای مردم را داشته اند و در این برنامه امکان دفاع نداشتند..توهین به مردم و حقوق شهروندی است.
با توجه به اینکه انگشت اشاره احمدی نژاد به سمت دیگران به جز موسوی بود ..می توان احمدی نژاد را در موضع ضعف قرار داد و میر حسین را پیروز مناظره دانست. (132262)
این همه دکتر در مورد دوران نخست وزیری میرحسین صحبت کرد اونوقت شما می گید انگشت اشاره احمدی نژاد به سمت دیگران به جز موسوی بود ! آدم باید حق پذیر باشد. باید مردم بدانند پشت یر میرحسین چه کسانی هستند؟ چرا دارند میلیاردی خرج می کنن؟ (133494)
siavash
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۰:۵۸:۲۹
دوره قبل از جیب برای احمدی نژاد مایه گذاشتم
نتیجه آن را امشب دیدم: شارلاتانیسم و بی اخلاقی
حق مردم بزرگ و مومن ایران این رئیس جمهور نیست
همین! (132263)
مگر قرار بود از بیت المال مایه بگذاری ؟ مگه بقیه چه کردند ؟ از سهم یتیم خرج کردند وبیت المال ؟ خب همه کردند. باز هم انشائ الله می کنند. (133891)
فرصت خوبی بود تا فرق میان استدلال و هیاهوهای تبلیغاتی بهتر مشخص شود.پرداختن به مسائل ،شاید دون شان مناظره از ابتدای بحث توسط اقای موسوی فضای اپر بخشی مناظره را منحرف کرد هر چند که شاید نتیجه برنامه به نفع اقای موسوی ختم شد. و ای کاش اقای احمدی نژاد اسیر خط دهی انحرافی اقای موسوی نمی شد و در طول برنامه به طور صریح از عنوان اسامی خوداری می کرد و صرفا مبادرت به بیان دلایل محورهای تهاجم گروهها با استدلال قوی خدو می کرد. (132264)
اين خطها چي بودند؟ ما كه هر چي ديديم موسوي تو يه سير منطقي داشت اشكالات رو در كمال ادب مي گفت. اتفاقا احمدي نژاد سعي ميكرد با طرح مسايلي كه ربطي به موسوي نداشت، موسوي رو به موضع جواب دادن بكشونه و به اين ترتيب هم تو موضع ضعف قرارش بده و هم ضعفهاي دولتش معلوم نشه. خدا رو شكر آقاي موسوي با تدبير از اين تاكتيك جستند. (133285)
درسته که میرحسین صرفا اسم افراد را نبرد ولی به نظر شما \"وزیر چند صد میلیاردی\" مدرک وزیر کشور\" و ... همان نام بردن افراد نیست؟ (133573)
\"کردان\" نام پرتقال است یا انسان ؟ اسم نبرد ؟ \"وزیر کشورتان\" عنوان یک آدم مشخص است یا مدل پیکان ؟ \"معاونتان\" مدل برنج شمال است یا برای اشاره به افراد مشخص استفاده شد؟ (133896)
عزیزان چرا احساساتی شده اید اینها که آقای میر حسین موسوی گفت هم در مجلس و هم در جاهای دیگر بحث کامل شد و کردان به همین دلیل دیگر وزیر نیست اما آنهایی که آقای احمدی نژاد گفت اینطور نبود و خودش دادستان و قاضی و حاکم بود. (134214)
احمدی نژاد خلاف توافقات و قانون اولیه عمل کرد و اسم تعداد زیادی که غائب بودند رو برد. با وجود اینکه دوست داشتم مهندس موسوی شدیدتر پاسخ این اتهامات رو بدند ولی حالا که فکر می کنم تصمیم متینی گرفتند که بی حیایی رو با بی حیایی پاسخ ندادند.
مگر حرف امام خمینی(ره) غیر از اتحاد ما در کشور بود؟ جناب احمدی نژاد چقدر این موضع رو در گفتارشون رعایت کردند؟ با نوع حرف زدن ایشان اینطور بر می آید که انقلاب در کشور ما 4 سال است که رخ داده است. لجنمال کردن خدمات دیگران از سیاست های اولیه ایشون بوده و هست که به نظر من مایه ی افول نظام ما خواهد بود.
اسم چند نفر رو بدون حکم قضایی و یا مستندات ارایه کردند و محکومشون کردند در بحثی که ربطی به بحث حاضر جلسه نداشت؟ (132266)
اگر اسم نبرند می گویید که عرضه نداشته اند و یا عزم مبارزه ندارند. و اگر ببرند می گویید که خلاف قانون بود!
هر دوی این حرفها را هم یک عده می زنند! (132471)
نه اسم ببريد، اتفاقا عاليه، مردم هم پشتتون هستن. اما تو دادگاه نه شب انتخابات (133288)
بحث جرات نيست/ بايد 4 سال قبل كه قولشو به مردم داده بودن ميگفتن نه حالا كه بيان از احساسات مردم جهت رسيدن به قدرت سواستفاده بكنن.
اين كار اقاي اقاي احمدي نژاد يعني \"عشق به قدرت\" (133745)
از جناب آقای رئیس جمهور خیلی منطقی انتظاری بیشتر از این نبود. (132267)
من نمیخواستم در انتخابات شرکت بکنم. اما مناظره آقای احمدی نژاد با آقای موسوی که در واقع میتوان آنرا افشاگری بزرگ احمدی نژاد نامید و بیان اسامی افراد خاص و روابط آنها که حرف دل من بود نظرم را عوض کرد و با غرور می گویم احمدی نژاد به تو رای میدهم. گفتی جانم به قربانت ولی حالا چرا. (132268)
قسمت آخر رو موافقم.
\" گفتی جانم به قربانت ولی حالا چرا.\" (133290)
برهمت
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۰۰:۰۰
آفرین بر احمدی نژاد قهرمان توده های رنج دیده و امید مستضعفان و پا برهنگان ایران. فرزند برومند خمینی کبیر. (132271)
در زمان خمینی کبیر ، این فرزند برومند کجا بودند؟در حالی که میرحسین به خوبی مملکت را در بدترین شرایط اداره می کرد.
فکر کنم اگه اون موقع ایشون این سمتو داشتند الان دیگه جمهوری اسلامی وجود نداشت. (134146)
خیلی واضح میرحسین برد.
احمدی نژاد دوجا تیرخلاص به خودش زد:
1- وقتی پرونده مثلا رانتخواری همسر میرحسین را نشان داد
2- وقتی با تمام شدن وقتش وسط حرف میرحسین پرید
من اصولگرا هستم ولی این آقای احمدی نژاد در این چهار سال آنقدر خراب کاری کرد که دست میر حسین پر بود. (132272)
به نظر من آقای احمدی نژاد بر خلاف ادب به کسانی که در این جلسه نبودند اتهام زد .
موسوی در 12 دقیقه آخر مشخص کرد که روحیه ستیزه جوی و اتهام زن احمدی نژاد به درد ریاست جمهوری یک مملکت نمیخوره.
ایران به آرامش نیاز داره و آرامش با موسوی امکانپذیر تره.
خنده دارترین جای این مناظره هم تهدید احمدی نژاد در باره افشاگری در مورد مدرک خانم رهنورد بود که هی میگفت : بگم ، بگم. (132275)
موسوي دور آخر مناظره به نفع خودش به پايان برد.
احمدي نژاد با اون همه تهمت ها و با لهن توهين اميز فقط خودش را خراب كرد. (132276)
احمدی نژاد 5 - میرحسین 1 (132277)
احمدی نژاد 5 بد اخلاقی و هیجان زدگی!
موسوی 1 نجابت ! (132727)
من به یاد بازی ایران ومالدیو افتادم
احمدی نژاد17 میرحسین1
من عدهای زیاد را سراغ دارم که نمی خواستند درانتخابات شرکت کنند اما به دلیل دروغهای میرحسین وزیادی خواهی های دیگران حتما شرکت میکنند وبه دکتر شجاع احمدی نژاد رای میدهند... (133418)
مهرگان
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۰۰:۵۳
سلام
جناب میر حسین در مقابل احمدی نژاد: کی بود کی بود من نبودم!
جناب میر حسین بالاخره به حمایت هااشمی و خاتمی افتخار می کنیدی یا اصلا ربطی به شما ندارد؟ (132278)
میرحسین حتی شهامت آنرا نداشت که حمایت سرمایه داران بزرگ(هاشمی) و اصلاح طلبان تندرو را بپذیرد! شاید می ترسید مردم بهش رای ندهند! (133582)
خدا را شکر آرام آرام در پوسترهایشان سوتی داده دارند عکس خاتمی را چاپ می کنند کنار آقا میر حسین ! انشاء الله عکس حاج اکبر آقا هاشمی رفسنجانی بهرمانی را هم چاپ کنند مردم آمار دستشان هرچه بیشتر و بهتر بیاید صلوات ختم کن ! :) (133903)
این مساله که میر حسین موسوی در دفاع از اتهامات فراوان احمدی نژاد به دولتش حرفی از این نزد که حضرت آیت الله خامنه ای در آن زمان رئیس جمهور بودی و مسئولیت آقا در قبال آن مسایل بیشتر است و ایشان نخست وزیر رهبر معظم انقلاب بودند نشان دهنده اعتقاد وی به جمهوری اسلامی و نگه داشتن حرمت ها به ویژه حرمت مقام معظم رهبری است !
احمدی نژاد تنها دل دشمنان انقلاب را شاد کرد . . . (132279)
آبروی نظام
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۲:۰۹:۴۵
دقیقا
آقای موسوی هم میتونست مثل این آقا ... بازی درآره و از آبروی رهبر و نظام مایه بذاره.
من به خودم لعنت میفرستم که چهار سال پیش به این آقا رأی دادم. (132946)
محمد امين
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۲:۱۰:۱۲
احمدي نژاد امشب دوره رياست جمهوري مقام معظم رهبري درسايه بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران (درشب سالگرد ايشان )را باتمام قوا كوبيد .انصاف است كه يك دوره ديگر رئيس جمهور اين نظام ورهبري باشد؟! (132948)
برای همین بود در سفرش به خوزستان ، به \"امام جمعه تهران\" حمله کرد و عدم توسعه یافتگی جنوب را گردن او انداخت ؟ مال متانت و اعتقادش به نظام است؟ حتمن . (133904)
عاطفه
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۰۰:۵۸
با سلام نباید اینقدر دراین گفتگو توهین صورت می گرفت. (132280)
آفرين
همين بود
به اين ميگن مناظره
اگر وقت بود جالب ترم ميشد. (132282)
دهقان
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۰۱:۳۰
سخنان آقای موسوی گویا تفسیر این جمله امیرمومنان بود که : اوصیکم به تقوالله و نظم امرکم. او به آقای احمدی نژاد نسبت به پرونده سازی ، توهین و اتهام زنی به دیگران هشدار داد و در مورد قانون گریزی ، خودرایی و بی برنامگی که نماد بارز آن انحلال سازمان برنامه بودجه بود ایراد گرفت.
در ضمن مظلوم نمایی آقای احمدی نژاد خیلی مصنوعی بود و در مقابل اقتدار و متانت موسوی بسیار پرشکوه و زیبا بود. (132285)
مسعود
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۰۱:۳۵
واقعا براي احمدي نژاد متاسفم چون از فردا جنگ شروع مي شه و كشور لطمه مي خوره اگه صلاح مردم رو ميخواهيد اين چه حرف هايي بود واقعا متاسفم براي كشور . كشور در حال نابودي يه ببينيد من كي گفتم تاسف تاسف تاسف (132286)
بدون اغراق حقیقتا احساس می کنم این کامنت از اسرائیل میاد. داره نوید اغتشاش و نا امنی می ده . (133496)
ریچارد
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۰۱:۵۷
ارتباط دادن هاشمی و موسوی توسط رئیس جمهور نشان داد که آقای احمدی نژاد خواست با نامردی و بی قانونی و با استفاده از نقطه ضعفهای هاشمی موسوی رو تخریب کنه. واقعا پسر هاشمی و گندکاریهاش چه ربطی به موسوی داره؟! آقای کردان با فوق دیپلم \"وزیر!\" شد و خانم رهنورد با دکترای واقعی نباید حتی \"رئیس دانشگاه\" میشد؟! وزارت در مقابل ریاست دانشگاه! این فقط یه مثاله که عرض کردم تا بدونید مناظره آقای احمدی نژاد هم شدیدا بوی \"عوام فریبی\" میداد! (132287)
ریچارد عزیز !
یا سنت قد نمیده یا عقلت
در اون زمان تحصیل تو دو تا رشته به صورت همزمان ممنوع بود
و این یعنی بی قانونی و رانت خواری (132895)
ناشناس عزیزتر !
اون موقع تحصیل در دو رشته یکی در دولتی و دیگری در آزاد مشکلی نداشت
احمدی نژاد که این همه ادعای قانون مداری داره چرا اسم هاشمی و خاتمی و ... رو نداد به قوه قضاییه تا رسیدگی بشه ؟ (133156)
علي عزالدين از سمنان
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۱۴:۵۲:۵۰
حالا به فرض مثال هم اسم اين افراد را به قوه قضايه ميداد شما به نظرت قوه قضايه ميتونه پا تو كفش هاشمي و خاتمي و . . . كنه؟ (134035)
مطهره
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۳:۳۳:۲۸
يك چيزي كه خيلي منا خنده ميندازه اينه كه همين افرادي كه ميگن نبايد اسم افراد برده ميشد همين آدمها مدام به رييس جمهور ايراد ميگرفتند كه چرا نامي از افراد نميبري به ما بگين آخه كدومش را قبول كنيم؟ (133187)
هاشمی و خانواده تمام قد و بصورت کاملا آشکار به حمایت از میرحسین یا به به عبارت بهتر تخریب رییس جمهور مشغولند. مگر فائزه هاشمی در دوم خرداد چیزی کم گذاشت؟ احمدی نژاد به هیچ کس باج نمی دهد. احمدی نژاد با تمام قدرت از شما حمایت می کنیم. (133591)
دوست گرامی سرت را از زیر برف بیرون بیاور دختران و پسران هاشمی دارند هزینه تبلیغات موسوی را می دهند حالا هی بگو چه ربطی دراد ربطش حمایتی است که موسوی از آن برخوردار است بهتر است به فیلم و گزارش بزرگداشت دوم خرداد مراجعه کنی و سخنان فائزه را بخوانی همین طور حمایتهای مالی شرکتهای منتسب به هاشمی را بعد بگویی چه ربطی دارد (134296)
فاطمه
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۰۲:۰۱
مثل همیشه به احمدی نژاد افتخار کردم
یاد شهید محمود احمدی نژاد و پیروزی خون بر شمشیر گرامی باد! (132288)
دانشجو
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۰۲:۱۶
احمدی نژاد در قسمت پایانی چاه خودش رو کند با اون حرفهای مظلوم نمایانه اش از همدستی هاشمی با موسوی و فساد پسرهای این و اون.
اینها مال دور اول بود حناش دیگه خریداری نداره
موسوی هم تیر آخر رو با حقوق شهروندی خوب زد (132291)
از یزد
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۰۲:۱۹
واقعا از اینکه دو بار به شما رای دادم افتخار می کنم آقای رییس جمهور. حرفهایی که امشب زدی حرف دل خیلی از مردم بود که جرات گفتنش رو نداشتند. احسنت بر شما با این شجاعت. آقای احمدی نژاد حتی حتی اگر هم رای نیاوری مردم هیچ وقت شجاعت امام گونه شما را فراموش نمی کنند. موفق باشی قهرمان (132292)
mahamsedaiim.blogfa.com
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۰۲:۵۲
واقعا میرحسین پس از آنکه نام زنش بر زبان ها رانده شد احساس غیرت کرد،و تخریبات را شروع کرد
اگر ما به میرحسین رای بدهیم همانند آن است که به رفسنجانی رای داده ایم و به اصطلاحی همان 70 هزار تومان سهممان در جیب هاشمی میرود.
این دولت جلوی زیاده خواهی محسن هاشمی را گرفت، او در حالیکه قصد وارد کردن واگن های مترو را بدون پرداخت گمرک داشت توسط همین مدیریت احمدی نژادی جلوگیری شد تا آنجا که قالیباف از احمدی نژاد درخواست کرد که این مشکل را خاتمه دهد و سرانجام با پرداخت گمرک از حساب شهرداری این مشکل ختم به خیر شد.
این مفسد اقتصادی اگر احمدی نژاد نباشد بیشتر از آنکه ما بدانیم میخورد.
به امید خدا آزادمردان پیروزند. (132296)
از نظر این دولت و طرفدارانش هر کسی از دولت انتقاد کنه منفور و منافقه
اما انواع تهمت ها و توهین های این دولت و طرفدارانش مانعی نداره
کسی تو این مدت توانست جلوی فاطمه رجبی و شریعت مداری را بگیرد ؟
این مقدس سازی دولت کجا اومده ؟ کی گفته دولت مقدس و پاک و منزه و مخالفان حتی اگر اکثریت باشند کافر و منافقند؟ (134111)
1- هیچ کس به این شدت جمهوری اسلامی را زیر سئوال نبرده است. به نظر بنده باید رهبر از انتخابهای خود-هاشمی در مجمع و ناطق در بررسی شکایات- دفاع کند . صحبت های احمدی نژاد به این معناست که رهبر یک دزد را مسئول بررسی شکایات کرد.
2-احمدی نژاد چون عملکرد مناسبی نداشت به فحش دادن و دزد خواندن دیگران پرداخت.
3- ایشان چون باخت را حتمی دید دست به انتحار سیاسی زد.
4-متانت و وقار موسوی، ارزش او را بیش از پیش نمود.از خدا جوئیم توفیق ادب ....
5-اگر این دزد ی ها وجود داشت. ایشان این 4 سال کجا بودند. (132297)
رضا امامی
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۰۳:۰۶
متاسفم از یک رئیس جمهور که اینگونه با آبروی افراد به سادگی بازی میکند (132298)
عزيزم فكر كنم برعكس گفتي فكر نميكني اين آقايون تا حالا داشتن با آبروي احمدي نژاد بازي ميكردن؟ (133193)
احسان
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۰۳:۱۵
تا کی این آقای احمدی نژاد می خواد اشتباهاتشو با استفاده از خانواده هاشمی پنهان کنه، خانواده هاشمی شده یه چماق تو دست احمدی نژاد برای مقابله با منتقدین و مردم و مخالفان، این روش ها دیگه قدیمی شده (132299)
آیا واقعا به یقین نرسیده اید در پشت همه تخریبهای دولت نهم،دست هاشمی نمایان است؟ واقعا که! حتما هاشمی باید خنجر به دست بیاید جلو احمدی نژاد تا باور کنید؟ (133599)
رئیس جمهوری که 4 سال برای مردمش هیچ کاری نکرده مسلماَ حرفی برای گفتن نداره و چاره ای نمیبینه جز دروغ گفتن و تهمت زدن. آقای احمدی نژاد صلاحیت قضاوت در مورد بقیه رو نداشت. حتی یک قاضی هم بعد از کلی تحقیق به خودش اجازه میده رای صادر کنه. اما رئیس دولتی که آمار دروغ دادنش 4 سال مردم رو اذیت کرد و صد البته یک عده رو هم اغفال، حتی برای این 45 دقیقه هم دروغ گفت و دروغ گفت و دروغ. (132300)
افشین احمدپور
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۰۳:۲۴
احمدی نژاد در این مناظره خیلی چیز ها برای گفتن داشت اما موسوی فقط یک \"چیز\" برای گفتن داشت! (132301)
hamid
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۰۳:۲۸
رفتار پسندیده و صبر آقای موسوی امشب با همهٔ ما حرف زد. میتوانستیم رفتار ۲ شخص را در تقابل هم به وضوح ببینیم. دلگرم شدم از این پختگی و به وجد آمدم از این صلابت. (132302)
تنظيم وقت صحبتها خيلي خيلي بد بود، احمدينژاد تا دقيقه 80 پيروز مناظره بود و يك تنه جواب تمام تهمتها رو داد . ولي 10 دقيقه آخر، در حالي كه منتظر جواب از طرف آقاي موسوي بوديم، دوباره تهمتهاي پاسخداده شده اول مناظره رو تكرار كرد.
اگه فرصتها رو كوچكتر و عادلانهتر تقسيم ميكردند حتمن احمدينژاد مجبور نميشد لب به اعتراض باز كنه و وسط صحبت موسوي بياد. (132303)
آقای احمدی نژاد خودش اینقدر درایت نداشت که از وقتش بهتر استفاده کنه. اگر به یاد بیارید در دو دور اول صحبتش خیلی بیش از وقتش حرف زد و همین باعث شد که 13 دقیقه پایانی در اختیار موسوی باشه. احمدی اگر سه چهار دقیقه وقتش را نگه داشته بود مینونست 13 دقیقه موسوی را به دو قسمت بشکونه و مجبور هم نبود وسط حرف کسی بپره تا مصداق قانون گریزیش بشه. اما ایشان مطابق معمول شلوغ کردن را به تدبیر ترجیح دادند. (132567)
برگ برنده ی موسوی ده دقیقه آخرش بود . مناظره کروبی و احمدی نژاد دیدنی تر خواهد بود . (132304)
برگ برندش متانتش هم بود، شخصيتش، عدم تخريبش،... يه شبه خيلي تو دلم جا باز كرد (133306)
ناشناس جان!به نظرتو کسی که اینقدر میگه چیز
میتونه از کشور ایران در برابر حملات آمریکادر سازمان ملل دفاع کنه و اصولا
درست حرف بزنه؟ (134056)
علیرضا
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۰۳:۴۷
مخالفین جمهوری اسلامی را آقای احمدی نژاد شاد کرد. (132307)
برخورد ومتانت میر حسین عالی و آموزنده بود درمقابل احمدی نژاد نه رعایت وقت را میکرد نه پاسخ منطقی. مرتب دیگران را متهم میکرد. به نظرم دستگاه قضایی باید از آبروی افراد دفاع کند به هر قیمتی که شده چون برای برای استحکام نظام هم خوبست. موسوی دربخش پایانی بسیار عالی عمل کرد به نظرم با این صحبتهایی که احمدی نژاد در نبود افراد زد بخش اعظمی از رآی خودراازدست داد. (132308)
hassan
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۰۳:۵۸
میر حسین در این مناظره اخلاقی،منطقی و با سعه صدر حاضر شد و احمدی نژادبی اخلاق،بی منطق وهوچیگرانه حاضر شد. (132309)
عیبی نداره همین قدر که احمدی نژاد به وعده اش عمل کرد و مشت دزدهای بیت المال را با هوچیگری به قول شما باز کرد ارزش برای ما مردم بیشتر از سعه صدر و متانت آقای موسوی در گفتن هاشمی گناه داره است (133557)
آقای احمدی نژاد براساس قانون مشت اول 50 تومن، خیلی تهاجمی شروع کرد ولی در مقابل انتقادات بجا و منطقی مهندس موسوی حرفی برای گفتن نداشت ضمن اینکه ایشان 4 سال در برابر مفسدان اقتصادی سکوت کرد اگر صداقت داشت در این 4 سال این مسائل را رو می کرد نه در این شرایط که برای انتخاب شدن به هر در و دیواری متوصل می شود. هرچند این مفسدان اقتصادی ربطی به آقای موسوی نداشت و مربوط به دیگران بود. (132313)
حسین عزیز
با تمام حرفهایت موافقم ولی \"متوسل\" صحیح است.
جسارت بنده را ببخشید (132942)
آقای احمدی نژاد پرخاشگر و آقای موسوی متین ظاهر شدند . آقای احمدی نژاد بدون هیچ دلیل قانع کننده ای موسوی رو پاسخگوی عملکرد 16 ساله دو دولت دیگر هم می دونست !
اتهاماتی که آقای احمدی نژاد زدند در تاریخ جمهوری اسلامی بی نظیر بوده و همه بار حقوقی و قضایی داره ، ایشون آقایان هاشمی ، آقای ناطق ، آقای خاتمی ، آقای کروبی ، رضایی و موسوی رو به انحای محتلف متهم کرد . حرفی که در مورد نامه هاشمی به پادشاه عربستان زدن در مورد ساقط شدن 6 ماهه دولت ، کم حرفی نیست و ...
در مقابل آقای موسوی در مورد چند مورد عملکرد دوران خودش که احمدی نژاد مطرح کرد جوابی نداشت . البته احمدی نژاد هم در مواردی مثل مشایی و قضیه عدم ارتباط مناسب با کشورهای همسایه جوابی نداد ، در مورد کردان جوابش قانع کننده نبود ، در مورد مسئله نظامیان انگلیسی جواب منطقی نداد ، در مورد تورم و اقتصاد هیچ جوابی نداشت و به جای جواب سوال ، صورت مساله رو پاک کرد و تورم دولت هاشمی رو پیش کشید و از موسوی خواهان توضیح شد ! (132315)
با نام خدای همه
مواضع دو طرف عملا در این مصاحبه معلوم نشد :
1- احمدی نژاد دیکتاتور !
2- موسوی حامی قدرت !
در کل باعث افتخار است که سطح شعورمان به همچنین مناظره هایی (بدون در نظر گرفتن محتوا ) رسیده است و این به علت تلاش های بیوقفه امام (ره) در شناساندن اسلام واقعی برای مردم بود .
خدا را شکر مملکت یک رهبر دینی دارد و الا از نظر سیاسی که واقعا در پرتگاهیم (البته در لبه اش )
به طور خلاصه :
احمدی نژاد حرفی از برنامه هایش نزذ - موسوی هم وقتی برای این کار نداشت و یا به هر دلیل دیگر مطلبی مطرح نشد .
احمدی نياد تا دقیقه 80 خوب داشت میکوبید که با یک اشتباه تاکتیکی در افشاء نام افراد بدون اثبات جرم ، به موسوی که انگار بنا بر قرعه نامش برای اتمام کننده موضوع در آمده بود فرصت داد بازی باخته را (جالب است بدانید که در محل ما به خداوندی خدا مردم یک دفعه در دقیقه 70 شروع کردند به ا..اکبر سر دادن ) با سیاست درست حرف زدن برد (من احساسم این بود ) (صدا ها از بیرون منزل قطع شد )
نکته آخر (ببخشید سرتان را درد آوردم ) :
کاش نامزد ها (مخصوصا جناب احمدی نژاد ) حداقل برای آوردن قشر متوسط جامه به پای صندوق های رای از الفاظ بهتر و آرامتر استفاده میکرد . و کاش در ستاد های موسوی کمتر از جانب ایشان دولت حاظر (بدون سند و یا با سند) کوبیده می شد .
خدا به ما رحم کند . به ملت ما که دارند الفبای استقلال و آقایی را درک میکنند رحم کند .
مانده ام چه کنم (132317)
زنده باد احمدی نژاد او بار دیگر ثابت کرد که ما میتوانیم (132318)
ریحانه
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۰۵:۰۴
احمدی نژاد بسیار مسلط تر و مطمئن تر از موسوی صحبت کرد.به نظر من موسوی کم آورد.
کاش وقت بیشتری در اختیارشان قرار داده می شد.
ان شا الله احمدی نژاد زنده و سلامت باشه. (132319)
آفرین بر تو ای میرحسین . هر که با آل علی در افتد بر افتد. قبای ریاست جمهوری فقط بر تن تو آراسته است (132325)
احمدی نژاد در راه خون شهدا فدا شد
شادی روحش الفاتحه مع الصلوات (132326)
بعد از بيست و چند سال بالاخره يك مرد پيدا شد تا امپراطوري فساد اقتصادي و تزوير(هاشمي) را زير سوال ببرد پسرا هاشمي پسراي ناطق نوري كرباسچي و ... (132327)
اون دوستانی که دور قبل هم به آقای هاشمی رای دادند حالا دارند با دمشون گردو می شکنند که احمدی نژاد حالا پدرش در میاد.
به نظر من همین کافی هست که بفهمیم چه کسانی مدافع آزادی بیان هستند.
زنده باد احمدی نژاد (132329)
باز هم حرکت نسنجیده!
این کار دکتر ، رای موسوی بیشتر شد. آرای خاموش به صحنه خواهند آمد ... (132330)
سیدمحسن
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۰۶:۰۶
در این مناظره کلیت جمهوری اسلامی زیر سوال رفت تخریب محور مناظره بود نه ارائه برنامه برای دو کاندیدا متاسف شدم (132331)
تهمت های رییس جمهور به افرادی که اتهامشان در قوه قضاییه مطرح و قطعی نگشته است بهترین گواه بر قانون گریزی ایشان می باشد.متانت و وقار و سعه صدر میرحسین موسوی نخست وزیر دوران جنگ را می ستایم. (132332)
حميدرضا قدس
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۱۴:۵۸:۳۶
قوه قضايه 30 ساله كه ميخواد اسامي اعلام كنه خدا خيرتون بده شما ديگه چقدر ساده ايد (134046)
متاسفانه احساس گناه و عذاب وجدان احمدی نژاد باعث شد که برای توجیح کردن عملکرد ضعیف 4 ساله خود دیگر ارکان نظام را زیر سوال ببرد و این کاملا از عصبانیت او آشکار بود و احسنت به متانت موسوی (132333)
مهرباور
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۰۶:۲۲
احمدی نژاد به جای دفاع از عملکرد خودش با بی اخلاقی از کسانی نام برد که در آن برنامه نبودند تا از خود دفاع کنند . این مصداق بارز بی اخلاقی است . ضمن اینکه احمدی نژاد می خواهد مردم را فریب دهد . او قصد دارد با مظلوم نمایی از مردم رأی بگیرد . جرا در این 4 سال حرفی نزد. خدا ، خدا ، خدا . خدایی هم هست . (132335)
احسان
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۰۶:۲۳
باید اعتراف کنم انتظاره کتک کاری و درگیری فیزیکی داشتم ولی انتظار حمله احمدی نژاد به رفسنجانی و ناطق رو به عنوان مفسد اقتصادی اصلا نداشتم
اونا تا حالا جزو مقامات بلندپایه و همینطور خط قرمز های نظام بودن، یعنی چه اتفاقی افتاده که باعث شد همچین حرفایی آزادانه زده بشه؟
در ضمن صداسیما زیرنظر مستقیم رهبریه. درسته؟ اگه اشتباه می کنم بگید . (132336)
سید احسان نراقی
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۰۶:۵۶
سلام
به نظر من برنده قاطع این مناظره ملت ایران هستند که دید روشنی از رییس جمهورشان پیدا کردند.
آن هم بعد از 4 سال تخریب و سیاه نمایی که علیه دولت نهم انجام شد.
دکتر احمدی نژاد به خوبی توانست از عملکرد خود دفاع کند و در نهایت گوشه ای از ظلمهایی را که بر خودش و ملت رفته است را رسوا کند.
او به وعده اش برای رسوایی برخی از اسامی عمل کرد.
هر چند که ملت مدتهاست این اسم ها را می شناسند.
مهندس موسوی هم با تمام احترامی که برایش قایلم، حرفی جز تکرار حرفهای بی اساس این چند ساله روزنامه های مخالف دولت نداشت.
در این مناظره موسوی تمام شد...
ولی
احمدی نژاد ناتمام ماند...
ان شاء الله در شب های بعدی بیشتر بتواند از دولت نهم آوار این تهمتها را بردارد... (132339)
مهیار
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۰۷:۰۱
مرسی آقا موسوی
خیلی خوب بودید احمدی نژاد نشون داد هیچ موردی از شما نداره و آدم سالمی هستی.
همسر با سوادی داری . اون زمان دانشگاه آزاد میشدد همزمان خوند. مثل الان پیام نور.
تازه مدرک کردان از آکسفورده (خنده) نه از آزاد.
آقای هاشمی از اول پولدار بوده شما چه میکنید با کرسنت و اردبیل؟ (132340)
مرتضی
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۰۷:۰۴
واقعاً زدن این حرف ها دل شیر می خواست
احمدی نژاد با این حرف ها اگر رای هم نیاره باز هم برده
البته امیدوارم با این اوضاع برای احمدی نژاد جدای از تخریب هایی که خواهد شد اتفاقی نیفته (132342)
رضا شیبانی
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۰۷:۱۰
این مناظره نقطه ی عطفی در تاریخ سیاسی پس از انقلاب بود.برای اولین باری بود که برخی مسایل نظیر تخلفات مالی خانواده ی هاشمی در صدا وسیما به طور شفاف مورد اشاره قرار می گرفت.حتی اگر مخالف احمدی نژاد هم باشیم باید به شجاعت او تبریک بگوییم. (132344)
امیری
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۰۷:۱۷
سلام . واقعا دکتر خیلی خوب صحبت کرد و جواب یاوه گویی 4سال رو 1جاداد .
فقط اگر شهید نشه حتما رئیس جمهوره . (132346)
تمام حرفهاي اقتصادي و سياسي موسوي را قبول دارم . احمدي نژاد فقط به كساني حمله مي كرد كه كاراشون ربطي به موسوي نداشت. (132347)
hesam
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۰۷:۴۹
با توجه به برنامه قبل (كروبي-رضايي)كه همه معتقد هستند اصلا مناظره نبود و صحبت آقاي احمدي نژاد در مورد اينكه آقاي رفسنجاني اين 3 نفر را براي جلو گيري از رئيس جمهور شدن احمدي نژاد و اينكه در بين خود اختلافي ندارند كاملا درست بود
در حالي كه آقاي احمدي نژاد به تمامي سوال هاي آقاي موسوي پاسخ داد. آقاي موسوي به اكثر سوال هاي احمدي نژاد پاسخ نداد
آزادي مطبوعات در دوران موسوي و احمدي نژاد
جبهه گيري آقاي موسوي در زمان نخست وزيري بر ضد مجلس
افرادي كه احمدي نژاد در مورد وضعيت مالي آنها بحث كرد وحمايت آنها از موسوي
سكوت در زمان تورم 50 درصدي هاشمي- 18 تير – توهين به انديشه هاي اما خميني در زمان خاتمي و ...
مطمئن باشيد اگر مدت مناظره بيش از 90 دقيقه بود احمدي نژاد مطالب بيشتري را باز مي كرد. در واقع موسوي سوال پرسيد احمدي نژاد پاسخ داد. نوبت به بررسي ميزان ساخت وساز و كارهاي عمراني دولت نهم نرسيد.
كم مانده بود آقاي موسوي احمدي نژاد در رسانه ملي را يك ديكتاتور معرفي كند آنوقت ديگر چه انتظاري داريم كه اطرافيان موسوي بدترين تهمت ها را به احمدي نژاد نزنند. (132350)
آفرین بر فرزند برومند ملت غیور ایران احمدی نژاد کوبنده
موسوی ادعاهایش در حد ادعا باقی ماند وسندیت نداشت (132351)
آيا حرفهاي احمدي نژاد سند داشت؟ حرف هاي موسوي حرف دل كارشناسها بود. (132968)
درود بر موسوی که عقلانی جواب داد
واقعا لذت بردم از صحبتهای منطقی و به دور از تخریب و غوغاسالاری ایشان
آقای احمدی نژاد باید بدانند که مردم دیگر گوششان از این حرفها پر شده است. (132352)
همايون
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۰۸:۱۷
1-موسوي نجيب بود و رگ آذري اش در انتهاي توهين طرف به خانمش جوش آورد واتفاقا 13 دقيقه طوفاني بحث بود.
2- من كار به فساد ديگران ندارم اما مگر دستگاه قضايي نداريم؟ آيا به آن متهمين فرصت دفاع داده مي شود؟
3-بيكاري و فقر با نفت 147 دلاري كجا و بيكاري ناشي از جنگ با نفت 7-8 دلاري كجا؟
4-سياست خارجي كه اظهر من الشمس است بابا ! يك بار برويد حج و انگشتنگاري را ببينيد! مادر و پدرم چنين توهيني را به ياد نداشتند.
5- دسته گل ركسانا صابري كه يادتان هست ديگر خودتان حدس بزنيد...
6-حياط خلوت بودن بانكها يك حقيقت است ،همين الان برويد بانك ملي براي تعميرات ساختمانتان ؛وام 4/1 ميليون توماني را هم ندارد چه برسد به صنعت.
7- ثروت محصولي مال دوران خاتمي بود اما مشكل اصلي 400 ميليارد تومان تسهيلات به اين آقا از محل بانك ملت به دستور همين آقاست.
8-زهرا رهنورد دو تا دكترا دارد يا 3 تا كه مهم نيست ،مهم داشتن مدرك از آكسفورد است با امضاي جعلي ميمون شناس آكسفورد براي دكتري حقوق!
9-ما كه اصلا وضعيت دانشگاهها را نمي بينيم ،بيچاره بچه هاي اميركبير
10- راستي كي بود بنا بود نفت بياورد سر سفره و حالا براي كم نشان دادن تورم به دوره هاشمي رجوع مي كند؟
11- به كسي نياز است كه كمي امنيت براي توليد ايجاد كند و از ماجراجويي خارجي آن هم از نوع بيجا و بي مورد بپرهيزد.
12- خدا كند بر سر آراي ميليوني موسوي بلايي نيايد...
13- آراي خاموش زنده شد مي گوييد نه ،ببينيد....
وعده ما 22/3/1388 (132355)
hesam
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۰۸:۴۰
به نظر من این کوبیدن ها و این طرفداری ها به صلاح مملکت ما نیست ای کاش همه به جای احساسات می آمدند و با منطق فکر می کردند.
تا اینجای مصاحبه بنده لایقترین شخص برای ریاست جمهوری ایران عزیز را جناب آقای دکتر محسن رضایی میدانم. بیایید با هم حماسه رضایی بسازیم (132360)
امشب نقطه ی عطفی در تاریخ ایران اتفاق افتاد.
شرایط کشور توی این دوره واقعا حساسه.
به نظر من تنها وظیفه ی ما در این شرایط اعتصام به حبل الله و پیروی از فرمان رهبریه.
باید دید در روزهای آینده موضع رهبری چه خواهد بود. همه باید گوش به فرمان ولی امرمون باشیم وگرنه باید فاتحه ی ایران رو خوند. (132364)
درود بر اين مرد(احمدي ناد) كه بالاخره حرف دل ملت رو گفت هزار افرين بر اين مرد (132366)
کسانی که نمی توانند 42 دقیقه حرف حساب و بدون \"چیز\" و بدون کاغذ به مردم ارائه کنند و یک کلمه حرف حساب درباره برنامه هایشان ندارند و فقظ نقدهای سطحی به وضع موجود ارائه می کنند و جرات ایستادن در برابر هیچ قدرتی برای حفظ منافع ملی را هم ندارند و آن وقت فکر می کنند با دو تا ماچ و بوسه در روابط بین المللی تنش زدایی خواهند کرد ,ئباز می خواهند بیایند و جام زهر به کام رهبر و ملتی بریزند که پس از سال ها تحمل فرهنگ ذلت در برابر دیگران و اشرافی گری در برابر ملت , راه عزت خود را بازیافته و دیگر فریب بازی رنگ ها و خرج های میلیاردی برای آراستن موش نحیف و تحمیل آن در قالب پلنگ را نمی خورند. امشب این شیر بی یال و دم و اشکم سلاطین قدرت و ثروت را هم دیدیم و با انگیزه های پنهان برای بحران آفرینی ها و تاریک نمایی ها پی بردیم. فاعتبروا یا اولی البصار (132370)
عظیمی
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۶:۵۹:۲۴
عزیز من، عمده ترین علت مخالفت ما با احمدی نژاد همین راحت حرف زدون و بدون کاغذ و مدرک و «فکر» کردن حرف زدن است.
در جامعه افراد زیادی دیده ام که بدون وقفه حرف میزنند و برای همه مشکلات دنیا راه حل بیان میکنند، ما سخنران زیاد داریم، ««مدیر»» میخواهیم. (133370)
احمدی نژاد کاغذ داشت. اما خودش نوشته بود و از بر بود :) ندیدی ؟ مال موسوی را برایش نوشته بودند. بطوری که دوبار مجبور شد از رو بخواند و دوره کند ! :) (133914)
یاد دوران سخنرانی مهندس موسوی در کنفرانس غیر متعهدها در هند به خیر.شما غصه نخور عزیز مثل دکتر احمدی نژاداگر زیاد حرف بزنه خوب راه میفته. (133886)
عاطفه
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۱۰:۳۰
واقعا متاسفم از صحبت هايي كه امشب از رئييس جمهور كشورم شنيدم كسي كه در راس قوه اجرايي كشور قرار داره براي حقوق شهروندي كوچكترين احترامي قائل نيست.
ايشان در تمام مدت به كساني اتهام زدند كه امكان دفاع از خودشون رو در برنامه اي مشابه ندارند.
رئيس دولت نشون داد كه عملكرد قابل دفاعي نداره.
من حتما در انتخابات شركت مي كنم چون ديگه اين شرايط رو نمي خوام (132371)
آنچه در دوره نهم باعث رای آوردن احمدی نژاد شد، بیشتر از خوشنامی وی، بدنامی رقیب بود. در این مناظره احمدی نژاد دانسته یا نادانسته با آوردن نام رقیب دیرین خود، رای بالایی برای خود جمع کرد. به امید آنکه این افشاگری ها محدود به زمان انتخابات نشود. (132377)
رائول
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۱۱:۲۸
بااين كارهاي آقاي احمدي نژاد ، آقاي موسوي خوب توانست برنده ي مناظره شود.
معلوم نيست كارهاي پسران آقاي هاشمي و ناطق نوري چه ربطي به آقاي موسوي دارد؟
ايشان اگر شجاع بودند ، آن ماجراها درباره ي ملوانان انگليسي و شهرام جزايري به وجود نمي آمد. (132379)
جناب آقاي احمدي نژاد:
تمام صحبت هايتان را شنيدم ديدم كه چيزي براي گفتن نداشتيد و تنها آقاي هاشمي و خاتمي را كه حق دفاع از خود نداشتند را مورد اهانت قرار داديد دو شخصييت عزيز و محترم براي نظام.اگر آقاي هاشمي و پسرانش واقعا مشكلي داشتند شما 4 سال وقت داشتيد تا از تمامي امكانات استفاده كنيد و عليه انها بگوييد چه شده كه امشب با ان حالت عصبي مي آييد و احساسات ملت را به بازي مي گيريد و چيزي هم نداريد كه عليه موسوي بيان كنيد. (132380)
سامان
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۱۱:۳۹
شجاعت احمدی نژاد قابل تحسین است
سیاستش تعریفی ندارد
با وجود این همه مشکل و بدخواه نمره قابل قبولی دارد
به نظر من کاندیداهای محترم به جای اینکه پته هم را روی آب بریزند ( که البته به نفع مردم است و موجب درک بهتر مردم از افرادی که در مصدر کار هستند میشود ) بهتر است به ارائه راهکارهای مناسب جهت پیشبرد مملکت و نجات مردم از بیکاری و فقر و فحشا و اعتیاد که به قول آقای احمدی نژاد فقط محصول این 4 سال نمیباشد بپردازند (132381)
بی نام
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۱۱:۴۷
ای ول ای ول ،داش محمودو ایول
ای ول ای ول ،داش محمودو ایول
ای ول ای ول ،داش محمودو ایول
ای ول ای ول ،داش محمودو ایول
ای ول ای ول ،داش محمودو ایول
احمدی نژاد 10 موسوی 2 (132383)
ببخشید مگر قرار است ایشان قهوه خانه یا گود زور خانه را اداره کنند؟ از سایت وزین الف هم درج چنین کامنتهایی بعید است. لطف فرموده یا کامنت فوق را بردارید یا این را هم زیرش قرار دهید. (134168)
محمد حسین
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۱۱:۵۸
بسم الله الرحمن الرحیم
آقا احمدی نژاد با این مناظره دست به انتحار سیاسی زد. ایشان نفهمید که چه کرده است. ایشان دست در لانه زبور کرده است. احمدی نژاد در این راه شهید شده است. شهادت احمدی نژاد را تسلیت می گویم. (132386)
هر مرگی شهادت نیست و خودکشی هرگز شهادت نیست! (134169)
یک ایرانی
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۱۲:۰۸
مهندس موسوی پیروز بلامنازع این مناظره در نزد تمام ایرانیان سبزاندیش است. عدم خشونت و شکیبایی مهندس موسوی قابل تقدیر بود.خسته نباشی سید. (132387)
کسی که نتواند در یک مناظره وقت رو تنظیم کند چه طور میخواد برای مملکت برنامه ریزی کند. بنابر این آیا رییس جمهور بازنده نبود (132388)
فقط يك سوال از آقاي موسوي دارم:چرا آن موقع كه تورم 49 درصدي رو تو اين مملكت داشتيم احساس خطر نكردي؟! (132390)
چرا زمان جنگ با آن مصایب و وضعیت بحران قیمت و عدم صدور نفت و هزار درد بی درمان را با دوره آرامش و نفت 150 دلار مقایسه می کنید. تازه در آن زمان هم کمترین آسیب به ملت رسید و مثل امروز کمر مردم خم نشده بود. آن روز نداشتیم و کم می خوردیم ولی امروز داریم و نمی خوریم چون ضایعش می کنیم.
انشاءالله این یکی را درج کنید. (134173)
جالبه که همین دوستانی که تا دیروز اسامی که آقای احمدی نژاد گفت رو فلان کاره متهم می کردند الان میگن تهمت بوده و نباید گفته می شده.!
احمدی نژاد حرف دل میلیونها ایرانی رو زد که به اینترنت دسترسی ندارند. (132393)
احمدی نژاد کاملا با برنامه و حساب شده عمل کرد و از تمام آمارها و کاغذهایی که به او داده بودند نهایت استفاده رو برد ولی موسوی وقتی به کاغذها و نوشته ها یش مراجعه می کرد گیج و سر در گم می شد و در عوض وقتی بدون استفاده از آنها صحبت می کرد مسلط تر بود در کل به نظر من موسوی اخلاقی عمل می کرد اما احمدی نژاد از همه روشهای ممکن ( اخلاقی و غیر اخلاقی) استفاده کرد
احمدی نژاد توده های بدون دسترسی به اطلاعات رو هدف گرفت و به نظر من موفق هم بود و لی قشر روشنفکر و با هوش تر جامعه امشب تصمیم قطعی خودش را بر روی موسوی گرفت (132398)
راست می گی. مردم عوامند. نمی فهمند. بی اخلاقند. ضد آمریکا هستند و به انگلیس و اسرائیل و آمریکا و مغسدان اقتصادی بی ادبی می کنند ! (133917)
گمان میکنم فرصت خوبی برای تعدیل فضای سیاسی کشور و تصحیح رفتارها فراهم میشود اگر هرگز حقایق ذکر شده را فراموش نکنیم حال از طرف هرکس که باشد. اما امیدوارم که اهالی سیاست وقتی بین خواست خود و مصلحت کشور مردد شدند به شهدا بیندیشند (132400)
اگر احمدینژاد این 4 سال با این روحیه ایران را اداره کرده وای بر ما (132401)
عبدالله
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۱۳:۱۰
سلام با اینکه احمدی نژاد با انتخاب کردان و مشأیی اشتباه بزرگی مرتکب شد ولی در حال حاضر کاندید اصلح است و مناظره را ۸۰ به ۲۰ برد.
خدایا آقای هاشمی و خاندان ایشان را هدایت کن اگر شدنی نیست پس مردم را در پناه خود حفظ کن. (132402)
فقط باید بگم انتظار نداشتم یه چنین حرفهایی زده بشه ...همه چیز خوب بود اما احمدی نژاد تند رویی کرد مخصوصا در مورد خانم اقای موسوی (بگم!بگم!بگم!)طوری این جمله رو میگفت که انگار از یه بچه اتو داشته باشین بخواین به کاری مجبورش کنید(برداشت غلط نکنید) (132403)
طرفدار احمدی نژاد
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۱۳:۲۸
اگر آقای احمدی نژاد اسم افراد غایب را نمی آورد به مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران بود (132404)
من طرفدار موسوی بودم ولی امروز نظرم عوض شد احمدی نژاد پیروز انتخابات هستند (132406)
اقاي احمديي نژاد قانون مناظره را رعايت نمي كرد كساني را كه نبودند متهم مي كرد ايا اين قانون گريزي او نيست
-اقاي احمددي نژاد 4 سال وقت داشت اين فاسدان را به دادگاه بكشاند اما چرا حالا يادش امد (132410)
مهراد
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۱۴:۲۱
بسیار متاسف شدم که آقای احمدی نژاد چنین بی پروا به ذخایر انقلاب توهین می کردند و افترا می زدند. خدا را شکر که ایشان قدرت اول کشور نیستند، وگرنه معلوم نبود کشور را به چه تشنج های داخلی و خارجی می کشاندند. بسیار از نحوه پاسخگویی جناب مهندس میرحسین موسوی و تواضع ایشان لذت بردیم. رای من که به طرف مهندس میرحسین برگشت. (132413)
ابوالفضل حاجي زاده
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۱۴:۲۹
احمدي نژاد مانند آب خوردن هاشمي و خانواده اش را متهم مي كرد . خوب چرا در اين چهار سال كه رئيس جمهور بودي اعلام نمي كردي . اصلاً در دادگاهي اين افراد محكوم شده اند ؟ ( كي ، كجا و چگونه ) . آيا آنها هم مي توانند ( اصلاً حق دارند ؟! ) پاسخ اتهامات وارده را در صدا و سيما بدهند ؟ پس تكليف تقوا ، شرع ، قواعد حقوقي و ... چه مي شود ؟ آيا شجاعت بي پروايي است ؟ احمدي نژاد قصد داشت موسوي را عصباني كند ولي متانت موسوي موجب شد كه در دام نقشه احمدي نژاد نيفتد . در هر صورت ( همگي ) پناه به خدا مي بريم . اميدوارم از پس اين مناظرات كشور عزيزمان ايران به ساحل آرامش برسد . انشاءالله . (132415)
به نام حق. خدا را شاکرم که همیشه حق پیروز است.
از دوستان سایت الف (با وجود اختلاف در نوع بینش و نگاهم) تشکر می کنم که با عدالت و انصاف - با توجه به انتشار اخبار ولو اینکه به نفع دیدگاهشان نباشد - به انتشار اخبار می پردازند.
اما در تحلیل مناظره بهتر است به صورت تیتر وار عرض کنم :
1- مهمترین ضعف آقای احمدی نژآد آشفتگی در کلام و مشوش شدن و مقطع شدن کلامشان بود که بر زبان آوردن بعضی جملات هرگز در شأن یک شهروند معمولی نیست چه اینکه ایشان رئیس جمهور هستند . به طور مثال این جمله که « پرونده ی خانمی در دست من است ... بگم؟! بگم؟! در دور بعدی میگم.»
این نوع حرف زدن دقیقاً مصداق کمبود کلام در دفاع از خود است .
2- مهمترین ضعف سخنان آقای موسوی را در استفاده مکرر از کلمات عامیانه می دانم و اینکه برای عوام نیز باید راحت تر صحبت می کردند. اما ایشان کاملاً مدیر مآبانه ایراد سخن کردند.
3- وقتی آقای احمدی نژاد در بین سخنان آقای موسوی می آمد قطع به یقین بدانید که حجمی از آرای ایشان ریزش داشته است ایشان متوجه نبودند که با ناخودآگاه بیننده هم به طور غیر مستقیم مواجه هستند ، یعنی این برنامه تا چند روز در ذهن ناخودآگاه مخاطب تأثیر گذار است و با خنده های نا به جا در واقع آرای خود را کاهش دادند .
4- آقای موسوی کاملاً هدفمند و روشمند به سوالات پاسخ دادند و جز این از یک مدیر انتظار نمی رفت .
5- آقای احمدی نژاد در طول 90 دقیقه با ذکر اسامی افرادی که حضور نداشتند کاملاً انصاف را زیر پا گداشتند و در واقع با وجود اینکه به آقای موسوی می گفتند «شما تهمت می زنید» اما صحبت های خودشان کاملاً تهمت آمیز بود. (132421)
حسین عابدی
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۱۵:۱۱
احمدی نژاد نشان داد برای رسیدن به قدرت همه چیز زیر سوال می بره از جمله افرادی مثل آقای ناطق نوری و... که خود آقای ناطق اصول گرای منتقد دولت هم زیر سوال می بره .
چرا آقای احمدی نژاد پاسخی در مورد آقای مشایی و محصولی و سیاست های نادرست خودش فقط به در و دیوار می زد به جای پاسخ فقط به آقای هاشمی و ناطق توهین و افترا می زد؟ (132424)
می گویند.....
من شنیده ام که.....................
همش غیر مستند حرف می زد که!
میرحسین می خواد اینجوری رییس جمهور بشه؟! (132427)
جالب اینست که شعار احمدی نژاد:انتقاد آری تخریب نه تازه دارن از مطاالبات سالهای پیش اصلا حاتی ها تقلید میکنن..... (132428)
محمد رضوي
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۱۵:۱۵
من از طرفداران احمدي نژادم ولي رفتار ونوع برخورد او حساب شده نبود او اينگونه فردي افراتي جلوه كرد ومردم امروزه اين را نمي پسندند وموسوي هم هيجان زده بود (132429)
موسوی
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۱۵:۴۲
با سلام به دوستان
واقعا جناب آقای موسوی حرفی جز متهم کردن، برای گفتن نداشت.
فقط اتهام وارد می کرد و وقتی پاسخ می شنید، بحث را عوض می کرد و اتهامات جدید می زد.
حتی برای اتهاماتی که آقای احمدی نژاد به ایشان وارد کردند، پاسخی نداشتند، و الا جواب آن اتهامات را می دادند، نه این که مجددا اتهامات دیگری وارد کنند.
به نظر حقیر، اگر این مناظره از لحاظ قانونی با کمبود وقت مواجه نبود، من شخصا حاضر بودم تا صبح ، این مناظره را پیگیری کنم.
احسنت به شجاعت رئیس جمهور
فقط خدا کند که برای ایشان (احتمالا به صورت کاملا اتفاقی) حادثه ای رخ ندهد، آن هم با این افشاگری هایی که انجام داد.
مگر همیشه نمی گفتند که اسامی را اعلام کن و صرفا فساد را نگو،
ببینید که اکنون که بخشی از اسامی اعلام شده (به عنوان نمونه) نه همه آنها، چه هیاهویی علیه دولت و شخص رئیس جمهور راه بیاندازند.
به امید موفقیت ملت ایران در انتخابات پیش رو و انتخاب اصلح.
اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه.
التماس دعا (132436)
آقای موسوی با این صدای لرزان چگونه می خواهد در عرصه های حساس از حقوق ملت و مصالح حساس دفاع کند ؟
احسنت به شجاعت احمدی نژاد دلاور . (132441)
مرتضي
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۱۶:۳۶
اقاي موسوي گفتند آنها به من چه ؟ پس چرا از دولتهاي آنها انتقاد نميكنيد ؟ احمدي نژاد تنها در مورد اشتباهات مشايي جواب نداشت همين . اما هرچه كه از ميرحسين پرسيد مير حسين مسائل ديگري را مطرح كرد اما يك سوال اگر آن خانم فيلم موسوي بازيگر نبود پس چرا مير حسين تكذيب نكرد ؟ هر كس جواب مرا بدهد به احمدي نژاد راي نميدهم ! (132442)
عظیمی
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۷:۰۹:۱۲
اگر موسوی میخواست از همه مسئولین دفاع کند، که در دام احمدی نژاد می افتاد، تهمت به خانمش مهم بود که جواب دندانشکن داد. واضح است که بقیه حرفهای بی منطقی برای عصبانی کردن میرحسین بود. وقتی که ایشان وضعیت دوران جنگ را با الان مقایسه میکردند، من واقعاً عصبانی میشدم. آخه مردم رو چی فرض کردند ایشان؟ (133374)
جواب دندان شکن ؟ گفت بزرگترین روشنفکر زن ایران . اینه اون جوابه ؟ جواب ورود به مقطع دکترا بی کنکور چیه ؟ جواب درس خواندن در دور رشته همزمان چیه ؟ جواب قرار گرفتن در جایگاه ریاست دانشگاه بدون طی مراحل علمی قانونی چیه ؟ فیلم همینجاستا ! چی می گین ؟ (133929)
رائول
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۱۶:۴۹
بااين كارهاي آقاي احمدي نژاد ، آقاي موسوي خوب توانست برنده ي مناظره شود.
معلوم نيست كارهاي پسران آقاي هاشمي و ناطق نوري چه ربطي به آقاي موسوي دارد؟
ايشان اگر شجاع بودند ، آن ماجراها درباره ي ملوانان انگليسي و شهرام جزايري به وجود نمي آمد. (132443)
سلام
درمورد روند كلي مناظره بايد بگويم كه موسوي بهتر ازاين ميتوانست مناظره كن كه نكرد مخصوصا اينكه بايد بيان محكمتر ورساتري ميداشت .
احمدي نژاد درمقابل رسا و واضح (ازنظرلحن صحبت )سخن گفت اما سخنانش و پاسخهايش چندان قانع كننده نبود مثلا درباره كردان و ملوانان انگليسي و درمورد مشايي كه پاسخي نداد (132444)
اینجا ایران، تهران، صدا و سیما، صدای ما را از گلوی مظلومانه احمدی نژاد می شنوید!
\"مستضعفین\" (132445)
علیرضا
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۱۶:۵۵
به نظرم موسوی سخنور قهاری نیست.
ولی شانس آورد که نفر آخر صحبت کرد و نتیجه را به نفع خودش عوض کرد وگرنه بازنده بود. (132446)
عاشق ایران و اسلام
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۱۷:۰۲
خاتمی - رفسنجانی - فرزندان رفسنجانی - ناطق نوری - معین این ها هدف گرفته شده بودند، اما غافل از این که سید بزرگوار،مهندس موسوی نقشه ی دشمن را نقش بر آب کرد.
موسوی کاملا منطقی، خیلی متین و بسیار نافذ صحبت نمود. در سیاست مهندس موسوی همین بس که توانست وقت را به گونه ای تنطیم نماید که دوازده دقیقه ی انتهایی در اختیار او باشد. و به گونه ای حریف را زمین گیر کند.
بسیار عالی بود- درود بر اخلاقیت درود بر تحمل و درود بر انسانیت.
یک صدا می گوییم یک یا حسین دیگر تا میرحسین (132450)
مرتضی از هلند
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۱۷:۱۰
احمدی نژاد نشان داد که بزرگترین
حسود و مزاحم!
برای هاشمی و خانواده اش است
بابا چیکارشوون داشتی میذاشتی کارشوون و میکردند تو هم ریاست جمهوری رو از دست نمی دادی (132451)
میر حسین باخت
انتخابات را تحریم می کنیم. (132454)
آقاي احمدي نژاد جز تخريب چيزي براي گفتن نداشتند با اينكه كوله باري پرونده با خود آورده بودند نتوانستند در مقابل آزامش و خونسردي مثال زدني آقاي موسوي كاري از پيش ببرند .
با اينكه طبق قوانين جاري كشور اعلام اسامي مفسدان وظيفه قوه قظاييه هست آقاي احمدي نژاد به جاي گزارش عملكرد 4 ساله خويش خواستند با تخريب دولتهاي گذشته كه همه شون با راي مستقيم مردم و تائيد امام خميني ( ره) و مقام معظم رهبري انتخاب شده اند جوابگو نباشند. (132455)
هرکس افشاگری اصول کاری و پیشرفتش است،نباید از افشاگری دیگران ناراحت شود (هدیه به آقایان اصلاح طلب یادوم خردادی یا هر اسم جدیدی که انتخاب کردند)
(گرچه از اخلاق و منش آقای احمدی نژاد در مناظره سیاسی هم خوشم نیامد.خیلی بی ادبانه بود). (132457)
saman
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۱۷:۴۴
همه چيز روشن بود. حتي يك كودك هم مي تواند تشخيص دهد كه چه كسي آرامش داشت. عدم آرامش بزرگترين دليلي است براي بر حق نبودن. خدايا ما را در مسير واقعي قرار بده. (132458)
يار امام
۱۳۸۸-۰۳-۱۵ ۲۱:۵۸:۴۱
به خدا راست مي گويي دختر من كلاس اول است آن شب تا صبح مي گفت مامان چرا اجمدي نژاد اينجوري حرف زد مگر هاشمي ياذ امام نبود (134656)
مهرداد
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۱۷:۵۸
استبقال مردم چیزه دیگه ای می گه
روحیه پذیرش اشتباه چیزی که شماها نمی تونید داشته باشید
22 خرداد جواب فرافکنی های احمدی نژاد داده می شه
میرحسین حرف داشت اما مثله احمدی نژاد توهین نکرد بنابراین شما نشنیدید و نخواهید شنید
این تنها از میر حسین بر میاد که با سعه صدر تمام توهین ها رو بشنوه و بعد به یه آدم بی ادب فقط بگه، دیکه بسه... (132459)
حقیقتگو
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۱۷:۵۹
احترام آبروی مسلمان از احترام خانه کعبه بالاتر است پیامبر اکرم ص
آقای احمدی ژاد برای دفاع از خود حاضر شدن آبروی انقلاب را هزینه کند . کسانی در این کشور برای آبروی انقلاب جان دادند و بعضی ها آبروی انقلاب را هزینه مقاصد سیاسی نمودند تهمت زدن به افراد بدون مدرک و بدون امکان دفاع جز مصداق افترا چه می تواند باشد . احمدی نژاد خود کفرخواست صادر کرد خود محاکمه کرد و خود بدون حضور متهم محاکمه کرد. ما واقعا مسلمانیم؟! آیا اولین شرط یک رئیس جمهور عدالت نیست؟ پس سخن پیامبر چه می شود؟ کاری را که بی بی سی و صدای آمریکا در 30 سال نتوانسته بودند انجام دهند امشب آقای احمدی نژاد انجام داد. راستی الان سخن چه کسی با رادیو های بیگانه همسو است؟ امشب وقتی ذوق کردن بی بی سی را دیدم خیلی چیزها را فهمیدم . واقعا متاسفم (132460)
نتیجه این مناظره به نفع هیچ یک از این کاندیداها نبود من خودم طرفدار مهندس موسوی هستم و قطعا به ایشون رای میدم ولی آقای دکتر احمدی نژاد و مهندس موسوی به نفع رای آوردن رضایی مناظره کردند نه خودشان. (132461)
کی می خواهد این رییس جمهور دست از لجاجت هایش و بی پروایی اش در تهمت به دیگران دست بردارد؟
آقای میرحسین موسوی از متانت و وقار بالایی برخوردار است و برای ریاست جمهوری بهترین ابزار سعه ی صدر است که ایشان دارند. (132463)
مدرك خانم رهنورد رو نبايد نشان ميداد اوج بداخلاقي بود ..
افرين برميرحسين ...افرين (132464)
آیا ما با محکوم کردن عقبه این انقلاب میتوانیم در این انقلاب قدرت صالحی کسب کنیم!
این آقا واقعا فکر میکنند انقلاب دیگری شده و ایشان منادی این انقلاب هستند که این گونه با تاریخ این انقلاب مانند حکمومت فاسد شاه برخورد میکنند!
من روی سخنم با کسانیست که امروز نشستهاند و توهین و تحقیر در سطح جایگاه رئیس جمهوری را تماشا میکنند!
فکر میکنم باید احساس خطر کنیم که دروغ و تهمت و حتی استوانههای انقلاب را هدف گرفتهاند و حتی از توهین به خانواده ها ی آنها هم دریغ نمیشود ،
من نمیدانم آقای احمدینژاد با پشتوانه کدام سابقه اینگونه نمکدان مپیشکند و نمیدانم پس از جواب دندانشکن ملت چطور به حیات سیاسی ادامه خواهد داد! (132465)
زارعیان
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۱۸:۴۱
افشاگری دکتر احمدی نژاد را بر علیه زر و زور وثوت که سالهاست خون مردم را در شیشه کرده اند به فال نیک می گیریم و با رای خود به دکتر امیدواریم حرکتهای عملی ایشان بر علیه این مفسدان گسترده و \"تکمیل\" گردد. (132467)
قطعاً برنده مناظره احمدينژاد بود ولي بهتر بود اسم افراد را نمي آورد چون دردسر براش درست مي كنند. (132473)
موسوی شکست خورد
احمدی نژاد شهادتت مبارک (132475)
به دوستان خسته نباشيد مي گم ولي كاش قدري مسايل را با اخلاق اسلامي كه از پيامبر وخاندان او به ميراث گذاشته شده استفاده مي كرديم .با سند ومدرك بگويم در اخلاق اسلامي به چنين روشهايي كه سفسطه گران در دوران سقراط از ان استفاده مي كردند و حال احمدي نژاد از آن بهره گرفت استفاده مي شد. (132477)
اینجا ایران
تهران،
صدا و سیما
صدای ما را از دهان احمدی نژاد مظلوم و شجاع می شنوید!
\"مستضعفین\" (132478)
طرفدار حق
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۱۵:۲۷:۴۲
اين صداي راديو هاي بيگانه بود كه به راحتي 30 سال نظام از زمان امام تا قبل از احمدي نژاد را به سخره گرفت نه صداي مستضعفين (134075)
arash
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۱۹:۵۴
انتخاب بین اخلاق ومنطق و بی ادبی و هوچی گری با مردم ایران در 22 خرداد (132481)
محمد رضا-ش
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۲۰:۰۸
احمدينژاد بغض فروخورده و خشم خاموش محرومان درمقابل الیگارشی قدرت و ثروت امشب فریاد رسای تاریخ ایران بود ،فریادی که از زمان امیر کبیر خاموش شده بود ،بر قله ای دست یافت که کسی جرات فتح آنرا نداشت و پرچم سه رنگ عدالت و شجاعت و صداقت را بر آن بر افراشت! (132483)
نوکر مولا علی
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۲۰:۲۰
اقا این ابروی مسلمون بردن به نظر این مملکت چیه توی شرع و دین میگند حرامه اما تو عرف نمی دونم اخه بشینیم بگیم که فلانی پسرش میلیاردر شده
فالانی مدرک دوبله گرفته
یه وقتی ناموس تو این مملکت احترام داشت حالا چرا اینها به ناموس هم احترام نمیزارند
چی بگم خدا تقاص بگیره از اینهایی که رای به باطل میدهند (132484)
متاسفانه احساس گناه و عذاب وجدان احمدی نژاد باعث شد که برای توجیح کردن عملکرد ضعیف 4 ساله خود دیگر ارکان نظام را زیر سوال ببرد و این کاملا از عصبانیت او آشکار بود و احسنت به متانت موسوی (132486)
مصطفی
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۲۰:۳۸
ما که به غیر از چیز، چیز دیگری از آقای موسوی ندیدم و نشنیدیم! (132487)
به رییس جمهور عزیزم افتخار میکنم وبخاطر ضعف و نا آگاهی موسوی متاسفم (132489)
1- پیش از افتخار کردن و نذر کردن احساسات رقیق برای رئیس دولت نهم کمی هم تعقل کنید.
2- از سخنان رئیس دولت و متهم کردن کسانی که امکان دفاع را نداشته مشخص گشت که ایشان بهیچ وجه استقلال قوه قضائیه را به رسمیت نمی شناسد.
3- تازه فهمیدم نمایندگان مردم در دو مجلس هفتم و هشتم از دست رفتارهای تهدید آمیز و قانون شکنانه رئیس دولت چه کشیده اند.
4-امروزه جا انداختن تفکیک قوا در نظام جمهوری اسلامی برای رئیس دولت از واجبترین امور است. (132685)
مگر به احمدی نژاد امکان دفاع داده بودند فقط تهتمت زدند. (133213)
يار امام
۱۳۸۸-۰۳-۱۵ ۲۲:۰۰:۵۲
4 ساله كه فقط احمدي نژاد داره حزف مي زنه (134657)
سیروس
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۰۱:۲۰:۴۰
به نظر من آقای موسوی باوقار تمام در برابر توهین و افترا های آقای احمدی نژاد جواب داد باید از آقای احمدی نژاد پرسید چرا این مسائل را اگر واقعی است زود تر نگفتن و مداراک را به قوه قضائیه ندندند اگر این آقایان اینطور هستند چرا در مسند های مهم هستند یا فقط برای اینکه از موسوی چیزی نتوانست پیدا کند به آنان که غایب بودند تهمت زذ (132488)
احمدی نژاد ناگفته هایی رو گفت که شاید نباید می گفت. اینا حرف دل مردم بود ولی کسی جرأتشو نکرده بود بگه. موسوی هم که همون حرفای همیشه رو گفت. فقط کاش احمدی نژاد نفر آخر بود که جواب مظلوم نمایی آخر میرحسینم می داد. (132490)
انتظار ميرفت آقاي رييس جمهور در جايگاه رياست جمهوري در شان رييس جمهور حرف ميزد و وارد زندگي خصوصي افراد وافشاي بعضي از مواردي كه دشمن هم در كمين است تا از كاه كوه بسازد پرهيز ميكرد سخنان بي پروا وتوهين آميز ايشان دل همه دلدادگان به امام و شهدا و رهبري را به درد آورد انتظار ميكشيم در روزهاي آتي در آستانه انتخابات از سخنان آزاردهنده خود به نوعي عذخواهي نموده ودلهاي مضطرب مردم را آرام نمايد گرچه اين اقدام از سوء استفاده دشمنان انقلاب وبد خواهان نظام چيزي را كم نميكند اين سوال براي ما مطرح ميشود كه مناظره 2 كانديداي رياست جمهوري از شبكه سراسري كه از ماهواره به جهان مخابره ميشود چه ريطي به عملكرد مديريتي ديگران وزندگي شخصي ديگران دارد جاي بسي سوال است كه شخصيت دوم كشور چگونه از همه مسائل سياسي و بازتاب جهاني آن چشم پوشي نموده عملكرد همه دولتهاي سابق را زير سوال برده و خود را منجي عالم بشريت ميداند مگر نه اينست كه چهره هايي همانند هاشمي و ناطق نوري و رضايي وامثال اينها در زمان حضرت امام از منصوبين امام بوده واداره كشور و در راس آن فرماندهي جنگ را عهده دار بودند كه امروز همه شرف حيثيت و اقتدار مرهون فداكاري شهدا آزادگان و جانبازان وايثارگران تاريخ بوده كه در زمان دولت آقاي هاشمي همه آنان به وجود اين ابرمرد تاريخ افتخار ميكردند. چه شد دفعتا ورق برميگردد وانقلاب فرزندان خود را ميخورد و هركسي از راه ميرسد بدون در نظر گرفتن سوابق درخشان 30 سال به همه چيز پشت پا زده و اينقدر دانسته يا ندانسته بي انصافي و بي مهري ميكنند... (132491)