نظر منتشر شده
۹۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 192757
پرداخت های میلیاردی به فوتبالیست ها، دهن کجی به وضعیت اقتصادی نابسامان مردم
بخش تعاملی الف - دکتر فرشاد کاظمیان، 22 تیر 92
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۷
هر ساله با آغاز فصل نقل و انتقالات فوتبال، انتقادها از پرداخت های میلیاردی به بازیکنان فوتبال شدت یافته و پس از چند ماه بدون هیچ گونه عکس العمل خاصی ازسوی مسئولین، فروکش می کند.  ذکر چند نکته در این زمینه ضروری به نظر می رسد:

۱- مقایسه درآمد فوتبالیست های ایرانی با فوتبالیست های خارجی

این مقایسه یک قیاس مع الفارق محسوب می شود، به چند دلیل:
اولاً کیفیت بازی بازیکنان باشگاههای درجه یک ایرانی مثل استقلال و پرسپولیس بسیار کمتر از کیفیت بازی بازیکنان معمولی باشگاههای اروپایی می باشد.

ثانیاً اقتصاد هر کشوری خصوصیات مربوط به خود را دارد. آیا صحیح است که ما درآمد ماهانه ۴۰۰ هزار تومانی کارگر ایرانی را با درآمد ساعتی ۱۰ دلاری کارگر کانادایی (با ۸ ساعت کار روزانه و ۲۰ روز کار در ماه به پول ایران ماهانه ۵ میلیون تومان) مقایسه کنیم؟!

ثالثاً ما در یک کشور اسلامی زندگی می کنیم که عدالت اسلامی باید مد نظر تمام اعمال ما قرار گیرد و نبایستی اقتصاد کشور را با اقتصاد سرمایه داری مقایسه نماییم.

۲- سرخوردگی طبقه متوسط و تحصیلکرده از پرداخت های میلیاردی:
هر چند که کل هزینه های پرداختی و حیف و میل های انجام شده از بیت المال در باشگاهها از چند صد میلیارد تومان در سال فراتر نمی رود، و این ارقام در مقایسه با درآمد کل کشور رقم چندان زیادی محسوب نمی شود، ولی نکته ای که نباید از آن مغفول ماند مقایسه درآمد فوتبالیست ها با درآمد طبقه متوسط می باشد. به عنوان مثال خود بنده و همسرم هر دو دارای مدرک دکترا بوده و هر دو به طور همزمان مشغول به کار بوده و سابقه ای حدود ۱۰-۱۲ سال داریم (یعنی چیزی بالاتر از طبقه متوسط) ولی با این وجود، در شرایط اقتصادی فعلی کشور هزینه های زندگی را به سختی و با مشقت زیاد پرداخت کرده و در صورت تداوم وضعیت اقتصادی فعلی، در چند سال آینده سقوط ما به زیر خط فقر دور از انتظار نخواهد بود! در چنین شرایطی شنیدن از پرداخت های میلیاردی به افرادی که هنری جز لگد زدن به توپ ندارند (که اغلب این هنر را نیز ندارند!) جز دهن کجی به اقشار متوسط جامعه چه نتیجه دیگری خواهد داشت؟

۳- بی توجهی مسئولین:
متاسفانه آنچه بیشتر از همه افراد جامعه را آزار می دهد، بی توجهی مسئولین و به خصوص قوه قضائیه به این مسئله است. علیرغم نارضایتی اغلب افراد جامعه از وضعیت موجود در چند ساله اخیر، هیچ گونه اقدام عملی از سوی مسئولین برای رفع این معضل مشاهده نشده است.

امید است با ورود قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور به این موضوع مهم، هر چه سریعتر از اتلاف بیشتر بیت المال و هدر رفت منابع مالی کشور جلوگیری گردد
کلمات کلیدی : فرشاد کاظمیان
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۰:۳۷:۵۷
اگر باشگهای ما پول ساز بودن وخصوصی به کسی ارتباطی نداشت که چگونه هزینه میکنند ولی در کشور ما اکثر حامیان باشگا ها دولتی هستند و از پول بیت المال استفاده میکنند ضمن اینکه دادن این رقمهای درشت باعث شده بازیکن انگیزه ای برای درامد بیشتر در لیگهای اروپایی نداشته باشد و سطح فوتبال افت کند با توجه به اینکه افراد غیر فوتبالی در راس امور هستند نتیجه ای جز این انتظار نمی رود (1505495) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۰:۵۸:۲۲
خب دولت هم با یک هدفی این پولهای را میدهد. (1505555) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۷ ۰۶:۰۴:۱۲
سلام به امید روزی که انشالله بچه های ایران زمین عاشق این باشن که از دکتر شهریاری ها امضا بگیرن و مثل اون بشن البته به طور عملی ها چون تازگی ها بجه ها یه الگانس توشهرمون دیدن پشتش نوشته بود عاقبت درس نخوندن یا فرار از مدرسه یا یه چیزی تو این مایه ها. صلوات (1517523) (alef-13)
 
همشهری
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۱:۴۴:۰۹
ببخشیدباچه هدفی ؟!!! فوتبالی آغشته به فحش به همدیگروپریدن این مربی به اون مربی .این بازیکن به اون بازیکن . تاجایی که به خون همدیگه تشنه میشند شدورزش ؟ (2161621) (alef-13)
 
کارگر
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۰:۵۹:۱۷
خواهش می کنیم از مسئولین پیگیر باشند بیت المال اینطور مصرف نشود. فردای قیامت مسئولین !!!!
البته اگه به این مسائل فکر بشه!!!! (1505558) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۱:۰۷:۲۷
کلا پول نفت مردم را آقایان گرفته اند دستشان برای خودلشان بر می‌دارند یا بذل و بخشش می کنند دلار 900 تومانی را به مردم 3400 می فروشند تا جبران بذل و بخشش ها را تز جیب خود مردم کنند! (1505580) (alef-6)
 
وحید
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۱:۴۶:۵۴
من هم کاملاً با این نظر موافقم، نویسنده به جای این هم تلاش برای اثبات زیاد یا کم بودن حقوق فوتبالیست ها سعی در خصوصی سازی ورزش داشته باشد، آن وقت مردم خود تصمیم می گیرند که حقوق فوتبالیست ها چقدر باشد. متأسفانه در کشور ما هر کسی به خود اجازه می دهد در مورد میزان مناسب درآمد هر شغل اظهار نظر کند و این در حالی است که تنها بازار و مردم هستند که باید تصمیم بگیرند که شغل هر کس چه میزان ارزش برای جامعه دارد. نه قوه ی قضاییه و نه سازمان بازرسی و یا سایت الف نمی توانند میزان حقوق یک کارگر، معلم یا فوتبالیست رو معیّن کنند. به امید اون روزی که دولت دستش رو از ورزش و اقتصاد کوتاه کنه. (1505723) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۶:۰۷:۵۸
خب فرضا اگر همه ی باشگاه ها خصوصی شود باز پول کلانی که به فوتبال تعلق می گیرد یا به فوتبالیست میدن توجیه می شود؟ شاید یکی بگه پول مال باشگاه دوست داره به هر کی میده. من میگم باشگاه از کجا پول مفت میاره؟ اون میگه از تبلیغات و فروش بلیط. من میگم تبلیغات چیه جز اینکه شرکت یه کالا رو گرونتر می فروشه (به خاطر هزینه ی تبلیغات) ولی وسیع تر و این از جیب مردم میره و به ورشکستگی دیگر شرکت ها مینجامه؟ تو میگی مردم دوست دارن پولشونو به هر کی میخان بدن و داستان ادامه دارد... (1506665) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۸:۳۳:۰۸
نه دیگه اگر واقعا خصوصی بشه دیگه از این خبرا نیست . تو دنیا پول فوتبال از طریق حق پخش و تبلیغات در میاد . و در واقع مستقیما از مردم . خداوکیلی شما حاضری بابت این فوتبال پول برای دیدنش چه تو استادیوم و چه تو خونه بدی ؟! و اگر استقبال نشه جمعش میکنن . کی تو ایران حاضره برای دیدن این فوتبال مثلا بلیط 50 هزار تومانی بخره یا سالی 300 هزار تومان بده تا بازی ها رو از تلویزیون ببینه ؟! . وقتی چرخه درآمدی درستی نباشه دیگه پول میلیاردی هم به بازیکن نمیدن .وقتی پول دولتی دیگه بخودی تو فوتبال نره میشه اونو رو در ورزشهای مهم ، مهجور مانده و کمتر حرفه ای خرج کرد که هم ادعای فوتبالی ها رو ندارن و هم با این پول میشه نرم افزار و سخت افزار مربوطه رو در این ورزشها تهیه کرد و هم نتیجه بهتر گرفت . (1507074) (alef-9)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۲۱:۴۰:۵۹
برادر گرامی باشگاه که خصوصی شود می شود یک موسسه ی انتفاعی که علاوه بر ورزش پول درآوردن از این ورزش را نیز در سرلوحه عملکرد خود قرار خواهد داد ، خودش پول درمی آورد و خودش خرج می کند دیگر از بیت المال چیزی را مفت بدست نخواهد آورد دارندگی و برازندگی خودش پول دربیاورد و خودش هرچقدر می خواهد به بازیکنان بدهد و دست از سر کچل دولت بر دارد (1507442) (alef-9)
 
وحید
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۲۱:۴۷:۰۰
اگر لحظه ای هم قبول کنیم که حرف شما صحیح باشد، اگر مثلاً جنسی در بازار (مثلاً فوتبالیست) مشتری با قیمت 2 میلیارد تومان داشته باشد ولی قیمتی که دولت مد نظر دارد کمتر باشد و دولت سقف قیمت 750 میلیونی برای آن بگذارد مگر نتیجه جز ایجاد بازار سیاه و پرداخت پول های غیر علنی برای آن جنس است؟ در صورتی که سقف قیمت به درستی نیز اجرا شود نتیجه کاهش جنس در بازار و قحطی خواهد بود. به طور کلی من پیشنهاد می کنم نگاهی به واقعیت های ایران داشته باشیم. کاش اقتصاد به دست مردم داده بشه تا مثل خیلی از کشور ها ما هم از فوتبال لذت ببریم و هم شاهد رشد صنعت و رفاه مردممون باشیم تا این حس بین ما ایجاد نشه که فوتبال عامل فقر مردم ماست. (1507449) (alef-9)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۷:۳۳:۰۶
عزیز من چرا ناحساب می گی ؟اگه دست بازار و مردم بود کی اینهمه پول به اینا میداد؟. مگه نمی خواستن دو باشگاه سرخابی رو خصوصی کنن سهامش رو تو بورس بفروشن اما اینکارو نکردن چون این باشگاهها فقط با رانت دولتی سرپان. ادر واقع بنگاههای اقتصادی زیانده ان. هیچ آدم عاقلی سهام اینارو نمی خره مگه مولتی میلیاردری مثل هدایتی اونم برا تفریح خودش .اگه یه سال تزریق پول نفت به این باشگاها سرخابی و غیر سرخابی قطع بشه همشون تعطیلند. درامد این باشگاهها کاذبه یعنی از را ه اصلی که بلیط فروشی و تبلیغات و.... باشه نیست بلکه از راه بذل و بخشش دولته . وقتی پول باداورده باشه سال به سال اشتهای آقایان بیشتر میشه و رقم قراردادها بیشتر. اما اگه رو پای خودشون بودن نمی تونستن که اینقدر خرج کنن. و رقم قراردادها به شدت افت می کرد. (1506906) (alef-9)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۳ ۰۹:۳۷:۰۰
شما عزيز گرامي يا فوتباليستي يا از متصلان به اين فعاليت خدا وكيلي يه سوال را حداقل به خودت جواب بده فوتبال ما اگه تو جهان هم اول بشه كه هيچ موقع اين اتفاق نمي افته به نظرت چه نفعي براي اين مملكت براي جوانهاش براي فقيرهاش براي ... داره به غير از اينكه جيب بعضي ها مثل جنابعالي از پولهاي باد آورده بدون زحمت پر ميشه . (1508051) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۳ ۰۳:۳۴:۲۴
انزمان که تو میدون خاکی ها بازی میکردند فوتبال ما خیلی جلو بود
حالا با گرفتن پول های انچنانی و رقابت سر مدل ماشین و دوست دختر وخیلی چیز های دیگر موجب شده که هدف را گم کننند .
البته فراموش نکینیم که خیلی ها از کنار این افراد به نواهایی میرسند که در تشویق این شیوه ها هم نقش اصلی را دارند اما در پشت صحنه هسند .
یک مرد میخواهد که از مافیای این جریان مردم را اگاه کند که چه بلایی سر انها می اونرند (1507858) (alef-6)
 
ابوذر
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۰:۴۴:۵۶
آخر یکی هم پیدا شد که حرف دل تمام کارگران و کارمندان رو بزند تو این 10 سال جند بازیکن به عنوان پدیده به فوتبال ایران معرفی کردیم یا به فوتبال اروپا فرستادیم آن وقت ما با این توروم و قسط های بانکی و اجاره نشینی و خورد خوراک آن هم در حد غذاهای ساده وقتی بودجه هر سال ما را میخواهن تثبیت کنند چطوری حققوق ناچیز ما رو مو شکافی می کنن آیا این عدالته آن وقت فوتبالیست های ما که روپایی زدن هم بلد نیستن پولهای آنچنانی میگیرن و کسی هم حرفی نمیزند از مسئولین و جناب آقای روحانی عزیز که انشاالله خدا به ریس جمهور منتخب عمر با عزت اعطا کند خواهشی دارم که مشکللات قشر ضعیف جامعه رو حل بکنند با آرزوی سربلندی ایران عزیز (1505514) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۳:۲۶:۱۷
فوتبال ایران مافیایی بسیار بزرگی دارد که می تواند در این شزایط اقتصادی به راحتی میلیاردی به بازیکن ها بدهد.
واقعا اگر انصاف داشتید یک بار تمام دریافتی ماهیانه یک استاد تمام (پروفسور) دانشگاه صنعتی شریف، تهران، شیراز، ..... با دریافتی یک بازیکن درجه 2 کشور (تاکید می کنم درجه 2) مقایسه کنید.
آقای دایی در برنامه دیرور تلویزیون از اشرافی گری فوتبالیست ها به تمام قد دفاع کرد. آقای دایی دیگر هیچ وقت محبوب دل من نخواهی بود (من یک آذری هستم). (1506112) (alef-6)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۰:۴۵:۳۷
واقعاً درست است . ديروز علي دايي در برنامه ورزش و مردم از دريافتي ميلياردي فوتباليستها دفاع كرد و گفت با توجه به نرخ تورم و بي ارزش شدن پول ملي كشور فوتباليستها چيزي نمي گيرند!! اما مگر تورم و بي اعتبار شدن پول ملي فقط براي آقايون است و طبقه متوسط و پايين از آن ضربه نمي پذيرند؟
بهر حال اگه تمام كارهامون درست بود و حقوق همه مردم بالا بود و باشگاهها درآمد زا بودن و از بودجه بيت المال حيف و ميل نمي كردند و بازيكنان هم واقعاً از لحاظ فني و ساير موارد! حرفه اي بودند اين پرداختها ايرادي نداشت .
((آفتابه و لگن هفت دست شام و نهار هيچ چي )) (1505516) (alef-10)
 
زرقان
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۱:۳۰:۰۶
باید به ایشون گفت که تو اگر میخواستی از جیبت خودت این پول ها را بدی بازم همین را میگفتی؟؟؟؟؟

حقوق کارگر بیچاره را میخواستن 50 تومن زیاد کنن 6ماه طول دادن و با کلی منت زیاد کردن
میگن پول یامفت خوردن آدم را از انسانیت دور میکنه؟! (1505664) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۲۲:۱۶:۱۶
همين علي دايي مگه چكاره‌ است؟ از راه توپ لگد زدن به همه چيز رسيد. نسخه هم مي‌پيچه! كجا عدالته كه يك نفر فوتباليست اين از بيت المال اين همه پول بگيره؟ (1507473) (alef-9)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۳ ۰۱:۵۳:۴۰
آره والله! بعد میان میگن اسطوره اس نمی دونم کاریزما داره و چی. یکی نیست بگه آقای دایی کاریزمات به خاطر پولته یا شخصیتت؟! اگه تو فوتبال نبودی بازم می تونستی این همه پول جمع کنی؟! ای روزگار... (1507790) (alef-9)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۰:۴۷:۰۳
اگر باشگاه خصوصی باشد هر گونه پرداختی به بازیکن قابل توجیه است اما پرداخت پول بی حساب و کتاب از بیت المال ضایع کردن حق الناس است بنده بالشخصه از حق خود نمی گذرم . (1505522) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۱:۲۷:۱۲
اعتقادی اگر به حق الناس داشتند این آقایون نمی کردند این کارا رو (1505655) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۶:۲۰:۵۷
یعنی چه این حرف... همه چیز باید حساب کتاب داشته باشه... هر چی که خصوصی شد باید پول آتیش بزنه؟ (1506701) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۳ ۰۰:۰۷:۲۴
این دیدگاهم اشتباه است.باید هر کاری ارزشگزاری شود. هر ساعت کاری بر اساس تجربه و مدرک مورد نیاز ارزش خود را دارد.اگر کیلویی و به دلخواه باشد مملکت هرج و مرج اقتصادی می شود و هیچ کس حد و حق خود را نمی شناسد. (1507646) (alef-6)
 
دایی سعید
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۰:۵۰:۵۰
وضعیت حاکم بر کشور با اصول اخلاقی یک انقلاب اسلامی فرسنگها فاصله دارد اقایون به چه می نازند؟ (1505530) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۰:۵۰:۵۰
ای بابا کو گوش شنوا با این کارها دارن حواس ملت رو به چیزهای ساده سرگرم می کنند . (1505531) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۰:۵۴:۳۳
1- باشگاه های خارجی در اروپا خصوصی هستند و نه دولتی، مطمئن باشید اگر دولتی بود مردم اعتراض میکردند. چون خصوصی هست باشگاه دار هر چقدر دوست داشت میتونه پرداخت کنه. اصلا قابل قیاس با ایران نیست که باشگاه ها دولتی هستند و از بودجه بیت المال خرج میکنند.
تازه صنعت فوتبال اونجا پولساز هست اما اینجا بیشتر هزینه هست.
2-اگر نیمی از این پول ها صرف اشتغال جوانان میشد، شاید خیلی بهتر بود تا لگد زدن به توپ. بسیاری مردم محتاج نان شب، گرفتار بیماری هایی با هزینه گران درمان، گرفتار مسکن و .. چیزهایی مهم تر از دیدن لگدزدن به توپ هستند.
3-الان چند سال هست که این اعتراض ها از طرف رسانه ها و افکار عمومی مطرح میشه اما کسی رسیدگی نمیکنه و این از همه بدتر هست. (1505546) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۰:۵۶:۳۱
خیلی راحته
سه تا باشگاه داریم که دارند این اعمال را انجام می دهند
بگیرید بیاوریدشون توی تلویزیون یقشون را (1505551) (alef-6)
 
افشین
۱۳۹۲-۰۴-۲۳ ۰۸:۴۶:۴۱
چرا یکبار همین اقایون توکلی و مطهری که به زمین و زمان گیر میدن تو مجلس داد نزدن چرا سالی 500میلیارد تومان خرج فوتبال میشه میترسن.... (1507961) (alef-6)
 
;کسری
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۰:۵۸:۲۳
به شدت موافقم. به امید روزی که هیچ باشگاه دولتی در کشور نباشد. (1505556) (alef-6)
 
احمد
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۱:۰۱:۳۴
این هم نتیجه سواستفاده سیاسیون از نام باشگاه هاست که در نتیجه از جیب مردم بیچاره پرداخت میشه
آخه چرا؟؟؟؟ (1505563) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۱:۰۸:۲۵
من حاضرم ده برابر این پول ها را هم به فوتبالیت ها بدهند اما منوط به اینکه باشگاهها خصوصی باشند واز درآمد خودشان هزینه کنند نه کار خانه هایی که با پول نفت مردم ساخته شده اند این کار را بکنند هزینه های سپاهان وتراکتور سازی از پرسپولیس واستقلال هم بیشتر است چرا کسی معترض تیم های صنعتی نیست (1505582) (alef-10)
 
دل‌زده
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۱:۱۱:۰۳
آقا جان مادرتون این فوتبال رو تعطیل کنید! چقدر ما حرص بخوریم؟؟ (1505594) (alef-6)
 
عامر
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۱:۱۲:۲۷
امیدوارم دوستانم در الف این موضوع رو انتشار بدن
اینکه بنده با شما موافقم که سطح بازی بازیکنان ایرانی با اروپایی بسیار پایین است اما خواهشمندم به نکات ذیل دقت کنید و پشت گوش نیندازید بلکه در همین بخش کامنت ها پاسخ دهید
اول اینکه بجای اینکه دستمزد های بازیکنان را بررسی نمایید بهتر است به چند نکته دقت شود
1- درآمد فوتبال در ایران : نویسنده محترم آیا یک حساب سرانگشتی نموده اید بدانید که از این فوتبال چه میزان پولی به چرخه اقتصاد مملکت وارد می شود . بگذارید کوتاه برایتان هزینه برگزاری یک بازی فوتبال را سرانگشتی حساب کنم
اگر بر فرض مثال داربی را در نظر بگیریم
تماشاگران : تعداد 80 هزار نفر
مبلغ بلیت : متغییر از سه تا ده هزار تومان ( ضرب و تقسیم آن با شما )
خرده فروشان لباس و پرچم : قیمت هر پرچم از 3000 تا 8000 ت و لباس از 6000 تا 30000 تومان ( تقریبی )
خرده فروشان غذایی : خدا می داند درآمد آنان
فدراسیون فوتبال : هزینه تبلیغات دور زمین و البته لباس داوران
باشگاه ها : قیمت خاصی ندارد بسته به شرکت اسپانسر جهت تبلیغ بر روی لباس بازیکنان
صدا و سیما : درآمد میلیاردی از جانب آگهی هایی با تعرفه هایی میلیونی
مخابرات : هزینه پیامک هایی که به مسابقات نظرسنجی ارسال می گردد
اینها فقط بخش بسیار کوچکی از فعالیت های اقتصادی فوتبال است که عیان است آیا یک بازیکن طراز اول فوتبال ایران که می تواند با بازی خود در فوتبال ایران همچنین گردش مالی به چندین سازمان دولتی و غیر دولتی و هچنین ایجاد شغل (دست فروشها ) در اطراف استادیوم ها ایجاد کند و مهم تر از آن اگر فرض را فقط دو ساعت بازی در نظر بگیرید چه میزان نفر - ساعت از وقت 80000 جوان در راه درست مصرف می شود .
البته قبول دارم با قانون من دراوردی دراسیون ( سقف مالی قراردادها ) قیمت بسیاری از بازیکنان بی کیفیت در حد بازیکنان بازیکنان ممتاز بالا رفت و همچنین ستاره بیشتر از قبل دریافتی داشتن اما این مشکل فقط به خواست فدراسیونی ایجاد شد که دم از اخلاق می زد و متاسفانه ناخواسته دستمزدهای بالایی را به باشگاه ها تحمیل کرد همانطور که خود نیز میدانید باشگاه ها نیز به این موضوع اعتراض نمودن ولی چه سود .
2- حضور افراد سیاسی در فوتبال برای کسب جایگاه های اجتماعی
متاسفانه فوتبال ما ورزشی نه بلکه سیاسی است. سیاسیون به خوبی از قدرت فوتبال آگاه هستند و می دانند با ضریب نفوذ بالایی که این رشته در بین مردم دارد چگونه میتوان برای مقاصد سیاسی از آن بهره برد . این مدیران سیاسی که کوچکترین اگاهی از مدیریت فوتبالی ندارد متاسفانه برای ایجاد همان پایگاه گفته شده سعی در خرید ستاره می کنند تا به نوعی تیم خود را کهکشانی لقب دهند . به عنوان مثال آقای رویانیان در پرسپولیس سال گذشته با صرف مبالغی بسیار بالا به قول خود تیمی کهکشانی بست که در نهایت با تعویض چندین مربی و البته پرداخت هزینه های بالای دلار برای مربیان خارجی مقامی بهتر از هفتمی کسب نکرد . با نگاهی به روزنامه های سال قبل می توان پرسید منبع هزینه های میلیاردی این باشگاه چیست و راه ورود این همه پورشه و بنز و غیره از کجاست . و صد البته چرا با این همه قیمت کاذب سعی در اغوای بازیکنانی کردید که هیچ نتیجه در بر نداشت .
صد البته با شما موافقم که قوه قضاییه ورود کند تا مشخص شود مبالغ پرداختی باشگاهی مثل سپاهات از کجاست و یا پرسپولیس چگونه این همه پول را خرج بازیکنانی کرده است که در نهایت مقام آنرا دیدیم .
در هر حال به عنوان یک هوادار فوتبال از شما خواهش میکنم بجای گیر دادن به دستمزد بازیکنان فوتبال به مواردی توجه کنید که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. و الا یک تیم معمولی حاشیه خلیج فارس بودجه سالانه آن چندین برابر بودجه سه باشگاه اول لیگ فصل گذشته ایران است و البته خرده ای نیست. فوتبال یک صنعت است یک بیزینس که هرچقدر در آن سرمایه شود بیشتر سودهی خواهد داشت .
با عرض پوزش از اضافه گویی های بنده (1505602) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۷:۱۰:۲۰
خیلی غیر منطقی و بیربط بود توضیحاتت اخوی.پس با این حساب چون بسیاری از خلافکاریها حتی پنهانی چرخه اقتصادی بالایی دارد بیایند آنها رو قانونی کنند.خدا نگذرث و بانی این ریخت و پاشها (1506831) (alef-9)
 
فری
۱۳۹۲-۰۴-۲۳ ۰۹:۴۱:۴۶
بزنیم توی کار قالپاق دزدی یا لاستیک دزدی یا خط و خطوط بندازیم روی ماشینا
اینطوری چرخه اقتصادی لاستیک فروشیا و لاستیک سازها و صافکاریا بالا میره
اعلام میشود به فردی مجرب جهت ضبط دزدی نیاز مبرم داریم
ضبط برای خودش . فلش مموری برای ما
چرخه کار اینا هم بالا میره (1508055) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۹:۲۰:۰۶
دوست عزيزي كه مثل قلعه نوعي حساب و كتاب ميكني حالا اين جور كه من ميگم حساب كن.
اكه بجاي مبلغ مثلا ١٠ ميلياردي كه براي تيمي مثل گهر درود خرج كردن يك كارخونه ميساختن تو اين شهر و ٢٠٠٠ نفر رو مي بردن سر كار و هر كدوم يه خانواده ٣ نفري داشتن. حساب كن بببين ٣٠ سال روزي ٨ ساعت براي ٢٠٠٠ نفر چقدر ميشه. تاره نه كسي به كسي فحش ميده و نه با سنگ و چوب كسي رو ميزنن.
تازه شما حقوق ماهيانه ١/٥ ميليوني ليدرهاي عزيزي كه زحمت چاقو كشي و فحش ساختن رو ميكشن هم فراموش كردي.
اينها حرفاي يه عضو هيات علميه كه هيچ مسابقه فوتبالي رو از دست نميده اما من هم با نظر داان موافقم كه اين فوتبالي كه نهايت قيمت بهترين بازيكنش ٤٠ ميليونه رو بايد حداقل ١ سال تعطيل كرد. (1507210) (alef-9)
 
به تو چه.....??!!
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۱:۱۵:۴۵
اگه فوتبالیست به توپ لگد میزنه و اینجوری پول میگیره...... برخی از آقایون به زندگی مردم لگد میزنن..... نه زندگی مردم رو زیر پاهاشون له میکنن و بیشتر از این پول در میارن، اگه کسی دلش به حال مردم و بیت المال میسوزه خودشو ببینه بعد به بقیه گیر بده.
اصول اخلاقی، بیت المال، حق الناس.......... ؟؟؟!!!!! اونایی که بالا بالا ها سیر میکنن با کدوم یکی اینا آشنا هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (1505606) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۱:۳۲:۲۰
واقعا درست است. شما در کجا یک دنیا یک پروفسور با حقوق ماهیانه 900-800 دلار پیدا می کنید؟!!!!! آیا باور می کنید که حقوق یک استاد (پروفسور) استرالیایی بالغ بر 100 برابر یک پروفسور ایرانی است؟! واقعا دردآور است. چرا فقط حقوق فوتبالیست ها با هم ترازانشان در اروپا باید مقایسه گردد؟! با این اوضاع آیا روحیه تحقیق و تعلیمی می ماند؟! چه کسی جوابگوی ضررهای آن در آینده خواهد بود؟! (1505678) (alef-6)
 
ایمان
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۱:۳۳:۳۳
یک بار شد سوال کنید چرا دلار ۳۵۰۰ تومان است ؟ چرا دلار مرجع کشور باید نسبت به سال قبل دو برابر شده باشد؟ چرا دولت به راحتی دلار ۲۵۰۰را برای مردم جا انداخت و مردم راحت و بی چون و چرا قبول کردن ؟ بلی درآمد فوتبالیستها نسبت به دیگر اقشار بسیار زیاد است ولی چرا درآمد کارمند و معلم و..را افزایش نمی دهید و به سرانه خلیج فارس نزدیک نمیکنید.؟؟؟ (1505682) (alef-6)
 
سورنا
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۱:۴۱:۲۳
با توجه به دولتی بودن باشگاهها پرداخت این مقادیر دور از عدالت اجتماعی است با بررسی گذشته متوجه میشویم که در همین باشگاه استقلال و پیروزی چند میلیارد به بازیکنانی پرداخت شد که حتی یک ساعت برای تیم بازی نکردند آقایان این بیت المال است و من بعنوان یک ایرانی شما را نخواهم بخشید وحلال نمیکنم البته اگر به شعارهایتان و روز قیامت اعتقاد دارید (1505713) (alef-6)
 
1360
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۱:۴۹:۵۲
ترکیه تیمش به جام جهانی نرفت ولی 10 برابر ایرانیها حقوقو دریافتی دارن همه حا درست شد گیر دادین به فوتبالیستها
اگر کم پول بدن میرن امارات تنها سرگرمی سالم ما هم از دست میره (1505735) (alef-6)
 
محسن - خ
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۳:۰۲:۰۶
شما همه مشکلاتت حله فقط معضلت تفریحه؟ (1506024) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۳:۲۶:۱۹
شما احیانا میلیاردی قرارداد نبستی (1506113) (alef-6)
 
وحید
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۴:۰۷:۰۹
متاسفم برات که تفریح سالمت توپ لگد زدن یه سری آدمه!!که تو روز دو ساعت میرن با ماشین آخرین مدل توپ لگد میزنند و تفریح میکنند وآخر هفته هم یک بازی میکنند و اصلا خیالشون هم نیست که تیمشون ببازه سر ماه پولشون رو میگیرند ولی یک کارگر بی نوای معدن تو گرمای بالای 45 درجه باید واسه چندرغاز پول تو معدن زمخت جون بکنه تازه با اون همه خطراتی که واسش داره اگه معدن نریزه سرش و نمیره!!!!! (1506254) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۵:۱۳:۳۱
چه سرگرمی سالمی؟
تنها سرگرمی سالم تماشای فوتبال یا رفتن به استادیوم است؟
چند نفر در این مملکت از این سرگرمی سالم استفاده می‌کنند؟
اکثرشون وقتی ببینند بیرون بیشتر پول می‌گیرند، درنگ نمی‌کنند.
اگر بتوانند به اروپا بروند و بازی داده شوند حتی در یک تیم درجه چندم حتما می‌روند.
به نظر من بحث اکثر دوستان منطقی است، وقتی فلان باشگاه اروپایی پرداخت‌های کلانی به یک بازیکن دارد از قبل همان بازیکن دو برابر این مبلغ را به دست می‌آورد اما در ایران چه؟
اگر فوتبال خصوصی بود دستمزد بازیکنان به کسی ربطی نداشت.
اما زمانی که از بیت‌المال هزینه می‌شود انصاف نیست و بیش از بازیکنان مدیرانی که چنین هزینه‌هایی می‌کنند مسئول هستند (1506472) (alef-10)
 
nashenas2
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۶:۳۸:۱۰
1- در ترکیه باشگاه ها خصوصی هستند، و در جام باشگاهای اروپا بازی میکنند.
2- امارات مثل اینجا پول مفت به کسی نمیدهد، اگر میتوانستند میرفتند.
3- تحقیق کنید از مبلغ اسمی قرارداد رسماً چقدر دست بازی کن را میگیرد، و ریزش بین راهی آن به غیر از مالیات و کسورات قانونی ( بصورت : پورسانت ، زیرمیزی ، هدیه و...،) چقدر است؟
4- اگر تمام مدیران باشگاه ها یک مبلغ پایه ( مثلاً 100 میلیون تومان) معین کنند ، و بایک قرارداد مثل متن قرارداد های پرسنل قراردادی کاملاً یکطرفه! که حتی وقت استراحت هم نداشته باشند، کاربلد ها اگر جایی پیدا کنند میروند و اگر هم ماندند دیگر ناز نمیکنند و جوانان باانگیزه بیشتری پیدا میکنند و سطح فوتبال بالا میرود
5- و ...............!!!!!!؟ (1506736) (alef-9)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۷:۱۳:۳۸
حتما الگوتم بازیکنان بسیار سالم اخلاقی فوتبال هستن نه؟! (1506843) (alef-9)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۲:۰۵:۴۴
وقتی یک انسان نالایقی بی حساب و کتاب به بیت المال دست اندازی می کند و تشویق هم می شود توقع اصلاح امور بیجاست. (1505798) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۲:۱۱:۲۲
چه معني داره يه فوتباليست حق وارد كردن پورشه داشته باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
واقعا فوتباليست براي اين مملكت افتخار داره يا يك دانشمند ، يك مخترع ، يك مدال آور المپياد علمي ؟؟؟؟!!!!
واقعا شرم آوره .... (1505816) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۲:۱۵:۲۷
اگر باشگاهها خصوصی بودند ایراد کمتری می شد بگیری. ولی حالا که خصوصی نیستند اصلا"توجیه ندارد و با شرایط جامعه به هیچ عنوان سازگاری ندارد به نظرم درش را تخته کنند بهتراست.مگر والیبال ،کشتی ،تکواندو، کاراته ،وزنه برداری وغیره ورزش نیستند مگر ورزشکاران آن رشته ها ورزشکار نیستند مگر باعث افتخار نیستند.چقدر از دولت پول می گیرند ؟بسیار ناچیز ولی راندمان ونتایج بسیار عالی دارند. (1505829) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۲:۲۶:۳۸
واقعا به موضوع خيلي مهمي پرداختيد
ممنون
توي فوتبال اين مملكت داره پولهاي هنگفتي رد و بدل ميشه و اين هم وضع فوتبال ماست!!!!!!
اونوقت رشته هاي ديگه بدون اين مخارج دارن افتخار آفريني ميكنن.
كي توي كشتي، وزنه برداري، واليبال و ... يه همچين پولهايي به بازيكنان ميدن؟
اگر يه روز فوتباليستها تيم ايتاليا يا آلمان رو شكست بدن ديگه خدا رو بندگي نميكنن.
بايد نفري يه چاه نفت بهشون داد تا اخماشونو باز كنن.
همين ديشب تيم ميلي واليبال بدون حاشيه و بدون سر و صدا تيم آلمان رو 3 به 0 درهم كوبيد.
اين همه پولي كه به سمت فوتبال رفته نتيجش چي بوده؟
ما اگه اين فوتبال فكستني رو نمخواهيم كي رو بايد ببينيم؟! (1505863) (alef-10)
 
حق گو
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۲:۳۱:۳۸
ازاین پولهای میلیاردی وبی حساب وکتاب خیلی جاها خرج میشه که شما یه جاشو دیدید بفرمایید «ادالط« (1505883) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۲:۳۹:۱۴
حقوق کارمندا و کارگرا رو هم مطابق با این نرخ های تورم اعلامی بدین و دستمزد هایشان را با کشورهای اروپایی مقایسه کنید (1505910) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۲:۴۰:۰۱
قرایت این دولت خودشیفته و درغگو از عدالت بهتر از این نمی‌تواند باشد. (1505915) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۲:۴۰:۲۸
رانتش را هم در نظر بکیرید



اکسیر (1505918) (alef-6)
 
جمال کیانی
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۲:۵۶:۳۴
دست گلت درد نکنه . آی گفتی! اصلا کی گفته باید نفت مملکت رو فروخت خرج فوتبال کرد؟ فوتبال چه دردی از دردای این ملت دوا می کنه؟ والله هزار بار گفتیم فوتبال رو بنای اقتصاده کار کارگر زیربنای اقتصاده. وقتی زیر بنای اقتصاد زیر فشار تورم درحال له شدنه پروار کردن روبنای اقتصاد چه توجیهی داره؟ در شرایطی که
نفت مملکت که بیت المال همون کارگره با خون دل فروش میره آیا در مذهب حسین رواست که درامدش به ناحق بره تو جیب یکمشت آدم پرادعای همیشه طلبکار
اون کارگر تو گرمای تابستون برا فوقش 40 هزار تومن ده ساعت در شبانه روز جون بکنه بعد
پول نفت خرج قراردادهای چند میلیاردی حضرات بشه. عدالت یعنی هرچیزی سرجاش. یعنی پول نفت خرج کار و تولید بشه تولید رونق بگیره کارگر کار بکنه درامد کافی داشته باشه بعد عصرپنجشنبه برا تفریحش هوس کنه بره فوتبال تماشا کنه
از پول بلیط این کارگر یا کارمند یا..... یا ازسود کفش ورزشی که برا بچه اش می خره و...... پول قرارداد اون فوتبالیست تامین بشه. اما ما اقتصاد ورزشمون مثل قیف وارونه است. به جای اینکه سرمایه رو خرج کار و تولید کنیم خرج فوتبال می کنیم.
ما مثل باغبانی هستیم که با کارگراش تو بیابون یک کامیون کود شیمیایی مفتی پیدا کرده و همه کودهارو تصاحب میکنه بعد میگه آخیش دیگه کار نمی کنم . همه
کارگراشو اخراج میکنه . بعد میره بازار کودها رو میفروشه وکلی میوه تازه میخره میارهتو باغ یه مقدارش رو خودش میخوره بقیه شم با ریسمون به درختها آویزون می کنه .بعد با افتخار میگه چه باغ پرباری دارم من!!!این وسط ظلم به کی شد؟ اون کارگرا چون مایه اصلی تولید که باغه مال کسیه که نمی خواد اونو تو فرایند تولید وارد کنه؟ فوتبالیست های ما میوه ای دروغین باغ به ظاهر پربار اقتصادمان هستند؟ (1505991) (alef-6)
 
حمیدرضا
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۲:۵۷:۰۸
باسلام
این موضوع بسیارمهمی است که متاسفانه فقط درزمان نقل وانتقالات مطرح می شود وبعد فراموش می شود. این مهم در گام اول فقط باورود نمایندگان مجلس به صورت جدی قابل پی گیری خواهدشد اینجانب به نمایندگی ازمیلیونها نفر ازمردم ازنمایندگان مجلس به خصوص جناب آقای توکلی خواهشمندم که با این مسئله ورود نمایند:
سالهای متوالی است که به بهانه نشاط مردم وسرگرمی جوانان میلیاردها پول ازبیت المال درجیب عده ای معدود می رود بدون اینکه بازرسی جدی صورت گیردوره اورد قابل توجهی در جامعه ایجادشده باشد.
وقتی جراحان و پزشکان متخصص -مهندسین باتجربه- کارمندان وکارگران و .... رقم های نجومی دریافت بازیکنان ومربیانی که بدون اینکه سواد آنچنانی داشته باشندراازطریق روزنامه ها وسایت ها منتشرمی شود ملاحظه می کنند موجی از
بی نشاطی وبی انگیزگی درکاروخدای نکرده بی ایمانی درجامعه ایجاد می شود برای مثال وقتی برای اخذ تخفیف به یک جراح ویا پزشک مراجعه می کنی درپاسخ می گویدرقمی که من بابت نجات جان شمامطالبه می کنم یک هشتم فوتبالیست معمولی این کشوراست.ویا مهندس باتجربه کارخانه بزرگ فولادکشورکه به جرم گرفتن رشوه موردمواخذه قرارمی گیرد گفته است که من مهندس باتجربه 20سال اگریک روز یک اشتباه فنی کنم یک ماه تولید نورد متوقف می شودومسئول فنی تولیدکارخانه هستم سالیانه 15میلون تومان درآمد دارم ولی یک دروازه بان که فقط مسئول نرفتن یک توپ به یک دروازه است تازه اگرآن توپ به دروازه هم برود ازهیچ جا مورد مواخذه قرارنمی گیرد سالانه یک میلیارد ازهمان کارخانه ای که آن مهندس فعالیت می کند دریافت می کند.وتوجیهی برای عمل زشت خود قرارمی دهد.
نمایندگان محترم مجلس
درصورتیکه باین معضل رسیدگی نشود ایا دانشجویان ودانش آموزان انگیزه ای برای کسب وعلم ودانش وکسب مهارت برای ساختن آینده ای درخشان دارند؟
لازم به توضیح است که90% ازباشگاههای کشور ازطرق دولت ارتزاق می کنندوآن10%هم به نوعی به خاطر اهداف نامشخص بدون اینکه درآمد خاصی برایشان داشته باشند وصرفا هزینه می کنند که این هم بایدجداگانه تحقیق وتفحص شود که انگیزه این سرمایه گذاری چیست؟ درصورتیکه درخارج ازکشور این سرمایه گذاریهاصرفاازطریق کارخانجات ب خش خصوصی ودرآمدهای قابل توجه ازراه تبلیغات ورادیوتلویزیون بدست می آورند نه مانندکشورما که فقط هزینه است وخیلی ازمدیران کشور را ترغیب کرده که ازتمام سمتهای قبلی استیفا دهند وفقطدراین مقوله فعالیت کنند وبسیاری ازمدیران که همیشه به بهانه عدم نقذینگی سالی بیست باراستیفای صوری میدهند ولی وقتی ازدرخارج می شوند ازپنجره بازمی گردند. (1505996) (alef-6)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۳:۰۱:۳۱
چرا همه تیم های فوتبال دولتی هستن آیا دلایل سیاسی یا اقتصادی دارد این همه سرمایه گذاری چه باز دهی دارد چقدر برنامه تلویز یون به فوتبال اختصاص دارد آیا در جهت رشد فکری وتربیتی جوانان این مقدار برنامه از صدا وسیما پخش می شود به نظرم اکثر کارهای ما تابع جو جامعه است نه تابع نظر کارشناسان ژاپن ابتدا زیر ساخت های اقتصادی وفرهنگی را بنیان ومحکم کرد سپس به فوتبال پرداخت وکمتر از یک دهه خودش را در حد اولهای آسیا رساند (1506018) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۳:۰۹:۵۷
شما بروید ببینید چهره های ماندگار علمی (که هر ساله مشخص می شوند و واقعا آن چهره شدن تلاش هزاران روز و شب را می طلبد) چقدر سرمایه دارند؟!! باور کنید کل سرمایه اشان در طول یک عمر به اندازه یک ماه آقایان نمی شود. واقعا جای تاسف دارد (1506050) (alef-6)
 
حقیقت طلب
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۳:۱۰:۴۹
تازه غیر از این درامد میلیلردی اگر کوچکترین موفقیت ورزشی بدست اورند پاداشهای میلیونی نیز به انها پرداخت میشود.این عدالت اسلامی نیست.در مملکت ماکه زیر نظر ولایت فقیه اداره میشود باید جلوی حیف و میل بیت المال گرفته شود (1506054) (alef-6)
 
بنده خدا
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۳:۱۳:۲۷
فرض کنید کارمند ما، ماهی 1 میلیون تومان دریافت کنه (که دریافت نمی کنه) و در سال 12 میلیون تومان!!!
حالا شما در نظر بگیرید به یه بازیکن فوتبال که حداقل 700 میلیون پول میدن یعنی حقوق حدود 60 سال یه کارمند!!!!

این چه عدالتیه با وضعیتی که خیلی از این فوتبالیستا تحصیلات آنچنانی هم ندارن!!!

حالا هی برید درس بخونید!!!! واقعاً باید گریه کرد به حال این مملکت!!! (1506066) (alef-6)
 
پیمان
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۳:۱۹:۰۹
خصوصی کردن باشگاهها و لیگ فوتبال تنها زمانی امکان پذیر است که شبکه های تلویزیونی خصوصی داشته باشیم و مانند کشور های دیگر از جمله ترکیه در ابتدای فصل با انجام مزایده با ایجاد رقابت بین آنها حق پخش تلویزیونی لیگ به بالاترین قیمت فروخته شودو همین حق پخش واقعی منبع اصلی درآمد و پایه مالی لیگ حرفه ای خواهد شد.
بدون وجود شبکه های تلویزیونی خصوصی هیچ وقت لیگ و فوتبال از این حالت دولتی بودن در نمی آیدکه مثل همه کارهای دولتی اتلاف منابع مالی در آن بی حساب خواهد بود. (1506083) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۳:۳۳:۵۱
باشگاه های ایران از دولت و شرکت ها و کارخانه های دولتی (ذوب آهن، فولاد، راه آهن و ...) هزینه خود را دریافت می کنند (یعنی بیت المال). یک استاد تمام ( فول پروفسور) این کشور در سال چقدر دریافتی دارد؟ حال فوتبالیستی که سواد درست و حسابی هم ندارد باید آنچنانی دریافت کند که آقای دایی هم از او دفاع می کند! (1506142) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۳:۴۴:۵۲
اين حرفا خنده داره...فوتباليست ها كه نبايد جاي. بقيه تقاص بدن...
دزدي هاي ميلياردي و حيف و ميل منابع زيرزميني و بي مديريتي دهن كجي
هست. خشكسالي سي ساله در راهه،كسي عين خيالش نيست (1506169) (alef-6)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۳:۴۸:۱۶
واقعا نويسنده حرف درستي زده...
چرا بيت المال بايد خرج فوتباليست ها بشه! (1506180) (alef-6)
 
روحش شاد
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۳:۴۹:۵۶
کیفیت پایین بازیکنان و امکانات باشگاهها (بخصوص برای تماشاگران و هواداران) و عدم سود آوری باشگاهها در امور تبلیغاتی و حتی عدم کسب اعتبار و آبرو برای فوتبال ایران در عرصه بین الملل هیچ توجیهی برای چنین حمایت و ریخت و پاشهای بزرگی از طرف دولت و بیت المال ندارد ... باشگاههای اروپایی یا هر جای دنیا اگر چنین خرجی کنند به سود دهی آن هم میاندیشند و با همین روش هم فوتبال را به یک صنعت تبدیل کردند ... اگر زیدان 250 میلیون دلار گرفت مطمئن باشید به اندازه 400 یا حتی 500 میلیون دلار برای رئال مادرید سود دهی داشت ( با توجه به اینکه چنین باشگاه هایی خصوصی هستند و اختیار مال خود را دارند! خرج کردن از بیت المال که باید حساسیت بیشتری بطلبد!) ... سوددهی بازیکن 700 میلیونی ما برای فوتبال ایران یا همین باشگاه چقدر است؟! (1506184) (alef-6)
 
توپ
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۴:۵۳:۲۵
برای خودم و دیگر هموطنانم که عمرگرانقدرشان را صرف ادامه تحصیل و پیشرفت علمی کردند طوری که بعد از بیست و پنج سال یا بیشتر هرجا میروند دنبال کار ، جواب رد میگیرند ولی یه فوتبالیستی که نه درس انچنانی خوانده انوقت با پولش میتونه ... (1506410) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۵:۲۰:۵۱
با سلام
اجناب آقای توکلی اگر واقعا مجلس ما فرمایشی نیست یک بار این را به صورت قانون در آورید که تمام باشگاههای ایران مثل سایر دستگاهای دولتی به بازیکنان حقوق بدهند مثلا ماهی 3میلیون.هرکس دوست داشت در فوتبال کشور بماند نه که خداحافظی کند و برود به کشورهای دیگر که پول بیشتر میدهند.اگر مسی و امثالهم دستمزد بالا دارند از آن طرف با فروش پیراهن یا حتی امضای آنها چندین برابر درامد زایی میشود .در ایران نتیجه پول کلان به فوتبالیستها چیست؟درضمن بازیکنان کشورهای خارجی قرار داد 3الی 4فصل میبندند نه اینکه در تیم استقلال جناب سرمربی یکساله یک میلیارد میگیرد و درست هنگام مرحله حساس جام باشگاهها ی آسیا دبه در می اورد یا بقیه بازیکنان به خاطر پول بیشتر میروند امثال جباری یا نکونام.و شیرازه تیم را از هم می پاشند.
آیا بجز پدیده پولشویی که یک عده بالا دستی نیز در آن دخالت دارند چیز دیگری می تواند وجود داشته باشد که در رابطه با مبالغ هنگفت دریافتی فوتبال، از سوی مجلس سکوت می شود؟
چطور جناب لاریجانی با طرح مهر افرین که قرار است چند هزار نفر جوان بدبخت که 16سال درس خوانده اند و قرار است در سال مثلا 12میلیون حقوق به آنها داده شود اعتراض می کنند آنو قت با دریافت دستمزد چند میلیاردی سرمربی تیم ملی و دریافت 10درصد از جایزه راهیابی به جام جهانی توسط سرمربی (4میلیاردتومن ) یا دریافت 50میلیون جایزه توسط فوتبالیستها که حقوق 3سال جوان استخدام شده در یک دستگاه است مخالفت نمی شود؟ یا مجوز واردات یک خودرو لوکس ،مورد اعتراض قرار نمیگیرد؟
من از افراد این جامعه هستم آن دنیا از تک تک افرادی که ناحق از بیت المال به آنها داده اند نمی گذرم.
چرا کسی به والیبال توجه نمی کند؟
تنها پولشویی گسترده در فوتبال وجود دارد و بس. (1506497) (alef-9)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۵:۵۵:۲۸
وقتی یک قضیه ای مثل فوتبال ظاهرا حمایت مردمی هم به دنبال داشته باشد مقابله با آن سخت است.
تمام این دغدغه ها گرچه خوب اما به نوعی "درون فوتبالی" است. اینکه باشگاه خصوصی باشه... دیگه خیلی زیاد نگیرن همون زیاد کافیه... میرن اروپا یا امارات!
ما راهی برای خلاصی از تب (نوعی مرض) فوتبال نداریم جز انتظار برای روزی که به درک امروز مردم برزیل از فوتبال برسیم. اون روز هم با زور باید جلوی این جهل ایستاد.
بعضی چیزها مثل فوتبال امروز به عنوان پیش فرض از طرف مردم پذیرفته می شود. بدون فکر، بدون دلیل. قهرمانی در جام جهانی امروز به عنوان رویای دست نیافتنی ملت ماست. که چی؟ به درد کجا می خوره؟
فوتبال به شکل امروزی آن کم ترین فایده ای هم که داشت(رواج ورزش همگانی)، دیگه نداره. امروز فوتبال فقط به تعطیلی فکر، تلاش و کار در کشور کمک می کنه. پس فکر کن در آن... پس فکر کن در آن... پس فکر کن در آن... (1506614) (alef-10)
 
سارا
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۶:۲۵:۱۲
نکته ی جالب قضیه اینه هر اتفاقی توی این کشور بیافته وضع این اقایون تغییری نمی کند.
من دانشجوی دانشگاه تهرانم به ماگفتن به خاط شرایط بد اقتصادی امکان پرداخت هزینه ی طرح های تحقیقاتی و حتی کارهای پایان نامه وجود ندارد و یا باید طرح های کم هزینه بردارید یا هزینه اش را خودتان بدهید.
ان وقت چه پول هایی صرف این افراد می شود خدا عالم است.
ولی بدانید ما راضی نیستیم که از بیت المال صرف شود. (1506714) (alef-10)
 
جابری
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۲۰:۴۶:۵۵
حرف درستی است
در جامعه ای وضعیت اقتصادی خیلی ها این چنین است که می بینیم (بخصوص جوانان) وقتی مبالغ میلیاردی به عده ای که کارشان هیچ نفعی برای جامعه ندارد پرداخت می شود سرخوردگی به وجود می آید و این به مثابه بی عدالتی و ظلم به دیگران است. آقای علی دایی که در برنامه ورزش و مردم روز جمعه استدلال مسخره ای آورد که چرا فوتبالیست ها پول زیاد می گیرند.
مجلس باید به این قضیه ورود کند و چاره ای برای حل این معضل بزرگ اندیشیده شود. (1507377) (alef-9)
 
Ali
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۲۰:۵۳:۴۶
سلام حالاكه تمام پول فوتبال ازبيت المال پرداخت ميشود پيشنهاد ميكنم ٨٠ تا٩٠ درصد اين پول را صرف بقيه ورزش كشوركنيد مطمئن باشيد رتبه مادرالمپيك يكرقمي ميشود براي اين فوتبال ده درصد پول فعلي هم كافي است والبته زياد هم هست... (1507386) (alef-9)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۲۱:۵۴:۱۵
مساله مهم دیگه که تو این نوشته جا موند اینه که:

باشگاههای اروپایی عمدتاً خصوصی هستند و پولشون رو افراد می پردازند، نه اینکه دولت از سرمایه های ملی خرج کند. (1507459) (alef-9)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۳ ۰۰:۴۱:۴۴
من که از حقم نمی گذرم. بر مسبب اتلاف بیت المال لعنت (1507700) (alef-6)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۴-۲۳ ۰۸:۲۰:۰۸
16 تیم
هر تیم 22 بازیکن =352نفر
هرتیم 4 مربی وسرمربی =64نفر
هرتیم 5 نفر مثل سرپرست دکتر مدیرفنی ووو =80 نفر
هرتیم 1 مدیرعامل و 5 نف معاون= 96
هرتیم 5 هییت مدیره=80
جمع=672
حالا من به اعضای دیگر کاری ندارم حساب کنید اگر بخواهندبطو میاگین نفری سالانه
500،000،000میلیون تومن دریافت کنند چقدر میشه
336,000,000,000 تومان
یعنی مساوی با مزد 70،000 کارگر که در طول یک سال زحمت بکشند .
662 نفر =70,000نفر
ظلم نیست؟ (1507931) (alef-6)
 
parsa
۱۳۹۲-۰۴-۲۴ ۰۵:۵۷:۰۵
واقعا چه میکنه این فوتبال فاسد حساب لیگ های پایین تر هم بکن خیلی جالبه (1510495) (alef-10)
 
عيار
۱۳۹۲-۰۴-۲۳ ۰۹:۵۱:۰۱
ننگ برفوتبال فاسددولتي
ننگ بر همه كسانيكه دزد ورانتخوارند پس از رانت ودزدي ودولتي بودن حمايت ميكنند
زنده بادازادي
زنده باد اقتصاد ازاد (1508076) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۳ ۱۰:۰۶:۴۵
طبلیقات دور زمین چند برابر سرمایه دولت رو برمیگردونه بهش، زیاد نگران نباشید، دولت ایران هیچ وقت کاری نمیکنه که واسش خرج داشته باشه! (1508107) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۳ ۱۱:۵۰:۳۸
اگر کسی بتونه یک خاصیت معقول برای فوتبال ارائه کنه یک جایزه ارزشمند پیش من داره. (1508325) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۳ ۱۲:۰۵:۰۶
پول شویی وحشتناکی چندین سال هست که علنی در حال انجام است و هیچیک از مراجع، دولت و حتی ... با علم به آن به مساله وارد نشده اند.

در این کشور اگر یک وام 5 میلیون تومانی بخواهی بگیری که یک دوچرخه برای خودت بگیری بایستی چند نفر ضامن داشته باشی اونهم بعد از چند سال اگر وام رو بهت بدن. در مقابل همسایه دیوار به دیوارت که روزی در کوچه دنبال توپ بود و با پارتی و رشوه وارد باشگاه فوتبال شده است الان به خاطر دنبال کردن همان توپ وضع مالی آنچنانی دریافت کند.

این پول بیت المال است پول نفت است پول مردم بدبخت و فلک زده است آقایان باید جواب پس دهند. مملکت اسلامی چرا به این وضع افتاده است که آقای دایی میگوید یک فوتبالیست باید 250 متر خانه در تهران داشته باشد. فتح اله زاده میگوید به باشگاه پرسپولیس 200 میلیارد تومان پول وارد شده است شما این پول را ضرب در 18 تیم بکنید با یک سوم این پول تمامی دانشجویان این مملکت میتوانند ازدواج کنند. با این پول میتوان برای هزاران بیخانمان خانه تهیه کرد.
کو کیفیت کار فوتبالیستها؟ چرا مهندسی ارزش جایگاهی در این مملکت نداره؟

استاد دانشگاهی میشناسم که صاحب روش در جهان هست اما یک دوچرخه برای سوار شدن نیست چه برسد به آپارتمان داشتن چون پارتی نداره.

آقایان علما، مراجع، قضات، رهبری معظم، ملت اعلام خطر میکنند به داد این ملت و حقوق آنها برسید. (1508343) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۳ ۱۳:۵۷:۲۹
تازه وقتی به بعضی از بازیکنان فوتبال اونقدر پول بدی معلومه به هیچ کس از جمله هم تیمی هایش آن هم دروسط زمین جلوی دوربینها رحم نمی کند!!!!! (1508676) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۳ ۱۴:۴۱:۴۱
فوتباليست بايد در طول سال 20 ميليون تومان بيشتر نگيره . (1508840) (alef-10)
 
آزاد
۱۳۹۲-۰۴-۲۳ ۱۵:۰۶:۱۳
با سلام

بنده عضو هیات علمی دانشگاه آزاد هستم خداییش بخاطر وضع موجود ماهی صورت علی الحساب 600 هزار تومان حقوق می گیرم ( البته حقوقم با 6 سال سابقه کار و 17 سال سابقه تحصیل يک میلیون و سیصد هزار تومان هست ) با اين اوصاف سالی 7 میلیون و دویست هطار تومان حقوق می گیریم خدا وکیلی دانشجویی دارم تو فوتسال یکسال قرار داد بسته با 42 میلیون تومان بعد میاد میگه موردی نداره تو درس هم بیافته چون میگه فقط اومده خدمت سربازی نره .
حالا شما مقایسه کنيد ما با اين اوضاع وقتی یکی 1 میلیارد قرارداد میبنده باید 138 سال زنده بمونم و تدريس کنم تا 1 ميلیارد جور بشه تازه به حقوقم هم دست نزنم و خانوادم هم از گرسنگی بميرن خودمم کارتن خوابی کنم

حالا مسئولینی که اينها رو می بینند و صداشون در نماید حتما خودشون حقوق های 10 میلیونی و بالا تر ماهيانه می گيرن

ولی خدایی هم اون بالا هست (1508922) (alef-10)
 
حمید از گناباد
۱۳۹۲-۰۴-۲۳ ۱۸:۳۴:۱۴
با سلام: اگر این پولها بیت المال است و من هم به عنوان یک ایرانی در بیت المال سهیم هستم چون راضی به این ولخرجی ها نیستم پس این پولها برای بازیکنان حرام است.حالا اگر هنری داشتند و مطرح بودند مثل والیبالیستها به هر حال. اما با این وضعیت ... (1509474) (alef-10)
 
جلیل
۱۳۹۲-۰۴-۲۳ ۱۸:۳۸:۵۱
من از کسانیکه که اینجا نسبت به پرداخت هزینه های فوتیال اعتراض کردم تعجب می کنم اینجا اعتراض می کنند بعد و قتی فوتبال شروع میشه بلافاصله میرند ورزشگاه همین فوتبالیستها رو الان ازشون انتقاد می کنند مورد تشویق قرار میدند از قدیم گفتند از ماست که بر ماست اگر میلیاردها تومان پول میگیرند چون مردم ازشون حمایت میکنند بعدش قلعه نوعی میاد میگه ما صد هزار نفر رو میاریم ورزشگاه کی میتونه این کا رو انجام بده پس این پولها که به ما میدند در مقابل کار بزرگی که مل انجام میدیم چیزی نیست اگر واقعا به این پولهایی که به فوتبالیستها میدند معترضید ومعتقدید این حق بیت المال شماست که به اونها میدند پس عمل کنید ورزشگاه رو تحریم کنید (1509487) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۳ ۲۳:۰۷:۳۲
اگر باشگاههای ایران درآمد داشتند شاید جای سوال کمتر بود اما این
پولی که از بودجه کشور و مردم تامین می شود باید احتیاط شود . خود آقایان سقف 350 میلیونی گذاشتند اما الان صحبت میلیاردی است.
بنظرم دادن پولهای افسانه ای به افرادی که عموما از طبقات پائین هستندو به یکباره میلیاردر شدند خیانتی به این افراد است (1510012) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۴ ۱۲:۰۶:۱۷
دارم سکته میکنم از این بی عدالتی. اخه کجا دیدید از پول بیت المال بدن به چند نفر برای وارد کردن ماشین و .... اونهم کسانی که شغلشون فوتباله . دارن حقوق میگیرن. (1511128) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۶ ۲۰:۱۲:۴۷
نوجوانی را می شناسم که در درس توانمند می باشد و شاید در سالیان بعد به یک دانشمند تراز اول تبیدل شود. اخیرا از او شنیدم که به دنبال دروازه بانی رفته و بیشتر خود را صرف این کار می کند و به نوعی از درس و مشق دور شده است. تنها دلیلش هم طبق گفته خودش ورود به دنیای فوتبال و بستن قرارداد نون آبدار و خوشی تا آخر عمر!!
ببینید چگونه نظام سرمایه داری با سرمایه گذاری در بحث های بی فایده و تقلید کورکورانه ما در یک نظام اسلامی از غربیان چه مصیبت هایی را گریبانگیر ما کرده است!! (1517012) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۴-۳۰ ۱۷:۴۵:۰۲
در اعتراض به این ناعدالتی اشکار هیچکی امسال به ورزشگاهها نرود (2265624) (alef-13)
 
علیرضا
۱۳۹۳-۰۸-۰۶ ۲۲:۰۴:۱۸
جانا سخن از زبان ما میگویی (2456447) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۲:۳۵:۰۶
فوتبالیست هایی که حتی ادب ندارند و برخ از انها حتی شعور اجتماعی پایینی دارند دارند میلیاردی پول میگیرن اون هم تومملکتی که هزاران جوان بیکار داریم که حتی نمیتونن ازداواج کنن . این عدالته؟ (2559573) (alef-3)
 
mohammad
۱۳۹۴-۰۸-۰۴ ۱۷:۰۸:۲۲
من به دنبال اطلاعاتی درباره هزینه درامد فوتبال بودم که مسولین جنان حفظ اطلاعات کرده و اطلاعاتی در اختیار بنده نداده فقط هدف نوشتن مقاله بررسی ان بود وکمک بود واقعا نمیدانم چ بگم (3281137) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.